• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2015

Started by osoerli, October 05, 2014, 23:04:59 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Quote from: ostraume on October 09, 2014, 12:08:13 PM
Quote from: Spelaren on October 09, 2014, 09:17:43 AM
Quote from: monzilla on October 09, 2014, 09:08:10 AM
Tror folk ikke helt tar inn over seg hvor katastrofalt et nedrykk vil være for klubben.


Visst vil det være katastrofalt, men det går vel an å ha humøret i orden? Se for deg Roald, administrerende übersjef vasse rundt og hilse på klubbledere fra diverse bygder. Tenk deg alle de nye vimplene vi får i skapet vårt.




"Selv når vi rykket ned, gav vi alt for Brann for det!"
Gå av.

dokken

Quote from: Gulløl on October 06, 2014, 12:05:30 PM
Quote from: Elfakiri on October 06, 2014, 10:06:54 AM
Blir ikke mye moro i første divisjon. Måtte vi rykke rett opp igjen.


Sist gang vi rykket ned falt tilskuersnittet fra 8798(1985) til 4349 (1986). Altså en halvering. Selv om vi spilte i teten i 1986 var høyeste tilskuertall kun 6242, det laveste var 2500.

Det var inn for helvete jævlig å forlate Brann Stadion i 1985 som ung gutt etter det tredje nedrykket på rappen, glemmer aldri den følelsen. De fleste av dere har ikke opplevet et nedrykk med Brann før, det er inderlig vondt og noe en aldri glemmer. I år kan den siste spikeren settes i kisten på Haugesund Stadion med spissrotgang i den byen og med de supporterne som vil hånle mest om Brann rykker ned.

Tro meg det var nitrist å spille i 1 divisjon i 1986 mot Grand, Kjelsås og Namsos. Da var jeg så drittlei Brann at det var ingen problem å flytte fra Bergen by året etter. Flyttet aldri tilbake.


Takk for de tallene, jeg lette etter de her en dag. Husker også såvidt nedrykket 1985 og sesongen 1986, det var vel første året jeg gikk på Stadion. Da var jeg så liten at jeg ikke reagerte på motstanderne, men syntes vel det var kjekt at Brann vant mange kamper.  Spilte vi ikke mot Nessegutten også? Det er vel det som i dag er Levanger FK.

Men jeg husker at det var veldig glissent, og det på et stadion som var langt mindre enn dagens.

Halvering av tilskuertallet, eller enda mer, blir det garantert. Kan vanskelig se for meg et snitt over 5000. Dessuten vil jo snittprisen gå kraftig ned - man kan ikke ta 350 kroner for billetter i adecco, det vil i så fall måtte anmeldes til forbrukermyndighetene. Partoutkortene bør prises under 2000.

Totalt vil jeg tro at vi sitter igjen igjen med maks en tredel av billettinntektene våre. Det er vel et tap på 15-20 millioner bare det.

Konklusjon: Sarpsborg og Sogndal må slås, og vi må vinne evt kvalik. Et nedrykk vil gi meg lyst til å flytte fra byen, også.

Gulløl

Quote from: krøvel vellevold on October 09, 2014, 05:53:02 AM
Vi kan selvsagt ikke budsjettere med 8000. Vi kan klare 8000, men det kommer jo helt an på hvordan sesongen utvikler seg, hvor spennende avslutningen blir og hvilke lag vi møter når. Men jeg er sikker på at i opprykkskamp vil 6000 på "vanlige kamper" være et helt kurrant anslag. Dessuten har historien vist at 16. mai fylles det opp - uansett motstander eller tabellsituasjon. Tror nok ikke det spiller noen særlig rolle at det er 1.div. Men ok, la oss si 6000 x 10, to toppoppgjør på 8000, to lokaloppgjør på 8000 og 16.mai med 13000, så blir snittet 7000. Dette vil jeg mene er høyst realistiske tall. 


