• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Sandnes Ulf - fredag 19. sept. kl. 19.00

Started by Nixon, September 15, 2014, 08:35:38 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Ny cupfinale for våre gutter mot et det svakeste laget i TL. Et lag som bare i teorien kan holde seg. Heldigvis ser det ikke ut som at noen i Brann tar lett på denne kampen.

Det er vel i utgangspunktet ingen grunn til å endre på laget som moste Godset i helgen. Eneste måtte jo være at Haugen tar plassen fra Barmen. Haugen har jo aldri spilt seg ut, men Barmen var god sist og fortjener i bunn og grunn en sjanse til på midtbanen.
Rød makt på Hansa

dudo

Barmen må vel stå over?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Oooops, det har ikke jeg fått med meg. Men da er midtbaneduoen på fredag bankers og uten reelle utfordrere.
Rød makt på Hansa

Corran

Jepp mener dette laget gir seg selv. Satt å tenkte i kampen på lørdag at det var muligheter for at Barmen kom til å ta plassen til Haugen men så fikk han kortet
Resten av laget sier seg selv om ingen får skader eller sykdom i løpet av uken
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

aleksanderhjelleseth

Og med den formen Askar viste mot sif, er han endelig et reelt alternativ til en startplass. Konkurranse situasjonen i troppen spisser seg til, og det er veldig gledelig.

Huff

Så at Nordlie forklarte en elendig kamp i går med noe ala ''det sitter mellom øra''.

Selvsagt har dermed ULF nå innsett nedrykket, presset er borte og de kan endelig slippe seg fri og storspille:  mot Brann selvfølgelig. Vi taper med minst 17 mål.

sydnes76

Anel Raskaj må stå over pga. femte gule. Da taper vi nok kun med 14...


Gulløl

Brann taper om de slipper ned innsatsen med 10 %. Enkel kamp nei, en typisk kamp som Brann kan gå på trynet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

En typisk kamp der våre formspillere fortsetter framgangen, dominerer i alle ledd og feirer Sandnes Ulf utfor stupet med kalassifre.
Gå av.

Jose Arrogantio

En typisk kamp der Brann enten vinner, taper eller får uavgjort og supporterne blir enten fornøyd eller misfornøyd med spillet og innsatsen.

1908

Tror vi vinner denne kampen greit.. Vi har hevet oss såpass mye at denne kampen tar vi lett..

Hatleking

Dette blir ein god siger med mange mål! Her er det berre å få med slekt, vener og uvener på kamp!

apop

Det var da voldsomt til jinxing her da!

Dette lukter stortap og 2 røde kort!

Corran

Ja det var syk jinxing dette Er forumet hacket av Sandnes supportere
Når eg ser på innleggene blir jeg meget bekymret for kampen. Hadde en OK følelse men nå er den vekk
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Gå av.


krøvel vellevold

Vil minne om at Ulf hadde fire uavgjorte før helgens tap - hvorav to på bortebane mot Glimt og Stabæk. Sistnevnte hadde også nettopp vunnet på Marienlyst...
Legg ned hele klubben!

aleksanderhjelleseth

Nå vet ikke eg hvor langt unna azar er fra å være fit igjen, men visst Ulf parkerer bussen skulle vi hatt beistet på topp. Ulf går vell for å gjennomføre 1 kontring som fører til mål. Frykter en svært tung å frustrerende kamp. Håper på fullstendig lekestue og utklassing.

ostraume

Slapp av! Vi spiller rundt de, over de og gjennom de!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on September 16, 2014, 07:46:41 AM
Slapp av! Vi spiller rundt de, over de og gjennom de!


Nei sånt skjedde bare under Skars.
Legg ned hele klubben!

signaldo

I denne kampen er det en ting som gjelder, og det er bare å trykke på for fullt fra start - legge press på Sandnes Ulf når de har ballen uansett hvor lavt det skulle være - ikke gi dem noen pustepauser. Klarer vi å få et mål tidlig i kampen, gjerne før det er spilt 20 minutter så tror jeg mye er gjort og at kvaliteten på det Sandes Ulf gjør vil falle såpass at vi får mulighet til å pynte enda mer på målforskjellen vår. Er ikke så overtroisk at jeg frykter "jinxing", selv om Sandnes Ulf får det første målet har vi over de siste kampene bygget så mye selvtillit at vi burde klare å snu det uansett.  :D

Mitt tips: 4 - 0

Gulløl

September 17, 2014, 10:38:59 AM #22 Last Edit: September 17, 2014, 10:41:33 AM by Gulløl
Mitt tips: 1 - 1.

En drøss av eksempler opp gjennom årene på at "sikre seiere" på Stadion ikke alltid slår inn. Frykter at laget ikke er skjerpet nok til denne kampen. Ville heller hatt en ny kamp mot RBK en denne "sikre" mot Sandnes Ulf.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

De siste årene har Brann i nesten alle tilfeller slått de tre dårligste lagene på tabellen på Stadion. Kun 0-0 mot Hønefoss i fjor, samt 1-2 for Aafk i 2008  skiller seg ut i sesongene 2013, 2012, 2011, 2010, 2009 og 2008. 16-1-1 altså.

