• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-RBK, søndag 17.08.2014, kl.18 (runde 20)

Started by Gulløl, August 15, 2014, 00:48:21 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

osoerli

August 17, 2014, 17:30:56 PM #50 Last Edit: August 17, 2014, 17:37:13 PM by osoerli
der hadde RBK ballen samanhengande i 3 minuttar, hadde 1-2 sjansar i perioden, alt som følge av eit balltap på tilbakespel til Piotr.  Kom ikkje her og sei at fotteknikk ikkje er viktig for ein keeper!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Flott førsteomgang. Gleder meg til Orlov og Karadas er tilbake. Dette begynner å bli bra.

Hatleking

Det er ikkje det beste spelemessig me har vore, men me har faktisk vore rimeleg effektive. Mojsov er ikkje venstreback, men i dag er det greitt!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 17, 2014, 16:09:38 PM
Dessverre starter Mojsov (...)


Hehe, morsomt når de utskjelte slår tilbake. Både scoring og "assist" på Mojsov.

I andre kommer RBK til å skru opp tempo og kvaliteten noen hakk. Nå må vi fortsette å holde oppe trøkket og gå for minst ett mål til.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Hatleking

No gjeld det å få til det kunststykket med å ikkje ta for store sjansar og blottlegge seg defensivt, men samstundes ikkje kome bakpå.

aleksanderhjelleseth

Gøy å se, Marcus Pedersen er en kjempetilvekst! Orlov-Pedersen kommer til å lage trøbbel for alle vi møter.
For en voldsom arbeidskapasitet Skaanes har. Veldig viktig for Mosjov at Skaanes er 1.forsvarer eller sikring.
Som alle andre i Bergen har eg vært oppgitt og forbanna på Mosjov, men dette var gøy å se på. Ellers tror eg vi får kjørt oss noe jævlig i 2omg. tipper 2-4.

pidre

Saludar a los monos!

krakra



OmOssSjølOgHansaøl

Haha, så fantastisk taiming på Pedersen-målet.

3-1! :-)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!



pidre

Saludar a los monos!

krakra


OmOssSjølOgHansaøl

Nå bør Badji ut før han utvises. Inn med Lorentzen og Barmen ned på midtbanen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!


gunnar

"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

OmOssSjølOgHansaøl

Der er det over.

Faen så deilig! Faen så viktig! Enormt!
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Bunnsolid av hele gjengen. Vi var rett og slett et bedre lag enn RBK. Orlov sammen med Pedersen blir knall. Usikker på hvem Karadas skal inn for. Det naturlige hadde vært å sette Hanstveit ut på back, men Mojsov pisset jo på kantene til RBK i dag.

Ny god kamp av midtbanen også, Huseklepp er i gang. Alt ser egentlig veldig lyst ut og troen på at vi berger oss er veldig høy nå.

OmOssSjølOgHansaøl

Gåsehud over TV-bildende fra Stadion akkurat nå. :)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

TCAC

Så jævlig deilig! Pedersen tilfører virkelig dette laget en ny dimensjon. Smitter også resten av laget med innsatsen sin.

stigh

Lurer på hva som gjorde badji så forbanne etter kampen de måtte jo fysisk holde han borte å va flere RBK som provoserte han etter kampen.. Han gikk for bi meg nå utenfor stadion sammen med drame  og badji var temmelig forbanna. Enda så noe må de ha vert av høy irritasjon

Huff

Brann skal fortsette å jobbe med Badji ja, håpet er at han er noenlunde temmet innen seriestart 2015. >Per i dag vet nok alle motstandere at de potensielt kan møte ti mann med litt riktig terging.

Anyhoo, bunnsolid førsteomgang, litt svakere i andre. RBK er et ordinært lag som spiler kjedelig fotball.Synes alle gjør en kjempejobb i dag, med et unntak av Barmen som nesten ikke får til en dritt. Synes litt synd på fyren.

Og fyttihelvete for en Pedersen-skoring.

kabelmann

Akkurat kommet hjem, for en stemning etter kampen! Folk ville jo ikke gå. De to siste hjemmekampene har vært slik det burde vært hver hjemmekamp, men dette er dessverre blitt mangelvare siden 2007/08. Deilig seier!
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Henki

Ballen skal fremover!

Kruxleiven

August 17, 2014, 19:40:46 PM #75 Last Edit: August 17, 2014, 21:08:26 PM by Kruxleiven
Var på stadion og så kampen. Så lenge det stod 3-1 var man litt nervøs, men alt i alt vinner vi vel fortjent. Deilig å kunne slappe av etter rundt 88 minutter. Da føler jeg vii har kontroll. Strålende siste minuttet der 14000 tilskuere står og klapper laget ut kampen. Frysninger. Var også ved en anledning heia Brann ble sunget at taket nesten løftet seg. Teit med seriegullsanger og Rosenborg rykker ned sang.

