• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 2015

Started by Lasaron, August 14, 2014, 08:14:52 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

Quote from: Herman1 on November 29, 2014, 13:30:17 PM
Quote from: Jose Arrogantio on November 27, 2014, 18:41:52 PM
Dagbladet melder at over halvparten av spillerne har en nedrykksklausul og går ned i lønn, noen får den til og med halvert.


Er det forresten bare Pedersen som har en klausul der han kan forlate klubben ved et nedrykk?


Han har ingen klausul, det er ikke lov. Det er nok mer en enighet.

Ellers er Grønner en bra duellspiller, og han og Karadas er en sinnsykt god stopperduo i første divisjon.

Og forresten, heter det første divisjon eller førstedivisjon?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

pidre

Saludar a los monos!

Xminator

Quote from: dudo on November 29, 2014, 14:35:36 PM
Quote from: Herman1 on November 29, 2014, 13:30:17 PM
Quote from: Jose Arrogantio on November 27, 2014, 18:41:52 PM
Dagbladet melder at over halvparten av spillerne har en nedrykksklausul og går ned i lønn, noen får den til og med halvert.


Er det forresten bare Pedersen som har en klausul der han kan forlate klubben ved et nedrykk?


Han har ingen klausul, det er ikke lov. Det er nok mer en enighet.

Ellers er Grønner en bra duellspiller, og han og Karadas er en sinnsykt god stopperduo i første divisjon.

Og forresten, heter det første divisjon eller førstedivisjon?


De er gode duellspillere, men de er ikke dominerende duellspillere. Det er mange 1. divisjonsspillere som er minst like gode på det feltet. Det viste kampene mot Mjøndalen. Dette må stallen tilpasses.

krakra

Karadas dominerte da greit i duellspillet mot Mjøndalen som angivelig skulle være i toppsjiktet i Adeccoligaen på dette. Forsvinner Badji trenger vi et nytt kjøttberg på midten. Hvis Pedersen blir har vi nok muskler. Håper ikke Brann bygger laget rundt primitiv muskelkraft.

dudo

Grønner er en bedre duellspiller enn Karadas, ihvertfall defensivt. Uansett er jeg enig med krakra at vi bør bygge et lag med tanke på å spille seg opp, ikke krige seg opp. Ikke minst fordi at Skaanes, Vindheim og Larsen forhåpentligvis er typer laget bygges rundt i fremtiden. Forhåpentligvis er da fordi de er blitt så gode, ikke fordi vi mangler bedre alternativ.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Me har gode nok duellspelarar bak. At markeringane mot Mjøndalen var full skandale endrar ikkje på det. Han tomålscoraren deira var ikkje akkurat eit fyrtårn. Heggland er vel godt over 1.90? Og ja - me bør absolutt ta sikte på å spele oss opp, ikkje krige oss opp. Med riktig innstilling og taktikk treng me neppe så veldig mange mellomkjøp. Men igjen - her har trenaren eit stort ansvar. Markerar me som me har gjort mykje av i år - spesielt mot Mjøndalen, kan det bli stygt.

Herman1

Quote from: dudo on November 29, 2014, 14:35:36 PM
Quote from: Herman1 on November 29, 2014, 13:30:17 PM
Quote from: Jose Arrogantio on November 27, 2014, 18:41:52 PM
Dagbladet melder at over halvparten av spillerne har en nedrykksklausul og går ned i lønn, noen får den til og med halvert.


Er det forresten bare Pedersen som har en klausul der han kan forlate klubben ved et nedrykk?


Han har ingen klausul, det er ikke lov. Det er nok mer en enighet.

Ellers er Grønner en bra duellspiller, og han og Karadas er en sinnsykt god stopperduo i første divisjon.

Og forresten, heter det første divisjon eller førstedivisjon?


Høres ut som en dårlig kombo om man ønsker å få til Norling sin spillestil i Brann.

dudo

Karadas og Grønner er da habile ballspillere til stopper å være begge to.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Herman1

Quote from: dudo on November 29, 2014, 19:14:17 PM
Karadas og Grønner er da habile ballspillere til stopper å være begge to.


