• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Sogndal - søndag 2. november kl. 18.00

Started by Nixon, October 22, 2014, 08:39:01 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

http://www.brann.no/news/article/19gag3pvzrfh11mt7ijgchel08/title/kompisbilletter-til-99-kroner-mot-sogndal

Til den meget viktige bunnkampen har Brann hentet frem igjem kompisbilletter igjen der alle med partoutkort kan kjøpe så mange billetter de vil til 99 kroner.

Det vil forhåpentligvis gi en del flere tilskuere til kampen. Selv om Brann fortsatt insisterer på at man må opp på Brannbutikken for å hente billettene. De har da teknologien klar til å gjøre dette på nett/mobil og burde funnet lønsinger der. Ellers kunne de like gjerne tatt skrittet fullt ut og senket prisen for alle billettkjøpere til 99 kroner i denne viktige siste hjemmekampen. Også de som ikke kjenner noen med partoutkort.
Rød makt på Hansa

Jokke75

Bekymret for denne viktige kampen...  Bir det en knokkelkamp, er jeg redd det blir tap.  Sogndal KAN spille gampefotball...  Her må det spilles med tempo og ballen langs bakken.  Og ikke på tvers, men fremover!  Men det er vel det vi har prøvd i hele år uten å få til....

Kagain

Vi får trøste oss med at Brann har svekket Sogndal noe. Azar Azar Azar Karadas pleide vel som regel å storspille mot Brann. Nå er ikke han der, så det kan hende at det går litt greiere da...

Utmedsnolken

Quote from: Kagain on October 23, 2014, 13:56:17 PM
Vi får trøste oss med at Brann har svekket Sogndal noe. Azar Azar Azar Karadas pleide vel som regel å storspille mot Brann. Nå er ikke han der, så det kan hende at det går litt greiere da...


Heldigvis er det sjelden har scorer selvmål..
"og der snubler Sæternes igjen"

Kagain

Ah. Godt poeng. Så vi risikerer faktisk at han storspiller for Sogndal selv om han spiller for oss. Må jo være utrolig surt om Karadas gjør et selvmål som sender oss ned. Da blir det vel gapestokk på Torgallmenningen.

Klaus_Brann

Quote from: Kagain on October 23, 2014, 13:56:17 PM
Vi får trøste oss med at Brann har svekket Sogndal noe. Azar Azar Azar Karadas pleide vel som regel å storspille mot Brann. Nå er ikke han der, så det kan hende at det går litt greiere da...


Tipper Tim Nilsen lett tar over stafettpinnen fra Azar. For så å bli solgt til oss når vi rykker opp igjen for 5 mill.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kagain

Hehe, ja. Det er vel alltid noen potensielle monstre hos Saftkokaradn.

huleste

Dette blir uhyggelig spennende! Nå må vi mobilisere en siste gang i år! Fullsatt Brann stadion på søndag. Jeg bestiller flybilletter i dette sekundet. Denne kampen må vi vinne! Kompisbillettene er tilbake denne kampen, så det bør hjelpe.

Spelaren

Fulle tribuner? Er stygt redd for at det kan skremme de skjøre blomstene av noen spillere som aksler trøyen vår.
Gå av.

Spelaren

Tap her og Haugesund-kampen blir en transportetappe på veg ned.
Gå av.

huleste

Noe må jo fyre dem igang... Norling klarer det tydeligvis ikke..


Brann_ruler

Ser ingen åpenbar grunn til at brann skal slutte å slippe inn enkle mål og brenne sjanser. Skal vi vinne må Sogndal gjøre flere og grovere personlige feil enn oss. Er ikke tilfeldig at 17 av 28 kamper er tapt. Vi har en stall som stinker. Ufattelig feilkomponert.

tintin

Kan godt stemme at stallen er feilkomponert osv, og ja vi ligger der vi ligger pga oss sjøl, vi har ikkje uflaks alltid. Men at stallen stinker er eg ikkje med på. Stallen burde (i mine øyne) vært plenty god nok for en plass godt unna nedrykkstrid. Vi har spillere som er bedre i de fleste posisjoner enn mange andre TL-lag. At lag som Sogndal, B/G, Stabæk, Sarpsborg osv er over oss på tabellen er intet mindre enn skandaløst dårlig. Spillerne ofrer ikkje nok, Norling har feilet med taktikken og virker ikkje pr akkurat no til å være i stand til å fyre opp spillerne før kamp.

Hatleking

Det er heilt sjukt å tenkje på kor lite poeng me tok i starten for så å tenkje på den gode perioden med masse poeng og bra spel. No er me tilbake i det elendige. At det i det heile tatt går an - også med denne stallen - er nesten utruleg!

krøvel vellevold

Quote from: tintin on October 26, 2014, 23:28:27 PM
Kan godt stemme at stallen er feilkomponert osv, og ja vi ligger der vi ligger pga oss sjøl, vi har ikkje uflaks alltid.
Legg ned hele klubben!

OmOssSjølOgHansaøl

Her må jeg innse mine begrensninger. Denne kampen kommer jeg rett og slett ikke til å orke å se, selv ikke i stuen foran TV-en. All ære til dere som stiller på Stadion!
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Hatleking

Korleis kan ein vere ein rett mann om ein er på feil plass?

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on October 27, 2014, 00:02:58 AM
Korleis kan ein vere ein rett mann om ein er på feil plass?


Rett mann i en mindre destruktiv/kynisk liga og/eller med andre spillertyper i stallen. Hans fotball har jo tydeligvis funket fint andre steder. Det er jo en grunn til Hareide og Prahl har hatt suksess i andre land, men floppet i Norge.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on October 26, 2014, 22:07:15 PM
Fulle tribuner? Er stygt redd for at det kan skremme de skjøre blomstene av noen spillere som aksler trøyen vår.


Ja, fulle tribuner blir tidenes nedtur. Håper egentlig på 9870 på stadion, så kanskje de kan slappe litt av på banen og innse at vi styrer med strak kurs mot 1. div, og kanskje vi da klarer å fremprovosere litt ordentlig spill.
Men det har vel ingenting å si uansett. Gauseth scorer hat-trick mot oss i kvaliken og sørger for å sende Mjøndalen opp i TL...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on October 26, 2014, 22:14:16 PM
Tap her og Haugesund-kampen blir en transportetappe på veg ned.


Det er egentlig like greit å tape denne og bli ferdig med nedrykket.
Vinner vi denne kommer vi garantert til å bli knust av Haugesund.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on October 27, 2014, 01:24:15 AM
Quote from: Spelaren on October 26, 2014, 22:14:16 PM
Tap her og Haugesund-kampen blir en transportetappe på veg ned.


Det er egentlig like greit å tape denne og bli ferdig med nedrykket.
Vinner vi denne kommer vi garantert til å bli knust av Haugesund.
Legg ned hele klubben!

aleksanderhjelleseth

Skal vi først gå ned, skal vi gjøre det med flagget til topps. Håper på 16000 og et hardkjør fra folket.

krøvel vellevold

Quote from: aleksanderhjelleseth on October 27, 2014, 07:08:55 AM
Skal vi først gå ned, skal vi gjøre det med flagget til topps. Håper på 16000 og et hardkjør fra folket.


Og 500 som reiser til Haugesund etter nedrykket ev. er klart på søndag, og synger som om vi har vunnet serien. Hadde vært tidig med et massivt trøkk fra en stor gjeng full av selvironi og galgenhumor. Men jeg er redd folk feiger ut og holder seg hjemme...
Legg ned hele klubben!

Spelaren

October 27, 2014, 07:28:45 AM #24 Last Edit: October 27, 2014, 08:02:30 AM by Spelaren
Et par ting eg merket meg under kampen i går; På rimelig kort tid hadde Barmen to pasninger av typen ikkje-annonsert-ukesvis-på-forhånd, altså pasninger hvis gjennomføring var tatt godt før rimelig tid som kan forventes av pasninger. Den ene fant veien til medspiller, den andre not so much - men det var strengt tatt medspillers manglende spilleforståelse som var grunnen til det. Dette fikk meg til å tenke, at det er stadig sånne situasjoner, der me ser ut som om me ikkje henger med for fem øre når motspillere drar opp tempoet, spiller pasninger i steget, med utsiden av foten, med "feile" føtter, og gjerne pasninger som tar våre spillere grundig på sengen fordi de bare enkelt og greit ikkje følger med. Eg har vært kritisk til Barmen, fortrinnsvis som spiss, men ofte sett at han er sterkere på midten, der han ikkje sjelden klarer å holde på vanskelige baller i trengte situasjoner. Et av Branns problem i år har vært feighet. Feige løsninger der ballen går heim til Piotr framfor å spilles framover i angrepsretningen. Ofte går det som i sirup, og både initiativ og den nødvendige kollektive løpingen mangler for å skape åpninger og rom.

Edit, sjekk så nær.

Gå av.

Fusentast

Matchball til Sogndal på søndag. Rimelig å anta at det ikke er vanskelig for Sogndal å finne motivasjon til denne kampen; de kan berge kvalikkplassen og sende "storklubben" Brann ned. Sliter med å finne ett eneste argument for at Brann skal vinne denne kampen. Måten de har fremstått på i de siste kampene, spesielt i hjemmekampene mot Start og Sarpsborg som "måtte vinnes", gir ingen grunn til å tro at de plutselig skal klare å vinne en kamp.

I don't think you can the rules!

Joggi Bogga

Nå gjelder det å se bort fra resultatet mot Glimt og heller nyte det faktum at vi spilte kampen med en helt annen ro og kontroll bakover på banen enn vi noensinne har hatt denne sesongen.

