• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 2015

Started by Lasaron, August 14, 2014, 08:14:52 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kagain

Quote from: Lasaron on December 06, 2014, 07:41:23 AM

La oss si at Fredrik Haugen sier at han vil vekk. Så byr et lag 1 mill. Brann sier nei. Ingen byr mer. Har Brann nektet da? La oss si at Erdin Demir krever å bli fristilt, og Brann sier nei. Er det nekting? La oss si at Leicester byr 2,3 mill for Badji, og Brann sier nei, er det nekting?



Jeg ser at du spør Krakra, men jeg tenker det at jeg også kan svare her. Skal ta hver situasjon for seg.

Haugen - Får brann 1 million for fyren er det mer enn det som ble betalt for hen. For min egen del er det helt greit om han går til den prisen forutsatt at han har surnet slik det virker. Han kunne være en ressurs i 1. divisjon. Nekter Brann å selge han for denne prisen er det kanskje for at de mener han er verdt mer. Om det ikke blir bydd mer for dette så er det også fair. De kan henvise til at han har vært en stjerne i 1. divisjon før.

Demir - Nå er jeg ikke sikker på lønnen hans, men jeg forutsetter at han ikke er en av de som hever flere millioner i lønn. Brann betalte vel 2.5 millioner for han i sin tid? Klart at de ikke kan gi han vekk for ingenting. Kommer noen og byr 1.5 til 2 millioner for han kan det være greit. Da har Brann litt penger de kan bruke. Det negative med et slikt salg er selvsagt at han er en av få venstrebeinte spillere vi har. Jeg har troen på han men han har allerede surnet noe. Kostnadskutt kan rettferdiggjøre dette. Om taktikken for neste år kan leve med et lavere tempo på sidebackene så kan Skjønningen få trippe rundt der. Vi har mer interessant stoppere. Nevnte Hamoud er ledig på Bosman, se om vi kan få han inn som backup. Vet ikke om vi har noen gode venstrebacker eller spillere med et ok venstrebren og forsvarsgener i Brann 2, men det må være verdt å sjekke ut.

Badji er litt usikker. Han er profesjonell, en terrier og om han fortsetter spillet fra siste halvdelen av denne sesongen vil han være gud i 1. divisjon. Gud selges ikke for 2.3 millioner. Spesielt ikke siden Brann betalte et sted mellom 5 og 7 millioner for han, og har vært tålmodig med han slik at han fikk sjansen til å finne seg selv. Badji virker ellers som en kar som biter tennene sammen og tråkker til. Igjen, Brann er i 1. divisjon, så det kan bli vanskelig å sette seg fullstendig på bakbeina. Om de får 5 millioner for Badji + en spiller av noenlunde samme slaget inn (Kanskje Olofinjana fremdeles har litt å gi i 1. divisjon? Han var jo en litt annerledes type da han var i Brann første gang, men regner med at han har blitt noe tregere men ellers holder greit 1. divisjon-nivå som defensiv midtbannespiller) så kan det være greit å la han gå. Om Demidov blir frisk igjen så kan han få lov å kose seg i Badji-rollen. Ellers var det vel noen som nevnte at Heggland var ok på pasningsspillet. Om han ikke får plass i midtforsvaret (kanskje Pallesen Knudsen og Grønner bor der) så kan det kanskje være interessant å gi ham en slik ryddegutt-rolle som Badji hadde i år? 

Hatleking

Når det gjeld Demir er det openbart at Brann ikkje satsar på han. Han har ikkje vist at han kan ta nivået som krevst, og då er eit sal med ein relativ beskjeden sum heilt greitt. Ingen gje-vekk-pris, men heller ikkje Sogndal-takter. Er sjølv overraska over Haugen, men no spørs det kva som meinast der i artikkelen - om Haugen sjølv har sagt om han er usikker på at han vil vere med ned, eller om Bt er 'usikker' på kva han vil.