Da er vi enige 7000 er realistisk ut fra fallet statistikkene har vist siste årene, men som sagt i mitt forrige innlegg bør Brann legge seg på den sikre siden i et nøkternt budsjett på 6500.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

October 09, 2014, 19:33:08 PM #53 Last Edit: October 09, 2014, 19:52:16 PM by Gulløl
Om det blir 1 divisjon i 2015.

I år har Brann budsjettert å selge 200.000 billetter som tilsier 13.333 tilskuere per kamp. Med en gjennomsnittspris på om lag 160 kroner per billett. Dette utgjør en inntekt på 32 millioner.

Nå har billett inntektene blir betraktelig lavere i år en budsjettert, både fordi det er solgt nærmere 2.000 i snitt mindre billetter per kamp pluss at gjennomsnittsprisen per billett har falt i forbindelse med alle kampanjene i høst, trolig ned mellom 140-150 kr en plass. Men til tross for dette er det ikke blitt inntektstap siden Trond Mohn dekker det inn.

Hva bør Brann da budsjettere med neste år ?  Viser til mine tall fra mine to forrige innlegg på tilskuertall og 6.500 som et fornuftig budsjettnivå basert på statistisk nedgang. Og en ny snitt billettpris for å trekke 1 divisjons publikum, la oss anslå at Brann legger seg 20 % under årets budsjetterte gjennomsnittpris på 160 kr, det vil si 128 kr.

6.500 tilskuere i snitt per kamp. Antall kamper 15. Snittpris 128 kr. Gir en total på 12,5 millioner i billettinntekter i 2015.
Billettinntekter 2014 var budsjettert som nevnt lenger oppe til 32 millioner.
Differanse og inntektssvikt på billettinntekter fra 2014 til 2015: 19,5 millioner.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Halve-Brann-stallen-far-lonnskutt-ved-nedrykk-467194_1.snd
I artikkelen linket over står det at halve Brann-stallen mister en fjerdedel(25 %) av lønnen ved nedrykk.
Synes helt klart at resten av spillerne i stallen også må følge opp med et tilsvarende frivillig  lønnskutt for å få budsjettet til å gå i hopp. I Tromsø måtte alle spillerne gjennom et lønnskutt på 20 prosent etter nedrykket. I BT artikkel fra 19 juni sa Stig Lillejord at normalen i de fleste klubber er å senke spillernes lønn med mellom 20 og 25 prosent ved et nedrykk.

Brann budsjetterte i år med 59,2 millioner kroner i lønnskostnader. Klarer de å få alle med på et kutt på 25 % faller lønnsutgiftene til 44,2 millioner. Altså en besparelse på 15 millioner.

Men en slik besparelse på 15 millioner på lønn må til når inntektssvikten på billetter kan bli omtrent 19,5 millioner som beregnet øverst i dette innlegget.

Det har også blitt nevnt at Brann taper nærmere 3 millioner på TV avtalen som en annen større post.
Og ganske mange millioner i fall på sponsorinntekter, kanskje noe i nærheten av 10 millioner(?).

Kutte en del stillinger er et av tiltakene som Brann er i gang med som må til i tillegg til kraftige lønnskutt. Og også kutt på mange andre poster for å spare inn enda flere millioner som tallene over viser at det er behov for.

Ellers er det en god del andre "mindre" poster både på inntektssiden og utgiftssiden som må justeres.

Litt grovt dette, men tror det belyser bra hvilke stor omvelting et eventuelt nedrykk blir for økonomien i Brann. Tro få er klar over dramatisk dette er.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Ricky

Quote from: Gulløl on October 09, 2014, 19:33:08 PM
Hva bør Brann da budsjettere med neste år?


Hvis Mohn dekker eventuelle avvik vil jeg si at vi bør være optimistiske og offensive i budsjettet: 220.000 fullprisbilletter.

Klaus_Brann

Det beste med at vi mest sannsynlig rykker ned er jo at klubben har en kjempesjanse til å holde planen om at vi skal bli et topplag i 2015. Synd det skjer i 1. div...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

De spillerene som sutrer seg ut av kontrakten ved nedrykk er illojale. Stikker Piotr ved nedrykk så er det med min langfinger i ensom majestet mot ryggen hans.

