• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2015

Started by osoerli, October 05, 2014, 23:04:59 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Rød makt på Hansa

Alzheimer/Silverspurs

November 03, 2014, 18:50:14 PM #151 Last Edit: November 03, 2014, 18:52:10 PM by Alzheimer/Silverspurs
Assistenttrenar Tom Mangersnes sluttar i Sogndal. Hugsar han som steingod på analyse frå tida hans i Løv-Ham. Brann bør nesten vurdere hente han som kamp- og spelaranalytikar. Lokal er han og.

Nixon

Vi kan ikke si opp nåværende analyseansvarlig pga budsjettkutt og så ansette en ny noen uker etterpå. Det sier seg selv.
Rød makt på Hansa

krakra

Nå ble han ikke sagt opp. Han var ansatt på en kontrakt som går ut og som ikke blir forlenget. Men jeg tviler på at analysesjef er det første vi henter.

Nixon

Quote from: krakra on November 03, 2014, 19:35:03 PM
Nå ble han ikke sagt opp. Han var ansatt på en kontrakt som går ut og som ikke blir forlenget. Men jeg tviler på at analysesjef er det første vi henter.


Joda, men det ble begrunnet med nedskjæringer, og da er det mye det samme i forhold til å hente en ny person i samme stilling rett etterpå.
Rød makt på Hansa

Corran

Er vel andre stillinger som må prioriteres først (speider sportssjef)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Quote from: Corran on November 03, 2014, 22:59:02 PM
Er vel andre stillinger som må prioriteres først (speider sportssjef)

Og ny daglig leder

Alzheimer/Silverspurs

Dritbra om ein går inn i ny sesong - uansett divisjon - uten analysesjef, speidar og sportssjef.

Kagain

Topp det. Vill improvisering. Da er det fristende å trekke paralleller til musikken verden. Dyktige (jazz så vel som andre sjangre)musikere klarer å gjøre veldig bra impro-sett. Hadde du satt meg til å gjøre det samme, jeg som er på litt over nybegynner-nivå i pianospilling, så hadde det blitt direkte smertefullt å høre på. Så om vi har dyktige ansatte ellers i Brann så burde det gå bra, om de ikke er så dyktige så...

krøvel vellevold

I løpet av de ca 8 neste månedene kommer Brann til å møte ett, tre eller fire av disse lagene: Mjøndalen, Bærum, Kristiansund og Fredrikstad.
Legg ned hele klubben!

Heispassasjer

Quote from: krøvel vellevold on November 04, 2014, 14:46:08 PM
I løpet av de ca 8 neste månedene kommer Brann til å møte ett, tre eller fire av disse lagene: Mjøndalen, Bærum, Kristiansund og Fredrikstad.

Takk for info..

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on November 02, 2014, 15:47:54 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 02, 2014, 15:40:02 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 02, 2014, 12:36:54 PM


Pirk, pirk, de fleste er fortsatt verre, uten at det har så veldig mye å si.
Hvis du skal pirke burde du nevnt Bærum også. Marginalt verre.

Men den med Hønefoss vs. Odd.
Det er jo ikke lange strekket fra Gardermoen til Hønefoss, 50 min, og når flyavgangene er såpass mye hyppigere og det fort blir en del billigere er den i mine øyne bedre totalt sett.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on November 04, 2014, 22:34:48 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 02, 2014, 15:47:54 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 02, 2014, 15:40:02 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 02, 2014, 12:36:54 PM


Pirk, pirk, de fleste er fortsatt verre, uten at det har så veldig mye å si.
Hvis du skal pirke burde du nevnt Bærum også. Marginalt verre.

Men den med Hønefoss vs. Odd.
Det er jo ikke lange strekket fra Gardermoen til Hønefoss, 50 min, og når flyavgangene er såpass mye hyppigere og det fort blir en del billigere er den i mine øyne bedre totalt sett.


Pirket er jo å påpeke at alt blir verre fordi vi kanskje må ta buss i 10 minutter mer.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on November 04, 2014, 23:29:26 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 04, 2014, 22:34:48 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 02, 2014, 15:47:54 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 02, 2014, 15:40:02 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 02, 2014, 12:36:54 PM


Pirk, pirk, de fleste er fortsatt verre, uten at det har så veldig mye å si.
Hvis du skal pirke burde du nevnt Bærum også. Marginalt verre.

