• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2015

Started by osoerli, October 05, 2014, 23:04:59 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Ikke like enkelt å finne spillere som presterer under Norling


dudo

Hva sier det egentlig at det er tre juniorer som har høyest O2-opptak? Mer eller mindre enn at Haugen er raskest ..?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Tredjeplassen til Hansson overrasket kanskje mest.

Der er jo ingen grunn til at gutter i slutten av tenårene ikke skal ha like høyt O2-opptak som litt eldre menn. Men kanskje det henger litt sammen med tidspunktet når testen ble tatt? De yngste har kanskje trent best i ferien, og resultatet kunne kanskje blitt annerledes dersom testen ble tatt om sommeren?
Rød makt på Hansa

krakra

February 24, 2015, 19:12:27 PM #704 Last Edit: February 24, 2015, 19:14:02 PM by krakra
 Ble mest overrasket over Lorentzen. Hansson er jo midtbane og kant. Lorentzen er mer en targetspiss. Litt overrasket over at Birkelund tar Karadas i benk ogsÃ¥. Stengt tatt syns jeg Karadas tar endel mindre enn jeg trodde.

Klaus_Brann

Absolutt ingen grunn. Thorbjørn Ludvigsen (Stoltzevinnere i '13) ble testa av BT i 2010 og hadde da 79,5 i O2-opptak.
To vidt forskjellige idretter, men våre kunne nok med fordel hatt et høyere opptak.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Forøvrig står det jo lite om testene annet enn det lille BT skriver. Det hadde vært interessant å sett mer detaljert rundt testingen, hvor mange reps, spenstresultater osv.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Hvis disse testene skal si noe så har vi altså både muskler og løpskraft i Birkelund.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: krakra on February 24, 2015, 19:12:27 PM
Ble mest overrasket over Lorentzen. Hansson er jo midtbane og kant. Lorentzen er mer en targetspiss. Litt overrasket over at Birkelund tar Karadas i benk også. Stengt tatt syns jeg Karadas tar endel mindre enn jeg trodde.


Lorentzen overrasket ikke dersom man tenker på at han sannsynligvis har gode gener i utholdenhetsidrett og at han vel har plukket opp ett og annet treningstips fra broren.

Når det gjelder Karadas vil jeg tro at det er et bevisst valg at han ikke er sterkere. Han kunne sannsynligvis gruset alle andre dersom han gikk inn for å trene seg sterkere.
Rød makt på Hansa

krakra

Hva tar mannen med matchvekt på 100 kg?

Nixon

Quote from: ostraume on February 24, 2015, 19:38:42 PM
Hvis disse testene skal si noe så har vi altså både muskler og løpskraft i Birkelund.


Det visste vi vel fra før. Nå gjenstår det at han bruker det slik at vi får nytte av egenskapene hans.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on February 24, 2015, 19:41:59 PM
Quote from: krakra on February 24, 2015, 19:12:27 PM
Ble mest overrasket over Lorentzen. Hansson er jo midtbane og kant. Lorentzen er mer en targetspiss. Litt overrasket over at Birkelund tar Karadas i benk også. Stengt tatt syns jeg Karadas tar endel mindre enn jeg trodde.


Lorentzen overrasket ikke dersom man tenker på at han sannsynligvis har gode gener i utholdenhetsidrett og at han vel har plukket opp ett og annet treningstips fra broren.

Når det gjelder Karadas vil jeg tro at det er et bevisst valg at han ikke er sterkere. Han kunne sannsynligvis gruset alle andre dersom han gikk inn for å trene seg sterkere.
Et rart valg isåfall. Han skal jo være "utkasteren" vår, men har fremstått svakere i duellene enn Grønner.

Hadde vært interessant å se hele listene særlig på styrke. Syns alle voksne spillerne som ikke har fått spesielle fritak fra duellspillet minst burde ligge nær 100 kg i benkpress og at de som forventes å gi mest juling burde ligge nærmere 150.

Hadde vært interessant å se hvor andre lag ligger. Hva tar f.eks. Forren i benkpress?