Ikke gode nok, tydeligvis.

Hatleking

Eg trur at å leggje om til 4-3-3 vil profitere Brann ift både ein 4-2-3-1 i tillegg til 4-4-2.

1) I ein trear på midten og me to vingar som òg jobbar bakover, er ikkje behovet like stort for ein ljå på midten. Den bakerste kan gjerne vere ein ballfordelar med to hardtarbeidande indreløparar bak. Med godt pasningspel bør ein klare å kunne dominere midtbana i kampane.

2) Spelarane me har passar i stor grad til systemet. No veit eg ikkje heilt kven som skal vere med neste sesong, men både Orlov og Pedersen - til og med Azar passar bra til å vere ein 'sterk' åleinespiss. Med åleinespiss meiner eg ikkje at dei skal liggje isolert og åleine foran medan resten ligg bak, men rett og slett at det berre er ein i midten framme. Dramé burde klare ei slik oppgåve òg. Einaste er vel at Lorentzen ikkje heilt passar, men til gjengjeld kan han nok fint operere på ein av sidene som ein litt ekstra offensiv ving. Skaanes meiner eg er best som indreløpar, og Barmen er òg god der.

dudo

Quote from: Herman1 on November 29, 2014, 19:29:05 PM
Quote from: dudo on November 29, 2014, 19:14:17 PM
Karadas og Grønner er da habile ballspillere til stopper å være begge to.


Ikke gode nok, tydeligvis.


Siden de har spilt så mye sammen, tenker du?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Herman1

Quote from: dudo on November 30, 2014, 00:33:47 AM
Quote from: Herman1 on November 29, 2014, 19:29:05 PM
Quote from: dudo on November 29, 2014, 19:14:17 PM
Karadas og Grønner er da habile ballspillere til stopper å være begge to.


Ikke gode nok, tydeligvis.


Siden de har spilt så mye sammen, tenker du?


Siden ingen av dem har utmerket seg -sammen eller separat- når det gjelder å få til å spille slik Norling ønsker det.

Jose Arrogantio

Quote from: Herman1 on November 30, 2014, 01:02:31 AM
Quote from: dudo on November 30, 2014, 00:33:47 AM
Quote from: Herman1 on November 29, 2014, 19:29:05 PM
Quote from: dudo on November 29, 2014, 19:14:17 PM
Karadas og Grønner er da habile ballspillere til stopper å være begge to.


Ikke gode nok, tydeligvis.


Siden de har spilt så mye sammen, tenker du?


Siden ingen av dem har utmerket seg -sammen eller separat- når det gjelder å få til å spille slik Norling ønsker det.



Grønner har vært flink han, han er kanskje eneste spilleren jeg kan peke på som hadde en klar, positiv utvikling utover sesongen. Han var ikke spesielt god i starten av sesongen, men et klart savn når han ikke spilte mot slutten.

Herman1

Quote from: Jose Arrogantio on November 30, 2014, 01:10:54 AM
Quote from: Herman1 on November 30, 2014, 01:02:31 AM
Quote from: dudo on November 30, 2014, 00:33:47 AM
Quote from: Herman1 on November 29, 2014, 19:29:05 PM
Quote from: dudo on November 29, 2014, 19:14:17 PM
Karadas og Grønner er da habile ballspillere til stopper å være begge to.


Ikke gode nok, tydeligvis.


Siden de har spilt så mye sammen, tenker du?


Siden ingen av dem har utmerket seg -sammen eller separat- når det gjelder å få til å spille slik Norling ønsker det.



Grønner har vært flink han, han er kanskje eneste spilleren jeg kan peke på som hadde en klar, positiv utvikling utover sesongen. Han var ikke spesielt god i starten av sesongen, men et klart savn når han ikke spilte mot slutten.


Han har sine kvaliteter, han. Men ønsker Brann å spille en type fotball hvor angrep ofte startes fra forsvaret er det en fordel å ha en ballsikker spiller på stopperplass.
Ingen av stopperne har i grunn utmerket seg spesielt i forhold til dette.
Den som kom nærmest er Jonsson, mener jeg.

