• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Molde Søndag 31.08.2014 kl 19

Started by Corran, August 24, 2014, 14:34:01 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Corran

Er vel på tide med ny kamptråd da vif tråden er begynt å handle om moldekampen

Her er det viktig at det er stor oppslutning og god stemning. Tror publikum har vært med å hale i land de to siste seirene på hjemmebane. Trykket fra tribunen har vært stort og jeg mener spillerne er blitt påvirket til å yte det lille ekstra som gjør forskjellen

Mener vi ska være fornøyde med 1 poeng i utgangspunktet, men har jo også lit tå si hvordan kampen utvikler seg når det gjelder hva vi er fornøyde med.

Badji er tilbake og går sikkert rett inn på laget. Om Skaanes og/eller Askar er tilbake så går nok også en av dem rett inn på laget.
Framme blir det vel Orlov og MP om Orlov ikke slo opp igjen skaden

Gleder meg til kamp
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kjell249

Azar rett inn som stopper og ut med svensken.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Baunebob

Vi må få kampen inn i vårt spor og kjempe Molde ut av stilen. Mye innlegg på Orlov og Pedersen og gode dødballer blir våre beste kort.

Med 15 000+ på tribunen tror jeg tre poeng er mulig.

Klaus_Brann

Kjipt at også Askar var ute samtidig med Skaanes. Blir spennende å se hvem han velger mot Molde, hvis begge er klare. Det skal bli godt å få tilbake Badji igjen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Om både Askar og Skaanes er ute så må da Sævarsson har sneket seg forbi Fakiri i køen...

Erlend

Får virkelig håpe Molde ikke er like gode neste helg som de er i dag.

blobby winters

Quote from: Erlend on August 24, 2014, 19:11:07 PM
Får virkelig håpe Molde ikke er like gode neste helg som de er i dag.


Håper det er mye regn i Bergen neste uke og at Brann merkelig nok glemmer å klippe gresset.
Tror en tung, treig bane kan gi oss en fordel.

1908


Klaus_Brann

Quote from: Xminator on August 24, 2014, 18:57:15 PM
Om både Askar og Skaanes er ute så må da Sævarsson har sneket seg forbi Fakiri i køen...


Feil side.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: blobby winters on August 24, 2014, 19:19:29 PM
Quote from: Erlend on August 24, 2014, 19:11:07 PM
Får virkelig håpe Molde ikke er like gode neste helg som de er i dag.


Håper det er mye regn i Bergen neste uke og at Brann merkelig nok glemmer å klippe gresset.
Tror en tung, treig bane kan gi oss en fordel.


Gresset er for bra nå uansett.
Bedre med tørt gress som lugger litt, det vil ikke hjelpe MFKs spill.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kruxleiven

Quote from: Baunebob on August 24, 2014, 15:51:55 PM
Vi må få kampen inn i vårt spor og kjempe Molde ut av stilen. Mye innlegg på Orlov og Pedersen og gode dødballer blir våre beste kort.

Med 15 000+ på tribunen tror jeg tre poeng er mulig.


Si meg. Er det Arne Erlandsen som har hvisket noen ord i øret ditt? Jeg er enig i det du sier, men det høres utrolig primitivt ut. Heldigvis har spillerne en helt annen inngang til kamp. Forhåpentligvis trener de, har en lett og humoristisk tone og tenker på hvor gode de er. Selvtillit på plass i hvert fall. Som fan er det vanskelig å ikke stille seg inn på noe annet enn tap. Slipper vi 0-1 eller 1-2 får det være bra. Jo færre mål jo bedre for målforskjellen vår. Ellers spent på forsvarsoppstillingen vår.

Hatleking

Quote from: Kruxleiven on August 24, 2014, 20:03:01 PM
Quote from: Baunebob on August 24, 2014, 15:51:55 PM
Vi må få kampen inn i vårt spor og kjempe Molde ut av stilen. Mye innlegg på Orlov og Pedersen og gode dødballer blir våre beste kort.

Med 15 000+ på tribunen tror jeg tre poeng er mulig.


