• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2015

Started by osoerli, October 05, 2014, 23:04:59 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Det ble plutselig heng i snøret der ja. Presset øker selvsagt på Brann fremover, og jeg hadde følt meg mye tryggere om vi så ett par forsterkninger til denne uken.

Corran

Må ha en ny venstre back. Den saken er klar.
Og de 4 som kjemper om 3 plasser på midtbanen pr nå er ikke bedre en at de 4 skulle ha kjempet om 1 ledig plass på midtbanen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Quote from: Corran on August 03, 2015, 22:11:27 PM
Må ha en ny venstre back. Den saken er klar.
Og de 4 som kjemper om 3 plasser på midtbanen pr nå er ikke bedre en at de 4 skulle ha kjempet om 1 ledig plass på midtbanen


Nå er vel Skaanes like om hjørnet, og vil kunne gi dem konkurranse.
Tren på langskudd

Corran

Eg håper det, men eg har nesten enda mer lyst å ha ham inn for Huse eller Larsen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Da er tv-listene frem t.o.m. 24. runde klar. Og status for antall kamper på fridager vs arbeidsdager for oss denne sesongen er slik:

Totalt 24 runder: 15 på arbeidsdager (62,5 %), 9 på lør-/søn-/helligdager
11 hjemmekamper: 7 på arbeidsdager (63,6 %), 4 på lør-/søn-/helligdager
13 bortekamper: 8 på arbeidsdager (61,5 %), 5 på lør-/søn-/helligdager
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on August 07, 2015, 14:37:06 PM
Da er tv-listene frem t.o.m. 24. runde klar. Og status for antall kamper på fridager vs arbeidsdager for oss denne sesongen er slik:

Totalt 24 runder: 15 på arbeidsdager (62,5 %), 9 på lør-/søn-/helligdager
11 hjemmekamper: 7 på arbeidsdager (63,6 %), 4 på lør-/søn-/helligdager
13 bortekamper: 8 på arbeidsdager (61,5 %), 5 på lør-/søn-/helligdager


Hvor mange av disse arbeidsdagskampene er på en fredag eller en dag før en helligdag?
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on August 07, 2015, 14:50:19 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 07, 2015, 14:37:06 PM
Da er tv-listene frem t.o.m. 24. runde klar. Og status for antall kamper på fridager vs arbeidsdager for oss denne sesongen er slik:

Totalt 24 runder: 15 på arbeidsdager (62,5 %), 9 på lør-/søn-/helligdager
11 hjemmekamper: 7 på arbeidsdager (63,6 %), 4 på lør-/søn-/helligdager
13 bortekamper: 8 på arbeidsdager (61,5 %), 5 på lør-/søn-/helligdager


Hvor mange av disse arbeidsdagskampene er på en fredag eller en dag før en helligdag?


Vi har ikke spilt en eneste fredagskamp, og det er kun hjemmekampen mot Ranheim som har vært dagen før en helligdag.
Legg ned hele klubben!

Henki

August 07, 2015, 15:43:16 PM #1257 Last Edit: August 08, 2015, 11:32:27 AM by Henki
Quote from: krøvel vellevold on August 07, 2015, 14:37:06 PM
Da er tv-listene frem t.o.m. 24. runde klar. Og status for antall kamper på fridager vs arbeidsdager for oss denne sesongen er slik:

Totalt 24 runder: 15 på arbeidsdager (62,5 %), 9 på lør-/søn-/helligdager
11 hjemmekamper: 7 på arbeidsdager (63,6 %), 4 på lør-/søn-/helligdager
13 bortekamper: 8 på arbeidsdager (61,5 %), 5 på lør-/søn-/helligdager


Liten tvil om hvem som har "æren" for at nivå 2 i norsk fotball fikk en bedre tv-avtale før årets sesong enn den forrige mao.
Ballen skal fremover!

dragn

Quote from: krøvel vellevold on August 07, 2015, 14:59:36 PM
Quote from: Lasaron on August 07, 2015, 14:50:19 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 07, 2015, 14:37:06 PM
Da er tv-listene frem t.o.m. 24. runde klar. Og status for antall kamper på fridager vs arbeidsdager for oss denne sesongen er slik:

Totalt 24 runder: 15 på arbeidsdager (62,5 %), 9 på lør-/søn-/helligdager
11 hjemmekamper: 7 på arbeidsdager (63,6 %), 4 på lør-/søn-/helligdager
13 bortekamper: 8 på arbeidsdager (61,5 %), 5 på lør-/søn-/helligdager


Hvor mange av disse arbeidsdagskampene er på en fredag eller en dag før en helligdag?


