• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kvartfinale cupen: Odd-Brann torsdag 14. august kl. 20.00

Started by Nixon, August 10, 2014, 12:06:36 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Denne kampen er ikke på langt nær så viktig som seriekampene fremover. Så skal Brann toppe laget eller la noen spillere hvile seg? For oss er det selvsagt vanskelig å avgjøre hvem som har behov for å hviles, men jeg drister meg til følgende lag:

Piotr
Sævarsson - Grønner - Hanstveit - Demir
Vindheim - Birkelund - Badji - Huseklepp
Lorentzen - Azar

Grønner må samspilles med Hanstveit til neste seriekamp. Azar får uansett ufrivillig hvile neste helg og brukes som spiss i denne kampen. Haugen og Orlov har spilt mye i år og hviles til kampen mot bartepakket. Det samme med Skaanes. Vindheim har jeg veldig lyst til å se som ving, og her kan han få sjansen til å øve seg i rollen som han kan ende opp i som backup nå som Askar er skadet.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on August 10, 2014, 12:06:36 PM
Denne kampen er ikke på langt nær så viktig som seriekampene fremover. Så skal Brann toppe laget eller la noen spillere hvile seg? For oss er det selvsagt vanskelig å avgjøre hvem som har behov for å hviles, men jeg drister meg til følgende lag:

Piotr
Sævarsson - Grønner - Hanstveit - Demir
Vindheim - Birkelund - Badji - Huseklepp
Lorentzen - Azar

Grønner må samspilles med Hanstveit til neste seriekamp. Azar får uansett ufrivillig hvile neste helg og brukes som spiss i denne kampen. Haugen og Orlov har spilt mye i år og hviles til kampen mot bartepakket. Det samme med Skaanes. Vindheim har jeg veldig lyst til å se som ving, og her kan han få sjansen til å øve seg i rollen som han kan ende opp i som backup nå som Askar er skadet.
Tren på langskudd

Hatleking

Dersom det er ein spelar som bør få kvile, så er det nesten Vindheim. Han er vel av dei som spring absolutt mest i kvar kamp. Korleis er stoda med Hansson?

Hatleking

... og viss ein ser på det litt frå sida: om Brann held seg og vinn i cupen - kva skal ein seie om sesongen då?

aleksanderhjelleseth

Er litt usikker på om vi skal hvile noen spillere i denne "uviktige" cupkampen. Det å utnytte godfølelsen vi har etter den oppløftene Aafk kampen er nok det beste. Visst Vindheim har problemer med å ta seg inn igjen bør vi velge sæv istede. Vindheim er vell den som løper mest for oss? Uansett ser eg ikke for meg at vi tar oss videre til semifinalen, Odd er klart et bedre lag en oss pdd. Og det er nok like greit siden vi trenger det overskuddet vi kan få til særs viktige seriekamper i tiden som kommer.

Belfort

Denne kampen bør noen få hvile slik at de er kan skape overskudd frem til den livsviktige kampen mot RBK

Lasaron

Quote from: Hatleking on August 10, 2014, 12:40:10 PM
Dersom det er ein spelar som bør få kvile, så er det nesten Vindheim. Han er vel av dei som spring absolutt mest i kvar kamp. Korleis er stoda med Hansson?


Det er muligens en god idé. Heller Hansson enn Sæv iallfall.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on August 10, 2014, 19:28:39 PM
Quote from: Hatleking on August 10, 2014, 12:40:10 PM
Dersom det er ein spelar som bør få kvile, så er det nesten Vindheim. Han er vel av dei som spring absolutt mest i kvar kamp. Korleis er stoda med Hansson?


Det er muligens en god idé. Heller Hansson enn Sæv iallfall.


Hansson på backen? Frekt;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Synes ikke det er noe vits å spare noen om ikke de føler seg utslitt og selv ber om det.
Det er fulltidsspillere som bør klare en kamp i uken og en ekstra kamp i en uke. Ikke lenge siden ferie heller. Tror det er viktigere å la laget være så uforandret som mulig slik at spillerne blir tryggere og tryggere på hverandre nå når de begynner å få god følelsen. Ingen spillere som ikke får overskudd av å løpe ut på stadda når rbk er på besøk
Kan jo være litt enig med ham som ville kjøre Azar på topp og la Grønner og Hanstveit "øve" seg sammen før rbk kampen.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Dette er en viktig kamp. Men, synes Vindheim bør hvile og Sæv få sjansen.
Viktig for å unngå skader i fremtiden at unge spillere blir brukt litt forsiktig.
Tror en sugen og mer rutinert Sæv er godt å ha borte mot Odd og en utvilt Vindheim er bedre å ha hjemme mot RBK.