Herman1

Quote from: Hatleking on December 06, 2014, 15:37:31 PM
Når det gjeld Demir er det openbart at Brann ikkje satsar på han. Han har ikkje vist at han kan ta nivået som krevst, og då er eit sal med ein relativ beskjeden sum heilt greitt. Ingen gje-vekk-pris, men heller ikkje Sogndal-takter. Er sjølv overraska over Haugen, men no spørs det kva som meinast der i artikkelen - om Haugen sjølv har sagt om han er usikker på at han vil vere med ned, eller om Bt er 'usikker' på kva han vil.


Trist med Demir. Vi hadde vel visse forhåpninger til ham, de fleste av oss.
Og selvfølgelig gir vi enda en gang bort en spiller vi har betalt noen millioner for.
Ikke det at vi kan håpe på noen kroner i overgang, men dette er jo klassisk Brann-mønster i "spillerlogistikken".

Er det forresten noen som har oversikt over hvor mye talentene våre tjener?
Tenker først og fremst på spillerne som har spilt endel i år.

blobby winters

Tipper Demir kommer til å storspille for laget han evt ender opp i.

altmanalt

Demir er landslagsspiller for Sverige, det sier allt om hvor lav IQ Brann har, Bergen har, og BT har.

Hvorfor spiller han på landslaget mens Brann ikke bruker ham, iqmangel
Norling sendte et topplag ned, og spillerflukten tar helt av, blir ikke opprykk da. Norling ut Mohn-penger inn please. IKKE SELG FLERE.

altmanalt

IKKE selg flere, hvorfor selge når 99% av stallen har kontrakt, hallooooo.
Norling sendte et topplag ned, og spillerflukten tar helt av, blir ikke opprykk da. Norling ut Mohn-penger inn please. IKKE SELG FLERE.

Jose Arrogantio

Quote from: altmanalt on December 06, 2014, 18:17:12 PM
IKKE selg flere, hvorfor selge når 99% av stallen har kontrakt, hallooooo.


Fordi spillerne ikke er gode nok og ikke passer inn, og salg frigir midler til å hente bedre spillere.

altmanalt

Quote from: Jose Arrogantio on December 06, 2014, 20:21:57 PM
Quote from: altmanalt on December 06, 2014, 18:17:12 PM
IKKE selg flere, hvorfor selge når 99% av stallen har kontrakt, hallooooo.


Fordi spillerne ikke er gode nok og ikke passer inn, og salg frigir midler til å hente bedre spillere.


Hvor skal man hente de da ? Er det den "enorme pengesekken" som skal lokke dem til Bergen ? Eller den overlegne fotballkompetansen i klubben ? NEI, tvihold på alle, håp at Sandstø kan få dem opp. svensken er ikke til å stole på, han vil jo balltrille i den kjipe 1 divisjon
Norling sendte et topplag ned, og spillerflukten tar helt av, blir ikke opprykk da. Norling ut Mohn-penger inn please. IKKE SELG FLERE.

Corran

Quote from: altmanalt on December 06, 2014, 18:07:55 PM
Demir er landslagsspiller for Sverige, det sier allt om hvor lav IQ Brann har, Bergen har, og BT har.

Hvorfor spiller han på landslaget mens Brann ikke bruker ham, iqmangel

Demir er vel ikke landslagspiller for Sverige. Han har fått være med på 2 samlinger hvor det ikke var noen av utenlandsproffene til Sverige med. Samme som de samlingene Norge har før sesongen starter. Han har vel aldri blitt tatt med i en tropp hvor alle er tilgjengelig eller når det er "alvor"
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Disse tror jeg blir værende uansett, av ulike grunner:
Hanstveit, Karadas, Demidov og Huseklepp.

Disse mener jeg Brann skal nekte å selge:
Grønner, Vindheim og Skaanes

Brann bør tenke seg nøye om før de selger disse:
Lorentzen, Hansson,

Brann kan godt selge disse:
Piotr (mulig å få en bra sum, og passer ikke inn i Norling sin filosofi, har stagnert og blitt litt dårligere).
Badji (den vi kan få mest for, samtidig som han ønsker seg mest, samtidig som han har hatt visse tilpasningsproblemer - en kombinasjon av disse)

Marcus Pedersen er litt for seg selv, pga denne noe usikre klausulen. Men hvis Pedersen forsvinner rykker Orlov opp i kategorien ilag med Lorentzen og Hansson.