Vi har ikke spilt en eneste fredagskamp, og det er kun hjemmekampen mot Ranheim som har vært dagen før en helligdag.


Pluss 16 mai selvsagt

krøvel vellevold

Quote from: dragn on August 08, 2015, 11:15:18 AM
Quote from: krøvel vellevold on August 07, 2015, 14:59:36 PM
Quote from: Lasaron on August 07, 2015, 14:50:19 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 07, 2015, 14:37:06 PM
Da er tv-listene frem t.o.m. 24. runde klar. Og status for antall kamper på fridager vs arbeidsdager for oss denne sesongen er slik:

Totalt 24 runder: 15 på arbeidsdager (62,5 %), 9 på lør-/søn-/helligdager
11 hjemmekamper: 7 på arbeidsdager (63,6 %), 4 på lør-/søn-/helligdager
13 bortekamper: 8 på arbeidsdager (61,5 %), 5 på lør-/søn-/helligdager


Hvor mange av disse arbeidsdagskampene er på en fredag eller en dag før en helligdag?


Vi har ikke spilt en eneste fredagskamp, og det er kun hjemmekampen mot Ranheim som har vært dagen før en helligdag.


Pluss 16 mai selvsagt


Men det var jo uansett helgekamp.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Ranheim er en skummel outsider. De har 5-2-0 siste 7, og vil med seier borte mot Follo i dag være 4 poeng bak oss...
Legg ned hele klubben!

Falkman

Quote from: krøvel vellevold on August 09, 2015, 13:23:13 PM
Ranheim er en skummel outsider. De har 5-2-0 siste 7, og vil med seier borte mot Follo i dag være 4 poeng bak oss...


Fin jinxing.

krøvel vellevold

August 09, 2015, 18:22:25 PM #1262 Last Edit: August 09, 2015, 18:24:39 PM by krøvel vellevold
Quote from: Falkman on August 09, 2015, 18:16:46 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 09, 2015, 13:23:13 PM
Ranheim er en skummel outsider. De har 5-2-0 siste 7, og vil med seier borte mot Follo i dag være 4 poeng bak oss...


Fin jinxing.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on August 09, 2015, 18:22:25 PM
Quote from: Falkman on August 09, 2015, 18:16:46 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 09, 2015, 13:23:13 PM
Ranheim er en skummel outsider. De har 5-2-0 siste 7, og vil med seier borte mot Follo i dag være 4 poeng bak oss...


Fin jinxing.


Sånn kan man holde på i det uendelige. Hadde de ikke vunnet i dag kunne man sagt at de garantert kom til å få seieren mot oss, pluss at de var revansjesugne for tapet mot oss sist.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on August 09, 2015, 18:49:54 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 09, 2015, 18:22:25 PM
Quote from: Falkman on August 09, 2015, 18:16:46 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 09, 2015, 13:23:13 PM
Ranheim er en skummel outsider. De har 5-2-0 siste 7, og vil med seier borte mot Follo i dag være 4 poeng bak oss...


Fin jinxing.


Sånn kan man holde på i det uendelige. Hadde de ikke vunnet i dag kunne man sagt at de garantert kom til å få seieren mot oss, pluss at de var revansjesugne for tapet mot oss sist.


Som sagt: Det kan slå alle veier.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on August 09, 2015, 18:50:48 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 09, 2015, 18:49:54 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 09, 2015, 18:22:25 PM
Quote from: Falkman on August 09, 2015, 18:16:46 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 09, 2015, 13:23:13 PM
Ranheim er en skummel outsider. De har 5-2-0 siste 7, og vil med seier borte mot Follo i dag være 4 poeng bak oss...


Fin jinxing.


Sånn kan man holde på i det uendelige. Hadde de ikke vunnet i dag kunne man sagt at de garantert kom til å få seieren mot oss, pluss at de var revansjesugne for tapet mot oss sist.


Som sagt: Det kan slå alle veier.


