• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 2015

Started by Lasaron, August 14, 2014, 08:14:52 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Herman1

Quote from: krakra on November 27, 2014, 04:06:01 AM
Ja, og jeg da at jeg ikke ville beholde noen av de ikke-lokale. Da dro du frem Badji, Orlov, Demidov, Askar og Piotr. Så spør igjen jeg. Hvem vil du droppe, og beholde?

Du skrev at noen ikke ville tjene økonomisk på å stikke, og dermed bli. Jeg sa at jeg ikke vil ha noen som bare blir for pengenes skyld. Vil de bli for å spille Brann opp igjen så er det flott, men da må de ta lønnskutt. Hvis ikke må Brann aktivt jobbe mot å kvitte seg med dem.


Ellers mener jeg at vi har for mange "middelmådige" spillere i stallen, så som Barmen, Haugen, Mojsov, Demir og El Fakiri. Av disse vil jeg påstå at Barmen og Haugen er de "minst dårlige" og de andre er på vei ut eller har forlatt oss allerede. Og vi kan jo ikke kaste ut hele troppen heller.

Lasaron

Ok. Jeg vil bare nevne at det er viktigere å bruke pengene på å få på plass en skikkelig sportssjef og en skikkelig struktur enn på overganger. Og så trenger vi et vedtak som sier noe om spillestil som igjen fører til at nye trenere blir hentet deretter som igjen fører til at nye spillere blir hentet deretter og at man ikke trenger å bygge om stallen for hvert trenerskifte.
Tren på langskudd


ostraume

Quote from: krakra on November 26, 2014, 23:54:10 PM


Orlov vil passe bra som midtspiss, så den er jo grei nok. Og Hanstveit kan dyttes ut igjen på backen. I så fall mangler vi "kun" et anker/ballfordeler. Rimelig sentral spiller.

Jeg vet ikke helt hvor Hansson passer inn i denne formasjonen. Og Larsen er vel og best sentralt (i "hullet").

Hva med en god gammeldags 4-4-1-1?

Vindheim - Grønner - Karadas - Hanstveit
Huseklepp - Haugen - Skaanes - Ny spiller
                         Larsen
                          Orlov


Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kagain

Om klubben klarer å beholde Orlov så tror jeg at den start-tieren du presenterer der er den mest sannsynlige. Kan ikke se for meg at folk står i kø for å spille i Brann nå, ihvertfall ikke folk med de egenskapene klubben så sårt trenger. Eller nivået for den saks skyld.

Kan hende at Brann henter inn Yaw Eystein atter en gang, og som jeg har sagt tidligere: Helge Haugen kan også tenkes at han blir hentet tilbake om klubben fortsetter med den spillerlogistiske filosofien som det kan synes har utkrystallisert seg denne sesongen. Muligens også Jaiteh.

ostraume

Jaiteh er neppe interessert i å ta steget ned til Brann.

Hvordan er det forresten mulig at vi har en stall uten en venstrefotet midtbanespiller?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dr_cyanid

Quote from: Kagain on November 27, 2014, 09:06:45 AM
Kan hende at Brann henter inn Yaw Eystein atter en gang, og som jeg har sagt tidligere: Helge Haugen kan også tenkes at han blir hentet tilbake om klubben fortsetter med den spillerlogistiske filosofien som det kan synes har utkrystallisert seg denne sesongen. Muligens også Jaiteh.

Gud forby mot å hente tilbake disse. Prøv heller å hente gull utenlands. Spillere som er sultne og vil noe. Ikke mette, feterte og overbetalte spillere. Kan gjerne hente spillere i kategorien som denne Rhett Bernstein som Mjøndalen hadde. Amerikaneren herjet jo i midtforsvaret over to kamper mot vår "stjernespiss" Marcus Pedersen.  Slike sultne spillere vil jeg ha. Ikke Yaw Eystein eller orienteringsløperen.

Hatleking

Quote from: ostraume on November 27, 2014, 08:59:25 AM
Quote from: krakra on November 26, 2014, 23:54:10 PM


Orlov vil passe bra som midtspiss, så den er jo grei nok. Og Hanstveit kan dyttes ut igjen på backen. I så fall mangler vi "kun" et anker/ballfordeler. Rimelig sentral spiller.

Jeg vet ikke helt hvor Hansson passer inn i denne formasjonen. Og Larsen er vel og best sentralt (i "hullet").

Hva med en god gammeldags 4-4-1-1?