Si meg. Er det Arne Erlandsen som har hvisket noen ord i øret ditt? Jeg er enig i det du sier, men det høres utrolig primitivt ut. Heldigvis har spillerne en helt annen inngang til kamp. Forhåpentligvis trener de, har en lett og humoristisk tone og tenker på hvor gode de er. Selvtillit på plass i hvert fall. Som fan er det vanskelig å ikke stille seg inn på noe annet enn tap. Slipper vi 0-1 eller 1-2 får det være bra. Jo færre mål jo bedre for målforskjellen vår. Ellers spent på forsvarsoppstillingen vår.


Eg kan love deg at når kampen startar vil du ikkje synast at '0-1' eller '1-2' får vere bra.

Kruxleiven

Quote from: Hatleking on August 24, 2014, 20:06:56 PM
Quote from: Kruxleiven on August 24, 2014, 20:03:01 PM
Quote from: Baunebob on August 24, 2014, 15:51:55 PM
Vi må få kampen inn i vårt spor og kjempe Molde ut av stilen. Mye innlegg på Orlov og Pedersen og gode dødballer blir våre beste kort.

Med 15 000+ på tribunen tror jeg tre poeng er mulig.


Si meg. Er det Arne Erlandsen som har hvisket noen ord i øret ditt? Jeg er enig i det du sier, men det høres utrolig primitivt ut. Heldigvis har spillerne en helt annen inngang til kamp. Forhåpentligvis trener de, har en lett og humoristisk tone og tenker på hvor gode de er. Selvtillit på plass i hvert fall. Som fan er det vanskelig å ikke stille seg inn på noe annet enn tap. Slipper vi 0-1 eller 1-2 får det være bra. Jo færre mål jo bedre for målforskjellen vår. Ellers spent på forsvarsoppstillingen vår.


Eg kan love deg at når kampen startar vil du ikkje synast at '0-1' eller '1-2' får vere bra.



Håper selvsagt alltid på seier. Mot Odd i cupen tenkte jeg det var ikke så farlig om vi røk ut, men jeg merket at når kampen startet hadde jeg en helt annen følelse. Vi får se. Også denne kampen kan ende på alle tenkelige vis.

Baunebob

Quote from: Kruxleiven on August 24, 2014, 20:03:01 PM

Si meg. Er det Arne Erlandsen som har hvisket noen ord i øret ditt? Jeg er enig i det du sier, men det høres utrolig primitivt ut. Heldigvis har spillerne en helt annen inngang til kamp. Forhåpentligvis trener de, har en lett og humoristisk tone og tenker på hvor gode de er. Selvtillit på plass i hvert fall. Som fan er det vanskelig å ikke stille seg inn på noe annet enn tap. Slipper vi 0-1 eller 1-2 får det være bra. Jo færre mål jo bedre for målforskjellen vår. Ellers spent på forsvarsoppstillingen vår.


Primitivt eller ei, det er det som gir oss poeng. Poeng holder liv i sportsklubben. Og hvor er motsetningen mellom å slå mye innlegg og å ha det gøy på trening? Forhåpentligvis har gutta riktig mengde selvtillit og fighter kampen ut.

Totalt uenig i at vi får være fornøyd med begrenset tap. Intet sjokk om det skjer, men i denne bedritne ligaen kan alt skje og hver kamp lever sitt eget liv.

Lasaron

Brann har et godt utgangspunkt. Vi er i en god flyt, det blir bra med folk og god kok. Likevel er Molde favoritter, så vi kan slå undenfra. Vi har i noen kamper nå slitt med skader og karantener, og likevel gjort det bra. Mot Molde er alle med. De skal få det tøft mot oss.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Kruxleiven on August 24, 2014, 20:03:01 PM
Quote from: Baunebob on August 24, 2014, 15:51:55 PM
Vi må få kampen inn i vårt spor og kjempe Molde ut av stilen. Mye innlegg på Orlov og Pedersen og gode dødballer blir våre beste kort.