Da kan man liksågodt si det var likegyldig, ergo bra siden Hødd tapte.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on August 09, 2015, 19:18:34 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 09, 2015, 18:50:48 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 09, 2015, 18:49:54 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 09, 2015, 18:22:25 PM
Quote from: Falkman on August 09, 2015, 18:16:46 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 09, 2015, 13:23:13 PM
Ranheim er en skummel outsider. De har 5-2-0 siste 7, og vil med seier borte mot Follo i dag være 4 poeng bak oss...


Fin jinxing.


Sånn kan man holde på i det uendelige. Hadde de ikke vunnet i dag kunne man sagt at de garantert kom til å få seieren mot oss, pluss at de var revansjesugne for tapet mot oss sist.


Som sagt: Det kan slå alle veier.


Da kan man liksågodt si det var likegyldig, ergo bra siden Hødd tapte.
Legg ned hele klubben!

Ninja-Bob

Ja, men altså, så lenge Brann slår Åsane, helst med to-tre mål, uten kort og skader, så er jo ingenting bedre enn at Åsane slo Hødd!

Så då gjenstår det berre å slå Åsane med to-tre mål, uten kort og skader.

Klaus_Brann

Om Hødd også skulle passert oss hadde vi ikke rykket opp uansett, så det har egentlig ingeting å si. Vi må forbi Ulf.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Norlings hund

Ulf er utrolig svekket, og kommer til å avgi langt flere poeng enn oss fremover. Det er jeg ganske sikker på.

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on August 09, 2015, 22:51:26 PM
Om Hødd også skulle passert oss hadde vi ikke rykket opp uansett, så det har egentlig ingeting å si. Vi må forbi Ulf.


Men hva hvis Ulf kommer på 4. og Hødd på 2.?

Dessuten er det ikke uinteressant hvor vi ender hvis vi ikke får topp 2. Blir vi nr. 3, får vi hjemmekamp mot nr. 6 i 1.runde i kvaliken, og hjemmekamp mot vinneren av 4 mot 5 i 2. runde. Blir vi nr. 4 får vi hjemmekamp mot nr. 5 i 1. runde, mens vi sannsynligvis vil møte nr. 3 (som sikkert vil vinne hjemme mot nr. 6) i 2. runde - og da blir det bortekamp.
Legg ned hele klubben!

Tom C

Aldri mer Obos....

krøvel vellevold

Quote from: Tom C on August 10, 2015, 14:05:40 PM
Det må vel være lov å håpe på en liten overraskelse fra ustabile Bryne i dag, når de inntar Fosshaugane? Etter seks strake seire, har Sogndal fulgt opp med tre uavgjorte og ett tap, så det hadde jo vært fint for vår del om de fortsetter trenden. Eller er vi fortsatt der at vi håper sogndal feier bort all motstand, slik at de tar poeng fra alle våre opprykksrivaler?




Uavgjort hadde kanskje vært greit. Bryne er jo bare 3 poeng bak oss med seier. Spiller jo ikke så voldsom rolle om vi blir nr. 1 eller 2, selv om det selvsagt hadde vært greit å slippe ydmykelsen i å havne bak Sogndal. Men det er jo klart at jo færre poeng Sogndal tar, jo større sjanse er det for at vi ender topp to i det hele tatt. Jeg vet ikke helt, men jeg heller muligens mot at jeg håper Bryne vinner. Hadde Sogndal spilt mot en mer reell konkurrent som Ulf, ville jeg derimot vært mer positiv til Sogndal-seier.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on August 10, 2015, 08:12:10 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 09, 2015, 22:51:26 PM
Om Hødd også skulle passert oss hadde vi ikke rykket opp uansett, så det har egentlig ingeting å si. Vi må forbi Ulf.


Men hva hvis Ulf kommer på 4. og Hødd på 2.?

Dessuten er det ikke uinteressant hvor vi ender hvis vi ikke får topp 2. Blir vi nr. 3, får vi hjemmekamp mot nr. 6 i 1.runde i kvaliken, og hjemmekamp mot vinneren av 4 mot 5 i 2. runde. Blir vi nr. 4 får vi hjemmekamp mot nr. 5 i 1. runde, mens vi sannsynligvis vil møte nr. 3 (som sikkert vil vinne hjemme mot nr. 6) i 2. runde - og da blir det bortekamp.


