• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 2015

Started by Lasaron, August 14, 2014, 08:14:52 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Tren på langskudd


Hatleking

No må me ikkje forsake den jobben me har byrja på med talent. Det er viktig at talent blir satsa på, og Grønner er absolutt inga tapt sak. Me har ikkje råd til å ha dyre namn overalt og ikkje er det taktisk lurt heller. Dei unge lokale Brann-spelarane har vist at dei taklar nivået godt, og dei bør få tillit deretter.

Vil seie at spisskabalen no er rimeleg lagt for ei stund no med Pedersen, Orlov, Lorentzen, Azar og evt Dramé.

Xminator

Talentarbeidet skal komme som grunnlag av talent, ikke nestennedrykk.  Brann vinner ikke medaljer ved å avle frem spillere som er gode nok for Hønefoss. Den helt store entusiasmen ved å ha ett lag med lokale spillere virker å være en smule overdrevet også.

Hatleking

I vårsesongen var det fleire av dei unge som stod fram og var Brann sine beste spelarar. Ikkje minst Skaanes og Vindheim. Grønner har vore solid forutan konsentrasjonsglipp. Trur det skal vere mogleg å få luka det vekk ved erfaring.

Lasaron

Quote from: Hatleking on August 14, 2014, 10:58:04 AM
I vårsesongen var det fleire av dei unge som stod fram og var Brann sine beste spelarar. Ikkje minst Skaanes og Vindheim. Grønner har vore solid forutan konsentrasjonsglipp. Trur det skal vere mogleg å få luka det vekk ved erfaring.


Det har også vært et stort problem at de som skulle være bærebjelker skuffet så til de grader. Hadde de innfridd ville det løftet talentene våre mye, sannsynligvis.
Tren på langskudd

Hatleking

Quote from: Lasaron on August 14, 2014, 11:03:43 AM
Quote from: Hatleking on August 14, 2014, 10:58:04 AM
I vårsesongen var det fleire av dei unge som stod fram og var Brann sine beste spelarar. Ikkje minst Skaanes og Vindheim. Grønner har vore solid forutan konsentrasjonsglipp. Trur det skal vere mogleg å få luka det vekk ved erfaring.


Det har også vært et stort problem at de som skulle være bærebjelker skuffet så til de grader. Hadde de innfridd ville det løftet talentene våre mye, sannsynligvis.


Akkurat. Det er ikkje talenta som skal dra med seg resten av laget - det er motsatt. Ein som Skaanes har jo så godt som spelt alt òg og har nok lidd litt av det.

Leffen

Man burde nesten lage to tråder: Overgangsvinduet med Brann i Tippeligaen. Overgangsvinduet med Brann i Adecco.

Sett at vi holder oss:
Ut:
Mojsov
Jonsson
Barmen
Hassan
Grønner

Inn (viktigst):
Kreativ midtbanespiller
Larsen tilbake (hvis han gjør det greit i Hønefoss)
Hurtig midtstopper

krakra

Grønner skal selvsagt ikke ut. Håper man etterhvert kan spille inn Grønner-Demidov som duo.

dudo

Nei, jeg skjønner oppriktig ikke hvorfor Grønner anses som ikke god nok. Han er god på det meste, og med erfaring forsvinner tabbene og han kommer til å bli bunnsolid. Kapteinsemne er han også, har vel vært kaptein på alt av landslag opp igjennom?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Norlings hund

Quote from: dudo on August 14, 2014, 12:42:11 PM
Nei, jeg skjønner oppriktig ikke hvorfor Grønner anses som ikke god nok. Han er god på det meste, og med erfaring forsvinner tabbene og han kommer til å bli bunnsolid. Kapteinsemne er han også, har vel vært kaptein på alt av landslag opp igjennom?


Nei, han er jo bare 20 år og har holdt nivået ganske greit hvis man ser bort fra et par urutinerte tabber. Det har mange andre også hatt, så han er på ingen måte alene der. Han har de rette holdningene også, og vil bare bli bedre og bedre.

Xminator

Han har ingen ekstremkompetanse. Han er ikke spesielt god på hodet. Eller spesielt rask. Eller spesielt ballsikker (selv om Kråken sikker svelger feil).

Det er en grunn til at han nå har havnet litt bak i køen igjen.

