• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kvartfinale cupen: Odd-Brann torsdag 14. august kl. 20.00

Started by Nixon, August 10, 2014, 12:06:36 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Denne kampen er ikke på langt nær så viktig som seriekampene fremover. Så skal Brann toppe laget eller la noen spillere hvile seg? For oss er det selvsagt vanskelig å avgjøre hvem som har behov for å hviles, men jeg drister meg til følgende lag:

Piotr
Sævarsson - Grønner - Hanstveit - Demir
Vindheim - Birkelund - Badji - Huseklepp
Lorentzen - Azar

Grønner må samspilles med Hanstveit til neste seriekamp. Azar får uansett ufrivillig hvile neste helg og brukes som spiss i denne kampen. Haugen og Orlov har spilt mye i år og hviles til kampen mot bartepakket. Det samme med Skaanes. Vindheim har jeg veldig lyst til å se som ving, og her kan han få sjansen til å øve seg i rollen som han kan ende opp i som backup nå som Askar er skadet.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on August 10, 2014, 12:06:36 PM
Denne kampen er ikke på langt nær så viktig som seriekampene fremover. Så skal Brann toppe laget eller la noen spillere hvile seg? For oss er det selvsagt vanskelig å avgjøre hvem som har behov for å hviles, men jeg drister meg til følgende lag:

Piotr
Sævarsson - Grønner - Hanstveit - Demir
Vindheim - Birkelund - Badji - Huseklepp
Lorentzen - Azar

Grønner må samspilles med Hanstveit til neste seriekamp. Azar får uansett ufrivillig hvile neste helg og brukes som spiss i denne kampen. Haugen og Orlov har spilt mye i år og hviles til kampen mot bartepakket. Det samme med Skaanes. Vindheim har jeg veldig lyst til å se som ving, og her kan han få sjansen til å øve seg i rollen som han kan ende opp i som backup nå som Askar er skadet.
Tren på langskudd

Hatleking

Dersom det er ein spelar som bør få kvile, så er det nesten Vindheim. Han er vel av dei som spring absolutt mest i kvar kamp. Korleis er stoda med Hansson?

Hatleking

... og viss ein ser på det litt frå sida: om Brann held seg og vinn i cupen - kva skal ein seie om sesongen då?

aleksanderhjelleseth

Er litt usikker på om vi skal hvile noen spillere i denne "uviktige" cupkampen. Det å utnytte godfølelsen vi har etter den oppløftene Aafk kampen er nok det beste. Visst Vindheim har problemer med å ta seg inn igjen bør vi velge sæv istede. Vindheim er vell den som løper mest for oss? Uansett ser eg ikke for meg at vi tar oss videre til semifinalen, Odd er klart et bedre lag en oss pdd. Og det er nok like greit siden vi trenger det overskuddet vi kan få til særs viktige seriekamper i tiden som kommer.

Belfort

Denne kampen bør noen få hvile slik at de er kan skape overskudd frem til den livsviktige kampen mot RBK

Lasaron

Quote from: Hatleking on August 10, 2014, 12:40:10 PM
Dersom det er ein spelar som bør få kvile, så er det nesten Vindheim. Han er vel av dei som spring absolutt mest i kvar kamp. Korleis er stoda med Hansson?


Det er muligens en god idé. Heller Hansson enn Sæv iallfall.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on August 10, 2014, 19:28:39 PM
Quote from: Hatleking on August 10, 2014, 12:40:10 PM
Dersom det er ein spelar som bør få kvile, så er det nesten Vindheim. Han er vel av dei som spring absolutt mest i kvar kamp. Korleis er stoda med Hansson?


Det er muligens en god idé. Heller Hansson enn Sæv iallfall.


Hansson på backen? Frekt;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Synes ikke det er noe vits å spare noen om ikke de føler seg utslitt og selv ber om det.
Det er fulltidsspillere som bør klare en kamp i uken og en ekstra kamp i en uke. Ikke lenge siden ferie heller. Tror det er viktigere å la laget være så uforandret som mulig slik at spillerne blir tryggere og tryggere på hverandre nå når de begynner å få god følelsen. Ingen spillere som ikke får overskudd av å løpe ut på stadda når rbk er på besøk
Kan jo være litt enig med ham som ville kjøre Azar på topp og la Grønner og Hanstveit "øve" seg sammen før rbk kampen.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Dette er en viktig kamp. Men, synes Vindheim bør hvile og Sæv få sjansen.
Viktig for å unngå skader i fremtiden at unge spillere blir brukt litt forsiktig.
Tror en sugen og mer rutinert Sæv er godt å ha borte mot Odd og en utvilt Vindheim er bedre å ha hjemme mot RBK.