De jeg ikke har nevnt er litt sånn midt i mellom. Selvsagt kan ikke alle de selges, men noen kan. Jeg mener alle er gode nok for en opprykksstall, og vi skal jo bruke penger på sportssjef og speider, og kanskje ny assistent. Demir ser jeg på som stallens beste venstreback.
Tren på langskudd

Kagain


Lasaron

Verken Rotihaug eller Soltvedt er en del av A-stallen, de var i femmergruppen.
Tren på langskudd

olebrann3


osoerli

Idiotisk å selge Haugen som er ein av få med erfaring frå 1.div.
Idiotisk å selge Orlov, ingen som vil betale i nærleiken det Roald betalte.  Trur han kjem til å bøtta inn mål i 1. div.  perfekt nivå for han.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kagain

Ellers leste jeg med interesse hvordan Aabrekk hadde fått tak i en spennende finsk midtstopper. Det er slik spillerlogistikk skal fungere. Jeg siterer direkte fra artikkelen

"- Hvordan har dere klart å få tak i en såpass ettertraktet spiller?

- Det er mye som går via kontakter i scoutingjobben, men jeg har fulgt han en stund og pratet med han noen ganger tidligere i år. Jeg er veldig opptatt av vi ikke bare skal sikre oss en god spiller, men også at det er en spiller som takler nye omgivelser, nye medspillere og en ny garderobe godt. Tero har disse egenskapene og han kommer til å passe godt inn hos oss. Jeg er utrolig glad for at han valgte oss, sier en storfornøyd Aabrekk."

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Finsk-midtstopper-til-AaFK-479494_1.snd


Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on December 11, 2014, 08:31:38 AM
Disse tror jeg blir værende uansett, av ulike grunner:
Hanstveit, Karadas, Demidov og Huseklepp.

Disse mener jeg Brann skal nekte å selge:
Grønner, Vindheim og Skaanes

Brann bør tenke seg nøye om før de selger disse:
Lorentzen, Hansson,

Brann kan godt selge disse:
Piotr (mulig å få en bra sum, og passer ikke inn i Norling sin filosofi, har stagnert og blitt litt dårligere).
Badji (den vi kan få mest for, samtidig som han ønsker seg mest, samtidig som han har hatt visse tilpasningsproblemer - en kombinasjon av disse)

Marcus Pedersen er litt for seg selv, pga denne noe usikre klausulen. Men hvis Pedersen forsvinner rykker Orlov opp i kategorien ilag med Lorentzen og Hansson.

De jeg ikke har nevnt er litt sånn midt i mellom. Selvsagt kan ikke alle de selges, men noen kan. Jeg mener alle er gode nok for en opprykksstall, og vi skal jo bruke penger på sportssjef og speider, og kanskje ny assistent. Demir ser jeg på som stallens beste venstreback.


Orlovs agent har vel sagt at han vil vekk, så jeg tror du kan sette han på "forsvinner-listen".
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on December 12, 2014, 00:11:54 AM
Quote from: Lasaron on December 11, 2014, 08:31:38 AM
Disse tror jeg blir værende uansett, av ulike grunner:
Hanstveit, Karadas, Demidov og Huseklepp.

Disse mener jeg Brann skal nekte å selge:
Grønner, Vindheim og Skaanes

Brann bør tenke seg nøye om før de selger disse:
Lorentzen, Hansson,

Brann kan godt selge disse:
Piotr (mulig å få en bra sum, og passer ikke inn i Norling sin filosofi, har stagnert og blitt litt dårligere).
Badji (den vi kan få mest for, samtidig som han ønsker seg mest, samtidig som han har hatt visse tilpasningsproblemer - en kombinasjon av disse)

Marcus Pedersen er litt for seg selv, pga denne noe usikre klausulen. Men hvis Pedersen forsvinner rykker Orlov opp i kategorien ilag med Lorentzen og Hansson.

