• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-RBK, søndag 17.08.2014, kl.18 (runde 20)

Started by Gulløl, August 15, 2014, 00:48:21 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Han skal være glad for at dommeren godtok alt sytet hans iallefall. Kjeftet i fem-ti minutter etter det gule, så klaget han på hvert eneste frispark som ble blåst begge veier.

At han spilte så stygt er ikke riktig, og må tilskrives bitre trøndere. Men Badji må virkelig roe ned tempramentet sitt.

Lasaron

Flott kamp! Er i ferd med å slippe ut følelsene igjen på stadion. Det var ikke bare Bataljonen som sang i dag, eller Hansa.

At vi var så mye bedre enn Rosenborg, uten Orlov og Karadas, lover godt. Sånn bortsett fra at vi lå på direkte nedrykk før kampen merket jeg at frykten for å møte bartene hjemme er borte. Deilig med en bekreftelse i dag!
Deilig kamp, deilig stemning! Gratulerer til alle  :)
Tren på langskudd

storB

Quote from: Xminator on August 17, 2014, 20:56:13 PM
Karadas tilbake, Badji ute. Kanskje man bør flytte Hanstveit frem på midten og la Grønner få en ny kamp ved siden av Karadas?


Uenig i at Hanstveit skal flyttes frem, han har nettopp funnet sin plass i laget og er ikke nødvendig å rokke ved det for at han skal spille i en posisjon på midten han aldri har spilt i før. All den tid Orlov er klar til neste kamp så kan Barmen ta plassen til Badji. Eller Birkelund. Eller Demidov som er på gang.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

KEO

Synest de fleste bør få med seg litt hva badji blir forbanna på. Det gule kortet klager han ikke på men han blir sykt forbanna når strandberg klager til dommeren etter hver jævla duell badji er i. Og når badji selv blir taklet i brann overganger så er det knapt at han får frispark. Hva og hvem som sa noe til badji etter kampen var blåst av så jeg ikke, men noe ble sagt fra en RBK spiller og man kunne tydlig se på badji at han tenkte seg 2 ganger om for så å gå trist og sint i garderoben. Badji er den beste spilleren vi har i laget og det blir jævlig viktig å støtte han gjennom høsten.
Nu kør vi!

blobby winters

Oi oi oi. For en kamp! Gratulerer alle sammen...spillere leverte på banen og kriget og kjempet og jobbet. Norling for godt betalt for Mosjov som venstre beck, og 14500 ekte Brann supportere på stadion skapte stemning som får testosteron til å bruse gjennom hele kroppen.

Men, jeg tar dessverre ikke helt av enda. Vi er fortsatt nest sist og 2 poeng opp til kvalik. Vi har 3 vanskelige kamper på rad (VIF borte uten Badji, Molde hjemme, SIF borte) før Ulf hjemme og Odd borte. Tar vi 6 poeng eller mer fra disse 5 kampene blir vi  trygg. Tar vi kun 3 poeng (la oss si mot Ulf), blir det enormt "må vinne" press på oss når vi møter de svakere lagene rundt oss på tabellen.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on August 17, 2014, 20:38:59 PM
Quote from: Kruxleiven on August 17, 2014, 20:34:25 PM
Mojsov har vel 2 baller i nettet i dag? Hva var grunnen til at frisparket måtte taes en gang til?


Frisparket ble tatt i tidligste laget, såg frå min posisjon at dommer hadde ryggen til når det ble slått, tipper han ikkje hadde blåst klart.


Norling ropte dommeren over, gikk ut av teknisk sone (grøss & gru, NFF), og pratet med dommeren. Haugen (?) klarte ikke å vente på dommeren.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Giles on August 17, 2014, 16:22:29 PM
Gud hjelpe oss for et lag. Tapt på forhånd. Fryktelige valg. Værst Mojsov.
Nå er det slutt, takk for i år.



Haha!
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Quote from: Klaus_Brann on August 17, 2014, 23:46:32 PM
Quote from: Spelaren on August 17, 2014, 20:38:59 PM
Quote from: Kruxleiven on August 17, 2014, 20:34:25 PM
Mojsov har vel 2 baller i nettet i dag? Hva var grunnen til at frisparket måtte taes en gang til?


