• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2015

Started by osoerli, October 05, 2014, 23:04:59 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Kvaliken hvis serien ender som i øyeblikket (og hvis kvaliken følger prinsippet fra i fjor):

1. runde: Brann - Ranheim i Bergen, Hødd - Ulf i Ulsteinvik.
2. runde: Går vi videre: Brann - vinneren Hødd/Ulf i Bergen.
3. runde: Vinneren av 2. runde skal i dobbeltoppgjør mot Mjøndalen. Hjemmefordel trekkes.
Legg ned hele klubben!

Tom C

Sitter med følelsen av at eneste sjansen vi har for å rykke opp er via direkte opprykk. Dette kvalik-opplegget kommer vi aldri til å fikse. Så krysser alt jeg har for at vi fortsetter å plukke trepoengere jevnt og trutt, pluss at vi tar rotta på kristiansund borte. Da skal vel mye være avgjort.
Aldri mer Obos....

Falkman

 Hadde vært utrolig digg Ã¥ fÃ¥ revansje mot Mjøndalen i kvalikk.  men et direkte opprykk er selvfølgelig Ã¥ foretrekke.

Spelaren

Quote from: Falkman on September 02, 2015, 08:52:33 AM
Hadde vært utrolig digg Ã¥ fÃ¥ revansje mot Mjøndalen i kvalikk.  men et direkte opprykk er selvfølgelig Ã¥ foretrekke.


Alternativt kan vi rykke direkte opp, de klare seg for i Ã¥r, og sÃ¥ sender vi dem pÃ¥ ræv ned med vÃ¥r avgjørende seier som skaffer oss seriegull til neste Ã¥r.  ;D
GÃ¥ av.

Tom C

Quote from: Falkman on September 02, 2015, 08:52:33 AM
Hadde vært utrolig digg Ã¥ fÃ¥ revansje mot Mjøndalen i kvalikk.  men et direkte opprykk er selvfølgelig Ã¥ foretrekke.


Det hadde vært digg ja. Men den potensielle katastrofen det hadde vært å få stryk av Mjøndalen i kvalik for andre gang, med påfølgende OBOS-liga et år til, er for ødeleggende til at jeg håper på et revansjeoppgjør mot de. Vet ikke om jeg fikser et år til i OBOS...
Aldri mer Obos....

Xminator

Jeg er ihvertfall sikker på at Brann ikke spiller 2. divisjon til neste år. Det var ikke like sikkert før LAN overtok. Så lenge Mohn beskytter budsjettene er det liten sjanse for 7. divisjon også...

For de som bekymrer seg for Mjøndalen i kvalikk, så er det jo "typisk" Brann å snuble før det blir tema i det hele tatt. Det er tross alt bare 1 av 4 lag som får spille mot eliteserielaget...

Tom C

Forsåvidt sant. Men OM vi skulle havne i den situasjonen, og skal spille avgjørende sistekamp mot et eliteserielag, ville jeg mye helle ha foretrukket f.eks Start eller Sandefjord. Lag vi tradisjonelt sett har et godt tak på.
Aldri mer Obos....

blobby winters

Obos kamper i dag. Både Kristiansund og Hødd har borte kamper. Gjør ingenting om de taper poeng i dag.

ostraume

Og Hødd ligger under.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Ricky


ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

blobby winters


krøvel vellevold

KBK klarer vel å vinne 1-0 i 90. min.

Legg ned hele klubben!

Spelaren

GÃ¥ av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on September 13, 2015, 18:20:01 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 13, 2015, 17:24:02 PM
KBK klarer vel å vinne 1-0 i 90. min.


Meget godt spådd.