Men den med Hønefoss vs. Odd.
Det er jo ikke lange strekket fra Gardermoen til Hønefoss, 50 min, og når flyavgangene er såpass mye hyppigere og det fort blir en del billigere er den i mine øyne bedre totalt sett.


Pirket er jo å påpeke at alt blir verre fordi vi kanskje må ta buss i 10 minutter mer.


Jeg gjorde en generell analyse av reiser til bortekamper i 1. div og ga min mening, så kommer du med pirk og mener at det kanskje blir 10 min mer med buss? Det er tull. Flere av de kampene kommer til å bli en del lengre og mye verre å komme seg til.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Spelaren

Frå Kjevik til Kristiansand kan du både bruke Haga - buss sine flybusser eller Akt sine bybusser.
Gå av.

Nixon

Dette er kanskje litt kontroversielt, men jeg vil påstå at det andre ting med nedrykket som er verre enn at reiseveien til noen av kampene blitt litt lengre...
Rød makt på Hansa

pidre

November 06, 2014, 10:23:10 AM #167 Last Edit: November 06, 2014, 10:26:21 AM by pidre
Quote from: krøvel vellevold on November 06, 2014, 00:57:46 AM


Kan legge til at Trønderekspressen bruker 43 minutter fra Værnes til Levanger sykehus, og at det innrømmes 25 % rabatt på gruppereiser der 8 eller flere reiser sammen. Forøvrig ligger Moan idrettspark ca 2-300 meters gange fra sykehuset i Levanger.
Saludar a los monos!

krøvel vellevold

November 08, 2014, 18:40:29 PM #168 Last Edit: November 08, 2014, 18:43:58 PM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!

Corran

Enig med den Krøvel. Ser ikke bort i fra at om de spiller god fotball og kjemper i toppen så kommer folket.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on November 08, 2014, 18:40:29 PM


At vi har vært rævdårlige og har ligget på nedrykksplass i hele høst har jo vært grunnen til at folk har kommet. Det har blitt startet kampanjer som både har truffet en nerve i både folks hjerte og ikke minst i lommeboken med alle disse 99 kroners billettene. Det er ikke sikkert at en selv en god plassering i "kjedelige" 1. divisjon, med fullprisete seter, klarer å mobilisere like mye.

Og de kampene du nevner over har jo blitt spilt enten som første hjemmekamp med Norling eller nå i høst der folk som sagt har sluttet opp om en klubb i akutt nedrykksfare.

Når det er sagt avskriver heller ikke jeg at vi kan få hyggelige tilskuertall neste år. Men da må stemningen være rett. Og å vinne stort sett alle kampene blir i så fall en god start.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on November 08, 2014, 23:27:40 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 08, 2014, 18:40:29 PM


At vi har vært rævdårlige og har ligget på nedrykksplass i hele høst har jo vært grunnen til at folk har kommet. Det har blitt startet kampanjer som både har truffet en nerve i både folks hjerte og ikke minst i lommeboken med alle disse 99 kroners billettene. Det er ikke sikkert at en selv en god plassering i "kjedelige" 1. divisjon, med fullprisete seter, klarer å mobilisere like mye.

Og de kampene du nevner over har jo blitt spilt enten som første hjemmekamp med Norling eller nå i høst der folk som sagt har sluttet opp om en klubb i akutt nedrykksfare.

Når det er sagt avskriver heller ikke jeg at vi kan få hyggelige tilskuertall neste år. Men da må stemningen være rett. Og å vinne stort sett alle kampene blir i så fall en god start.


Men opprykkstrid handler jo om det samme som nedrykksstrid: Hvilken divisjon vi skal spille i året etter. Slik sett kan jeg ikke se at det spiller noen rolle om vi møter Strømmen eller S08. Men med medgang og god fotball, kan det sikkert bli ok oppmøte.
Legg ned hele klubben!

Superjack

1. Divisjon - nedtur. Ikke noe annet å gjøre enn å trimme stallen til å kunne rykke oppigjen.

Tippeligaen- Opptur. Siden norsk fotball er fullstendig tombola og flyt / ikke flyt ofte betyr mer enn kvaliteter i lag og spillermateriale kan 2015 bli en gedigen opptur.