Frisparket ble tatt i tidligste laget, såg frå min posisjon at dommer hadde ryggen til når det ble slått, tipper han ikkje hadde blåst klart.


Norling ropte dommeren over, gikk ut av teknisk sone (grøss & gru, NFF), og pratet med dommeren. Haugen (?) klarte ikke å vente på dommeren.



Så ut som at Norling og dommeren pratet om Badji.

"- Visa lite kärlek åt Badji, dommar. Han är som en blommor i lite hård vind som förhindrar bierne från at lande och befrukte honom. Då blir han lite frustrerade."
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: Kruxleiven on August 17, 2014, 19:40:46 PMTeit med seriegullsanger og Rosenborg rykker ned sang.




Selvironi er en fin bil.

Men på den annen side er det håpløst at første sang etter scoring handler om motstanderen. Slik pleier det jo å være mot VIF også. Er det DET som er fokus (altså at RBK ligger under - ikke at vi leder), så får de flytte til Trondheim og melde seg inn i "Heia Bortelaget".
Legg ned hele klubben!


krøvel vellevold

Quote from: posemedsnopi on August 18, 2014, 07:27:57 AM
Helland fikk au.
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/--Han-har-jo-fagbrev-i-a-lage-frispark-utpa-der-457185_1.snd


Er det bare meg, eller klager RBK etter hver kamp mot oss over at vi skulle hatt en mann utvist? I så fall er det payback-time etter tiår med RBK-favorisering.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Rosenborg har tilegnet seg en PhD i smålig oppførsel i nyere tid, ingenting å bry seg om.
Gå av.

Christian

Det var vel lett 2-3 episoder i første omgang der RBK slapp unna gule kort som lett kunne vært gitt. Syt og klag. Kjempegøy :-)

Buljongmannen

Enig med Krøvel at det er for mye fokus på hets av motstander rett etter mål. Mye av energien forsvinner og Byen e Bergen, for eks, som kommer 2-3 min senere, blir ikke like intens som den kunne blitt.

Buljongmannen

Synd med Badji ute mot engen. MEN vi har Azar tilbake. Og kanskje Orlov. Og da slipper vi Barmen på topp. Noe som er en inorm fordel, kanskje større enn ulempen ved at Badji ikke spiller.

Giles

Quote from: krøvel vellevold on August 17, 2014, 23:59:47 PM
Quote from: Giles on August 17, 2014, 16:22:29 PM
Gud hjelpe oss for et lag. Tapt på forhånd. Fryktelige valg. Værst Mojsov.
Nå er det slutt, takk for i år.



Haha!

Ja, ha ha. Alltid fint å kunne glede andre. Tro det eller ei men jeg er den som gleder meg mest. Tar gjerne feil i tilfeller som dette.
Det forandrer likevel ikke Mojsovs begrensinger generelt og som venstreback spesielt. De er som før.
Det er også dumt å glemme alle manglene som har vist seg over tid, senest torsdag, på grunn av litt framgang.
Les kommentarene etter for eksempel Oddkampen så skjønner du det.
Brann slår til når en minst venter det og takk for det.
Men det begynner å se ut som et lag og jeg gir gjerne honnør til de som fortjener det. Grønner har hevet seg til et nivå jeg ikke trodde han hadde og Haugen har hatt etpar bra kamper når jeg hadde gitt han opp. Mojsov har hatt en bra kamp?
Mye skal ennå vinnes, dette blir kamp til døra.

Northside

Quote from: Buljongmannen on August 18, 2014, 10:07:12 AM
Enig med Krøvel at det er for mye fokus på hets av motstander rett etter mål. Mye av energien forsvinner og Byen e Bergen, for eks, som kommer 2-3 min senere, blir ikke like intens som den kunne blitt.


Slik kommer det vel alltid å være mot RBK og VIF så lenge folk ikke ønsker noe mer organisert opplegg med capo.

I 1.omgang stod BGG gjengen litt for spredd på Store Stå til at vi kunne trøkke skikkelig til når vi startet sanger. Da blir vi lett overdøvet av slike rop/sanger som "Rosenborg rykker ned".

I 2.omgang fikk vi samlet oss mye bedre der vi pleier på feltet. Da fungerte "stemningen" bedre følte jeg.