Belfort

Karadas tok 140 kg i benk som 17 åring. Ingen tvil om at han er blitt langt veikere de siste årene.
Ellers bekrefter testene at Brann ikke har nok spillere med fart. Skulle vært flere enn en spiller som kommer under 5 sek på 40 meteren

Joggi Bogga

Det beste med Brann sitt nye treningsregime er at en del spillere som knapt har tatt i en vekststang før, nå trener vekter med hver uke. Det vil nesten helt garantert gi oss færre skader og bedret hurtighet og spenst.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jose Arrogantio

Hvorfor brukes benkpress som indikasjon for styrke egentlig? Både knebøy og markløft er vel bedre indikatorer for den type styrke fotballspillere trenger? Og hvis man skal tenke overkropp er vel stående skulderpress bedre indikator, da den involverer hele kroppen i større grad, uten at man er støttet mot en benk?

Klaus_Brann

Quote from: krakra on February 24, 2015, 19:54:54 PM
Quote from: Nixon on February 24, 2015, 19:41:59 PM
Quote from: krakra on February 24, 2015, 19:12:27 PM
Ble mest overrasket over Lorentzen. Hansson er jo midtbane og kant. Lorentzen er mer en targetspiss. Litt overrasket over at Birkelund tar Karadas i benk også. Stengt tatt syns jeg Karadas tar endel mindre enn jeg trodde.


Lorentzen overrasket ikke dersom man tenker på at han sannsynligvis har gode gener i utholdenhetsidrett og at han vel har plukket opp ett og annet treningstips fra broren.

Når det gjelder Karadas vil jeg tro at det er et bevisst valg at han ikke er sterkere. Han kunne sannsynligvis gruset alle andre dersom han gikk inn for å trene seg sterkere.
Et rart valg isåfall. Han skal jo være "utkasteren" vår, men har fremstått svakere i duellene enn Grønner.


Det er jo ikke sånn at benkpress = duellstyrke. Han kan fort bli for overtrent av å fokusere for mye på styrketrening og jeg ser ikke helt hvorfor det skal være så stort fokus på akkurat det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Joggi Bogga on February 24, 2015, 20:19:08 PM
Det beste med Brann sitt nye treningsregime er at en del spillere som knapt har tatt i en vekststang før, nå trener vekter med hver uke.


Hvor har du det fra?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Joggi Bogga

Quote from: Klaus_Brann on February 24, 2015, 22:31:48 PM
Quote from: Joggi Bogga on February 24, 2015, 20:19:08 PM
Det beste med Brann sitt nye treningsregime er at en del spillere som knapt har tatt i en vekststang før, nå trener vekter med hver uke.


Hvor har du det fra?


Fra en av de som er involvert i omleggingen.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Klaus_Brann

Det høres jo helt villt ut. Har det vært frivillig å bruke styrkerommet de har da?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Joggi Bogga

Aner ikke. Men fotballen generelt og spesielt det forrige regimet var sykelig opptatt av "friskhet". Trening med vekter blir ofte sett på som selve motsatsen.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Nixon

Quote from: krakra on February 24, 2015, 19:54:54 PMog at de som forventes å gi mest juling burde ligge nærmere 150.


Nå er det fullt mulig å trene seg sterk uten at man blir så mye tyngre, mister bevegelighet osv. Men 150 kilo høres likevel mye ut. Det kreves f.eks. en god del trening for å komme fra 110, som er normalt sterk, til 150 kilo. Og siden det er veldig lite fokus på akkurat dette i omtalen av treningsarbeid i fotball, vil jeg tro at det ikke er veldig viktig å være veldig sterk i fotball.
Rød makt på Hansa

Kagain

Sånn når det det gjelder benkpress påstår Wikipedia at før nevnte "The Beast" tar rundt 200 kg i benken. Det er jo en fyr som digger å trene styrke, og ser ut til å gjøre det på bekostning av andre ting. Da ser man slik ut:



Tar man det i betraktning er jeg fremdeles imponert over Birkelund.

