• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Partoutkort 2015

Started by Gulløl, October 13, 2014, 12:38:20 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

October 13, 2014, 12:38:20 PM Last Edit: October 13, 2014, 12:52:22 PM by Gulløl
Partoutkortsalget for 2015 skal visstnok starte i denne uken(uke 42). Info skal komme på brann.no i dag ser det ut til. Som Gorm skriver:

Mandag 13. oktober kommer det også masse informasjon her på Brann.no.

Vi gleder oss. Derfor er det vel på tide å åpne tråden "Partoutkort 2015".

Fikk denne artikkelen opp etter et lite søk.
http://www.brann.no/partoutkort-2015/article/6t1nf7ynlg9x1emjn1vb2tqw6/title/partoutkort-fornyelsen-starter-i-uke-42

Hvordan klarer de å starte salget når divisjon status ikke er avgjort og neppe er avgjort før etter FKH kampen 09 november eller etter kvalik kamper er avsluttet i slutten av november ?

Ellers noen som er på hogget og vil løpe og kjøpe på første salgsdag ? Kan det bli kø tilstander utenfor Brann butikken, bør en ta med sovepose, termos og telt ?

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on October 13, 2014, 12:38:20 PMHvordan klarer de å starte salget når divisjon status ikke er avgjort og neppe er avgjort før etter FKH kampen 09 november eller etter kvalik kamper er avsluttet i slutten av november ?


De kommer til å selge partoutkort med TL-priser som om de skal beholde plassen, men med lovnad om noen av pengene i retur (på forespørsel) dersom klubben rykker ned. Håpet er selvsagt at mange ikke vil be om penger igjen.

Neida, har ikke peiling...

Spøk til side. Ved nedrykk vil sannsynligvis mange forlange at prisene settes kraftig ned. Det er forsåvidt forståelig. Men jeg er villig til å godta bare en mindre prisnedgang og heller se på det som en dugnad for å få Brann fortest mulig opp igjen i TL.
Rød makt på Hansa

Northside

Ved nedrykk settes nok prisen ned. De som fornyer før divisjon er avklart, vil kunne få pengene igjen ved et eventuelt nedrykk (dersom man henvender seg til klubben). Håpet er nok at klubben får litt sårt trengte penger i kassen denne høsten, samtidig håper man vel at de trofaste støtter klubben uansett.

Personlig har jeg ikke noe imot dette. Og jeg kommer nok til å fornye en av de neste ukene, uansett divisjon.

Klaus_Brann

Jeg kommer også til å fornye uansett divisjon og pris, så får man heller bruke årsmøtet på å få frem det man mener om ledelsens flotte plan uansett om vi rykker ned eller ikke.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yngve

Einig med Nixon. Som eg har sagt før, kan eg godt gå med på å betala det same for kortet i 2015 som i år, om me rykker ned.

Men vert det eit år til, må me nok seinka prisen monaleg, skal folk gidda å gå.

Ikkje for det. Eg kjøper nok kort vidare.

osoerli

http://www.brann.no/news/article/1cu1f5a0iyg0l1e34zzdm89jlx/title/her-er-partoutkort-prisene-for-2015
Ser ut som prisen er den same om det blir TL eller 1.div.  Litt rart kanskje.
Og høve for å heva kjøpet ved nedrykk.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Jeg syns Brann har lagt seg på et greit nivå her. Og så blir spørsmålet om man skal fornye nå, eller kjøre samme kampanje i år som i fjor med å vente for å presse RBH ut slik Skarsfjord ble presset ut i fjor. Men det ironiske er jo at jo dårligere Brann gjør det med RBH i spissen, jo mer føler jeg meg forpliktet til å fornye nå...

Ellers er det fiffig med kompis-partoutkort. Selv om det selvsagt kan stilles spørsmålstegn ved at en helt ny partoutkortkjøper skal få bedre pris enn oss trofaste som har vært med i en mannsalder.
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Nye kjøpere på mitt felt, må faktisk ut med 300kr mer for sesongkort i 1.div enn det jeg betalte for TL i år (med min tidlige fornying). selv vil jeg betale 200kr mindre i 1.div neste år enn ifjor (300 kr mer hvis jeg ikke fornyer før 1.nov)
"og der snubler Sæternes igjen"

nero

Quote from: Yngve on October 13, 2014, 20:50:10 PM
Som eg har sagt før, kan eg godt gå med på å betala det same for kortet i 2015 som i år, om me rykker ned.