Klaus_Brann

Quote from: Herman1 on November 29, 2014, 14:05:07 PM
Quote from: Lasaron on November 29, 2014, 14:03:24 PM
Quote from: Herman1 on November 29, 2014, 13:34:38 PM
Quote from: dudo on November 28, 2014, 13:09:26 PM
Jeg tviler på vi begynner med å hente stoppere. Jeg håper ihvertfall ikke det ...


Tja. En ting er å ha mange stoppere. En annen ting er det om de holder mål.
Vi så jo viktigheten av å ha en "sjef" på stopperplass da Jonsson spilte noen kamper mot slutten av sesongen.
Brann med ham på banen virket å spille med en helt annen trygghet i forsvaret enn da han måtte ut.



Syn her det er naturlig å igjen minne på om at Grønner har det høyeste poengsnittet målt etter scorede mål for og imot mens man er på banen.


Men hvem skal evt. spille ved siden av ham?



Det spørs jo om vi spiller med to eller tre stoppere, men hvis vi tar utgangspunkt i to er jeg kanskje lysten på å teste ut Pallesen Knudsen med Grønner.
Jeg vet ikke om det nødvendigvis vil gi noe dårligere resultat enn det vi har opplevd de to siste årene med all vingling, selvmål, skader og tabber.

Det aller viktigste er uansett at vi kan finne en duo eller trio som skal spille, med mindre de er skadet eller suspendert.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on November 29, 2014, 19:14:17 PM
Karadas og Grønner er da habile ballspillere til stopper å være begge to.


Grønner er bra og Karadas var ok, men synes han har tapt seg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Quote from: Klaus_Brann on November 30, 2014, 02:24:16 AM
Quote from: blobby winters on November 29, 2014, 19:22:05 PM


Birkelund faktisk? På bakgrunn av???


Er vel ennå håp for at han kan bli en god spiller når han er kvitt skadene. Han har vel vist mer på høyere nivå enn for eksempel Hansson.

Kagain

Dere som så Brannslakten i Mjøndar'n. Denne Pallesen Knudsen ble nevnt lengre opp. Han er jo et fyrtårn (195 cm), men hvordan er han på muskel- og duellfronten?

Hatleking

Quote from: Kagain on November 30, 2014, 10:45:17 AM
Dere som så Brannslakten i Mjøndar'n. Denne Pallesen Knudsen ble nevnt lengre opp. Han er jo et fyrtårn (195 cm), men hvordan er han på muskel- og duellfronten?


No har eg ikkje sett han så mykje, men han gjorde det greitt. Han er trass alt berre 18 år og ikkje noko muskelberg. Noko forsiktig, men utan tvil eit stort potensial. Om ein gradvis fasar han inn med Grønner trur eg det kan bli moro i framtida!

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on November 30, 2014, 02:27:56 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 30, 2014, 02:24:16 AM
Quote from: blobby winters on November 29, 2014, 19:22:05 PM


Birkelund faktisk? På bakgrunn av???


Er vel ennå håp for at han kan bli en god spiller når han er kvitt skadene. Han har vel vist mer på høyere nivå enn for eksempel Hansson.


Jojo, men jeg er litt skeptisk til at han skal settes opp som 2. valget der nå. Det skulle vel bare mangle også, all den tid han er en del eldre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Quote from: Jose Arrogantio on November 30, 2014, 02:27:56 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 30, 2014, 02:24:16 AM
Quote from: blobby winters on November 29, 2014, 19:22:05 PM


Birkelund faktisk? På bakgrunn av???


Er vel ennå håp for at han kan bli en god spiller når han er kvitt skadene. Han har vel vist mer på høyere nivå enn for eksempel Hansson.


De har vel vist omtrent det samme på høyere nivå. Altså ingenting.

Denne talentsatsingen er en av de viktigste grunnene til nedrykket. Det kommer ikke til tross for, men på grunn av.