De jeg ikke har nevnt er litt sånn midt i mellom. Selvsagt kan ikke alle de selges, men noen kan. Jeg mener alle er gode nok for en opprykksstall, og vi skal jo bruke penger på sportssjef og speider, og kanskje ny assistent. Demir ser jeg på som stallens beste venstreback.


Orlovs agent har vel sagt at han vil vekk, så jeg tror du kan sette han på "forsvinner-listen".


Det er greit å selge Orlov hvis Pedersen blir. Men det skal ikke være slik at så lenge agenten sier han vil vekk, så er det bare å gi ham opp.
Tren på langskudd

Heispassasjer

Tolker dette som at Pedersen anser seg som ferdig i Brann:
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Marcus-Pedersen-kobles-til-amerikanske-klubber-479602_1.snd

Noen som følger med på hva Bård Finne gjør på om dagen?
Er han helt ute i kulden?

Huff

Quote from: Heispassasjer on December 12, 2014, 08:32:59 AM
Tolker dette som at Pedersen anser seg som ferdig i Brann:
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Marcus-Pedersen-kobles-til-amerikanske-klubber-479602_1.snd

Noen som følger med på hva Bård Finne gjør på om dagen?
Er han helt ute i kulden?


Finne spiller i en Bundesligaklubb, vi spiller i Adecco. Dersom Finne skulle forsvinne fra Bundesliga tror jeg han kan velge på en langt bedre hylle enn Norge, og skulle det bli Norge blir det nok Molde, ikke en klubb på nest høyeste nivå.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Quote from: Huff on December 12, 2014, 08:43:59 AM
Quote from: Heispassasjer on December 12, 2014, 08:32:59 AM
Tolker dette som at Pedersen anser seg som ferdig i Brann:
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Marcus-Pedersen-kobles-til-amerikanske-klubber-479602_1.snd

Noen som følger med på hva Bård Finne gjør på om dagen?
Er han helt ute i kulden?


Finne spiller i en Bundesligaklubb, vi spiller i Adecco. Dersom Finne skulle forsvinne fra Bundesliga tror jeg han kan velge på en langt bedre hylle enn Norge, og skulle det bli Norge blir det nok Molde, ikke en klubb på nest høyeste nivå.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Heispassasjer

Quote from: Huff on December 12, 2014, 08:43:59 AM
Quote from: Heispassasjer on December 12, 2014, 08:32:59 AM
Tolker dette som at Pedersen anser seg som ferdig i Brann:
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Marcus-Pedersen-kobles-til-amerikanske-klubber-479602_1.snd

Noen som følger med på hva Bård Finne gjør på om dagen?
Er han helt ute i kulden?


Finne spiller i en Bundesligaklubb, vi spiller i Adecco. Dersom Finne skulle forsvinne fra Bundesliga tror jeg han kan velge på en langt bedre hylle enn Norge, og skulle det bli Norge blir det nok Molde, ikke en klubb på nest høyeste nivå.

Så han får spille Bundesliga og ikke 2ndrelagsfotball? Måtte vel vært bedre å kunne komt hjem, skutt Brann tilbake i tippeligaen, fått heltestatus og kanskje blitt enda mer attraktiv for 1stelagsfotball i en annen stor klubb... Spørs hvor langt vekke han er fra første elleveren i Tyskland....

Lasaron

Ja, han anser seg nok for ferdig. Da skal Orlov beholdes.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on December 12, 2014, 06:54:32 AM
Quote from: Klaus_Brann on December 12, 2014, 00:11:54 AM
Quote from: Lasaron on December 11, 2014, 08:31:38 AM
Disse tror jeg blir værende uansett, av ulike grunner:
Hanstveit, Karadas, Demidov og Huseklepp.