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on August 10, 2014, 21:22:42 PM
Quote from: Lasaron on August 10, 2014, 19:28:39 PM
Quote from: Hatleking on August 10, 2014, 12:40:10 PM
Dersom det er ein spelar som bør få kvile, så er det nesten Vindheim. Han er vel av dei som spring absolutt mest i kvar kamp. Korleis er stoda med Hansson?


Det er muligens en god idé. Heller Hansson enn Sæv iallfall.


Hansson på backen? Frekt;)


Jeg rotet litt. Heller Hansson enn Sæv på kanten var det jeg mente, men hvorfor skulle jeg mene det?
Tren på langskudd

Torvanger

Hvil spillerne som løper mest og har mest slitasje. 3 dager mellom cup og serie er lite og jeg er sikker på at Norling & co ser det samme som oss, at cupen pr nå er et forstyrrende element. Jeg håper de starter med følgende lag, med mulighet for å sette inn 3 nøkkelspillere når det har gått en omgang og litt til:

Piotr

Sævarsson, Hanstveit, Grønner, Mojsov

Skaanes, Barmen, Fakiri, Birkelund

Dramè, Lorentzen

Uten sammenligning for øvrig har Mourinho gjort denslags, ved flere anledniger. Man høster gjerne kritikk, men so what? Det viktigste er å stille topp skjerpet i serien.



Gulløl

Marcus Pedersen vil bidra allerede i kvartfinalen på torsdag.

Klipp:



http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7523964.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Ikke pratet med Norling? Enormt svakhetstegn for organisasjonen og hvordan den opptrer i mine øyne. Veldig snodig. Men for all del, gutten kommer jo til å få stjerner i øynene som alle oss andre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Hvilken lyrisk beskrivelse kommer Norling til å bruke på ham? En vakker puma? En sprelsk laks? En gjedde som vaker i sivet?
Gå av.

Gulløl

Må vel bli noe euforisk og følelsesmessig rundt inntrykket av tatoveringene på kroppen hans.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


krakra

Spør om en MP ute av matchform skal kastes inn i to kamper på rad fra start. Det beste er nok å la Odd-kampen være en anledning til å gi ham en litt myk start, med et innhopp.

Falkman

Quote from: Lasaron on August 12, 2014, 08:18:46 AM


Greit nok at cupen er fullstendig underordnet i den situasjonen vi befinner oss i. Men er det ikke litt i overkant laidback å la en spiller som knapt nok kjenner navnet på medspillerne sine gå rett inn på laget??

ostraume


Piotr
Vindheim- Azar - Hanstveit - Demir
Huseklepp - Haugen - Badji - Skaanes
Lorentzen - Orlov
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Quote from: Falkman on August 12, 2014, 08:36:47 AM
Quote from: Lasaron on August 12, 2014, 08:18:46 AM



Greit nok at cupen er fullstendig underordnet i den situasjonen vi befinner oss i. Men er det ikke litt i overkant laidback å la en spiller som knapt nok kjenner navnet på medspillerne sine gå rett inn på laget??


Jeg tror at om Pedersen får spille litt på torsdag vil han være en direkte forsterkning allerede på søndag. Videre tror jeg det er gunstig at han blir vant til å starte kamper, og bittelitt gunstig at han får bittelitt mer hvile foran søndagskampen. Karadas kan godt spille andre omgang om ikke Dramé kan.
Tren på langskudd

Oppreist

Cupen er vår eneste mulighet til å vinne noe, synes det er helt feil om vi skal stille med noe B-lag i en kvartfinale.  Med den spillemessige flyten vi har hatt de siste kampene kan det også være gunstig med ny kamp før RBK-kampen søndag (med tilnærmet likt mannskap).  Med oppstillingen til Lasaron kan vi likegodt la være å stille til kamp. 