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on August 10, 2014, 21:22:42 PM
Quote from: Lasaron on August 10, 2014, 19:28:39 PM
Quote from: Hatleking on August 10, 2014, 12:40:10 PM
Dersom det er ein spelar som bør få kvile, så er det nesten Vindheim. Han er vel av dei som spring absolutt mest i kvar kamp. Korleis er stoda med Hansson?


Det er muligens en god idé. Heller Hansson enn Sæv iallfall.


Hansson på backen? Frekt;)


Jeg rotet litt. Heller Hansson enn Sæv på kanten var det jeg mente, men hvorfor skulle jeg mene det?
Tren på langskudd

Torvanger

Hvil spillerne som løper mest og har mest slitasje. 3 dager mellom cup og serie er lite og jeg er sikker på at Norling & co ser det samme som oss, at cupen pr nå er et forstyrrende element. Jeg håper de starter med følgende lag, med mulighet for å sette inn 3 nøkkelspillere når det har gått en omgang og litt til:

Piotr

Sævarsson, Hanstveit, Grønner, Mojsov

Skaanes, Barmen, Fakiri, Birkelund

Dramè, Lorentzen

Uten sammenligning for øvrig har Mourinho gjort denslags, ved flere anledniger. Man høster gjerne kritikk, men so what? Det viktigste er å stille topp skjerpet i serien.



Gulløl

Marcus Pedersen vil bidra allerede i kvartfinalen på torsdag.

Klipp:



http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7523964.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Ikke pratet med Norling? Enormt svakhetstegn for organisasjonen og hvordan den opptrer i mine øyne. Veldig snodig. Men for all del, gutten kommer jo til å få stjerner i øynene som alle oss andre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Hvilken lyrisk beskrivelse kommer Norling til å bruke på ham? En vakker puma? En sprelsk laks? En gjedde som vaker i sivet?
Gå av.

Gulløl

Må vel bli noe euforisk og følelsesmessig rundt inntrykket av tatoveringene på kroppen hans.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


krakra

Spør om en MP ute av matchform skal kastes inn i to kamper på rad fra start. Det beste er nok å la Odd-kampen være en anledning til å gi ham en litt myk start, med et innhopp.

Falkman

Quote from: Lasaron on August 12, 2014, 08:18:46 AM


Greit nok at cupen er fullstendig underordnet i den situasjonen vi befinner oss i. Men er det ikke litt i overkant laidback å la en spiller som knapt nok kjenner navnet på medspillerne sine gå rett inn på laget??

ostraume


Piotr
Vindheim- Azar - Hanstveit - Demir
Huseklepp - Haugen - Badji - Skaanes
Lorentzen - Orlov
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Quote from: Falkman on August 12, 2014, 08:36:47 AM
Quote from: Lasaron on August 12, 2014, 08:18:46 AM



Greit nok at cupen er fullstendig underordnet i den situasjonen vi befinner oss i. Men er det ikke litt i overkant laidback å la en spiller som knapt nok kjenner navnet på medspillerne sine gå rett inn på laget??


Jeg tror at om Pedersen får spille litt på torsdag vil han være en direkte forsterkning allerede på søndag. Videre tror jeg det er gunstig at han blir vant til å starte kamper, og bittelitt gunstig at han får bittelitt mer hvile foran søndagskampen. Karadas kan godt spille andre omgang om ikke Dramé kan.
Tren på langskudd

Oppreist

Cupen er vår eneste mulighet til å vinne noe, synes det er helt feil om vi skal stille med noe B-lag i en kvartfinale.  Med den spillemessige flyten vi har hatt de siste kampene kan det også være gunstig med ny kamp før RBK-kampen søndag (med tilnærmet likt mannskap).  Med oppstillingen til Lasaron kan vi likegodt la være å stille til kamp. 

Pedersen kan gjerne spille en omgang om vi trenger mål, men er enig i at vi kan starte med  Orlov + makker. I så fall vil jeg gå for Lorentzen eller Drame fremfor Barmen. 
Stein på stein blir Steinar.