OK, vi i den harde kjernen tenker kanskje slik, men det hadde nok likevel vært smart av Sportsklubben å ha en plan B her. Tror nok ikke alle er like happy med å betale så mye for å få "gleden" av å se på norsk fotball på nest høyeste nivå...
Lions led by donkeys.

Ricky

Quote from: Nixon on October 16, 2014, 13:49:45 PM
Jeg syns Brann har lagt seg på et greit nivå her.


Ja, synes i grunnen de skal ha ros for det meste her. Hadde Bataljonsforumet laget et eget forslag på forhånd, så tror jeg ikke det hadde blitt så veldig store avvik, verken i priser eller tiltak for å lokke nye kjøpere.

kabelmann

Quote from: Nixon on October 16, 2014, 13:49:45 PM
Jeg syns Brann har lagt seg på et greit nivå her. Og så blir spørsmålet om man skal fornye nå, eller kjøre samme kampanje i år som i fjor med å vente for å presse RBH ut slik Skarsfjord ble presset ut i fjor. Men det ironiske er jo at jo dårligere Brann gjør det med RBH i spissen, jo mer føler jeg meg forpliktet til å fornye nå...

Ellers er det fiffig med kompis-partoutkort. Selv om det selvsagt kan stilles spørsmålstegn ved at en helt ny partoutkortkjøper skal få bedre pris enn oss trofaste som har vært med i en mannsalder.


Sånn er det vel i en hel del bransjer? Du kan ha vært kunde hos eks. Canal Digital i en årrekke, men skal du ha deg en ny tuner må du bla opp tusenlapper. En ny kunde får gjerne den samme tuneren til en krone på en kampanje.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Hansakongen

Quote from: Nixon on October 16, 2014, 13:49:45 PM
Jeg syns Brann har lagt seg på et greit nivå her. Og så blir spørsmålet om man skal fornye nå, eller kjøre samme kampanje i år som i fjor med å vente for å presse RBH ut slik Skarsfjord ble presset ut i fjor. Men det ironiske er jo at jo dårligere Brann gjør det med RBH i spissen, jo mer føler jeg meg forpliktet til å fornye nå...



Enkelt svar patukortet mitt blir ikke fornyet med RBH som leder i Brann.

olebrann3

Mitt partoutkort blir aldri fornyet før RBH er vekke

Corran

Fornyet partoutkort i dag etter kampen:-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

hasunds

Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

blobby winters

Ble ikke fornyet i fjor mens Skars fortsatt var trener og fornyet minutter etter at han ga seg.

Blir det samme i år men bytt ut Skars med RBH

I_Medgang_Og_Motgang

Noen som vet hva jeg skal gjøre, jeg har i år hatt sitteplass på Frydenbø, neste år ønsker jeg å bytte til Store Stå. Er det da ikke mulig å fornye? Må jeg vente og bestille helt nytt partoutkort?
Success is temporary, loyalty is forever

nero

Quote from: blobby winters on October 18, 2014, 00:33:57 AM
Ble ikke fornyet i fjor mens Skars fortsatt var trener og fornyet minutter etter at han ga seg.

Blir det samme i år men bytt ut Skars med RBH

Samme her.
Lions led by donkeys.

Wingfoot

Quote from: I_Medgang_Og_Motgang on October 22, 2014, 15:11:38 PM
Noen som vet hva jeg skal gjøre, jeg har i år hatt sitteplass på Frydenbø, neste år ønsker jeg å bytte til Store Stå. Er det da ikke mulig å fornye? Må jeg vente og bestille helt nytt partoutkort?


Du fornyer som vanlig.
Så er det mulig å bytte plass i januar en gang når perioden for fornying er gått ut.

Tidligere år har vi fått beskjed om å sende en e-post til dfa@brann.no for å gi beskjed om at man ønsker å bytte plass. Men er jo blitt færre som fornyer, så det går nok veldig greit.
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Kommer sikkert nye tilbud og like lave priser senere
Ikke at eg bryr meg da mitt er fornyet for en over en uke siden
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dokken

Anbefaler ingen å fornye hvis de skal bytte til billigere kort, eller evt kreve lavere pris ved nedrykk. Av erfaring er det bare mas å få Brann til å betale ut pengene de skylder.