Jo da.
Jeg synes det er uinteressant hvem vi møter i en evt. kvalik all den tid Brann kommer til å være pissnervøse i en kvalik. La oss slippe det.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

August 14, 2015, 13:03:31 PM #1274 Last Edit: August 14, 2015, 13:05:44 PM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

August 16, 2015, 08:00:00 AM #1275 Last Edit: August 16, 2015, 08:04:08 AM by krøvel vellevold
Etter denne runden er det ikke utenkelig at vi ligger på 6.plass og bare har 3 poeng ned til 9.plass. Eller 5.plass, men med 6 poeng til direkte opprykk.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Om vi IKKE slår Sogndal, så tror jeg vi må se en direkte kolaps fra Sogndal eller Ulf for å ta direkte opprykk. 3 poeng mot Sogndal og alt er åpent fortsatt, selv om det er Brann som ligger bakpå før innspurten da også.  Akkurat nå ligger vi under 0-2 før andre omgang. Taper vi mot Sogndal er det 0-3 med 30 minutter igjen å spille. Og for å dra den lenger, vi har da byttet de 3 spillerene vi kan, så det er syltynt håp om noe mer.

Krysser alt jeg har for en perfekt debutkamp for Skålevik.

krøvel vellevold

August 16, 2015, 09:52:41 AM #1277 Last Edit: August 16, 2015, 09:56:11 AM by krøvel vellevold
Quote from: Xminator on August 16, 2015, 09:11:50 AM
Om vi IKKE slår Sogndal, så tror jeg vi må se en direkte kolaps fra Sogndal eller Ulf for å ta direkte opprykk.
Legg ned hele klubben!

Soler

Statistisk sett så må vi ha mellom 55 og 60 poeng for å rykke direkte opp. Da må vi vinne minst syv og helst åtte av de neste 11 kampene for å rykke direkte opp.

For å klare dette må angrepsspillet forbedres vesentlig fra det vi har levert frem til nå. Det sier også litt om hvor avhengig vi er at Skålevik blir en suksess. Tipper han må score tett oppunder tosifret i resten av kampene for at vi skal rykke direkte opp.

Mest sannsynlig ender vi på kvalikk.

pidre

Taper vi i kveld og Sandnes Ulf vinner, er vi 10 poeng bak Sogndal og vi er 6 poeng bak Sandnes Ulf som også har mye bedre målforskjell. Da begynner det å se dårlig ut mtp direkte opprykk.  

Sandnes Ulf forresten ubeseiret siste 8, derav 6 seiere. Har funnet formen.
Saludar a los monos!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 03, 2015, 21:14:32 PM
Tabellen begynner å bli litt hyggeligere lesning:

1. Sogndal 35 poeng
2. Sandnes Ulf 31 poeng
3. Brann 30 poeng
4. Hødd 28 poeng
5. Bryne 25 poeng
6. Strømmen 25 poeng

Nå kan verken Sogndal eller Sandnes Ulf føle seg helt trygge. De neste tre kampene blir utrolig viktige.


Tre kamper senere ser det sånn ut:

1. Sogndal 40 poeng
2. Sandnes Ulf 35 poeng
3. Kristiansund 33 poeng
4. Brann 33 poeng
5. Hødd 31 poeng
6. Ranheim 30 poeng

Sogndal har økt avstanden med to poeng, Ulf har økt avstanden med ett poeng, og Kristiansund har kommet a poeng med - og sneket seg forbi - Brann på tabellen. Men vi har gjort unna de to vanskelige bortekampene mot Ulf og Sogndal, og nå kan vi forhåpentligvis se fremover og oppover på tabellen.

Vi har ti kamper igjen på å ta 3 poeng mer enn Sandnes Ulf og legge resten av tetgruppen bak oss.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Lasaron

Tren på langskudd

tintin

MIN mening er at DETTE er det beste laget Brann kan stille med (hele troppen skadefri)
piotr
nouri, acosta,demidov,kristiansen
skaanes,barmen,birkelund
larsen,azar,huse

Hadde ikkje trodd eg skulle ta med barmen og huse i grunn, MEN Heltne Nilsen har vært veldig svak etter overgangen syns eg, og barmen var helt okei i ankerrollen... Haugen bør benkes. Litt fordi han til tide spiller svakt, men han har en holdning og klysete oppførsel som ikkje passer inn i brann. litt som ronaldo når han går sur, men han har hvertfall noe å bidra med, i høst har haugen vært bås i mine øyne. Huse har og vært dårlig, veldig til og med, men er veldig usikker på rennie (og ikkje minst skålevik) på kant, selv om man ikkje kan dømme etter en kamp. Synes og vi ble merkbart svakere idag etter Azar gikk ut. Det og er et dårlig tegn....