Gulløl

Klart Brann må toppe laget i kvartfinalen. Nå har Brann spillerne fem hviledøgn fra forrige kamp og har god tid til bygge seg opp og bli uthvilte, da klarer de seg med litt i underkant av tre hviledøgn mellom ukens to kamper. Greit nok om det er et par spillere det må taes spesielle hensyn med, men ikke flere bytter en det. Tenk den festen en semifinale kan bli på Stadion, for ikke å snakke om en cupfinale i Oslo. Så det er bare å kjøre på, på torsdag skal Odd kjempes i senk.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Pedersen må starte, for i størst mulig grad å spille seg inn i systemet. Odd har forhåpentligvis fokus på serien, og dette er alle tiders sjanse til å vinne der borte og få en pangstart på høsten! Kjør på!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Sevlsagt skal vi satse på cupen. Vi er i kvarten! Og har muligheter for e-cup neste år.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

psv-hasund

Jeg håper på det beste laget i cupen også, så får vi heller ta noen tidlige bytter.

Piotr
Vindheim- Azar - Hanstveit - Demir
Huseklepp - Haugen - Badji - Skaanes
Lorentzen - Pedersen

MP må spille for å komme i rask kampform.

dudo

To endringer: inn med Sævarsson (SÅ ubrukelig er han overhodet ikke!), og inn med Orlov for å få satt samspillet mellom han og Pedersen så fort som mulig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Syns vi kan kjøre inn Grønner og Barmen også. Det er ikke store forskjellen, og vi må rullere litt i dagens situasjon. Som sagt usikker på om Pedersen bør starte to kamper på kort tid med såpass tynt kampgrunnlag.

dudo

Det kan han godt, men han bør neppe spille så mye mer enn 60 min mot Odd.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Jeg syns som tidligere sagt at Grønner bør spille stopper sammen med Hanstveit. Greit nok at cupen er viktig, men å holde plassen i TL slår dette med god margin. Og da bør stopperparet samspilles før kampen på søndag.

Men hva med Pedersen og Karadas på topp fra start? Det burde gitt Odd-forsvaret en skikkelig utfordring!:)
Rød makt på Hansa

oslo øst

jeg trodde demidov var klar denne uken , hvorfor driver han og soser rundt i oslo da !!!!!!!!
burde ikke han vært på treningfeltet nå
ja traff han i oslo i dag

Corran

Vil ha lite bytter men Pedersen inn på topp med Orlov og Grønner inn som midtstopper
Azar kan komme inn når vi forsvarer ledelse siste halvtimen for MP eller inn på topp siste halvtimen om vi jakter utligning
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Ville vært gøy med cup seier. Men, fornyet kontrakt i TL er helt klart viktigere. Pedersen mangler først og fremst kamp trening. Han bør starte og få minst 60 min.
Litt kamptrening, blir kjent med spillere og klar til RBK kamp søndag :)

Yngve

Tenk dykk festen i Båslo om me reddar plassen og klarar å koma til cup-finalen då!

Tom C

Når får vi seg deg på banen igjen?

- Det er vanskelig å si. Jeg håper å være med i neste kamp for Brann 2 hjemme mot Lyn 18. august. Hvis det går bra, så er jeg klar, sier stopperen.

Så vi ser nok ikke Vadim Demidov på en stund ennå. I beste fall får han et innhopp borte mot VIF.
Aldri mer Obos....

Chris*

Hvordan er parkeringsmulighetene utenfor Skagerak Arena?
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: osoerli on August 13, 2014, 10:27:29 AM
Må Mojsov sone i denne kampen?


Nei, det må han vel ikke. Men jeg ser ingen plass til han på laget. Grønner er et bedre valg ved siden av Hanstveit og bør få denne kampen i beina før bartekampen siden han har vært ute i noen kamper.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jeg er i ferd med å gi opp Mojsov. Han virker uhelbredelig lite fotballklok. Men mot Odd og Rbk er han likevel foran både Jonsson og Demidov i mine øyne.

