• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 2015

Started by Lasaron, August 14, 2014, 08:14:52 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

blobby winters

Gjesdal ble vurdert ikke god nok for Brann da vi spilte i TL så han ble solgt til TIL i 1. Div.
Kanskje TIL er interessert i å selge han tilbake til oss for samme pris de betalte oss for han nå som de er i TL og vi er i 1. Div?

esp123

Quote from: ostraume on December 04, 2014, 12:31:25 PM
Grønner er i Judas-humør:

- Jeg må tenke meg om og bruke tiden godt fremover. Vi må se enden av denne evalueringen før jeg konkluderer. Det er rett og slett mye usikkerhet på Stadion for tiden, sier Grønner.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Gronner-vurderer-fremtiden-pa-nytt-478135_1.snd


"Spillerens agent Stig Lillejord"


Kagain

Quote from: Hatleking on December 04, 2014, 14:08:01 PM
Aktuelle signeringar slik eg ser det:

Keeper: Kongshavn (vert sluppe av VIF)

Forsvar: Hamoud (bosman), Jonassen (bosman), Kind Mikaelsen (LSK) - Andreval bak Ringstad, så pga speletid kanskje lysten, men Jonassen ser eg på som eit betre alternativ.

Midtbane: Landu Landu (bosman), Strand (Sogndal), Aursnes (Hødd)

Angrep: Utanlandsk supertalentving


God liste der der, men jeg tror vi kan glemme Strand i alle fall med mindre Mohn plutselig åpner lommeboken sin for en lokal tjuagutt. Finnes det noen tilfeller av overganger mellom Sogndal og Brann i moderne tid der Sogndal har vært grei og sluppet spillere til en overkommelig sum?

Hatleking

Quote from: Kagain on December 05, 2014, 07:27:02 AM
Quote from: Hatleking on December 04, 2014, 14:08:01 PM
Aktuelle signeringar slik eg ser det:

Keeper: Kongshavn (vert sluppe av VIF)

Forsvar: Hamoud (bosman), Jonassen (bosman), Kind Mikaelsen (LSK) - Andreval bak Ringstad, så pga speletid kanskje lysten, men Jonassen ser eg på som eit betre alternativ.

Midtbane: Landu Landu (bosman), Strand (Sogndal), Aursnes (Hødd)

Angrep: Utanlandsk supertalentving


God liste der der, men jeg tror vi kan glemme Strand i alle fall med mindre Mohn plutselig åpner lommeboken sin for en lokal tjuagutt. Finnes det noen tilfeller av overganger mellom Sogndal og Brann i moderne tid der Sogndal har vært grei og sluppet spillere til en overkommelig sum?


Ja, Sogndal er ikkje dei lettaste å forhandle med, men hugs at no er me i 1. divisjon i tillegg til at det er ein lokal spelar. Sogndal kan ikkje kreve like mykje no som dei ville gjort i Tippeligaen.

Kagain

De burde vel ikke kunne, men det er tross alt Sogndal. Tipper de tenker sånn som altmanalt at de priser spillerne høyt slik at ingen andre skal snappe dem. Sogndal har jo god økonomi og lider ingen nød der. De har rett og slett råd til å være vanskelige. Pluss at Brann er en direkte ligakonkurrent. Tipper at hvor lokal fyren er blir tillagt omtrent null vekt.

Herman1

Quote from: Huff on December 04, 2014, 21:55:49 PM


Flott artikkel, ja.

*Det positive for Brann er at man nå har en mulighet til å foreta en "opprenskning" i spillerstallen .
Vi har mange spillere, men dessverre er en del av disse middelmådig stallfyll vi kunne ha klart oss uten.

*Det er også positivt at man i forbindelse med dette også kan redusere utgiftene knyttet til dyre kontrakter og dermed på sikt bedre klubbens økonomi.

Det negative, slik jeg ser det, er at endel gode spillere vi trenger forsvinner i dragsuget etter nedrykket.
Dessuten er det mindre attraktivt for potensielle spillerforsterkninger å skulle spille i 1.divisjon for Brann.
Henter man derimot spillere nettopp fra denne divisjonen så er det ikke sikkert at de vil holde mål i Eliteserien.

