• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Glimt-Brann, søndag 26.okt 20:00

Started by osoerli, October 18, 2014, 01:01:28 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Giles

Laget må bli slik:
Pjotr
Vindheim-  Grønner- Heggland- Sævarsson
        Haugen- Badji - Skaanes
Huseklepp-     Pedersen-     Askar

Korte avstander i og mellom ledd , flest mulig kjappe bein og løpskapasitet. Kan spille litt skjevt framme,  da Orlov inn for Askar og innlegg til to spisser. Spill enkelt bak takk.


krakra

Grønner var ingen gud i går, men han var best i forsvaret(igjen) og må selvsagt bli. Jeg har ingen tro på at løsningen er åprøv stopperpar nummer 15 for sesongen. Fortsett med Grønner og Hanstveit. Selv om Hanstveit var bra. Midtbanen må justeres. Vi trenger tre sentralt og det er på høy tid at Norling innser det. Desverre kan det være for sent.

dudo

Vi HAR IKKE to gode spisser. Det i seg selv burde være argument godt nok for ikke å spille med to på topp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kruxleiven


kabelmann

Quote from: krakra on October 18, 2014, 14:41:34 PM
Grønner var ingen gud i går, men han var best i forsvaret(igjen) og må selvsagt bli.


Best? Det sier i hvert fall en god del om forsvaret, for han var rett og slett elendig. På det ene baklengsmålet rygger han seg vekk fra ballfører og nesten inn i mål når han ser Vindheim henger langt bak. På det andre klarerer han nærmest rett opp i luften istedenfor å bare få ballen vekk, et eller annet sted.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: Giles on October 18, 2014, 14:34:22 PM
Laget må bli slik:
Pjotr
Vindheim-  Grønner- Heggland- Sævarsson
        Haugen- Badji - Skaanes
Huseklepp-     Pedersen-     Askar

Korte avstander i og mellom ledd , flest mulig kjappe bein og løpskapasitet. Kan spille litt skjevt framme,  da Orlov inn for Askar og innlegg til to spisser. Spill enkelt bak takk.




Du klager over Norling, men er selv villig til å sette inn en fullstendig uerfaren guttepjokk i startelleveren i en livsviktig kamp som i verste fall kan ende med at vi rykker ned? Jaddaaa, ser for meg Norling-hetsen nå uante høyder hvis han hadde blitt syndebukk på et avgjørende mål...
Legg ned hele klubben!

Giles

Det ser rimelig tungt og tregt ut det Karadas og Hanstveit presterer nå så hva  er egentlig risikoen? Hvorfor har Heggland fått proffkontrakt?
Tar for gitt at han da er klar til spill og det minst på det nivået oldboysen viser.


krøvel vellevold

Quote from: Giles on October 18, 2014, 16:58:32 PM
Det ser rimelig tungt og tregt ut det Karadas og Hanstveit presterer nå så hva  er egentlig risikoen? Hvorfor har Heggland fått proffkontrakt?
Tar for gitt at han da er klar til spill og det minst på det nivået oldboysen viser.




Min tanke er at det ikke nytter med uerfaren ungdom i krigen som venter nå.
Legg ned hele klubben!


pidre

Vi er nødt til å angripe i Bodø, og det passer dårlig når vi møter kanskje Norges beste kontringslag.
Saludar a los monos!

Nixon

Quote from: Giles on October 18, 2014, 20:12:49 PM
Gi ungdommen klare arbeidsoppgaver og beskjed om å gi jernet. Her er ingen grunn til å holde igjen.


Situasjonen kan sammenlignes med 2002 da Teitur startet med Erik Mjelde i den siste avgjørende kvalikkampen mot Sandefjord. Han begrunnet det med at alder og erfaring ikke betyr noe, men hvem som er tøff i hodet og takler presset. Men om Heggland er tøff i hodet når det virkelig gjelder er det vel ingen av oss som vet noe om.
Rød makt på Hansa

Joggi Bogga

October 19, 2014, 20:09:25 PM #12 Last Edit: October 19, 2014, 20:16:43 PM by Joggi Bogga
Jeg så store deler av kampen mot Glimt i dag, og her er det bare til å glede seg. Spiller vi våre kort rett, går det veien.

De slipper til enormt mye fra kantene. Utover det, er de farlig når de kontrer. Vi trenger derfor gode kantspillere og trøkk fremme. Plasseringsdyktige gode duellspillere bak (ideelt sett).