Nixon

http://www.ba.no/__16__mai_er_det_ingen_steder_guttene_med_tusenlapper_i_baklommen_og_fine_biler_kan_gjemme_seg-5-8-29065.html



Foreslår at Norling printer dette sitatet ut og henger opp i garderoben før kampen mot sotrastrilene.
Rød makt på Hansa

sydnes76

Må si jeg liker måten Soltvedt svarer på i ulike saker. Har fått mer og mer sansen for mannen.

Xminator

Davy er så dypt inn i de våte drømmene sine at han ser for seg Brann-nedrykk. Så galt går det ikke. At han kan få rett i spådommene om at Brann ikke rykker opp er en annen sak.

De uttalelsene han kommer med mot Arne Møller kunne han hold for seg selv. Arne Møller er neppe like sleip som Tennfjord, men er fullt ut i stand til å lede ett Brannstyre. Uten at man trenger å blande inn Beatles og gitarspilling.

maximus1963

Davy snakker med store bokstaver , det er sikkert. Men essensen er jo at han mener at Brann er fullstendig ute å kjøre og det har han vel noe rett i. Jeg tviler sterkt på nedrykk, det skjer ikke, men ser heller ikke for meg noe opprykk. At enkelte fremdeles ser på R.Norling som messias er skremmende synes jeg. Vi går uansett inn i en på alle måter begivenhetsrik sesong, la oss håpe at de verste spådommene blir gjort til skamme.
Kniksen var kongen

Bybanen

Brann rykker ikke rett ned denne sesongen, det nekter jeg å tro. Til det har de, enn så lenge, for gode spillere til det. Eneste måtte være om Norling fortsetter å legge opp til ballbesittende underholdende fotball som i skandalesesongen i fjor, da kan det gå riktig så ille. På sikt derimot er det nok en fare for at Brann kan bli Norges svar på Leeds, i og med at de ikke ønsker kompetanse i klubben. Trist.


krøvel vellevold

Quote from: maximus1963 on March 06, 2015, 11:37:13 AMAt enkelte fremdeles ser på R.Norling som messias er skremmende synes jeg.


Det er det vel ingen som gjør, selv om noen av oss vil gi ham en mulighet til.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Nei Krøvel, om du ikke krever umiddelbar avgang så er han Messias. Noe mellom finnes jo ikke.

pidre

March 06, 2015, 14:34:34 PM #730 Last Edit: March 06, 2015, 14:40:07 PM by pidre
Med 4 lag rett ned er mange lag involvert i bunnstriden, og siste sesonger har 34-35 poeng gitt 13. plass og nedrykk. Mitt inntrykk er at kvaliteten på OBOS har styrka seg dei siste åra. Vi skal nok få det tøft, men nedrykk trur eg ikkje på.

Likevel, det finnes mange eksempler pÃ¥ dobbeltnedrykk. Eg minnes i farten Wolves som i mai 2012 spela i PL, eit drøy Ã¥r seinare møtte dei Crawley i League One.    
 
Saludar a los monos!

maximus1963

Quote from: krøvel vellevold on March 06, 2015, 12:24:11 PM
Quote from: maximus1963 on March 06, 2015, 11:37:13 AMAt enkelte fremdeles ser på R.Norling som messias er skremmende synes jeg.


Det er det vel ingen som gjør, selv om noen av oss vil gi ham en mulighet til.

Messias lignelsen var jo satt litt på spissen, men min mening er at han har fått nok sjanser nå, håper jeg tar feil og at han viser seg fra en annen side snart.
Resultatene så langt i år er urovekkende , kun 1 skikkelig seir mot Fana, riktignok 1-0 Sarp.08 men der var vel ett selvmål. Ellers tap hele veien. Jeg håper i hvert fall at noen tar grep tidlig i sesongen hvis de ikke vinner kamper snart på en overbevisende måte.
Kniksen var kongen

krøvel vellevold

Quote from: maximus1963 on March 06, 2015, 15:28:22 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 06, 2015, 12:24:11 PM
Quote from: maximus1963 on March 06, 2015, 11:37:13 AMAt enkelte fremdeles ser på R.Norling som messias er skremmende synes jeg.