Kagain

Liker innstillingen din Xminiator, men jeg tror ikke spillerne ser det på samme måte. De har en gylden anledning til å stikke et annet sted og kanskje til og med få mer penger og et bedre utstillingsvindu for en videre karriere. Piotr har jo ingen grunn til å være lojal mot Brann. Ja, fansen liker han og han ser ut til å like fansen, men utover det er det ingen grunn til at han skal være hos Brann om han får et bedre tilbud fra noe annet sted. De lokale guttene føler jo ikke en gang noe videre lojalitet for klubben. Hvorfor skal en senegaleser, en polakk, en svenske eller noen andre føle noen større lojalitet?

Kruxleiven

October 11, 2014, 17:31:51 PM #58 Last Edit: October 11, 2014, 17:34:01 PM by Kruxleiven
I utgangspunktet enig med xminator, men det kommer nok ikke bli slik at alle blir om vi rykker ned. Pedersen har vel lov til å dra i og med at det er i kontrakten hans. Utenom det er det dårlig karrieremessig for Mojsov, Sævarsson, Badji og Demir å bli. Tre landslagsspillere og en som ønsker å være det. Samt at vi jo er bedre tjent med å offloade dem. Spare kostander og satse på at de vi har igjen og får inn er nok til å rykke opp. Jeg er spent på Orlov da. All statistikk jeg har sett tidligere viser at spisser med et ok nivå hever målsnittet og prestasjonene når de går ned en divisjon. Ikke sikker på hvem som skulle ønske Badji da. LB Chateroux? Med de vekk må vi bare offloade Karadas, Leciejewski, Demidov, Askar, Drame og Orlov. Hipp hurra. Nesten 100 % lokal satsning. Akkurat som alle her har ønsket. Athletic Brann!


Gulløl

Klipp:

I Tromsø har interessen for fotball også dalt, særlig etter at laget rykket ned fra Eliteserien i fjor. Allerede da var det glissent på tribunen med et tilskuersnitt på 4445 på hjemmekampene.
Så langt i 1. divisjon har det ikke vært mer enn rundt 2600 mennesker i snitt som har tatt turen på kampene i Nord-Norges største by. Stipendiat Christian Ekeland ved Universitetet i Tromsø holder på å kartlegge hva slags effekt nedrykket har hatt for laget.
- Det har hatt stor innvirkning på publikumsmassen, selv om billettprisene er satt kraftig ned. Vi har funnet ut at selv om folk har en overraskende positiv holdning til klubben, så gidder de likevel ikke å stille opp på kamp, sier han.


http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Uten-hjerter-i-Brann-3217321.html?xtor=RSS-2
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on October 12, 2014, 22:18:32 PM
Klipp:

I Tromsø har interessen for fotball også dalt, særlig etter at laget rykket ned fra Eliteserien i fjor. Allerede da var det glissent på tribunen med et tilskuersnitt på 4445 på hjemmekampene.
Så langt i 1. divisjon har det ikke vært mer enn rundt 2600 mennesker i snitt som har tatt turen på kampene i Nord-Norges største by. Stipendiat Christian Ekeland ved Universitetet i Tromsø holder på å kartlegge hva slags effekt nedrykket har hatt for laget.
- Det har hatt stor innvirkning på publikumsmassen, selv om billettprisene er satt kraftig ned. Vi har funnet ut at selv om folk har en overraskende positiv holdning til klubben, så gidder de likevel ikke å stille opp på kamp, sier han.


http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Uten-hjerter-i-Brann-3217321.html?xtor=RSS-2



Brann har et større grunnfjell av partoutkort.
Legg ned hele klubben!

Ricky

Relativt sett har vi vel egentlig ikke det lenger.

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on October 13, 2014, 09:56:48 AM
Relativt sett har vi vel egentlig ikke det lenger.