Catch 22...

altmanalt

Spillere 2015 :

Piot Pettersen keepere

Vindheim Demir Karadaz Grønner Pall Heggeland Sleen forsvar

Radojkic Hansson Haugen Larsen Birkelund midtbane

Skaanes Askar Huseklepp flanker

Lorentsen Orlov Rotihaug spisser

Blir litt tynt så en venstreback , spiss og midtbanekonge trengs.
Norling sendte et topplag ned, og spillerflukten tar helt av, blir ikke opprykk da. Norling ut Mohn-penger inn please. IKKE SELG FLERE.

Klaus_Brann

Hvem er det Barmen og Haugen tror de er når de er usikre på å bli med klubben videre?
Det må da være en grunn til at BT skriver at Haugen er usikker, regner med de ikke gjetter. Nei, sett dem begge på Brann 2 ut kontraktstiden, hvis ingen vil betale for dem.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

altmanalt

Ingen må selges, uansett pris og hvor sur vedkommende er.

De må jo opp.

Brann er i den heldige situasjon at alle ( unnntatt M P ) har kontrakt, det er unikt å ha en stall der så mange er på kontrakt, heldigvis. Dette fortrinnet må utnyttes.
Norling sendte et topplag ned, og spillerflukten tar helt av, blir ikke opprykk da. Norling ut Mohn-penger inn please. IKKE SELG FLERE.

krakra

Ingen av dem har sagt at de er usikre fordi de er for gode for Brann. Klubben er i en uavklart situasjon. Vi vet ikke hvem som er trener neste sesong, hvem denne eventuelle treneren ønsker å satse på og om den udugelige ledelsen blir satset på videre.

dudo

Det kan faktisk hende de ikke har snakket med dem mer enn i Mjøndalen etter nedrykket.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yngve

Angåande Grønner så merk dykk at det er berre agenten hans som snakkar. Og klart han har interessa av å skapa usikkerheit, for å pressa opp løn og få evt nyskjerrige klubbar på bana. Det ser eg som heilt naturleg.

Nixon

Vi er i harnisk over situasjonen i klubben. Da er det ikke rart at spillerne er litt usikre.
Rød makt på Hansa

altmanalt

December 05, 2014, 19:25:28 PM #715 Last Edit: December 05, 2014, 19:28:55 PM by altmanalt
Norling sendte et topplag ned, og spillerflukten tar helt av, blir ikke opprykk da. Norling ut Mohn-penger inn please. IKKE SELG FLERE.

Bergensia

Quote from: Klaus_Brann on December 05, 2014, 18:30:04 PM
Hvem er det Barmen og Haugen tror de er når de er usikre på å bli med klubben videre?
Det må da være en grunn til at BT skriver at Haugen er usikker, regner med de ikke gjetter. Nei, sett dem begge på Brann 2 ut kontraktstiden, hvis ingen vil betale for dem.


Passe smart du?? Med tanke på den dritten enkelte har spydd utom både Barmen og Haugen her inne. F.eks pipingen mot Barmen i sommer pluss 25% lønnskutt kan eg godt forstå de er litt usikre.
Så får vi se de som sier de skal være med om det kommer tilbud fra andre Tippeliga lag om de går.
Du bør se kun på Brann2 til du får mer vett i hodet ditt

Bergensia

Quote from: Nixon on December 05, 2014, 19:19:08 PM
Vi er i harnisk over situasjonen i klubben. Da er det ikke rart at spillerne er litt usikre.


Fornuftig sagt Herr President

altmanalt

Brann bør simpelthen blokkere ethvert forsøk på at noen kjøper noen av spillerne, Marcus Pedersen kan de ikke tviholde på, men resten.

De skal opp, de må opp, ellers går det til helvetet med klubben.
Norling sendte et topplag ned, og spillerflukten tar helt av, blir ikke opprykk da. Norling ut Mohn-penger inn please. IKKE SELG FLERE.