Nixon

Quote from: Norlings hund on August 14, 2014, 12:49:14 PMNei, han er jo bare 20 år og har holdt nivået ganske greit hvis man ser bort fra et par urutinerte tabber. Det har mange andre også hatt, så han er på ingen måte alene der.


Nei, se på f.eks. Vindheim som har blitt skrytt opp i skyene. Det er stort sett velfortjent, men han har etter min mening gjort en del flere defensive feil enn Grønner, men fordi han er back får det mye mindre konsekvenser. Han hadde vært stopper og bakerste mann i noen situasjoner kunne vi fått flere mål i mot. Og da hadde han sikkert også vært på vei ut... Så Grønner må få sjansen til å etablere seg skikkelig.
Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: Xminator on August 14, 2014, 12:54:28 PM
Han har ingen ekstremkompetanse. Han er ikke spesielt god på hodet. Eller spesielt rask. Eller spesielt ballsikker (selv om Kråken sikker svelger feil).

Det er en grunn til at han nå har havnet litt bak i køen igjen.


Han er vinnerskalle og leder. Om ikke det er ekstremkompetanse i Brannstallen, så vet ikke jeg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Ser man bort ifra feilene så har Grønner flere kamper hvor han har dominert i år. Han har en ekstrem vinnervilje og guts og en ekstrem pasningsfot og ballkontroll til stopper å være. Selv om det selvsagt går opp og ned. Det er ikke sånn at man må være tett oppmot 2 meter høy for å ha noe i TL å gjøre. Selv om jeg vet at X foretrekker slike spillere.

Et absolutt stort talent med et veldig stort potensiale, som bør dyrkes av Brann. Ikke sendes videre til noen andre som skal få høste fruktene.

Feilene rydder han forhåpentligvis av seg med erfaring.

krakra

Quote from: dudo on August 14, 2014, 12:59:55 PM
Quote from: Xminator on August 14, 2014, 12:54:28 PM
Han har ingen ekstremkompetanse. Han er ikke spesielt god på hodet. Eller spesielt rask. Eller spesielt ballsikker (selv om Kråken sikker svelger feil).

Det er en grunn til at han nå har havnet litt bak i køen igjen.


Han er vinnerskalle og leder. Om ikke det er ekstremkompetanse i Brannstallen, så vet ikke jeg.
Nettopp, og mentaliteten er avgjørende for stoppere. Hva er det som er så ekstremt i Demidovs ferdighetsregister liksom? Han herjet jo vilt i TL, og spilte seg til fast plass i La Liga. Mye grunnet skallen, og selvfølgelig en bra teknikk.

monzilla

Thomas Müller har bevist at man kommer langt uten ekstremkompetanse.

Unge spillere har større tabbekvote enn de mer etablerte.

dudo

Han har startet 16 kamper i TL over de tre siste sesongene. Jeg vil hevde han har vært blant våre tre beste i ca en tredjedel av dem. Han er 20.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Quote from: krakra on August 14, 2014, 13:00:28 PM
Ser man bort ifra feilene så har Grønner flere kamper hvor han har dominert i år. Han har en ekstrem vinnervilje og guts og en ekstrem pasningsfot og ballkontroll til stopper å være. Selv om det selvsagt går opp og ned. Det er ikke sånn at man må være tett oppmot 2 meter høy for å ha noe i TL å gjøre. Selv om jeg vet at X foretrekker slike spillere.

Et absolutt stort talent med et veldig stort potensiale, som bør dyrkes av Brann. Ikke sendes videre til noen andre som skal få høste fruktene.

Feilene rydder han forhåpentligvis av seg med erfaring.


Jeg er enig i at Grønner skal satses på, og tror han kan bli kjempegod. Men å hevde at han har ekstrem ballkontroll til stopper å være er vel å dra det litt langt.
Tren på langskudd

Nixon

Det som forøvrig har skuffet meg mest med Grønner i år er at han har brukt pasningsfoten sin alt for lite.
Rød makt på Hansa

viks

Tabbelisten til Grønner er langt kortere enn Mojsov sin liste over uheldige involveringer. Grønner blir 3 valg som stopper bak Karadas og Demidov neste år tipper jeg.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Kjell249

Quote from: dudo on August 14, 2014, 12:59:55 PM
Quote from: Xminator on August 14, 2014, 12:54:28 PM
Han har ingen ekstremkompetanse. Han er ikke spesielt god på hodet. Eller spesielt rask. Eller spesielt ballsikker (selv om Kråken sikker svelger feil).

