• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Glimt-Brann, søndag 26.okt 20:00

Started by osoerli, October 18, 2014, 01:01:28 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: SK on October 27, 2014, 00:04:31 AM
Quote from: Hatleking on October 26, 2014, 23:42:15 PM

Ville du seriøst ha avvist Pedersen i den situasjonen me var i på slutten av sumarvindauget? Meiner du at å hente ein til då stabil landslagsstoppar med god erfaring frå utlandet og med grei alder var ein feil? Ein må sjå på mange ting, men det å seie at 'det var feil' berre ut frå det dei har gjort blir for enkelt og er etterpåklokskap i mine auge.


Faktum er at resultatene er som de er. Ut fra forutsetningene er det mer enn elendig. Det er høyrelevant å bedømme daglig leder etter dette. Det er "etterpåklokskap" på samme måte som det er "etterpåklokskap" å kritisere ledelsen i en bedrift som er på konkursens rand grunnet feilsatsing på et produkt mange trodde ville slå til, men som ikke gjorde det. Men er ledelsen dermed unnskyldt ? Selvsagt ikke, det er ikke slik det fungerer.

Det betyr ikke at alt som er gjort i år er feil. Pedersen vil jeg ikke kritisere, men avtalen hans er i beste laget.  Demidov er mer usikkert - om skadesituasjonen hans ble sjekket godt nok vet vi ikke nok detaljer om. Har også en for god avtale. Ansettelsen av Norling virket også å være bra.
Faktum er imidlertid at dette ikke har vært godt nok. Klart at det betyr noe.

Det er helt ulogisk å ikke kritisere lederen for de elendige resulatene, bare fordi det det også er gjort en del riktige ting i år. Det skulle egentlig bare mangle. Når jeg går på jobb hver dag, gjør jeg de fleste tingene mine riktig. Det gjelder de fleste andre også. Det er stort sett i daglig leder-stillingen i Brann det blir sett på som en prestasjon hvis man gjør noe rett innimellom. Uansett har det også blitt gjort flere feil i år. Vi byttet ut en OK Pusic med en dyr og dårligere Orlov. Hadde vi hatt Pusic i år, tror jeg vi hadde ligget noen plasser høyere på tabellen. Noe som sier mer om resten av laget enn om Pusic.
I tillegg brukte vi flere millioner på en bedriten Azar. Helt uforståelig. Stallen er fortsatt for dårlig og feilkomponert, da kan vi ikke holde på med slikt tull.


Som daglig leder i Brann får man skryt for å hente en spiller som mange trodde ville bli bra, men som viste seg å være en flopp og gi ham en lønn som bare en håndfull spillere i TL matcher.

Falkman

Quote from: krakra on October 27, 2014, 19:48:35 PM
Quote from: SK on October 27, 2014, 00:04:31 AM
Quote from: Hatleking on October 26, 2014, 23:42:15 PM

Ville du seriøst ha avvist Pedersen i den situasjonen me var i på slutten av sumarvindauget? Meiner du at å hente ein til då stabil landslagsstoppar med god erfaring frå utlandet og med grei alder var ein feil? Ein må sjå på mange ting, men det å seie at 'det var feil' berre ut frå det dei har gjort blir for enkelt og er etterpåklokskap i mine auge.


Faktum er at resultatene er som de er. Ut fra forutsetningene er det mer enn elendig. Det er høyrelevant å bedømme daglig leder etter dette. Det er "etterpåklokskap" på samme måte som det er "etterpåklokskap" å kritisere ledelsen i en bedrift som er på konkursens rand grunnet feilsatsing på et produkt mange trodde ville slå til, men som ikke gjorde det. Men er ledelsen dermed unnskyldt ? Selvsagt ikke, det er ikke slik det fungerer.

Det betyr ikke at alt som er gjort i år er feil. Pedersen vil jeg ikke kritisere, men avtalen hans er i beste laget.  Demidov er mer usikkert - om skadesituasjonen hans ble sjekket godt nok vet vi ikke nok detaljer om. Har også en for god avtale. Ansettelsen av Norling virket også å være bra.
Faktum er imidlertid at dette ikke har vært godt nok. Klart at det betyr noe.

Det er helt ulogisk å ikke kritisere lederen for de elendige resulatene, bare fordi det det også er gjort en del riktige ting i år. Det skulle egentlig bare mangle. Når jeg går på jobb hver dag, gjør jeg de fleste tingene mine riktig. Det gjelder de fleste andre også. Det er stort sett i daglig leder-stillingen i Brann det blir sett på som en prestasjon hvis man gjør noe rett innimellom. Uansett har det også blitt gjort flere feil i år. Vi byttet ut en OK Pusic med en dyr og dårligere Orlov. Hadde vi hatt Pusic i år, tror jeg vi hadde ligget noen plasser høyere på tabellen. Noe som sier mer om resten av laget enn om Pusic.
I tillegg brukte vi flere millioner på en bedriten Azar. Helt uforståelig. Stallen er fortsatt for dårlig og feilkomponert, da kan vi ikke holde på med slikt tull.


Som daglig leder i Brann får man skryt for å hente en spiller som mange trodde ville bli bra, men som viste seg å være en flopp og gi ham en lønn som bare en håndfull spillere i TL matcher.


Forbannet være etterpåklokskapen

krakra

Skal ikke en leder måles etter sine resultater?