-------------------------------Azar---------Orlov

---------Huseklepp----Haugen-----Fakiri----- Skaanes ----- Askar

--------------Mojsov-------------Hanstveit-----------Grønner

-----------------------------------Piotr

Edit. Badji vrakes under tvil. Bedre ballspiller i Fakiri
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

dragn

Fakiri inn for å stoppe badou? Kjære vene....

Buljongmannen

                               Piotr

Sævarsson     Grønner    Karadas    Demir

                Badji                 Haugen
Askar                                              Huseklepp
                     Pedersen Orlov

Ricky

Quote from: Joggi Bogga on October 19, 2014, 20:09:25 PM
Jeg så store deler av kampen mot Glimt i dag, og her er det bare til å glede seg. Spiller vi våre kort rett, går det veien.

De slipper til enormt mye fra kantene. Utover det, er de farlig når de kontrer.


Dette høres jo ut som en skrekkmotstander.. Ikke har vi kantangrep, og vi er ekstremt sårbare mot kontringer.

Gepard

Badou er jo en helt eksepsjonell spiller, som Badji kan være, bare i tillegg målfarlig. Om vi mot formodning skulle klare plassen, mens Bodø rykker ned, bør han stå øverst på listen til den nye sportssjefen.

Joggi Bogga

Quote from: Ricky on October 20, 2014, 11:34:08 AM
Quote from: Joggi Bogga on October 19, 2014, 20:09:25 PM
Jeg så store deler av kampen mot Glimt i dag, og her er det bare til å glede seg. Spiller vi våre kort rett, går det veien.

De slipper til enormt mye fra kantene. Utover det, er de farlig når de kontrer.


Dette høres jo ut som en skrekkmotstander.. Ikke har vi kantangrep, og vi er ekstremt sårbare mot kontringer.


Ja jeg tror egentlig det blir vanskelig. Såpass vanskelig at jeg er gansge sikker på at vi taper om vi ikke gjør noen endringer. Jeg tenker litt i retning på å  gamble som gale på å få et tidlig mål, for så å ligge veldig lavt. Innleggsspesialisten Orlov ble jo kjøpt inn for å ekspedere innlegg fra kantene, så han bør jo kjenne sin besøkelsestid å sette 2-3 alene.

Vi har flere som er flinke på å komme rundt på kant. Birkir, Vindheim, Huseklepp og Skaanes bør jo egentlig være perfekt laget for denne bataljen.

Men hvis vi ikke gambler og ikkk får et tidlig mål, er jeg nokså sikker på at det kommer til å gå fryktelig galt. Aldri i livet om vi klarer å konse defensivt i åpent spill i 90 min. Vi vil blir kontret i senk.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

dudo

Problemet er at samtlige av de fire du nevner er høyrebeint.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ricky

Kanskje vi kan ta dobling på kant til et nytt nivå og spille med to høyresider? :)


-----------O--------O---------
------------------------------O
--------O-------O------O-----
------------------------------O
--------O-------O------O-----


Pedersen - Orlov
Huseklepp
Badji - Haugen - Skaanes
Vindheim
Hanstveit - Grønner - Sævarsson

Blir mye løping på Badji, men men.


Leffen

La Badji mannsmarkere Badou. Så vinner vi!

pidre

Mot Glimt bør vi ligge lavt og kompakt, kanskje kan vi få til et kontrings- eller dødballmål.
Saludar a los monos!

krøvel vellevold

Quote from: pidre on October 22, 2014, 16:52:23 PM
Mot Glimt bør vi ligge lavt og kompakt, kanskje kan vi få til et kontrings- eller dødballmål.
Legg ned hele klubben!

dragn

Quote from: krøvel vellevold on October 22, 2014, 18:17:58 PM
Quote from: pidre on October 22, 2014, 16:52:23 PM
Mot Glimt bør vi ligge lavt og kompakt, kanskje kan vi få til et kontrings- eller dødballmål.


Er vi gode på noe i det hele tatt?

Spelaren

Quote from: dragn on October 22, 2014, 20:30:44 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 22, 2014, 18:17:58 PM
Quote from: pidre on October 22, 2014, 16:52:23 PM
Mot Glimt bør vi ligge lavt og kompakt, kanskje kan vi få til et kontrings- eller dødballmål.


Er vi gode på noe i det hele tatt?


Lage straffer.
Tilbakespill, frekvens av altså.
Gå av.

Hatleking

Quote from: Spelaren on October 22, 2014, 20:57:13 PM
Quote from: dragn on October 22, 2014, 20:30:44 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 22, 2014, 18:17:58 PM
Quote from: pidre on October 22, 2014, 16:52:23 PM
Mot Glimt bør vi ligge lavt og kompakt, kanskje kan vi få til et kontrings- eller dødballmål.