I fjor feilpriset de kortene på felt Z med 1000 kroner (kostet 4000, skulle koste 3000 for dem som fornyet). Ingen problem, de skal få pengene igjen, sa Daffy. Det tok måneder og masse mailing før det løftet ble holdt.

En annen ting er at alle pengene som kommer inn år, går til å forskjønne årets resultat, ikke til sportslig satsing neste år. En pengekrise der Brann sliter med å betale ut lønn i desember er akkurat det vi trenger, dersom man skal presse spillerne til å kutte lønn og få foretatt nødvendige kutt i administrasjonen.

Så kan vi "investere" i Brann etter at den opprydningen er gjort. Da er det større sjanse fro at pengene faktisk går til noe fornuftig. Ikke bare til å holde liv i Christina Vukievic, eller hva hun heter.

Corran

Om det usannsynlige skulle skje og Brann skal spille kvalikk så bør enten alle som har fornyet partoutkort komme gratis inn på sin faste plass. Evt så kan alle som har partoutkort i år komme gratis inn
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Sånn blir køen når nysalget åpner :)

Gå av.

viks

Quote from: dokken on October 31, 2014, 13:29:43 PM

En annen ting er at alle pengene som kommer inn år, går til å forskjønne årets resultat, ikke til sportslig satsing neste år.

Feil. Selv om du betaler kortet nå, så periodiseres sannsynligvis inntektene regnskapsmessig i 2015.

En økonomisk opprydding blir det jo uansett divisjon. Her er det jo snakk om å hjelpe til med å holde liv i klubben vinteren igjennom.

Klubben er større en både Rhh, Vukicevic og alt annet rask. P-kort er selvsagt fornyet.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Kruxleiven

Klubben tar vel de prisene de mener de må for å takle gjeld, men hvordan kan denne klubben som er et lite hakk mindre enn oss være så til de grader mye billigere? Og det på en stadion som er av topp kvalitet.

http://www.efb.dk/saesonkort_2014_15/billetinformation_kopi/

Corran

Og i Danmark er det billigere å gå på Tivoli en det er å gå på akvariet i Bergen og en morgen bøff koster 69 kroner og en får halvliter til 20 kroner
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kruxleiven

October 31, 2014, 23:59:42 PM #27 Last Edit: November 01, 2014, 00:03:20 AM by Kruxleiven
Quote from: Corran on October 31, 2014, 23:11:05 PM
Og i Danmark er det billigere å gå på Tivoli en det er å gå på akvariet i Bergen og en morgen bøff koster 69 kroner og en får halvliter til 20 kroner


Nåja. Nettopp vært der. Prisnivået er absolutt ikke halvparten av her. Halvliterne lå på 40 kroner og opp til 55-60 på det dyreste. Tog Køben Odense 276 DKK. Det er omtrent Bergen-Myrdal som koster 286 NOK. McMeny 70-80 danske kroner. Ca. 90 norske her. Det vil alltid være forskjeller. Uansett synes jeg prisene til Brann og ellers i det norske samfunnet ligger hele tiden litt over det som er naturlig selv om man tar høyeste mulige prisnivå med i vurderingen.

Nixon

Quote from: viks on October 31, 2014, 20:01:51 PMEn økonomisk opprydding blir det jo uansett divisjon. Her er det jo snakk om å hjelpe til med å holde liv i klubben vinteren igjennom.

Klubben er større en både Rhh, Vukicevic og alt annet rask. P-kort er selvsagt fornyet.


Enig. Jeg var først innstilt på å gjøre som i fjor da jeg som mange andre holdt tilbake pengene for å sette press på klubben i forhold til Skarsfjord. En aksjon som var meget vellykket. Men i år tror jeg at dette vil gjøre mer skade enn nytte. Det må være andre måter å fjerne RBH på enn å i ytterste fall sette klubben sin eksistens i fare. For vi rykker garantert ned, og da trenger Brann oss!
Rød makt på Hansa


dokken

Quote from: viks on October 31, 2014, 20:01:51 PM
Quote from: dokken on October 31, 2014, 13:29:43 PM

En annen ting er at alle pengene som kommer inn år, går til å forskjønne årets resultat, ikke til sportslig satsing neste år.

Feil. Selv om du betaler kortet nå, så periodiseres sannsynligvis inntektene regnskapsmessig i 2015.