Disse mener jeg Brann skal nekte å selge:
Grønner, Vindheim og Skaanes

Brann bør tenke seg nøye om før de selger disse:
Lorentzen, Hansson,

Brann kan godt selge disse:
Piotr (mulig å få en bra sum, og passer ikke inn i Norling sin filosofi, har stagnert og blitt litt dårligere).
Badji (den vi kan få mest for, samtidig som han ønsker seg mest, samtidig som han har hatt visse tilpasningsproblemer - en kombinasjon av disse)

Marcus Pedersen er litt for seg selv, pga denne noe usikre klausulen. Men hvis Pedersen forsvinner rykker Orlov opp i kategorien ilag med Lorentzen og Hansson.

De jeg ikke har nevnt er litt sånn midt i mellom. Selvsagt kan ikke alle de selges, men noen kan. Jeg mener alle er gode nok for en opprykksstall, og vi skal jo bruke penger på sportssjef og speider, og kanskje ny assistent. Demir ser jeg på som stallens beste venstreback.


Orlovs agent har vel sagt at han vil vekk, så jeg tror du kan sette han på "forsvinner-listen".


Det er greit å selge Orlov hvis Pedersen blir. Men det skal ikke være slik at så lenge agenten sier han vil vekk, så er det bare å gi ham opp.


Det er jeg enig i, men det er ikke noe poeng å tviholde på en umotivert spiller med begrensede kvaliteter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Nettopp. Huse og Larsen med topp motivasjon er nok bedre enn en skuffet Orlov som ikke trives. Forsvinner Orlov gir det også plass til å hente en ny, litt råere spiss med erfaring for Adeccoen som holder høyt nivå der nede.
Det er ingen grunn til å tviholde på ham. Selv om han kostet oss dyrt.

Hatleking

Quote from: krakra on December 12, 2014, 19:08:38 PM
Nettopp. Huse og Larsen med topp motivasjon er nok bedre enn en skuffet Orlov som ikke trives. Forsvinner Orlov gir det også plass til å hente en ny, litt råere spiss med erfaring for Adeccoen som holder høyt nivå der nede.
Det er ingen grunn til å tviholde på ham. Selv om han kostet oss dyrt.


Sjølvsagt er det mange grunnar til å behalde Orlov. Norling har jo vist kva spisstyper han liker der framme, og Orlov er jo hans mann. Ein må rett og slett sjå på argumenta for og imot og vege opp eventuelle bod med kor mykje han er verdt for oss.

krakra

Men ettehvert så ble Orlov vraket. Til og med til fordel for Barmen. Så han har nok falt i kurs hos Norling, og hvis han ikke vil være her er det ingen vits i å tvinge ham.

ostraume

Tja...Han ble vel mer rotert ut enn akkurat vraket. Orlov spilte mye i år. Ble toppscorer og viste fin innsats. Samt litt begrensninger. Jeg vil gjerne beholde han.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Også mot hans vilje? Det er ikke snakk om å kaste ham ut, men om det er verdt å tviholde på ham hvis han selv vil vekk. Vi har har gode alternativer på topp.

Lasaron

Hvis Pedersen går skal Orlov i utgangspunktet bli. Men har vi en fullgod erstatter klar kan Orlov selges.
Tren på langskudd

ostraume

Quote from: krakra on December 12, 2014, 19:31:12 PM
Også mot hans vilje? Det er ikke snakk om å kaste ham ut, men om det er verdt å tviholde på ham hvis han selv vil vekk. Vi har har gode alternativer på topp.


Ikke spesielt gode. Lorentzen og Drame.

Hvis vi får et greit bud på Orlov så er det ok å la han få gå, men noe spottpris ser jeg ikke noe poeng i. Ser heller ikke for meg han surner totalt, han er ikke akkurat Zlatan.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Vi har Huse også, men selv med han er jeg enig i at det ikke holder. Lorentzen og Drame er altfor usikre neste år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Vanskelig å tro at noen kan hevde vi har gode alternativer på topp bak Prlov og Pedersen etter denne sesongen.

krakra

Vi har fått tilbake Larsen også, etter storspill i en tilbaketrukken spissrolle.

dudo

Det er to spillere som så definitivt har make-or-break-sesongen sin i år - og da har de fått et år ekstra pga nedrykket: Haugen og Larsen må dominere i 1. div. Ellers er det bare å få dem ut, da slår de aldri gjennom.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Da ligger kanskje noe av problemet i Brann. For begge har prestert på høyt nivå i denne ligaen før. Riktignok noen år sidrn Haugen storspilte, men Larsens prestasjoner er ganske ferske. Forventer at Norling får mer ut av dem neste år. Særlig Larsen. Er Norling like dyktig med ham som Skars var i høst blir han fort vår viktigste spiller i oppryksstriden.