Bergensia

Quote from: altmanalt on December 05, 2014, 19:31:11 PM
Brann bør simpelthen blokkere ethvert forsøk på at noen kjøper noen av spillerne, Marcus Pedersen kan de ikke tviholde på, men resten.

De skal opp, de må opp, ellers går det til helvetet med klubben.


Hør hør eller sette opp prisen unaturlig høyt

Lasaron

Tren på langskudd

krakra

Quote from: altmanalt on December 05, 2014, 19:31:11 PM
Brann bør simpelthen blokkere ethvert forsøk på at noen kjøper noen av spillerne, Marcus Pedersen kan de ikke tviholde på, men resten.

De skal opp, de må opp, ellers går det til helvetet med klubben.
Flere spillere vi med fordel kan droppe. Orlov, Demir og Askar ser jeg gjerne ut. Det dummeste Brann kan gjøre er å tvinge spillere til å bli og skape dårlig stemning. Det Brann trenger er et lag som er sultne og motiverte til å spille Brann opp. Spillere som ikke vil være der ødelegger bare det. Kan godt sende ut Demidimov og hvis vi finner noen som vil ta den lønnen.

Lasaron

Quote from: krakra on December 05, 2014, 19:41:04 PM
Quote from: altmanalt on December 05, 2014, 19:31:11 PM
Brann bør simpelthen blokkere ethvert forsøk på at noen kjøper noen av spillerne, Marcus Pedersen kan de ikke tviholde på, men resten.

De skal opp, de må opp, ellers går det til helvetet med klubben.
Flere spillere vi med fordel kan droppe. Orlov, Demir og Askar ser jeg gjerne ut. Det dummeste Brann kan gjøre er å tvinge spillere til å bli og skape dårlig stemning.


Uenig. Det dummeste er å selge Grønner, Vindheim og/eller Skaanes. Både Orlov, Demir og Askar har vært delaktige i nedrykket. De får pent være profesjonelle om Brann ikke vil selge. Demir vil jeg ha som venstreback neste sesong.
Tren på langskudd

altmanalt

Ikke selg noen, de får pent reparere skaden, ingen selges under 14 mill pr spiller, alle er bundet på hender og føtter

Kunstig høy pris er genialt, er de sure får de slutte helt med fotball eller vise seg som menn, ikke kjerringer
Norling sendte et topplag ned, og spillerflukten tar helt av, blir ikke opprykk da. Norling ut Mohn-penger inn please. IKKE SELG FLERE.

Bergensia

Quote from: altmanalt on December 05, 2014, 19:52:12 PM
Ikke selg noen, de får pent reparere skaden, ingen selges under 14 mill pr spiller, alle er bundet på hender og føtter

Kunstig høy pris er genialt, er de sure får de slutte helt med fotball eller vise seg som menn, ikke kjerringer


Då blir det Brann2

krakra

Quote from: Lasaron on December 05, 2014, 19:49:15 PM
Quote from: krakra on December 05, 2014, 19:41:04 PM
Quote from: altmanalt on December 05, 2014, 19:31:11 PM
Brann bør simpelthen blokkere ethvert forsøk på at noen kjøper noen av spillerne, Marcus Pedersen kan de ikke tviholde på, men resten.

De skal opp, de må opp, ellers går det til helvetet med klubben.
Flere spillere vi med fordel kan droppe. Orlov, Demir og Askar ser jeg gjerne ut. Det dummeste Brann kan gjøre er å tvinge spillere til å bli og skape dårlig stemning.


Uenig. Det dummeste er å selge Grønner, Vindheim og/eller Skaanes. Både Orlov, Demir og Askar har vært delaktige i nedrykket. De får pent være profesjonelle om Brann ikke vil selge. Demir vil jeg ha som venstreback neste sesong.

Nixon

Men når det gjelder Orlov og Askar ser jeg ikke helt for meg at de ikke skal gi alt også neste år dersom de må bli. Så det er jeg ikke redd for. Demir får ikke spille i 1. divisjon heller, og er garantert ute til neste år.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: dudo on December 05, 2014, 18:49:24 PM
Det kan faktisk hende de ikke har snakket med dem mer enn i Mjøndalen etter nedrykket.