2-1 i hvert fall. Nå har jeg fått nok av det der KBK-laget. De vinner og vinner og vinner - også etter å ha ligger under. Og nå også ufortjent og i siste spilleminutt. Dermed kommer vi oss ikke på opprykk denne runden heller. Vi skal virkelig få slite med dette opprykket.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Det blir håpløst å rykke opp når KBK bare vinner og vinner. 6 strake seire nå. Fatter ikke at folk kan være skråsikre på at Brann haler dette i land til slutt. KBK er inne i en seierssteam med tilhørende flaks, som minner om RBK en del sesonger for 10-15 år siden. Andre kampen disse seks de har vunnet i 90. minutt. Og andre kampen på rad de snur 0-1 til 2-1.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Runden er da meget bra for oss. Tap til Ulf, Hødd og Ranheim.

Nå er det kun Kristansund som står i veien.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on September 13, 2015, 18:31:50 PM
Runden er da meget bra for oss. Tap til Ulf, Hødd og Ranheim.

Nå er det kun Kristansund som står i veien.


Meget bra runde? Laget vi reelt kjemper mot angående direkte opprykk snudde kampen i det 85. og 90. minutt og er i storform... Hadde lett tatt både Ulf-, Hødd- og Ranheim-seier mot at Kr.sund hadde tapt.
Legg ned hele klubben!

ostraume

For noen uker siden så var det Ranheim sin seiersrekke du var redd for.

Mye heller a poeng med ett lag enn et kobbel av lag rundt oss. Sier seg selv.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

blobby winters

Vi kan ihvertfall føle oss litt tryggere på en 3. plass.
ja vi selvsagt skal ha direkte opprykk. Men, om vi må til kvalik er det viktig med hjemmefordel.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on September 13, 2015, 18:38:41 PM
For noen uker siden så var det Ranheim sin seiersrekke du var redd for.

Mye heller a poeng med ett lag enn et kobbel av lag rundt oss. Sier seg selv.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: blobby winters on September 13, 2015, 18:43:49 PM
Vi kan ihvertfall føle oss litt tryggere på en 3. plass.
ja vi selvsagt skal ha direkte opprykk. Men, om vi må til kvalik er det viktig med hjemmefordel.


Det er det, men fordelen med å rykke direkte opp er mye større enn fordelen av hjemmekamp i kvalikrunde 1 og 2. Spesielt når vi uansett må slå ut et tredje lag (eliteserielaget) i kvaliken.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Ekstremt gode resultater for Branns vedkommende. Ranheim er ute av dansen, Ulf og Hødd kan være henholdsvis 5 og 7 poeng bak med Brannseier imorgen. Brann møter nordmøringene borte, i en av de syv siste, samt at KBK møter SIL.når 7 runder gjenstår, og om Brann gjør jobben imorgen, er oddsene veldig gode for at Brann blir nummer en eller to. Målforskjellen er Branns eneste drawback.

Kanskje Nest kan stjele poeng mot SIL imorgen....

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on September 13, 2015, 18:52:10 PM
Ekstremt gode resultater for Branns vedkommende. Ranheim er ute av dansen, Ulf og Hødd kan være henholdsvis 5 og 7 poeng bak med Brannseier imorgen. Brann møter nordmøringene borte, i en av de syv siste, samt at KBK møter SIL.når 7 runder gjenstår, og om Brann gjør jobben imorgen, er oddsene veldig gode for at Brann blir nummer en eller to. Målforskjellen er Branns eneste drawback.

Kanskje Nest kan stjele poeng mot SIL imorgen....
Legg ned hele klubben!

Torvanger

September 13, 2015, 18:55:58 PM #1374 Last Edit: September 13, 2015, 19:01:37 PM by Torvanger

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on September 13, 2015, 18:55:58 PM
Husk at det er to plasser som gir direkte opprykk.


Du tror Brann blir 8 poeng bedre enn SIL siste 8?
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on September 13, 2015, 18:27:58 PM
Det blir håpløst å rykke opp når KBK bare vinner og vinner. 6 strake seire nå. Fatter ikke at folk kan være skråsikre på at Brann haler dette i land til slutt. KBK er inne i en seierssteam med tilhørende flaks, som minner om RBK en del sesonger for 10-15 år siden. Andre kampen disse seks de har vunnet i 90. minutt. Og andre kampen på rad de snur 0-1 til 2-1.