Midtbanen fungerte også betydelig bedre enn før, så nå trenger vi kun noen treninger til hvor endringene finjusteres og spissene får en god dose ekstraundervisning.

Mot Sogndal bør vi for enhver pris unngå Badji. Vi har simpelthen ikke råd til å hemme angrepsspillet vårt i den grad hans tilstedeværelse medfører. Tross at han er noe bedre bakover enn den nest beste defensive midtbanespiller.

Jeg vil ha en 4-3-3 mot Sogndals 4-4-2.

---------Askar-----Orlov--------Huseklepp
---------Barmen-----Haugen----Skaanes
Demir---- Mojsov ------Grønner-----Sævarsson
----------------------Piotr-------------------------------


På 2-0 etter 45 min. Tas Askar ut og erstattes med Hanstveit, og vi legger om til 5-3-2.
Sluttresultat 3-0.

Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Ricky

Quote from: Joggi Bogga on October 27, 2014, 09:11:06 AM
Nå gjelder det å se bort fra resultatet mot Glimt og heller nyte det faktum at vi spilte kampen med en helt annen ro og kontroll bakover på banen enn vi noensinne har hatt denne sesongen.


Her må det tas med at Bodø/Glimt stod med alle mann på egen banehalvdel gjennom mye av kampen og virket greit fornøyde med uavgjort fra starten av. Gudene skal vite de ikke ble presset bakover, i alle fall :p

osoerli

                         Øvretveit
Sævarsson   Grønner   Mojsov     Demir
              Haugen              Badji 
Huseklepp          Skaanes            Askar
                        Pedersen
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

aleksanderhjelleseth

Quote from: Joggi Bogga on October 27, 2014, 09:11:06 AM
Nå gjelder det å se bort fra resultatet mot Glimt og heller nyte det faktum at vi spilte kampen med en helt annen ro og kontroll bakover på banen enn vi noensinne har hatt denne sesongen.

Midtbanen fungerte også betydelig bedre enn før, så nå trenger vi kun noen treninger til hvor endringene finjusteres og spissene får en god dose ekstraundervisning.

Mot Sogndal bør vi for enhver pris unngå Badji. Vi har simpelthen ikke råd til å hemme angrepsspillet vårt i den grad hans tilstedeværelse medfører. Tross at han er noe bedre bakover enn den nest beste defensive midtbanespiller.

Jeg vil ha en 4-3-3 mot Sogndals 4-4-2.

---------Askar-----Orlov--------Huseklepp
---------Barmen-----Haugen----Skaanes
Demir---- Mojsov ------Grønner-----Sævarsson
----------------------Piotr-------------------------------


På 2-0 etter 45 min. Tas Askar ut og erstattes med Hanstveit, og vi legger om til 5-3-2.
Sluttresultat 3-0.



Enig med det du skriver, samt at eg tror at det laguttaket vill gi 3poeng. Vi må gå all inn, og da er det ikke plass til defensive Badji. Eg kommer fra Sunnmøre for å se kampen, håper det kan være utslagsgivende!

Nixon

Det som kan bli den siste TL-kampen på Stadion på en stund kommer kun til å bli vist på betal-TV. Forhåpentligvis vil det gi noen ekstra tilskuere på kampen på søndag!
Rød makt på Hansa

osoerli

Quote from: aleksanderhjelleseth on October 27, 2014, 11:41:34 AM
Quote from: Joggi Bogga on October 27, 2014, 09:11:06 AM
Nå gjelder det å se bort fra resultatet mot Glimt og heller nyte det faktum at vi spilte kampen med en helt annen ro og kontroll bakover på banen enn vi noensinne har hatt denne sesongen.

Midtbanen fungerte også betydelig bedre enn før, så nå trenger vi kun noen treninger til hvor endringene finjusteres og spissene får en god dose ekstraundervisning.

Mot Sogndal bør vi for enhver pris unngå Badji. Vi har simpelthen ikke råd til å hemme angrepsspillet vårt i den grad hans tilstedeværelse medfører. Tross at han er noe bedre bakover enn den nest beste defensive midtbanespiller.

Jeg vil ha en 4-3-3 mot Sogndals 4-4-2.

---------Askar-----Orlov--------Huseklepp
---------Barmen-----Haugen----Skaanes
Demir---- Mojsov ------Grønner-----Sævarsson
----------------------Piotr-------------------------------


På 2-0 etter 45 min. Tas Askar ut og erstattes med Hanstveit, og vi legger om til 5-3-2.
Sluttresultat 3-0.



Enig med det du skriver, samt at eg tror at det laguttaket vill gi 3poeng. Vi må gå all inn, og da er det ikke plass til defensive Badji. Eg kommer fra Sunnmøre for å se kampen, håper det kan være utslagsgivende!

Badji hadde vel fleire pasningar framover enn dei andre på midten i går.
Barmen er for treg.  Må ha spelarar med fart.
Orlov Pedersen blir kanskje hipp som happ, men eg går for Pedersen, høgare toppnivå, betre teknikk.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Northside

Lillebror Sogndal kan faktisk sende oss på trynet ned denne søndagen. Det er vel bare å bli ferdig med det?

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on October 27, 2014, 07:24:14 AM
Quote from: aleksanderhjelleseth on October 27, 2014, 07:08:55 AM
Skal vi først gå ned, skal vi gjøre det med flagget til topps. Håper på 16000 og et hardkjør fra folket.


Og 500 som reiser til Haugesund etter nedrykket ev. er klart på søndag, og synger som om vi har vunnet serien. Hadde vært tidig med et massivt trøkk fra en stor gjeng full av selvironi og galgenhumor. Men jeg er redd folk feiger ut og holder seg hjemme...


Jeg merker at selvironi og galgenhumor, eller annen form for humor, ikke klarer å presse seg ut for tiden uansett hvor mye jeg prøver. Det er bare tragisk at vi i det hele tatt er i denne posisjonen igjen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Eivind

Mobiliseringen til kampen burde vel for alvor snart starte?

Sjelden har spillerne trengt støtte som de gjør på søndag..

Herman1


4-4-2 og Orlov og Pedersen på topp i denne kampen?
Pedersen kommer knapt til en eneste sjanse for tiden. Noen forslag til kantspillere som kan slå gode innlegg mot Pedersen?

Huseklepp, kanskje.


kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren

Quote from: kabelmann on October 29, 2014, 08:54:21 AM
Det verste er at han er inne på noe.


Bare for å leke med tanken, hvor mange kjepper i hjulene ville ikkje velforeningen, fylkesmannen og fåglarne vet stukket i hjulene før Brann hadde fått lov til å selge anlegget til private aktører for at det skulle settes opp boliger der? Me snakker jo om en veritabel invasjon av mennesker i et boligområde som knapt har hatt utvikling siste tiårene. Kanskje argumentet om fortetting langs bybanen hadde hjulpet men utenom det? Kanskje naboene hadde også likt mindre piss i hagen 15 ganger i året.
Gå av.

monzilla

Kanskje vi skal hente han som erstatter for RBH. For real.

Gulløl

Tro om Bruun-Hanssen er voksen nok til å komme bort til Frydenbø tribunen om nedrykket er klart etter Sogndal kampen. For å ta i mot.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Ricky

Har jo denne fra tidligere i år.. RBH ønsker å bygge ut etter modell fra Fosshaugene

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7311737.ece

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on October 29, 2014, 12:30:42 PM
Tro om Bruun-Hanssen er voksen nok til å komme bort til Frydenbø tribunen om nedrykket er klart etter Sogndal kampen. For å ta i mot.


Det skjer ikke.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: Gulløl on October 29, 2014, 12:30:42 PM
Tro om Bruun-Hanssen er voksen nok til å komme bort til Frydenbø tribunen om nedrykket er klart etter Sogndal kampen. For å ta i mot.


Jeg kommer ikke til å foreta meg noe om han kommer bort, hverken i den ene eller den andre retningen. Men for hans egen sikkerhet tror jeg det er best han holder seg i losjen, gjerne med vakter utenfor.

All ære til ham om han kommer bort og unnskylder sin egen fiasko, men da har han større baller enn han har fornuft. Jeg velger å tro godt om de fleste rundt meg på tribunen, men det vil garantert være noen det tilter fullstendig for.
Ka du ve?

Gulløl

Har vi hatt et større hysteri før et Brann kamp siden før cupfinalen i 2011 ?

Nå har BT live sending fra treningen, og det tre og et halvt døgn før avspark.

Holder media dette trykket er det ikke umulig at det blir utsolgt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

BT melder at det kan se ut som at Huseklepp blir spiss og at Jonsson blir midtstopper på søndag, og Karadas og Hanstveit er ute.
Rød makt på Hansa

Limstift

Quote from: Nixon on October 30, 2014, 11:59:01 AM
BT melder at det kan se ut som at Huseklepp blir spiss og at Jonsson blir midtstopper på søndag



Ja, få inn den treige kjeksen i denne livsviktige kampen.
Alle må gå!

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on October 29, 2014, 19:29:06 PM
Quote from: Gulløl on October 29, 2014, 12:30:42 PM
Tro om Bruun-Hanssen er voksen nok til å komme bort til Frydenbø tribunen om nedrykket er klart etter Sogndal kampen. For å ta i mot.


Det skjer ikke.


Nei, det skjer ikke. Og det handler ikke om han er voksen eller ikke. Men jeg tror ikke det ville vært særlig trygt.
Rød makt på Hansa

ostraume

Jonsson er konge han. Og Azar som joker er okay. Jeg skjønner ikke alle som påstår at Norling ikke har lagt om. All polingen mot Azar var jo som bestilit av Tore Strand? Men det virker jo ikke. Som vi husker fra sist så taper Azar 9/10 av disse duellene.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

Quote from: ostraume on October 30, 2014, 13:00:43 PM
Jonsson er konge han. Og Azar som joker er okay. Jeg skjønner ikke alle som påstår at Norling ikke har lagt om. All polingen mot Azar var jo som bestilit av Tore Strand? Men det virker jo ikke. Som vi husker fra sist så taper Azar 9/10 av disse duellene.