Klaus_Brann

Ja, det må jo være det. Hvis Haugen ikke storspiller det på Norling sin kappe. Hvis Haugen storspiller er det på Haugen sin kappe, og som forventet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Jeg snakket, som Dudo, om begge. Med størst fokus på Larsen, som storspilte i høst. Men du må gjerne dra fokuset på Haugen i et patetisk forsøk på å yppe til krangel. Jeg har ikke tenkt å følge det opp utover dette.

Klaus_Brann

Yppe til krangel?
Du skrev rett ut at det er noen år siden Haugen storspilte og det svarte jeg altså på. Kunne lagt på Larsen der, det hadde ikke endret noe.
Dessverre har ingen av dem blitt noe i nærheten av det som man hadde håpet og trodd.
Larsen har litt skyld i det selv, men han har ikke fått så mye tillit, så han fortjener mer tid spesielt nå etter det han viste i Hønefoss.
Haugen har etterhvert fått veldig mye spilletid, men har ikke imponert nevneverdig og må virkelig skjerpe seg og ta tak i spillet sitt hvis han skal leve opp til hypen. Neste år er en gyllen mulighet for dem begge.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Haugen skal dominere i 1.divisjon om han skal være førstevalg i 2016.

Giles

Quote from: Kagain on December 11, 2014, 15:26:45 PM
Ellers leste jeg med interesse hvordan Aabrekk hadde fått tak i en spennende finsk midtstopper. Det er slik spillerlogistikk skal fungere. Jeg siterer direkte fra artikkelen

"- Hvordan har dere klart å få tak i en såpass ettertraktet spiller?

- Det er mye som går via kontakter i scoutingjobben, men jeg har fulgt han en stund og pratet med han noen ganger tidligere i år. Jeg er veldig opptatt av vi ikke bare skal sikre oss en god spiller, men også at det er en spiller som takler nye omgivelser, nye medspillere og en ny garderobe godt. Tero har disse egenskapene og han kommer til å passe godt inn hos oss. Jeg er utrolig glad for at han valgte oss, sier en storfornøyd Aabrekk."

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Finsk-midtstopper-til-AaFK-479494_1.snd
Aabrekk er som kjent sauebonde og lyriker og tapt for Brann. For dårlig.....



Giles

Quote from: Klaus_Brann on December 13, 2014, 04:46:21 AM
Yppe til krangel?
Du skrev rett ut at det er noen år siden Haugen storspilte og det svarte jeg altså på. Kunne lagt på Larsen der, det hadde ikke endret noe.
Dessverre har ingen av dem blitt noe i nærheten av det som man hadde håpet og trodd.
Larsen har litt skyld i det selv, men han har ikke fått så mye tillit, så han fortjener mer tid spesielt nå etter det han viste i Hønefoss.
Haugen har etterhvert fått veldig mye spilletid, men har ikke imponert nevneverdig og må virkelig skjerpe seg og ta tak i spillet sitt hvis han skal leve opp til hypen. Neste år er en gyllen mulighet for dem begge.



Du er for snill, det er lite sannsynlig at dette er spillere som kan løfte Brann ut av 1. divisjon. Spesielt når de skal trenes av supertreneren som elegant sørget for et historisk nedrykk. Det er nok å se kampene mot Mjøndalen for å få litt bakkekontakt. Her trengs det karakter og en helt annen mentalitet.
Brann vil sannsynligvis stille svakere til seriestart 2015 enn de gjorde i 2014 og må slite seg ut av denne ligaen.
Ikke mye nå som tyder på at det vil skje i 2015.

krakra

Lite sannsynelig? Larsen hadde 12 målpoeng på 13 kamper i Adeccoligaen i fjor, og det på et lag som bare scoret 20 mål i samme periode. 60% av målene var han innvolvert i. Og det er lite sannsynelig at han er en spiller som kan løfte oss ut av Adecco?