Det samme sa du vel for noen runder siden om Ranheim. Se på de nå.
Når det er sagt er jeg langt fra skråsikker på at vi rykker direkte opp, men jeg er sikker på at vi er et bedre lag enn KBK. Så koker det ned til hvem som er kaldest og mest stabil.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Det hadde vore meir skremmande om dei hadde leikt seg gjennom kampane. Den turen dei har no kan neppe vare lenge.

blobby winters

Quote from: krøvel vellevold on September 13, 2015, 18:43:57 PM
Quote from: ostraume on September 13, 2015, 18:38:41 PM
For noen uker siden så var det Ranheim sin seiersrekke du var redd for.

Mye heller a poeng med ett lag enn et kobbel av lag rundt oss. Sier seg selv.


Men, jeg tror det var ingen som forventet at Bærum - som ikke har vunnet på lenge - skulle ta poeng fra Kristiansund - som hadde vunnet 5 på rad før i dag.
Vi var vel allerede innstilt på at vi M� vinne i morgen - uansett hva som skjedde i dag.

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on September 13, 2015, 19:06:08 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 13, 2015, 18:27:58 PM
Det blir håpløst å rykke opp når KBK bare vinner og vinner. 6 strake seire nå. Fatter ikke at folk kan være skråsikre på at Brann haler dette i land til slutt. KBK er inne i en seierssteam med tilhørende flaks, som minner om RBK en del sesonger for 10-15 år siden. Andre kampen disse seks de har vunnet i 90. minutt. Og andre kampen på rad de snur 0-1 til 2-1.


Det samme sa du vel for noen runder siden om Ranheim. Se på de nå.
Når det er sagt er jeg langt fra skråsikker på at vi rykker direkte opp, men jeg er sikker på at vi er et bedre lag enn KBK. Så koker det ned til hvem som er kaldest og mest stabil.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on September 13, 2015, 19:09:38 PM
Det hadde vore meir skremmande om dei hadde leikt seg gjennom kampane. Den turen dei har no kan neppe vare lenge.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: blobby winters on September 13, 2015, 19:14:09 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 13, 2015, 18:43:57 PM
Quote from: ostraume on September 13, 2015, 18:38:41 PM
For noen uker siden så var det Ranheim sin seiersrekke du var redd for.

Mye heller a poeng med ett lag enn et kobbel av lag rundt oss. Sier seg selv.


Men, jeg tror det var ingen som forventet at Bærum - som ikke har vunnet på lenge - skulle ta poeng fra Kristiansund - som hadde vunnet 5 på rad før i dag.
Vi var vel allerede innstilt på at vi M� vinne i morgen - uansett hva som skjedde i dag.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

I morgen er det en kamp der Brann får ytterligere trening i å håndtere press. I tillegg møter vi et lag som stort sett består av spillere som aldri har spilt mot et så stort publikum som de møter i morgen. For mange vil det være karrierens største kamp til nå.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on September 13, 2015, 19:42:16 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 13, 2015, 19:06:08 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 13, 2015, 18:27:58 PM
Det blir håpløst å rykke opp når KBK bare vinner og vinner. 6 strake seire nå. Fatter ikke at folk kan være skråsikre på at Brann haler dette i land til slutt. KBK er inne i en seierssteam med tilhørende flaks, som minner om RBK en del sesonger for 10-15 år siden. Andre kampen disse seks de har vunnet i 90. minutt. Og andre kampen på rad de snur 0-1 til 2-1.


Det samme sa du vel for noen runder siden om Ranheim. Se på de nå.
Når det er sagt er jeg langt fra skråsikker på at vi rykker direkte opp, men jeg er sikker på at vi er et bedre lag enn KBK. Så koker det ned til hvem som er kaldest og mest stabil.


Det at de har mange på rad nå gjør sitt for at de nok snart går på en smell.
Om den ikke kommer neste helg tipper jeg den kommer mot Jerv som er sterke hjemme.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on September 13, 2015, 21:14:37 PM
I morgen er det en kamp der Brann får ytterligere trening i å håndtere press. I tillegg møter vi et lag som stort sett består av spillere som aldri har spilt mot et så stort publikum som de møter i morgen. For mange vil det være karrierens største kamp til nå.


