• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2015

Started by osoerli, October 05, 2014, 23:04:59 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Han hadde jo for så vidt rett så lenge Brann hadde Norling...

3 3-poengere fra å komme over 60 poeng. Det er realistisk

Neppe like realistisk å ikke slippe inn mer enn ett mål og dermed komme under 1 innsluppet mål i snitt, men fortsatt ikke umulig og nok lettere enn å vinne 3 kamper...

Og det siste delmålet, 2 mål i snitt er nok umulig. 18 mål på 3 kamper hadde jo vert en fantastisk avslutning på sesongen, men grenser nok til totalt urealistisk.

Nå får vi bare håpe Sogndal snubler i ett par kamper og inviterer Brann inn på tabellen der Brann bør være i denne sesongen. En sesong jeg vil karakterisere som pinlig og en ren kanossagang.

Spelaren

Men vi lå aldri bak Hønefoss under Norling, i det minste.
Gå av.

Xminator

Sogndal kan tape 800000 kroner om vi klarer å ta fra dem 1. plassen. Bør være motivasjon ++

Heispassasjer

Hadde det vært gøy å opprette en egen tråd med kamp/tabell tipping for de 3 gjenstående kampene?(Sogndal, Kristiansund har 4)
Tenker da på de 3 lagene i tet....

Vinneren får heder og ære her på forumet...

Corran

Eg e med så lenge det e heder og ære Hadde aldri turt å sette penger på denne bingo ligaen ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Northside


krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Northside

Quote from: krøvel vellevold on October 17, 2015, 16:20:47 PM
Quote from: Northside on October 17, 2015, 15:59:46 PM


Egen seksjon for eksterne "hjemmefans"?


Ikke hørt noe, men tipper vi står i motsatt ende på langsiden i forhold til bortefansen. Der er det ståplasser, altså lengst unna Vestlandshallen.



Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: Gulløl on October 18, 2015, 11:30:13 AM
Noen som har øvd ? BGG kan den vel utenat  ;)  ;D
https://www.youtube.com/watch?v=QQgCmAC80BY


De tar de tre første ordene med megafon så hiver resten seg på!
Gå av.

Corran

Kanskje dette er stede å få utløp for denne megafon fetishen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Kr.sund ligger under!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

ostraume

Sogndal tar teten. Veldig fortjent.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking


OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Natan

Kristiansund med 0 poeng mot Bergenslagene. Flott det.


OmOssSjølOgHansaøl

Med tre kamper igjen å spille skal det nå MYE til for Brann å rote bort dette opprykket:

1. Sogndal Fotball: 56 poeng (50-22) - men spiller fortsatt
2. SK Brann: 52 poeng (42-29)
3. Kristiansund BK: 46 poeng (33-25)
4. Sandnes Ulf: 44 poeng (45-35)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krøvel vellevold

Så er spørsmålet: Hvem holder folk med på onsdag mellom Sogndal og Kr.sund. Jeg for min del vil ha dette opprykket i boks så fort som mulig, og helst før de vanskelige kampene mot Nest og Hødd. Vinner vi i morgen, og Kr.sund ikke vinner på onsdag, er opprykket klart. Men hvis Kr.sund vinner på onsdag, må vi ha poeng mot Nest eller Hødd. Det har vi ingen garantier for. Og kan Kr.sund slå Sogndal borte, så kan de selvsagt også slå Hønefoss hjemme og Strømmen borte. Jeg mener det er å gape over for mye å være jævlig opptatt av den 1.plassen, og dermed øke sjansen for at vi ikke rykker opp i det hele tatt (hvis KBK slår Sogndal). Det viktigste er at vi rykker opp. 1.plassen får heller bli en bonus når opprykket er sikret. Så seier i morgen og uavgjort i Sogndal er å foretrekke. Da sikrer vi opprykket og Sogndal er fremdeles innenfor rekkevidde.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Akkurat som i 2007; so før jo heller.
Gå av.

