• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2015

Started by osoerli, October 05, 2014, 23:04:59 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

OBOS-ligaen der, altså. Verdt mye mer enn Adecco. Takket være oss.
Tren på langskudd

piotrl

Ifølge Davy er Brann dårligere trent enn Fana og Fyllingsdalen - sannsynligvis resultater etter forrige ukes HiB/Olympiatoppen-testing. Dette er jo ikke annet enn pinlig, men forhåpentligvis en vekker for 2015-sesongen.

https://twitter.com/TV2Davy/status/555628564226514944

Nixon

Lokalavisene burde tatt seg en prat med Hollyhead om dette. Det er han som skulle ha den beste kompetansen innen fysisk trening i trenerteamet, det var jo ikke måte på hvor flink han skulle være.
Rød makt på Hansa

dudo

Det er helt sinnsykt. Sinnsykt!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yngve

Står dette nokon annan plass enn på Twitter-profilen til den nøytrale journalisten Davy Frank Huey Wathne?

Nixon

Quote from: Yngve on January 15, 2015, 09:16:19 AM
Står dette nokon annan plass enn på Twitter-profilen til den nøytrale journalisten Davy Frank Huey Wathne?


Ikke enda. Men jeg tviler på at han har diktet det opp.
Rød makt på Hansa

nero

Hvis dette er sant, og jeg regner vel med at Davy ikke tar ting ut av løse luften her, så er dette rett og slett en skandale.
Lions led by donkeys.

Lasaron

Dette med skandale må bare tiltredes. Det er en skam, om så er tilfelle.
Et annet moment med få treninger er at det kan være litt av grunnen til at laget aldri ble halvgode en gang på å spille seg ut av forsvar, i tillegg til at han brukte feil spillere.
Tren på langskudd

Spelaren

Overrasker det egentlig noen at motiverte ungkarer er bedre trent enn A-lagsspillere på Brann? Samfunnet er jo gjennomsyret av en treningsbølge som grenser til hysteri, der kosthold, repetisjoner, proteinpulver og ABC på hvordan ta gode treningsselfies og -belfies flommer over oss i alle medier, sosiale såvel som nettaviser. Folk løper stoltzen, går sjufjellene, birken og barken som aldri før, mens sportsbutikkene gnir seg i hendene over folk som på død og liv skal bruke flerfoldige tusen kroner på klær og utstyr som gir deg den lille ekstra prosenten komfort.

Så nei, om det stemmer at Fana og Fyllingdalens spillere har bedre oksygenopptak så burde det ikkje overraske noen.

Men om Davys nylige twittertirade, derimot. Fyren kjører sitt narrativ samma pokker.
Gå av.

Yngve

Quote from: Nixon on January 15, 2015, 09:23:52 AM
Quote from: Yngve on January 15, 2015, 09:16:19 AM
Står dette nokon annan plass enn på Twitter-profilen til den nøytrale journalisten Davy Frank Huey Wathne?


Ikke enda. Men jeg tviler på at han har diktet det opp.


Trur ikkje han har dikta det opp. Det ville jo vore super-pinleg for han. Men trur heller ikkje han er heilt nøytral i tolkingane. Han er jo ikkje akkurat nokon stor fan av Norling.

Men om det er sant, så er det ein skandale av dimmensjonar. Men då må eg spørja kor problemet eigentleg ligg.

For me har trenaren som vann serien i Sverige i 2013, som fekk handplukka sin fysiske trenar, som sørga for at Malmö faktisk vann serien i det nemnde år.

Og eg nektar å tru at spelarane i den norske toppserien er så gjennomtrente at dei regima som kom over frå Sverige ikkje skulle vera gode nok. Det ser eg ikkje noko logikk i.

Så eg er svært spent på kor problema ligg. Er det haldningane til spelarane? Har dei mista totalt trua på Norling og det han driv på med? Om det er stemmer, står me framføre ein underhaldande sesong i pressa..

Eller er Hollyhead berre totalt bås i jobben sin?

dudo

Profesjonelle spillere skal selvsagt være bedre trent enn halvprofesjonelle/amatør-ungdom. Nederlag for både spillere og organisasjon.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Jeg mener det er sagt noe om at man er flinkere til egentrening i svensk fotball, mens man i norsk fotball vil bli styrt mer. Har også fått inntrykk av at våre unge spillere har vært flinke i egentreningen, mens kanskje de eldre ikke har vært fullt så flittige.