Er vi gode på noe i det hele tatt?


Lage straffer.
Tilbakespill, frekvens av altså.


Piotr er jo god til å treffe område det ikkje er Brann-spelarar/område der den dårlegaste hovudspelaren på laget er.

Gulløl

Quote from: Hatleking on October 22, 2014, 20:59:14 PM
Piotr er jo god til å treffe område det ikkje er Brann-spelarar/område der den dårlegaste hovudspelaren på laget er.


Og grådig flink å treffe sidelinja til venstre på utspark(+/- 10 m). Og noen ganger venter han må motspilleren så han kan vise hvor eminent teknikk han har med å drible av.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Northside

Norling drillet Azar på topp i dag på dagens ekstremt regnfulle trening. Det ble også trent på kunstgressbanen, slik de pleier i forkant av kamper på kunstgress.

Badji, Grønner, Huseklepp (!) og en unggutt jeg ikke helt kunne se på avstand, stod igjen etter treningen for å terpe litt ekstra.

Hatleking

Eg kryssar iallfall fingrane for at me ikkje nok ein gong får den skjebnesvangre 'Me har hatt ei god treningsveke'-ytringa. Då har me allereie tapt mot Glimt.

Buljongmannen

En endring på laget mitt, Demir ut, Hanstveit inn:


                               Piotr

Sævarsson     Grønner    Karadas    Hanstveit

                Badji                 Haugen
Askar                                              Huseklepp
                     Pedersen Orlov

pidre

Saludar a los monos!

tintin

Mitt lag på søndag blir:
piotr,
sæv, grønner, hanstveit, mojsov
Huse, badji, haugen, skaanes
orlov, pedersen

Azar inn om vi må jage for mojsov, 3 på topp.. Askar inn på en av kantene mot den dårligste av huse/skaanes og evt Barmen for Haugen

Buljongmannen



Mr. Troen

October 24, 2014, 14:10:48 PM #36 Last Edit: October 24, 2014, 14:14:50 PM by Mr. Troen
                               Piotr

Sævarsson     Grønner     Hanstveit    Demir

                       Badji          Haugen
Huseklepp                                       Askar                                 
                  Pedersen  Karadas



Torvanger

Glimt kan klare seg med U, Brann må vinne. Brann har mye som taler mot seg, men kanskje det er da de leverer?

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on October 24, 2014, 17:06:42 PM
Glimt kan klare seg med U, Brann må vinne. Brann har mye som taler mot seg, men kanskje det er da de leverer?


Brann "må" slett ikke vinne. Ikke før søndagens kamper kl 18 i hvert fall. Taper Sogndal med to mot MFK og to mot oss - mens vi får ett poeng i Bodø, stiller vi til siste runde med tre poengs ledelse på Sogndal - og seks mål bedre målforskjell. På grunn av scorede mål må SIL etter alt å dømme være syv mål bedre enn oss i siste runde for å gå forbi. Men det er jo klart at hvis SIL tar poeng mot MFK, så bør vi vinne i Bodø ja...
Legg ned hele klubben!

Warhammer82

Hvis Brann taper i Bodø, Sognal tar poeng mot Molde og Sandnes vinner mot RBK, da er det over og ut for oss?

Ricky

Glimt er, pussig nok, et av de svakeste hjemmelagene med kun fire seirer på 13 kamper. Her må det være mulig å ta poeng med litt innsats og viljestyrke.

Northside

Fortsatt ingen rapporter om "bra treningsuke"?

Dette lover godt for morgendagen.

krøvel vellevold

Utrolig viktig at ikke Sogndal slår MFK. Tar Sogndal max ett poeng, kan Brann fremdeles fikse det selv - også med tap mot Glimt. Jeg krysser fingrene for Sogndal-tap med et par mål, og uavgjort for oss på Aspmyra. Da vil vi være langt på vei mot reddet kvalikplass med seier på et par mål mot Sogndal. Taper Sogndal med to mål både mot oss og Molde - og vi får uavgjort mot Glimt, vil vi være 3 poeng og 6 mål bedre enn Sogndal før siste runde. I og med at vi har flere scorede mål, må Sogndal etter alle solemerker være 7 mål bedre enn oss i siste runde hvis de skal gå forbi oss. Med andre ord kan vi tape med tre i Haugesund, mens Sogndal også kan vinne med tre.
Legg ned hele klubben!

stigh

Med 3 poeng i morgen er de 3 poeng opp til sikker plass ikke umuligt å ungå kvalik da:-)

Klaus_Brann

Quote from: Northside on October 25, 2014, 14:19:58 PM
Fortsatt ingen rapporter om "bra treningsuke"?