Heispassasjer

Quote from: Xminator on November 30, 2014, 17:21:26 PM
Quote from: Jose Arrogantio on November 30, 2014, 02:27:56 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 30, 2014, 02:24:16 AM
Quote from: blobby winters on November 29, 2014, 19:22:05 PM
Duellspillere i forsvar har vi nok av. Men, antatt at Badji går ut mangler vi duellstyrke i midtbanen.
Spillere på venstrekant trenger vi sårt og som sagt har midtbanen bruk for forsterkninger hvis det lar seg gjøre.
Overganger inn uten at flere går ut blir vanskelig.
Jeg antar at vi også får en ny trener og ny formasjon

                     Øvretveit

Vindheim - Grønner - Karadas/Demidov - Hanstveit/NY

       Haugen/Birkelund - Skaanes

   Askar - Larsen/Huseklepp.   -   Hansson/NY

               Orlov/Pedersen/Lorent.



Birkelund faktisk? På bakgrunn av???


Er vel ennå håp for at han kan bli en god spiller når han er kvitt skadene. Han har vel vist mer på høyere nivå enn for eksempel Hansson.


De har vel vist omtrent det samme på høyere nivå. Altså ingenting.

Denne talentsatsingen er en av de viktigste grunnene til nedrykket. Det kommer ikke til tross for, men på grunn av.

Fordi egenproduserte talenter har prestert dårligere enn etablerte på A-laget? Eller fordi penger brukt på talentsatsing kunne blitt brukt på å kjøpe spillere?

Lasaron

Nå har det vel ikke vært våre egenproduserte som har sviktet, akkurat. Der sa jeg det på en mild og fin måte.
Tren på langskudd

blobby winters

Quote from: Klaus_Brann on November 30, 2014, 02:24:16 AM
Quote from: blobby winters on November 29, 2014, 19:22:05 PM


Birkelund faktisk? På bakgrunn av???


Pga at det er det vi har. Glemte dessverre Barmen. Men, hvem ellers har vi som kan spille der neste sesong.

Herman1

Quote from: Xminator on November 30, 2014, 17:21:26 PM
Quote from: Jose Arrogantio on November 30, 2014, 02:27:56 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 30, 2014, 02:24:16 AM
Quote from: blobby winters on November 29, 2014, 19:22:05 PM


Birkelund faktisk? På bakgrunn av???


Er vel ennå håp for at han kan bli en god spiller når han er kvitt skadene. Han har vel vist mer på høyere nivå enn for eksempel Hansson.


De har vel vist omtrent det samme på høyere nivå. Altså ingenting.

Denne talentsatsingen er en av de viktigste grunnene til nedrykket. Det kommer ikke til tross for, men på grunn av.


Enkelte her inne setter opp potensielle første-ellevere med kun lokale talenter, store som små.
Jeg tror at en mer fornuftig løsning er å ha en stamme av våre lokale talenter og supplere med 2-3 klassespillere "utenfra". Eks. Badji, Orlov og Demidov.
Jeg tror vi lever litt farlig om vi skal kun ta utgangspunkt i lokale talenter.

Herman1

Quote from: Lasaron on November 30, 2014, 17:42:44 PM
Nå har det vel ikke vært våre egenproduserte som har sviktet, akkurat. Der sa jeg det på en mild og fin måte.


Jeg tror våre lokale talenter har sviktet -og vi har rykket ned som konsekvens av dette- fordi våre etablerte spillere ikke har klart å dra lasset i år. Dermed har talentene fått en altfor stor oppgave for tidlig i deres utvikling som spillere.

Jose Arrogantio

Quote from: Herman1 on November 30, 2014, 19:25:44 PM
Quote from: Xminator on November 30, 2014, 17:21:26 PM
Quote from: Jose Arrogantio on November 30, 2014, 02:27:56 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 30, 2014, 02:24:16 AM
Quote from: blobby winters on November 29, 2014, 19:22:05 PM


Birkelund faktisk? På bakgrunn av???