Vindheim - Grønner - Karadas - Hanstveit
Huseklepp - Haugen - Skaanes - Ny spiller
                         Larsen
                          Orlov


Hansson passar bra som ving i 4-3-3. Eg synst den formasjonen er den som passar best pt. Tvilar nok på at Orlov fér, men han bør klare seg bra i 1. divisjon òg.

Jrgn

Etter evalueringen finner nok ledelsen ut hva som trengs for å få Brann opp i tippeligaen igjen. Ny 5-årskontrakt med Mojsov...

Eivind

Victor Grodås, sønnen til Frode Grodås, hadde vært en fin spiller å hente. Kjenner flere som holder med Hødd, som har skrytt voldsomt av han denne sesongen. Mange mener han har vært lagets beste spiller.

22 år gammel, venstreback. Tung slegge. Kjenner divisjonen. I tillegg er han på utgående kontrakt, så ville ikke kostet noe i overgangssum.

Men spørs om ikke toget går, er å trener med Viking nå, og også Lillestrøm har vist interesse.

Kagain

Quote from: ostraume on November 27, 2014, 09:11:16 AM
Jaiteh er neppe interessert i å ta steget ned til Brann.

Hvordan er det forresten mulig at vi har en stall uten en venstrefotet midtbanespiller?


Nei, det kan hende han ikke er interessert direkte, men kanskje han blir veid og funnet for lett oppe i tippeligaen. Når det gjelder venstrefotinger har vi skreket etter det hele sesongen.

Dr_cyanid skrev:

QuoteGud forby mot å hente tilbake disse. Prøv heller å hente gull utenlands. Spillere som er sultne og vil noe. Ikke mette, feterte og overbetalte spillere. Kan gjerne hente spillere i kategorien som denne Rhett Bernstein som Mjøndalen hadde. Amerikaneren herjet jo i midtforsvaret over to kamper mot vår "stjernespiss" Marcus Pedersen.  Slike sultne spillere vil jeg ha. Ikke Yaw Eystein eller orienteringsløperen.


Jeg var kanskje litt uklar der. Det er ikke disse spillerne jeg VIL hente, men det er disse spillerne (eller denne sorten) som jeg frykter at KOMMER til å bli hentet med mindre vi får noen helt nye og rentskrubbende koster inn som sportslig leder etc. De er kjente for klubben fra før av, og siden vi sikkert ikke har penger til å få inn noe med et navn omkring det Demidov/Pedersen har så...

Eivind hadde følgende forslag.

QuoteVictor Grodås, sønnen til Frode Grodås, hadde vært en fin spiller å hente. Kjenner flere som holder med Hødd, som har skrytt voldsomt av han denne sesongen. Mange mener han har vært lagets beste spiller.

22 år gammel, venstreback. Tung slegge. Kjenner divisjonen. I tillegg er han på utgående kontrakt, så ville ikke kostet noe i overgangssum.

Men spørs om ikke toget går, er å trener med Viking nå, og også Lillestrøm har vist interesse


Er ikke han også særdeles skadeutsatt? I så fall vil vi få en fin kontinuitet med tanke på at Per Markus Skranglebein ikke ser ut til å få fornyet kontrakten sin. Noen må jo ta ansvar for at maskinene på styrkerommet blir jevnlig brukt...

Jose Arrogantio

Dagbladet melder at over halvparten av spillerne har en nedrykksklausul og går ned i lønn, noen får den til og med halvert.

Koffert1

Quote from: Jose Arrogantio on November 27, 2014, 18:41:52 PM
Dagbladet melder at over halvparten av spillerne har en nedrykksklausul og går ned i lønn, noen får den til og med halvert.


Da kan RBH skryte av hvor smart han har vært i kontraksforhandlingene..

Spelaren

Quote from: Jose Arrogantio on November 27, 2014, 18:41:52 PM
Dagbla' melder at over halvparten av spillerne har en nedrykksklausul og går ned i lønn, noen får den til og med halvert.


BT meldte i sommer om at samtlige hadde klausul i kontraktene, men at utslagene varierte. Halvering er jo brutalt! Og litt deilig. Er det Roald SOM har den kanskje?
Gå av.

Eivind

Quote from: Kagain on November 27, 2014, 17:51:19 PM

Eivind hadde følgende forslag.

QuoteVictor Grodås, sønnen til Frode Grodås, hadde vært en fin spiller å hente. Kjenner flere som holder med Hødd, som har skrytt voldsomt av han denne sesongen. Mange mener han har vært lagets beste spiller.

