• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Strømsgodset - Brann Lørdag 13/9 kl 18:00

Started by Tom C, September 10, 2014, 08:58:59 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: Kruxleiven on September 13, 2014, 18:15:32 PM
Vet ikke om TV fokuserte på det, men forut for scoringen signaliserer linjedommeren for innkast til godset. Ble overrasket da jeg så Mojsov kaste inn.


Det var Godset sitt kast, men dommeren overprøvde det siden Mojsov virket så selvsikker på at det var vårt kast.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OmOssSjølOgHansaøl

Sukk ... er på reise og får kun fulgt kampen via BTs livefeed. Denne skjønner jeg at man burde ha sett. :-)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on September 13, 2014, 18:17:50 PM
Sukk ... er på reise og får kun fulgt kampen via BTs livefeed. Denne skjønner jeg at man burde ha sett. :-)


En av sesongens desiderte høydepunkter:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yngve

Ja, i dag er me gode. Men og heldige.

For hadde det vore Godset som hadde putta i løpet av dei fyste 20, då dei overkøyrde oss, fryktar eg me hadde fått det svært tøft.

Men heldigvis er Nielsen-effekten omtrent som Nordlie-effekten.

Hatleking


dudo

Ligger an til 10 poeng siste 5 kamper. De umulige kampene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

1908


Klaus_Brann

Quote from: Yngve on September 13, 2014, 18:20:00 PM
Ja, i dag er me gode. Men og heldige.

For hadde det vore Godset som hadde putta i løpet av dei fyste 20, då dei overkøyrde oss, fryktar eg me hadde fått det svært tøft.

Men heldigvis er Nielsen-effekten omtrent som Nordlie-effekten.


De var best de første 15, men vi hadde enorme kontringssjanser og de var heldige at vi ikke var litt mer presise da også.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Forøvrig synes jeg Norling i sånne kamper fint kunne latt Lorentzen fått 20 minutter.
I stedet tar han ut Pedersen og setter inn Haugen...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Ja, einig. Er redd for at Lorentzen ikkje er heilt spelartypen Norling føretrekk mtp han vil heller ha høge, fysisk robuste spelarar. Lorentzen er eit så bra talent at han bør få litt sjansar.

dudo

Lorentzen vil jeg heller se når vi har mye spill i boks. Men klart, det å spille kamp er utviklende.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

To spillere snur ræven til når Jradi legger an til skudd inne i feltet. Pent.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on September 13, 2014, 18:30:29 PM
Lorentzen vil jeg heller se når vi har mye spill i boks. Men klart, det å spille kamp er utviklende.


Vi sitter jo på ballen nå, så han kunne fint kommet til sjanser, og det er veldig mye mer utviklende å sette inn han enn Haugen når vi leder så klart.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on September 13, 2014, 18:29:36 PM
Ja, einig. Er redd for at Lorentzen ikkje er heilt spelartypen Norling føretrekk mtp han vil heller ha høge, fysisk robuste spelarar. Lorentzen er eit så bra talent at han bør få litt sjansar.


Lorentzen har god fysikk for alderen.
Uansett er han et av de største spisstalentene i Norge for tiden, han må satses på fremover.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on September 13, 2014, 18:37:06 PM
Quote from: Hatleking on September 13, 2014, 18:29:36 PM
Ja, einig. Er redd for at Lorentzen ikkje er heilt spelartypen Norling føretrekk mtp han vil heller ha høge, fysisk robuste spelarar. Lorentzen er eit så bra talent at han bør få litt sjansar.


Lorentzen har god fysikk for alderen.
Uansett er han et av de største spisstalentene i Norge for tiden, han må satses på fremover.


Definitivt. Ellers bør han finne seg en ny klubb.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Veldig synd om me i så fall skal miste to av dei største spisstalenta i norsk fotball. Finne er allereie ute, Lorentzen må få sjansar. Særleg i kampar som dette.

Huff

En jævlig bra bortekamp dette her, jævlig bra. Jeg vil si den beste siden vi var Norges beste lag, ja faktisk bedre enn overhøvlingen av RBK i 11.


Markmus

Sykt at vi har tatt 7 av 12 mulige poeng mot fire lag på rad, kamper hvor det i utgangspunktet var urealitisk med poeng.
Ka du ve?

Hatleking

Potensialet har heile tida vore der i troppen, og med tid til å spele seg inn, mental trening, Pedersen og Badji i beast-modus så openberrar det seg noko stort. Me kjem ikkje til å rykke ned i år, og neste sesong kan bli veldig moro.


Brannfan23

September 13, 2014, 18:52:44 PM #121 Last Edit: September 13, 2014, 18:57:36 PM by Brannfan23
Hadde Brann spilt som i dag da sesongen begynte, så hadde vi nok tatt seriegullet.

TCAC

Quote from: Markmus on September 13, 2014, 18:47:11 PM
Sykt at vi har tatt 7 av 12 mulige poeng mot fire lag på rad, kamper hvor det i utgangspunktet var urealitisk med poeng.


