• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2015

Started by osoerli, October 05, 2014, 23:04:59 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Emil Hansson bør tenke seg nøye om. Hvis det går mot lite spilletid i 1.divisjon vil alternativet for ham være 3.divisjon. Han har heller ikke skyld i nedrykket. Men mange vil forsvinne, og få vil komme til. Han har gode muligheter til å få mye spilletid.
Tren på langskudd

Hatleking

Brann bør signalisere tidleg at dei spanande talenta våre ikkje er aktuelle for andre klubbar. Det er frykteleg å rykke ned, men utgangpunktet når me no faktisk har rykka ned er ikkje så ille. Me har mange lokale som kan nyte godt av fast spel i 1. divisjon - forhåpentlegvis på eit lag som kan øve inn godt angrepspel og spele ball i hatt med motstandarane. Siste er nok ønskjetenking, men alt anna enn direkte opprykk neste år er elendig.

Herman1

Quote from: Hatleking on November 26, 2014, 23:38:23 PM
Quote from: Spelaren on November 26, 2014, 23:33:24 PM
Jaha, skal vi bli i førstedivisjon?


Må vel byggje på litt, men lista over moglege klassespelarar har ikkje akkurat blitt større av dette nedrykket...


Vi får ringe Skarsfjord og høre om han har noen tips til gode spillere i 1.divisjon.
Eller, send heller en faks.

Herman1

Quote from: Hatleking on November 26, 2014, 23:32:43 PM


Drev litt selvpining i natt og var kjapt innom bl.a. VIF-Klanen sitt forum for å se hva de mente om Brann sitt nedrykk.
Der inne var de i full gang med å diskutere hvilke av Brann-talentene de ønsket å hente til VIF.

maximus1963

Jeg er usikker på om Brann klarer å gjøre den interne utrensknings prossesen som nå må til. Jeg er redd Rolf Barmen ikke har baller til å kvitte seg med Roar B. og Richard N. blant andre. Derfor tror jeg vi spiller i 1. divisjon også i 2016
Kniksen var kongen

Hatleking

Quote from: Herman1 on November 27, 2014, 13:15:07 PM
Quote from: Hatleking on November 26, 2014, 23:32:43 PM


Drev litt selvpining i natt og var kjapt innom bl.a. VIF-Klanen sitt forum for å se hva de mente om Brann sitt nedrykk.
Der inne var de i full gang med å diskutere hvilke av Brann-talentene de ønsket å hente til VIF.



Om andre norske lag stikk av med talenta våre, og dei går villeg så... så, ja...

Herman1

Lurer på hvor mange spillere Brann mener klubben behøver/tar seg råd til i 2015-troppen.

Tom C

Aldri mer Obos....

ostraume

Jeg merker jeg trenger en avissak fra Grønner, Vindheim, Skaanes og Larsen med overskriften -Vi drar ingen steder.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

pidre

Saludar a los monos!


Lasaron

Folk som kjenner våre unge lovende i A-stallen må fortelle dem at det ikke er til hinder for deres utvikling å ta ett år i 1. divisjon. Alle motstanderne vil nemlig være enormt motiverte i hver kamp mot oss, og motstanden vil bli som mot Mjøndalen, pluss minus.
Tren på langskudd

Brannfan23

Et ''HamKam'' scenario er ikke utenkelig. Vi bør frykte det verste.

Nightfox

Fy faen, vi bør skifte navn til Nymark og flytte kampene til Slettebakken. Blir umulig å vinne en eneste kamp så giret som de andre lagene kommer til å være....

dudo

Jeg håper og tror at vi også er ganske giret til neste år. Vi SKAL rykke opp! Noe annet er skandale.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Klaus_Brann

Quote from: dudo on November 27, 2014, 17:28:40 PM
Jeg håper og tror at vi også er ganske giret til neste år. Vi SKAL rykke opp! Noe annet er skandale.


Jeg må si jeg er bekymret for neste år allerede. Vi skulle bli i TL. Noe annet hadde vært en skandale. Men det skjedde likevel. Jeg tror Norling er en bra trener hvis han har de riktige typene og de evner å spille som han vil, men som Dæhli skriver, var jeg overrasket over hvordan vi gang på gang prøvde å spille oss ut bakfra. I går, av alle dager...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Skaanes-og-Gronner-er-innstilt-pa-a-hjelpe-Brann-tilbake-476871_1.snd

Kasper og Jonas blir tilsynelatende med ned. Regner med Vindheim hadde sagt det samme om han hadde vært på Flesland.

dudo

Mojsov er ute allerede. (BT) Intet tap.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Quote from: dudo on November 27, 2014, 18:33:31 PM
Mojsov er ute allerede. (BT) Intet tap.