4'seire på rappen på slutten av denne sesongen og en god vinter med trening og å få spillere som Marcus Pedersen, Demidov og Huseklepp i form. Skaanes og Vindheim får litt timer på vektrommet og litt mer muskler. Kan bli bra.
Brannsupporter.

Xminator

1. divisjon? Magefølelsen sier at vi ikke fullfører 2015.

Belfort

Garantert vi spiller mot Jerv og Nest Sotra neste år

TCAC

Vi har ikke en sjanse i helvete til å gå videre. Mjøndalen er et mye bedre lag. Unner ingen jobben det blir å skrape sammen en stall som er slagkraftig til å rykke opp i 2015 med det elendige utgangspunktet vi har i dag.

Koffert1

jeg er usikker på om det er til vårt beste å rykke ned eller å holde oss. Har på følelsen at klubbledelsen mener vi har en god nok stall, og at vi kun har vært uheldige med skader, sånn at vi ikke får noen klare forsterkninger før neste sessong dersom vi holder oss. Det vil bare bli et nytt år med uutholdelig dårlige prestasjoner, frustrasjon, sorg og helvete..

monzilla

Scenario 1: Vi beholder plassen, styret finner ut at vi er på feil kurs, og gjør høyst nødvendige endringer i organisasjonen (Ny daglig leder, sportslig leder som øverste sportslige ansvarlig og fulltids speider)
Scenario 2: Vi rykker ned, styret ser behov for samme endringer som scenario 1.
Scenario 3: Vi rykker ned, styret mener kontuinitet er bra, gjør ingen endringer
Scenario 4: Vi beholder plassen, styret mener kontuinitet er bra, gjør ingen endringer.

Scenario 1 er førstevalget. Jeg sliter med å bestemme meg for hva jeg vil ha av scenario 2 og 4. Scenario 3 er desidert sisteplass.

blobby winters

Quote from: monzilla on November 23, 2014, 21:29:05 PM
Scenario 1: Vi beholder plassen, styret finner ut at vi er på feil kurs, og gjør høyst nødvendige endringer i organisasjonen (Ny daglig leder, sportslig leder som øverste sportslige ansvarlig og fulltids speider)
Scenario 2: Vi rykker ned, styret ser behov for samme endringer som scenario 1.
Scenario 3: Vi rykker ned, styret mener kontuinitet er bra, gjør ingen endringer
Scenario 4: Vi beholder plassen, styret mener kontuinitet er bra, gjør ingen endringer.

Scenario 1 er førstevalget. Jeg sliter med å bestemme meg for hva jeg vil ha av scenario 2 og 4. Scenario 3 er desidert sisteplass.


Scenario 1.
Alt annet er katastrofe

Klaus_Brann

Det vil ikke under noen omstendighet være bra om vi rykker ned, den bør være grei.
Norling kan fint endre dett til en mye bedre sesong neste år (selv uten opprydding) hvis vi beholder plassen, får kastet ut gammelt skrot og henta inn noen nye spillere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

November 23, 2014, 22:18:47 PM #180 Last Edit: November 23, 2014, 22:20:22 PM by krakra
Han trenger hjelp til å hente spillere fra noen som har den minste peiling på hva de driver med. For det virker ikke som han har en særlig lang ønskeliste.
Det er helt åpenbart at klubben er avhengig av en solid opprydding og omorganisering i administrasjonen for å kunne ta steg opp i teten.

storB

Quote from: Klaus_Brann on November 23, 2014, 22:07:20 PM
Norling kan fint endre dett til en mye bedre sesong neste år


Har mistet troen eg, han har brukt ett år nå, altså det første prøve året på å IKKE sette en formasjon. Det han vet nå er at vi ikke evner å ha ballinhav og at vi ikke evner å spille uber direkte heller.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

dudo

Det er snodig. Jeg trodde Skarsfjord var den store relasjonsødeleggeren, men det Norling har vist i år er at han er minst like destruktiv - om enn på en annen måte. Der Skars brøt ned personene, har Norling vinglet i stykker relasjonene på banen, støttet oppunder med det som må være dårlig fysisk trening og gjort enorme, taktiske feil. Som igjen bryter ned personene. Laget vi ser nå er blottet for selvtillit, blottet for troen på at man kan vinne, spille ut, kverne i stykker. Blottet for lekenhet, for samtidige bevegelser, for gode relasjoner på banen. Når man attpåtil ikke har et system i bunn så er det umulig å se bunnen her.