Men, det var herlig ironisk å synge "Rosenborg rykker ned" når bortefeltet ble tømt for folk 10min før kampslutt. Den RBK-gjengen må være det dårligste vi har hatt på bortefeltet på ganske lenge!

En annen positiv ting, bortsett fra god stemning og 3 viktige poeng, er at vi spiller innmari artig om dagen! Nå som vi har vunnet 2 hjemmekamper på rad, med glitrende spill som vi ikke har sett på flere år, så tror jeg den "vanlige mann i gaten" begynner å få opp øynene for hva som er på gang ute på banen.
Holder vi oss i Tippeligaen og unngår store utskiftninger i laget i vinter, så kan 2015-sesongen fort bli noe av det gøyeste vi har opplevd på en stund.

krøvel vellevold

Quote from: Northside on August 18, 2014, 10:26:33 AM
Quote from: Buljongmannen on August 18, 2014, 10:07:12 AM
Enig med Krøvel at det er for mye fokus på hets av motstander rett etter mål. Mye av energien forsvinner og Byen e Bergen, for eks, som kommer 2-3 min senere, blir ikke like intens som den kunne blitt.


Slik kommer det vel alltid å være mot RBK og VIF så lenge folk ikke ønsker noe mer organisert opplegg med capo.



Man kommer langt med litt selvjustis. Med mindre capoen skal ha absolutt monopol på å starte sanger - og at det er fullstendig forbud for andre å starte sanger, så vil man ikke bli kvitt starting av sanger på feile steder fordi om man har en capo. Det er ikke verre enn at om noen starter en såpass malplassert sang rett etter scoring, så må det bare overdøves av noe annet - umiddelbart. Start "Byen e Bergen" eller "Heia Brann"-ropet med en gang. "Rosenborg rykker ned" og "For vi hater Enga" kan man vente med til man har kjørt sanger som hyller Brann og/eller målscoreren.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

La merke til en ting rett etter 3-1, da stemningen kokte og "Heia Brann"-ropet runget da Brann skulle ta innkast nesten helt nede ved RBKs dødlinje. Da gikk Pedersen nede i feltet og snudde seg opp mot Store Stå - og smilte bredt. Tydelig at han følte seg hjemme.
Legg ned hele klubben!

Henrik8

For en fantastisk kamp. Marcus Pedersen kommer til å passe perfekt inn hos oss. Ikke at han fremstod sånn i intervjuer i går, men han er arrogant, har enorm selvtillit og fighterinnstinkt som få. han kommer til å være vår drittsekk.

Badji er etter min mening banens beste igjen. Enorm i duellene, godt overblikk og fin pasningsfordeling. Rosenborg kan syte så mye de vil, Badji var ikke overtent i går. Men Norling og co må fortsette å jobbe med temperementet hans, ellers får vi fort problemet fra i vår igjen. Ellers syns jeg Badji virker å ha kommet litt ut av dommerenes svartebok nå, han får ikke like mye imot seg som får. Brann må sørge for at han oppfører seg eksemplarisk så det fortsetter.

Ellers hørtes det ut som stemningen var meget bra i går, særlig mot slutten av kampen. Kudos til de som var der. Fortsetter det som dette tror jeg det kan bli bra med folk utover høsten.
Kjør over pakket 09`

Lasaron

Enig med at dissingen av andre lag kan vente, men et totalt og rungende nei til capo. Det er en styggedom som passiviserer. Dessuten er det flaut, kleint, pinlig, teit og stygt. Det tar vekk kreativitet og spontanitet. Folk vil over tid venne seg til å vente på capoen. Nei, takk.
Tren på langskudd

Henrik8

Quote from: KEO on August 17, 2014, 22:43:09 PM
Synest de fleste bør få med seg litt hva badji blir forbanna på. Det gule kortet klager han ikke på men han blir sykt forbanna når strandberg klager til dommeren etter hver jævla duell badji er i. Og når badji selv blir taklet i brann overganger så er det knapt at han får frispark. Hva og hvem som sa noe til badji etter kampen var blåst av så jeg ikke, men noe ble sagt fra en RBK spiller og man kunne tydlig se på badji at han tenkte seg 2 ganger om for så å gå trist og sint i garderoben. Badji er den beste spilleren vi har i laget og det blir jævlig viktig å støtte han gjennom høsten.