Han var jo elendig som spiss siste året før han dro til Tyrkia i 2009 også. Nå har det gått mange år og han har blitt 33 år. Nå hopper han en halv meter lavere en gullsesongen og er ikke det våpenet på dødball lenger heller. Og har blitt enda tregere og teknikken er den samme. Azar kan fungere topp som midtstopper slik som Sogndal spiller, som spiss bør han bare brukes som supersub på slutten av kamper når motstanderne begynner å bli slitne. Der han er viktigst er i gruppen og det bidraget han kan gi der spesielt mot de unge.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Quote from: ostraume on October 30, 2014, 13:00:43 PM
Jonsson er konge han. Og Azar som joker er okay. Jeg skjønner ikke alle som påstår at Norling ikke har lagt om. All polingen mot Azar var jo som bestilit av Tore Strand? Men det virker jo ikke. Som vi husker fra sist så taper Azar 9/10 av disse duellene.
Ja, og nå har jo Grønner og Hanstveit spilt to kamper sammen på rad så da er det vel på høy tid med nok en endring der.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

Azar inn som joker til å skape panikk siste 15 minuttene har eg litt troen på

Satt i sted og leste en annen tråd her inne og fikk litt følelsen av at det fort kan bli en reprise av en cup kamp (eller serie?) mot Lyn (var det ikke Lyn?) for ca 20 år siden (er det ikke nøyaktig 20 år siden?) hvor Brann lå under 2-0 med ca 7 minutter igjen og de fleste gikk. Kampen endte 3-2 til Brann
Hadde vært sykt deilig men nervene mine hadde ikke taklet det i dag

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dex1974

October 30, 2014, 17:35:44 PM #53 Last Edit: October 30, 2014, 17:44:27 PM by dex1974
Quote from: Corran on October 30, 2014, 17:26:41 PM
Azar inn som joker til å skape panikk siste 15 minuttene har eg litt troen på

Satt i sted og leste en annen tråd her inne og fikk litt følelsen av at det fort kan bli en reprise av en cup kamp (eller serie?) mot Lyn (var det ikke Lyn?) for ca 20 år siden (er det ikke nøyaktig 20 år siden?) hvor Brann lå under 2-0 med ca 7 minutter igjen og de fleste gikk. Kampen endte 3-2 til Brann
Hadde vært sykt deilig men nervene mine hadde ikke taklet det i dag




Den berømte cupkampen fra 1990...damn for en kamp det var! Per Hilmar Nybø ble den store helten!!!
Hørte på radioen, Dag Lindebjerg kommenterte og jeg ga vel opp på 0-2...2-2 og 3-2 kom rett etter hverandre. Brann knuste deretter LSK 4-2 og gikk dermed til semien det året...mot Fyllingen på Varden kunstgress...og vi husker jo hvordan det gikk :-p

Ligger bilder ute på tuben : https://www.youtube.com/playlist?list=PLC594E8E540115C2B

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Lasaron

Den eneste grunnen til at jeg skal på denne kampen er kombinasjonen av at jeg allerede har billett, og at jeg ikke skal noe spesielt annet. Jeg gruer meg. Kommer uansett ikke til å gå glad hjem. Med seier er fortsatt døren vidåpen til 1.divisjon. Har egentlig ikke lyst.
Tren på langskudd

Gulløl

https://www.youtube.com/watch?v=Kujj9zmpjxY

Håper det blir comeback for denne på søndag. Var bare tull å kutte den ut fordi det var vellykket én gang. Ingen ting er som et fullsatt Stadion og når denne runger. Kanskje den kan gi gode minner til spillerne om gode hjemmeprestasjoner fra tidligere sesonger og én dose positive vibrasjoner og et løft. Ellers bør det kjøres på Brann sanger og Bergens sanger med allsangkvaliteter timen før avspark for å kjøre opp stemningen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

tintin

I følge bt kan Markus Jonsson komme til å spille fra start på søndag. Greit å ha et kalkulert tidlig bytte... Kjenner eg blir litt trekt!

Klaus_Brann

Håpløst av Norling hvis han setter inn Jonsson fra start.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nero

Quote from: Klaus_Brann on October 31, 2014, 17:11:43 PM
Håpløst av Norling hvis han setter inn Jonsson fra start.

Ja, dette er gambling. Virker ikke spesielt smart.
Lions led by donkeys.

krakra

Vi har nesten flere stopperbytter enn poeng denne sesongen

1908

Kan vi si at Hanstveit har levert så pass bra at vi har noe å tape da?? Kan ikke si det er så bra bak...

Gulløl

Nå meldes det oppholdsvær under kampen, litt regn før på dagen.
Ellers laber bris, og fin temperatur på 10-11 grader under kampen.
Stort bedre kan en ikke forvente i november :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dex1974

Blir nok O´Reilly´s på Grünerløkka for de som ikke drar over fjellet!
Muligens kanskje også Champ, vårt tidligere stamsted før vi gikk over til Joe´s.
Samarbeidet med sistnevnte ble avsluttet før sesongen!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

OmOssSjølOgHansaøl

Jonsson fra start er en veldig dårlig idé.

Jeg satte opp dette laget i BTs Mitt Brann-lag:

                        Leciejewski
Sævarsson - Grønner - Karadas - Demir
        Askar - Barmen - Badji - Huseklepp
                       Orlov - Pedersen

Jeg er ikke veldig optimistisk med denne gjengen på banen; det er for mange spillere det kan stilles spørsmålstegn med i denne oppstillingen. Men hvilke spillere er det vi ikke kan stille spørsmålstegn ved i dagens stall ...?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Corran

Tenker litt Alt eller ingenting denne kampen

             Leciejewski
     Grønner - Azar - Hanstveit
Skaanes - Badji - Haugen - Askar
             Huseklepp
        Pedersen - Orlov

Kan vurdere et par andre alternativer som f.eks Kjeksen for Azar eller Hanstveit. Helst for Azar så vi har han uthvilt til slutten av kampen om vi må jage mål. Med Hanstveit trenger vi kun gjøre et bytte for å legge om til 4-4-2 eller 4-5-1
Barmen istedenfor Askar men da Huseklepp ut på kant og Barmen bak spissene.
Lorentzen inn for Askar men da Huseklepp på kant og orlov som midtspiss (stusse til Pedersen og Lorentzen)
Valgte Askar for han er litt flinkere defensivt en alternativene (sier vel mest om alternativene) når vi spiller med 3 bak.
Er jo også et alternativ å beholde Askar og Kjøre inn Barmen for Orlov (Barmen i rollen til Huse og Huse fram)
Mye synsing her :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Baunebob

Jeg tror helt ærlig vi er nede i morgen. Og er vi ikke det da, så ryker vi neste runde..
MEN: til helvete med hele tippeligaen. La oss gå ned fra denne drittligaen med flagget til topps og full trøkk på tribunene!


Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Jeg tror ikke jeg klarer å se kamp i morgen. Det blir sannsynligvis en lang tur i stedet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Herman1



Forut for morgendagens avgjørende nedrykksoppgjør på Brann Stadion vil jeg anbefale alle supportere med tynnslitte nerver om å skrive ut og ta med følgende side:

http://www.psykiskhelse.no/index.asp?id=27269

Herman1

Quote from: Baunebob on November 01, 2014, 20:02:47 PM
Jeg tror helt ærlig vi er nede i morgen. Og er vi ikke det da, så ryker vi neste runde..
MEN: til helvete med hele tippeligaen. La oss gå ned fra denne drittligaen med flagget til topps og full trøkk på tribunene!




Ja, ingen skal påstå at vi bergensere gjemmer oss bort til denne kampen.
Blir kanskje annerledes om håpet lever videre til siste serierunde og man gruer seg til en Haugesund-tur...

Klaus_Brann

Jeg druknet morgendagens sorger i kveld, så får jeg håpe de var ferdigdruknede i kveld.
Forøvrig var det overraskende hvor mange folk som vanligvis ikke bryr seg om verken Brann eller fotball som spurte om Brann i kveld.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Rød makt på Hansa

Corran

Skulle reist vekk til et sted uten telefon og nettilgang istedenfor å lide seg gjennom denne dagen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Belfort

For første gang i historien har jeg ikke nerver til å se en Brann kamp. Ser på mobilen 1950 i kveld og får heller resultatet mitt i trynet

gladiporno

Like greit å få det overstått i kveld i stedet for å måtte pines i en (i verste fall flere) uke(r) til.


Kagain

Tviler. Mener at de kampene som sendes på TV2 går kl 19.00. Så den går vel på C-More eller noe.

Edit: TV-guiden til VG er enig med meg. C More Fotball er vist stedet der dagens lidelser skal få utfolde seg...

dudo

Alle kampene går før øvrig samtidig denne runden.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

November 02, 2014, 11:07:56 AM #81 Last Edit: November 02, 2014, 11:27:23 AM by Nixon
Rød makt på Hansa

vekkreist

har gitt billeten min til en kompis, da eg ligger paddeflat med influensa og drit :/.

jaja får kjøpe csports 24 timer greiene for 169 kr . gidder ikkje å se det på dårlig gratis stream.. heh

Markmus

169 kroner?? Hva faen...

Hva koster da et månedsabonnmenet?
Ka du ve?