Med 15 000+ på tribunen tror jeg tre poeng er mulig.


Si meg. Er det Arne Erlandsen som har hvisket noen ord i øret ditt? Jeg er enig i det du sier, men det høres utrolig primitivt ut. Heldigvis har spillerne en helt annen inngang til kamp. Forhåpentligvis trener de, har en lett og humoristisk tone og tenker på hvor gode de er. Selvtillit på plass i hvert fall. Som fan er det vanskelig å ikke stille seg inn på noe annet enn tap. Slipper vi 0-1 eller 1-2 får det være bra. Jo færre mål jo bedre for målforskjellen vår. Ellers spent på forsvarsoppstillingen vår.

Hva er primitivt med mye innlegg? Hadde det stått lange baller fram så hadde eg vært enig men ser ikke noe motsetning mellom underholdende spill, gode angrep og mange innlegg. Og spiller de bra så er det stor sjanse for mange dødballer også

Og som fan sÃ¥ klarer eg ikke helt  stille meg inn pÃ¥ tap Om eg skulle tippet sÃ¥ hadde eg nok tippet B men eg klarer ikke stille meg inn pÃ¥ det. Føler at nÃ¥ er alt mulig selv om eg e fornøyd med 1 poeng

Ellers har eg en oppfordring om at ingen må snakke om/lete fram statistikker o.l. på hvordan lag gjør det i runden etter en brakseier. Ville vært fælt med jinxing ala når Krøvel skrev om Brann som scoret i sluttminuttene kontra våre konkurrenter som slapp inn i sluttminuttene Og ja det var uken før lsk kampen (holder fremdeles Krøvel personlig ansvarlig for det tapet:-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

osoerli

                          Piotr
Vindheim    Jonsson   Karadas   Hanstveit
Huseklepp   Badji       Haugen     Askar
                  Pedersen   Orlov
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!


1908

                          Piotr
Vindheim    Grønner Karadas   Hanstveit
Huseklepp   Badji       Haugen     Askar
                  Pedersen   Orlov

Kruxleiven

August 24, 2014, 23:13:06 PM #19 Last Edit: August 24, 2014, 23:22:10 PM by Kruxleiven
Quote from: Corran on August 24, 2014, 22:18:45 PM
Quote from: Kruxleiven on August 24, 2014, 20:03:01 PM
Quote from: Baunebob on August 24, 2014, 15:51:55 PM
Vi må få kampen inn i vårt spor og kjempe Molde ut av stilen. Mye innlegg på Orlov og Pedersen og gode dødballer blir våre beste kort.

Med 15 000+ på tribunen tror jeg tre poeng er mulig.


Si meg. Er det Arne Erlandsen som har hvisket noen ord i øret ditt? Jeg er enig i det du sier, men det høres utrolig primitivt ut. Heldigvis har spillerne en helt annen inngang til kamp. Forhåpentligvis trener de, har en lett og humoristisk tone og tenker på hvor gode de er. Selvtillit på plass i hvert fall. Som fan er det vanskelig å ikke stille seg inn på noe annet enn tap. Slipper vi 0-1 eller 1-2 får det være bra. Jo færre mål jo bedre for målforskjellen vår. Ellers spent på forsvarsoppstillingen vår.

Hva er primitivt med mye innlegg?

Kjedelig, uoppfinnsomt. Da burde jo Karadas være på topp i hver kamp da? Han vinner jonalt på hodet. Eller hva med å hente Johnsen eller Kovacs i tillegg? Fotball kan spilles på langt flere måter, men som sagt forstår jeg Baunebobs innlegg. Vi har vært gode på det i det siste og vi bør fortsette med å krige oss til poeng. Om vi ovelever i eliten håper jeg vi neste år kan spille på en annnen måte med mer kombinasjoner og mer gjennom midten.