Enig, jeg syns også Badji blir "targeted" av motstanderens spillere, som prøver å få ham utvist. Tidligere syns jeg også det gjaldt dommerne, hver gang Badji var involvert var det automatisk frispark og gult kort, men jeg syns det begynner å bli bedre.
Kjør over pakket 09`

Northside

Quote from: krøvel vellevold on August 18, 2014, 10:48:38 AM
Det er ikke verre enn at om noen starter en såpass malplassert sang rett etter scoring, så må det bare overdøves av noe annet - umiddelbart. Start "Byen e Bergen" eller "Heia Brann"-ropet med en gang. "Rosenborg rykker ned" og "For vi hater Engen" kan man vente med til man har kjørt sanger som hyller Brann og/eller målscoreren.


Men vi gjør jo det hver eneste gang, problemet er vel at folk flest, av en eller annen grunn, alltid hiver seg på disse ropene istedenfor "Byen e Bergen" og den slags.

Men la merke til reaksjonen til Pedersen når "Heia Brann" virkelig runget. Herlig!

Gulløl

http://www.tv2.no/v/836690/
Var dette tidenes første banestorming fra familietribunen BT ??
Var det en familiefar som ville imponere guttungen ? Noen her inne som vil bekjenne sine synder, hehe.
5 sekunder ut i filmen kommer han veltende over reklameskiltene, og dukker opp igjen bak ryggen til Hoff etter 15 sek.

   
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Jeg syns banestorming er en uting........... så lenge de ikke er nakne  ;D
Tren på langskudd

Spelaren

Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on August 18, 2014, 15:46:29 PM
Jeg syns banestorming er en uting........... så lenge de ikke er nakne  ;D


Og da skal det være damer. Og de skal være fine. Og single.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on August 18, 2014, 17:30:20 PM
Quote from: Lasaron on August 18, 2014, 15:46:29 PM
Jeg syns banestorming er en uting........... så lenge de ikke er nakne  ;D


Og da skal det være damer. Og de skal være fine. Og single.


Men nakne menn er mye morsommere.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on August 18, 2014, 10:48:38 AM
Quote from: Northside on August 18, 2014, 10:26:33 AM
Quote from: Buljongmannen on August 18, 2014, 10:07:12 AM
Enig med Krøvel at det er for mye fokus på hets av motstander rett etter mål. Mye av energien forsvinner og Byen e Bergen, for eks, som kommer 2-3 min senere, blir ikke like intens som den kunne blitt.


Slik kommer det vel alltid å være mot RBK og VIF så lenge folk ikke ønsker noe mer organisert opplegg med capo.



Man kommer langt med litt selvjustis. Med mindre capoen skal ha absolutt monopol på å starte sanger - og at det er fullstendig forbud for andre å starte sanger, så vil man ikke bli kvitt starting av sanger på feile steder fordi om man har en capo. Det er ikke verre enn at om noen starter en såpass malplassert sang rett etter scoring, så må det bare overdøves av noe annet - umiddelbart. Start "Byen e Bergen" eller "Heia Brann"-ropet med en gang. "Rosenborg rykker ned" og "For vi hater Engen" kan man vente med til man har kjørt sanger som hyller Brann og/eller målscoreren.


Heia Brann er vel den beste rett etter scoring. Byen e Bergen kan komme etter at Taule har ropt opp 3 ganger Pedersen;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on August 18, 2014, 13:55:15 PM
http://www.tv2.no/v/836690/
Var dette tidenes første banestorming fra familietribunen BT ??
Var det en familiefar som ville imponere guttungen ? Noen her inne som vil bekjenne sine synder, hehe.
5 sekunder ut i filmen kommer han veltende over reklameskiltene, og dukker opp igjen bak ryggen til Hoff etter 15 sek.