Corran

Er ikke store forskjellen på gratis stream og csports. Kjøpte det til en bortekamp og var meget skuffet over kvaliteten.
Kan jo være en fordel at det er litt uklart bilde :-)

Selv om eg ønsker meg langt vekk og helst ville ha sovet forbi hele dagen og våknet til resultatet så hadde ingenting fått meg til å ikke gå i dag
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

vekkreist

sjekket . koster 199 kr. (kun nett abonnement , csport.no).

tatt det i betraktning er 169 kr for 24 timer jækla dyrt

vekkreist

Quote from: Corran on November 02, 2014, 11:25:21 AM
Er ikke store forskjellen på gratis stream og csports. Kjøpte det til en bortekamp og var meget skuffet over kvaliteten.
Kan jo være en fordel at det er litt uklart bilde :-)

Selv om eg ønsker meg langt vekk og helst ville ha sovet forbi hele dagen og våknet til resultatet så hadde ingenting fått meg til å ikke gå i dag


så det er ikke HD streaming engang? csports altså ...

jaja, finner meg en gratis stream da, imens jeg hoster opp et par lunger. fordelen med å være sengeliggende er at eg kan gjømme meg under dynen når det går ræva..  haha

Hatleking


dudo

CSports er også elendig når det er mange som prøver å logge seg på. Anbefaler alle å logge seg på nå og la streamen gå.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Quote from: vekkreist on November 02, 2014, 11:28:51 AM
Quote from: Corran on November 02, 2014, 11:25:21 AM
Er ikke store forskjellen på gratis stream og csports. Kjøpte det til en bortekamp og var meget skuffet over kvaliteten.
Kan jo være en fordel at det er litt uklart bilde :-)

Selv om eg ønsker meg langt vekk og helst ville ha sovet forbi hele dagen og våknet til resultatet så hadde ingenting fått meg til å ikke gå i dag


så det er ikke HD streaming engang? csports altså ...

jaja, finner meg en gratis stream da, imens jeg hoster opp et par lunger. fordelen med å være sengeliggende er at eg kan gjømme meg under dynen når det går ræva..  haha

Tror de sier det er HD men var meget skuffet og syntes det ikke var verdt 169 kr men la ikke mitt inntrykk være tungen på vektskålen. cmore er jo selvfølgelig bedre en stream da det er stream fra cmore. Men pris og kvalitet hang ikke sammen og sammenlignet med Sumo så var det stor forskjell
Kommer nok til å være kraftig trafikk på serverne til cmore i dag så spørs hvordan det blir i dag
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dr_cyanid

November 02, 2014, 11:52:29 AM #90 Last Edit: November 02, 2014, 11:58:12 AM by dr_cyanid
Quote from: nero on October 31, 2014, 17:19:09 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 31, 2014, 17:11:43 PM
Håpløst av Norling hvis han setter inn Jonsson fra start.

Ja, dette er gambling. Virker ikke spesielt smart.

Spørsmålet er om Jonsson er verre enn det vi har sett av Mojsov, Skjønningen og Karadas i midtforsvaret? Neppe. Kan bare bli bedre spør du meg. Mest spennende er vel hvem Jonsson skal spille sammen med. Kjenner jeg er veldig klar for at Hanstveit skal få hvile litt. Rart at laget ikke er lekket allerede. Forsto slik på Ballspark-sendingen i går at spillerne var informert om startellever på spillermøtet.

krøvel vellevold

Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at Norling stiller med feil ellever uansett hvem han sender utpå. Hvem på Brann er ikke hakkekylling og forlengst konkludert med at ikke holder nivået?
Legg ned hele klubben!

dr_cyanid

Quote from: krøvel vellevold on November 02, 2014, 12:13:51 PM
Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at Norling stiller med feil ellever uansett hvem han sender utpå. Hvem på Brann er ikke hakkekylling og forlengst konkludert med at ikke holder nivået?

Bør uansett skåne Skaanes og Vindheim i dag. Dette såkalte folkets lag i BT var ikke så altfor ille.

krøvel vellevold

Quote from: dr_cyanid on November 02, 2014, 12:17:30 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 02, 2014, 12:13:51 PM
Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at Norling stiller med feil ellever uansett hvem han sender utpå. Hvem på Brann er ikke hakkekylling og forlengst konkludert med at ikke holder nivået?

Bør uansett skåne Skaanes og Vindheim i dag.


Og gjør han det - og vi taper, så blir det kritikk for det.
Legg ned hele klubben!


krakra

Quote from: dr_cyanid on November 02, 2014, 11:52:29 AM
Quote from: nero on October 31, 2014, 17:19:09 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 31, 2014, 17:11:43 PM
Håpløst av Norling hvis han setter inn Jonsson fra start.

Ja, dette er gambling. Virker ikke spesielt smart.

Spørsmålet er om Jonsson er verre enn det vi har sett av Mojsov, Skjønningen og Karadas i midtforsvaret? Neppe. Kan bare bli bedre spør du meg. Mest spennende er vel hvem Jonsson skal spille sammen med. Kjenner jeg er veldig klar for at Hanstveit skal få hvile litt. Rart at laget ikke er lekket allerede. Forsto slik på Ballspark-sendingen i går at spillerne var informert om startellever på spillermøtet.
Nei. Spørsmålet er om han er bedre og det tviler jeg på. Tror du at fotball bare handler om å sette sammen de elleve individuelt beste spillerne og at ting som relasjoner og samspill er irrelevant? Norlings ekstreme trang til å bytte ibforsvaret hele tiden kan fort ha kostet oss en sikker plass. Burde spilt med Hanstveit og Grønner som fast utgangspunkt.

En skadeplaget gamling som Jonsson, som bare spiller to kamper før han blir skadet igjen og ikke kan fullføre en kamp, bør ikke spille med mindre han er klart bedre enn alternativene og det er han ikke.

Herman1

Quote from: krakra on November 02, 2014, 12:53:15 PM
Quote from: dr_cyanid on November 02, 2014, 11:52:29 AM
Quote from: nero on October 31, 2014, 17:19:09 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 31, 2014, 17:11:43 PM
Håpløst av Norling hvis han setter inn Jonsson fra start.

Ja, dette er gambling. Virker ikke spesielt smart.

Spørsmålet er om Jonsson er verre enn det vi har sett av Mojsov, Skjønningen og Karadas i midtforsvaret? Neppe. Kan bare bli bedre spør du meg. Mest spennende er vel hvem Jonsson skal spille sammen med. Kjenner jeg er veldig klar for at Hanstveit skal få hvile litt. Rart at laget ikke er lekket allerede. Forsto slik på Ballspark-sendingen i går at spillerne var informert om startellever på spillermøtet.
Nei. Spørsmålet er om han er bedre og det tviler jeg på. Tror du at fotball bare handler om å sette sammen de elleve individuelt beste spillerne og at ting som relasjoner og samspill er irrelevant? Norlings ekstreme trang til å bytte ibforsvaret hele tiden kan fort ha kostet oss en sikker plass. Burde spilt med Hanstveit og Grønner som fast utgangspunkt.

En skadeplaget gamling som Jonsson, som bare spiller to kamper før han blir skadet igjen og ikke kan fullføre en kamp, bør ikke spille med mindre han er klart bedre enn alternativene og det er han ikke.


Enig.

Ingen av stopperne våre har briljert på noen måte, men å sette innpå en skadeplaget spiller med omtrent null  kamptrening smaker av gambling.

Lasaron

Hvis Brann uansett rykker ned, er det like så greit at det skjer i dag. Det blir i så tilfelle interessant å være der. Fullsatt stadion og nedrykk mot bygdelaget. Vil det bli en rørende støtte og hyllest til laget? Vil det bli slakt av RBH? Vil det bli roping på Norling? Sinne? Gråt? Eller kanskje en taus resignasjon?
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on November 02, 2014, 14:00:12 PM
Hvis Brann uansett rykker ned, er det like så greit at det skjer i dag. Det blir i så tilfelle interessant å være der. Fullsatt stadion og nedrykk mot bygdelaget. Vil det bli en rørende støtte og hyllest til laget? Vil det bli slakt av RBH? Vil det bli roping på Norling? Sinne? Gråt? Eller kanskje en taus resignasjon?


Tror mest på det siste. Noen vil gråte, noen vil sparke i seter og reklameskilt, noen vil rope på RBH, noen få vil rope på Norling, men det store flertall vil bare tusle ut av Stadion tomme i blikket.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on November 02, 2014, 11:07:56 AM


Helt enig. Enten vi klarer oss eller ei vil jeg ikke gå glipp av det på stadion.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dr_cyanid on November 02, 2014, 11:52:29 AM
Quote from: nero on October 31, 2014, 17:19:09 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 31, 2014, 17:11:43 PM
Håpløst av Norling hvis han setter inn Jonsson fra start.

Ja, dette er gambling. Virker ikke spesielt smart.

Spørsmålet er om Jonsson er verre enn det vi har sett av Mojsov, Skjønningen og Karadas i midtforsvaret? Neppe. Kan bare bli bedre spør du meg. Mest spennende er vel hvem Jonsson skal spille sammen med. Kjenner jeg er veldig klar for at Hanstveit skal få hvile litt. Rart at laget ikke er lekket allerede. Forsto slik på Ballspark-sendingen i går at spillerne var informert om startellever på spillermøtet.