Har det noe å si da? Huseklepp svarte som hvilken som helst annen bergenser burde svart.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Han kan være sur og spre dårlig stemning selv om han prøver å være profesjonell og gi alt. Man kan ikke tvinge noe  til å ikke være misfornøyd. Hvis Orlov er villig til å bli og gi alt, så er det greit, men da trenger vi ikke tvinge ham. Her snakkes det om å tvinge spillere til å bli.

Det skal mye til for at vi ikke har en stall som er langt bedre enn resten av ligaen spiller for spiller. Da får det på sammenaetning, innsats og rutine. Da ser jeg ikke hvorfor der skal være lurt å tviholde på en hel stall som åpenbart var dårlig sammensatt, og svak mentalt i fjor. Mot fleres vilje. Det må være bedre å benytte anledningen til å få ut de som ikke vil være med og få inn spillere som bedre utfyller resten av stallen. Brann vil nok være rimelig attraktiv blant resten av spillerne i 1. divisjon og de fleste klubbene har ikke økonomi til å si nei til det Brann har råd til å tilby med Mohn på laget.

altmanalt

Norling sendte et topplag ned, og spillerflukten tar helt av, blir ikke opprykk da. Norling ut Mohn-penger inn please. IKKE SELG FLERE.

Klaus_Brann

Quote from: Bergensia on December 05, 2014, 19:26:19 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 05, 2014, 18:30:04 PM
Hvem er det Barmen og Haugen tror de er når de er usikre på å bli med klubben videre?
Det må da være en grunn til at BT skriver at Haugen er usikker, regner med de ikke gjetter. Nei, sett dem begge på Brann 2 ut kontraktstiden, hvis ingen vil betale for dem.


Passe smart du?? Med tanke på den dritten enkelte har spydd utom både Barmen og Haugen her inne. F.eks pipingen mot Barmen i sommer pluss 25% lønnskutt kan eg godt forstå de er litt usikre.
Så får vi se de som sier de skal være med om det kommer tilbud fra andre Tippeliga lag om de går.
Du bør se kun på Brann2 til du får mer vett i hodet ditt


Ja, akkurat passe. Med en kommentar om at Haugen er usikker på om han skal bli med videre pga. dritt folk har spydd ut om han på et supporterforum, tror jeg kanskje du skal se deg selv i speilet før du prøver å takle mann i stedet for ball neste gang.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Bergensia

Med tanke på at alle som er usikre i desember 2014 110-120 dager før serien starter sender du til Brann2.
Viser jo bare det at man bør ikke bare ta mann men man bør ha en verbal takling ala Keane/Haaland.
Ha en strålende aften

altmanalt

Ingen skal til Brann2 , alle må bli, enten de vil eller ikke.

Når serien starter er allt glemt, da gjelder det å vinne, rykke opp.
Norling sendte et topplag ned, og spillerflukten tar helt av, blir ikke opprykk da. Norling ut Mohn-penger inn please. IKKE SELG FLERE.

Too far east

Quote from: krakra on December 05, 2014, 20:06:11 PM
Han kan være sur og spre dårlig stemning selv om han prøver å være profesjonell og gi alt. Man kan ikke tvinge noe  til å ikke være misfornøyd. Hvis Orlov er villig til å bli og gi alt, så er det greit, men da trenger vi ikke tvinge ham. Her snakkes det om å tvinge spillere til å bli.

Det skal mye til for at vi ikke har en stall som er langt bedre enn resten av ligaen spiller for spiller. Da får det på sammenaetning, innsats og rutine. Da ser jeg ikke hvorfor der skal være lurt å tviholde på en hel stall som åpenbart var dårlig sammensatt, og svak mentalt i fjor. Mot fleres vilje. Det må være bedre å benytte anledningen til å få ut de som ikke vil være med og få inn spillere som bedre utfyller resten av stallen. Brann vil nok være rimelig attraktiv blant resten av spillerne i 1. divisjon og de fleste klubbene har ikke økonomi til å si nei til det Brann har råd til å tilby med Mohn på laget.

selvfölgelig skal de tvinges til å bli, spillere med kontrakt og millionlönner ska gjöre som arbeidsgiver vil.

