• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 2015

Started by Lasaron, August 14, 2014, 08:14:52 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Joggi Bogga

Jeg er meget imponert over Soltvedts første mnd som sportssjef. Denne handelen styrker det intrykket.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Hatleking

Quote from: Giles on March 13, 2015, 12:12:13 PM
Nouri er mer enn god nok for Brann. Også neste år. Brukbar fart, villig til å gå framover og intensiv i spillet sitt. Han kan fort bli en populær mann på Stadion.


Eg er ikkje einig i at han er 'meir enn god nok' også neste år (gitt at me spelar i TL), men er samd i at det er ein bra signering når me er her no ut frå kva som er realitetane.

Alzheimer/Silverspurs

Nouri held nok fint nivået der klubben er no. Fin, gratis signering. Tidlegare nevnte Johan Hammar (Malmö) går på lån til Fredrikstad ser det ut til.

dr_cyanid

Nouri inn (gratis) og Vindheim ut (4-5) mill må sies å være en meget bra deal. Får bedre høyreback pluss penger. Bra!

Spelaren

http://www.ba.no/Skriver_tre_rskontrakt_med_Brann-5-8-37666.html

Nouri skriver treårskontrakt. Artig detalj : én norskmarokkaner ut og én inn.
Gå av.

Xminator

Jeg heller også mot at vi i verste fall er styrket på høyrebacken. Men noen konturer til noe medaljelag de neste 3 sesongen ser jeg ikke.

pidre

Vi vinner nesten aldri fotballkamper lenger, og våre spillere mangler sjølvtillit. Får vi ein dårlig start på OBOS kan dette bli virkelig ille. Høge skuldre mot OBOS-lag som lukter blod. Ein slik negativ spiral er ikkje lett å snu.

"Arbeiderpartiet er ingen søndagsskole" tordna det frå Håkon Lie i 1967. Trur nok SKB kunne trengt litt innstramming frå dagens poesi og dille-dulle-dalle kultur.

Det første Norlang kan foreta seg er å kvitte seg med Huseklepp, ein spelar som er lønnsledande og som ikkje presterer anna enn å vekkforklare. Selg han, gje han vekk, leig han ut eller la han prøve seg i 3. divisjon. Får vi frigjort lønnsmidlane til Huseklepp kan vi hente etpar sultne vinnarskallar frå våre OBOS konkurrentar.    
Saludar a los monos!

ostraume

Hvem i all verden skulle være interessert i å overta Huseklepp?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

pidre

Utleie skulle være mulig - han har fremdeles eit bra navn, og kan kanskje blomstre (Norlingsk) i ein annan klubb. Ser ikkje vekk frå at han er interessant for klubbar i TL eller Danmark/Sverige.
Saludar a los monos!

Gepard

Aksel berget skjølsvik, ville hentet han, har agressjonen som skal til for å få ungdommen til å skjerpe seg, benken på Haugen.

pidre

Quote from: Gepard on March 14, 2015, 20:47:10 PM
Aksel berget skjølsvik, ville hentet han, har agressjonen som skal til for å få ungdommen til å skjerpe seg, benken på Haugen.

Støttes, men er han ledig/bosman?
Saludar a los monos!

Gulløl

Rune Soltvedt. Ring denne mannen, vil skape vei i vellingen og få inn en krigerinnstilling og vinnerkultur i laget som ikke eksisterer i dag + minst 2000 ekstra tilskuere pr.kamp. Er han bare "mosjonist++" i dag er han likevel rikelig god nok for å løfte det middelmådige Obos laget Brann. På holdninger og lære å blø for drakten hadde han vært uvurderlig.

http://www.paulscharner.at/de/start/

En korttidskontrakt ut sesongen. Bruke han enten på defensiv midtbane eller midtstopper. Nei han er ikke gammel enda, ble 35 år i denne uken og er bare et lite år eldre en Erlend Hanstveit. Og han har tidligere gitt hint om at han kunne tenkt seg å komme tilbake.

http://www.tv2.no/a/4044250

Noe må skje og det fort. Nå ser alt bare håpløst ut.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Jo han er gammel og det er halvannet år siden han la opp. Klubb som leier ut talenter som leier ut talenter på minimumslønn for å spare penger kan ikke kaste bort penger på sånt tull.