Forøvrig klarer jeg ikke å bestemme meg for hva som vil være riktig i morgen. Det eneste er at serien er desidert viktigst. Spørsmålet er hva som er best fram mot kampen på søndag: Spare spillere og spille inn stopperpar, eller beholde flyt og stemning.
Tren på langskudd

Mr. Troen

Vil ha...
...Hanstveit og Grønner i midtforsvaret for å samkjøre dem til RBK
...Azar på topp fra start
...Pedersen inn på topp siste halvtimen for å få kamptrening, mens Azar trekkes ned for å forsvare ledelsen og gi Grønner litt hvile før festen på søndag ;D

dudo

Da vil jeg heller ha Azar og Hanstveit bak fra start, og Grønner inn for Pedersen etter en time.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Og dette er et fornuftig valg av Norling. Klipp:

Rikard Norling tar for øvrig ingen hensyn til søndagens seriekamp mot Rosenborg i laguttaket til Odd-kampen.
Vi spiller ikke internasjonalt, og må ikke bli overforsiktig av å spille to kamper i uken. Vi har tross alt nesten en uke til neste kamp. Vi har rom for å prestere i to kamper på kort tid, mener treneren.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

TCAC

Quote from: Gulløl on August 13, 2014, 13:41:46 PM
Og dette er et fornuftig valg av Norling. Klipp:

Rikard Norling tar for øvrig ingen hensyn til søndagens seriekamp mot Rosenborg i laguttaket til Odd-kampen.
Vi spiller ikke internasjonalt, og må ikke bli overforsiktig av å spille to kamper i uken. Vi har tross alt nesten en uke til neste kamp. Vi har rom for å prestere i to kamper på kort tid, mener treneren.



Ja. Blir helt matt av praten om at man må spare spillere fordi det er tre dager til neste kamp. Dersom vi hadde spilt kamp hver tredje dag i to måneder i strekk hadde det vært noe annet.

chlill

Quote from: Chris* on August 13, 2014, 10:10:00 AM
Hvordan er parkeringsmulighetene utenfor Skagerak Arena?


Bra med parkeringsplasser utenfor Skagerak Arena, men er ventet mye folk i morgen og kaos å komme seg til/ fra kamp. Anbefaler å parkere i sentrum å spasere til/fra stadion - gratis parkering i sentrum etter kl 14.

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

osoerli

                      Piotr
Vindheim  Karadas  Mojsov   Demir
Huseklepp   Badji    Haugen  Skaanes
                Orlov  Lorentzen

Innhopp av Grønner. Barmen og Pedersen
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

StuckedPaaOstlandet

August 13, 2014, 14:43:19 PM #47 Last Edit: August 13, 2014, 14:45:54 PM by StuckedPaaOstlandet
Piotr
Vindheim Grønner hanstveit/mojsov demir
Huse badji haugen skaanes
Karadas Lorentzen

Får testet hvordan Karadas fungerer som spiss og får spilt Grønner varm igjen.

Edit: blir sikkert noe bakrom i denne kampen så Lorentzen inn for Orlov.  Greit at han får seg en start til også

dudo

Quote from: dudo on August 13, 2014, 13:29:40 PM
Da vil jeg heller ha Azar og Hanstveit bak fra start, og Grønner inn for Pedersen etter en time.


Glemte at Azar er ute på søndag. Da tar han Pedersens plass på topp, som i forslaget til han jeg svarte.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Dette påstår Davy Wathne i en TV2 artikkel i dag om kveldens lag.

Klipp:


http://www.tv2.no/2014/08/14/sport/nm/5902434

Har Davy rett blir dette kveldens lag:

                 

Har Davy rett er det litt overaskende at Demir etter den gode Aalesund kampen han spilte blir benket. Men Norling prioriterer vel det defensive litt høyere i denne kampen, så det er vel en forklaring. Selv om Mojsov gjorde det bra på venstrebacken for noen kamper siden er risikoen for rødt kort og lage straffe stort. Han hadde trengt det samme dommerkurset som Badji fikk pluss en prat med psykologen for å få ned tenningsnivået litt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

I så fall - kvifor skulle Mosjov bli føretrukke føre til dømes Hanstveit? Sistnemnde er jo faktisk ein venstreback og Mosjov ER ein stoppar.


Lasaron

Hvis meningen er å toppe laget skjønner jeg ikke at Mojsov og Barmen spiller.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on August 14, 2014, 11:48:22 AM
Hvis meningen er å toppe laget skjønner jeg ikke at Mojsov og Barmen spiller.