Er vel ennå håp for at han kan bli en god spiller når han er kvitt skadene. Han har vel vist mer på høyere nivå enn for eksempel Hansson.


De har vel vist omtrent det samme på høyere nivå. Altså ingenting.

Denne talentsatsingen er en av de viktigste grunnene til nedrykket. Det kommer ikke til tross for, men på grunn av.


Enkelte her inne setter opp potensielle første-ellevere med kun lokale talenter, store som små.
Jeg tror at en mer fornuftig løsning er å ha en stamme av våre lokale talenter og supplere med 2-3 klassespillere "utenfra". Eks. Badji, Orlov og Demidov.
Jeg tror vi lever litt farlig om vi skal kun ta utgangspunkt i lokale talenter.



Uenig. Vi bør ha en stamme av etablerte klassespillere, og supplere med talenter. Ellers blir vi for avhengige av uferdige spillere.

Herman1

Quote from: Jose Arrogantio on November 30, 2014, 19:30:07 PM
Quote from: Herman1 on November 30, 2014, 19:25:44 PM
Quote from: Xminator on November 30, 2014, 17:21:26 PM
Quote from: Jose Arrogantio on November 30, 2014, 02:27:56 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 30, 2014, 02:24:16 AM
Quote from: blobby winters on November 29, 2014, 19:22:05 PM


Birkelund faktisk? På bakgrunn av???


Er vel ennå håp for at han kan bli en god spiller når han er kvitt skadene. Han har vel vist mer på høyere nivå enn for eksempel Hansson.


De har vel vist omtrent det samme på høyere nivå. Altså ingenting.

Denne talentsatsingen er en av de viktigste grunnene til nedrykket. Det kommer ikke til tross for, men på grunn av.


Enkelte her inne setter opp potensielle første-ellevere med kun lokale talenter, store som små.
Jeg tror at en mer fornuftig løsning er å ha en stamme av våre lokale talenter og supplere med 2-3 klassespillere "utenfra". Eks. Badji, Orlov og Demidov.
Jeg tror vi lever litt farlig om vi skal kun ta utgangspunkt i lokale talenter.



Uenig. Vi bør ha en stamme av etablerte klassespillere, og supplere med talenter. Ellers blir vi for avhengige av uferdige spillere.


Kanskje jeg ordla meg litt utydelig. Når jeg snakker om lokale talenter, så inkluderer jeg også talenter som har, mer eller mindre, slått igjennom i år. Eks. Vindheim, Grønner og Skaanes.

Klaus_Brann

Quote from: blobby winters on November 30, 2014, 19:11:00 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 30, 2014, 02:24:16 AM
Quote from: blobby winters on November 29, 2014, 19:22:05 PM


Birkelund faktisk? På bakgrunn av???


Pga at det er det vi har. Glemte dessverre Barmen. Men, hvem ellers har vi som kan spille der neste sesong.


Hittil har vi Barmen og Badji.
Men antatt Badji blir solgt, så har vi Barmen der og vi kommer nok til å hente inn en til der hvis Birkelund er alternativet. Det må satses på at vi skal rett opp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Quote from: Herman1 on November 30, 2014, 19:33:56 PM
Quote from: Jose Arrogantio on November 30, 2014, 19:30:07 PM
Quote from: Herman1 on November 30, 2014, 19:25:44 PM
Quote from: Xminator on November 30, 2014, 17:21:26 PM
Quote from: Jose Arrogantio on November 30, 2014, 02:27:56 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 30, 2014, 02:24:16 AM
Quote from: blobby winters on November 29, 2014, 19:22:05 PM


Birkelund faktisk? På bakgrunn av???


Er vel ennå håp for at han kan bli en god spiller når han er kvitt skadene. Han har vel vist mer på høyere nivå enn for eksempel Hansson.


De har vel vist omtrent det samme på høyere nivå. Altså ingenting.

Denne talentsatsingen er en av de viktigste grunnene til nedrykket. Det kommer ikke til tross for, men på grunn av.