22 år gammel, venstreback. Tung slegge. Kjenner divisjonen. I tillegg er han på utgående kontrakt, så ville ikke kostet noe i overgangssum.

Men spørs om ikke toget går, er å trener med Viking nå, og også Lillestrøm har vist interesse


Er ikke han også særdeles skadeutsatt? I så fall vil vi få en fin kontinuitet med tanke på at Per Markus Skranglebein ikke ser ut til å få fornyet kontrakten sin. Noen må jo ta ansvar for at maskinene på styrkerommet blir jevnlig brukt...


Jo det er sant som du sier. Leste litt mer om han, og han har vært mye skadeplaget. Med vår historie for den type spillere er det gjerne ikke så lurt.


Kagain

Vel... Det blir i alle fall behov for en seriøs risikovurdering. Vil det vi kan få med han om han klarer å holde seg frisk oppveie faren for at det blir nok en kar i treningsrommet som ikke får gjort noe for Brann? Er de mulige inntektene større enn kostnadene (for å bruke litt økonomispråk)

Huff

Quote from: Jose Arrogantio on November 27, 2014, 18:41:52 PM
Dagbla' melder at over halvparten av spillerne har en nedrykksklausul og går ned i lønn, noen får den til og med halvert.


Kilde?

Jose Arrogantio

Quote from: Huff on November 27, 2014, 20:58:40 PM
Quote from: Jose Arrogantio on November 27, 2014, 18:41:52 PM
Dagbla' melder at over halvparten av spillerne har en nedrykksklausul og går ned i lønn, noen får den til og med halvert.


Kilde?


http://www.dagbladet.no/2014/11/27/sport/nedrykk/brann/fotball/kvalik/36459624/

QuoteOver halvparten av spillerne har nedrykksklausuler i sine kontrakter. Det betyr opptil halvering av lønn hos enkelte spillere. I dag var dette ikke et tema.   

Huff

Quote from: Jose Arrogantio on November 27, 2014, 21:02:42 PM
http://www.dagbladet.no/2014/11/27/sport/nedrykk/brann/fotball/kvalik/36459624/

QuoteOver halvparten av spillerne har nedrykksklausuler i sine kontrakter. Det betyr opptil halvering av lønn hos enkelte spillere. I dag var dette ikke et tema.   



Utmerket, dersom de best betalte har halveringsklausuler betyr vel dette nærmere 2.mill spart bare for Demidov (3.mill i årslønn?).


dudo

Quote from: Huff on November 27, 2014, 21:08:16 PM
Quote from: Jose Arrogantio on November 27, 2014, 21:02:42 PM
http://www.dagbladet.no/2014/11/27/sport/nedrykk/brann/fotball/kvalik/36459624/

QuoteOver halvparten av spillerne har nedrykksklausuler i sine kontrakter. Det betyr opptil halvering av lønn hos enkelte spillere. I dag var dette ikke et tema.   



Utmerket, dersom de best betalte har halveringsklausuler betyr vel dette nærmere 2.mill spart bare for Demidov (3.mill i årslønn?).


Den matematikken må du utdype for meg! :-P
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Quote from: dudo on November 27, 2014, 21:16:59 PM
Quote from: Huff on November 27, 2014, 21:08:16 PM
Quote from: Jose Arrogantio on November 27, 2014, 21:02:42 PM
http://www.dagbladet.no/2014/11/27/sport/nedrykk/brann/fotball/kvalik/36459624/

QuoteOver halvparten av spillerne har nedrykksklausuler i sine kontrakter. Det betyr opptil halvering av lønn hos enkelte spillere. I dag var dette ikke et tema.   



Utmerket, dersom de best betalte har halveringsklausuler betyr vel dette nærmere 2.mill spart bare for Demidov (3.mill i årslønn?).


Den matematikken må du utdype for meg! :-P


Såvidt jeg forstår koster en arbeidstaker en arbeidsgiver det personen har i lønn, pluss ca.35 prosent av lønnen i diverse greier, jfr arbeidsgiveravgift. Med andre ord koster Demidov Brann ca 4.mill i året nå, dersom det er riktig at han har en lønn på rundt 3.mill. Det betyr og at en kan legge til 35 prosent av lønnen i sparte utgifter på hver spiller som forsvinner. Per million som forsvinner i lønnsutgifter sparer Brann såvidt jeg forstår det 1,35.mill. Det samme vil jeg anta at gjelder millioner spart på lønnsutgifter ved halvering av lønn ettersom 35 prosent av 3.mill er betydelig mindre enn 35 prosent av 1,5 mill.