For Norling er det sannsynligvis et toppet lag så lenge Pedersen ikke skal starte.
Rød makt på Hansa

Tom C

Helt greit for meg å starte med Barmen, så lenge Pedersen får en omgang å bli varm i trøyen foran RBK kampen på. Ser ikke for meg at vi har noe sjangs å vinne cupen uansett, så synes vi skal ha fokus på serien. En evt cuptriump (most unlikely) får komme som en bonus. Det absolutt viktigste nå er å holde oss i øverste divisjon.
Aldri mer Obos....

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Romarius

Har en god følelse før dagens kamp. Odd er et lag det helt klart er mulig å slå, selv på bortebane. Moro med cup.
Bra vi ikke sparer spillere. Tror en evt seier i dag utelukkende vil bidra positivt for laget før den spennende kampen på søndag, og 2 kamper på en uke går fint.
Ville dog satt Azar på topp denne kampen, og heller kjørt inn søndagens midtstopperpar bak.



roaldinho

Quote from: vekkreist on August 14, 2014, 15:31:58 PM
Hvor vises kampen?


Kampen sendes direkte på TV 2 Sportskanalen og TV 2 Sumo fra klokken 20.00 torsdag.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Superjack

Odd + Cup + Fagermo = Stor mulighet for trist kveld.
Brannsupporter.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

roaldinho

Quote from: krøvel vellevold on August 14, 2014, 16:40:19 PM
Quote from: Superjack on August 14, 2014, 16:30:51 PM
Odd + Cup + Fagermo = Stor mulighet for trist kveld.

Jammen Kovacs spiller jo ikke!


Frode Johnsen gjør vel det, og han har vel ikke fått det helt til denne sesongen....Ennå....
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Ricky

Quote from: krøvel vellevold on August 14, 2014, 16:40:19 PM
Jammen Kovacs spiller jo ikke!


Men det gjør vel gjerne Gashi, Nordkvelle og Bentley...

Og hvis i tillegg Frode Johnsen spiller, så er det vel nesten bare et spørsmål om vi må frem med kulerammen eller ei.

Men bortsett fra dét, så har jeg en god følelse foran kveldens kamp!

roaldinho

Davy hadde tydeligvis rett med Mojsov på venstreback.

Laget: Piotr - Mojsov, Hanstveit, Azar, Vindheim - Skaanes, Badji, Haugen, Huseklepp - Barmen, Orlov

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Rotete åpning så langt. Odd virker sterkere, naturlig nok. Barmen våken og snapper ballen etter at en Odder snubler, men en lite kompisaktig pasning mot Skaanes og så renner det ut i sanden. Burde utfordret der.
Gå av.

Spelaren

Gå av.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Slutt med tilbakespel til Piotr, han er heilt hjeeeeeeelpelaus
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Noen kamper siden vi har hatt så lite spill det første kvartet. Det er jo nærmest ingenting!
Rød makt på Hansa

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Huff

Svært svak åpning. Omstendelig, planløst, statisk


roaldinho

Hva gjør Huseklepp der? Står og somler nede i forsvaret. Kunne fort mistet ballen rent der. Tulling.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Rød makt på Hansa

Spelaren

PEEERRRRRRRRRLEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!

Jaja, så var den kampen tapt. Finfin assist av Skaanes.
Gå av.

roaldinho

WOW! Huseklepp. Med venstre! Jøss!

Så ufortjent, er det hva som skal til? Når vi taper så er det ufortjent, vinner man er det ufortjent? Bare man vinner så.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


Nixon

Rød makt på Hansa


vekkreist

Gode gamle Huseklepp der!!!!!!!!!!!!  Flott av Skaanes også! Deilig!!

Kruxleiven

Strålende av Skaanes og finfin prestasjon av Huseklepp. Synd det ikke kom i serien. Der er vel han fremdeles uten mål? "Månemannen" runger på Skagerrak.

Spelaren

Men bare så det er sagt, denne kampen er tapt så det suser. Odd fortsetter å produsere sjanser, og burde allerede ha utlignet. Det er kun et spørsmål om tid før vår totale fravær i forsvaret ender med baklengs.
Gå av.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

roaldinho

Quote from: Gulløl on August 14, 2014, 19:14:17 PM
Fremdeles ledige flybilletter ?


Klart! Er uansett bare å bestille 1-2 dager før også, om det skulle være utsolgt. Ta 1-2 fridager og besøke folk man kjenner der borte :)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Huff

Vi er fremdeles direkte svake, og kommer til å tape dette med mindre vi hever oss kraftig.