Gulløl

March 15, 2015, 00:00:14 AM #1514 Last Edit: March 15, 2015, 00:23:20 AM by Gulløl
Quote from: krakra on March 14, 2015, 23:31:32 PM
Jo han er gammel og det er halvannet år siden han la opp. Klubb som leier ut talenter som leier ut talenter på minimumslønn for å spare penger kan ikke kaste bort penger på sånt tull.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


pidre

March 15, 2015, 08:15:30 AM #1516 Last Edit: March 15, 2015, 12:18:27 PM by pidre
Scharner hadde vært crazy, man kanskje det hadde fungert. Om så, ville nok heller vurdert han som stopper. Scharner har nok ikkje lagt på sofaen i halvanna år - sikkert mulig å få kroppens hans opp og gå.

Talenta våre er spennande dei, men kanonføde for OBOS.
Saludar a los monos!

Lasaron

Useriøst av meg å henge meg på diskusjonen om Scharner, men la gå. Jeg ville helt klart brukt han som midtstopper ilag med Grønner.
Tren på langskudd


dex1974

Det vi trenger er en Martin Andresen! Han tillot null nykker og null slendrian.
Mannen er yngre enn Johnsen men gjorde seg vel upopulær etter han gikk til sitt kjære engEn bare timer etter vinnertalen på Festplassen samt han fremdeles var under kontrakt med SKB.
Men en spiller- og kapteinstype som møbelsnekkeren har vi savnet helt siden han dro!
Skjølsvik ser jeg er nevnt...good shout! :)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Nixon

Rød makt på Hansa

krakra

http://www.ba.no/Hevder_Djurg_rden_er_interessert_i_Orlov-5-8-39001.html

Skal Brann kreve mer for Orlov enn fjor Vindheim?  Jeg mener definitivt nei. Vi trenger friskt blod på topp, og da må det nok ryddes plass. Orlov scoret greit med mål i fjor, men var svak på det meste annet og virker å være bak både Larsen, Huseklepp og Pedersen i køem. Skal vi ha en spiss som bare scorer mål så må han score mer enn Orlov. Det bør være mulig å selge Orlov, hente en mer målfarlig erstatter og gå i pluss økonomisk.

dudo

Vi skal selvsagt kreve så mye som vi kan få.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Noe sier meg at vi kommer til å kreve mer, og at Orlov blir.

Joggi Bogga

Quote from: Nixon on March 16, 2015, 15:00:17 PM
http://www.ba.no/Hevder_Djurg_rden_er_interessert_i_Orlov-5-8-39001.html

Djurgården er av en eller grunn interessert i Orlov.


Fantastisk nyheter!
Vi kan være i ferd med å fullføre en drømmeovergangsvindu!
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Xminator

Quote from: krakra on March 16, 2015, 15:01:55 PM
http://www.ba.no/Hevder_Djurg_rden_er_interessert_i_Orlov-5-8-39001.html

Skal Brann kreve mer for Orlov enn fjor Vindheim?  Jeg mener definitivt nei. Vi trenger friskt blod på topp, og da må det nok ryddes plass. Orlov scoret greit med mål i fjor, men var svak på det meste annet og virker å være bak både Larsen, Huseklepp og Pedersen i køem. Skal vi ha en spiss som bare scorer mål så må han score mer enn Orlov. Det bør være mulig å selge Orlov, hente en mer målfarlig erstatter og gå i pluss økonomisk.


Spisser er mer verdt enn høyrebacker. En spiss som scorer for Brann skal koste. Om man får "igjen pengene" fra i fjor, så er jeg positiv til ett salg, og bruke Karadas i samme rolle, og heller prøve å ta en sjanse på den sentrale midtbanen der jeg føler Brann har mest å gå på akkurat nå.

aleksanderhjelleseth

Selg for 5 millioner, klarer Soltveit det får han jobben permanent, da er han sportssjefgud!

krakra

Selv om posisjonen trekker opp prisen på Orlov trekker det meste andre ned i forhold til Vindheim. Vindheim er yngre, bedre, har større potensiale og er en moderne spillertype.

Orlov er en treg og småklønete 29 år gammel spiss som er god for ubderkant av 10 mål på en sesong og rimelig dårlig på det meste annet.  Slik jeg ser det er kan det være en fordel å bli kvitt Orlov. Hvis han blir tipper jeg det er flere spisser som vil score mer enn ham i årets OBOS. Noen med fortid i eller på utlån fra Brann.

Corleone

Om vi selger Orlov, så har vi kvittet oss med vår topscorer og vår mest effektive spiss. (utlån) Da står vi igjen med en skadet Pedersen, Huseklepp som ikke vet hvor målet står og Drame, som knapt har vist noe som helst. Lukter ikke opprykk dette.

krakra

Og Larsen.
Orlov ut gir rom for en spiss inn. Og å finne en mer målfarlig spiss enn Orlov skal være fult mulig.