Og det er enormt dumt. Jeg hadde virkelig troen på Norling, men han er ikke lederen ungguttene våre trenger. Jeg så han på møtet kl 18 i dag, og alt av energi og karisma er som blåst bort. Jeg skulle ønske jeg hadde troen og ville hatt han med videre, men nå tror jeg det er for sent.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

November 23, 2014, 22:28:55 PM #183 Last Edit: November 23, 2014, 22:35:53 PM by Hatleking
Det er iallfall noko som er klårt - einaste grunnen til at folk har håp til han er merittlista hans. Hadde det vore ein eller annan nordlending, hadde det vore barbariske tilstandar her.

storB

Og uten en rød tråd i sportsplanen så får vi vell en ny trener som igje står for noe heeelt annet enn forgjengeren. Se hva Jostein Flo gjorde i godset når han så at Deila kanskje forsvant, han hentet en lignende trener i Nielsen som attpåtil fikk noen måneders innføring av Deila selv. Eksemplarisk klubb drift
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on November 23, 2014, 22:18:47 PM
Han trenger hjelp til å hente spillere fra noen som har den minste peiling på hva de driver med. For det virker ikke som han har en særlig lang ønskeliste.
Det er helt åpenbart at klubben er avhengig av en solid opprydding og omorganisering i administrasjonen for å kunne ta steg opp i teten.


Så da håper du på scenario 2 i stedet for 4 hvis det er de det står mellom?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: storB on November 23, 2014, 22:22:18 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 23, 2014, 22:07:20 PM
Norling kan fint endre dett til en mye bedre sesong neste år


Har mistet troen eg, han har brukt ett år nå, altså det første prøve året på å IKKE sette en formasjon. Det han vet nå er at vi ikke evner å ha ballinhav og at vi ikke evner å spille uber direkte heller.


Jeg mener han og Brann ikke har nok rette typer til å spille godt nok slik han ønsker, og hvis man får inn flere typer som passer inn i stilen tror jeg det blir bedre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Joggi Bogga

Quote from: Klaus_Brann on November 23, 2014, 23:23:58 PM
Quote from: storB on November 23, 2014, 22:22:18 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 23, 2014, 22:07:20 PM
Norling kan fint endre dett til en mye bedre sesong neste år


Har mistet troen eg, han har brukt ett år nå, altså det første prøve året på å IKKE sette en formasjon. Det han vet nå er at vi ikke evner å ha ballinhav og at vi ikke evner å spille uber direkte heller.


Jeg mener han og Brann ikke har nok rette typer til å spille godt nok slik han ønsker, og hvis man får inn flere typer som passer inn i stilen tror jeg det blir bedre.


Dyr og dårlig strategi.

Vi kan ikke endre stallen etter en treners noe spesielle stil. Hva skal vi da gjøre når Norling vil hjem igjen? Det er ingenting som tyder på at han er i ferd med å snu skuten.

For 2015 vil jeg ha følgende:

- En ny trener som evner å lære spillerne 2-3 systemer som vi skifter på å bruke. Jeg vil at vi skal være uforutsigbare og morsomme.

- Nye spillere hentet av en som kan litt om hva som får fotballspillere til å passe sammen.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

monzilla

Quote from: Joggi Bogga on November 24, 2014, 08:31:05 AM
Dyr og dårlig strategi.

Vi kan ikke endre stallen etter en treners noe spesielle stil. Hva skal vi da gjøre når Norling vil hjem igjen? Det er ingenting som tyder på at han er i ferd med å snu skuten.

For 2015 vil jeg ha følgende:

- En ny trener som evner å lære spillerne 2-3 systemer som vi skifter på å bruke. Jeg vil at vi skal være uforutsigbare og morsomme.

- Nye spillere hentet av en som kan litt om hva som får fotballspillere til å passe sammen.


Enig. Og eneste måten å få det til på er å reorganisere sportslig ledelse.

nummer9

Quote from: Joggi Bogga on November 24, 2014, 08:31:05 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 23, 2014, 23:23:58 PM
Quote from: storB on November 23, 2014, 22:22:18 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 23, 2014, 22:07:20 PM
Norling kan fint endre dett til en mye bedre sesong neste år


Har mistet troen eg, han har brukt ett år nå, altså det første prøve året på å IKKE sette en formasjon. Det han vet nå er at vi ikke evner å ha ballinhav og at vi ikke evner å spille uber direkte heller.