Nixon

Ja, vi bør sikre opprykket så kjapt som mulig. Og en bonus vil jo være at det sannsynligvis blir lettere å få tak i billett til Nest-kampen!:)
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Men hvis vi f.eks. slår Bærum med seks mål, og KBK slår Sogndal med ett, så har vi 19 plussmål og KBK har 9. Da kan vi leve med to-målstap både mot Nest og Hødd (og få 15 plussmål), mens KBK vinner med tre både mot Hønefoss og Strømmen. Da vil begge ende opp med 15 plussmål, men Brann vil etter alle solemerker gå foran på flere scorede mål. Men det skjer mye rart på slutten, spesielt med lag som ikke har noe å spille for. Og Strømmen kan være et slikt lag. Så jeg tror vi må vinne med 8-9 mål mot Bærum, for at jeg skal holde med Kr.sund på onsdag.
Legg ned hele klubben!

Ricky

Hvis Brann tar seg av Bærum på Stadion i morgen, så finnes det vel egentlig bare positive utfall mellom Kristiansund og Sogndal

krakra

Vinner vi i morgen håper jeg på uavgjort eller KrSund-seier. Vi har tapt en kamp i serien under LAN. At vi plutselig skulle tape to på rad tror jeg ikke. Minst ett poeng mot Nest og Hødd.

Har egentlig troen på at vi vinner alle de resterende kampene.

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on October 18, 2015, 16:24:28 PM
Hvis Brann tar seg av Bærum på Stadion i morgen, så finnes det vel egentlig bare positive utfall mellom Kristiansund og Sogndal


Brann - Bærum 1-0 og SIL - KBK 0-1 = Vi har 55 poeng (+14) og KBK har 49 poeng (+9)

Hvis vi da taper med ett mål både mot Nest og Hødd, får vi 55 poeng (+12). Hvis KBK slår Hønefoss med 2 mål og Strømmen med 2 mål, ender KBK opp med 55 poeng (+13).

Det er ikke mer som skal til.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: krakra on October 18, 2015, 16:26:03 PM
Vinner vi i morgen håper jeg på uavgjort eller KrSund-seier. Vi har tapt en kamp i serien under LAN. At vi plutselig skulle tape to på rad tror jeg ikke. Minst ett poeng mot Nest og Hødd.

Har egentlig troen på at vi vinner alle de resterende kampene.
Legg ned hele klubben!

krakra

I fjor ble det diskutert om Brann hadde godt av et nedrykk eller ikke. Det var vel en her inne som mente det, og han fikk rimelig mye motbør. Særlig fordi det ville knekke oss økonomisk.

Nå ligger alt an til opprykk. Hvis det går den veien. Tror folk da hadde vi hadde vært bedre stilt til neste år dersom vi hadde reddet plassen med et nødskrik? Eller hadde vi faktisk godt av en tur ned. Jeg tenker at dersom vi hadde reddet plassen så hadde nok RBH fortsatt. Norling ville kanskje fått enda lengre tillit, vi hadde kanskje ikke gjort den nødvendige oppryddingen i stallen som gjør at vi i større grad er i angrepsposisjon neste år. Bedre rammer hadde vi nok hatt, men hadde disse gått til å gi oss et bedre lag?
Jeg tror også at spillerne har lært seg verdien av kriging og kjemping, som kan være verdifull.

Alt i alt syns jeg at klubben har håndtert nedrykket godt, etter en litt trøblete start. Jeg syns ikke vi nødvendigvis har noen dårligere stall enn den vi rykket ned med, mens vi har større handlerom enn vi hadde da. TL vil gi betydelig økte inntekter, som forhåpentlig kanskje brukes med kløkt til å styrke oss sportslig. Håper virkelig at speiderrollen forlenges.

Hatleking


Ricky

Quote from: krøvel vellevold on October 18, 2015, 16:29:49 PM
Det er ikke mer som skal til.


...tenker alle de som leverer inn oddskuponger med 100+ i odds.

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on October 18, 2015, 17:09:26 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 18, 2015, 16:29:49 PM
Det er ikke mer som skal til.


...tenker alle de som leverer inn oddskuponger med 100+ i odds.


Hva er det som er urealistisk her da? At Brann kan tape mot Nest og Hødd? Eller at Kristiansund kan slå Hønefoss og Strømmen? Det er ikke snakk om at Brann sannsynligvis vil tape mot Nest og Hødd. Det er snakk om at det selvagt er en ikke ubetydelig mulighet for det. Har vi liksom blitt uslåelige nå?
Legg ned hele klubben!

krakra

Ja, det er urealistisk at Brann skal tape mot båe Nest og Hødd.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on October 18, 2015, 17:15:02 PM
Ja, det er urealistisk at Brann skal tape mot båe Nest og Hødd.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on October 18, 2015, 16:29:49 PM
Quote from: Ricky on October 18, 2015, 16:24:28 PM
Hvis Brann tar seg av Bærum på Stadion i morgen, så finnes det vel egentlig bare positive utfall mellom Kristiansund og Sogndal


Brann - Bærum 1-0 og SIL - KBK 0-1 = Vi har 55 poeng (+14) og KBK har 49 poeng (+9)

Hvis vi da taper med ett mål både mot Nest og Hødd, får vi 55 poeng (+12). Hvis KBK slår Hønefoss med 2 mål og Strømmen med 2 mål, ender KBK opp med 55 poeng (+13).