Sikker seier ;) .
Gå av.


Baunebob

September 17, 2014, 12:03:57 PM #25 Last Edit: September 17, 2014, 12:06:11 PM by Baunebob
Sinnsykt viktig denne. Alle mann til Stadda.

Edit: Azar melder seg spilleklar. Vi trenger han i alle fall på benken.

dragn

           Piotr
Vindheim Grønner Hanstveit Mojsov

Huseklepp Badji Haugen Skaanes

            Karadas   Pedersen

Nixon

La Karadas starte på benken og la han få et innhopp for å få litt kampfølelse. Ingen grunn til å risikere noe i en kamp som tross alt skal være den letteste av kampene som er igjen. Vi vil trenge Karadas mer senere.
Rød makt på Hansa

Rex

Tror Brann stiller heltent til denne kampen. Er mer spent på hvilken modus Sandnes Ulf er i. Selv om de spilte grusomt i helgen, har de hatt en del uflaks i det siste, og kan fort komme tilbake i denne kampen.

Hvis de derimot har gitt opp, og vi vinner, er ikke det heller bare til vår fordel. Det kan bety at de gir bort gratispoeng til våre konkurrenter i sine siste kamper. Ulf har igjen blant andre Haugesund, Sogndal, Start og Sogndal.

Men jeg tror og håper Brann vinner dette. Tipper 3-1

dokken

Quote from: Spelaren on September 17, 2014, 11:28:24 AM
De siste årene har Brann i nesten alle tilfeller slått de tre dårligste lagene på tabellen på Stadion. Kun 0-0 mot Hønefoss i fjor, samt 1-2 for Aafk i 2008  skiller seg ut i sesongene 2013, 2012, 2011, 2010, 2009 og 2008. 16-1-1 altså.

Sikker seier ;) .



Under Norling har vi tapt hjemme mot Stabæk, Haugesund og Glimt. Og går vi lenger tilbake, var det typisk å Brann å tape slike kamper hjemme.

Spelaren

Quote from: dokken on September 17, 2014, 16:34:37 PM
Quote from: Spelaren on September 17, 2014, 11:28:24 AM
De siste årene har Brann i nesten alle tilfeller slått de tre dårligste lagene på tabellen på Stadion. Kun 0-0 mot Hønefoss i fjor, samt 1-2 for Aafk i 2008  skiller seg ut i sesongene 2013, 2012, 2011, 2010, 2009 og 2008. 16-1-1 altså.

Sikker seier ;) .



Under Norling har vi tapt hjemme mot Stabæk, Haugesund og Glimt. Og går vi lenger tilbake, var det typisk å Brann å tape slike kamper hjemme.


Ingenting av det du skriver motsier mine poeng. Finn gjerne historiske data på at Brann i større grad enn normalt taper mot bunnlagene. Eg tok med de tre nederste, for å være litt raus med myten. Ulf er desidert sist, og om en så faktisk regner med de siste tre plassene taper Brann uhyre sjelden disse kampene.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on September 17, 2014, 18:13:58 PM
Quote from: dokken on September 17, 2014, 16:34:37 PM
Quote from: Spelaren on September 17, 2014, 11:28:24 AM
De siste årene har Brann i nesten alle tilfeller slått de tre dårligste lagene på tabellen på Stadion. Kun 0-0 mot Hønefoss i fjor, samt 1-2 for Aafk i 2008  skiller seg ut i sesongene 2013, 2012, 2011, 2010, 2009 og 2008. 16-1-1 altså.

Sikker seier ;) .



Under Norling har vi tapt hjemme mot Stabæk, Haugesund og Glimt. Og går vi lenger tilbake, var det typisk å Brann å tape slike kamper hjemme.


Ingenting av det du skriver motsier mine poeng. Finn gjerne historiske data på at Brann i større grad enn normalt taper mot bunnlagene. Eg tok med de tre nederste, for å være litt raus med myten. Ulf er desidert sist, og om en så faktisk regner med de siste tre plassene taper Brann uhyre sjelden disse kampene.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on September 17, 2014, 18:58:11 PM
Quote from: Spelaren on September 17, 2014, 18:13:58 PM
Quote from: dokken on September 17, 2014, 16:34:37 PM
Quote from: Spelaren on September 17, 2014, 11:28:24 AM
De siste årene har Brann i nesten alle tilfeller slått de tre dårligste lagene på tabellen på Stadion. Kun 0-0 mot Hønefoss i fjor, samt 1-2 for Aafk i 2008  skiller seg ut i sesongene 2013, 2012, 2011, 2010, 2009 og 2008. 16-1-1 altså.