Satser på at det ikke blir så mye folk i alle fall, slik at det ikke hauses altfor mye opp. Da driter vi oss alltid ut.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on September 13, 2015, 21:27:30 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 13, 2015, 19:42:16 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 13, 2015, 19:06:08 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 13, 2015, 18:27:58 PM
Det blir håpløst å rykke opp når KBK bare vinner og vinner. 6 strake seire nå. Fatter ikke at folk kan være skråsikre på at Brann haler dette i land til slutt. KBK er inne i en seierssteam med tilhørende flaks, som minner om RBK en del sesonger for 10-15 år siden. Andre kampen disse seks de har vunnet i 90. minutt. Og andre kampen på rad de snur 0-1 til 2-1.


Det samme sa du vel for noen runder siden om Ranheim. Se på de nå.
Når det er sagt er jeg langt fra skråsikker på at vi rykker direkte opp, men jeg er sikker på at vi er et bedre lag enn KBK. Så koker det ned til hvem som er kaldest og mest stabil.


Det at de har mange på rad nå gjør sitt for at de nok snart går på en smell.



Eller det tyder på at de er på vei mot opprykk.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on September 13, 2015, 21:50:11 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 13, 2015, 21:27:30 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 13, 2015, 19:42:16 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 13, 2015, 19:06:08 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 13, 2015, 18:27:58 PM
Det blir håpløst å rykke opp når KBK bare vinner og vinner. 6 strake seire nå. Fatter ikke at folk kan være skråsikre på at Brann haler dette i land til slutt. KBK er inne i en seierssteam med tilhørende flaks, som minner om RBK en del sesonger for 10-15 år siden. Andre kampen disse seks de har vunnet i 90. minutt. Og andre kampen på rad de snur 0-1 til 2-1.


Det samme sa du vel for noen runder siden om Ranheim. Se på de nå.
Når det er sagt er jeg langt fra skråsikker på at vi rykker direkte opp, men jeg er sikker på at vi er et bedre lag enn KBK. Så koker det ned til hvem som er kaldest og mest stabil.


Det at de har mange på rad nå gjør sitt for at de nok snart går på en smell.



Eller det tyder på at de er på vei mot opprykk.


Som det gjorde med Ranheim.
De kan like godt sprekke, akkurat som Ranheim gjorde. Eller er det det at de har hele en kamp mer i rekken sin? Eller det at de kan ligge a poeng med oss i morra i stedet for rett bak som gjør det?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

September 14, 2015, 05:11:11 AM #1387 Last Edit: September 14, 2015, 05:15:22 AM by krøvel vellevold
Quote from: Klaus_Brann on September 13, 2015, 22:44:29 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 13, 2015, 21:50:11 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 13, 2015, 21:27:30 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 13, 2015, 19:42:16 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 13, 2015, 19:06:08 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 13, 2015, 18:27:58 PM
Det blir håpløst å rykke opp når KBK bare vinner og vinner. 6 strake seire nå. Fatter ikke at folk kan være skråsikre på at Brann haler dette i land til slutt. KBK er inne i en seierssteam med tilhørende flaks, som minner om RBK en del sesonger for 10-15 år siden. Andre kampen disse seks de har vunnet i 90. minutt. Og andre kampen på rad de snur 0-1 til 2-1.


Det samme sa du vel for noen runder siden om Ranheim. Se på de nå.
Når det er sagt er jeg langt fra skråsikker på at vi rykker direkte opp, men jeg er sikker på at vi er et bedre lag enn KBK. Så koker det ned til hvem som er kaldest og mest stabil.


Det at de har mange på rad nå gjør sitt for at de nok snart går på en smell.



Eller det tyder på at de er på vei mot opprykk.


Som det gjorde med Ranheim.
De kan like godt sprekke, akkurat som Ranheim gjorde. Eller er det det at de har hele en kamp mer i rekken sin? Eller det at de kan ligge a poeng med oss i morra i stedet for rett bak som gjør det?