Herlig banestorming!
Er det ingen som har en bedre video? TV2 legger det ut når det er fra deres kjære premier league for da er det sjarme.
Det så ut som han tok en haug med selfier med Brann-spillerne før han ble geleidet ut.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Zolkan

Kunne tenkt å kikket på opptak av denne kampen. Noen som legger den ut på torrent?

dex1974

August 18, 2014, 20:25:39 PM #131 Last Edit: August 18, 2014, 20:31:35 PM by dex1974
Quote from: Klaus_Brann on August 18, 2014, 19:35:32 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 18, 2014, 10:48:38 AM
Quote from: Northside on August 18, 2014, 10:26:33 AM
Quote from: Buljongmannen on August 18, 2014, 10:07:12 AM
Enig med Krøvel at det er for mye fokus på hets av motstander rett etter mål. Mye av energien forsvinner og Byen e Bergen, for eks, som kommer 2-3 min senere, blir ikke like intens som den kunne blitt.


Slik kommer det vel alltid å være mot RBK og VIF så lenge folk ikke ønsker noe mer organisert opplegg med capo.



Man kommer langt med litt selvjustis. Med mindre capoen skal ha absolutt monopol på å starte sanger - og at det er fullstendig forbud for andre å starte sanger, så vil man ikke bli kvitt starting av sanger på feile steder fordi om man har en capo. Det er ikke verre enn at om noen starter en såpass malplassert sang rett etter scoring, så må det bare overdøves av noe annet - umiddelbart. Start "Byen e Bergen" eller "Heia Brann"-ropet med en gang. "Rosenborg rykker ned" og "For vi hater Engen" kan man vente med til man har kjørt sanger som hyller Brann og/eller målscoreren.


Heia Brann er vel den beste rett etter scoring. Byen e Bergen kan komme etter at Taule har ropt opp 3 ganger Pedersen;)


Var en herlig kveld på Stadion igår og stemningen var til tider elektrisk som i "gamle dager".
Var faktisk bare andre stadionkampen min i år...cupkampen mot Ranheim var den første!
Jobber nå på tidspunkter som gjør det vanskelig å ta turen over fjellet like ofte som før.
Men som andre har nevnt her reagerte jeg og på "capo" som styrer synging.
Er det kun sangfeltet som får lov å starte sanger nå? Kamprop?
Var et par stykker som prøvde å starte "Heia Brann" ropet flere ganger men da holdt sangfeltet fullstendig kjeft. Man startet ikke på det ropet engang men en annen sang.
På bortekamper derimot hiver folk seg på...mye bedre, mere spontant!
På slutten av kampen startet Felt Z på egen hånd og det ga et herlig trøkk! Og da slang man seg på? Hvorfor akkurat da? Er man redd den gjengen?
Det er greit man prøver å ha organisert synging, men skader da ikke å henge seg på hvis noen skulle finne på å starte en sang? Bedre det enn at stakkaren synger alene eller får med seg kanskje fire-fem til?

Er og enig med at det ble noe flaut med "Rosenborg rykker ned"! Den passet mye bedre i 2005 da vi banket Perry og Skars og de lå i bunnstriden.

Og apropos sanger...de nye sangene fungerer temmelig dårlig må jeg si!
Man speeder opp og trøkket forsvinner. Høres veldig godt ut på tv-sendingene. Så kampen i opptak istad og de kjente og kjære ljomer ut, men Simon and Garfunkel- og Billy Ray-låten (ja jeg vet sistnevnte er ifra fjor!) bare dør ut ganske fort!
Kan det ha noe med tempoet man synger i kanskje? Hva med å legge ekstra trykk/ litt schwung på første ordet i hver linje?

Eks : Sportsklubben, SK, No, Bergen, Pyro, Vi

Når det gjelder Simon and Garfunkel låten...hør på originalen og prøv å synge i samme rytme.


Er jo ikke sikkert dette gjør noe fra eller til og at jeg pirker vel mye...bare noen små forslag som kanskje kan løfte de to sangene mere frem! For melodiene gjør seg absolutt som supportersanger og brukes jo mye borte i England!      


Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Klaus_Brann

Quote from: dex1974 on August 18, 2014, 20:25:39 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 18, 2014, 19:35:32 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 18, 2014, 10:48:38 AM
Quote from: Northside on August 18, 2014, 10:26:33 AM
Quote from: Buljongmannen on August 18, 2014, 10:07:12 AM
Enig med Krøvel at det er for mye fokus på hets av motstander rett etter mål. Mye av energien forsvinner og Byen e Bergen, for eks, som kommer 2-3 min senere, blir ikke like intens som den kunne blitt.


Slik kommer det vel alltid å være mot RBK og VIF så lenge folk ikke ønsker noe mer organisert opplegg med capo.