Enkelte her inne setter opp potensielle første-ellevere med kun lokale talenter, store som små.
Jeg tror at en mer fornuftig løsning er å ha en stamme av våre lokale talenter og supplere med 2-3 klassespillere "utenfra". Eks. Badji, Orlov og Demidov.
Jeg tror vi lever litt farlig om vi skal kun ta utgangspunkt i lokale talenter.



Uenig. Vi bør ha en stamme av etablerte klassespillere, og supplere med talenter. Ellers blir vi for avhengige av uferdige spillere.


Kanskje jeg ordla meg litt utydelig. Når jeg snakker om lokale talenter, så inkluderer jeg også talenter som har, mer eller mindre, slått igjennom i år. Eks. Vindheim, Grønner og Skaanes.



Self om de har slått gjennom, så mangler de enda rutinen og erfaringen som stammen i et topplag bør ha.


esp123

Det er en forbanna myte at man må slåss så jævlig i 1. div. Bærum rykket nesten opp med en svært spillende stil. Det Brann trenger er å få inn spillere som faktisk passer inn i måten man ønsker å spille på. Det vil si midtstoppere som faktisk evner å behandle en ball og sette i gang spillet bakfra, i tillegg til midtbanespillere som evner å slå en pasning på over 5 meter. Helst også en spiss som greier å holde på ballen.

Og for å finne/skaffe disse spillerne så trenger man en sportssjef, og det er det første som må på plass.

krakra

December 01, 2014, 00:02:35 AM #634 Last Edit: December 01, 2014, 00:04:31 AM by krakra
De som tror en nedlegging av talentarbeidet hadde gitt oss bedre spillere og en god stall er rimeig naive. Om vi så haddeoverført hele summen fra utviklingsavdelingen ti elite  hadde det knapt dekket lønnen til Huseklepp og Demidov. Og om talentarbeidet hadde blitt lagt ned ville over halvpartrn av pengene bare forsvunnet.

Brann har brukt mer enn  nok penger til å hevde seg i toppen. Hadde alle spillere over 24 år vært i nærheten av det nivået som lønnen deres tilsier hadde vi vært en gullkandidat i år. Og unggutter som Grønner, Skaanes og Vindheim hadde fortsatt fått spille mye.

Som esp sier er sportssjef vinterens viktigste investering. Hvis ikke vil vi få nok et overgangsvindu som fremstår som om noen bare velger spillere fra tilfeldige poster her inne og henter dem. Uten noen form for hethetlig tanke, slik at spillerne underpresterer igjen.

Xminator

Quote from: krakra on December 01, 2014, 00:02:35 AM
De som tror en nedlegging av talentarbeidet hadde gitt oss bedre spillere og en god stall er rimeig naive. Om vi så haddeoverført hele summen fra utviklingsavdelingen ti elite  hadde det knapt dekket lønnen til Huseklepp og Demidov. Og om talentarbeidet hadde blitt lagt ned ville over halvpartrn av pengene bare forsvunnet.

Brann har brukt mer enn  nok penger til å hevde seg i toppen. Hadde alle spillere over 24 år vært i nærheten av det nivået som lønnen deres tilsier hadde vi vært en gullkandidat i år. Og unggutter som Grønner, Skaanes og Vindheim hadde fortsatt fått spille mye.

Som esp sier er sportssjef vinterens viktigste investering. Hvis ikke vil vi få nok et overgangsvindu som fremstår som om noen bare velger spillere fra tilfeldige poster her inne og henter dem. Uten noen form for hethetlig tanke, slik at spillerne underpresterer igjen.


Og min teori er at de samme hadde vert i Brann uavhengig av om det hadde vert pøst millioner inn i arbeidet eller ikke.

altmanalt

December 01, 2014, 14:46:34 PM #636 Last Edit: December 01, 2014, 14:48:54 PM by altmanalt
Denne artikkelen er noen dager gammel, noen er vel kapret :

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/eliteserien/76-spillere-star-uten-jobb-neste-helg-471466_1.snd


Demar Phillips Ulvestad  er vel urealistisk

PVM vil neppe vestover og nedover

Mikkel Diskerud samme, vil ikke sydover/nedover.