Det er egentlig ikke poenget her. Poenget er at vi nesten aldri får spilt inn et forsvar, og det blir ikke bedre av det. Det kan godt være at det funker akkurat i dag og at det var riktig, men generellt har Norling byttet unødvendig for mye på midtforsvaret.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Super Hasund

Håper at spillerene viser fra første spark på ballen at de er villig til å blø for drakten. Kjør over pakket.
La Folket Synge

*Feltz*

Klaus_Brann

Tore Strand er håpløs;

Gode fotballspillere lager ikke straffespark.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Da blir det 5-3-2 i dag også;

http://www.brann.no/news/article/829151zg21hw1s8zedq6fgpo0/title/jonsson-starter-mot-sogndal

Jonsson inn for Hanstveit. Bedre enn å ta ut Grønner gjerne. Azar og Pedersen på topp. Skulle gjerne sett Huse inn der.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


olebrann3


TCAC

Samme elendige laguttak som i forrige kamp, med unntak av at det har blitt forverret ytterligere med Jonsson inn for Hanstveit!? Utrolig.

Hatleking

Kva er oddsen på at Jonsson blir bytta ut i løpet av kampen? Er det noko som helst over 1 er det berre å setje hus, hytte og bil på at det skjer.

Spelaren

Gå av.

vekkreist

Ka e det Norling tenker med? Jonsson inn fra første minutt?? herregud. Husklepp vraket IGJEN?? til denne kampen? ... nei dette lukter tap.. Jonsson lager vel straffespark eller noe... (noe: ut med skade etter 20 minutter)

HERREGUD!!

Giles

Syk lagoppstilling. Blir verken fugl eller fisk.
Jonsson ok, formasjon helt ute. Mojsov het ute, Azar helt ute.
Får inderlig håpe jeg tar feil.

dudo

Quote from: Hatleking on November 02, 2014, 17:15:53 PM
Kva er oddsen på at Jonsson blir bytta ut i løpet av kampen? Er det noko som helst over 1 er det berre å setje hus, hytte og bil på at det skjer.


Byttet med skade. Gitt at det skjer.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


dudo

Hvor mange lange baller har vi hatt hittil? 4?5?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vekkreist

Har vi egentlig hatt noen målsjanser?? Dette lover ikkje bra...

Serez

Synes Jonsson virker som en genialt bytte i forhold til Hanstveit. Synes Jonsson har vært veldig solid hittil.


Hatleking

Klasseavslutning. Utruleg viktig rett før pause.

Rex

Syns Sævarsson har vært positiv. Angriper hurtig og direkte. Ikke den somlingen de andre driver med.

dudo

Sinnsykt å sette inn Orlov i stedet for Huseklepp der.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking


Hatleking

Tenk ein målfarleg Barmen. Hadde jo blitt toppscorar.

dudo

Jeg kan med hånden på hjertet si at dette ikke er den arbeidsdagen jeg har prestert best. Litt som Pedersen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Det der er idioti av Pedersen... han må stå over neste kamp.

Hatleking

Aiaiai. For ei stemning. Må vere fantastisk å vere der no.

Baunebob

DEILIG GUTTER! Nå får vi heller ryke i siste..

Henrik8

Kjør over pakket 09`

Hatleking

Quote from: Hatleking on November 02, 2014, 17:15:53 PM
Kva er oddsen på at Jonsson blir bytta ut i løpet av kampen? Er det noko som helst over 1 er det berre å setje hus, hytte og bil på at det skjer.


No sit eg igjen utan nåla i veggen, men Brann har iallfall fått forlenga håpet. No er det berre å mobilisere maks!!

Brann_ruler

Lettelse. Men nå må de fokusere på å gjøre jobben godt i araberland! Deilig med seier.

Huff

Da var muligheten til å berge plassen sikret...

Hvis FKH klarer å mobilisere skikkelig -noe jeg vil anta- skal det bli meget vanskelig å i det hele tatt ta ett poeng der. Jeg ser det fremdeles som klart mest sannsynlig med nedrykk, men håpet lever i alle fall. 

bulldog

mojsov klarer å rote det til igjen. det er sesongens største gåte, hva i all verden gjør denne fantastic player på banen for vårt elskede Brann?
bulldog

ostraume

Jonsson konge. Mojsov bås.

Var vi ikke egentlig bedre når vi drev med balltrilling i 442 enn det vi holder på med nå?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Sinnsykt deilig seier, selv om jeg ikke akkurat ble sterkere i troen på seier mot Haugesund etter denne kampen enn jeg var før. For vi spilte nok en gang ikke en særlig god kamp. For jeg synes ikke at vi med kveldens system utnytter styrkene til spillerne. Som at vi ikke satser mer på å komme ned til kortlinjen for å legge inn når vi har såpass sterke spisser der foran. Nå blir det innlegg fra midt på vår banehalvdel fra islendingen fordi han ikke har noen andre alternativer siden ingen kommer og hjelper han. Og slike innlegg er mye lettere å forsvare seg mot enn innlegg fra linjen.

Men uansett! Vi har fått en ukes utsettelse på nedrykket. Og det er da noe!:)
Rød makt på Hansa

blobby winters

Synd vi ikke kan spille hjemme mot andre lag med Svensk trener oftere. 4 hjemmeseier i år 3 mot lag med svensk trener. Vi var dårlig igjen i dag. Men, heldigvis var Sogndal enda mer dårlig enn oss.

Lasaron

Min far ringte meg etter kampen for å høre hvordan det gikk. Han var i et følge på ferja mellom Austrheim og Fedje. Når jeg sa resultatet brøt det ut jubel i bakgrunnen, voksne menn tok hverandre i hendene og gratulerte hverandre.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on November 02, 2014, 20:52:42 PMvoksne menn tok hverandre i hendene og gratulerte hverandre.


Ja, da vet man at det var helt vill stemning!:)
Rød makt på Hansa

kabelmann

Herlige dommeravgjørelser i dag. Branns 12. mann. Alle dommere skulle dømt som han.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Hatleking

Nja. Sogndal må vinne - noko som er langt frå sikkert. Dei har ikkje akkurat vore i strålande form i det siste, og no er iallflal stopparen Patronen ute i neste kamp. Sogndal kjem ikkje til å vinne med tre mål heller, så om me tek poeng mot Haugesund skal me absolutt klare oss. Med tap er det fortsatt ikkje umogleg.

Lasaron

Jeg la merke til at Brann vant krigen. Mange ganger lå Sogndalspillere nede med smerter, nesten aldri noen av våre.
Tren på langskudd

Oppreist

Dessverre ser det ut til at Hoseth er ute til kampen mot Sogndal, vi har to-tre mann ute og Haugesund har ingen karantener...
Stein på stein blir Steinar.

Northside

Trommen til Sogndal forsvant før denne kampen (akkurat som for 2år siden), det første til at det var verken sang eller tromme fra bortefeltet i dag :)

Ellers mye daukjøtt på Store Stå i dag. Var en som f.eks hadde med tippoldemoren sin på feltet. Var ikke så mye koking å spore hos henne...

Bilder fra kampen:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.823389331014770.1073741858.149857955034581

krøvel vellevold

Quote from: Oppreist on November 02, 2014, 21:46:54 PM
Dessverre ser det ut til at Hoseth er ute til kampen mot Sogndal, vi har to-tre mann ute og Haugesund har ingen karantener...


Sogndal da?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on November 02, 2014, 21:07:37 PM
Nja. Sogndal må vinne - noko som er langt frå sikkert. Dei har ikkje akkurat vore i strålande form i det siste, og no er iallflal stopparen Patronen ute i neste kamp. Sogndal kjem ikkje til å vinne med tre mål heller, så om me tek poeng mot Haugesund skal me absolutt klare oss. Med tap er det fortsatt ikkje umogleg.

Nei, men et desperat Sogndal vil kjøre på mot et Stabæk-lag som ikke har den samme tenningen. Sogndal var i følge rapportene klart best mot Molde og kunne vunnet med litt mindre uflaks. Da kan de nok sikkert slå Stabæk. Også med tre mål. Kunne vi vinne med tre på Marienlyst, kan nok sikkert Sogndal slå Stabæk med tre på Fosshaugadn. Og dessuten må vi uansett ta poeng mot Haugesund hvis Sogndal vinner. Det blir vanskelig. FKH kommer til å ha mye mer tenning enn Stabæk har i Sogndal.  8500 kommer for å se Brann rykke ned. Og vinner SIL med tre, må vi ha seier...
Legg ned hele klubben!

Ricky

Stabæk og Haugesund møttes i kveld, og der var det visst bare pliktoppmøte med upresset balltrilling fra begge lag. Vanskelig å si om det lover bra eller dårlig for oss.

blobby winters

Spennende blir det.

Ser ikke bort i fra at FKH leder med 2+ mål mot Brann og kampen er over etter første omgang slik at vi trenger hjelp fra Stabekk.  Og så er det 0-0 i Sogndal mot Stabekk og vi må lytte til radio/se på mobil hele 2. omgang med nerver. Typisk  ville være at det kommer mål fra Sogndal i  overtid som sender oss ned.

krakra

Bra kamp i dag. Grønner fremstår som en ener der bak og har virkelig vokst til en ledertype som fort kan ha reddet plassen vår i dag. Litt synd at MP er ute, men slik han har fremstått i år er det ikke noe voldsomt tap. Håper vi bruker Huse sammen med Azar på topp, men frykter det blir Orlov.

At Jonsson gikk inn på laget var jeg uenig i, og jeg er det ennå. Men han klarte seg greit. Skjønner likevel ikke hvorfor det var Hanstveit og ikke Mojsov som røk. Mojsov tabbet seg ut igjen og har ingen fremtid i Brann uansett hvor vi spiller neste år.


Kruxleiven

Først må jeg si det er galet dårlig trøkk her. 40 innlegg omtrent siden kampen begynte. Alle ute og feirer?

Seier med bismak. Grønner scorer jo og viser for alle at han (og Hanstveit) burde spilt hele sesongen, hvert sekund. Dette nuller ut alle tabbene han har gjort tidligere og gjør han til sesongens beste spiller. Spøk til side. Målet var fint. Godt teknisk utført skudd.