Gulløl

Quote from: ostraume on August 14, 2014, 19:15:36 PM
Kan vi gi vekk Mojsov før han lager selvmål?


Selvmål, straffe eller rødt kort, noe blir det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kjell249

Deilig mål!!

Vi sliter reelt på midtbanen, som vi stort sett gjør mot lag som har 3 på midten. Ingen fanger opp odds dype midtbanespiller. Her skulle Barmen og Orlov vekslet på å falle ned.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

roaldinho

Syntes Odd virker mer rotete nå enn tidligere i kampen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."



Kruxleiven

Barmen og Lorentzen på topp. Burde bli ganske annerledes enn hva vi er vant med og 2 ganske ulike typer. Synes Orlov var svak. Var jo ikke involvert i noe. Synes ikke ellers vi er dårlig. Hva forventer folk mot nummer to på tabbeln på bortebane? Dominans fra oss?

Ricky

Denne 1-0-ledelsen skal holde hardt.. Vi spiller som et bunnlag i dag

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

roaldinho

Orlov ut, Lorentzen inn. Riktig bytte, for tidlig med Pedersen.

Håper ikke Orlov er lenge ute.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

ostraume

Dette lukter av strekk og et lengre opphold på Orlov. Ikke bra.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Hotell kan dere bare booke, de fleste har gratis avbestilling inntil kl 1800 kvelden før.
Gå av.

roaldinho

Faens Mojsov, bra dommeren ikke så den. Albue opp i ansiktet.

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

blobby winters

Mosjov gjør en bra jobb å ta ut alle Odd spillere. Ikke slått knockout ennå

Giles


ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

En sjanseorgie - én vei. Det eneste det går an å håpe på er at Odd sliter seg ut og går tom for de nødvendige sistekreftene de ser ut til å ha på oss i nesten hver eneste situasjon. Dette er direkte pinlig envegskjøring.
Gå av.

Kruxleiven

Quote from: ostraume on August 14, 2014, 19:37:19 PM
Honnør til Odd for en god første omgang.


Men de ligger jo under? Skal vi ha honnør for en god kamp mot Viking på stadion også? Synes vi er altfor ydmyke. Det finnes da brukbare muligheter for avansement her.

Giles

Haugen får pluss av meg i dag igjen. Mye tøffere i press og tryggere og smart med ballen. Mangler dessverre ofte alternativer å spille opp. Så stygt ut med Orlov. Strekk i låret kan ta tid. Da ble det en spiss inn og en ut.

Lasaron

Mojsov er et vandrende balltap, og kunne fort fått gult. Han må ut. I denne situasjonen foretrekker jeg Hanstveit som back og da Grønner inn for Mojsov.

Huseklepp har alltid hatt en brukbar venstre innleggsfot, nå et flott mål med venstre.

Klasseforskjell på lagene, dette blir tap.

Orlov fikk nok strekk. Sikkert ute i mange uker.

Nordkvelle med frekk sveis.
Tren på langskudd

Hatleking

Ein litt statisk omgang om Brann mot det som vel pr no er ligaens formlag (7-3-0 siste kampane ut frå det eg har høyrt). Med Mosjov på backen mistar me mykje offensivt, men tenar mykje i innleggsituasjonar og dødballar. Odd har spelet og er mykje på Brann sin banehalvdel, men nokon sjanseorgie som Spelaren her snakkar om, er eg ikkje med på.

Kjell249

Vi kan vinne dette, men skal slite med å stå mot presset hvis vi ikke gjør justeringer i pausen. Det mest nærliggende er 3 på sentral midt.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Spelaren

Quote from: Hatleking on August 14, 2014, 19:40:02 PM
Ein litt statisk omgang om Brann mot det som vel pr no er ligaens formlag (7-3-0 siste kampane ut frå det eg har høyrt). Med Mosjov på backen mistar me mykje offensivt, men tenar mykje i innleggsituasjonar og dødballar. Odd har spelet og er mykje på Brann sin banehalvdel, men nokon sjanseorgie som Spelaren her snakkar om, er eg ikkje med på.


Det har smelt i stangen, og vært x antall farlige innlegg der me tilfeldigvis klarer å mannsmølje ballen ut til corner. Eg har null tillit til at det er kontroll over alle disse klareringene.
Gå av.