Rottene forlater det synkende skipet, hva med Rattus norvegicus (brunrotten)...

dudo

Quote from: Huff on November 27, 2014, 18:38:04 PM
Quote from: dudo on November 27, 2014, 18:33:31 PM
Mojsov er ute allerede. (BT) Intet tap.


Rottene forlater det synkende skipet, hva med Rattus norvegicus (brunrotten)...


Hoho! Men Mojsov er verken brun eller rotte. Han er bare leiesoldat som kan dra videre uten å bli savnet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Godt han forsvinner. Skal ha for innsatsen, men den første jeg ville kvittet meg med av de uten kontrakt. Neste ut blir vel Sævarsson. Litt tristere, men fortsatt greit.

ostraume

Mojsov ut. Fint. Regner for guds skyld med at han er sluppet, og at dette ikke koster oss en i øre i 2015-lønnspenger.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Brann_ruler

Hjelper ikke om det er kontraksfestet med halvering av lønn i denne klubben. Enten får de gå gratis, eller kan de hive på mistrvselskortet og få gå for vekslepenger. Spillerlogistikk eller overganger har vel aldri vært branns force... Store forskjellen siste 8 år er at vi ikke bare er elendig på salg, blitt like drita dårlig på kjøp.

Herman1

Godt å se at i det minste noen av de viktige brikkene er begynt å falle på plass.

Herman1

Quote from: Brann_ruler on November 27, 2014, 19:34:56 PM
Hjelper ikke om det er kontraksfestet med halvering av lønn i denne klubben. Enten får de gå gratis, eller kan de hive på mistrvselskortet og få gå for vekslepenger. Spillerlogistikk eller overganger har vel aldri vært branns force... Store forskjellen siste 8 år er at vi ikke bare er elendig på salg, blitt like drita dårlig på kjøp.


Det gjelder vel are spillerne som har fornyet kontrakten sin i år?

Heispassasjer

Pressebrief 1530 melder Tv2

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Heispassasjer

Hakke peiling. Står ingenting i Ba/BT. Bare at de kommer tilbake med mer...

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Larsendos

Skal TV2 Zebra vise mandagskamp i 1.div neste år? Må vi i så fall belage oss på 15-20 mandagskamper?

Nightfox

Vi savnet mandagskamper så vi rykket like gjerne ned til en divisjon der vi kunne få dem.

Kagain

Det kalles service, Nightfox. Kundeservice. Kundene vil ha mandagskamper, og siden kunden "alltid har rett" (ptui) rykket Brann like godt ned for å på den måten få tilfredsstilt kundenes behov.

Lasaron

Jeg har overhodet ikke savnet mandagskamper.
Tren på langskudd

Herman1

Quote from: Lasaron on November 30, 2014, 11:07:53 AM
Jeg har overhodet ikke savnet mandagskamper.


Er forresten kamptidspunkt og oppstart av serien noenlunde parallelt med Eliteserien?

krøvel vellevold

Quote from: Herman1 on November 30, 2014, 13:23:53 PM
Quote from: Lasaron on November 30, 2014, 11:07:53 AM
Jeg har overhodet ikke savnet mandagskamper.


Er forresten kamptidspunkt og oppstart av serien noenlunde parallelt med Eliteserien?



Ja.
Legg ned hele klubben!

Herman1

Quote from: krøvel vellevold on November 30, 2014, 13:34:33 PM
Quote from: Herman1 on November 30, 2014, 13:23:53 PM
Quote from: Lasaron on November 30, 2014, 11:07:53 AM
Jeg har overhodet ikke savnet mandagskamper.


Er forresten kamptidspunkt og oppstart av serien noenlunde parallelt med Eliteserien?



Ja.


Ok. Takk.

Corleone

Noen som vet om bonus ved 40 poeng gjelder for 1. divisjon og? I så fall, nok en skandale....

dudo

Kan jeg aldri tenke meg, den gjaldt vel ikke i år heller?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nightfox

Har Alexander Osdal undersøkt om TV-oppsettet for førstedivisjon kommer ut samtidig som tv-oppsettet for eliteserien, eller kan de fint bli omberammet på tre dagers varsel siden serien bare inneholder små distriktslag som ingen bryr seg om som ikke drar på bortekamper?

dokken

November 30, 2014, 22:30:25 PM #291 Last Edit: November 30, 2014, 22:33:12 PM by dokken
Kanskje feil tråd, men dette kan vel i verste fall få stor betydning for sesongen 2015 også.

Forslaget til ny ligastruktur skal vel kanskje opp på fotballting til våren? Og i verste fall vil ny liga bli satt i gang allerede 2016? I så fall må jo RBH virkelig håpe at ingen forslagene som han og resten av prosjektgruppen har foreslått, blir vedtatt.