Ellers synes jeg vi gjør en bra kamp. Spesielt om man tar forholdene i betraktning. To nervøse nedrykkslag med lavt bunnivå, men der vi mestrer krigen, nervøsiteten og kampen best. Jeg er møkk lei av å høre om Norlings omstendelige stil der det går sakte fremover. I denne kampen som i mange av de foregående ser vi ingenting til det. Masse lemping freomver, men det var mer fornuftig denne gangen, og det var mer tanke bak vingspillet. I tillegg må det sies at vi til de grader vinner dødballkampene. Både fremover og bakover. Til slutt synes jeg kampen viser at 3-5-2 passer oss. Selv om vi ta motstanden for det den var, ganske dårlig. Lite å bygge hidere på, men om de fortsetter som dette og gjerne i 3-5-2 så har vi en sjanse i Hgsd. Gleder meg faktisk litt til å se Erik på topp.

Corran

Skjønner godt at Johnsson kom inn, Og Hanstveit røk nok ut siden han har hatt meget svake kamper i det siste.
Nest kamp blir det fort Orlov og Huse på topp siden MP må stå over og Azar så ut som om han gikk skadet av banen. Tror ikke det betyr av vi blir dårligere Azar og MP kjemper mye men er ikke så mange dueller de vinner og som dee blir farligheter av. Orlov syntes eg kom inn som et friskt pust i dag.
Skaanes var også et friskt pust i dag og håper han starter sentralt for Barmen neste kamp
Ellers kommer vel Vindheim inn for Sævarson. Og med 3 midtstoppere i neste kamp og så tror jeg også Vindhem kommer mer til sin rett
Nok en uke med håp og forventninger om dommedag
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

SK

Quote from: krøvel vellevold on November 02, 2014, 21:54:35 PM
Nei, men et desperat Sogndal vil kjøre på mot et Stabæk-lag som ikke har den samme tenningen. Sogndal var i følge rapportene klart best mot Molde og kunne vunnet med litt mindre uflaks. Da kan de nok sikkert slå Stabæk. Også med tre mål. Kunne vi vinne med tre på Marienlyst, kan nok sikkert Sogndal slå Stabæk med tre på Fosshaugadn. Og dessuten må vi uansett ta poeng mot Haugesund hvis Sogndal vinner. Det blir vanskelig. FKH kommer til å ha mye mer tenning enn Stabæk har i Sogndal.  8500 kommer for å se Brann rykke ned. Og vinner SIL med tre, må vi ha seier...


Kan jo legge til at Sogndal presterte å tape for Brann. Og når de kunne det, kan de fint klare å tape for Stabæk også.

krøvel vellevold

Quote from: SK on November 02, 2014, 23:17:34 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 02, 2014, 21:54:35 PM
Nei, men et desperat Sogndal vil kjøre på mot et Stabæk-lag som ikke har den samme tenningen. Sogndal var i følge rapportene klart best mot Molde og kunne vunnet med litt mindre uflaks. Da kan de nok sikkert slå Stabæk. Også med tre mål. Kunne vi vinne med tre på Marienlyst, kan nok sikkert Sogndal slå Stabæk med tre på Fosshaugadn. Og dessuten må vi uansett ta poeng mot Haugesund hvis Sogndal vinner. Det blir vanskelig. FKH kommer til å ha mye mer tenning enn Stabæk har i Sogndal.  8500 kommer for å se Brann rykke ned. Og vinner SIL med tre, må vi ha seier...


Kan jo legge til at Sogndal presterte å tape for Brann. Og når de kunne det, kan de fint klare å tape for Stabæk også.


Men Fosshaugadn er noe annet. Og Brann hadde noe å spille for.
Legg ned hele klubben!

Herman1

Quote from: ostraume on November 02, 2014, 20:37:35 PM
Jonsson konge. Mojsov bås.

Var vi ikke egentlig bedre når vi drev med balltrilling i 442 enn det vi holder på med nå?


Boss, mener du vel? Vi er jo bergensere? :)

Grusom kamp rent spillemessig. Tre poeng var dog alt som gjaldt i denne kampen.
For øvrig utrolig at ikke Sævarsson fikk ballen oftere; han hadde jo ekstremt store rom på høyrekanten gjennom det meste av kampen.

Og laguttaket og byttene er jeg meget skeptisk til...

SK

Quote from: krøvel vellevold on November 02, 2014, 23:25:58 PM
Quote from: SK on November 02, 2014, 23:17:34 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 02, 2014, 21:54:35 PM
Nei, men et desperat Sogndal vil kjøre på mot et Stabæk-lag som ikke har den samme tenningen. Sogndal var i følge rapportene klart best mot Molde og kunne vunnet med litt mindre uflaks. Da kan de nok sikkert slå Stabæk. Også med tre mål. Kunne vi vinne med tre på Marienlyst, kan nok sikkert Sogndal slå Stabæk med tre på Fosshaugadn. Og dessuten må vi uansett ta poeng mot Haugesund hvis Sogndal vinner. Det blir vanskelig. FKH kommer til å ha mye mer tenning enn Stabæk har i Sogndal.  8500 kommer for å se Brann rykke ned. Og vinner SIL med tre, må vi ha seier...


Kan jo legge til at Sogndal presterte å tape for Brann. Og når de kunne det, kan de fint klare å tape for Stabæk også.


Men Fosshaugadn er noe annet. Og Brann hadde noe å spille for.


Brann har hatt noe å spille for hele sesongen, uten at det har hindret alle de andre lagene som har slått oss.

Uansett, er jo ikke uenig. Tror sannsynligheten for at Sogndal tar Stabæk hjemme er noe over 50 %. Da må vi unngå å tape i Haugesund, noe jeg også setter til cirka 50 % sannsynlighet. De har jo ingenting å spille for. At de skulle mobilisere så voldsomt for å slå oss, har jeg liten tro på. Det er mer en supporter-greie.
Og at Sogndal slår Stabæk med tre mål tror jeg ikke de klarer.

Corran

Quote from: Herman1 on November 02, 2014, 23:38:04 PM
Quote from: ostraume on November 02, 2014, 20:37:35 PM
Jonsson konge. Mojsov bås.

Var vi ikke egentlig bedre når vi drev med balltrilling i 442 enn det vi holder på med nå?


Boss, mener du vel? Vi er jo bergensere? :)

Grusom kamp rent spillemessig. Tre poeng var dog alt som gjaldt i denne kampen.
For øvrig utrolig at ikke Sævarsson fikk ballen oftere; han hadde jo ekstremt store rom på høyrekanten gjennom det meste av kampen.

Og laguttaket og byttene er jeg meget skeptisk til...


Hva er du meget skeptisk til?
Laguttaket var vel helt greit. Personlig ville jeg startet med Orlov eller Huse istedenfor Azar og hatt Azar frisk på slutten om vi jaget. Kunne også vært for noen andre endringer, men det e så små nyanser i hvem en velger og med den formasjonen som ble startet med så var det helt greit uttak
Når de spiller med 3 bak som de gjorde i går så hadde han også lagt opp til at med et bytte kunne han legge om hele formasjonen til 5-4-1/4-4-2/4-3-3 eller 3-4-3 alt etter hvordan kampen gikk
Byttene var jo helt greie også Haugen ut og Skaanes inn for å gi mer hurtighet og det fikk vi. Kunne tatt Barmen istedenfor og hadde han blitt skadet tidligere så hadde nok han gått av istedenfor Haugen
Huse inn for Barmen var også et greit bytte selv om ikke Huse var så veldig involvert. Azar skadet og Orlov inn var også et helt naturlig bytte og syntes Orlov var friskere en Azar og jobbet godt. Tror det byttet hadde kommet uansett for Norling var litt irritert over at de la seg for langt bak og blant annet at Azar la seg for langt bak (så i alle fall slik ut på faktene hans på linjen)

Når det gjelder passninger til Sævarson så er jeg litt enig. Spesielt Badji burde gi oftere over til Sæv men da må passningen komme med en gang. Når Grønner fikk ballen var det for seint å bruke Sæv for han ble meget alene mot flere forsvarere Derfor kom også innleggene litt for tidlig ofte. En så jo også at han ble meget alene av og til når han fikk ballen. Noe som resulterte i et (for)tidlig innlegg eller bakover pasning. Skulle hatt litt mer dobling på den siden Men alle de 3 sentralt kom seg ikke raskt nok ut der. De var flinkere å komme seg ut på venstre siden for å hjelpe.


In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Herman1

Quote from: Corran on November 03, 2014, 16:56:09 PM
Quote from: Herman1 on November 02, 2014, 23:38:04 PM
Quote from: ostraume on November 02, 2014, 20:37:35 PM
Jonsson konge. Mojsov bås.

Var vi ikke egentlig bedre når vi drev med balltrilling i 442 enn det vi holder på med nå?


Boss, mener du vel? Vi er jo bergensere? :)

Grusom kamp rent spillemessig. Tre poeng var dog alt som gjaldt i denne kampen.
For øvrig utrolig at ikke Sævarsson fikk ballen oftere; han hadde jo ekstremt store rom på høyrekanten gjennom det meste av kampen.

Og laguttaket og byttene er jeg meget skeptisk til...