Det er det vel ingen som gjør, selv om noen av oss vil gi ham en mulighet til.

Messias lignelsen var jo satt litt på spissen, men min mening er at han har fått nok sjanser nå, håper jeg tar feil og at han viser seg fra en annen side snart.
Resultatene så langt i år er urovekkende , kun 1 skikkelig seir mot Fana, riktignok 1-0 Sarp.08 men der var vel ett selvmål. Ellers tap hele veien. Jeg håper i hvert fall at noen tar grep tidlig i sesongen hvis de ikke vinner kamper snart på en overbevisende måte.


Artig at du bortforklarer seieren mot S08 med selvmål, men ikke kommer med tilsvarende "men" angående det meget urettferdige tapet mot Shamrock - på selvmål.
Legg ned hele klubben!

Ricky

Quote from: pidre on March 06, 2015, 14:34:34 PM
Likevel, det finnes mange eksempler på dobbeltnedrykk. Eg minnes i farten Wolves som i mai 2012 spela i PL, eit drøy år seinare møtte dei Crawley i League One.


England vil jo alltid være overrepresentert på det punktet siden de har en voldsomt sterk nest-øverstedivisjon og klubbene ofte er prisgitt velvilligheten til sin eier.

Det finnes neppe mange eksempler på dobbelnedrykk fra øverste divisjon f.eks her i Norge. Fant kun HamKam fra de siste 30+ årene

Kagain

Joda, men vi er da tross alt Brann. Den statistikken kan vi pynte på :)

Spelaren

Det kan kanskje bli endring i både overgangsvindu og sesongstruktur, visepresident Bjarne Berntsen melder ihvertfall til VG at en komité skal kikke på problemstillingen. Dette er en del av den evinnelige debatten om norsk fotballs posisjon, og den store hungeren etter å få norsk fotball tilbake til "gullalderen" da seriegullet var utdelt på forhånd og lokomotivet kun tok europacupkampene på høsten noenlunde seriøst. For å sette det på spissen.

Det som sniker seg inn bakveien ved å endre sesongstruktur er at vi definitivt ender opp med kamper nærmere nyttårsaften enn det vi har vært vant til. Og med dét kommer vi til elefanten i rommet; kunstgress. Det er ingen hemmelighet at NFF får kølle av dette, da det muliggjør - i større grad - kamper der vi kan stå og hutre og fryse ræven av oss i stiv kuling fra alle kanter.
GÃ¥ av.

Giles

Quote from: Spelaren on March 08, 2015, 17:30:58 PM
Det kan kanskje bli endring i både overgangsvindu og sesongstruktur, visepresident Bjarne Berntsen melder ihvertfall til VG at en komité skal kikke på problemstillingen. Dette er en del av den evinnelige debatten om norsk fotballs posisjon, og den store hungeren etter å få norsk fotball tilbake til "gullalderen" da seriegullet var utdelt på forhånd og lokomotivet kun tok europacupkampene på høsten noenlunde seriøst. For å sette det på spissen.

Det som sniker seg inn bakveien ved å endre sesongstruktur er at vi definitivt ender opp med kamper nærmere nyttårsaften enn det vi har vært vant til. Og med dét kommer vi til elefanten i rommet; kunstgress. Det er ingen hemmelighet at NFF får kølle av dette, da det muliggjør - i større grad - kamper der vi kan stå og hutre og fryse ræven av oss i stiv kuling fra alle kanter.

pidre

Ser ut som denne danske Nest-trenaren Michael Schjønberg er komme godt i gang.

http://www.ba.no/Bunnsolide_Nest_felt_av__vretveit_tabbe-5-8-36907.html



Saludar a los monos!

Giles

På en, to, tre, så strammes det til og spillet får fasong. Bare i Brann det må øves både år og dag.