Jepp. Den umulige rekken med de fire topplagene har vi håndtert strålende. Nå gjenstår det å se om vi klarer å opprettholde formen. Veldig typisk Brann å ende formtoppen med 0-1 mot Sandnes-Ulf på fredag. Håper vi starter med samme lag (evt. Karadas inn for Mojsov, og Hanstveit på backen), og med samme innsatsvilje som i dag.

Klaus_Brann

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd med Mojsov på backen og Hanstveit som stopper.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

Badji var helt enorm i dag. Vi skal være glad for at han er vaksinert mot å score, ellers hadde han vært solgt nå

dudo

Grønner solid i dag. Luksusproblem når Azar er tilbake.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

TCAC

Quote from: Klaus_Brann on September 13, 2014, 18:58:09 PM
Akkurat nå er jeg veldig fornøyd med Mojsov på backen og Hanstveit som stopper.


For så vidt enig. Men Azar kommer til å kunne gi oss en ekstra dimensjon mot knokkellag som Sandnes-Ulf. Hva med Azar inn for Orlov?

krakra

Heller Azar inn på topp ja. Det defensive begynner å sitte. På topp er det bare MP som imponerer.

Så får Azar komme ned på dödballer. Er nok der Sandnes er farligst.
Tviler på at han er klar til fredag da.

Gulløl

La oss fortsette med Hanstveit og Grønner på fredag når de fungerer så bra. Azar kan få seg et innhopp, ingen grunn til å risikere noe tilbakeslag etter skaden.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Einig. Azar kan gjerne starte på benken. Elles er eg interessert i å få vete meir om skaden til Skaanes. Forhåpentlegvis var det berre småting.

Gulløl

Skaanes har nettopp vært skadet og har kanskje litt kjenning med den enda. Muligens et bytte for sikkerhets skyld av Norling. Og når en har en like god spiller i Askar på benken var det helt greit at de fikk en omgang hver.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

aleksanderhjelleseth

Denne kampen overgikk definitivt min forventning. Det er en av de beste bortekampene vi har spillt på år og dag, og vi hadde god kontroll fra 0-2. Men sif var fantastisk dårlig, ingenting stemte. Forsvaret var grusomt å midtbanen eide Barmen/Badji. Offensivt med kovacs var det heller ingen god kamp. Var det Brann som spillte de dårlig eller var det sif som virkelig var så dårlig? Var tidspunktene for scoringene våres fullstendig avgjørende for kamputfallet? Tidspunkt for scoring er nok veldig viktig. Syns det er mange, naturlig nok som fortjener skryt etter kveldens utklassing;
Badji var kampens gigant, gu kor herlig å ha en slik spiller i laget. Er fysisk overlegen og har et enormt potensial
Barmen spillte i sin naturlige posisjon, trygg og god. En flott revansj etter den mye omtalte "ikkesaken".
Hanstveit var solid, og sammen med Grønner skapte de ro og tok fullstendig luven av kovacs.
Backne var også solid, Vindheim tar litt større sjangser offensivt, og det gjør han bra. Mosjov er gledelig nok bra. Huseklepp var god i dag, fine driv med ballen, og et spillermål attpåtil må ha smakt godt.
Skaanes er nydelig å se på, og for en chip, messi-nivå på den.
Pedersen er mannen vi har savnet, gir godt med juling, scorer mål og er et konstant uromoment.
Orlov jobber som vanlig masse, men det var ikke hans beste kamp.
Askar derimot spillte sine beste min for året, gratulerer til han.

Håper på mer mot Ulf, at denne kampen gir guttene nyvunnet tro og motivasjon til å forbedre spill og tabellposisjon. Kom igjen.



1908

"Vi spiller på resultatet"

Gu jeg er glad vi er ferdig med den gjengen..

Too far east

Greien med å ikke feire mot gamle lag irriterer meg grenselöst! Vi respekt mot din nye arbeidsgiver og fans!

Erlend

Vis respekt mot de som gjorde deg til den du er.

Too far east

Vis respekt mot de som betaler din million lönn!

Erlend

Så hvis vi selger Skaanes til Molde og de gir ham tre ganger så mye lønn som vi kan tilby og han jubler hemningsløst etter en scoring for Molde mot oss på Brann Stadion så synes du det er helt greit?

TCAC

Selvsagt ingenting å henge seg opp i. Om Pedersen oppriktig mener at Strømsgodset reddet karrieren hans, så er det vel helt greit å ikke feire mål mot dem. La i hvert fall ingen demper på min glede over målet eller seieren.

Too far east

SÃ¥ du mener at  nÃ¥r en spiller scorernett av de viktigeste mÃ¥lene pÃ¥ flere Ã¥r og i tillegg har en ok lönn i Brann sÃ¥ er det helt ok Ã¥ ikke juble?  Jeg sa ikke noe om Ã¥ juble hemningslöst, bare vis respekt for de som i dag betaler din lönn.