Jeg mener han og Brann ikke har nok rette typer til å spille godt nok slik han ønsker, og hvis man får inn flere typer som passer inn i stilen tror jeg det blir bedre.


Dyr og dårlig strategi.

Vi kan ikke endre stallen etter en treners noe spesielle stil. Hva skal vi da gjøre når Norling vil hjem igjen? Det er ingenting som tyder på at han er i ferd med å snu skuten.

For 2015 vil jeg ha følgende:

- En ny trener som evner å lære spillerne 2-3 systemer som vi skifter på å bruke. Jeg vil at vi skal være uforutsigbare og morsomme.

- Nye spillere hentet av en som kan litt om hva som får fotballspillere til å passe sammen.

Rimelig naivt å tro at de personene som hentet Norling inn skal finne en trener som passer til dagens spillersammensetning og oppfyller dine andre kriterier.

Joggi Bogga

Helt klart.
Som monzilla påpeker, kan dette kun gjøres ved å skifte ut dagens regime.

Hvis vi følger de siste års trend er det mye som tyder på at dagens ledelse vill hentet en ny trener som stod for omtrent det motsatt av hva Norling har fått til å fungere. Dvs en trener som har som varemerke å benke unge lovende spillere frem til de bikker 27.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

monzilla

Det å bygge opp en sportslig ledelse som innehar kompetanse til å gjøre Brann til et topplag er ikke noe som skjer ved en enkelt ansettelse. Ja, det er utrolig viktig at vi får inn riktig person som sportslig leder. Men kulturen i klubben, forankring både oppover og nedover i strukturen, fornuftige strategiplaner og god forvaltning av ressurser er noe det tar tid å bygge. Det er dette småklubbene i Norge får til.

For Brann sin del bør alt som heter kontuinitet i ledelsen kastes ut av vinduet, et det en ting vi ikke trenger så er det en viderebygging av det vi har nå.

Det er bare til å begynne å mobilisere til årsmøtet. Det må gjøres krystallklart at styret ryker hvis nødvendige tiltak ikke er iverksatt innen årsmøtet.

Jose Arrogantio

Quote from: Joggi Bogga on November 24, 2014, 08:31:05 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 23, 2014, 23:23:58 PM
Quote from: storB on November 23, 2014, 22:22:18 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 23, 2014, 22:07:20 PM
Norling kan fint endre dett til en mye bedre sesong neste år


Har mistet troen eg, han har brukt ett år nå, altså det første prøve året på å IKKE sette en formasjon. Det han vet nå er at vi ikke evner å ha ballinhav og at vi ikke evner å spille uber direkte heller.


Jeg mener han og Brann ikke har nok rette typer til å spille godt nok slik han ønsker, og hvis man får inn flere typer som passer inn i stilen tror jeg det blir bedre.


Dyr og dårlig strategi.

Vi kan ikke endre stallen etter en treners noe spesielle stil. Hva skal vi da gjøre når Norling vil hjem igjen? Det er ingenting som tyder på at han er i ferd med å snu skuten.

For 2015 vil jeg ha følgende:

- En ny trener som evner å lære spillerne 2-3 systemer som vi skifter på å bruke. Jeg vil at vi skal være uforutsigbare og morsomme.

- Nye spillere hentet av en som kan litt om hva som får fotballspillere til å passe sammen.


Hvor mange topptrenere er det som har 2-3 systemer de skifter på å bruke? Trenere som Ferguson, Wenger, Pep, Mourinho og Klopp har alle en klar strategi som går igjen gjennom sesongen. De kan spille mer offensivt/defensivt avhengig av motstanderen, men du ser dem ikke gjøre store skifter i system eller filosofi gjennom en sesong.

Henki

Ballen skal fremover!

Klaus_Brann

Quote from: Joggi Bogga on November 24, 2014, 08:31:05 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 23, 2014, 23:23:58 PM
Quote from: storB on November 23, 2014, 22:22:18 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 23, 2014, 22:07:20 PM
Norling kan fint endre dett til en mye bedre sesong neste år


Har mistet troen eg, han har brukt ett år nå, altså det første prøve året på å IKKE sette en formasjon. Det han vet nå er at vi ikke evner å ha ballinhav og at vi ikke evner å spille uber direkte heller.