Hatleking

Brann har - i kanskje for stor grad - latt folk 'gå' berre fordi dei vil det. Mykje kritikk har blitt hausta for det, og meir vil kome om ein berre let folk gå utan vidare.

krakra

Så vi skal ødelegge for oss selv bare på pur faen?

Too far east

Skal ikke ödelägge noe som helst, skal spillere bort er det til markedspris.

SK

Vi ødelegger mer for oss selv hvis vi bare kvitter oss med spillere vi faktisk trenger.

Spillere som i utgangspunktet må bli i klubben mot sin vilje, vil i de fleste tilfeller ikke reagere med å være sur og dårlig en hel seson.g Dette vil være karriereødeleggende opptreden, som de ikke er tjent med selv.

Vi har tidligere vært alt for ettergivende med å slippe fra oss spillere ved det minste knyst om at de ikke lenger ønsker å være i klubben.

krakra

Det er ingen spillere som har dratt eller ønsket seg vekk som vi trenger. Orlov må gjerne dra. Vi har Huseklepp, Larsen og Lorentzen og Pedersen har åpnet for å bli. Ingen av de som har dratt er noe tap.

Skal Brann kunne bruke nedrykket til noe konstruktivt må det ryddes opp i stall og ledelse. Da er det håpløst å tviholde på en stall som er dårlig sammensatt, med spillere som ikke trives. Det er naivt å tro at spillere som tvinges til å bli ikke vil mistrives.

krakra

Quote from: Too far east on December 05, 2014, 21:06:23 PM
Skal ikke ödelägge noe som helst, skal spillere bort er det til markedspris.
Hvorfor er det så viktig å tviholde på en dårlig sammensatt stall som tross alt rykket ned og ble rundspilt av Mjlndalen? Stallen trenger opprydning og når middelmådige spillere vil dra frivillig er det bare å takke og bukke.

Klaus_Brann

Quote from: Bergensia on December 05, 2014, 20:25:08 PM
Med tanke på at alle som er usikre i desember 2014 110-120 dager før serien starter sender du til Brann2.
Viser jo bare det at man bør ikke bare ta mann men man bør ha en verbal takling ala Keane/Haaland.
Ha en strålende aften


Alle andre driter jeg i. Jeg forventer ikke det samme av "leiesoldater" som jeg forventer av folk som Barmen og Haugen, og setter ikke pris på folk som ikke tør å ta et klart standpunkt i forhold til dette, i alle fall ikke av våre gutter. Vil de ikke bli her kan de få kose seg i 3. div for alt jeg bryr meg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 05, 2014, 21:03:06 PM
Så vi skal ødelegge for oss selv bare på pur faen?


Du har jo kritisert RBH for dette tidligere, nå er de plutselig greit?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on December 05, 2014, 21:23:07 PM
Quote from: Bergensia on December 05, 2014, 20:25:08 PM
Med tanke på at alle som er usikre i desember 2014 110-120 dager før serien starter sender du til Brann2.
Viser jo bare det at man bør ikke bare ta mann men man bør ha en verbal takling ala Keane/Haaland.
Ha en strålende aften


Alle andre driter jeg i. Jeg forventer ikke det samme av "leiesoldater" som jeg forventer av folk som Barmen og Haugen, og setter ikke pris på folk som ikke tør å ta et klart standpunkt i forhold til dette, i alle fall ikke av våre gutter. Vil de ikke bli her kan de få kose seg i 3. div for alt jeg bryr meg.
Samtidig skryter du av supportere som vedtar at de nekter å støtte laget neste sesong

krakra

Quote from: Klaus_Brann on December 05, 2014, 21:23:47 PM
Quote from: krakra on December 05, 2014, 21:03:06 PM
Så vi skal ødelegge for oss selv bare på pur faen?