Xminator

Vi får rette en stor takk til Ulf for tapte poeng i dag.

OmOssSjølOgHansaøl

Vi har 6 hjemmekamper og 4 bortekamper igjen i denne sesongen.

Hvis vi fortsetter å ta 2 poeng i snitt på hjemmekampene og 1,8 poeng i snitt på bortekampene, slik vi har gjort under Nilsen til nå, tar vi ca. 19 flere poeng og ender med ca. 52 poeng.

Det kan være nok til å ta den andre opprykksplassen, men sannsynligvis må vi øke poengsnittet på hjemmebane noe.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Klaus_Brann

Quote from: tintin on August 17, 2015, 21:07:14 PM
MIN mening er at DETTE er det beste laget Brann kan stille med (hele troppen skadefri)
piotr
nouri, acosta,demidov,kristiansen
skaanes,barmen,birkelund
larsen,azar,huse

Hadde ikkje trodd eg skulle ta med barmen og huse i grunn, MEN Heltne Nilsen har vært veldig svak etter overgangen syns eg, og barmen var helt okei i ankerrollen... Haugen bør benkes. Litt fordi han til tide spiller svakt, men han har en holdning og klysete oppførsel som ikkje passer inn i brann. litt som ronaldo når han går sur, men han har hvertfall noe å bidra med, i høst har haugen vært bås i mine øyne. Huse har og vært dårlig, veldig til og med, men er veldig usikker på rennie (og ikkje minst skålevik) på kant, selv om man ikkje kan dømme etter en kamp. Synes og vi ble merkbart svakere idag etter Azar gikk ut. Det og er et dårlig tegn....


Heltne har vært for svak og jeg er delvis enig ang. Azar i dag, men vanligvis tilfører han oss altfor lite på topp.
Skålevik på topp og så får Huse, Larsen og Rennie sloss om de siste plassene.
Rennie virket spennende utfra det lille han fikk vist i dag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Er det noen som husker hvordan Stabæk feide gjennom Adecco, med Nannskog & co, rykket opp og vant gull noen få år senere? De vant kamper på offensive holdninger. Brann tar nå poeng og vinner noen kamper innmellom, på å opptre destruktivt og uten en klar plan offensivt. Dersom planen er å rykke opp med et nødskrik, er ikke det en veldig god plan, for publikum ønsker å se et lag som gutser og tør. Det er ikke så enkelt at man bare skrur på en bryter, så blomstrer laget av seg selv. Man må gi de som har målhunger og vet hvor målet står tillit, ikke bare grå arbeidere, som er flinke til å ødelegge for motstanderen, man må slippe løs de offensive kreftene, finne tilbake til noe av det MIM fikk til, i hans glansperiode. Nå har vi en trygg firer og et defensivt anker i fortrinnsvis Barmen, slipp de øvrige 5, pluss backene innimellom fri og angrip som ville helvete!

krakra

Problemet da Azar gikk ut var jo at Azar ikke kom inn. Azar er mye mer nyttig som innbytter enn fra start.

Tom C

Misforstå meg rett, jeg irriterer meg grenseløst over at vi ikke evner å slå pasninger fremover. Og jeg holder av og til på å klikke over støtepasningene på direkten uten å ha orientert seg om det faktisk er tid til å snu seg og finne pasningsalternativer fremover.

Men når det er sagt, så tror jeg ikke at det er noen automatikk i at vi rykker rett ned igjen fra eliteserien, derssom vi rykker opp slik som vi fremstår i dag. Vi kan for det første for en gangs skyld slippe å bli utropt til storfavoritter foran nesten  hver bidige kamp. For det andre, så kan det jo hende at vi blir bedre etterhvert, og at en del av spillertypene våre kommer bedre til sin rett i eliteserien.

Jeg synes ihvertfall det blir helt feil å sparke LAN ved et opprykk fordi de spiller feigt og defensivt i OBOS. Han bør få en sjanse til å vise om han klarer å få til noe mer enn bare å rykke opp. (bank i bordet osv osv)
Aldri mer Obos....