Spelaren: Brann sine spillere er helprofesjonelle. Dessuten skal støtteapparatet til Brann være flinkere til å gi riktig trening enn i FKF og Fana, i teorien vel og merke.

Men, folkens, det var aldri en gjengs oppfatning i løpet av sesongen av at spillerne virket dårlig trent. Det var aldri slik at Brann i kamp etter kamp ble mer sliten enn motstanderne mot slutten.

Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: dudo on January 15, 2015, 10:46:47 AM
Profesjonelle spillere skal selvsagt være bedre trent enn halvprofesjonelle/amatør-ungdom. Nederlag for både spillere og organisasjon.


Selvsagt, men overrasker det noen? At Branns organisasjon feiler på flere plan er jo åpenbart for alle som ser hvilken divisjon vi spiller i. Mitt poeng er at trening, kosthold og den slags er langt mer dagsaktuelt for folk flest enn det var for bare noen år siden. Eg føler også, og her beveger eg meg i et farvann eg ikkje har sjekket statistikken i og dermed tar det på gefÿlen, at lag fra nedre divisjoner i større grad slår ut TL-lag enn hva tilfellet var før. Er de iferd med å ta igjen TL-lag fysisk sett? Minsker avstanden? Kanskje.

Quote from: Lasaron on January 15, 2015, 10:55:15 AM
Spelaren: Brann sine spillere er helprofesjonelle. Dessuten skal støtteapparatet til Brann være flinkere til å gi riktig trening enn i FKF og Fana, i teorien vel og merke.


Fana og FKFs støtteapparat, i tillegg til spillerne, har sikkert vel så god tilgang på teorier, kunnskaper og viten om trening. Det er ikkje rakettforskning det er snakk om, og som nevnt i min replikk til dudo kan kanskje avstanden ha minsket i nyere tid.

Fotball er for øvrig mer enn oksygenopptak, og "bedre trent" er vanskelig å måle.
Gå av.

Nixon

Quote from: Spelaren on January 15, 2015, 11:12:00 AMmen overrasker det noen?


Nei, det overrasker ikke. Men det er likevel ikke greit på noen som helst måte.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on January 15, 2015, 11:35:32 AM
Quote from: Spelaren on January 15, 2015, 11:12:00 AMmen overrasker det noen?


Nei, det overrasker ikke. Men det er likevel ikke greit på noen som helst måte.


Men det hadde overrasket mer at en kjederøykende havnearbeider på 80-tallet hadde prestert på toppnivå enn dagens spillere i lavere divisjoner. Litt satt på spissen. Og enn så lenge er det Davy som er kilden.
Gå av.

nero

Quote from: Spelaren on January 15, 2015, 11:12:00 AM


Fotball er for øvrig mer enn oksygenopptak, og "bedre trent" er vanskelig å måle.

Sant. Men jeg forventer nå likevel at proffe heldagsspillere,som altså har dette som yrke, skal være bedre fysisk trent enn ivrige amatører på lavere nivå.
Lions led by donkeys.

BBB-mod

Av Torvanger fra en stengt tråd:

Corran

Tar ikke det med trening seriøst før det kommer fra et annet sted en Davy
Dette kan være hans egne tolkninger av noe han har hørt noe rykter om eller noe han har fra sitt eget hode så tar ikke det som fakta
Når det er sagt så er det likefult skremmende om det stemmer
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Quote from: Corran on January 15, 2015, 13:02:15 PM
Tar ikke det med trening seriøst før det kommer fra et annet sted en Davy
Dette kan være hans egne tolkninger av noe han har hørt noe rykter om eller noe han har fra sitt eget hode så tar ikke det som fakta
Når det er sagt så er det likefult skremmende om det stemmer


Jeg tar ingenting fra Davy, jeg baserer det på hvor nevermind Norling var under og etter treningskampene ifjor. Brann dreit seg ut 2 ganger mot Sogndal og en gang mot Ulf, allerede da burde alarmklokkene ha ljomet.

krakra

Brann skal være bedre fysisk rustet for fotball enn Fana og Fyllingsdalen. Noe annet er oppsigelsesgrunn for ganske mange.
Men bedre trent kan være så mangt. Langrennsløperne hadde kanskje tatt Brann i flere fysiske tester, men vært døde etter 20 min på en Branntrening. Så her er det jo snakk om hvordan en tolker testresultater.

