• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 2015

Started by Lasaron, August 14, 2014, 08:14:52 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: krakra on August 15, 2014, 21:48:40 PM
Det handler ikke bare om at eksisterende spillere skal passe inn. 4-4-2 er avleggs og du skal lete lenge for å finne sentrale midtbanespillere av høy kvalitet som passer best i 4-4-2. Fotballen har endret seg siden 2007(som vi først og fremst vant på grunn av Helstad) og selv nostalgikerne må se st 4-4-2 ikke funker. Det stiller enorme krav til midtbanespillerne på alle områder.


Så det du egentlig sier er at Brann aldri vil bli et topplag med Norling som trener dersom han ikke endrer spillestil? Det er jo betryggende...
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on August 15, 2014, 21:45:33 PM
Quote from: krakra on August 15, 2014, 21:26:36 PMDet er en grunn til å så få lag, særlig i toppen, bruker kun to spillere på midtbanen.
Vet ikke. I Sverige sies det jo at presset er lavere og at fokuset på å bygge opp spillet er større. Så det er mulig atde får mer tid og plass på midten. Noen lag har jo kanter som trekker inn nesten som ekstra midtbanespillere.

krakra

Jeg trenger ikke deg til å fortelle meg hva jeg sier.

Vi kan sikkert snuble oss til en medalje og finnr vi en ny Scharner er alt mulig, men jeg har ikke store troen på at Brann stabiliserer seg i toppen eller tar gull med 4-4-2.

Jeg håper og tror derimot at Norling vil justere formasjonen sin etterhvert. Han har gjort noe halvveis med å sette en midtbanespiller på topp. 4-4-2 funket i Sverige, men spillet er mer agressivt i Norge.

krakra

Har man en spisspar som bøtter inn mål. Eller et  forsvar som stenger igjen, så kan man også kompensere for en undertallig midtbane. Men vi kommer ikke til å dominere på midten over tid i 4-4-2. Da skal strukturern sitte prikkfritt og begge midtbanespillerne holde landslagsklasse og egentlig være for god for TL.

Nixon

Quote from: krakra on August 15, 2014, 21:56:55 PM
Jeg trenger ikke deg til å fortelle meg hva jeg sier.


Det var da fælt så gretten vi skulle være i kveld... Du bekrefter jo bare det nok en gang. Du har egentlig ikke tro på det Norling holder på med i Brann. I så fall må han endre favorittformasjonen sin. Og er det sannsynlig?
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Har Norling noen gang brukt noe annet enn 4-4-2?

TCAC

Quote from: krakra on August 15, 2014, 21:41:18 PM
Jeg har forresten aldri sagt at Haugen skulle bli bedre bare han fikk en god makker. Jeg har sagt at midtbanen mangler løpskraft og at Haugen er bedre når han ikke må dekke alt for store rom.


Tull. Bare ved hjelp et halvhjertet søk fant jeg flere eksempler på at du mente hovedproblemet for Haugen er en for dårlig makker. Nå er plutselig hovedproblemet 442-formasjonen. Dette etter at du helt nylig har sagt du har stor tro på Rikard Norlings prosjekt, som vi alle har visst at 442 er en helt sentral del av. Dette henger ikke sammen i det hele tatt. Du konstruerer åpenbart argumenter for å "redde" Haugen, og da blir det håpløst å diskutere på en annen måte enn å vise til at det du sier nå kræsjer med det du mente for noen uker og måneder siden.

Haugen er et av de aller svakeste leddene i vårt førstelag, og min mening er at vi sårt trenger en midtbanespiller som kan fylle hans rolle i det kommende overgangsvinduet.


Jose Arrogantio

Frimpong er vel en defensiv midtbane, så ikke sikker på hva han har  på venstrekanten å gjøre...

Ellers er han fetter til Yaw Amankwah, så han har da forbindelser i Bergen, men tviler på at han er rette mannen her.

Belfort

Quote from: Jose Arrogantio on August 15, 2014, 23:18:18 PM
Har Norling noen gang brukt noe annet enn 4-4-2?