Alle har nemlig 12 eller 14 lag i eliteserien. Det vil gjøre det ekstremt vanskelig å rykke opp i overgangssesongen - da skal jo to eller fire(!) lag rykke ned fra eliten uansett. Så man vel la ett lag rykke opp fra 1. div, slik at et tredje eller femte lag rykker ned fra eliten.

Det vil bli et kaos, og et nåløye å komme opp.

Her kan man lese mer, og si sin mening:

http://www.toppfotball.no/news/article/1utv5tgvhj5010qm9yv1fgmov/title/ligastruktur---folkets-mening#Hvordan slår disse forslagene ut i forhold til nåværende struktur?

Selv mener jeg rent prinsipielt at vi burde gå tilbake til 14 lag, men spille helt vanlig serie uten sluttspill. Akkurat nå får vi vel likevel håpe på 16-klubbsserie en stund fremover.

PS: Bundesliga, i et land med 80 millioner, har "bare" 18 lag og vanlig serie.

SK

Noen som vet når Brann sist var mer enn ett år på nest øverste nivå? Har det i det hele tatt skjedd ?

krøvel vellevold

Quote from: SK on November 30, 2014, 22:54:52 PM
Noen som vet når Brann sist var mer enn ett år på nest øverste nivå? Har det i det hele tatt skjedd ?


1965, 1966, 1967
Legg ned hele klubben!

dokken

Men den gang var det bare 12 (eller 10?) lag i eliten. Dermed er "prestasjonen" i år minst like dårlig. Vi endte på 14. plass, og tapte kvaliken for det 3. beste laget i 1. divisjon.

Man kan derfor hevde at vi reellt sett er det 17. beste laget i Norge. 17.! Så langt nede på rangstigen tror jeg ikke vi var på 60-tallet en gang - selv om det er vanskelig å regne, siden det var 2 avdelinger på nivå 2 den gang.

krøvel vellevold

December 01, 2014, 11:30:03 AM #295 Last Edit: December 01, 2014, 11:34:46 AM by krøvel vellevold
Quote from: dokken on December 01, 2014, 11:23:34 AM
Men den gang var det bare 12 (eller 10?) lag i eliten. Dermed er "prestasjonen" i år minst like dårlig. Vi endte på 14. plass, og tapte kvaliken for det 3. beste laget i 1. divisjon.

Man kan derfor hevde at vi reellt sett er det 17. beste laget i Norge. 17.! Så langt nede på rangstigen tror jeg ikke vi var på 60-tallet en gang - selv om det er vanskelig å regne, siden det var 2 avdelinger på nivå 2 den gang.


Vi vant vår gruppe på nivå 2 fire ganger i tiden 48/49 - 60/61 da det var 16 lag på nivå 1 (fordelt på to avdelinger). På nivå 2 var det helst flere grupper, slik at vi måtte spille kvalik når vi vant vår avdeling på nivå 2. Men vi var altså alltid blant de fire lagene som rykket opp. Med andre ord; vi har rent matematisk alltid vært topp 20 - eller firedelt 17.plass om du vil. Neste sesong vil være første gang siden opprykket vårt i 60/61 der vi ikke er blant de 16 beste lagene i Norge.

På 60-tallet ble vi nr. 3 i vår avdeling på nivå 2 to ganger (1965 og 1966). Med 10 lag på øverste nivå, var vi dermed nr. 15 eller 16 (strengt tatt kan det vel regnes som delt 15.plass). På 80-tallet var vi som kjent nede fire ganger, men vant alltid vår avdeling. Med 12 lag på øverste nivå var vi dermed nr. 13 eller 14 (eller delt 13.plass).
Legg ned hele klubben!

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Brann-planlegger-10-mill-i-underskudd-for-a-gjore-comeback-478035_1.snd

Brann satser (nesten) alt på ett kort og planlegger å gå 10 millioner i minus neste år for å rykke opp på første forsøk.
Rød makt på Hansa

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Joggi Bogga

10 mill i minus!
Greit nok hvis pengene brukes på sportskompetanse, spillerkartlegging og gode kjøp.
Helt uholdbart om samme gjengen skal bytte litt stoler og beholde/handle inn opprykksspillere etter egen teft.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krakra

Quote from: dudo on December 03, 2014, 19:12:44 PM
Helt greit.
Jeg får en vond følelse av at Barmen tror at vi bare skal satse oss opp i TL med den kompetansen v har. På samme måte som han trodde vi skulle kjøpe oss unna nedrykk i sommer, og droppet sportssjefen. Jeg tror ikke Barmen innser hvor dårlige vi er på spillerlogistikk.

Derfor frykter jeg en "swing and miss" og en svært tøff 2016-sesong.

Go Up