Yngve

Så den førebelse konklusjonen er kva? Viss vass frå Davy si sida? Eller den litt meir konspirasjonsteoretiske om at bergenspressa beskyttar Norling osb osb?

Veit kva eg førebels held meg til..

Kagain

Tviler på at bergenspressen bekytter Norling. I alle fall ikke BT. Der har de jo Tore Strand som klarer å skylde alt på Norling (sist var det at RBH fikk sparken). Regner med at med en gang han får tilgang på resultatene og de viser seg å være dårlige så smelles det opp på sportssiden. Minst dobbeltside med dramatisk overskrift "Så dårlig er spillerne trent av (eller under) Norling". Hva BA gjør har jeg ingen formening om...

Nixon

Jeg trodde først på meldingen siden påstanden er så lett å etterprøve.Men jeg har hørt via omveier at Høyskolen slett ikke var ferdig med å behandle alle dataene fra testene og at Davy har konkludert på mangelfullt grunnlag. At lokalavisene ikke har slått opp saken kan tyde på det samme.

Men om konklusjonen blir en annen til slutt gjenstår å se. Jeg blir ikke overrasket om resultatet blir den samme.
Rød makt på Hansa

Yngve

Quote from: Nixon on January 16, 2015, 12:33:08 PM
Men jeg har hørt via omveier at Høyskolen slett ikke var ferdig med å behandle alle dataene fra testene og at Davy har konkludert på mangelfullt grunnlag.


Kvifor er eg ikkje overraska?

krakra


ostraume

Hehe!

Om det er noe hold i dette så vil det garantert bli slått opp i BT/BA.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Forøvrig er ikke dette det mest "oppsiktsvekkende" han skrev på twitter, men at han fortsetter i det samme sporet sitt ang. Skars;

''Se hvem Brann kjøpte og hva de brukte av penger underveis. Evneløst. Bak Hønefoss i 2015. Vent og se.''

Det blir spennende å se.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det kan jo forøvrig skje at Hønefoss gjør en knallsesong og vinner 1. div.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Da må de forsterke offensivt, for det var veldig lite snert i angrepsspillet deres uten Larsen og Skars er ikke akkurat en mirakelmann når det gjelder å fikse angrepsspill uten enkeltspillere som herjer på egenhånd.

nummer9

Quote from: Klaus_Brann on January 16, 2015, 17:11:21 PM
Forøvrig er ikke dette det mest "oppsiktsvekkende" han skrev på twitter, men at han fortsetter i det samme sporet sitt ang. Skars;

''Se hvem Brann kjøpte og hva de brukte av penger underveis. Evneløst. Bak Hønefoss i 2015. Vent og se.''

Det blir spennende å se.


Sammenheng med dette?
http://www.bt.no/100Sport/fotball/england/Berget-ferdig-i-Cardiff-485607_1.snd
virker rimelig urealistisk.

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on January 16, 2015, 17:11:21 PM
Forøvrig er ikke dette det mest "oppsiktsvekkende" han skrev på twitter, men at han fortsetter i det samme sporet sitt ang. Skars;

''Se hvem Brann kjøpte og hva de brukte av penger underveis. Evneløst. Bak Hønefoss i 2015. Vent og se.''

Det blir spennende å se.



Skars brukte da virkelig masse penger han også, selv om både han og Davy forsøker å gi inntrykk av at alle spillere kom gratis.
Legg ned hele klubben!

OhAhCantona

Det er morsomt at Skars faktisk har tatt avskjeden med Brann på en fin måte, mens Davy sitter igjen som en ekstremt bitter klovn.