Too far east

Ikke spesifik kritikk mot Pedersen, og selvsagt ingenting som demper gleden over dagens resultat. 

Erlend

Så lenge han er profesjonell og scorer målene mot en klubb han er glad i, så er det likegyldig for meg om han jubler eller ikke

TCAC

Quote from: Too far east on September 13, 2014, 21:20:49 PM
SÃ¥ du mener at  nÃ¥r en spiller scorernett av de viktigeste mÃ¥lene pÃ¥ flere Ã¥r og i tillegg har en ok lönn i Brann sÃ¥ er det helt ok Ã¥ ikke juble?  Jeg sa ikke noe om Ã¥ juble hemningslöst, bare vis respekt for de som i dag betaler din lönn.


Han har jobbet som en helt i de fleste kampene han har spilt for oss. Om ikke det er å vise respekt for oss som arbeidsgiver, så vet ikke jeg. Det hadde vært noe annet om han gjorde som Sapara i RBK, å unngå å juble fordi han er misfornøyd med lagledelsens disposisjoner. Pedersen virker derimot å være en lojal, flott type.

krakra

Godset tok inn og satset på MP da karrieren var i ferd md å gå i dass. Både klubben og fansen sto ved ham da han dreit seg ut. At han har sterke fölelser for den klubben og viser det er greit. Han viser respekt for oss ved å score

Jose Arrogantio

Skal ikke være noen plikt å juble. Det skal være noe følelsesmessig.

Xminator

VI får bare håpe Brann setter såpass dype spor at han ikke jubler når han scorer på oss en gang i fremtiden - om det i det hele tatt blir aktuelt.

Det er slike spillere som etter først å ha spilt for oss ikke burde være aktuelle for andre norske klubber før de runder 35. Med budsjettkuttene til verdensmesteren er nok det noe vi kan glemme i neste 5-årsperiode også.

Markmus

Quote from: aleksanderhjelleseth on September 13, 2014, 20:05:04 PM
Denne kampen overgikk definitivt min forventning. Det er en av de beste bortekampene vi har spillt på år og dag


En så god bortekamp må vi tilbake til Mjelde-æraen for å finne.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: TCAC on September 13, 2014, 19:00:45 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 13, 2014, 18:58:09 PM
Akkurat nå er jeg veldig fornøyd med Mojsov på backen og Hanstveit som stopper.


For så vidt enig. Men Azar kommer til å kunne gi oss en ekstra dimensjon mot knokkellag som Sandnes-Ulf. Hva med Azar inn for Orlov?


Ja, Orlov har noe (for å være litt sleivete) Barmensk over seg til tider foran mål. Han brenner mange enorme sjanser, og det hadde ikke vært feil å gi Azar/Lorentzen tillit fra start mot Ulf.
Men siden alt er velstand i dag, tipper jeg vi stiller med tilnærmet samme lag neste fredag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: TCAC on September 13, 2014, 21:19:08 PM
Selvsagt ingenting å henge seg opp i. Om Pedersen oppriktig mener at Strømsgodset reddet karrieren hans, så er det vel helt greit å ikke feire mål mot dem. La i hvert fall ingen demper på min glede over målet eller seieren.


Hehe, jeg nølte et lite sekund med å feire målet. Jeg trodde han hadde blitt avvinket for offside siden han ikke viste noe tegn på glede etter frekkisen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Xminator on September 13, 2014, 22:54:04 PM
VI får bare håpe Brann setter såpass dype spor at han ikke jubler når han scorer på oss en gang i fremtiden - om det i det hele tatt blir aktuelt.

Det er slike spillere som etter først å ha spilt for oss ikke burde være aktuelle for andre norske klubber før de runder 35. Med budsjettkuttene til verdensmesteren er nok det noe vi kan glemme i neste 5-årsperiode også.


Han blir vel solgt til utlandet neste sommer når vi leder serien til sommerferien, før vi faller som en stein og lander trygt på 7. plass...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Paikjetil

Quote from: Klaus_Brann on September 14, 2014, 01:07:16 AM
Quote from: TCAC on September 13, 2014, 21:19:08 PM
Selvsagt ingenting å henge seg opp i. Om Pedersen oppriktig mener at Strømsgodset reddet karrieren hans, så er det vel helt greit å ikke feire mål mot dem. La i hvert fall ingen demper på min glede over målet eller seieren.


Hehe, jeg nølte et lite sekund med å feire målet. Jeg trodde han hadde blitt avvinket for offside siden han ikke viste noe tegn på glede etter frekkisen.


Kjører du deg ikke opp på Brann-stoff før kamper? Marcus sa klart pluss tydelig i fra om at han ikke kom til å feire ved en eventuell nettkjenning mot sin tidligere klubb.

Forøvrig var Skaanes' scoring hans femte for sesongen, dog var tre av de mot RBK.

Go Up