Jeg mener han og Brann ikke har nok rette typer til å spille godt nok slik han ønsker, og hvis man får inn flere typer som passer inn i stilen tror jeg det blir bedre.


Dyr og dårlig strategi.

Vi kan ikke endre stallen etter en treners noe spesielle stil. Hva skal vi da gjøre når Norling vil hjem igjen? Det er ingenting som tyder på at han er i ferd med å snu skuten.


Det finnes da muligheter til å hente gode spillere uten at de koster mange millioner, det er det mange eksempler på.
Hvis en trener ikke skal få hente spillere han mener passer inn i sitt system lurer jeg på hva du tror er normalt...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Joggi Bogga

Quote from: Jose Arrogantio on November 24, 2014, 19:37:01 PM

Hvor mange topptrenere er det som har 2-3 systemer de skifter på å bruke? Trenere som Ferguson, Wenger, Pep, Mourinho og Klopp har alle en klar strategi som går igjen gjennom sesongen. De kan spille mer offensivt/defensivt avhengig av motstanderen, men du ser dem ikke gjøre store skifter i system eller filosofi gjennom en sesong.


Det varierer en god del. Fergusons lag spilte etterhvert anderledes i CL og PL. Pep eksperimenterte MYE i Barca. Anchelotti benytter varier en god del. I italia er det helt vanlig å behersek flere systemer. I VM ser vi også store endringer fra kamp til kamp.

Jeg synes fordelen ved å beherske flere systemer er åpnbar. Man kan velge det som står best til motstanderen. Temme deres styrker og fremme egne. Spesielt for å gjøre endringer mens kampen pågår.

Med de korte treningstidene sier det seg selv at vi ikke rekker mye av dette. Jeg kan ikke fatte at store deler av denne skoleringen ikke tas på smartboard ol.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Joggi Bogga

Quote from: Klaus_Brann on November 25, 2014, 00:03:04 AM
Quote from: Joggi Bogga on November 24, 2014, 08:31:05 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 23, 2014, 23:23:58 PM
Quote from: storB on November 23, 2014, 22:22:18 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 23, 2014, 22:07:20 PM
Norling kan fint endre dett til en mye bedre sesong neste år


Har mistet troen eg, han har brukt ett år nå, altså det første prøve året på å IKKE sette en formasjon. Det han vet nå er at vi ikke evner å ha ballinhav og at vi ikke evner å spille uber direkte heller.


Jeg mener han og Brann ikke har nok rette typer til å spille godt nok slik han ønsker, og hvis man får inn flere typer som passer inn i stilen tror jeg det blir bedre.


Dyr og dårlig strategi.

Vi kan ikke endre stallen etter en treners noe spesielle stil. Hva skal vi da gjøre når Norling vil hjem igjen? Det er ingenting som tyder på at han er i ferd med å snu skuten.


Det finnes da muligheter til å hente gode spillere uten at de koster mange millioner, det er det mange eksempler på.
Hvis en trener ikke skal få hente spillere han mener passer inn i sitt system lurer jeg på hva du tror er normalt...


Dessverre er det vel din virkelighet mer normal enn den burde være. I England kan et manager-bytte koste en milliard fordi han må ha "sine" spillere. I godt drevne klubber solid forankret gjennom at sportsdirektøren er sjefen vil trenerbyttene knapt merkes (BM, Porto, Juve, tidl Lyon osv).

Norling har en helsvensk stil, det vil være galskap å handle spillere for denne (Orlov) da de gjerne vil være uønsket når neste trener kommer inn.

Brann må aldri mer hente trenere som trenger å hente "egne spillere". Det Brann trenger er trenere som passer inn i klubbens sportslige strategiplan*.

*En ordentlig sportslige strategiplan altså, ikke noe som minner om de greiene vi vistnok driver etter i dag.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Xminator

Quote from: Nixon on November 03, 2014, 19:03:27 PM
Vi kan ikke si opp nåværende analyseansvarlig pga budsjettkutt og så ansette en ny noen uker etterpå. Det sier seg selv.


Joda, behov endrer seg, spesielt med ett riktig resultat i kveld.

Go Up