Rex

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 17, 2015, 21:31:42 PM
Vi har 6 hjemmekamper og 4 bortekamper igjen i denne sesongen.

Hvis vi fortsetter å ta 2 poeng i snitt på hjemmekampene og 1,8 poeng i snitt på bortekampene, slik vi har gjort under Nilsen til nå, tar vi ca. 19 flere poeng og ender med ca. 52 poeng.

Det kan være nok til å ta den andre opprykksplassen, men sannsynligvis må vi øke poengsnittet på hjemmebane noe.



Dette kan bli meget jevnt, men det bør kunne gå med litt bedre angrepsspill.

Klar fordel for Brann å ha 6-4 hjemme/borte. Sandnes Ulf har 5 hjemme og 5 borte igjen (men kanskje litt lettere motstandere enn Brann).
Konkurrentene Hødd og Ranheim har også 5 hjemme og 5 borte, mens Kristiansund har det verst med hele 6 bortekamper på de 10 siste.

Torvanger

Quote from: Tom C on August 18, 2015, 11:21:17 AM
Misforstå meg rett, jeg irriterer meg grenseløst over at vi ikke evner å slå pasninger fremover. Og jeg holder av og til på å klikke over støtepasningene på direkten uten å ha orientert seg om det faktisk er tid til å snu seg og finne pasningsalternativer fremover.

Men når det er sagt, så tror jeg ikke at det er noen automatikk i at vi rykker rett ned igjen fra eliteserien, derssom vi rykker opp slik som vi fremstår i dag. Vi kan for det første for en gangs skyld slippe å bli utropt til storfavoritter foran nesten  hver bidige kamp. For det andre, så kan det jo hende at vi blir bedre etterhvert, og at en del av spillertypene våre kommer bedre til sin rett i eliteserien.

Jeg synes ihvertfall det blir helt feil å sparke LAN ved et opprykk fordi de spiller feigt og defensivt i OBOS. Han bør få en sjanse til å vise om han klarer å få til noe mer enn bare å rykke opp. (bank i bordet osv osv)


Brann har ingen økonomiske forpliktelser utover høsten 2015 og har ingen plikt til å gi LAN fornyet kontrakt, uavhengig av om han rykker opp eller ei. Sandstø rykket jo opp med Start, mens det var Tørum som fikk æren av å lose laget videre i TL. Med mindre LAN har en muntlig enighet med Soltvedt og styret om at han får forlenget kontrakt ved opprykk. I så tilfelle er det helt feil, for om man ikke ser en rød tråd i noe av Branns spill, utenom det defensive, så er det risiko å gå videre med ham. Løsningen kan være å ha LAN som defensiv trener, under en hovedtrener som aksepterer å ha LAN ved sin side.

Corran

Bt med nye tallknuser tall og en etter min mening en litt rar måte å framlegge dem på
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Tallknuserne-Brann-rykker-opp-kun-tre-av-ti-ganger-586831_1.snd
De påstår Brann rykker opp 3 av 10 ganger, men de har vel regnet på sjansen for opprykk i år og da er det vel feil å si 3 av 10 ganger. Riktige blir vel å si at det er nesten 1/3 sjanse for opprykk
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jose Arrogantio

Var den ikke 10% eller noe slikt tidligere i sesongen?

krøvel vellevold

Såvidt jeg vet regnes denne sannsynligheten for opprykk ut fra hva hsitorien forteller. Med andre ord; har du vært best til nå, så vil du også være det videre fremover. Men fortid er ikke noen fasit for fremtid. Og tar disse formlene hensyn til spillerkjøp, spillersalg, at formkurver kan gå opp og ned fra nå av, at lag med relativt ferske trenere etter hvert kan få spillet til å sitte bedre, at det kan oppstå skader på nøkkelspillere, at tilfeldigheter kan avgjøre den ene eller andre veien, at lag kan ha fått dårlig utteling til nå i år, at desperate lag gjerne vil gjøre spillemessige endringer, osv osv?
Legg ned hele klubben!