Han gjorde det litt i AIK tiden og det begynner å bli en stund siden. Siden da har han vært kompromissløs mot 4-4-2

Hatleking

Haugen verkar å vere god når resten av laget er godt, gjerne mot svakare motstand på heimebane. Haugen er ikkje den som sjølv dreg lasset. No er det sjølvsagt seint - men om me skulle klare oss så bør me sjå på alternativa Barmen og Birkelund. Om dei ikkje er gode nok, så bør me ha inn ein som kan rotere litt med Haugen.

krakra

Quote from: TCAC on August 16, 2014, 01:09:04 AM
Quote from: krakra on August 15, 2014, 21:41:18 PM
Jeg har forresten aldri sagt at Haugen skulle bli bedre bare han fikk en god makker. Jeg har sagt at midtbanen mangler løpskraft og at Haugen er bedre når han ikke må dekke alt for store rom.


Tull. Bare ved hjelp et halvhjertet søk fant jeg flere eksempler på at du mente hovedproblemet for Haugen er en for dårlig makker. Nå er plutselig hovedproblemet 442-formasjonen. Dette etter at du helt nylig har sagt du har stor tro på Rikard Norlings prosjekt, som vi alle har visst at 442 er en helt sentral del av. Dette henger ikke sammen i det hele tatt. Du konstruerer åpenbart argumenter for å "redde" Haugen, og da blir det håpløst å diskutere på en annen måte enn å vise til at det du sier nå kræsjer med det du mente for noen uker og måneder siden.

Haugen er et av de aller svakeste leddene i vårt førstelag, og min mening er at vi sårt trenger en midtbanespiller som kan fylle hans rolle i det kommende overgangsvinduet.
Kan du vise til disse innleggene? Jeg har stor tro på Norling og tror han vil gjøre den nødvendige tilpasningen i formasjonen. Han har vært tro mot 4-4-2 i Sverige, men der har det også funket.

Har du noen forslag til hvilken realItisk midtbanespiller som skal inn og gi oss en dominerende midtbane?

roaldinho

Quote from: krakra on August 16, 2014, 10:55:05 AM
Quote from: TCAC on August 16, 2014, 01:09:04 AM
Quote from: krakra on August 15, 2014, 21:41:18 PM
Jeg har forresten aldri sagt at Haugen skulle bli bedre bare han fikk en god makker. Jeg har sagt at midtbanen mangler løpskraft og at Haugen er bedre når han ikke må dekke alt for store rom.


Tull. Bare ved hjelp et halvhjertet søk fant jeg flere eksempler på at du mente hovedproblemet for Haugen er en for dårlig makker. Nå er plutselig hovedproblemet 442-formasjonen. Dette etter at du helt nylig har sagt du har stor tro på Rikard Norlings prosjekt, som vi alle har visst at 442 er en helt sentral del av. Dette henger ikke sammen i det hele tatt. Du konstruerer åpenbart argumenter for å "redde" Haugen, og da blir det håpløst å diskutere på en annen måte enn å vise til at det du sier nå kræsjer med det du mente for noen uker og måneder siden.

Haugen er et av de aller svakeste leddene i vårt førstelag, og min mening er at vi sårt trenger en midtbanespiller som kan fylle hans rolle i det kommende overgangsvinduet.
Kan du vise til disse innleggene? Jeg har stor tro på Norling og tror han vil gjøre den nødvendige tilpasningen i formasjonen. Han har vært tro mot 4-4-2 i Sverige, men der har det også funket.

Har du noen forslag til hvilken realItisk midtbanespiller som skal inn og gi oss en dominerende midtbane?


Magnhild kunne det, men Brann valgte å ikke gå for han og gikk til Stabæk istedenfor. Først dominerte han mot RBK med glitrende spill og målgivende, også sendte han Haugesund ut av cupen med det eneste målet i kampen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Leffen

Quote from: Jose Arrogantio on August 16, 2014, 07:51:15 AM
Frimpong er vel en defensiv midtbane, så ikke sikker på hva han har  på venstrekanten å gjøre...

Ellers er han fetter til Yaw Amankwah, så han har da forbindelser i Bergen, men tviler på at han er rette mannen her.


Oops, my bad. Mente bestemt han var venstreving. Her har nok FM-minnene mine spilt meg et puss:)

Kagain

Razak Frimpong var vel venstreving? Eller? I alle fall, i diskusjonen Haugen tror jeg at vi alle kan være enige om at det fungerer bare tidvis med Haugen og en annen makker i 4-4-2. Om det er fordi at spillerne ikke er gode nok eller at formasjonen er eksepsjonelt dårlig egnet (og for gammeldags) til å virke i tippeligaen får hver og en vurdere for seg selv.