Man kommer langt med litt selvjustis. Med mindre capoen skal ha absolutt monopol på å starte sanger - og at det er fullstendig forbud for andre å starte sanger, så vil man ikke bli kvitt starting av sanger på feile steder fordi om man har en capo. Det er ikke verre enn at om noen starter en såpass malplassert sang rett etter scoring, så må det bare overdøves av noe annet - umiddelbart. Start "Byen e Bergen" eller "Heia Brann"-ropet med en gang. "Rosenborg rykker ned" og "For vi hater Engen" kan man vente med til man har kjørt sanger som hyller Brann og/eller målscoreren.


Heia Brann er vel den beste rett etter scoring. Byen e Bergen kan komme etter at Taule har ropt opp 3 ganger Pedersen;)

Men som andre har nevnt her reagerte jeg og på "capo" som styrer synging.
Er det kun sangfeltet som får lov å starte sanger nå? Kamprop?
Var et par stykker som prøvde å starte "Heia Brann" ropet flere ganger men da holdt sangfeltet fullstendig kjeft. Man startet ikke på det ropet engang men en annen sang.
På bortekamper derimot hiver folk seg på...mye bedre, mere spontant!
På slutten av kampen startet Felt Z på egen hånd og det ga et herlig trøkk! Og da slang man seg på? Hvorfor akkurat da? Er man redd den gjengen?
Det er greit man prøver å ha organisert synging, men skader da ikke å henge seg på hvis noen skulle finne på å starte en sang? Bedre det enn at stakkaren synger alene eller får med seg kanskje fire-fem til?

Er og enig med at det ble noe flaut med "Rosenborg rykker ned"! Den passet mye bedre i 2005 da vi banket Perry og Skars og de lå i bunnstriden.

Og apropos sanger...de nye sangene fungerer temmelig dårlig må jeg si!
Man speeder opp og trøkket forsvinner. Høres veldig godt ut på tv-sendingene. Så kampen i opptak istad og de kjente og kjære ljomer ut, men Simon and Garfunkel- og Billy Ray-låten (ja jeg vet sistnevnte er ifra fjor!) bare dør ut ganske fort!
Kan det ha noe med tempoet man synger i kanskje? Hva med å legge ekstra trykk/ litt schwung på første ordet i hver linje?

Eks : Sportsklubben, SK, No, Bergen, Pyro, Vi

Når det gjelder Simon and Garfunkel låten...hør på originalen og prøv å synge i samme rytme.

Er jo ikke sikkert dette gjør noe fra eller til og at jeg pirker vel mye...bare noen små forslag som kanskje kan løfte de to sangene mere frem! For melodiene gjør seg absolutt som supportersanger og brukes jo mye borte i England!       


Nå er det slik at vi ikke
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Hva er greien med C-sports? Kampen gikk der i går, men i dag er den borte vekk. Nå ligger den plutselig på Sumo isteden? Skjønner meg ikke på dette greiene her.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

crm

Merker at også diskusjonen om stemningen begynner å nærme seg 2007-nivå, med luksusproblemer som at det startes for mange sanger samtidig. En capo vil jo aldri være noe hinder for at andre også kan starte sanger når forholdene ligger til rette for det. Problemet er at Brann Stadion i store deler er ganske så tyst - da kan en dedikert forsanger få opp trøkket blant den syngende skare. På ståfeltet kunne det gjerne vært litt mer disiplin, i de fleste kamper i år har det vært helt stille fra venstre del av feltet.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Spelaren

Quote from: kabelmann on August 18, 2014, 22:24:42 PM
Hva er greien med C-sports? Kampen gikk der i går, men i dag er den borte vekk. Nå ligger den plutselig på Sumo isteden? Skjønner meg ikke på dette greiene her.