Det er en grunn til at han nå har havnet litt bak i køen igjen.


Han er vinnerskalle og leder. Om ikke det er ekstremkompetanse i Brannstallen, så vet ikke jeg.

Hvor har du dette fra? Når Karadas har kommet inn i laget på bekostning så ser du en vinnerskalle og leder. Hvis Grønner hadde vært en vinnerskalle så hadde vi ikke trengt en 32 åring til 2 mill. Du ser jo forskjellen tydelig i hver kamp. Sist mot Aafk, og hvordan Karadas gikk foran etter målet. Du snakker om Kaiserens klær. Det blir det samme å skryte av pasningsferdighetene til Grønner, som han enda ikke har vist. Karadas tar i mye større grad initiativer bakfra, både når det gjelder pasninger og ta ballen med seg fremover.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

August 14, 2014, 14:51:50 PM #22 Last Edit: August 14, 2014, 14:57:52 PM by krakra
At Grønner har en sterk vinnerskalle kan man ikke betvile, uansett hvor lite man liker talenter og talentarbeid. Men det er selvfølgelig forskjell på hvilken autoritet en 32-åring med flere seriegull, landskamper og CL-erfaring har, og en 20-åring med 16 TL-kamper.

Til tross for alderen er det likevel bare Karadas, og en ødelagt Demidov, som matcher mentaliteten til Grønner. Karadas ble hentet fordi ingen av de voksne tok ansvar, og vi kan ikke legge hele ansvaret på skuldrene til en 20-åring som først og fremst burde fokusere på egen utvikling og egne prestasjoner.

Grønner har vist pasningsferdighetene sine han, men jeg er enig i at han har tatt for lite ansvar på det området i år. Men husker Molde-kampen i fjor hvor han leverte den ene krempasningen etter den andre. Blant annet en strålende assist.

dudo

Jeg har det fra mitt eget inntrykk fra tribune og sofa.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Grønner skal satsast på. Det betyr sjølvsagt ikkje klippekort - men som nemnd er han trass alt berre tjue år og viser mange gode ferdigheiter sjølv om - også nemnd - han ikkje har fått vist for mykje av den gode høgrefoten sin.

Kjell249

Quote from: krakra on August 14, 2014, 14:51:50 PM
At Grønner har en sterk vinnerskalle kan man ikke betvile, uansett hvor lite man liker talenter og talentarbeid. Men det er selvfølgelig forskjell på hvilken autoritet en 32-åring med flere seriegull, landskamper og CL-erfaring har, og en 20-åring med 16 TL-kamper.

Til tross for alderen er det likevel bare Karadas, og en ødelagt Demidov, som matcher mentaliteten til Grønner. Karadas ble hentet fordi ingen av de voksne tok ansvar, og vi kan ikke legge hele ansvaret på skuldrene til en 20-åring som først og fremst burde fokusere på egen utvikling og egne prestasjoner.

Grønner har vist pasningsferdighetene sine han, men jeg er enig i at han har tatt for lite ansvar på det området i år. Men husker Molde-kampen i fjor hvor han leverte den ene krempasningen etter den andre. Blant annet en strålende assist.

Ok da har han ekstremegenskaper som han ikke kan bruke, fordi han er for opptatt med å fokusere på egen utvikling og prestasjoner. Jeg ser ikke helt hvordan disse ekstremferdighetene skal komme Brann til gode. Jeg tror ikke vi skal fokusere for mye på ferdigheter som muligens en gang i fremtiden kanskje kan være viktige, men som nå ikke finnes fordi han bruker sine ekstreme lederevner på å lede seg selv...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.


Spelaren

På keeperplassen er det god nok dekning. På backplassene er eg ikkje tilfreds med dekningen. På venstresiden er det rett og slett for dårlig, verken Hanstveit eller Demir har det som skal til. Demir er nok lettest å selge, selv om eg er litt nysgjerrig på korleis han kan prestere på et bedre kollektiv (altså et Brann der resten av laget er 10% bedre). Svensken er spennende, angrepsvillig, men lider av en ekstrem énfothet. Det er rett og slett pinlig å sjå ham komme ned mot vingen og liksom "finte", når alle og deres mor vet at han kommer til å legge inn med venstre.