Lasaron

Djurgården er muligens interessert i Orlov. Vel, vi har nettopp lånt ut Lorentzen, Pedersen er skadet, Dramé spiller ikke, Huse er elendig, Larsen er ustabil.
Tren på langskudd

dudo

Det er nok fullt mulig å finne en spiss som er mer målfarlig enn Orlov. Men primært burde man da byttet ut en av de mindre målfarlige - Huse eller Dramé. Orlov er dessverre vår beste spiss, ihvertfall så lenge Pedersen er skadet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: dudo on March 16, 2015, 20:05:16 PM
Det er nok fullt mulig å finne en spiss som er mer målfarlig enn Orlov. Men primært burde man da byttet ut en av de mindre målfarlige - Huse eller Dramé. Orlov er dessverre vår beste spiss, ihvertfall så lenge Pedersen er skadet.
Ideelt ja, men det er ikke så enkelt. Særlig Huseklepp er det nok svært få som er interessert i.

pidre

Greit å la Orlov gå om prisen er ok, dvs 4-5 mill. Ser heller ikkje at Pedersen har ei framtid i klubben.
Saludar a los monos!

Herman1

Quote from: dex1974 on March 15, 2015, 13:19:17 PM
Det vi trenger er en Martin Andresen! Han tillot null nykker og null slendrian.
Mannen er yngre enn Johnsen men gjorde seg vel upopulær etter han gikk til sitt kjære engEn bare timer etter vinnertalen på Festplassen samt han fremdeles var under kontrakt med SKB.
Men en spiller- og kapteinstype som møbelsnekkeren har vi savnet helt siden han dro!
Skjølsvik ser jeg er nevnt...good shout! :)


Og/eller en terrier à la Gashi? 😃

OmOssSjølOgHansaøl

Drømmescenario på overgangsmarkedet nå: Vi får solgt Orlov for 4 mill. og gjør to smarte kjøp som koster 2 mill. hver, sånn at vi går til seriestart med følgende oppstilling:

                         Horwath
Amin2 - SmartKjøp2 - Grønner - Demir
Amin1 - SmartKjøp1 - Haugen - Skaanes
                    Larsen - Karadas

Evt. kan Skaanes og SmartKjøp1 bytte plass. I tillegg har vi forhåpentligvis Pedersen, Leciejewski, Demidov, Huseklepp, Hansson med flere i bakhånd utover sesongen. Dette vil være et lag som både kan rykke opp og bygges videre på i 2016.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Huseklepp blir nok i Brann lenge. Ikke veldig stor interesse for han og han er nok ikke veldig interessert i å dra heller.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on March 17, 2015, 00:49:23 AM
Huseklepp blir nok i Brann lenge. Ikke veldig stor interesse for han og han er nok ikke veldig interessert i å dra heller.


Jada, var bare en kommentar på at Orlov ikke er det verste som har skjedd verken Brann eller fotballen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kagain

Quote from: Lasaron on March 16, 2015, 19:52:55 PM
Djurgården er muligens interessert i Orlov. Vel, vi har nettopp lånt ut Lorentzen, Pedersen er skadet, Dramé spiller ikke, Huse er elendig, Larsen er ustabil.


...Ergo: Orlov blir solgt for 2,5 millioner med den begrunnelsen at de sparer plass i lønnsbudsjettet. Marcus Pedersen tar videre arven etter stopperne i Brann og blir langtidsskadet, Dramé slår ny rekord i måltørke hos en Brannspiss, Pinnedyret og Larsen veksler på plassene ved siden av han og spiller seg aldri trygg. I sommer kjøper Brann en spiss med godt navn og lite bevist i det siste for en solid sum, og konkurrerer ut Moille på lønn. Hvem denne spissen er kan jeg ikke si, men vil tro at han ikke yter opp mot det vi forventer.

Av norske spisser i utlandet kommer jeg i farten på Nielsen, Børven, Maars Johansen, Finne og Stokkelien. Sikkert noen flere. Ellers kan vel Sogndal lure ut en 7 millioner for Ulrik Flo. Om det blir en for dyr Flo så har Sogndal Fredrik og Mathias Flo på andrelaget sitt. Begge født i 1996.


dudo

Om Soltvedt fortsetter som sportssjef tror jeg tidene vi henter etablert og overpriset er omme. Han er ikke like oppsatt på å fremstå overstilig som hva man kan ha inntrykk av at enkelte av hans forgjengere har vært.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Quote from: krakra on March 17, 2015, 10:39:29 AM


Om Soltvedt skal sjekka toppscorerlistene rundt om for å henta spiss, vil eg anbefala prøvespel først.  Sist Brann henta spiss basert på toppscorarlister (og speiding 1 kamp) kom Pavlov.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Jeg håper Soltvedt gjør en grundigere jobb enn det. Poenget er at det finnes mange spillere med målteft i divisjonen under oss. Det burde være mulig å finne noen som passer blant disse uten å blakke oss og ikke blindt hente basert på navn.