Kampene skal ifølge faq-en ligge der i arkivet, men de er av denne å dømme litt svake på arkivering : http://kundo.se/org/csports-no/d/jeg-far-ikke-til-a-spille-av-en-kamp-fra-arkivet/

Slikt er uhyre irriterende, man betaler et løpende abonnement, men en såpass simpel oppgave å FIKSE eventuelle små feil under sending så det kan arkiveres skikkelig er tydeligvis for vanskelig for dem. Hallo i luken, liksom. På YouTube kan hvem som helst laste opp en redigert snutt men de som har råd til å dytte drøye milliarden under bordet til NFF klarer ikkje denne enkle saken. Patetisk.
Gå av.

nero

Det er også noe med at c-more ikke kan vise kamper som har gått på andre kanaler i opptak, bare live. Det har jeg brent meg på noen ganger da jeg har prøvd å se kamp etter jobb. Men RBK-kampen gikk da ikke på tv2?

Uansett, største opplevelsen på stadion på lang, lang tid! ;D
Lions led by donkeys.

krøvel vellevold

Jeg ringte CMore (eller CSport eller hva det heter) i går ettermiddag, og da sa de at den skulle legges ut. Det rare var at den lå der søndag kveld. Men da jeg skulle se resten av kampen mandag ettermiddag, var det antagelig tv's sending som lå på samme URL. Altså det som CMore viste på TV akkurat da. Men tilfeldigvis viste TV opptak av Brann-kampen noe senere, så jeg fikk sett resten. Derfor har jeg ikke sjekket om den ligger i arkivet.

Men jeg tror det stemmer at de ikke har TV2-kampene i arkivet. Det er et helt merkelig system. De har vel lov til å vise TV2-kampene på nettet, men ikke i arkivet. Mens TV2 ikke engang legger sine egne kamper i arkivet før 24 timer etterpå. Med andre ord: TV2s kamper ligger ikke på noe nettsted mellom kampen og 24 timer etterpå. Jeg syns det er veldig merkelig at det er en 24 timers sperre for TV2.no på TV2s egne kamper. Hvor er logikken i det?
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Ja, det er mye snålt med dette opplegget. Kamper som Tv 2 viser ligger ikke på Csports, men kamper Csports har vist kan ligge på Sumo, som da eksempelvis Brann - Rosenborg. Hvor vanskelig kan det være å dytte en kamp over i arkivet? Det er jo ikke rakettforskning vi snakker om her.

Jaja, i og med at Krøvel har ringt slipper jeg å sende en sur mail :)

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lasaron

Quote from: crm on August 19, 2014, 05:59:56 AM
Merker at også diskusjonen om stemningen begynner å nærme seg 2007-nivå, med luksusproblemer som at det startes for mange sanger samtidig. En capo vil jo aldri være noe hinder for at andre også kan starte sanger når forholdene ligger til rette for det. Problemet er at Brann Stadion i store deler er ganske så tyst - da kan en dedikert forsanger få opp trøkket blant den syngende skare. På ståfeltet kunne det gjerne vært litt mer disiplin, i de fleste kamper i år har det vært helt stille fra venstre del av feltet.


Det er flott med en dedikert type som starter sanger. Men å stå delvis med ryggen mot banen, vendt mot publikum, ja da henviser jeg til det jeg skrev lenger oppe.
Tren på langskudd

revert

Er det noen som vet tiden på det sinnsyke "Heia Brann"-ropet fra kampen mot RBK?

Zolkan

Så/spolte meg gjennom kampen på Sumo isted. Artig når Huseklepp tenner skikkelig etter kampen og havner i munnhuggeri med Sælnes og må halvveis "holdes" tilbake av en assistentdommer. "Kjæften på din jævla.."   Hissigpropp han derre Huse

Northside

Quote from: dex1974 on August 18, 2014, 20:25:39 PM
Men som andre har nevnt her reagerte jeg og på "capo" som styrer synging.
Er det kun sangfeltet som får lov å starte sanger nå? Kamprop?
Var et par stykker som prøvde å starte "Heia Brann" ropet flere ganger men da holdt sangfeltet fullstendig kjeft. Man startet ikke på det ropet engang men en annen sang.
På bortekamper derimot hiver folk seg på...mye bedre, mere spontant!
På slutten av kampen startet Felt Z på egen hånd og det ga et herlig trøkk! Og da slang man seg på? Hvorfor akkurat da? Er man redd den gjengen?
QuoteEr og enig med at det ble noe flaut med "Rosenborg rykker ned"! Den passet mye bedre i 2005 da vi banket Perry og Skars og de lå i bunnstriden.