Hatleking

Quote from: Spelaren on August 14, 2014, 19:44:02 PM
Quote from: Hatleking on August 14, 2014, 19:40:02 PM
Ein litt statisk omgang om Brann mot det som vel pr no er ligaens formlag (7-3-0 siste kampane ut frå det eg har høyrt). Med Mosjov på backen mistar me mykje offensivt, men tenar mykje i innleggsituasjonar og dødballar. Odd har spelet og er mykje på Brann sin banehalvdel, men nokon sjanseorgie som Spelaren her snakkar om, er eg ikkje med på.


Det har smelt i stangen, og vært x antall farlige innlegg der me tilfeldigvis klarer å mannsmølje ballen ut til corner. Eg har null tillit til at det er kontroll over alle disse klareringene.


Ja - Nordkvelle hadde ein i stonga, men sett vekk frå det har ikkje Odd kome til særleg mange farlege avslutningar. Azar, Hanstveit og Mosjov er tunge i boksen og Odd har ikkje vunne mange hovudduellar.

Gulløl

Det som kan redde oss er om vi klarer 0-2 tidlig i andre omgang. Da vil Odd begynne å stresse.

Ellers tror jeg ikke vi kan forvente det andre byttet før tidligst etter 60 min. Med faren for ekstraomganger må Norling være forsiktig med byttene. Selv om Mojsov burde vært byttet i pausen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Mojsov er bra så lenge han ikke kortslutter, men du vet ikke ordet av det før han smeller ned en motspiller i feltet. Kunne fort hatt to gule allerede i dag med de albuene sine. Veldig klønete og småstygg duellspiller.

Giles


Spelaren

August 14, 2014, 19:57:32 PM #115 Last Edit: August 14, 2014, 19:59:35 PM by Spelaren
Nesten for Vindheim. Så ekstremt herlig raid, en studie i perfekte kroppsfinter der man bare skjærer gjennom.
Gå av.

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kjell249

Blir vanskelig å stå i mot når vi bare klarer å holde ballen i 3 pasninger.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Lynch

Nå må vel Barmen  snart ut. Det på benken kan umulig være dårligere.

Spelaren

Piotr kommer til å få gult ved neste uthaling. No må han gi seg.
Gå av.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

roaldinho

Haha, er det mulig?!? Kan ærlig talt ikke legge oss tilbake sånn som det der. For en miss.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Himmmmmel, sånne er det jo bare vi som bommer på.
Gå av.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ostraume

Haha! Er Nordkvelle fortsatt på lønningslisten vår?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

blobby winters

Hvor er Haugen. Vi virkelig trenger en midtbane spiller som kan holde ballen i laget.

roaldinho

Quote from: Spelaren on August 14, 2014, 20:02:26 PM
Piotr kommer til å få gult ved neste uthaling. No må han gi seg.


Det er faktisk flaut. Det irriterer når det er det andre laget som gjør det, mens det blir flaut når eget lag gjør det.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Gult på Lorentzen for den? Da skulle jo Mojsov vært utvist for lenge siden. Får bare prise oss lykkelig over det, Lorentzen får nok ikke flere kort. Mojsov derimot, om han hadde hatt.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Gå av.

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."



Spelaren

Jada, takk igjen til Mojsov. Piotr redder jo aldri straffer så der var kampen tapt.
Gå av.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Rød makt på Hansa

pidre

Saludar a los monos!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Giles

Mojsov gjør så godt han kan. Spør Norling hvorfor han spiller, det er hans ansvar.

Gulløl

Quote from: Gulløl on August 14, 2014, 19:16:32 PM
Quote from: ostraume on August 14, 2014, 19:15:36 PM
Kan vi gi vekk Mojsov før han lager selvmål?


Selvmål, straffe eller rødt kort, noe blir det.


Jada den var lett å forutse :(
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

aleksanderhjelleseth

De må heller tape enn at det går til ekstraomganger. Mosjov er pling plong.