Når jeg ser etter, så hadde de ikke fem strake seire. Det var Ulf som hadde det. Ranheim hadde ikke mer enn tre strake. Ranheim hadde 5-2-0 i en syvkampers-periode, og lå aldri nærmere enn tre poeng bak - etter 20 runder. KBK har nå 6-0-0 siste 6. De ligger i øyeblikker FORAN oss - etter 23 runder. I beste fall bare på målforskjell. I verste fall 3 poeng. Det er mye større grunn til å ta KBK på alvor, enn Ranheim var for noen runder siden. Ranheim har heller ikke "sprukket". De har 1-0-2 siste 3 - hvorav ett av tapene var mot nettopp Kr.sund.

Tipper for øvrig vi kommer til å rote vekk poeng i minst en av de gjenstående "lette" hjemmekampene mot FFK, Bryne, Jerv og Bærum. Som i fjor da vi trodde det skulle ordne seg med tre hjemmekamper mot Ulf, S08 og Start mot slutten av sesongen - og vi kun tok ett poeng totalt på disse... Ser ikke bort i fra at det skjer allerede i dag.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Vel, med resultatene i går så må vi nesten vinne i kveld for å ikke kjempe i motbakke. Med så få kamper igjen blir andre lags resultater mer utslagsgivende.

På den andre siden, vinner vi og Sogndal driter på draget så er det sikre opprykket til Sogndal ikke like sikkert lenger.

Torvanger

Quote from: Xminator on September 14, 2015, 06:50:00 AM
Vel, med resultatene i går så må vi nesten vinne i kveld for å ikke kjempe i motbakke. Med så få kamper igjen blir andre lags resultater mer utslagsgivende.

På den andre siden, vinner vi og Sogndal driter på draget så er det sikre opprykket til Sogndal ikke like sikkert lenger.


Brann kommer på første, SIL på andre, KBK er ikke gode nok.

Tom C

Vi er ihvertfall det laget, bortsett fra Sogndal, som har færrest tap pr i dag. Så vi kan jo håpe det betyr at selv om vi kanskje pådrar oss en uavgjort eller to de siste 8, vil KBK kanskje pådra seg et tap eller to.

Synes egentlig det er et godt tegn at KBK har litt flaks, for det er noe som forhåpentligvis vil jevne seg ut. Og har de en bred nok stall til å håndtere evt skader og suspensjoner sånn på tampen?
Aldri mer Obos....

Torvanger

Vinner Brann og taper SIL enten 2 eller 3 poeng ikveld, da har Brann førsteplassen i sikte.

Brann skal ta gull i OBOS 2015!

Elfakiri

Quote from: Torvanger on September 14, 2015, 11:49:27 AM
Vinner Brann og taper SIL enten 2 eller 3 poeng ikveld, da har Brann førsteplassen i sikte.

Brann skal ta gull i OBOS 2015!


Gullet ska hem
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

Hatleking

Når hadde me sist ein betre venstreback enn Kristiansen? Ja, det er Obos - men det guten tilfører oss på venstrebacken er enormt. Stor fart, stor angrepsvilje, farlege innlegg og skot - og defensivt klarar han seg bra òg. Det er ikkje tilfeldig at han har landskampar. Han er heller ikkje eldre enn at han kan få fleire.

aleksanderhjelleseth

Rekdal..... eg ler meg ihjel.

ostraume

Hvem er egentlig venstreback på VIF? Han må være jævlig god.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking

Korleis finn ein eigentleg fram til Ballspark-sendingane? Har alltid hatt trøbbel med det.

catometeret

Utrolig bra at vi fikk så mange mål mot Fredrikstad i dag. Det kan fort bli viktig med målforskjell mot slutten, og nå er vi kun ett mål bak! Særlig siden Sogndal nå er relativt sikre.




krakra

Midtbanen vår fungerer fantastisk for tiden. Lenge siden vi har hatt en bedre sammensatt midtbane, der alle storspiller i helt forskjellige roller.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up