Zolkan

Alle som ikke har innfunnet seg og er klar for å hjelpe Brann i den nye hverdagen må vekk så fort som mulig. Og ingen i dagen brannstall uerstattelige, dessverre.

Lasaron

November 27, 2014, 21:34:08 PM #572 Last Edit: November 27, 2014, 21:38:43 PM by Lasaron
Tren på langskudd

Henki

Quote from: dudo on November 27, 2014, 21:16:59 PM
Quote from: Huff on November 27, 2014, 21:08:16 PM
Quote from: Jose Arrogantio on November 27, 2014, 21:02:42 PM
http://www.dagbladet.no/2014/11/27/sport/nedrykk/brann/fotball/kvalik/36459624/

QuoteOver halvparten av spillerne har nedrykksklausuler i sine kontrakter. Det betyr opptil halvering av lønn hos enkelte spillere. I dag var dette ikke et tema.  



Utmerket, dersom de best betalte har halveringsklausuler betyr vel dette nærmere 2.mill spart bare for Demidov (3.mill i årslønn?).


Den matematikken må du utdype for meg! :-P


Når man tar med arbeidsgiveravgift, forsikringer og lignende vil man vel nærme seg to millioner i hvert fall.
Ballen skal fremover!

Nightfox

Hansson skal i alle fall ikke forsvinne. Dette var det beste som kunne skje for Hansson sin del. Ifølge hva jeg har hørt har han fortsatt mye å gå på, men kan nå matches på et høyere nivå enn han har gjort i år, nemlig 2. Divisjon.

Stort sett alle som kan gå inn under kategorien "ung og lokal" har godt av et år i førstedivisjon. Ingen har prestert skikkelig bra tippeliganivå og de er i utvikling.

blobby winters

Quote from: Nightfox on November 27, 2014, 21:57:29 PM
Hansson skal i alle fall ikke forsvinne. Dette var det beste som kunne skje for Hansson sin del. Ifølge hva jeg har hørt har han fortsatt mye å gå på, men kan nå matches på et høyere nivå enn han har gjort i år, nemlig 2. Divisjon.

Stort sett alle som kan gå inn under kategorien "ung og lokal" har godt av et år i førstedivisjon. Ingen har prestert skikkelig bra tippeliganivå og de er i utvikling.


Forutsatt at de er gode nok til å ta oss opp til TL igjen. Jeg er i tvil

Nightfox

Ingen av de er uansett for god for førstedivisjon, og så lenge de er under kontrakt får de finne seg i det. Andre lag klarer å holde på mange spillere, selv utenlandske, i førstediv. Ser ingen grunn for at det skulle være forskjellig i Bergen. Men så er det heller ingen utlendinger jeg anser som krise å miste.

dudo

Ah, da er jeg med, Huff.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Mojsov er happy med å være ferdig i Brann og vi gråter oss vel ikke i søvn;


Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: Nightfox on November 27, 2014, 22:24:20 PM
Ingen av de er uansett for god for førstedivisjon, og så lenge de er under kontrakt får de finne seg i det. Andre lag klarer å holde på mange spillere, selv utenlandske, i førstediv. Ser ingen grunn for at det skulle være forskjellig i Bergen. Men så er det heller ingen utlendinger jeg anser som krise å miste.


Tøv, så lenge RBH styrer. Da blir de fristilt fra kontrakten på løpende bånd.
Tren på langskudd

Baunebob

Tror ikke vi må gå i fellen og kaste innpå alle juniorene neste år. 1 div er kriging og dødballer i ren Mjøndalen-stil. Vi trenger noen uslepne potensielle diamanter som kan spille ball og fighte, gjerne i sin beste alder.

Gje meg Johnny Furdal!