Ellers er det vel slik at alle finner seg sine favorittspillere som de absolutt har troen på uansett hvilke motstridende argumenter som blir presentert. Selv er jeg skyldig i å se kun det bra Demir gjør, og ikke det dårlige. Mojsov holdt på å bli en slik spiller hos meg også, og jeg tror fremdeles at han har et høyere nivå inne enn det han har vist, men jeg tror nok aldri han vil bli videre dominerende i tippeligaen.

I fordums tider var jo Sotraanda en stor tilhenger av løven vår, Nhleko. Eller Kleko som han konsekvent skrev. Der var det også vanskelig å få denne karen til å se at Nhleko hadde vist glimt av storhet og stor mengde av gjennomsnittlige presentasjoner samt et utvalg riktig dårlige. Ofte i samme kamp. Heteslag og driblemål, f.eks.

Krakra har åpenbart større tiltro til talentene og talentarbeidet som gjennomføres i Brann, noe jeg personlig ikke helt ser, og er en stor Haugen-entusiast. Han om det. Poenget mitt er at om vi går i oss selv så vil kanskje mange innse at man har en tendens til å favorisere både på en positiv måte (jeg og Demir) eller på en negativ måte (mange andre og Sævarsson).

TCAC

Quote from: krakra on August 16, 2014, 10:55:05 AMKan du vise til disse innleggene?


For eksempel:

QuoteProblemet til Haugennog egentlig oss er at vi ikke har noen spiller som utfyller ham. Vi har ingen duo som er komplimentær. Han trenger en bevegelig og duellsterk makker med stor løpskraft


Nå har vi hatt en slik spiller helt siden Badjis renessanse. Haugen er fortsatt dårlig.

Quote
Har du noen forslag til hvilken realItisk midtbanespiller som skal inn og gi oss en dominerende midtbane?


Nå i sommer er vel Magne Hoseth kanskje det mest naturlige kjøpet/lånet vi ikke gjenomførte. Billig, realistisk og langt bedre enn Haugen.


Xminator

De to sentralt får det selvsagt ikke lettere med Huseklepp på kanten, men la oss si Skaanes til høyre og en venstrekant med like høyt tempo og like flink til å jobbe hjemover som Skaanes? Da er vi litt tilbake til der vi var i 2007. En Badji som tar ett steg som defensivt anker og en ny offensiv midtbanespiller som gjør at om Haugen spiller så er det fordi han har tatt konkurransen og spiller på ett nivå der han blander seg inn i landslagsdiskusjon. En annen ting er at en Haugen som får fart på bena igjen som i 2013, faktisk like gjerne kan spille i den defensive midtbanerollen. Egenskapene som ballfordeler kommer like godt til sin rett der, så der er liksom ikke bare en ny spiller han vil konkurrere med, det er like mye Badji.

Borges bør stå på listen til Roald før 2015. Han har så vidt jeg vet kontrakt ut 2015. En spiller som vil tilføre mye til den sentrale midtbanen til Brann.

Alzheimer/Silverspurs

Blir hardt å få Borges. Ikkje at overgongssummen er så høg, men lønn blir vanskeleg mot lag frå større ligaer antar eg? Virkar dog som det er vanskeleg å få solgt han for det AIK krever (litt over 1 mill euro trur eg), merkeleg nok. Evian frå Ligue 1 vil iaf ikkje betale det.

Tom C

Er sikkert vanskelig å spikre noen ønskeliste før vi vet hvilken divisjon vi er i i 2015. Bør gjerne operere med to lister isåfall, og håpe at det er den "rette" som blir aktuell.
Aldri mer Obos....

krakra

Quote from: TCAC on August 16, 2014, 15:15:18 PM
Quote from: krakra on August 16, 2014, 10:55:05 AMKan du vise til disse innleggene?


For eksempel:

QuoteProblemet til Haugennog egentlig oss er at vi ikke har noen spiller som utfyller ham. Vi har ingen duo som er komplimentær. Han trenger en bevegelig og duellsterk makker med stor løpskraft


Nå har vi hatt en slik spiller helt siden Badjis renessanse. Haugen er fortsatt dårlig.

Quote
Har du noen forslag til hvilken realItisk midtbanespiller som skal inn og gi oss en dominerende midtbane?