Ang kampen så leverer vi vel noe nær årsbeste. Effektiviteten er endelig tilfredsstillende. Vi klarer å sette RBK under trykk i relativt lange perioder og det kjempes godt. På toppen av det har vi fått en ekstra dimensjon med Marcus. En fyr som kan skyte fra distanse og treffe på et helt avgjørende tidspunkt i kampen. Ellers må det legges til at vi blir litt reddet av evneveike avslutninger fra Søderlund og Helland. Samt et keeperspill fra Lund Hansen som ikke er bra. Ser også at rbkweb er i harnisk over Badji. De mente Berntsen ikke turde å vise han ut. Jeg synes vel også det at han kunne hatt en roligere fremtoning på banen.

Torvanger

Jeg ser målet til Pedersen om og om igjen, for et sinnsykt mål, meget mulig den flotteste scoringen på norsk jord noensinne.

Tom C

Synes Badji blir ufortjent behandlet i kamp etter kamp. Helt greit gult kort der han tar Mix, men han klager heller ikke på det kortet. Men når han går opp og vinner en hodeduell klokkereint etterpå, og får frispark imot, fordi han andre fyren er veikere, skjønner jeg han blir irritert. Og når alle de ekle rbk-trynene flokker seg rundt dommeren får å få han utvist i tillegg, så skjønner jeg at Badji av og til føler seg litt forfulgt. Minner meg veldig om Austin, som også var en knallhard men fair spiller. Han ble også avblåst for en haug med perfekte taklinger.
Aldri mer Obos....

nero

Quote from: Torvanger on August 17, 2014, 19:45:10 PM
Jeg ser målet til Pedersen om og om igjen, for et sinnsykt mål, meget mulig den flotteste scoringen på norsk jord noensinne.

Ja, det var helt rått. Jeg skjønte at den kom til å gå inn allerede da jeg så tilslaget!:-)
Lions led by donkeys.

Nixon

Ja, sinnsykt mål. Jeg for min del var sikker på at den gikk utenfor, så det var ekstatisk å se den gå inn!:)
Rød makt på Hansa

Torvanger

Badji er rett og slett for drøy for norsk liga, i engelsk Championship er det gjerne gangbart, men han bør etterhvert skjønne at han må jenke seg. Greit nok at han vant hodeduellen, men Badji manhandler jo RBK-eren i sekvensen etterpå. Hvorfor?

psv-hasund

Veldig god kamp, og en enorm revansje for Mojsov. God kontroll hvis du ser vekk fra slutten av første omgang.

Stemningen på Hansa er noe av det beste som er levert på mange år. Utrolig trykk på enkelte av sangene. Gøy å gå på stadion igjen.

aleksanderhjelleseth

Eg vill også gi litt honnør til Barmen i dag. Han scoret riktig nok ikke i dag heller, men han gjorde masse bra arbeid. Holder fint på ballen, gjør kloke valg, duellerer bra og jobber godt for laget. Han er ingen frelser, men eg synst han gjorde en bra kamp idag, selv om det ikke altid er så lett å se den "usynlige" jobben han gjør.
Huseklepp sin formkurve peker oppover, no begynner han å komme i støtet. Skaanes ligger ned flest km, (mer en Vindheim?) + at han gjør veldig mye bra i dag, god på små flater og en spillertype eg ikke har sett i Brann før. Alt i alt en god kamp, selv om Rbk var fryktelig svake. Fantastisk scoring av Marcus Pedersen, eg digger han allerede.

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on August 17, 2014, 17:00:35 PM
Har det nokon gong vore nokon med dårlegare skuddfot enn Badji i Brann?  Kjem ikkje på nokon i farten.  Han bør ha forbud mot å løysa skot.


Hassan.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: krakra on August 17, 2014, 18:42:20 PMUsikker på hvem Karadas skal inn for.