Det er ikke mer som skal til.


Akkurat. Hvis jeg kunne velge mellom sikkerhet vs. å gamble på at vi ikke roter oss bort de to siste, hadde jeg 10 av 10 ganger valgt å rykke opp så fort som mulig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on October 18, 2015, 17:23:28 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 18, 2015, 16:29:49 PM
Quote from: Ricky on October 18, 2015, 16:24:28 PM
Hvis Brann tar seg av Bærum på Stadion i morgen, så finnes det vel egentlig bare positive utfall mellom Kristiansund og Sogndal


Brann - Bærum 1-0 og SIL - KBK 0-1 = Vi har 55 poeng (+14) og KBK har 49 poeng (+9)

Hvis vi da taper med ett mål både mot Nest og Hødd, får vi 55 poeng (+12). Hvis KBK slår Hønefoss med 2 mål og Strømmen med 2 mål, ender KBK opp med 55 poeng (+13).

Det er ikke mer som skal til.


Akkurat. Hvis jeg kunne velge mellom sikkerhet vs. å gamble på at vi ikke roter oss bort de to siste, hadde jeg 10 av 10 ganger valgt å rykke opp så fort som mulig.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krakra on October 18, 2015, 16:45:46 PM
I fjor ble det diskutert om Brann hadde godt av et nedrykk eller ikke. Det var vel en her inne som mente det, og han fikk rimelig mye motbør. Særlig fordi det ville knekke oss økonomisk.

Nå ligger alt an til opprykk. Hvis det går den veien. Tror folk da hadde vi hadde vært bedre stilt til neste år dersom vi hadde reddet plassen med et nødskrik? Eller hadde vi faktisk godt av en tur ned. Jeg tenker at dersom vi hadde reddet plassen så hadde nok RBH fortsatt. Norling ville kanskje fått enda lengre tillit, vi hadde kanskje ikke gjort den nødvendige oppryddingen i stallen som gjør at vi i større grad er i angrepsposisjon neste år. Bedre rammer hadde vi nok hatt, men hadde disse gått til å gi oss et bedre lag?
Jeg tror også at spillerne har lært seg verdien av kriging og kjemping, som kan være verdifull.

Alt i alt syns jeg at klubben har håndtert nedrykket godt, etter en litt trøblete start. Jeg syns ikke vi nødvendigvis har noen dårligere stall enn den vi rykket ned med, mens vi har større handlerom enn vi hadde da. TL vil gi betydelig økte inntekter, som forhåpentlig kanskje brukes med kløkt til å styrke oss sportslig. Håper virkelig at speiderrollen forlenges.


Dine spekulasjoner om hva som hadde skjedd er nesten kun negative, men jeg følger deg ikke helt på det. Jeg er helt enig at klubben har håndert nedrykket godt, men det er vanskelig å sammenligne med noe som ikke har skjedd eller kommer til å skje. Vi får aldri vite hva som hadde skjedd dersom vi hadde vunnet over Mjøndalen. Kanskje Brann hadde håndtert nestenulykken like godt med tanke på f.eks. opprydning i stallen. Jeg tror at RBH hadde gått uansett. Den snøballen hadde han ikke klart å stanse. Og dersom Brann hadde prestert like dårlig i TL som i Obos under Norling, hadde vi sannsynligvis ligget på nedrykk til sommeren og jeg kan ikke tenke meg at han hadde overlevd lenger i TL enn i Obos.

Så lenge det aldri vil finnes noen fasit her vil jeg for alltid tro at det hadde vært bedre å holde plassen.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Det er samme mann som for noen dager siden sa at det var fullstendig urealistisk at Grønner kom til å spille mot Jerv.
Selvsagt er det realistisk at vi kan tape mot Nest og Hødd. Tror jeg at vi gjør nettopp det? Nei.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Realistisk at vi kan? Som i at det er realistisk at det er en mulighet?
Eller mener du det er realistisk at vi taper mot Nest og Hødd?