Larsen er god nok til å ta en nøkkelrolle i et opprykkslag. Ser ingen lag utenom oss i Adecco hvor han ikke kunne vært blant de aller beste spillerne.

Falkman

Quote from: krakra on December 13, 2014, 11:34:35 AM
Lite sannsynelig? Larsen hadde 12 målpoeng på 13 kamper i Adeccoligaen i fjor, og det på et lag som bare scoret 20 mål i samme periode. 60% av målene var han innvolvert i. Og det er lite sannsynelig at han er en spiller som kan løfte oss ut av Adecco?

Larsen er god nok til å ta en nøkkelrolle i et opprykkslag. Ser ingen lag utenom oss i Adecco hvor han ikke kunne vært blant de aller beste spillerne.


Mulig du har rett i det. Adecco er et passe nivå for ham.

krakra

Tjærnås junior(HBK-supporter) var ganske klar på at han var alt for god for Adecco.

dudo

Quote from: Xminator on December 13, 2014, 10:08:32 AM
Haugen skal dominere i 1.divisjon om han skal være førstevalg i 2016.


Den er, som de sier, inormt grei.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kagain

Quote from: krakra on December 12, 2014, 19:08:38 PM
Nettopp. Huse og Larsen med topp motivasjon er nok bedre enn en skuffet Orlov som ikke trives. Forsvinner Orlov gir det også plass til å hente en ny, litt råere spiss med erfaring for Adeccoen som holder høyt nivå der nede.
Det er ingen grunn til å tviholde på ham. Selv om han kostet oss dyrt.

Giles

December 13, 2014, 11:59:24 AM #797 Last Edit: December 13, 2014, 15:06:09 PM by Giles
Quote from: krakra on December 13, 2014, 11:34:35 AM
Lite sannsynelig? Larsen hadde 12 målpoeng på 13 kamper i Adeccoligaen i fjor, og det på et lag som bare scoret 20 mål i samme periode. 60% av målene var han innvolvert i. Og det er lite sannsynelig at han er en spiller som kan løfte oss ut av Adecco?

Larsen er god nok til å ta en nøkkelrolle i et opprykkslag. Ser ingen lag utenom oss i Adecco hvor han ikke kunne vært blant de aller beste spillerne.

Jeg snakker om mentalitet og guts noe ingen av de nevnte har vist for mye av. Kombinert med en trener som ikke har skjønt noen ting vil det helst gå ille. Se Mjøndalenkampene på nytt og se om du finner gull.
Haugen har takter og burde kunne styre en midtbanen men får det sjelden til. Han tar likevel nesten aldri den fighten som er nødvendig. Larsen er alt for lett å ta ut.

dudo

Jeg synes Haugen har fightet bedre i høst enn noensinne, men registrerer at han ikke har fått særlig kred for det. Mulig det bare er meg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 13, 2014, 11:34:35 AM
Lite sannsynelig? Larsen hadde 12 målpoeng på 13 kamper i Adeccoligaen i fjor, og det på et lag som bare scoret 20 mål i samme periode. 60% av målene var han innvolvert i. Og det er lite sannsynelig at han er en spiller som kan løfte oss ut av Adecco?

Larsen er god nok til å ta en nøkkelrolle i et opprykkslag. Ser ingen lag utenom oss i Adecco hvor han ikke kunne vært blant de aller beste spillerne.


Samtidig er det ikke sikkert at han får spille på samme måte i Brann, og det er nok lettere å gjøre det bra for Hønefoss som det er mindre press på enn Brann som alles øyne er på.
Men jeg håper og tror han blir bra.

Hva med Haugen? Han bør vel kunne ta en nøkkelrolle neste sesong?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up