Sævarsson og Demir ut, ny høgreback bak Vindheim og ny førsteback på venstre inn.
På midten trengs det en venstrekant som faktisk er venstrefotet. Larsen, Skaanes og Huseklepp er dyktige, også på å krysse over på andre siden, men det må gjerne komme inn en type Lundevall her. På midten er Badji og Haugen litt i svakeste laget, og eg ser gjerne en fotrapp teknikker komme inn, gjerne en type Guastavino. Kravstor, ja kanskje.

På angrepsplass begynner det å bli litt interessant, men det kan gjerne komme inn en Helstad-aktig, løpsvillig god avslutter. Kanskje Dramé plutselig finner tonen?
Gå av.


Kjell249

Quote from: Xminator on August 15, 2014, 03:55:05 AM

Midstopperplassen er nok der det er minst krise før 2015. Karadas holder nok ett ok nivå. Men for å heve Brann ut over det ordinære må vi ha Demidov skadefri og helst ha en like duellsterk makker til ham som Karadas er. Alderen til Karadas begynner å tale mot ham, som ungdomene vil også de eldre begynne å svinge i prestasjonene.

En annen ting med Karadas som ble veldig synlig mot Odd, er at når han møter spillertyper som er like gode i hodespillet, så faller han litt gjennom. Han fikk ikke dominere forsvaret like mye mot Johnsen.

Faller igjennom??? Han var bunnsolid sammen med Hanstveit, som gjør at vi er med så lenge i kampen som vi er. Odd har et massivt trykk, flust av innlegg og cornere, og en av tippeligaens beste hodespillere i boksen. 1 gang slapp han til. Når han ble flyttet opp i angrep så fikk han veldig lite å jobbe med. Odd tillot oss nesten ikke å etablere noe trykk selv om de leder.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Spelaren

Lundevall nettopp fordi vi mangler venstrefotede vinger, var poenget.
Gå av.

osoerli

Der eg trur me har mest å henta er faktisk på keeperplassen.  Piotr er svært begrensa på mykje.  Er svært sjeldan ute og plukkar på corner, og har TL's desidert dårlegaste fotteknikk.  Kjem ikkje på nokon i 1.div som er dårlegare heller i farten.  Me gir bort ballen 5-10 gonger pr kamp heilt unødig pga tilbakespel til Piotr.  Han er heilt hjelpeslaus med ballen i beina.  Det blir enten ballen til motspelar eller til kast.  nesten fælt å sjå på.  Det var nesten på keeperplassen skilnaden på laga var størst i går.  Odd-keepern er ein moderne type som er eit ekstra spelepunkt ute og møter når Odd har ballen i eige forsvar.  Det blir garantert ingen medalje på Brann utan ny keeper,.. i tilfelle nokon trudde det.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Jose Arrogantio

For mindre enn ett år siden ble han hyllet som Tippeligaens beste keeper, nå er han så dårlig at han vil være direkte hinder for en medalje? (Forutsett at vi klarer oss i år, som er noe optimistisk).

Gi ham et år til, formdupper hender.

Og selv om det er flott å være god med beina, så er det tross alt ikke keeperens hovedoppgave å spille med ballen. Måte på hvor mye fokus man skal sette på denne egenskapen.

Hatleking

Ballteknikk ved keeper er undervurdert. Sjå kor viktig Neuer er på ting forutan sjølve redningar. Heime i Noreg er Nyland ein annan. Han er roleg med ball, klarar å presist sparke ut til eigen spelar - set fort i gang med gode kast/spark. Det er ein offensiv dimensjon som me ikkje har. Nyland kan bli brukt til eigen balltrilling, og når Molde-spelarane sparkar bak til Nyland veit dei det. Når me sparkar ballen tilbake til Piotr veit me nærast at det kjem eit langt spark - kanskje ut over sidelinja.