Selger ikke TIL bare ca 1500 p-kort eller noe sånt i TL? Vårt p-kort-salg utgjør jo over halvparten av snittet.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

October 13, 2014, 12:02:40 PM #64 Last Edit: October 13, 2014, 12:33:52 PM by Gulløl
Quote from: Ricky on October 13, 2014, 09:56:48 AM
Relativt sett har vi vel egentlig ikke det lenger.


Ja grunnfjellet er i ferd med å forvitre. Dette grunnfjellet av partoutkort innehavere har bestått mye av mange 6 års avtaler på Brannalmellingen som folk kjøpte de par årene i etterkant av gullet, når gullfeberen fremdeles var intakt. Mange av de avtalene gikk ut i fjor og en del sikkert i år også.  Nå er det vel omtrent ingen som er interessert i å betale 10.000 kr for å leie et sete i 6 år + partoutkort årlig på 4000 kr. Blir vel som å selge høns i regnvær om en skal kreve 34000 kr for 6 år, når en kan velge og vrake i billige enkeltbilletter eller få et partoutkort helt nede i 1900 kr for en voksen på en av de andre tribunene.

Finnes det noe info hvor mange partoutkort avtaler Brann fremdeles har før fornying 2015 sesongen hadde det vært interessant å vist det. Noe for media å grave i.

Noe av grunnfjellet består selvfølgelig også av trofaste som kjøper år etter år. Men er i tvil hvor sterkt denne delen av fjellet er om det blir 1 divisjonsfotball. Nedgangen i andre klubber som har rykket ned siste år skal Brann ta alvorlig i forbindelse med budsjettering. Snitt nedgang er 39,15 % for klubbene som har rykket ned i 2011-2012-2013.

Om Mohn også neste vil gi en slags garanti for tapte billettinntekter i forhold til et urealistisk budsjetttall skal vi bare takke og bukke for det. Men forstår ikke helt vitsen, er bedre at Mohn heller gir denne støtten mot en annen budsjettpost f.eks. "gaver". Så kan lederne i Brann lære seg budsjett disiplin og jobbe hardt mot å klare et fornuftig satt budsjettert tilskuertall. Slik som det har vært i år har Algerøy kunne satt seg tilbakeoverlent med bena på bordet fordi Mohn dekker tapte inntekter uansett hvor dårlig billettsalgs jobben gjøres eller hvordan etterspørsel er.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Ricky

Quote from: krøvel vellevold on October 13, 2014, 11:43:11 AM
Quote from: Ricky on October 13, 2014, 09:56:48 AM
Relativt sett har vi vel egentlig ikke det lenger.


Selger ikke TIL bare ca 1500 p-kort eller noe sånt i TL? Vårt p-kort-salg utgjør jo over halvparten av snittet.


Forstår det sånn at de har pleid å ligge på rundtom det doble. Selv i år (i 1.div) er det meldt om 1900 solgte sesongkort. Med andre ord er ca 2 av 3 billetter i Tromsø knyttet til sesongkort.

Sikkert veldig rabatterte sådanne; det pleier jo din gode kollega Osdal å ha bedre oversikt over enn resten av internett til sammen..

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on October 13, 2014, 18:47:49 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 13, 2014, 11:43:11 AM
Quote from: Ricky on October 13, 2014, 09:56:48 AM
Relativt sett har vi vel egentlig ikke det lenger.


Selger ikke TIL bare ca 1500 p-kort eller noe sånt i TL? Vårt p-kort-salg utgjør jo over halvparten av snittet.


Forstår det sånn at de har pleid å ligge på rundtom det doble. Selv i år (i 1.div) er det meldt om 1900 solgte sesongkort. Med andre ord er ca 2 av 3 billetter i Tromsø knyttet til sesongkort.

Sikkert veldig rabatterte sådanne; det pleier jo din gode kollega Osdal å ha bedre oversikt over enn resten av internett til sammen..