Den som sa nettbrett vil ta over på datafronten kan brenne. Den takler bare ikke dette. Og det å bla seg opp og ned i innlegg er skit vanskelig. Ser alt står i quote nå, men det får bare være. For vanskelig å rette før jeg har en PC.

krøvel vellevold

Quote from: Corran on August 24, 2014, 22:18:45 PM
Quote from: Kruxleiven on August 24, 2014, 20:03:01 PM
Quote from: Baunebob on August 24, 2014, 15:51:55 PM
Vi må få kampen inn i vårt spor og kjempe Molde ut av stilen. Mye innlegg på Orlov og Pedersen og gode dødballer blir våre beste kort.

Med 15 000+ på tribunen tror jeg tre poeng er mulig.


Si meg. Er det Arne Erlandsen som har hvisket noen ord i øret ditt? Jeg er enig i det du sier, men det høres utrolig primitivt ut. Heldigvis har spillerne en helt annen inngang til kamp. Forhåpentligvis trener de, har en lett og humoristisk tone og tenker på hvor gode de er. Selvtillit på plass i hvert fall. Som fan er det vanskelig å ikke stille seg inn på noe annet enn tap. Slipper vi 0-1 eller 1-2 får det være bra. Jo færre mål jo bedre for målforskjellen vår. Ellers spent på forsvarsoppstillingen vår.

Hva er primitivt med mye innlegg? Hadde det stått lange baller fram så hadde eg vært enig men ser ikke noe motsetning mellom underholdende spill, gode angrep og mange innlegg. Og spiller de bra så er det stor sjanse for mange dødballer også

Og som fan sÃ¥ klarer eg ikke helt  stille meg inn pÃ¥ tap Om eg skulle tippet sÃ¥ hadde eg nok tippet B men eg klarer ikke stille meg inn pÃ¥ det. Føler at nÃ¥ er alt mulig selv om eg e fornøyd med 1 poeng

Ellers har eg en oppfordring om at ingen må snakke om/lete fram statistikker o.l. på hvordan lag gjør det i runden etter en brakseier. Ville vært fælt med jinxing ala når Krøvel skrev om Brann som scoret i sluttminuttene kontra våre konkurrenter som slapp inn i sluttminuttene Og ja det var uken før lsk kampen (holder fremdeles Krøvel personlig ansvarlig for det tapet:-)


Jinxing hadde det vel heller vært hvis påstanden var at Brann ikke gjorde sånne ting. Man kan jo ikke snakke om noen ting, hvis alt som kan tolkes som en positiv opplysning innebærer jinxe-fare...
Legg ned hele klubben!

Corran

I etterpåklokskapens navn kan alt være jinxing :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Jeg vil påstå at vi har hatt mye skader denne sesongen...
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Tren på langskudd

Corran

Håper Jonsson også blir skadet så vi får Grønner fra start
Ser også ut for at det er størst sjanse for Askar og ikke Skaanes Den av de som blir spilleklar spiller regner jeg med
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Jeg mistenker at så lenge Jonsson er frisk-ish så kommer han fremfor Grønner. Når jeg ser på laget til Lasaronen så tror jeg kanskje at så lenge Askar eller Skaanes blir noenlunde skadefrie så får de være med. Barmen hadde kanskje et brudd i tommelen, men det er jo ikke en skade som er veldig problematisk for fotballspillere slik at ddet kan hende han kommer inn for Orlov.

Kjell249

August 25, 2014, 13:54:49 PM #27 Last Edit: August 25, 2014, 13:56:26 PM by Kjell249
Quote from: Corran on August 25, 2014, 12:53:53 PM
Håper Jonsson også blir skadet så vi får Grønner fra start
Ser også ut for at det er størst sjanse for Askar og ikke Skaanes Den av de som blir spilleklar spiller regner jeg med

Jeg håper du får en stein i hodet, så vi slipper disse innleggene på en stund. Hvem går rundt å håper på at andre skal bli skadet for at favorittspilleren skal få spille? Kanskje du bør være forsiktig med hva du håper på. Et normalt menneske ville håpet på at treneren var enig i egne forhåpninger i hvem som skal starte.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Corran