Me hadde eigentleg full kontroll på hovudspelarane til Odd. Det utan den eine gongen. Ein kan jo vere litt nøgd med det, men når ein tenkjer på det så er det eigentleg berre to gode hovudspelarar Odd hadde - Steffen Hagen og Frode Johnsen. Sjølv etter Orlov gjekk ut og før Pedersen kom inn hadde me Karadas, Barmen, Hanstveit og Mosjov. Det burde vere mogleg å ta ut dei to spelarane...

dr_cyanid

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Orlov-ute-mot-Rosenborg-456633_1.snd

Der har du den igjen. Som ventet det. Som sagt gjentatte ganger før, troppen er skadeutsatt. Da blir det Barmen(igjen!) og Pedersen på topp. Kunne visst trengt denne Rob Friend likevel? Eller Morten Hillestad for den del. Fra før er vi allerede svekket med Karadas ute. Kjedelig før den viktige kampen.

Hva hadde skjedd dersom vi ikke hadde Pedersen nå? Det verste med dette er at Pedersen kom rekende på en fjøl rett før fristen. Brann hadde egentlig ikke planer med å signere flere i dette vinduet.

Hva blir det neste? Hva skjer om Badji ryker til? Eller Huseklepp? Null bredde i troppen. Klarer ikke se hvem som kan gå inn å gjøre en jobb.

dr_cyanid

Quote from: Spelaren on August 15, 2014, 09:05:31 AM
Lundevall nettopp fordi vi mangler venstrefotede vinger, var poenget.


Har ikke gjort dyp research, men er ikke Lundevall høyrebeint? Ikke det at det spiller veldig stor rolle. Han hadde uansett forsterket troppen. Skal ikke mye til.

TCAC

Utlånet av Larsen fremstår i hvert fall som utrolig idiotisk. Han kunne forsterket oss både på vingplass (i stedet for Skaanes), på midtbanen (Haugen) og på spissplass (Barmen). I tillegg har vi et skrikende behov for større bredde i alle disse posisjonene.

krakra

Så lenge han Ikkje var bedre enn Haugen da han spilte i sin opprinnelige plass så tviler jeg på at han hadde vært bedre i en rolle han aldri har spilt. Ikke var han bedre enn Skaanes heller. Men han kunne nok gjort en bedre jobb enn Barmen og vært en nyttig jokertype.

roaldinho

Quote from: dr_cyanid on August 15, 2014, 11:59:45 AM
Quote from: Spelaren on August 15, 2014, 09:05:31 AM
Lundevall nettopp fordi vi mangler venstrefotede vinger, var poenget.


Har ikke gjort dyp research, men er ikke Lundevall høyrebeint? Ikke det at det spiller veldig stor rolle. Han hadde uansett forsterket troppen. Skal ikke mye til.


Sjekket Fifa14 på Google og der står han som høyrebeint. De pleier da være korrekte på sånne ting.

http://www.futhead.com/14/players/9740/simon-lundevall

Men i følge denne siden har han nesten toppscore på svak fot, altså venstre.

http://sofifa.com/player/148268-simon-lundevall?v=14w&hl=nn-NO
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Huff

Såvidt jeg husker er Lundevall høyrebeint, men han slår innlegg med utsiden av foten og trenger dermed ikke å styre på med å vende opp og greier, mao funker han som en de facto venstrebeint spiller på mange måter.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Får håpe på en litt skarpere debut fra vår nykommer på søndag.

krakra

August 15, 2014, 20:31:31 PM #42 Last Edit: August 15, 2014, 20:39:49 PM by krakra
Haugen er god som kreativ midtbane når vi vinner kampen om midtbanen. Badji er overalt og slår etterhvert veldig gode pasninger. Vi er gode nok i pasningsspillet på midten. I mine øyne er det to problemer:
1. Løpskraften er for svak
2. Ingen av midtbanespillerne tilgjengelig er gode til å føre ball over lengre distanser.


Løsningen i mine øyne er for det første å legge om til en treer på midten. Med en klassespiss som MP inne kan vi spille med ensom spiss. Det andre er å hente Jone Samuelsen som har dominert for Odd i år. Han har en voldsom løpskraft og mange av løpene er med ballen i beina. En kvalitets-bok-til-boksspiller. Også han slet i 4-4-2 på grunn av manglene i pasningsspillet og fordi han ikke kunne rendyrkes i en rolle med bare to midtbanespillere.