Han har ikke peiling på prisene i 1.divisjon. Men neste år blir han gjerne nødt til å se på det også.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

October 13, 2014, 19:13:48 PM #67 Last Edit: October 13, 2014, 19:18:39 PM by Gulløl
Quote from: krøvel vellevold on October 13, 2014, 18:59:06 PM
Han har ikke peiling på prisene i 1.divisjon. Men neste år blir han gjerne nødt til å se på det også.


Blir nok tøffe tak å komme ned i den materien. Spørs om lag som Follo, Jerv og Levanger har oppdaterte nettsider på det. Men denne Osdal har klart det umulige før så det går vel bra. Blir vel verre å komme seg på kamper, blir vel noen lokalbusser inn i noen dype daler og  fjorder som går to ganger for dagen. Og sette seg grundig inn i "tog for buss-for-tog" blir sikkert en ny erfaring ;)
https://www.youtube.com/watch?v=xGx3-8UMyko
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Neste-helg-kan-Brann-ha-rykket-ned-468234_1.snd

Dersom Brann taper sine to neste kamper, kan de nemlig være nede allerede neste søndag. Det skjer hvis Sogndal vinner begge sine kamper, Haugesund vinner én av sine, mens Bodø/Glimt og Aalesund skraper med seg ett poeng hver.

BT koser seg med tall...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on October 15, 2014, 13:54:26 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Neste-helg-kan-Brann-ha-rykket-ned-468234_1.snd

Dersom Brann taper sine to neste kamper, kan de nemlig være nede allerede neste søndag. Det skjer hvis Sogndal vinner begge sine kamper, Haugesund vinner én av sine, mens Bodø/Glimt og Aalesund skraper med seg ett poeng hver.

BT koser seg med tall...
Legg ned hele klubben!

Gepard

Ikke bare i Brann man driver en klovneklubb, Rbk ser ut til å gå for Ingebrigtsen med Hoftun som ass, samt Eggen som trener "ett par ganger i uken". Herregud for en jalla trenerkabal. Lykke til !

nero

Lions led by donkeys.

pidre

Fredheim trur vi rykker ned. Er enig med han at det kanskje ikkje er ein fordel å møte bunnlaga nå på slutten.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/--ille-for-norsk-fotball-om-brann-rykker-ned/8498387.html

Saludar a los monos!

Joggi Bogga

Quote from: Gepard on October 16, 2014, 13:46:13 PM
Ikke bare i Brann man driver en klovneklubb, Rbk ser ut til å gå for Ingebrigtsen med Hoftun som ass, samt Eggen som trener "ett par ganger i uken". Herregud for en jalla trenerkabal. Lykke til !


Et lite lysglimt i en ellers trist tid!
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krøvel vellevold

60 poeng bør holde til opprykk: 11-3-1 hjemme og 6-6-3 borte. Totalt 17-9-4
50 poeng bør holde til play-off: 10-4-1 hjemme og 3-7-5 borte. Totalt 13-11-6
Legg ned hele klubben!

Tom C

Får håpe at det skjer noe mirakuløst med hjemmeformen vår da, ettersom vi pr i dag er historisk dårlig på hjemmebane. Var vel såvidt jeg forstod ikke noe hjemmelag, noensinne som hadde gjort det like dårlig på øverste nivå. Er jo ikke lenge siden vi røk hjemme for Mjøndalen (i cupen), så får ikke håpe at vi må gjenoppleve det med det første.
Aldri mer Obos....

krøvel vellevold

Quote from: Tom C on October 20, 2014, 09:02:56 AM
Får håpe at det skjer noe mirakuløst med hjemmeformen vår da, ettersom vi pr i dag er historisk dårlig på hjemmebane. Var vel såvidt jeg forstod ikke noe hjemmelag, noensinne som hadde gjort det like dårlig på øverste nivå. Er jo ikke lenge siden vi røk hjemme for Mjøndalen (i cupen), så får ikke håpe at vi må gjenoppleve det med det første.