Du sier du like spontaniteten som f.eks er på bortefeltet hvor de som er mest dritings kan kjøre på. Da må det vel også forventes at sanger som "Rosenborg rykker ned" er det som startes.   



Klaus_Brann

Quote from: Zolkan on August 19, 2014, 15:38:38 PM
Så/spolte meg gjennom kampen på Sumo isted. Artig når Huseklepp tenner skikkelig etter kampen og havner i munnhuggeri med Sælnes og må halvveis "holdes" tilbake av en assistentdommer. "Kjæften på din jævla.."   Hissigpropp han derre Huse


Var det i eller etter kampen?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

En annen ting som er merkelig med kampene i arkivet er at de ikke ligger sortert etter dato eller at de har kommentatorlyd på de. Burde vært en smal sak.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: revert on August 19, 2014, 09:58:13 AM
Er det noen som vet tiden på det sinnsyke "Heia Brann"-ropet fra kampen mot RBK?


Kanskje på 01.05 på sumo, bra trøkk da i alle fall.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dex1974

August 19, 2014, 18:02:10 PM #146 Last Edit: August 19, 2014, 18:07:00 PM by dex1974
Quote from: Northside on August 19, 2014, 16:56:08 PM
Quote from: dex1974 on August 18, 2014, 20:25:39 PM
Men som andre har nevnt her reagerte jeg og på "capo" som styrer synging.
Er det kun sangfeltet som får lov å starte sanger nå? Kamprop?
Var et par stykker som prøvde å starte "Heia Brann" ropet flere ganger men da holdt sangfeltet fullstendig kjeft. Man startet ikke på det ropet engang men en annen sang.
På bortekamper derimot hiver folk seg på...mye bedre, mere spontant!
På slutten av kampen startet Felt Z på egen hånd og det ga et herlig trøkk! Og da slang man seg på? Hvorfor akkurat da? Er man redd den gjengen?
QuoteEr og enig med at det ble noe flaut med "Rosenborg rykker ned"! Den passet mye bedre i 2005 da vi banket Perry og Skars og de lå i bunnstriden.


Du sier du like spontaniteten som f.eks er på bortefeltet hvor de som er mest dritings kan kjøre på. Da må det vel også forventes at sanger som "Rosenborg rykker ned" er det som startes.    






Han som helt alene skrek seg nærmest rød i trynet på "Heia Brann" stod bare noen få meter fra Syngefeltet. Stod selv litt på skrått ovenfor ham igjen.
"Rosenborg rykker ned" synes ikke jeg er spontanitet, men morsom banter fra kampen i 2005 da de virkelig lå nede i dritten da den kampen ble spillt.
I år er de jo rett bak medaljekampen og et hav foran oss på tabellen.
Galgenhumor vi synger om oss derimot mener jeg er noe helt annet og passer mye bedre at vi uansett tabellsituasjon synger "Gullet ska hem" samt eviggrønne "Vi e berømte Brann fra Bergen!"

Favoritten min tidligere :  "Hallo hallo vi e så jævla go
                                         Hallo hallo vi e så jævla go
                                         Vi ha´kkje vunne nåkke siden 1982
                                         Vi e Brann vi e fra Bergen"

Og den geniale vrien i første RL-kampen på Stadion den sesongen mot Halmstad bare dager etter cupfinalen i 2004 :

                    "Vi ha´kkje vunne nåkke siden søndag klokken to"
       
                                                  ;D
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

dex1974

Quote from: Klaus_Brann on August 19, 2014, 17:35:16 PM
En annen ting som er merkelig med kampene i arkivet er at de ikke ligger sortert etter dato eller at de har kommentatorlyd på de. Burde vært en smal sak.


Kampene som går på CMore har ikke kommentatorlyd på Sumo!
Noen som vet hvorfor høydepunktene mot Aafk livekommenteres av Hanøy?
Høres iallfefall ut som det er ham!

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Zolkan

August 19, 2014, 18:09:38 PM #148 Last Edit: August 19, 2014, 18:11:31 PM by Zolkan
 Etter, i etterkant av Badji-trumultene.  Vittig   :D

Klaus_Brann

Hehe, skulle likt å høre mer av det som ble sagt utpå der etter kampen. Hører en på østlansdialekt sier "nå må du gå hjem å slappe av du a" før Huseklepp blir forbanna på jævelen;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up