Det er så mange gode midtbanespillere i TL, og så mange midtbanetreere at en duo som skal dominere krever voldsom løpskraft hos begge spillere, mens kreativitet, driv, duellstyrke og målteft må fordeles mellom dem. Slike spillere blir ikke i TL lenge.

Xminator

August 15, 2014, 21:07:05 PM #43 Last Edit: August 15, 2014, 21:15:31 PM by Xminator
Hvor mange gode kamper har denne Haugen egentlig hatt? 2? 3? Sikkert ikke nok spilletid enda til å dra en konklusjon. Men selvsagt, la oss gå bort fra 4-4-2 igjen, bryte med spillestilen til treneren vår så prosjekt Haugen kan få en ny sjanse til å floppe.

Løsningen ligger i å hente en offensiv midtbanespiller som er bedre enn Haugen. Så får Haugen ta konkurransen og vise talentet sitt gjennom ferdigheter og ikke ett klippekort.




TCAC

Quote from: krakra on August 15, 2014, 20:31:31 PMLøsningen i mine øyne er for det første å legge om til en treer på midten.


For ikke lenge siden var løsningen din at Haugen skulle ha en god partner på midten. Det har han nå, men han spiller fortsatt dårlig. Løsningen er selvsagt å bytte ut Haugen med en god spiller. Det håper jeg skjer i vinter.

Dessuten har midtbanen vår langt flere problemer enn de to punktene du lister opp. Duoen Badji/Haugen er for eksempel verdens minst målfarlige midtbaneduo, noe som passer ekstremt dårlig i et lag som sliter med å sette ballen i mål. I tillegg har de skremmende dårlig assist-statistikk begge to. Spesielt Haugen, som faktisk er ment å være en playmaker. Det er rett og slett en midtbaneduo som overhodet ikke åpner for at laget skal score mål.

Badji er god nok, men han trenger dessverre en mye bedre partner.

krakra

Han spilte ikke dårlig mot AaFK. Det er en grunn til å så få lag, særlig i toppen, bruker kun to spillere på midtbanen.

krakra

Jeg har forresten aldri sagt at Haugen skulle bli bedre bare han fikk en god makker. Jeg har sagt at midtbanen mangler løpskraft og at Haugen er bedre når han ikke må dekke alt for store rom. Alt det står jeg ved og det er ikke motstridende til den t jeg sa nettopp. De gangene vi har matchet motstander på løpskraft har Haugen også spilt bra. Han sliter i kampene mot midtbanetreerne, og det gjør Badji og.

Hvilken spiller har den ekstreme løpskraften som trengs for å ta en midtbanetreer i tillegg til både kreativitet og målteft?

Nixon

Quote from: krakra on August 15, 2014, 21:26:36 PM
Han spilte ikke dårlig mot AaFK.


Nei, men jeg har en gnagende følelse at den gode kampen til Haugen, og resten av laget, i stor grad var et resultat av at Aafk hadde en dårlig dag på jobben. Nå gjenstår det å se om Haugen og de andre spillerne klarer å gjenskape noe av det gode spillet i de neste vanskelige kampene. det er jo i slike kamper vi får se om midtbanen vår er liv laga for et lag som (forhåpentligvis skal kjempe høyere på tabellen neste år.

Når det gjelder 442 eller ikke 442. Er det noe grunn til å tro at Norling kommer til å endre formasjon? Og burde vi i så fall fokusere mer på å hente spillere som passer i stedet for å konstruere nye fiktive formasjoner for at eksisterende spillere skal passe bedre inn?
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: krakra on August 15, 2014, 21:26:36 PMDet er en grunn til å så få lag, særlig i toppen, bruker kun to spillere på midtbanen.
Rød makt på Hansa

krakra

Det handler ikke bare om at eksisterende spillere skal passe inn. 4-4-2 er avleggs og du skal lete lenge for å finne sentrale midtbanespillere av høy kvalitet som passer best i 4-4-2. Fotballen har endret seg siden 2007(som vi først og fremst vant på grunn av Helstad) og selv nostalgikerne må se st 4-4-2 ikke funker. Det stiller enorme krav til midtbanespillerne på alle områder.

Go Up