Hva er du meget skeptisk til?
Laguttaket var vel helt greit. Personlig ville jeg startet med Orlov eller Huse istedenfor Azar og hatt Azar frisk på slutten om vi jaget. Kunne også vært for noen andre endringer, men det e så små nyanser i hvem en velger og med den formasjonen som ble startet med så var det helt greit uttak
Når de spiller med 3 bak som de gjorde i går så hadde han også lagt opp til at med et bytte kunne han legge om hele formasjonen til 5-4-1/4-4-2/4-3-3 eller 3-4-3 alt etter hvordan kampen gikk
Byttene var jo helt greie også Haugen ut og Skaanes inn for å gi mer hurtighet og det fikk vi. Kunne tatt Barmen istedenfor og hadde han blitt skadet tidligere så hadde nok han gått av istedenfor Haugen
Huse inn for Barmen var også et greit bytte selv om ikke Huse var så veldig involvert. Azar skadet og Orlov inn var også et helt naturlig bytte og syntes Orlov var friskere en Azar og jobbet godt. Tror det byttet hadde kommet uansett for Norling var litt irritert over at de la seg for langt bak og blant annet at Azar la seg for langt bak (så i alle fall slik ut på faktene hans på linjen)

Når det gjelder passninger til Sævarson så er jeg litt enig. Spesielt Badji burde gi oftere over til Sæv men da må passningen komme med en gang. Når Grønner fikk ballen var det for seint å bruke Sæv for han ble meget alene mot flere forsvarere Derfor kom også innleggene litt for tidlig ofte. En så jo også at han ble meget alene av og til når han fikk ballen. Noe som resulterte i et (for)tidlig innlegg eller bakover pasning. Skulle hatt litt mer dobling på den siden Men alle de 3 sentralt kom seg ikke raskt nok ut der. De var flinkere å komme seg ut på venstre siden for å hjelpe.





Mojsov, Johnsson, Huseklepp, Karadas og Orlov.

*Johnsson var en forsåvidt positiv overraskelse. Var ikke strålende, men gjorde tingene greit.
Skepsis fordi han knapt nok har spilt en kamp i år og mangler kamperfaring.

*Mojsov fordi han har tabbet seg ut gang på gang, spesielt som back. Var vel nest sist på Sogndals mål i går.
Det var på ingen måte noe selvmål som han var skyld i, men vi ser jo en klar tendens over tid hvor han er involvert i baklengsmål.

*Karadas/Huseklepp: Karadas har vært dårlig i mange kamper, spesielt som spiss. To sterke spisser skulle gå i krigen mot Sogndal. Tror imidlertid det kunne ha vært mer fornuftig å ha plassert Huseklepp som hengende spiss bak Pedersen, slik at vi hadde fått en bedre balanse slik sett. Evt. plassert Huseklepp på kanten.

Sævarsson gjorde tingene sine bra, men kanskje Huseklepp hadde fått enda mer ut av de enorme rommene på S. sin høyrekant, all den tid H. i større grad enn S. har det i seg å kunne gå forbi en mann eller to.

*Orlov: Var et friskt pust da han kom inn.

Corran

Johnsson starter fordi han har trent for fult en hel måned og fikk prøvd seg i en Brann 2 kamp. Han har i følge rapportene vært meget god på trening. Dessuten har Hanstveit vært direkte svak i det siste Mosjov har flere tabber som midtstopper en som back og Azar var ikke så bra der.

Ja Mosjov har tabbet seg litt ut som back, men har også spilt bra der. Spiller der av 2 grunner. Nummer er pga at de skal spille med 3 bak så han er ikke back men midtstopper/back og 2 pga at det ikke er bedre alternativer til den rollen

Ja Huse hadde gjerne fått mer ut av rommene til sævarson men Sævarson spilte for å kunne raskt bytte mellom en 3'er bak og en 4'er

Karadas/HUseklepp: Kan være enig med deg og ser i alle fall hva du mener, men til det spillet de la opp til så var ikke Huseklepp et alternativ til Azar. Skulle han ha vært et alternativ framme så måtte det vært istedenfor MP. Orlov var et alternativ til Azar og viste når han kom inn at han er en utfordrer på den plassen

Var du skeptisk til at Orlov var et friskt pust? ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Erik Huseklepp har hatt plenty nok av spilletid i år. Hele vår sesong som spiss og mye av høst sesong som kant. Han har 2 mål og 2 assist. Sammenlignet med Jonas Grønner 3 mål 1 assist, Håkon Lotentzen med et par innhopp har 2 mål.
Jeg er overhodet ikke overrasket over at Huseklepp ikke spilte som hengende spiss. Om Norling hadde brukt Klepp som wing back i 3-5-2 med de dårlige defensive kvalitetene han har er nesten å be om å få sparken.
Synes det er helt greit å bruke han som joker når motstanderen begynner å bli sliten.

Herman1

Quote from: blobby winters on November 03, 2014, 23:24:22 PM
Erik Huseklepp har hatt plenty nok av spilletid i år. Hele vår sesong som spiss og mye av høst sesong som kant. Han har 2 mål og 2 assist. Sammenlignet med Jonas Grønner 3 mål 1 assist, Håkon Lotentzen med et par innhopp har 2 mål.
Jeg er overhodet ikke overrasket over at Huseklepp ikke spilte som hengende spiss. Om Norling hadde brukt Klepp som wing back i 3-5-2 med de dårlige defensive kvalitetene han har er nesten å be om å få sparken.
Synes det er helt greit å bruke han som joker når motstanderen begynner å bli sliten.


Poenget er at selv om han har vist middels form i store deler av sesongen, så har han vist gode takter i de siste kampene.
Dessuten er han en av de få på Brann-laget som kan finne på noe på egenhånd.
Sistnevnte er ekstra viktig når laget så tydelig mangler en god og systematisk offensiv samhandling, og spillerne nærmest jobber ên og ên.

Og dessuten: angrep er ofte et utmerket forsvar.

Herman1

Quote from: Corran on November 03, 2014, 22:54:36 PM
Johnsson starter fordi han har trent for fult en hel måned og fikk prøvd seg i en Brann 2 kamp. Han har i følge rapportene vært meget god på trening. Dessuten har Hanstveit vært direkte svak i det siste Mosjov har flere tabber som midtstopper en som back og Azar var ikke så bra der.

Ja Mosjov har tabbet seg litt ut som back, men har også spilt bra der. Spiller der av 2 grunner. Nummer er pga at de skal spille med 3 bak så han er ikke back men midtstopper/back og 2 pga at det ikke er bedre alternativer til den rollen

Ja Huse hadde gjerne fått mer ut av rommene til sævarson men Sævarson spilte for å kunne raskt bytte mellom en 3'er bak og en 4'er

Karadas/HUseklepp: Kan være enig med deg og ser i alle fall hva du mener, men til det spillet de la opp til så var ikke Huseklepp et alternativ til Azar. Skulle han ha vært et alternativ framme så måtte det vært istedenfor MP. Orlov var et alternativ til Azar og viste når han kom inn at han er en utfordrer på den plassen

Var du skeptisk til at Orlov var et friskt pust? ;-)


Er alltid skeptisk til friske pust når det regner og blåser fra før.

Igjen, for å vinne trenger man flere mål enn motstanderen. Derfor er angrep ofte det beste forsvar.
Tror ikke Brann hadde vært fullstendig blottet bakover med Huseklepp som kant eller spiss.
Pedersen lider under mangel på gode sentringer, innlegg et.c., og "råtner på rot" der foran.
En Huseklepp like bak el. ved siden av ham kunne gitt Pedersen flere "stikkere" og sjanseskapende innlegg.

Dessuten kunne en lettbeinet og teknisk Huseklepp fort ha blitt et irritasjonsmoment for fysisk sterke duellspillere hos motstanderen, og kunne gitt oss frispark i farlige situasjoner.
Og kanskje kort til motstanderne.

Dessuten vil jeg tro Orlov/Pedersen m.v. fort kunne ha flere farlige returer å jobbe med, etter skudd fra Huseklepp.
Videre ser vi jo at pasningsalternativene til vår sentrale midtbane er få, da det er veldig få som beveger, posisjonerer seg og går på løp rundt ballfører.

At Johnssen har hatt en god treningsmåned er korrekt, jf. Norling sine kommentarer etter kampen.
Når det gikk bra, er det selvfølgelig et annet perspektiv på uttaket i etterkant.
Det endrer imidlertid ikke det faktum at han er så godt som uten kamperfaring.
I tillegg kunne fort leggene hans forårsaket ett benyttet bytte, om han hadde fått en "kakk" i disse.

Var for øvrig også skeptisk til bruken av Barmen, selv om han i denne kampen spilte i "rett" posisjon.

dudo

Huse kan ikke brukes på kant i et system som ikke har to spillere på hver kant, den er enormt grei.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Herman1

Quote from: dudo on November 04, 2014, 08:19:46 AM
Huse kan ikke brukes på kant i et system som ikke har to spillere på hver kant, den er enormt grei.


Fordi man ikke har en back bak kanten, mener du?
Det kommer an på hva taktikken er og hvilke roller de øvrige spillerne har, den er enormt grei!

dudo

Mulig, om man har en skjev formasjon det man sideforskyver for å dekke Huseklepp når man forsvarer seg. Men da er det strengt tatt ingen 3-5-2 slik Norling har spilt den.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

aleksanderhjelleseth

Huseklepp kan ikke spille kant i 3-5-2/5-3-2. Alt for dårlig defensivt. Vindheim/sæv/demir derimot.

Herman1

Quote from: aleksanderhjelleseth on November 04, 2014, 11:41:07 AM
Huseklepp kan ikke spille kant i 3-5-2/5-3-2. Alt for dårlig defensivt. Vindheim/sæv/demir derimot.


Kanskje det.
Det store spørsmålet er hvilket lag vi skal stille med mot Haugesund.
Hva fungerte og hva bør endres til den kampen.

I og med div. karantener ser vi nok Huseklepp på kanten, evt. som ên av to spisser.
Orlov-Azar, Orlov-Huseklepp eller Azar-Huseklepp.