Simen Brenne og Mounir Hamoud ? Brenne har vel ikke spilt elitefotball på flere år, Hamoud er vel høyrebeint så det er lite å hente her, måtte være å plage Ulf med å hente noen fra dem.?

Ulvestad bør de kanskje legge ut agn på ? hehe, ned i lønn, finere by, penere jenter ?





Norling sendte et topplag ned, og spillerflukten tar helt av, blir ikke opprykk da. Norling ut Mohn-penger inn please. IKKE SELG FLERE.

Hatleking

Petter Strand og Aursnes er to som me bør sjå på. Ulvestad er sjølvsagt totalt urealistisk no.

Too far east

http://www.fotbolltransfers.com/site/news/46978

Nesteman ut av rekken går... Kan vi i så fall få igjen noen av de 4 millionene vi betalte?
Vil han i det hele tatt bli savnet?

Herman1

Quote from: altmanalt on December 01, 2014, 14:46:34 PM
Denne artikkelen er noen dager gammel, noen er vel kapret :

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/eliteserien/76-spillere-star-uten-jobb-neste-helg-471466_1.snd


Demar Phillips Ulvestad  er vel urealistisk

PVM vil neppe vestover og nedover

Mikkel Diskerud samme, vil ikke sydover/nedover.


Simen Brenne og Mounir Hamoud ? Brenne har vel ikke spilt elitefotball på flere år, Hamoud er vel høyrebeint så det er lite å hente her, måtte være å plage Ulf med å hente noen fra dem.?

Ulvestad bør de kanskje legge ut agn på ? hehe, ned i lønn, finere by, penere jenter ?



Du er inne på en vesentlig ting her. Hvis Brann skal forsterke laget så er det feil å bruke penger på halvgode spillere som er gode nok for 1.divisjon, men faller igjennom i Eliteserien.
Spillerne som vil holde nivået i ES vil se på 1.divisjon som lite aktuelt, vil jeg tro.

Herman1

Quote from: Too far east on December 02, 2014, 11:38:23 AM
http://www.fotbolltransfers.com/site/news/46978

Nesteman ut av rekken går... Kan vi i så fall få igjen noen av de 4 millionene vi betalte?
Vil han i det hele tatt bli savnet?


Hm. Interessant. Han kan bare glemme å gå på fri overgang. Da får han heller råtne i Bergen.

Spelaren

Quote from: Herman1 on December 02, 2014, 11:53:20 AM
Quote from: Too far east on December 02, 2014, 11:38:23 AM
http://www.fotbolltransfers.com/site/news/46978

Nesteman ut av rekken går... Kan vi i så fall få igjen noen av de 4 millionene vi betalte?
Vil han i det hele tatt bli savnet?


Hm. Interessant. Han kan bare glemme å gå på fri overgang. Da får han heller råtne i Bergen.



Han får helt sikkert lov å gå til spottpris, eventuelt gratis. Vi er så greie på sånt.
Gå av.

Huff

Selv om Orlov på ingen måte har vært noen suksess er han ei heller noen flopp, ni mål og fire assists på 25 kamper er ikke verst. Jeg mistenker at han vil være meget god i førstedivisjon. Videre mistenker jeg at også han har en nedrykksklausul i kontrakten tilknyttet lønn, og forstår jeg det rett tilhørte han ikke lønnsadelen i Brann heller. Ettersom MP er borte kan vi ikke gi bort Orlov, han er ansatt i Brann og må forholde seg til kontrakten som alle andre, dersom Orlov skal forsvinne skal vi ha penger for han.

altmanalt

15 mill bør han prises til.

PS Hadde ikke Brann hatt så mange lokale spillere ville de mistet hele førsteellveren og litt til, legg merke til at de som er gått / truer med å gå er utenfra. ( Hamar, Island, Balkan, Oslo, Sverige og Sverige ) selv om Hassan har en tilknytning.