Nå i sommer er vel Magne Hoseth kanskje det mest naturlige kjøpet/lånet vi ikke gjenomførte. Billig, realistisk og langt bedre enn Haugen.


At Haugen har vært dårlig etter at Badji kom tilbake er jo ikke helt riktig. Han var god både mot Viking og AAFK, samt cupkampen mot Ranheim og middels mot Stabæk. At han har fått seg et løft med at Badji har få dett et løft er det ingen tvil. Både Badji og Haugen har slitt mot midtbaner som har vært i overtall og slått oss på løpskraft, selv om Haugen har slitt mer enn Badji.
Om vi hadde hentet Hoseth hadde vi fortsatt blitt enkelt overspilt av midtbaner som Odds. Hoseth er god når man kjører kamper. Det er Haugen og

Jose Arrogantio

Quote from: Tom C on August 17, 2014, 10:49:33 AM
Er sikkert vanskelig å spikre noen ønskeliste før vi vet hvilken divisjon vi er i i 2015. Bør gjerne operere med to lister isåfall, og håpe at det er den "rette" som blir aktuell.


Ja, synes denne tråden er litt tidlig. Vi aner ikke hvor vi er etter denne sesongen, og hvordan vi bør/kan forsterke utifra divisjon og hvem som eventuelt blir med ned. Blir vanskelig å ha en god diskusjon om overganger når man ikke vet forutsetningene.

Xminator

Frem til vi rykker ned er forutsetningen at det blir tippeliga 2015.

krakra

I dag ser vi hvorfor en kvalitetsspiss var så avgjørende i dette vinduet. Marcus Pedersen er bedre enn de andre spissene på alt. Klassemålet er en ting, men førstetouchen, bevegelsene, tempo med og uten ball, førsteforsvarer. Alt var en hylle over det vi er vant til, og det dro resten av laget med seg.

Midtbanen viser igjen at den er god når vi først vinner krigen og var satt spillet. Problemet er, som sagt, når den havner i undertall og blir overspilt. Da trenger vi en tredje midtbanespiller eller en ekstremt løpssterk partner til Badji. Ikke Hoseth, Bendiksen, Borges, Barrantes eller andre løpssvake spillere som er foreslått her.

Hatleking

Det er òg imponerande å sjå den intensiteten Pedersen har i heile kampen gjennom. Ein som tilsynelatande framstår som useriøs og berre festar, men ein får ikkje ein slik kondisjon av pub til pub. Jada, han er nok der òg, men han leverar verkeleg på innsatsen òg.

Som nemnd blir det veldig artig å sjå han saman med Orlov, og også Azar når han vert flytta opp. Ikkje kjekt å vere forsvarar då!

Norlings hund

Quote from: krakra on August 17, 2014, 18:50:42 PM
I dag ser vi hvorfor en kvalitetsspiss var så avgjørende i dette vinduet. Marcus Pedersen er bedre enn de andre spissene på alt. Klassemålet er en ting, men førstetouchen, bevegelsene, tempo med og uten ball, førsteforsvarer. Alt var en hylle over det vi er vant til, og det dro resten av laget med seg.

Midtbanen viser igjen at den er god når vi først vinner krigen og var satt spillet. Problemet er, som sagt, når den havner i undertall og blir overspilt. Da trenger vi en tredje midtbanespiller eller en ekstremt løpssterk partner til Badji. Ikke Hoseth, Bendiksen, Borges, Barrantes eller andre løpssvake spillere som er foreslått her.


Barmen kan kanskje gjøre en grei jobb?

Xminator

Quote from: krakra on August 17, 2014, 18:50:42 PM
I dag ser vi hvorfor en kvalitetsspiss var så avgjørende i dette vinduet. Marcus Pedersen er bedre enn de andre spissene på alt. Klassemålet er en ting, men førstetouchen, bevegelsene, tempo med og uten ball, førsteforsvarer. Alt var en hylle over det vi er vant til, og det dro resten av laget med seg.

Midtbanen viser igjen at den er god når vi først vinner krigen og var satt spillet. Problemet er, som sagt, når den havner i undertall og blir overspilt. Da trenger vi en tredje midtbanespiller eller en ekstremt løpssterk partner til Badji. Ikke Hoseth, Bendiksen, Borges, Barrantes eller andre løpssvake spillere som er foreslått her.