Og Skaanes bør brukes med tanke på den gode prestasjonen hans mot Sogndal.

Gulløl

Quote from: Northside on November 02, 2014, 21:47:54 PM
Ellers mye daukjøtt på Store Stå i dag. Var en som f.eks hadde med tippoldemoren sin på feltet. Var ikke så mye koking å spore hos henne...


Kan bekrefte at dette var Stoffi sin bestemor ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

aleksanderhjelleseth

Quote from: Herman1 on November 04, 2014, 12:06:23 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on November 04, 2014, 11:41:07 AM
Huseklepp kan ikke spille kant i 3-5-2/5-3-2. Alt for dårlig defensivt. Vindheim/sæv/demir derimot.


Kanskje det.
Det store spørsmålet er hvilket lag vi skal stille med mot Haugesund.
Hva fungerte og hva bør endres til den kampen.

I og med div. karantener ser vi nok Huseklepp på kanten, evt. som ên av to spisser.
Orlov-Azar, Orlov-Huseklepp eller Azar-Huseklepp.

Laget mot Haugesund bør blir slik:
                                     Pioter
                   Grønner-Jonsson-Mosjov
Vindheim                                              Askar
                 Haugen-Badji-Skaanes
                  Huseklepp-Orlov.
Takk for meg!

Og Skaanes bør brukes med tanke på den gode prestasjonen hans mot Sogndal.


Kagain

Quote from: Gulløl on November 04, 2014, 13:00:02 PM

Kan bekrefte at dette var Stoffi sin bestemor ;)


Så det du sier er at Stoffi sin bestemor er bedre som en av lagets 11 menn fremfor lagets 12 mann?

Klaus_Brann

Quote from: Northside on November 02, 2014, 21:47:54 PM
Trommen til Sogndal forsvant før denne kampen (akkurat som for 2år siden), det første til at det var verken sang eller tromme fra bortefeltet i dag :)

Ellers mye daukjøtt på Store Stå i dag. Var en som f.eks hadde med tippoldemoren sin på feltet. Var ikke så mye koking å spore hos henne...

Bilder fra kampen:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.823389331014770.1073741858.149857955034581


Hehe. Synd det der.
Det er nesten litt kjipt med sånne kamper med tanke på stemningen, for det kommer så vannvittig mye rask. Lenge siden jeg har hørt meg selv så godt.
Vi får bedre trøkk på de sangene hele stadion er med på, men de vanlige sangene blir tammere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Herman1

Quote from: aleksanderhjelleseth on November 04, 2014, 14:20:41 PM
Quote from: Herman1 on November 04, 2014, 12:06:23 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on November 04, 2014, 11:41:07 AM
Huseklepp kan ikke spille kant i 3-5-2/5-3-2. Alt for dårlig defensivt. Vindheim/sæv/demir derimot.


Kanskje det.
Det store spørsmålet er hvilket lag vi skal stille med mot Haugesund.
Hva fungerte og hva bør endres til den kampen.

I og med div. karantener ser vi nok Huseklepp på kanten, evt. som ên av to spisser.
Orlov-Azar, Orlov-Huseklepp eller Azar-Huseklepp.

Laget mot Haugesund bør blir slik:
                                     Pioter
                   Grønner-Jonsson-Mosjov
Vindheim                                              Askar
                 Haugen-Badji-Skaanes
                  Huseklepp-Orlov.
Takk for meg!

Og Skaanes bør brukes med tanke på den gode prestasjonen hans mot Sogndal.




Hvorfor rangerer du Mojsov foran Hanstveit og Karadas (hvis spilleklar) som stopper?

Corran

Eg og rangerer Mosjov foran :-) Karadaz var kjempe dårlig sist han var midtstopper og er mest sannsynlig ute med skade. Hanstveit har vært meget dårlig i det siste, men strengt tatt blir det litt hippsomhapp med Hanstveit eller mosjov
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

aleksanderhjelleseth

Quote from: Herman1 on November 05, 2014, 02:48:49 AM
Quote from: aleksanderhjelleseth on November 04, 2014, 14:20:41 PM
Quote from: Herman1 on November 04, 2014, 12:06:23 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on November 04, 2014, 11:41:07 AM
Huseklepp kan ikke spille kant i 3-5-2/5-3-2. Alt for dårlig defensivt. Vindheim/sæv/demir derimot.


Kanskje det.
Det store spørsmålet er hvilket lag vi skal stille med mot Haugesund.
Hva fungerte og hva bør endres til den kampen.

I og med div. karantener ser vi nok Huseklepp på kanten, evt. som ên av to spisser.
Orlov-Azar, Orlov-Huseklepp eller Azar-Huseklepp.

Laget mot Haugesund bør blir slik:
                                     Pioter
                   Grønner-Jonsson-Mosjov
Vindheim                                              Askar
                 Haugen-Badji-Skaanes
                  Huseklepp-Orlov.
Takk for meg!

Og Skaanes bør brukes med tanke på den gode prestasjonen hans mot Sogndal.




Hvorfor rangerer du Mojsov foran Hanstveit og Karadas (hvis spilleklar) som stopper?



Fordi Mosjov er midtstopper, det er ikke Hanstveit. Pluss at Mosjov nok er en bedre kriger /duell spiller... Mosjov er allikevel et wildcard så Hanstveit eller mosjov er egentlig hipp som happ.

Herman1

Quote from: aleksanderhjelleseth on November 05, 2014, 16:16:04 PM
Quote from: Herman1 on November 05, 2014, 02:48:49 AM
Quote from: aleksanderhjelleseth on November 04, 2014, 14:20:41 PM
Quote from: Herman1 on November 04, 2014, 12:06:23 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on November 04, 2014, 11:41:07 AM
Huseklepp kan ikke spille kant i 3-5-2/5-3-2. Alt for dårlig defensivt. Vindheim/sæv/demir derimot.


Kanskje det.
Det store spørsmålet er hvilket lag vi skal stille med mot Haugesund.
Hva fungerte og hva bør endres til den kampen.

I og med div. karantener ser vi nok Huseklepp på kanten, evt. som ên av to spisser.
Orlov-Azar, Orlov-Huseklepp eller Azar-Huseklepp.

Laget mot Haugesund bør blir slik:
                                     Pioter
                   Grønner-Jonsson-Mosjov
Vindheim                                              Askar
                 Haugen-Badji-Skaanes
                  Huseklepp-Orlov.
Takk for meg!

Og Skaanes bør brukes med tanke på den gode prestasjonen hans mot Sogndal.




Hvorfor rangerer du Mojsov foran Hanstveit og Karadas (hvis spilleklar) som stopper?



Fordi Mosjov er midtstopper, det er ikke Hanstveit. Pluss at Mosjov nok er en bedre kriger /duell spiller... Mosjov er allikevel et wildcard så Hanstveit eller mosjov er egentlig hipp som happ.


Mojsov er veldig wildcard, ja.
Han er nok en bedre duellspiller, men har stått for match-tapende situasjoner i mange kamper nå.

Hatleking

Trur at Karadas passar tilnærma perfekt som stoppar i trestopparssystem. Det var der han dominerte i Sogndal, og det er rimeleg annleis å spele med to kontra tre.

aleksanderhjelleseth

Utvilsomt et god poeng, Sogndal spillte vell med 3bak i hele fjor? Han blir litt for treig og stresset som en av to stoppere. Gjerne mer vellykket i et trespann.
syns det er veldig gledelig å se hvordan Grønner har utviklet seg ila året. Han har tatt utfordringen på strak arm. Litt jr feil i begynnelsen av sesongen, men han er jo veldig ung. Grønner som kaptein innen 3år.

Corran

En annen ting som taler for Mosjov er det faktum at han har spilt sammen med Johnsson Det har vel ikke Azar eller Hanstveit (har vel spilt med ham men kun som back?)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Herman1

Quote from: Corran on November 05, 2014, 22:39:13 PM
En annen ting som taler for Mosjov er det faktum at han har spilt sammen med Johnsson Det har vel ikke Azar eller Hanstveit (har vel spilt med ham men kun som back?)


*Johnsson som styrende sjef mellom de to andre stopperne, tenker dere da?

*Tja. Det er jo et poeng forsåvidt, men så lite som Johnsson har spilt i det hele tatt spørs det om det har noe å si   pr. i dag at han har spilt sammen med Mojsov tidligere.

*Et annet poeng er jo om Brann i det hele tatt kommer til å spille med en 3-5-2-formasjon i denne kampen også.
Og legger vi oss -eller blir presset- noe lenger bak på banen vil vi fort kunne trenge en hurtig tekniker som Huseklepp på kontringer og overganger.

*Dette gjelder også om vi angriper med få folk og det er opp til enkeltspillere å "finne på noe lurt" som altfor ofte inneværende sesong.
Dessverre er Huseklepp en av få spillere i troppen som kan mestre nettopp dette.

Rex

Faren ved å bruke Jonsson (og han ikke slår opp skaden) er at Bruun-Hanssen gir ham ny kontrakt: "Vi valgte å gi Markus 3 nye år før noen andre klubber snappet ham opp. I de to siste kampene har vi sett at han er 100% frisk. I tillegg har han vært så lenge i Bergen at han kan kalles lokal"

Herman1

Quote from: Rex on November 06, 2014, 08:38:34 AM
Faren ved å bruke Jonsson (og han ikke slår opp skaden) er at Bruun-Hanssen gir ham ny kontrakt: "Vi valgte å gi Markus 3 nye år før noen andre klubber snappet ham opp. I de to siste kampene har vi sett at han er 100% frisk. I tillegg har han vært så lenge i Bergen at han kan kalles lokal"


Haha. Godt sagt. Tok meg selv i å tenke det samme her forleden. :D

Go Up