Noensinne og noensinne... Ja hvis noensinne begrenser seg til 2013 og 2014 så... Stabæk tok 10 poeng på 15 hjemmekamper i 2012 og fikk minus 18 i målforskjell. Vi har 10 på 14 og foreløbig minus 6. Men taper vi 0-13 for Sogndal, "slår" vi Stabæks 2012-hjemmesesong.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

October 20, 2014, 10:22:19 AM #78 Last Edit: October 20, 2014, 10:25:34 AM by krøvel vellevold
Nei dette kommer neppe til å gå bra. Har overhodet ingen god følelse. For meg er det omtrent opplest og vedtatt at vi rykker ned i år. Det ligger i kortene. Det er skjebnen. Skars og Nilsen har gandet oss. Klarer ikke se for meg at vi jubler for reddet plass. Heller ikke at krigerne og "askeladdene" fra bittelillebror Sogndal står igjen med det korteste strået. Brann kommer ikke til å takle presset. Spørsmålet er bare om vi rykker ned mot Sogndal eller mot Haugesund. Vi tar kanskje ett poeng til - hjemme mot Sogndal. Det holder som kjent ikke.

Måtte jeg ta skammelig feil!
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Jeg er forbannet sikker på at det er dommer Mikkel Nils Sara(hater NFF) som er skyld i Brann sin elendighet i år. Tipper Rune Skarsfjord han ringt sin nordnorske venn, gitt han en god slump av den feite etterlønnen fra Brann i bestikkelse og bedt han gande Brann ned en divisjon for å hevne seg for oppsigelsen. Denne jævla samen har gandet Brann før (6-0 tapet mot Lyn). Han har også gandet Hammerfest ned en divisjon, lett som bare det. Klart han gander Brann ned en divisjon om Skarsfjord bestiller det. Synes Tore Strand kan sette søkelys på denne jævla samen istedenfor stakkars Norling som ikke har peiling på hvilke krefter han kjemper mot.

Et par klipp fra 2012:
Nå forlanger Sara en unnskyldning. Forrige gang han ba om det fra en fotballklubb, og ikke fikk det, endte det med at han gandet Hammerfest i 1999.Laget tapte kamp etter kamp, og rykket til slutt ned før trener Terje Hansen skværet opp med Sara. I mellomtida hadde han og klubben prøvd flere ritualer for å bli kvitt gandingen - blant annet å fiske sild som han ofret på en offerstein i Kvalsund.
Det hører med til historien at samme dommer i 2007 gandet fotballklubben Brann før en kamp - like etter tapte den da suverene ligalederen, og kommende seriemesteren 6-0 borte for Lyn.


http://www.nordlys.no/sporten/article6232013.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Råder Roald før han får oppsigelsen sin å bruke tiden på å fiske pale i Puddefjorden og ofre den på Den Blå Stein som et rituale mot de vonde kreftene fra nord.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Tom C

Quote from: krøvel vellevold on October 20, 2014, 09:30:18 AM
Quote from: Tom C on October 20, 2014, 09:02:56 AM
Får håpe at det skjer noe mirakuløst med hjemmeformen vår da, ettersom vi pr i dag er historisk dårlig på hjemmebane. Var vel såvidt jeg forstod ikke noe hjemmelag, noensinne som hadde gjort det like dårlig på øverste nivå. Er jo ikke lenge siden vi røk hjemme for Mjøndalen (i cupen), så får ikke håpe at vi må gjenoppleve det med det første.


Noensinne og noensinne... Ja hvis noensinne begrenser seg til 2013 og 2014 så... Stabæk tok 10 poeng på 15 hjemmekamper i 2012 og fikk minus 18 i målforskjell. Vi har 10 på 14 og foreløbig minus 6. Men taper vi 0-13 for Sogndal, "slår" vi Stabæks 2012-hjemmesesong.


Ja, synes det hørtes litt voldsomt ut egentlig. Kanskje det var snakk om noensinne i Branns historie? Har vi noensinne vært like elendig på hjemmebane som i år?
Aldri mer Obos....