Brann spiller 4-4-2. Det Brann trenger er en god offensiv midtbanespiller, ikke daffe-Haugen.

Pedersen var viktig, men tenk hvor mye bedre dette hadde sett ut med en midtbanespiller og kantspiller også. Nå var kantspillet greit nok i dag, men midtbanen har mye å gå på.

krakra

Midtbanen var god i dag, også Haugen. Det er mulig å forandre på formasjoner, og det er ikke skrevet i stein at Brann skal spille 4-4-2.

dudo

Midtbanen var bra, men Badji er flere klasser bedre enn makkeren sin. Den er enormt grei.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

storB

Hvilken kandidater er egentlig på markedet som kan erstatte Haugen? Må vi til Norlings radar i Sverige?
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Quote from: dudo on August 17, 2014, 21:52:34 PM
Midtbanen var bra, men Badji er flere klasser bedre enn makkeren sin. Den er enormt grei.
Joda, men makkeren til Badji var bedre enn de som den fantastiske RBK-midtbanen igjen.

Badji har et ferdighetsregister som overgår de aller fleste i TL. Han slår jo pasninger på et nivå som hører hjemme i en langt større liga enn TL, og har øyne i nakken.

Problemet er utelukkende psyken hans, og skuddfoten.

Spelaren

Det er også et problem at han ikkje har funnet brutalitetsnivået som kan aksepteres. Når han så til de grader ønsker å vinne en hodeduell at det bare må bli gult kort pga halvt overfall - så er det problematisk.
Gå av.

Kruxleiven

Mange innlegg her burde flyttes. Selv om det absolutt er interessant med kvaliteten på midtbanen og hvilken formasjon vi burde ha. Har vi ikke en taktikk og formasjonsstråd? Jeg synes Haugen gjør en bra match og fremskritt i dag, men jeg synes så absolutt ikke vi bør legge vekk tanken på en erstatter til neste år. Oldrup Jensen, er det realistisk?  May Mahlangu i IFK? Forsåvidt nettopp kommet til laget. Grunn til at han skal komme til oss? For tøff konkurase i IFK. Ganske sikker på at det finnes kvalitet en divisjon ned. Jeg kjenner ikke Mjøndalens spillere, men det vil ikke overraske meg om de har gode midtbanespillere der. Synes de overpresterer jevnt.

stigh

Kansje en Trond Olsen hadde gjort seg i brann. Vi savner fart

Hatleking

No bør me sjølvsagt vente litt til me ser om me hamnar over streken og på kva lag som rykker ned, men det er mange spanande spelarar som kan gje Haugen konkurranse. Til dømes Petter Strand på Sogndal som er ein energisk og bra teknisk spelar med god arbeidskapasitet. I tillegg er han lokal. Elles er som nemnd Oldrup Jensen ein svært spanande spelar - men no gjer Odd det veldig godt og dei er ikkje akkurat kjend for å sleppe viktige spelarar billeg til andre norske klubbar. Shala er i fyr og flamme om dagen, men passar ikkje nødvendigvis heilt inn - i så fall i ei slags Skaanes-rolle.

krakra

Oldrup Jensen tror jeg blir urealistisk. Han får spille ecup med Odd neste år, og vil nok gå rett ut eller til Molde.

Strand er en spiller som burde være aktuell. Han dekker enorme områder, i tillegg til å være god med ballen, men klubben som vi ga to millioner for Karadas og sju millioner for Badji vil nok kreve en god del for ham.

Hatleking

Quote from: krakra on August 17, 2014, 23:06:28 PM
Oldrup Jensen tror jeg blir urealistisk. Han får spille ecup med Odd neste år, og vil nok gå rett ut eller til Molde.

Strand er en spiller som burde være aktuell. Han dekker enorme områder, i tillegg til å være god med ballen, men klubben som vi ga to millioner for Karadas og sju millioner for Badji vil nok kreve en god del for ham.


Godt mogleg - men så spørs det jo òg på Odd og ikkje minst eigen økonomi. Odd kan ikkje konkurrere med Brann økonomisk. Samstundes er eg nok einig - blir nok vanskeleg.