Ikke godt å si. Grønner var bunnsolid i dag. Hadde vel et par små blemmer som kunne ført til farligheter, men ellers gjorde han jobben sin utmerket. Problemet hans er vel likefullt at Karadas også har samme rolle i midtforsvaret, mens Hanstveit synes jeg har funnet rollen sin rett bak der han dirigerer forsvaret. Og Grønner og Karadas har heller ikke spilt sammen med de usikkerhetsmomentene det medfører. Så Grønner ligger nok i faresonen, selv om han fortjener å få spille videre.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 17, 2014, 18:46:25 PM
Gåsehud over TV-bildende fra Stadion akkurat nå. :)


Enda mer gåsehud på stadion;)
For en fantastisk kamp og for en fantastisk debut for Pedersen. Brannbutikken i morgen! Det var helt magisk å få suseren til Pedersen mot oss på Hansa i dag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: stigh on August 17, 2014, 19:17:26 PM
Lurer på hva som gjorde badji så forbanne etter kampen de måtte jo fysisk holde han borte å va flere RBK som provoserte han etter kampen.. Han gikk for bi meg nå utenfor stadion sammen med drame  og badji var temmelig forbanna. Enda så noe må de ha vert av høy irritasjon


Det der er håpløst.
Han må klare å ha bedre fokus enn det der. Klarer ikke å komme bort for å feire fordi han sitter sinna i garderoben.
Når det er sagt var han kjempe i dag igjen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Kruxleiven on August 17, 2014, 19:40:46 PM
Strålende siste minuttet der 14000 tilskuere står og klapper laget ut kampen. Frysninger. Var også ved en anledning heia Brann ble sunget at taket nesten løftet seg. Teit med seriegullsanger og Rosenborg rykker ned sang.


Folk som så denne på tv vet ikke hva de gikk glipp av, det var 07 flashbacks.
Helt enig med Rosenborg rykker ned. Etter vi scorer bør det være fokus på laget vårt og spilleren som scorer, ikke på å disse RBK.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kruxleiven

Mojsov har vel 2 baller i nettet i dag? Hva var grunnen til at frisparket måtte taes en gang til?

Baunebob

Helt utrolig. Helt massivt. Dette har vi ventet på siden mars.

Hvor begynner man? Mojsov? Pedersen? Stemningen på tribunen?

Rett og slett deilig. Jeg tror vi bare blir bedre utover og redder plassen.

Gutter: TAKK!

Belfort

Dette var bare sykt! Fy faen for en killer vi får i Pedersen

Spelaren

Quote from: Kruxleiven on August 17, 2014, 20:34:25 PM
Mojsov har vel 2 baller i nettet i dag? Hva var grunnen til at frisparket måtte taes en gang til?


Frisparket ble tatt i tidligste laget, såg frå min posisjon at dommer hadde ryggen til når det ble slått, tipper han ikkje hadde blåst klart.
Gå av.

Spelaren

Dette var guttungens første kamp, og FOR en debut. Rosenborg. Nesten fullt Stadion. SEIER og hele tre mål å skrike på seg hes Barry White-stemme. Kan knapt huske sist barteskalp eg fikk med meg.
Gå av.

Baunebob

Men fytti helsikken hvor ustabil Badji kan være. Kanskje vår viktigste spiller når han er i den formen han er nå, men han temperamentet hans er over alle vidder.

apop

Quote from: Spelaren on August 17, 2014, 20:38:59 PM
Quote from: Kruxleiven on August 17, 2014, 20:34:25 PM
Mojsov har vel 2 baller i nettet i dag? Hva var grunnen til at frisparket måtte taes en gang til?


Frisparket ble tatt i tidligste laget, såg frå min posisjon at dommer hadde ryggen til når det ble slått, tipper han ikkje hadde blåst klart.


Ifølge C more så snakket dommeren med Norling om Badji da Brann tok det første frisparket

aleksanderhjelleseth

Quote from: Spelaren on August 17, 2014, 20:40:02 PM
Dette var guttungens første kamp, og FOR en debut. Rosenborg. Nesten fullt Stadion. SEIER og hele tre mål å skrike på seg hes Barry White-stemme. Kan knapt huske sist barteskalp eg fikk med meg.

Guttungen dirret sikkert hele veien hjem? Gratulerer med den heftige debuten! :)

brann89

Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Xminator

Karadas tilbake, Badji ute. Kanskje man bør flytte Hanstveit frem på midten og la Grønner få en ny kamp ved siden av Karadas?

tintin

Surfer litt io påvente av fotballkveld, og ser på rbk sitt forum at de mener badji skulle vært utvist opptil flere ganger idag pga stygt spill, det gule var korrekt, men ka disse trønderne hyler om fikk ikkje eg med meg fra tribunen hvertfall... NOe i det?

Nixon

Pokker! Jeg hadde ikke fått med meg at Badji må stå over. Vet ikke helt om Hanstveit er rette mannen. (Spilte ikke han midtbane mot nettopp VIF en gang i sin ungdom?) Da tror jeg heller at Barmen blir flyttet ned dersom Orlov blir spilleklar, eller at Demidov kanskje kan få en sjanse dersom han kan trene for fullt neste uke.
Rød makt på Hansa

Go Up