Nixon

Tror dere skal bli enige om hva dere legger i ordet "realistisk"!:)
Rød makt på Hansa

Hatleking

Viss ein med 'realistisk' meiner at det kan skje, så er det mykje rart som er realistisk. At me ikkje rykker opp ser eg no dog på som særs lite sannsynleg.

krakra

Quote from: Nixon on October 18, 2015, 17:28:48 PM
Quote from: krakra on October 18, 2015, 16:45:46 PM
I fjor ble det diskutert om Brann hadde godt av et nedrykk eller ikke. Det var vel en her inne som mente det, og han fikk rimelig mye motbør. Særlig fordi det ville knekke oss økonomisk.

Nå ligger alt an til opprykk. Hvis det går den veien. Tror folk da hadde vi hadde vært bedre stilt til neste år dersom vi hadde reddet plassen med et nødskrik? Eller hadde vi faktisk godt av en tur ned. Jeg tenker at dersom vi hadde reddet plassen så hadde nok RBH fortsatt. Norling ville kanskje fått enda lengre tillit, vi hadde kanskje ikke gjort den nødvendige oppryddingen i stallen som gjør at vi i større grad er i angrepsposisjon neste år. Bedre rammer hadde vi nok hatt, men hadde disse gått til å gi oss et bedre lag?
Jeg tror også at spillerne har lært seg verdien av kriging og kjemping, som kan være verdifull.

Alt i alt syns jeg at klubben har håndtert nedrykket godt, etter en litt trøblete start. Jeg syns ikke vi nødvendigvis har noen dårligere stall enn den vi rykket ned med, mens vi har større handlerom enn vi hadde da. TL vil gi betydelig økte inntekter, som forhåpentlig kanskje brukes med kløkt til å styrke oss sportslig. Håper virkelig at speiderrollen forlenges.


Dine spekulasjoner om hva som hadde skjedd er nesten kun negative, men jeg følger deg ikke helt på det. Jeg er helt enig at klubben har håndert nedrykket godt, men det er vanskelig å sammenligne med noe som ikke har skjedd eller kommer til å skje. Vi får aldri vite hva som hadde skjedd dersom vi hadde vunnet over Mjøndalen. Kanskje Brann hadde håndtert nestenulykken like godt med tanke på f.eks. opprydning i stallen. Jeg tror at RBH hadde gått uansett. Den snøballen hadde han ikke klart å stanse. Og dersom Brann hadde prestert like dårlig i TL som i Obos under Norling, hadde vi sannsynligvis ligget på nedrykk til sommeren og jeg kan ikke tenke meg at han hadde overlevd lenger i TL enn i Obos.

Så lenge det aldri vil finnes noen fasit her vil jeg for alltid tro at det hadde vært bedre å holde plassen.
Etter forrige nesten-nedrykk ble RBH forfremmet til daglig leder. Så jeg er ikke like sikker på deg at han hadde gått hvis vi ikke hadde rykket ned. Han virker helt overbevist selv om at det var nedrykket om gjorde at "noen" måtte gå, og at han falt på sverdet og tok rollen som syndebukk.  Jeg tror også at Norling var et såpass stort prestisjeprosjekt at man ikke hadde fjernet ham med mindre vi var i akutt fare for nedrykk i år og. Han fikk jo sparken fordi opprykket var i ferd med å ryke. At han satt så lenge som han satt viser hvor langt inne det å kvitte seg med ham satt.

krakra

Quote from: Nixon on October 18, 2015, 17:36:33 PM
Tror dere skal bli enige om hva dere legger i ordet "realistisk"!:)
Hvis Krøvel og Klaus mener det er realistisk at Brann taper sine to siste, mens Kristiansund vinner sine to siste etter onsdagens kamp så vil jeg iallefall anbefale dem til å sette en hundrelapp eller to på det, for går det inn vil de få mye igjen.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on October 18, 2015, 17:34:26 PM
Realistisk at vi kan? Som i at det er realistisk at det er en mulighet?
Eller mener du det er realistisk at vi taper mot Nest og Hødd?