Brann har tidligere sagt at det er viktig at folk fornyer før jul, fordi de trenger pengene gjennom vinteren til å betale ut lønn etc.

Det er også årsaken til at fornyingen har startet tidligere og tidligere de siste årene. Kan ikke huske at jeg fornyet kortet før godt utpå nyåret tidligere. Pleide å være en frist uti februar/mars en gang, og man betalte typisk to dager før fristen.

I fjor fikk styret panikk allerede i november, da under 1000 hadde fornyet p-kortene sine. Kort tid etterpå gikk Skarsfjord av. Hadde det skjedd hvis 4000 hadde fornyet p-kortene sine på det tidspunktet?

SK

November 01, 2014, 12:39:20 PM #31 Last Edit: November 01, 2014, 12:41:57 PM by SK
Det er sikkert riktig det. Men det du snakker om er likviditet, ikke resultat. Billettsalg for 2015 skal ikke være del av resultatet for 2014.

Selv ville jeg for øvrig aldri ha fornyet nå. Er folk virkelig villig til å betale prisene som foreligger nå hvis det blir 1.divisjon til neste år ?

Henki

Quote from: SK on November 01, 2014, 12:39:20 PM
Selv ville jeg for øvrig aldri ha fornyet nå. Er folk virkelig villig til å betale prisene som foreligger nå hvis det blir 1.divisjon til neste år ?


Jeg fornyet mitt partoukort i går. Vanligvis koster det 3000, inntil i går var prisen 2500. Så veldig mye lavere enn det kan ikke Brann gå på pris tror jeg.
Ballen skal fremover!

dokken

Ok, det var kanskje upresist. Poenget mitt var bare at pengene som kommer inn nå, går til å betale forpliktelsene Brann har overfor dagens spillere og ledere. Med andre ord er de ikke med å finansiere neste års Brann-lag.

En økonomisk krise nå vil bety at Brann er nødt til å forhandle frem lønnskutt, noe som jeg mener er utelukkende positivt for å kunne ha en mer bærekraftig økonomi.

Spelaren

Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: SK on November 01, 2014, 12:39:20 PM
Selv ville jeg for øvrig aldri ha fornyet nå. Er folk virkelig villig til å betale prisene som foreligger nå hvis det blir 1.divisjon til neste år ?


Ja. Kvaliteten på fotballen vi spiller må jo bare bli bedre i 1. div;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: dokken on November 01, 2014, 12:17:16 PMEn annen ting er jo at prisene må/bør bli satt ned hvis det blir adecco. Da blir det et helvetes styr med tilbakebetaling og Daffys "register". Jeg gidder ikke utsette meg for det en gang til.


Er det noe som tyder på at Brann vil sette ned prisene enda mer når det blir nedrykk? De har jo sagt at de vil betale alt tilbake dersom folk ønsker det. Så ingen grunn til å vente med å fornye i håp om prisreduksjon.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Henki on November 01, 2014, 12:52:16 PM
Quote from: SK on November 01, 2014, 12:39:20 PM
Selv ville jeg for øvrig aldri ha fornyet nå. Er folk virkelig villig til å betale prisene som foreligger nå hvis det blir 1.divisjon til neste år ?


Jeg fornyet mitt partoukort i går. Vanligvis koster det 3000, inntil i går var prisen 2500. Så veldig mye lavere enn det kan ikke Brann gå på pris tror jeg.


Jeg er også villig til å betale den prisen. Brann skal opp kjapt og da bør vi være med på det løpet og betale for den sportslige satsingen. For eksempel 500 kroner i ytterligere prisreduksjon er peanøtter for folk flest fordelt på en hel sesong, men for Brann kan de ekstra pengene være gull verdt.
Rød makt på Hansa

dokken

Pengene kan være gull verdt hvis de brukes til noe fornuftig, ja. Men penger er det minste problemet Brann har om dagen. Vi rykker ikke ned på grunn av lite penger. Og vi rykker ikke evt opp fordi vi får penger.

Selv i 1. div vil vi ha høyere budsjett enn de fleste eliteserielag. Og ja, da trekker jeg fra stadionkostnadene.

Brann mangler kompetanse, og det kan ikke kjøpes for penger. Snarere tvert imot, mye penger er med å kamuflere mangelen på kompetanse. Man kjøper seg ut av utfordringene i stedet for å være smartere og
mer effektive enn de andre.