Pedersen kan gjerne spille en omgang om vi trenger mål, men er enig i at vi kan starte med  Orlov + makker. I så fall vil jeg gå for Lorentzen eller Drame fremfor Barmen. 
Stein på stein blir Steinar.

Gulløl

Klart Brann må toppe laget i kvartfinalen. Nå har Brann spillerne fem hviledøgn fra forrige kamp og har god tid til bygge seg opp og bli uthvilte, da klarer de seg med litt i underkant av tre hviledøgn mellom ukens to kamper. Greit nok om det er et par spillere det må taes spesielle hensyn med, men ikke flere bytter en det. Tenk den festen en semifinale kan bli på Stadion, for ikke å snakke om en cupfinale i Oslo. Så det er bare å kjøre på, på torsdag skal Odd kjempes i senk.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Pedersen må starte, for i størst mulig grad å spille seg inn i systemet. Odd har forhåpentligvis fokus på serien, og dette er alle tiders sjanse til å vinne der borte og få en pangstart på høsten! Kjør på!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Sevlsagt skal vi satse på cupen. Vi er i kvarten! Og har muligheter for e-cup neste år.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

psv-hasund

Jeg håper på det beste laget i cupen også, så får vi heller ta noen tidlige bytter.

Piotr
Vindheim- Azar - Hanstveit - Demir
Huseklepp - Haugen - Badji - Skaanes
Lorentzen - Pedersen

MP må spille for å komme i rask kampform.

dudo

To endringer: inn med Sævarsson (SÅ ubrukelig er han overhodet ikke!), og inn med Orlov for å få satt samspillet mellom han og Pedersen så fort som mulig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Syns vi kan kjøre inn Grønner og Barmen også. Det er ikke store forskjellen, og vi må rullere litt i dagens situasjon. Som sagt usikker på om Pedersen bør starte to kamper på kort tid med såpass tynt kampgrunnlag.

dudo

Det kan han godt, men han bør neppe spille så mye mer enn 60 min mot Odd.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Jeg syns som tidligere sagt at Grønner bør spille stopper sammen med Hanstveit. Greit nok at cupen er viktig, men å holde plassen i TL slår dette med god margin. Og da bør stopperparet samspilles før kampen på søndag.

Men hva med Pedersen og Karadas på topp fra start? Det burde gitt Odd-forsvaret en skikkelig utfordring!:)
Rød makt på Hansa

oslo øst

jeg trodde demidov var klar denne uken , hvorfor driver han og soser rundt i oslo da !!!!!!!!
burde ikke han vært på treningfeltet nå
ja traff han i oslo i dag

Corran

Vil ha lite bytter men Pedersen inn på topp med Orlov og Grønner inn som midtstopper
Azar kan komme inn når vi forsvarer ledelse siste halvtimen for MP eller inn på topp siste halvtimen om vi jakter utligning
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Ville vært gøy med cup seier. Men, fornyet kontrakt i TL er helt klart viktigere. Pedersen mangler først og fremst kamp trening. Han bør starte og få minst 60 min.
Litt kamptrening, blir kjent med spillere og klar til RBK kamp søndag :)

Yngve

Tenk dykk festen i Båslo om me reddar plassen og klarar å koma til cup-finalen då!

Tom C

Når får vi seg deg på banen igjen?

- Det er vanskelig å si. Jeg håper å være med i neste kamp for Brann 2 hjemme mot Lyn 18. august. Hvis det går bra, så er jeg klar, sier stopperen.

Så vi ser nok ikke Vadim Demidov på en stund ennå. I beste fall får han et innhopp borte mot VIF.
Aldri mer Obos....

Chris*

Hvordan er parkeringsmulighetene utenfor Skagerak Arena?
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: osoerli on August 13, 2014, 10:27:29 AM
Må Mojsov sone i denne kampen?


Nei, det må han vel ikke. Men jeg ser ingen plass til han på laget. Grønner er et bedre valg ved siden av Hanstveit og bør få denne kampen i beina før bartekampen siden han har vært ute i noen kamper.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jeg er i ferd med å gi opp Mojsov. Han virker uhelbredelig lite fotballklok. Men mot Odd og Rbk er han likevel foran både Jonsson og Demidov i mine øyne.