Du sier det er urealistisk. M.a.o at det er omtrent umulig at det kan skje. På nivå med at Brann hadde slått Real Madrid 4-0 på Santiago Bernabeu. Da snakker vi om ting som er "urealistisk". Eller for den del at Nest vinner 6-0 over oss, eller at Kr.sund vinner 5-0 over Sogndal.

Nei det er ikke mer sannsynlig enn usannsynlig. Men du har misforstått uttrykket "urealistisk" totalt, hvis alt mindre enn 50 % sannsynlighet er "urealistisk". Det er mange scenarier som er realistiske, uten at ett av dem nødvendigvis har mer enn 50 % sannsynlighet - eller det scenariet som har mest sannsynlighet. Og et av de scenariene som er realistisk (uten å være det mest realistiske, eller ha kjempestor sannsynlighet) er at Brann kan tape to kamper på rappen.

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: krakra on October 18, 2015, 17:40:42 PM
Quote from: Nixon on October 18, 2015, 17:36:33 PM
Tror dere skal bli enige om hva dere legger i ordet "realistisk"!:)
Hvis Krøvel og Klaus mener det er realistisk at Brann taper sine to siste, mens Kristiansund vinner sine to siste etter onsdagens kamp så vil jeg iallefall anbefale dem til å sette en hundrelapp eller to på det, for går det inn vil de få mye igjen.


Hvorfor det? At det er "realistisk" betyr ikke at det er det mest sannsynlige utfallet. Sikkert 8 av 10 dager kjører jeg i bil hjem fra jobb, i stedet for å ta buss. Betyr det at det er urealistisk at jeg tar buss?

"Urealistisk" er noe det nesten ikke er sjanse for kan skje. Type Brann vinner 8-0 over Nest.
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Quote from: krøvel vellevold on October 18, 2015, 17:44:28 PM
Quote from: krakra on October 18, 2015, 17:40:42 PM
Quote from: Nixon on October 18, 2015, 17:36:33 PM
Tror dere skal bli enige om hva dere legger i ordet "realistisk"!:)
Hvis Krøvel og Klaus mener det er realistisk at Brann taper sine to siste, mens Kristiansund vinner sine to siste etter onsdagens kamp så vil jeg iallefall anbefale dem til å sette en hundrelapp eller to på det, for går det inn vil de få mye igjen.


Hvorfor det? At det er "realistisk" betyr ikke at det er det mest sannsynlige utfallet. Sikkert 8 av 10 dager kjører jeg i bil hjem fra jobb, i stedet for å ta buss. Betyr det at det er urealistisk at jeg tar buss?

"Urealistisk" er noe det nesten ikke er sjanse for kan skje. Type Brann vinner 8-0 over Nest.


Ut frå din definisjon så vil vel det einaste som faktisk er urealistisk vere at du skal slutte å kverulere!

krakra

Nei, men hvis jeg hadde mulighet til å få 20.000 kroner for å sette en hundrelapp på noe som jeg anså som realistisk, så hadde jeg nok tatt den sjansen. Og jeg vil tro at det oddsen du får hvis du finner noe sted som kombinerer to Branntap mot Nest og Hødd med at KrSund vinner sine to siste vil ligge på rundt 100-200.

Tar du buss en av 200 ganger vil jeg kalle det urealistisk.

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on October 18, 2015, 17:46:51 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 18, 2015, 17:44:28 PM
Quote from: krakra on October 18, 2015, 17:40:42 PM
Quote from: Nixon on October 18, 2015, 17:36:33 PM
Tror dere skal bli enige om hva dere legger i ordet "realistisk"!:)
Hvis Krøvel og Klaus mener det er realistisk at Brann taper sine to siste, mens Kristiansund vinner sine to siste etter onsdagens kamp så vil jeg iallefall anbefale dem til å sette en hundrelapp eller to på det, for går det inn vil de få mye igjen.


Hvorfor det? At det er "realistisk" betyr ikke at det er det mest sannsynlige utfallet. Sikkert 8 av 10 dager kjører jeg i bil hjem fra jobb, i stedet for å ta buss. Betyr det at det er urealistisk at jeg tar buss?

"Urealistisk" er noe det nesten ikke er sjanse for kan skje. Type Brann vinner 8-0 over Nest.


Ut frå din definisjon så vil vel det einaste som faktisk er urealistisk vere at du skal slutte å kverulere!


Hvorfor er det alltid JEG som får skylden for å kverulere, mens det aldri er motparten som heller ikke gir seg?
Legg ned hele klubben!

Go Up