Det er jo enkelt å si NEI til alle, inntektene går vel til Mohn likevel så det er jo bare tull å selge en eneste en.

Mohn-pengene kommer nok, bare man lar RBH leve videre i en adm-stilling.
Norling sendte et topplag ned, og spillerflukten tar helt av, blir ikke opprykk da. Norling ut Mohn-penger inn please. IKKE SELG FLERE.

Herman1

Quote from: Huff on December 02, 2014, 12:12:33 PM
Selv om Orlov på ingen måte har vært noen suksess er han ei heller noen flopp, ni mål og fire assists på 25 kamper er ikke verst. Jeg mistenker at han vil være meget god i førstedivisjon. Videre mistenker jeg at også han har en nedrykksklausul i kontrakten tilknyttet lønn, og forstår jeg det rett tilhørte han ikke lønnsadelen i Brann heller. Ettersom MP er borte kan vi ikke gi bort Orlov, han er ansatt i Brann og må forholde seg til kontrakten som alle andre, dersom Orlov skal forsvinne skal vi ha penger for han.


Ja, Orlov er vel skikkelig midt på treet, for å si det sånn.
Han gjorde det han kom hit for å gjøre; å score 8+ mål, som han har gjort de fleste år i Allsvenskan.
Men for 4 millioner kroner i overgangs-sum forventer jeg i grunn mer enn det.

Jeg hadde, som flere andre her inne, håpet at Norling skulle dra med seg noen klassespillere m.t.p. sin kjennskap til og standing i Allsvenskan. Ble litt skuffet der, spesielt ettersom Mohn stilte endel millioner til disposisjon.

dudo

Orlov har ikke veldig høy lønn, har han? Hvis han ikke har det har vi heller ingen incentiv for å selge ham.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: Huff on December 02, 2014, 12:12:33 PM
Selv om Orlov på ingen måte har vært noen suksess er han ei heller noen flopp, ni mål og fire assists på 25 kamper er ikke verst. Jeg mistenker at han vil være meget god i førstedivisjon. Videre mistenker jeg at også han har en nedrykksklausul i kontrakten tilknyttet lønn, og forstår jeg det rett tilhørte han ikke lønnsadelen i Brann heller. Ettersom MP er borte kan vi ikke gi bort Orlov, han er ansatt i Brann og må forholde seg til kontrakten som alle andre, dersom Orlov skal forsvinne skal vi ha penger for han.


Er MP definitivt borte? Og Orlov skal sjølvsagt ikkje gå for spottpris, nei. Spørjemålet er om nivået til Dramé og Lorentzen - evt Azar - som spissar er bra nok for 1. divisjon eller om me då må hente fleire igjen om Orlov går.

Nixon

Dersom Orlov og Pedersen forsvinner må vi ha ny spiss/nye spisser. Det blir for usikkert å legge opprykket i hendene på Dramé og Lorentzen. Men begge, og da spesielt Lorentzen, bør få en solid utvidet spilletid neste år.
Rød makt på Hansa

Hatleking

Quote from: Nixon on December 02, 2014, 12:38:24 PM
Dersom Orlov og Pedersen forsvinner må vi ha ny spiss/nye spisser. Det blir for usikkert å legge opprykket i hendene på Dramé og Lorentzen. Men begge, og da spesielt Lorentzen, bør få en solid utvidet spilletid neste år.

altmanalt

Quote from: Nixon on December 02, 2014, 12:38:24 PM
Dersom Orlov og Pedersen forsvinner må vi ha ny spiss/nye spisser. Det blir for usikkert å legge opprykket i hendene på Dramé og Lorentzen. Men begge, og da spesielt Lorentzen, bør få en solid utvidet spilletid neste år.


Ikke nok, minst 1 klassespiss til trengs, + Rotihaug som backup

Scenario, Azar må spille stopper, Lorentzen skadd = en afrikaner igjen
Norling sendte et topplag ned, og spillerflukten tar helt av, blir ikke opprykk da. Norling ut Mohn-penger inn please. IKKE SELG FLERE.

Go Up