Forøvrig klarer jeg ikke å bestemme meg for hva som vil være riktig i morgen. Det eneste er at serien er desidert viktigst. Spørsmålet er hva som er best fram mot kampen på søndag: Spare spillere og spille inn stopperpar, eller beholde flyt og stemning.
Tren på langskudd

Mr. Troen

Vil ha...
...Hanstveit og Grønner i midtforsvaret for å samkjøre dem til RBK
...Azar på topp fra start
...Pedersen inn på topp siste halvtimen for å få kamptrening, mens Azar trekkes ned for å forsvare ledelsen og gi Grønner litt hvile før festen på søndag ;D

dudo

Da vil jeg heller ha Azar og Hanstveit bak fra start, og Grønner inn for Pedersen etter en time.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Og dette er et fornuftig valg av Norling. Klipp:

Rikard Norling tar for øvrig ingen hensyn til søndagens seriekamp mot Rosenborg i laguttaket til Odd-kampen.
Vi spiller ikke internasjonalt, og må ikke bli overforsiktig av å spille to kamper i uken. Vi har tross alt nesten en uke til neste kamp. Vi har rom for å prestere i to kamper på kort tid, mener treneren.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

TCAC

Quote from: Gulløl on August 13, 2014, 13:41:46 PM
Og dette er et fornuftig valg av Norling. Klipp:

Rikard Norling tar for øvrig ingen hensyn til søndagens seriekamp mot Rosenborg i laguttaket til Odd-kampen.
Vi spiller ikke internasjonalt, og må ikke bli overforsiktig av å spille to kamper i uken. Vi har tross alt nesten en uke til neste kamp. Vi har rom for å prestere i to kamper på kort tid, mener treneren.



Ja. Blir helt matt av praten om at man må spare spillere fordi det er tre dager til neste kamp. Dersom vi hadde spilt kamp hver tredje dag i to måneder i strekk hadde det vært noe annet.

chlill

Quote from: Chris* on August 13, 2014, 10:10:00 AM
Hvordan er parkeringsmulighetene utenfor Skagerak Arena?


Bra med parkeringsplasser utenfor Skagerak Arena, men er ventet mye folk i morgen og kaos å komme seg til/ fra kamp. Anbefaler å parkere i sentrum å spasere til/fra stadion - gratis parkering i sentrum etter kl 14.

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

osoerli

                      Piotr
Vindheim  Karadas  Mojsov   Demir
Huseklepp   Badji    Haugen  Skaanes
                Orlov  Lorentzen

Innhopp av Grønner. Barmen og Pedersen
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

StuckedPaaOstlandet

August 13, 2014, 14:43:19 PM #47 Last Edit: August 13, 2014, 14:45:54 PM by StuckedPaaOstlandet
Piotr
Vindheim Grønner hanstveit/mojsov demir
Huse badji haugen skaanes
Karadas Lorentzen

Får testet hvordan Karadas fungerer som spiss og får spilt Grønner varm igjen.

Edit: blir sikkert noe bakrom i denne kampen så Lorentzen inn for Orlov.  Greit at han får seg en start til også

dudo

Quote from: dudo on August 13, 2014, 13:29:40 PM
Da vil jeg heller ha Azar og Hanstveit bak fra start, og Grønner inn for Pedersen etter en time.


Glemte at Azar er ute på søndag. Da tar han Pedersens plass på topp, som i forslaget til han jeg svarte.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Dette påstår Davy Wathne i en TV2 artikkel i dag om kveldens lag.

Klipp:


http://www.tv2.no/2014/08/14/sport/nm/5902434

Har Davy rett blir dette kveldens lag:

                 

Har Davy rett er det litt overaskende at Demir etter den gode Aalesund kampen han spilte blir benket. Men Norling prioriterer vel det defensive litt høyere i denne kampen, så det er vel en forklaring. Selv om Mojsov gjorde det bra på venstrebacken for noen kamper siden er risikoen for rødt kort og lage straffe stort. Han hadde trengt det samme dommerkurset som Badji fikk pluss en prat med psykologen for å få ned tenningsnivået litt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up