Du har jo kritisert RBH for dette tidligere, nå er de plutselig greit?
Jeg har kritisert RBH for å betale for mye for spillere og få for dårlig betalt for våre nøkkelspillere. Det er ikke bare greit, det er helt nødvendig med en opprydding i Brannstallen. Da må noen ut og det må gjerne være en Orlov som ikke er innstilt på å være med ned.

Nixon

Quote from: krakra on December 05, 2014, 20:06:11 PM
Han kan være sur og spre dårlig stemning selv om han prøver å være profesjonell og gi alt. Man kan ikke tvinge noe  til å ikke være misfornøyd. Hvis Orlov er villig til å bli og gi alt, så er det greit, men da trenger vi ikke tvinge ham. Her snakkes det om å tvinge spillere til å bli.


Jeg tenkte egentlig ikke på å tvinge i ordets ytterste forstand. Men heller hvis det ikke kommer et akseptabelt tilbud og Brann sier nei til skambud. Noe jeg tror kan bli realiteten for flere av spillerne. Da er jeg ikke så redd for at spillerne blir et uromoment. Noe annet hvis spillerne opplever avslaget som blodig urettferdig.
Rød makt på Hansa

Herman1

Quote from: Nixon on December 05, 2014, 21:27:12 PM
Quote from: krakra on December 05, 2014, 20:06:11 PM
Han kan være sur og spre dårlig stemning selv om han prøver å være profesjonell og gi alt. Man kan ikke tvinge noe  til å ikke være misfornøyd. Hvis Orlov er villig til å bli og gi alt, så er det greit, men da trenger vi ikke tvinge ham. Her snakkes det om å tvinge spillere til å bli.


Jeg tenkte egentlig ikke på å tvinge i ordets ytterste forstand. Men heller hvis det ikke kommer et akseptabelt tilbud og Brann sier nei til skambud. Noe jeg tror kan bli realiteten for flere av spillerne. Da er jeg ikke så redd for at spillerne blir et uromoment. Noe annet hvis spillerne opplever avslaget som blodig urettferdig.


Det må jo være en slags balanse her.
Brann må bestemme seg for hvem som er nødvendige for et opprykk i 2015 og hvor mange spillere man kan tillate seg å gi slipp på. Ikke være dumsnille.

krakra

Nå er det bare to som har ytret at de vil ut. Orlov er middelmådig og en sur Badji vil jeg iallefall ikke ha.

krakra

Quote from: Nixon on December 05, 2014, 21:27:12 PM
Quote from: krakra on December 05, 2014, 20:06:11 PM
Han kan være sur og spre dårlig stemning selv om han prøver å være profesjonell og gi alt. Man kan ikke tvinge noe  til å ikke være misfornøyd. Hvis Orlov er villig til å bli og gi alt, så er det greit, men da trenger vi ikke tvinge ham. Her snakkes det om å tvinge spillere til å bli.


Jeg tenkte egentlig ikke på å tvinge i ordets ytterste forstand. Men heller hvis det ikke kommer et akseptabelt tilbud og Brann sier nei til skambud. Noe jeg tror kan bli realiteten for flere av spillerne. Da er jeg ikke så redd for at spillerne blir et uromoment. Noe annet hvis spillerne opplever avslaget som blodig urettferdig.
Det er ikke så mange som har sagt de vil vekk da. Jeg tror heller Brann aktivt må prøve å bli kvitt noen.

Hatleking

Kjem Brann til å sleppe t.d Orlov om han seier han har heimlengsel?

Lasaron

Krakra: Hva vil det si å tvinge noen til å bli? (ha også i minne at dette er voksne personer under kontrakt som har vært med å spille laget ned.)

La oss si at Fredrik Haugen sier at han vil vekk. Så byr et lag 1 mill. Brann sier nei. Ingen byr mer. Har Brann nektet da? La oss si at Erdin Demir krever å bli fristilt, og Brann sier nei. Er det nekting? La oss si at Leicester byr 2,3 mill for Badji, og Brann sier nei, er det nekting?

Hva er å tvinge? Det er forbudt å svare markedspris, for Brann kan mene at spilleren er mer verdifull for klubben enn markedet vil gi. Du skal svare det du mener vil gagne Brann best.
Tren på langskudd

Go Up