Norlings hund

Quote from: Gulløl on October 20, 2014, 11:07:25 AM
Jeg er forbannet sikker på at det er dommer Mikkel Nils Sara(hater NFF) som er skyld i Brann sin elendighet i år. Tipper Rune Skarsfjord han ringt sin nordnorske venn, gitt han en god slump av den feite etterlønnen fra Brann i bestikkelse og bedt han gande Brann ned en divisjon for å hevne seg for oppsigelsen. Denne jævla samen har gandet Brann før (6-0 tapet mot Lyn). Han har også gandet Hammerfest ned en divisjon, lett som bare det. Klart han gander Brann ned en divisjon om Skarsfjord bestiller det. Synes Tore Strand kan sette søkelys på denne jævla samen istedenfor stakkars Norling som ikke har peiling på hvilke krefter han kjemper mot.

Et par klipp fra 2012:
Nå forlanger Sara en unnskyldning. Forrige gang han ba om det fra en fotballklubb, og ikke fikk det, endte det med at han gandet Hammerfest i 1999.Laget tapte kamp etter kamp, og rykket til slutt ned før trener Terje Hansen skværet opp med Sara. I mellomtida hadde han og klubben prøvd flere ritualer for å bli kvitt gandingen - blant annet å fiske sild som han ofret på en offerstein i Kvalsund.
Det hører med til historien at samme dommer i 2007 gandet fotballklubben Brann før en kamp - like etter tapte den da suverene ligalederen, og kommende seriemesteren 6-0 borte for Lyn.


http://www.nordlys.no/sporten/article6232013.ece


Det er nok bare i Nordlys man kan få noe sånt fjas publisert.

Kagain

Jeg hadde håpet at om Brann skulle ha rykket ned så hadde de tatt inn Helge Haugen (siden Badji sikkert blir solgt i så fall) for at han kunne danne midtbaneduo med Fredrik Haugen. Litt fordi at det hadde vært morsom med midtbaneduoen Haugen, men også for det at trass i at Helge Haugen er en begrenset fotballspiller har han mengder av akkurat noen av tingene Fredrik Haugen mangler (løpskapasitet, evne til å rive og slite i motstanderens spillere) Han er i likhet med Fredrik ikke direkte målfarlig, men Fredrik har jo vist at han kan score mye mål på midtbanen om spillet og taktikken legger opp til det (som i Løv-Ham). Men det ser ut som Sogndal tenker på å gi Helge Haugen litt ekstra jobb, da som trener i tillegg til spiller. Om man kombinerer det som virker som en fremtidig plan for Helge Haugen sammen med at det er Sogndal (som sikkert ikke hadde solgt Helge Haugen for under 3  millioner) så virker det som at planen faller i fisk.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Helge-Haugen-kan-ga-inn-i-Bakkes-nye-Sogndal-team-469287_1.snd

Spelaren

Quote from: Kagain on October 21, 2014, 06:11:42 AM
(...)har han mengder av akkurat noen av tingene Fredrik Haugen mangler (løpskapasitet, evne til å rive og slite i motstanderens spillere(...)


Fredrik er flink til å rive og slite.
Gå av.

Hatleking

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Se_-en-Brann-spiller-med-suksess-469274_1.snd

Larsen har scora seks mål på tolv kampar i 1. divisjon og har generelt vore god! Hadde nesten delvis avskrive han, men no synst eg me bør hente han tilbake uavhengig av kva divisjon me kjem til å hamne i neste år.

olebrann3

Quote from: Hatleking on October 21, 2014, 10:58:56 AM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Se_-en-Brann-spiller-med-suksess-469274_1.snd

Larsen har scora seks mål på tolv kampar i 1. divisjon og har generelt vore god! Hadde nesten delvis avskrive han, men no synst eg me bør hente han tilbake uavhengig av kva divisjon me kjem til å hamne i neste år.


Har itillegg en drøss med målgivende pasninger. Tipper han er den som er involvert i flest mål hos hønefoss.

Kagain

Quote from: Spelaren on October 21, 2014, 10:11:32 AM

Fredrik er flink til å rive og slite.