Klaus_Brann

Quote from: stigh on August 17, 2014, 22:49:52 PM
Kansje en Trond Olsen hadde gjort seg i brann. Vi savner fart


Han har aldri vært god nok for Brann.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Elles hadde Badou på Glimt vore spanande. Komplett midtbanespelar som no står med seks mål. Badou og Badji saman på midtbana hadde vore utruleg.

dudo

I all verden, ga vi 7 mill for Badji??
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Huff

Strand virker som et kvasirealistisk alternativ på midtbanen ja, spesielt ettersom han er bergenser, og dermed kanskje, kanskje vil velge oss foran en klubb som Molde. For han har vel vært så god at han trolig er høyaktuel for klubber på det nivået. For oss tror jeg han kun er aktuell dersom Sogndal går ned. Likevel tror jeg fort MFK er først i køen for samtlige av spillerne nevnt for både Badou og Oldrup Jensens del tror jeg det er enten MFK eller utlandet.

Nixon

Lenge siden det har vært snakk eller skriverier om denne Strand. Har han holdt nivået?
Rød makt på Hansa

Xminator

20 kamper, 1 mål, 3 assist, 3 ganger BB, 3 7'ere, 4.85 på børsen. Samtidig er det noen 2'ere og 3'ere der også, så enten eller. Spørsmålet er om han er god nok, eller bare "god nok".

Man kan si at han sikkert er enda bedre når han får det til på ett dårlig lag, men samtidig, han spiller på ett lag som akkurat nå er dårligere enn Brann. Der han får BB mot relativt svak motstand og uten den store konkurransen fra medspillere.

Jeg håper Brann sikter høyere, tar med det svenske markedet og kanskje ser litt mot samme kategori spiller som Pedersen. De som var profiler, beviste nivå, men har slitt med å ta steget når de går til utlandet.

Huff

Quote from: Xminator on August 18, 2014, 07:15:35 AM
20 kamper, 1 mål, 3 assist, 3 ganger BB, 3 7'ere, 4.85 på børsen. Samtidig er det noen 2'ere og 3'ere der også, så enten eller. Spørsmålet er om han er god nok, eller bare "god nok".


VG-børsen antar jeg? På altomfotball ligger han på 5.45 (18.plass i TL).

Har ikke sjekket i det siste, men ut fra det Sogndals egne skrev tidligere i sesongen var det ingen tvil om at de lå langt nærere altomfotballs vurdering. Vil legge til at det ikke var typene ala ''alle våre spillere er verdensklasse!'' som kommenterte, snarere trauste sogninger som var i sjokk over at de hadde snublet over det som tilsynelatende var en av klubbens beste spillere i moderne tid i lavere divisjoner i Bergen.

Xminator

Quote from: storB on August 17, 2014, 22:22:11 PM
Hvilken kandidater er egentlig på markedet som kan erstatte Haugen? Må vi til Norlings radar i Sverige?


Ikke erstatte, utfordre.

Gulløl

Lurer på om Brann henter en ny midtstopper til neste sesong ?

Ut går definitivt Jonsson. Da står vi igjen med: Karadas(33 år), Grønner(20 år), Hanstveit(34 år), Mojsov(27 år) og Demidov(27 år). Alder når 2015 starter.

Jeg foreslår:  Mojsov fortsetter som venstreback. Er bedre en Demir som bør vurderes solgt. Gjennombruddet til Demir ser ikke ut til å komme og er en lite fleksibel spiller som bare kan brukes som venstreback ser det ut til.

Karadas og Grønner spilles inn som fast midtstopperpar(forhåpentlig bortimot skadefritt).

Hanstveit som backup både på venstreback og midtstopperplass.

Demidov omskoleres til sentral midtbane, en omskolering han allerede er i gang med. Svært usikker i forhold til skader og om han blir en "ny Jonsson".

Vi trenger muligens en midtstopper til i stallen. Da blir det enten en skikkelig solid stopper som er bedre en de vi har(rask og helst venstrebent), eller en ung lovende stopper med stort potensial. Om vi skal sikte oss inn i medaljekampen(forutsatt ikke nedrykk i år) er vel det første alternativet mest aktuelt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dragn


Lasaron

I utgangspunktet har vi nok stoppere, ja. Og vi vet mye mer om Demidovs helse i november.
Tren på langskudd

ostraume

Har ikke Gjesdal fortsatt kontrakt?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

blobby winters

Quote from: ostraume on August 28, 2014, 21:35:29 PM
Har ikke Gjesdal fortsatt kontrakt?


Ja. Men med Tromsø ut 2016 sesong

Go Up