Utmedsnolken

Joachim Jonssons tips: Etter å ha sett en haug av 1.div i oppkjøring FFK/Sogndal favoritter. Brann/Bryne/Ulf outsidere. Hødd/Kristiansund minioutsidere #obosligaen
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

March 16, 2015, 04:22:07 AM #740 Last Edit: March 16, 2015, 05:16:13 AM by krøvel vellevold
Quote from: Utmedsnolken on March 15, 2015, 20:19:17 PM
Joachim Jonssons tips: Etter å ha sett en haug av 1.div i oppkjøring FFK/Sogndal favoritter. Brann/Bryne/Ulf outsidere. Hødd/Kristiansund minioutsidere #obosligaen
Legg ned hele klubben!

ostraume

Kanskje ikke, men de har begge gjort det vesentlig bedre enn oss.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on March 16, 2015, 07:48:04 AM
Kanskje ikke, men de har begge gjort det vesentlig bedre enn oss.


Vesentlig bedre?  Hva er vesentlig bedre? Sogndal har vunnet 4 av 10 kamper: To mot 2.div.lag, ett mot 1.div.lag og ett mot elitelag. De har ogsÃ¥ tapt mot 1.div.lag som Hødd og Nest, de har tapt mot nyopprykkede TIL og de har spilt uavgjort mot to 2.div.lag. Er dette "vesentlig bedre"? Det eneste som er "vesentlig bedre" er jo antallet kamper de har spilt. Motstanden deres har ogsÃ¥ vært vesentlig dÃ¥rligere.

Hva er det som er vesentlig bedre med FFK? At de har slått Ull/Kisa knepent, at de har slått Falkenberg, eller at de har slått Ranheim med ett? Ja jeg ser at de har slått Stabæk, men også vi har slått elitemotstand denne våren. Imidlertid har de - i likhet med oss - tapt for to elitelag også (S08 og LSK), i tillegg til tap for Ulf.

Hva er det som er "vesentlig bedre"?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Mot elitelag:

Brann 1-0-2
Sogndal 1-0-2
FFK 1-0-2

Mot 1.div.lag:

FFK 1-0-1
Brann 0-0-0
Sogndal 1-0-2

Mot 2.div.lag:

SIL 2-2-0
FFK 1-0-0
Brann 1-0-1
Legg ned hele klubben!

ostraume

Quote from: krøvel vellevold on March 16, 2015, 08:03:56 AM

Hva er det som er "vesentlig bedre"?



"Vesentlig" er kanskje å trekke det langt, men jeg tenkte på at de begge har vunnet 4 kamper. Og scoret en god del spillemål.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on March 16, 2015, 08:29:20 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 16, 2015, 08:03:56 AM

Hva er det som er "vesentlig bedre"?



"Vesentlig" er kanskje å trekke det langt, men jeg tenkte på at de begge har vunnet 4 kamper. Og scoret en god del spillemål.


Sogndal har scoret 18 mål - vi har scoret 10 mål.
Sogndal har sluppet inn 19 mÃ¥l  - vi har sluppet inn 10.


Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

For å utvide med noen andre opprykkskandidater:

Mot elitelag:

Hønefoss 0-1-0
Ulf  0-0-1
Kr.sund  0-0-2
Bærum  1-0-1

Mot 1.div.lag:

Hønefoss 2-1-0
Ulf 1-0-0
Kr.sund   0-2-0
Bærum 1-0-2

Mot 2.div.lag:

Hønefoss 3-0-0
Ulf  3-1-0
Kr.sund  1-0-1
Bærum  0-0-0
Legg ned hele klubben!

Ricky

Eventuelt kan man jo bare ta et tabelltips for hva det er..

OhAhCantona

Dessuten har vel verken Sogndal eller FFK vist et like dårlig bunnivå som oss. Skal man rykke opp, er det viktig å være relativt stabil sesongen igjennom

Nixon

For øyeblikket skal jeg ikke bruke energi på å være uenig med de som mener at Brann kun er en outsider til å rykke opp.
Rød makt på Hansa

Go Up