Kai-Olai

Yaw virker ikke helt uvillig til å være med på å få Brann tilbake i dette intervjuet. Står da virkelig ikke tilbake for verken Karadas eller Hanstveit?
Kaptein på den suverene vinneren av 1. divisjon i år, og har god erfaring fra avdelingen.
Personlig mener jeg han bør vurderes!

http://www.tv2.no/2014/11/27/sport/brann/6282857

Hatleking

Quote from: Kai-Olai on November 28, 2014, 12:21:13 PM
Yaw virker ikke helt uvillig til å være med på å få Brann tilbake i dette intervjuet. Står da virkelig ikke tilbake for verken Karadas eller Hanstveit?
Kaptein på den suverene vinneren av 1. divisjon i år, og har god erfaring fra avdelingen.
Personlig mener jeg han bør vurderes!

http://www.tv2.no/2014/11/27/sport/brann/6282857


Eg synst ikkje det. Me har erfarne folk i Azar og Hanstveit. Hugs at me òg har Grønner, Knudsen og Heggeland. Spanande spelarar alle tre og Yaw er ikkje så god at det forsvarar nokon av dei ut. Han vart vel fristilt frå kontrakten?

dudo

De vi skal hente skal ha høyt tippeligapotensiale. Yaw er ikke i den kategorien.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kagain

Men jeg tror fremdeles at Yaw er et sannsynlig kjøp med mindre det skjer noe helt vilt i den sportslige ledelsen. Kjent spiller. Har herjet i divisjonen. Bergenser. Kanskje de kan se om de kan få lurt Alexander Solli med også.

dudo

Jeg tviler på vi begynner med å hente stoppere. Jeg håper ihvertfall ikke det ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kagain

Jeg håper heller ikke det og har jo anlegg for svartsyn og pessismisme, så det kan godt være at noen med makt på Kniksens plass ser galskapen det ville vært i å kjøpe stadig flere stoppere. 

Lasaron

Tren på langskudd

ostraume

Men hvis vi til enhver tid skal ha 2-4 stoppere ute med skade så sier det jo seg selv at vi trenger 6-8 stykker i stallen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Huff

Kjeksen er forsvunnet, og selv om Azar og Grønner har vært skadet i år er de vel ikke spesielt skadeplagete? I tillegg til disse har vi Demidov (kjeksen part deux?), Hanstveit (som etter min mening bør vuderes utelukkende som back gr hans prestasjoner), og Heggeland og Pallesen Knutsen. Totalt; seks stykk. Yaw skulle aldri vært sluppet, da han var langt bedre og hadde større potensiale enn elendige Grorud. Men, når han engang ble sluppet skal han ikke hentes tilbake, vi har allerede typen i Azar.

Av disse seks er to talenter som trolig kan bidra litt i Adecco og som trolig begge har bra potensiale. Grønner er en av dem vi skal bygge laget rundt, og en soleklar kapteinskandidat, mens vi kan glemme å blir kvitt de tre andre. Stoppere blir det nok ikke.

Vi skal ha to-tre spillere inn:

1.En keeper som erstatter Piotr (går ut fra at han forsvinner)
2.En venstreback som erstatter Demir (går ut fra at han forsvinner)
3. En sentral midtbaneterrier som erstatter Badji (går ut fra at han forsvinner)

Regner med at også Askar og MP forsvinner uten at disse erstattes.



Lasaron

Fint om folk skriver Heggland når de skriver om midtstopperen vår som heter Fredrik Heggland. Vi hadde nemlig et venstrebacktalent i klubben for et par år siden som heter Fredrik Heggeland.
Tren på langskudd

Hatleking

Om Badji vert solgt og me ikkje får kvitta oss med Demidov, så kan sistnemnde vere eit godt alternativ å ha i ankerrolla på midtbana. Håpar på ein 4-3-3, og trur Demidov kunne gjort det bra der. Hent inn Aursnes/Strand og midtbana ser då bra ut.

Jose Arrogantio

Quote from: Huff on November 28, 2014, 14:47:55 PM
Kjeksen er forsvunnet, og selv om Azar og Grønner har vært skadet i år er de vel ikke spesielt skadeplagete? I tillegg til disse har vi Demidov (kjeksen part deux?), Hanstveit (som etter min mening bør vuderes utelukkende som back gr hans prestasjoner), og Heggeland og Pallesen Knutsen. Totalt; seks stykk. Yaw skulle aldri vært sluppet, da han var langt bedre og hadde større potensiale enn elendige Grorud. Men, når han engang ble sluppet skal han ikke hentes tilbake, vi har allerede typen i Azar.

Av disse seks er to talenter som trolig kan bidra litt i Adecco og som trolig begge har bra potensiale. Grønner er en av dem vi skal bygge laget rundt, og en soleklar kapteinskandidat, mens vi kan glemme å blir kvitt de tre andre. Stoppere blir det nok ikke.