Sikker seier ;) .



Under Norling har vi tapt hjemme mot Stabæk, Haugesund og Glimt. Og går vi lenger tilbake, var det typisk å Brann å tape slike kamper hjemme.


Ingenting av det du skriver motsier mine poeng. Finn gjerne historiske data på at Brann i større grad enn normalt taper mot bunnlagene. Eg tok med de tre nederste, for å være litt raus med myten. Ulf er desidert sist, og om en så faktisk regner med de siste tre plassene taper Brann uhyre sjelden disse kampene.


Hjemmefaktoren er temaet, og fortsatt en del av min argumentasjon. Dette skrives på mobil så eg gidder ikkje alltid redigere for alle mulige tolkninger av kontekst. Av bunn 3-lagene er Brann nyere historisk sett solide mot heime. Så eg er altså uenig i at eg skiftet til generelt framfor fortsatt å drøfte kun heime. Eg tror vi liker å dyrke myter.

Borte har vi vel vært nokså drit siden seriegullet, uten at eg har sjekket siste års statistikker for det. Litt jinxing tåler vi, vi har jo Norling!
Gå av.

Jose Arrogantio

Før denne sesongen vant vi "aldri" på kunstgress eller på bortebane i Vestlandet. I år har vel alle borteseirene kommet enten på kunstgress eller på bortebane i Vestlandet, eller begge.

blobby winters

Brann ligger helt nederst i hjemmetabell og på 8. plass på bortetabell så langt i år

http://vglive.no/#eliteguiden=s-livetable-sid-669

Likevel har jeg troen på hjemmeseier fredag. Tror vi kommer til å trenge massevis av offensive krefter og passe oss for kontringer. Jeg tror Norling velger følgende:

           Piotr
Vindheim Grønner Hanstveit Demir

Huseklepp Badji Haugen Skaanes

            Orlov   Pedersen

Spelaren

For å si det sånn; eg har troen  ;D .
Brann framstår som et komplett nytt lag etter at:
- Badji har funnet rollen sin
- Marcus Pedersen har kommet inn
- Huseklepp har kommet seg
- Midtforsvaret har skjerpet seg
- Personlige feil minimert

Flere faktorer er det nok, men det Brann-laget vi ser no er det Brann-laget vi etterhvert bør gjenkjenne som "norm" hva kvalitet på mannskap og taktikk angår. Det kan fortsatt gå litt i berg og dalbane, men svingningene vil være mindre negative framover.
Gå av.

Klaus_Brann

Nå jinxer vi det sikkert, men det er liten tvil om at personlige feil som er minimert har bidratt til at vi heller snur kamper i vår favør nå i stedet for å gi bort latterlige straffer, rot i forsvaret eller røde kort.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Kamptroppen er klar. Karadas og Dramé tilbake. brann.no er underlige. Det virker litt tilfeldig hvem de kommenterer at ikke er med. Denne gangen er det Fakiri som ikke blir nevnt med ett ord.
Tren på langskudd

Nixon

Når var vi så store favoritter sist til en TL-kamp? Det begynner vel å bli en stund siden...
Rød makt på Hansa

KNUDSEN

jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Falkman


OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Falkman on September 19, 2014, 16:54:00 PM
http://www.brann.no/news/article/1szk8b1aasoq1995itumkdl4j/title/azar-gar-rett-inn-pa-laget-igjen


"Azar går rett inn på laget igjen" - men brann.no prøver seg med fortsettelsen "Men spiller han midtstopper eller spiss?" Med mindre Orlov er omskolert til midtstopper, tror jeg egentlig det svaret gir seg selv. :)

Bra at Azar er tilbake. Jeg er i utgangspunktet litt bekymret for at Brann ikke stiller skjerpet nok og får seg en stygg overraskelse mot Sandnes-Ulf, men Azar kan forhåpentligvis bidra til å holde oppe gutsen i resten av laget.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Joggi Bogga

Dette blir en transportetappe. Plassen er reddet og nervøsiteten har sluppet taket.
Nå starter byggingen mot medalje 2015!
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Koffert1

September 19, 2014, 17:38:55 PM #43 Last Edit: September 19, 2014, 17:43:15 PM by Koffert1
har en god følelse. Samtidig en skummel følelse.


Koffert1

September 19, 2014, 17:47:36 PM #45 Last Edit: September 19, 2014, 18:14:06 PM by Koffert1
edit.

Fjernet innlegg for å ikke skape en undøvendig diskusjon.

pidre

Saludar a los monos!

dudo

Quote from: Koffert1 on September 19, 2014, 17:47:36 PM
Uten fordommer lurer jeg på om noen kjenner til Badji sin legning?

Har vel vært et tegn tidligere å kun ha ørepynt i høyre øre.. Håper i tilfelle ikke det kommer noe utenomsportslig oppmerksomhet rundt dette..


Unnskyld meg, men hva faen?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Belfort


Go Up