Corran

Den tar vel bare historien hittil i år og ikke flere år.
Og den tar vel kun hensyn til poengfangst og hvem poengene kommer mot og hjemme/bortebane
Uansett så vil ikke denne kunne brukes til å vise at Brann ville rykke opp 3 av 10 år Det er jo en helt feil tolkning av tallene?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Quote from: Corran on August 21, 2015, 22:40:37 PM
Den tar vel bare historien hittil i år og ikke flere år.
Og den tar vel kun hensyn til poengfangst og hvem poengene kommer mot og hjemme/bortebane
Uansett så vil ikke denne kunne brukes til å vise at Brann ville rykke opp 3 av 10 år Det er jo en helt feil tolkning av tallene?


Det de sier er at gitt nåværende tabellsituasjon etter nåværende ferdig spilte kamper, ville Brann i en slik tabbelplassering de er inn i nå og med kun 10 kamper igjen av sesongen, klare å rykke opp 3 ganger ut av 10 forsøk.

Det sier litt om situasjonen vi er inn i nå hvis vi tar av våre Brann briller og ser på tall og faktaene..
Vi ligger på 4. plass.
Du må ned til 9. plass for å finne et lag med dårligere målforskjell enn oss.
Vi er også på 4. plass mtp formkurven de siste 5 kampene
Ikke minst, det er kun 10 av 30 kamper igjen av sesongen. Tiden og mulighetene går fra oss.

Jose Arrogantio

Quote from: Corran on August 21, 2015, 22:40:37 PM
Den tar vel bare historien hittil i år og ikke flere år.


Tidligere slike beregninger har tatt forrige år med i beregningene, da de ser på et visst antall kamper, uansett sesong.

krøvel vellevold

Quote from: Jose Arrogantio on August 22, 2015, 02:05:01 AM
Quote from: Corran on August 21, 2015, 22:40:37 PM
Den tar vel bare historien hittil i år og ikke flere år.


Tidligere slike beregninger har tatt forrige år med i beregningene, da de ser på et visst antall kamper, uansett sesong.


Men det forteller fortstatt ingenting om fremtiden. Om Brann hadde kjøpt inn hele Barcelona i dag, hadde regnesentralen fortsatt ment at det vare var 30 % sjanse for opprykk, fordi vi har dårlige resultater i fortid. Den tar nok heller hensyn til at vi ser ut til å ha styrket laget sommer. Det er så vanvittig mange faktorer som regnesentralen ikke tar hensyn til, og dessuten bestemmer de selv hvordan de ulike faktorene de har med skal vektlegges. F.eks.; skal kamper i fjor vektlegges 50 % av kampene i år, eller kanskje 70 %?  Skal kamper spilt i vår (gjerne under en annen trener) vektlegges 80 % av de spilt i det siste, eller skal det kanskje vektlegges 98 %? Det bestemmer de selv, uten at det er noen fasit på det. Derfor er det helt meningsløst å komme med et nøyaktig tall for sannsynlighet, og presentere det som en fasit.
Legg ned hele klubben!

Jose Arrogantio

Quote from: krøvel vellevold on August 22, 2015, 08:31:47 AM
Quote from: Jose Arrogantio on August 22, 2015, 02:05:01 AM
Quote from: Corran on August 21, 2015, 22:40:37 PM
Den tar vel bare historien hittil i år og ikke flere år.


Tidligere slike beregninger har tatt forrige år med i beregningene, da de ser på et visst antall kamper, uansett sesong.


Men det forteller fortstatt ingenting om fremtiden. Om Brann hadde kjøpt inn hele Barcelona i dag, hadde regnesentralen fortsatt ment at det vare var 30 % sjanse for opprykk, fordi vi har dårlige resultater i fortid. Den tar nok heller hensyn til at vi ser ut til å ha styrket laget sommer. Det er så vanvittig mange faktorer som regnesentralen ikke tar hensyn til, og dessuten bestemmer de selv hvordan de ulike faktorene de har med skal vektlegges. F.eks.; skal kamper i fjor vektlegges 50 % av kampene i år, eller kanskje 70 %?  Skal kamper spilt i vår (gjerne under en annen trener) vektlegges 80 % av de spilt i det siste, eller skal det kanskje vektlegges 98 %? Det bestemmer de selv, uten at det er noen fasit på det. Derfor er det helt meningsløst å komme med et nøyaktig tall for sannsynlighet, og presentere det som en fasit.


Ja, enig, slike beregninger er lite verdt. I beste fall en kuriositet.

Klaus_Brann

Nei, men det er vel naturlig da det er umulig for de (eller noen andre) å vite hvor styrket vi blir av det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up