Dette lover godt for morgendagen.


Jo da, Huse snakket om flere gode treningsuker i det siste intervjuet på Brann.no, så du bør ikke tvile på hvilken vei det går...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

pidre

Uavgjort vil være eit godt resultat i Bodø. For å greie det er det viktig å ikkje gje glimt rom å kontre i.

Er ganske sikker på at Molde vil revansjere seg etter tapet sist og gruse Sogndal. Dessuten er faktisk Sogndal elendige - og har plukka skarve 5 poeng siste 10 kampane. Dei slo riktignok Haugasund, men før det hadde dei ikkje vunne sidan runde 13 heime mot VIF.

Molde vinn, vi greier 1 poeng i Bodø, og så slår vi Sogndal heime. I høve saftgjengen har vi då 3 poeng og truleg rundt 3-5 plussmål og fleire scora før siste runde. Det bør gå.

Likevel, eg er litt uroa ift sisterunden på Raglamyr-herliga-london-stadion. Haugesund er i form, og kan fort slå oss med 2-3 mål.

Dette vert spanande - fylg med i framhaldssoga.

Saludar a los monos!

blobby winters

Quote from: Ricky on October 25, 2014, 13:17:59 PM
Glimt er, pussig nok, et av de svakeste hjemmelagene med kun fire seirer på 13 kamper. Her må det være mulig å ta poeng med litt innsats og viljestyrke.



Glimt er et kontringslag. De sliter på hjemmebanen når de må føre kamper. Det blir ikke et problem for dem mot Brann og taktisk geni Norling.

I_Medgang_Og_Motgang

Jeg har litt statistikk på spillerne, noen som har hørt om MVP? Most valuable player, hver spiller får enten pluss eller minuspoeng for hver kamp etter hvor mange mål laget scorer eller slipper inn når hver enkelt spiller er på banen. Jeg har kun tatt med de spillerne som har vært på banen i 10 kamper (da veldig få kamper ikke nødvendigvis gir et riktig bilde) eller mer:

Grønner                  +2     20 kamper
Demir                       -3     17 kamper
Vindheim                 -4      21 kamper
Badji                        -5      18 kamper
Barmen                    -6      22 kamper
El Fakiri                    -6      15 kamper
Mojsov                     -6      14 kamper
Skaanes                 -11      25 kamper
Leiciejewski            -11      24 kamper
Hanstveit                -11      20 kamper
Askar                      -12      25 kamper
Huseklepp               -13     27 kamper
Sævarsson              -13     18 kamper
Haugen                   -14     26 kamper
Orlov                       -15     26 kamper

Pedersen og Karadas er vel de eneste som ikke er på listen, men som er aktuelle i morgen, de har 8 kamper hver, og Pedersen har -2, Karadas -7.

Denne statistikken er selvfølgelig trist lesing, men mht hvem som skal spille midtstopper, synes jeg det er verdt å legge merke til at Grønner faktisk står med +2 poeng. Han har spilt hele kampen i de kampene Brann har vunnet, i tillegg har hans innhopp i enkelte kamper medført enten reduseringsmål, eller at laget har lagt under og snudd dette til uavgjort.
Success is temporary, loyalty is forever

krøvel vellevold

Quote from: krøvel vellevold on October 25, 2014, 15:50:40 PM
Utrolig viktig at ikke Sogndal slår MFK. Tar Sogndal max ett poeng, kan Brann fremdeles fikse det selv - også med tap mot Glimt. Jeg krysser fingrene for Sogndal-tap med et par mål, og uavgjort for oss på Aspmyra. Da vil vi være langt på vei mot reddet kvalikplass med seier på et par mål mot Sogndal. Taper Sogndal med to mål både mot oss og Molde - og vi får uavgjort mot Glimt, vil vi være 3 poeng og 6 mål bedre enn Sogndal før siste runde. I og med at vi har flere scorede mål, må Sogndal etter alle solemerker være 7 mål bedre enn oss i siste runde hvis de skal gå forbi oss. Med andre ord kan vi tape med tre i Haugesund, mens Sogndal også kan vinne med tre.

Riktignok forutsatt at ikke Ulf tar mer enn seks poeng til.
Legg ned hele klubben!

Go Up