Kjell249: Ja ser den var på sin plass Det skulle for det første vært "håper", men ser i ettertid at det og hadde blitt helt feil. Alt ble rett og slett feil der og selv om jeg tenkte skade pga at han gikk tidlig ut sist så blir det fremdeles feil
Kan bare legge meg lang padde falt (som Mjelde sa det) og beklage
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Kan det være en god idé om Demidov spiller en, tja, 60 minutter for Brann 3 på Nymark i morgen? Han vil jo være høyaktuell for et innhopp mot Molde, og da skader det vel ikke med litt mer kamptrening enn de minuttene han fikk for en uke siden?
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Jeg håper jeg aldri får se Jonsson i Branndrakt igjen.
Han er sikkert en fin fyr, men han har vært et vandrende skademareritt for oss og når Grønner var bra i mot RBK og han er fremtiden, bør det ikke være noen tvil igjen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

aleksanderhjelleseth

Nei Jonsson bør være lengst bak i rekken. At han startet mot vif, etter mange mnd på sidelinjen og nesten blottet for kamptrening var sjokkerende. Ihvertfall når Grønner var såpass god mot Rbk. Eg har ført det opp på listen over uforstålige valg Norling har gjort etter han tok jobben.

Jose Arrogantio

Både Norling og Skarsfjord har hatt en merkelig tendens til å foretrekke Jonsson uansett form. Merkelig.

aleksanderhjelleseth

Uansett, eg hadde foretrukket dette laget mot Molde;

Piotr
Vindheim - Grønner - Hanstveit - Mosjov
Huseklepp - Haugen - Badji <3- Skaanes
              Mp-Orlov

Flott å ha Badji tilbake, eg er begeistret for spillet hans de siste mnd. Det er noe kontant å kraftfullt over det.
Hvor lenge får vi beholde Vindheim visst han fortsetter i samme spor som han har gjort denne sesongen?
Håper på Skaanes fra start, men Askar begynnte å komme i siget før skaden, så det funker også.
Kjør på med innlegg å knallhard duellstyrke. Vi kan kjempe oss til 3poeng her, ihvertfall med 15000 i ryggen.

Limstift

Vi tar tre poeng mot både Molde og Godset.


Det eneste som er dumt med det er at vi hjelper uspiselige Odd med å minst sikre sølvet, vi hjelper dem i alle fall inn i en muligens tett gullkamp.


Tenk pÃ¥ Fagermo med medalje  :-[ :'(
Alle må gå!

Jose Arrogantio

Gi Fagermo gull og ti millioner i bonus bare det hjelper oss å holde plassen.


Limstift

Ta det litt med ro, vi kommer til å overleve!



Alle må gå!

blobby winters

Spiller ingen rolle om vi taper for Godset og Molde. Da tar Odd bronse uansett ???

Vi skal vinne alle våre kamper. Vi skal også spille borte mot Odd. Den kampen skal være skikkelig gøy å vinne.

Uansett, begynner det å bli lenge siden den Kovacs episoden. Fagermo har tross alt gjort en bra jobb med et lag av spillere som ikke var gode nok for Brann. Vinner de medaljer er det vel fortjent og vi skal være voksen nok til å anerkjenne det.

Jose Arrogantio

Bentley var god nok for Brann, undervurdert spiller hos oss.

blobby winters

Quote from: Jose Arrogantio on August 25, 2014, 21:16:17 PM
Bentley var god nok for Brann, undervurdert spiller hos oss.


Enig.
Endrer teksten min til:
"....ikke var "vurdert" gode nok for Brann."

Kagain

Quote from: Jose Arrogantio on August 25, 2014, 18:22:07 PM
Både Norling og Skarsfjord har hatt en merkelig tendens til å foretrekke Jonsson uansett form. Merkelig.


Tja, kanskje han har en spesiell form for karisma som tilsier (for trenerne) at han alltid er spillesugen og kommer til å gjøre en kjempejobb uansett kamptrening? Og dessuten har han jo trening i å komme direkte tilbake fra skader til startellever.