Hehe, bilder lyver ikke. Da blir de to stk Haugen som kan slite draktene av skrotten til motstanderne. Kjekt!

Spelaren

Quote from: Kagain on October 21, 2014, 14:00:56 PM
Quote from: Spelaren on October 21, 2014, 10:11:32 AM

Fredrik er flink til å rive og slite.


Hehe, bilder lyver ikke. Da blir de to stk Haugen som kan slite draktene av skrotten til motstanderne. Kjekt!


Det skal være sagt, han fikk beskjed om å ta på seg votter og heller gå i duellene med beina etter en del sånne situasjoner :) .
Gå av.

Kagain

Vil tro det. Likevel vil jeg vel holde en knapp på Helge fremfor Fredrik som en spiller som ødelegger og river i motstandernes spill fremfor spillere.

Gulløl

Norsk Regnesentral igjen:

74 prosent sikkert at Brann rykker ned. Sogndal har 70 prosent sjanse for å rykke ned.

Sjansen for kvalifiseringsplass er 36 prosent for Brann.

I kampen mellom Brann og Sogndal 2. november regnes Brann som favoritt (H: 42 %, U: 24 %, B: 34 %).

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Sa-stor-er-faren-for-at-det-ender-i-Brann-tarer-469440_1.snd
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Var det ikke slik at man skulle kutte mandagskamper i 1.divisjon fra neste år, og at hele runden nå skulle gå i helgen? Mener det var snakk om noe sånt, men finner det ikke noe sted. I så fall er det flott. Hvis de derimot skal fortsette å ha rundens kamp på mandager, er jeg redd det kommer til å bli veldig mange mandagskamper på oss neste år...
Legg ned hele klubben!

tintin

Gje deg Krøvel. Vi går ikkje ned. Eg belite meg ikkje!

Spelaren

Helt oppriktig, tror eg vi gjør best i å sjå på turen nedom som (forhåpentligvis) en sjarmerende liten visitt der me kan oppleve nye kulturer, mennesker og steder.
Gå av.

gladiporno

Jeg er i tvil om at Norling er i stand til å rykke opp med Brann. Nivåforskjellen mellom eliteserie og 1. divisjon er ikke så stor. Jeg blir ikke overrasket om Brann blander seg i nedrykksstriden også i 2015, da i divisjonen under.

krakra

Uansett divisjon så forventer jeg et revansjesugent Brannlag som er ute etter å kjempe ræven av seg for å gjenopprette litt ære neste sesong. Jeg syns det burde være et minimumskrav at samtlige spillere bruker ferien på å skaffe seg mest mulig grunnlag foran neste sesong. De som møter opp utrent kan spille 2015-sesongen for andrelaget.

dudo

Kan vi ikke importere en eller annen progressiv trener i starten av karrieren fra kontinentet? Tyskland eller Nederland? For Norling kan ikke bli med denne utviklingen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

TCAC

Jeg gleder meg allerede til å skrive opp den lange listen over drittspillere jeg ønsker hevet ut når nedrykket er klart og budsjettet skal krympe med 20-30 millioner.

Spelaren

Quote from: TCAC on October 26, 2014, 22:02:49 PM
Jeg gleder meg allerede til å skrive opp den lange listen over drittspillere jeg ønsker hevet ut når nedrykket er klart og budsjettet skal krympe med 20-30 millioner.


Lettere å heller skrive de vi skal beholde.
Gå av.

TCAC

Quote from: Spelaren on October 26, 2014, 22:04:16 PM
Quote from: TCAC on October 26, 2014, 22:02:49 PM
Jeg gleder meg allerede til å skrive opp den lange listen over drittspillere jeg ønsker hevet ut når nedrykket er klart og budsjettet skal krympe med 20-30 millioner.


Lettere å heller skrive de vi skal beholde.


Selvsagt. Men jeg håper å kunne tyne litt skadefryd ut av å liste opp de som skal kastes på hodet ut herfra.

Go Up