Falkman


krakra

October 27, 2014, 19:57:40 PM #254 Last Edit: October 27, 2014, 19:59:21 PM by krakra
Ja. Det er vanskelig å vurdere resultatene uten å være " etterpåklok". Resultatene vet man ikke på forhånd.

Hadde dette vært RBHs første bomkjøp hadde situasjonen er det ikke, men når 90% av signeringene han står for ender slik så ser vi et mønster. Hvorfor fikk ikke Demidov andre tilbud? Hvorfor tilbød Molde så mye lavere lønn enn oss?

Hatleking

I så fall var det ei kjempetabbe å ansette Norling òg.

krakra

Quote from: Hatleking on October 27, 2014, 20:00:50 PM
I så fall var det ei kjempetabbe å ansette Norling òg.
Det kan virke sånn. Nok en hake på tabbelisten til RBH isåfall. Nå tror jeg Norling blir her lengre enn de to andre.

krakra

Vitner det ikke litt om hvor stusselog RBH har vært for Brann når folk begynner å føre opp bomkjøp på skrytelisten for å nyansere litt?

Ville MP og Demidov gitt pluss i margen for en leder med flere plusser enn minuser?

Falkman

Quote from: krakra on October 27, 2014, 20:03:51 PM
Vitner det ikke litt om hvor stusselog RBH har vært for Brann når folk begynner å føre opp bomkjøp på skrytelisten for å nyansere litt?

Ville MP og Demidov gitt pluss i margen for en leder med flere plusser enn minuser?


Sikkert ikke. Prøv å la tankene kretse om noe annet enn RBH resten av kvelden. Et godt og velment råd.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on October 27, 2014, 20:01:56 PM
Quote from: Hatleking on October 27, 2014, 20:00:50 PM
I så fall var det ei kjempetabbe å ansette Norling òg.
Det kan virke sånn. Nok en hake på tabbelisten til RBH isåfall.


Trygg påstand. RBH burde jo selvsagt brukt tiden før han signerte med Norling til å se inn i spåkulen for 2014-sesongen for å se at det ville gå dårlig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on October 27, 2014, 22:19:51 PM
Quote from: krakra on October 27, 2014, 20:01:56 PM
Quote from: Hatleking on October 27, 2014, 20:00:50 PM
I så fall var det ei kjempetabbe å ansette Norling òg.
Det kan virke sånn. Nok en hake på tabbelisten til RBH isåfall.


Trygg påstand. RBH burde jo selvsagt brukt tiden før han signerte med Norling til å se inn i spåkulen for 2014-sesongen for å se at det ville gå dårlig.
Så hva er poenget ditt? Man kan ikke kritisere bomkjøp med mindre alle visste at det var et bomkjøp på forhåne?V en eller annen grunn er det mange fotballedere som bommer langt mindre enn RBH. Tror du RBH kan låne spåkulen til Jostein Flo. Eller tror du kanskje at Flo ikke har noen spåkule, men at han er dyktig. Noe RBH ikke er?

Hatleking

Flo er heilt klårt dyktig, men han har henta litt rart i det siste han òg. Poenget går nok litt meir på dårleg avgjersle eller ikkje. I dåtida var det absolutt ikkje ei dårleg avgjersle av RBH ut frå kva historien hadde vist. Pedersen er fortsatt ung og hadde tidlegare dominert i TL. Kom litt tilbake på same måte i VIF - og sjølv om han måtte spele seg litt i form - så var han ein god spiss for dei. Pedersen var den spelartypen ein trong og vindauget var i ferd med å tikke ut. Det var ikkje ei dårleg avgjersle for han då å hente han ut frå kva 'alt' peikte på.

krakra

Så man kan bare kritisere RBH for avgjørlser som virker dumme akkurat der og da. Da kan jo RBH bare sjekke på forumet hvem folk vil ha og være fritatt for kritikk? RBH skal kritiseres fordi nær samtlige av investeringene han gjør mislykkes. Demidov og Pedersen er for øyeblikket på den listen. Ikke på noen skryteliste. Det er ikke like skandaløst som to-tre millioner for Hansen, Walde og Sjøhage, ni millioner for Demba eller tre millioner i året til Holmvik og Gylfi. Ikke engang like ille som 2,3 millioner i året til Pusic. Men det er på listen over mislykkede signeringer. Og det kan kritiseres. Det er iallefall håpløst å skulle skryte om det.

Du som er så opptatt av å være nyansert og ikke svart/hvitt bør vel forresten se at det er mulig å være kritisk til de avtalene spillerne fikk, uten å være kritisk til at spillerne i det hele tatt ble hentet. Begge avtalene, særlig Demidov, virker å være preget av panikk og at noen lot seg rive med. Samt mangel på oversikt og alternativer.

Flo har, som alle andre, gjort noen feilkjøp han og, men han har ikke bommet på 90% av kjøpene, over halvparten av de han henter er ren kvalitet og han trenger ikke gi dem 2-3 millioner i året eller betale klubber 5-6 millioner for å hente dem. Det er astronomiske forskjeller å jobben Flo og RBH har gjort.

Gumle Måsegg

Quote from: vekkreist on October 26, 2014, 21:43:28 PM


Hei din loff, la meg få minne deg på at Glimt har vært i Tippeligaen i 15 av de siste 20 sesongene. ;D

Go Up