Kjell249

Jonsson har stort sett vært vår beste forsvarsspiller i følge børsene når han har spillt, og jeg husker det i fjor ble laget en artikkel om at vi tar flere poeng med Jonsson på banen. Så helt tilfeldig er det nok ikke at han spiller, selv om det smerter at det er på bekostning av et "ungt" talent.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Svensken er en rutinert lederfigur og dersom han har gjort det bra på trening er det nok fristende å ta han med. Norling sa jo nylig at litt av grunnen til at Brann har begynt å spille bedre var at blant andre Jonsson (sammen med Karadas, Demidov og Mojsov) var tilbake på treningsfeltet. Så han har nok trent bra de siste par ukene.

Det er jo forøvrig veldig synd at han har vært så mye skadet. Ikke bare for han, men også for Brann. Hadde han vært skadefri i hele perioden tror jeg at ting kunne sett litt annerledes ut for klubben.
Rød makt på Hansa

Spelaren

GÃ¥ av.

Lasaron

Quote from: Spelaren on August 26, 2014, 07:25:08 AM
Quote from: Kjell249 on August 26, 2014, 06:04:30 AM
"ungt" talent.


20 år gammel er "ung"?


Han er gjerne ikke et ungt talent, men han er ung. Og han er et talent. Lorentzen er et ungt talent.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Kjell249 on August 26, 2014, 06:04:30 AM
Jonsson har stort sett vært vår beste forsvarsspiller i følge børsene når han har spillt, og jeg husker det i fjor ble laget en artikkel om at vi tar flere poeng med Jonsson på banen. Så helt tilfeldig er det nok ikke at han spiller, selv om det smerter at det er på bekostning av et "ungt" talent.
NÃ¥ mistenker jeg at det ikke smerter sÃ¥ veldig mye og Grønner er den eneste du syns er greit Ã¥ benke til fordel for en spiller som har vært skadet i et halvt Ã¥r og som var dÃ¥rlig før skaden.  Jonsson er den nest dÃ¥rligste av stopperne pÃ¥ Tv2s børs. Kun foran Demidov. VG-børsen fÃ¥r jeg ikke sett pÃ¥ mobil. Forsvaret vÃ¥rt har endelig begynt Ã¥ være solid etter ferien. Det har til en viss grad skyldes at Grønner har spilt bra. PÃ¥ de fire kampene Grønner har startet har vi sluppet inn tre mÃ¥l. Ett av de kom etter at han var byttet ut. Han har gjort noen feil, men ellers har han storspilt bÃ¥de i duellspill og langs bakken ved Ã¥ bryte og blokkere. Han har ogsÃ¥ vært farlig pÃ¥ offensiv dødball. Mot RBK og VIF viste han at pasningsspillet er pÃ¥ vei tilbake ogsÃ¥.

Jonsson var dårlig før han ble skadet og har vært ute i snart fire måneder. Det er ingen gode grunner til at han skal ta plassen fra en stopper som har vært med på å holde baklengssnittet under ett mål etter ferien, som er i form og som scorer mål og tar for seg også på defensive dødballer. Rutine er bare et ord. Det må ha en effekt på banen for at det skal ha noen verdi. Azar kom inn og tilførte oss noe. Da var det verdt at vi gjorde vårt tiende stopperbytte selv om forsvaret begynte å bli bra. Det samme gjelder ikke Jonsson.

krakra

En annen ting er at Ã¥ starte med Jonsson binder opp ett av byttene. I mine øyne er det meningsløst Ã¥ starte med en stopper som bare kan spille 70 minutter sÃ¥ vi mÃ¥ kaste bort et bytte pÃ¥ et rent stopperbytte.  Særlig nÃ¥r vi allerede spiller med en spiss som heller ikke kan spille en hel kamp.


Jose Arrogantio

Quote from: Spelaren on August 26, 2014, 07:25:08 AM
Quote from: Kjell249 on August 26, 2014, 06:04:30 AM
"ungt" talent.


20 år gammel er "ung"?


20 år gammel er ung. I andre land ser man både 21 og 22-åringer og enda eldre spillere omtales som unge talenter.


Go Up