Vi skal ha to-tre spillere inn:

1.En keeper som erstatter Piotr (går ut fra at han forsvinner)
2.En venstreback som erstatter Demir (går ut fra at han forsvinner)
3. En sentral midtbaneterrier som erstatter Badji (går ut fra at han forsvinner)

Regner med at også Askar og MP forsvinner uten at disse erstattes.




Forsvinner askar må vi selvsagt erstatte ham. Vi har lite med vinger allerede.

Også MP må erstattes med tanke på spissene vi ellers har i stallen.

Xminator

Brann trenger noe for å demme opp mot dødball-lagene. Med Jonsson og Mojsov ute er også to av de beste duellspillerene borte. Vi kommer til å trenge nye. Om også Badji forsvinner tror jeg vi har ett akuttbehov for 3 spillere som kunne banket denne amerikaneren i luften.

apropo. Er det ikke typisk at Mjøndalens svar på Jonsson storspiller i de omtrent to eneste kampene han spilte denne sesongen...

Karadas er vel den eneste virkelig duellspilleren i stallen nå, så dette må ordnes opp i før neste sesong.

Da passer det jo bra at ett dansk selskap tar den sportslige evalueringen. Der blir nok førstepri å gjøre noe med duellstyrken...

Herman1

Quote from: Jose Arrogantio on November 27, 2014, 18:41:52 PM
Dagbladet melder at over halvparten av spillerne har en nedrykksklausul og går ned i lønn, noen får den til og med halvert.


Er det forresten bare Pedersen som har en klausul der han kan forlate klubben ved et nedrykk?

Herman1

Quote from: dudo on November 28, 2014, 13:09:26 PM
Jeg tviler på vi begynner med å hente stoppere. Jeg håper ihvertfall ikke det ...


Tja. En ting er å ha mange stoppere. En annen ting er det om de holder mål.
Vi så jo viktigheten av å ha en "sjef" på stopperplass da Jonsson spilte noen kamper mot slutten av sesongen.
Brann med ham på banen virket å spille med en helt annen trygghet i forsvaret enn da han måtte ut.

Herman1

Quote from: Xminator on November 29, 2014, 13:21:14 PM
Brann trenger noe for å demme opp mot dødball-lagene. Med Jonsson og Mojsov ute er også to av de beste duellspillerene borte. Vi kommer til å trenge nye. Om også Badji forsvinner tror jeg vi har ett akuttbehov for 3 spillere som kunne banket denne amerikaneren i luften.

apropo. Er det ikke typisk at Mjøndalens svar på Jonsson storspiller i de omtrent to eneste kampene han spilte denne sesongen...

Karadas er vel den eneste virkelig duellspilleren i stallen nå, så dette må ordnes opp i før neste sesong.

Da passer det jo bra at ett dansk selskap tar den sportslige evalueringen. Der blir nok førstepri å gjøre noe med duellstyrken...


Er det ikke aller viktigst å få inn spillere som mestrer Norling-fotballen da?

Lasaron

Quote from: Herman1 on November 29, 2014, 13:34:38 PM
Quote from: dudo on November 28, 2014, 13:09:26 PM
Jeg tviler på vi begynner med å hente stoppere. Jeg håper ihvertfall ikke det ...


Tja. En ting er å ha mange stoppere. En annen ting er det om de holder mål.
Vi så jo viktigheten av å ha en "sjef" på stopperplass da Jonsson spilte noen kamper mot slutten av sesongen.
Brann med ham på banen virket å spille med en helt annen trygghet i forsvaret enn da han måtte ut.



Syn her det er naturlig å igjen minne på om at Grønner har det høyeste poengsnittet målt etter scorede mål for og imot mens man er på banen.
Tren på langskudd

Herman1

Quote from: Lasaron on November 29, 2014, 14:03:24 PM
Quote from: Herman1 on November 29, 2014, 13:34:38 PM
Quote from: dudo on November 28, 2014, 13:09:26 PM
Jeg tviler på vi begynner med å hente stoppere. Jeg håper ihvertfall ikke det ...


Tja. En ting er å ha mange stoppere. En annen ting er det om de holder mål.
Vi så jo viktigheten av å ha en "sjef" på stopperplass da Jonsson spilte noen kamper mot slutten av sesongen.
Brann med ham på banen virket å spille med en helt annen trygghet i forsvaret enn da han måtte ut.



Syn her det er naturlig å igjen minne på om at Grønner har det høyeste poengsnittet målt etter scorede mål for og imot mens man er på banen.


Men hvem skal evt. spille ved siden av ham?

Go Up