Som Dudo tror jeg vi kommer til å dreie oss i retning av mer smarte og gjennomtenkte kjøp hvis Soltvedt blir sportssjef, men spørsmålet er om oversikten er god nok dette vinduet.

Henki

Når stenger forresten overgangsvinduet?
Ballen skal fremover!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

March 17, 2015, 14:12:27 PM #1546 Last Edit: March 17, 2015, 14:18:59 PM by Gulløl
04 februar meldte BT at Brann prioriterer en venstre midtstopper på leting etter forsterkninger. Siden den gang har det vært ganske stille. Nå som Azar Karadas er blitt mer spissaktuell er ikke akkurat behovet mindre for en midtstopper til.
Da står vi igjen med følgende midtstoppere:
-   Jonas Grønner
-   Fredrik Heggland (også backup på høyreback)
-   Fredrik Knudsen
Vadim Demidov er vel fremdeles tiltenkt en midtbanerolle som DM om han blir skadefri.
Erlend Hanstveit er vel i hovudsak en som konkurrerer med Demir om venstre backplass.
Da får vi se om det dukker opp en ny midtstopper innen 31 mars. Når en både er på utkikk etter en som venstrefot midtstopper og er hurtig er det vel ikke så mange å velge i spesielt om det er bosman markedet en leter.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kjell249

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on March 17, 2015, 00:12:43 AM
Drømmescenario på overgangsmarkedet nå: Vi får solgt Orlov for 4 mill. og gjør to smarte kjøp som koster 2 mill. hver, sånn at vi går til seriestart med følgende oppstilling:

                          Horwath
Amin2 - SmartKjøp2 - Grønner - Demir
Amin1 - SmartKjøp1 - Haugen - Skaanes
                     Larsen - Karadas

Evt. kan Skaanes og SmartKjøp1 bytte plass. I tillegg har vi forhåpentligvis Pedersen, Leciejewski, Demidov, Huseklepp, Hansson med flere i bakhånd utover sesongen. Dette vil være et lag som både kan rykke opp og bygges videre på i 2016.
det er totalt dødfødt med 4-4-2 hvis vi ikke har to ekstremt løpsdyktige sentrale midtbanespillere. Haugen og Barmen er definisjon på stasjonære midtbane spillere. Vi kommer ikke til å kjøpe 2 sentrale midtbanespillere, så da må vi ha 3 på midten.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kagain

Quote from: krakra on March 17, 2015, 10:39:29 AM


Det var vel det som var tanken min også. At de ikke må se seg blind på navn og profilerte spillere. Vet ikke om det kom frem i innlegget mitt at det var skrevet med en del kynisme basert på tidligere overgangsvindu. Nå er jo RBH vekke, slik at vi får håpe at hvem det nå enn er som får sportssjef-stillingen ikke gjør de samme feilene (dvs. gå etter navn).

Når vi er inne på Flo(d)bølgen så er det jo slik at Tore Andre har en sønn ved navn Johan. Johan har laget en skrytevideo (to egentlig) som vi kan finne på YouTube.

https://www.youtube.com/watch?v=ixS5HmsikEA

Ellers har Jostein en sønn ved navn Kasper som også driver med fotball. Tror han er i rekruttavdelingen til Godset. Men la meg forsikre deg at selv om disse er talent så sier jeg ikke 100% seriøst at Brann skal hente dem nå. Det var bare med tanke på hvor mye skrytevideoer skal ha å si for spillerkjøp.

I alle fall: det som nettopp slo meg var at en mulig grunn til at RBH hentet mange flere kjente navn mot slutten av sin karriere i Brann var kanskje at han hadde bommet så stygt på de ukjente spillerne som kom til Brann. Slik som Pavlov, Labuskas og Kennedy?

Bybanen

Simen Wangberg blir TIL-kaptein i år ser jeg. Virker ikke som om det spiller noen rolle om vi henter godt profilerte eller unge talentfulle spillere, de har en tendens til å floppe her for deretter å gjøre det bra i den neste klubben de havner i. Rart det der. Salget av Wangberg skjønte jeg forøvrig aldri noe av.

Go Up