For øvrig: Hvis Brann skal selge p-kort til 2500-3000 neste sesong, legger de seg høyere enn de fleste eliteserielag. Det kan de selvsagt gjøre. Men da spår jeg mange gratiskampanjer neste sesong for å fylle tribunene noenlunde.

Klaus_Brann

Quote from: dokken on November 01, 2014, 20:03:46 PM
Brann mangler kompetanse, og det kan ikke kjøpes for penger. Snarere tvert imot, mye penger er med å kamuflere mangelen på kompetanse. Man kjøper seg ut av utfordringene i stedet for å være smartere og
mer effektive enn de andre.


Selvsagt kan den kompetansen kjøpes for penger. Sportssjef og speider kan lønnes for de pengene. Men da må man for pokker følge opp årsmøtevedtak.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SK

Men når vi vet hvor mye penger Brann bruker, og spesielt i forhold til andre klubber, burde de ha mer enn nok allerede til å finansiere disse stillingene. Pengene er der, men bruken og prioriteringen av dem er ikke god nok.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on November 02, 2014, 04:25:03 AM
Quote from: dokken on November 01, 2014, 20:03:46 PM
Brann mangler kompetanse, og det kan ikke kjøpes for penger. Snarere tvert imot, mye penger er med å kamuflere mangelen på kompetanse. Man kjøper seg ut av utfordringene i stedet for å være smartere og
mer effektive enn de andre.


Selvsagt kan den kompetansen kjøpes for penger. Sportssjef og speider kan lønnes for de pengene. Men da må man for pokker følge opp årsmøtevedtak.
Det er noe veldig, veldig galt i Brann hvis stillinger som burde være en selvfølge må tvinges igjennom på årsmøtet.

Klaus_Brann

De har jo fortsatt ikke klart å hente sportssjef, ett år de bestemte seg for å gjenninføre rollen, og jeg blir overrasket hvis det kommer inn en i posisjonen snart.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yngve

Randi (83) vurderer å kjøpa seg partoutkort til neste år..!

http://www.nordhordland.no/sport/article7677426.ece

pidre

Quote from: Klaus_Brann on November 02, 2014, 15:08:05 PM
De har jo fortsatt ikke klart å hente sportssjef, ett år de bestemte seg for å gjenninføre rollen, og jeg blir overrasket hvis det kommer inn en i posisjonen snart.

Vi har jo Roald....
Saludar a los monos!

osoerli

November 07, 2014, 10:37:28 AM #45 Last Edit: November 07, 2014, 10:39:12 AM by osoerli
Quote from: Yngve on November 06, 2014, 18:11:20 PM
Randi (83) vurderer å kjøpa seg partoutkort til neste år..!

http://www.nordhordland.no/sport/article7677426.ece


Håpar ho kjøper partoutkort, verkar som ho er ei Lucky Lady.  Brann vinn alltid når ho er på kamp.  Gje dama billett til Haugesundskampen, hent ho i limousin til kvalikkampane.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

November 07, 2014, 14:13:03 PM #46 Last Edit: November 07, 2014, 14:19:40 PM by Gulløl
Her er videointervjuet TV2 hadde med henne før Sogndal kampen. Fantastisk intervju med en 84 år gammel dame. Og slutt kommentaren er legedarisk:

Brann er for meg som et ekteskap da seie eg, da er til døden skiller oss ad, og så får det gå som det vil.

http://www.tv2.no/v/855373/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Herman1

Quote from: Gulløl on November 07, 2014, 14:13:03 PM
Her er videointervjuet TV2 hadde med henne før Sogndal kampen. Fantastisk intervju med en 84 år gammel dame. Og slutt kommentaren er legedarisk:

Brann er for meg som et ekteskap da seie eg, da er til døden skiller oss ad, og så får det gå som det vil.

http://www.tv2.no/v/855373/


Får meg til å tenke på denne gamle damen som uttalte at hun så "gull og sølv og diamanter" på TV2 i forbindelse med Norling-ansettelsen.

Lasaron

Jeg fornyer ikke med RBH i klubben. Oppfordrer alle til å ikke fornye så lenge han er der, og å maile Brann om det.
Tren på langskudd

dragn

Noen som vet dato for å angre fornyingen?

Go Up