Klaus_Brann

Quote from: nummer9 on January 16, 2015, 21:35:23 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 16, 2015, 17:11:21 PM
Forøvrig er ikke dette det mest "oppsiktsvekkende" han skrev på twitter, men at han fortsetter i det samme sporet sitt ang. Skars;

''Se hvem Brann kjøpte og hva de brukte av penger underveis. Evneløst. Bak Hønefoss i 2015. Vent og se.''

Det blir spennende å se.


Sammenheng med dette?
http://www.bt.no/100Sport/fotball/england/Berget-ferdig-i-Cardiff-485607_1.snd
virker rimelig urealistisk.


Til Hønefoss??? Hvorfor i alle dager skulle han gå dit?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Elfakiri

Quote from: OhAhCantona on January 17, 2015, 15:11:20 PM
Det er morsomt at Skars faktisk har tatt avskjeden med Brann på en fin måte, mens Davy sitter igjen som en ekstremt bitter klovn.


Davy har alltid vært en klovn. Nekter jo for eksempel å gi Mjelde noen som helst kred for seriegullet. Hele fyren er pinlig.
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

krøvel vellevold

Quote from: Elfakiri on January 18, 2015, 15:15:55 PM
Quote from: OhAhCantona on January 17, 2015, 15:11:20 PM
Det er morsomt at Skars faktisk har tatt avskjeden med Brann på en fin måte, mens Davy sitter igjen som en ekstremt bitter klovn.


Davy har alltid vært en klovn. Nekter jo for eksempel å gi Mjelde noen som helst kred for seriegullet. Hele fyren er pinlig.
Legg ned hele klubben!

nero

Ja, det må jo være en eller annen man-love ting når det gjelder Davys grenseløse beundring for han Rune. For sportslig var det jo ikke all verden å rope hurra for. Selv om fjerdeplassen var en grei prestasjon, og han greide å unngå nedrykk etter katastrofehøsten i 2013.
Lions led by donkeys.

Lasaron

Skarsfjord er enestående for min del. Han har klart å gjøre meg sint etter seirer, to ganger. Og når Aalesund slo oss i cupfinalen var det en seier for fotballen.
Tren på langskudd

OhAhCantona

Skarsfjord fikk meg (og store deler av Bergen) til å miste litt av interessen for Brann. Det syntes jeg er ganske imponerende.

Xminator

Piotr får på pukkelen for å komme tilbake fra ferie med altfor mange kilo på magen. Ikke lenger førstevalg i Brann.

Nixon

Ett stk. 100 kilo polsk keeper til salgs!:)
Rød makt på Hansa

krakra

Ikke andrevalg en gang hvis Norling lytter til keepertreneren. Latterlig at Piotr klarer å legge på seg over 10 kg i løpet av julen.

Falkman

Quote from: krakra on January 19, 2015, 16:43:27 PM
Ikke andrevalg en gang hvis Norling lytter til keepertreneren. Latterlig at Piotr klarer å legge på seg over 10 kg i løpet av julen.


Hvis han virkelig  har klart å legge på seg 10 kilo på en drøy måned, bør han definitivt degraderes til 3.keeper.

Lasaron

Quote from: Falkman on January 19, 2015, 17:30:31 PM
Quote from: krakra on January 19, 2015, 16:43:27 PM
Ikke andrevalg en gang hvis Norling lytter til keepertreneren. Latterlig at Piotr klarer å legge på seg over 10 kg i løpet av julen.


Hvis han virkelig  har klart å legge på seg 10 kilo på en drøy måned, bør han definitivt degraderes til 3.keeper.


Bare hvis det i praksis fører til at han er 3. best. (Noe det godt muligens gjør.)
Tren på langskudd

krakra

Nei. Han bør degraderes uansett. Det er totalt respektløst hvis han møter til oppkjøring så til de grader utrent. Brann må nå prøve å bli kvitt ham.

ostraume

Morsomt. Dette er det Kvisvik-klasse over.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Eller Miller. Det er gøyere med en tjukkas på vingen enn i mål!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

olebrann3

Selges spillere i kilopris?
Isåfall har vi jo prisen gått drastisk opp i ferien.

kabelmann

Stuttjukken er tilbake.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren

Vekten på brann.no stemmer visstnok ikkje, så Gorm avkrefter at han har lagt på seg over 10 kilo i julen.
Gå av.

Go Up