Romarius


roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Quote from: Romarius on August 14, 2014, 20:15:03 PM
Herrefred, ut med Lorentzen?? Sykt


Lange baller mot Barmen som han skal stusse til Pedersen. Jada. Mye.
Gå av.

aleksanderhjelleseth


Kjell249

Veldig billig og i tillegg ikke så overraskende at det er Mojsov. Du vet hva du får med Mojsov. Mye duellstyrke som har hjulpet oss masse i boksen, men en veldig uryddig spillestil.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kruxleiven

Lorentzen inn og ut i samme kamp. Har alltid sett på det som ydmykende og en erklæring av at du har gjort det skikkelig dårlig. Synes Norling kunne hatt mer is i magen med byttet. Litt tidlig.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Han ødela LSK-kampen og ødelegger np Oddkampen. På listen over uforståelige uttak har nå Mojdov passert spissen Barmen.

roaldinho

Frispark? Azar gjør jo en strålende ren takling. Innkast er riktig der.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Karadas med takling etter boken. Pusedommer tenker naturligvis annerledes.
Gå av.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Ricky


roaldinho

Quote from: Spelaren on August 14, 2014, 20:16:22 PM
Karadas med takling etter boken. Pusedommer tenker naturligvis annerledes.


Fordi det er Karadas. Hanstveit og det ville blitt innkast.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

vekkreist


Kruxleiven

Går det an å få en forklaring fra Barmen etter kamp hvorfor den sjansen ikke ender i nettet? Vil jeg gjerne ha.

Nixon

Quote from: aleksanderhjelleseth on August 14, 2014, 20:15:47 PM
Ja ut med Lorentzen, det var ufint.


Alle skjønner jo at det ikke er fordi Lorentzen har spilt dårlig. Det går på typer. Så jeg tror neppe at Lorentzen legger mye i det.
Rød makt på Hansa

aleksanderhjelleseth

Ja får håpe han skjønner det, men for moralen til Lorentzen må det være drepen.

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Det begynner å koke i kålen på Badji no. Står neppe kampen ut om det blir ekstraomganger.
Gå av.

vekkreist

Dette går jo strååååålende........ jaja  som en annen nevnte her. Kanskje bedre at vi taper etter 90 minutter enn etter 120. Drit i cupen. ..

Romarius


Ricky

Quote from: aleksanderhjelleseth on August 14, 2014, 20:20:00 PM
Ja får håpe han skjønner det, men for moralen til Lorentzen må det være drepen.


Hvis kampplanen var at Marcus Pedersen skulle innpå for Orlov halvveis ut i 2.omgang, så er det vel ikke utenkelig at Lorentzen har vært forberedt på byttet helt siden han kom innpå.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

pidre

Jævla usportslig jone samuelsen, filmer straffe og forsøker nå å få badji utvist - det greier han sikkert også. Hafsaas elendig.
Saludar a los monos!

Ricky


roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Nixon

Helsiken! Som forventet, men ikke mindre surt av den grunn!
Rød makt på Hansa

Spelaren

Naturligvis, så mange cornere og innlegg imot, er jo bare ønsketenkning å tro at det ikkje skulle straffe seg.
Gå av.

Kruxleiven

Forbanna flaksent av ODD der i forkant av corneren. På et eller annet underlig flipperspillaktig vis får de revet ballen til seg som senere ender i corner som så ender imål. Irriterende!

Brann_ruler86

Etter ørten cornere imot måtte det jo skje til slutt...
Gå ta banen!

Gulløl

Frem med Karadas håper jeg. Ut med Barmen og inn med Grønner.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

stigh


roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Gå av.

Churchill

...we shall never surrender.

stigh

Mojsov er jo den fest bremsen vær forbanna gang klare han å øddelege når vi leder

osoerli

herregud kor mange ballar me mistar i løpet av ein kamp pga tilbakespela til Piotr
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Snublefot

jeg forstår ikke dette helt jeg..  Johnsen header i goalen fra 5 meter, helt upresset på en corner.

Hvordan i all verden er det mulig å få gå opp så alene? Og er det virkelig så vanskelig for de som står i feltet å forsøke å gå i den duellen? alle står jo planta i bakken.

håpløst forsvarspill!

vekkreist

Eg hadde faktisk tro på Mosjov en gang i tiden. Men nå gidder eg ikkje mer. Han hat fått sin del av sjanser.  Og enten har han blitt utvist eller laget straffe.  Takk for deg.

Spelaren

Quote from: Snublefot on August 14, 2014, 20:28:55 PM
jeg forstår ikke dette helt jeg..  Johnsen header i goalen fra 5 meter, helt upresset på en corner.

Hvordan i all verden er det mulig å få gå opp så alene? Og er det virkelig så vanskelig for de som står i feltet å forsøke å gå i den duellen? alle står jo planta i bakken.

håpløst forsvarspill!


Uten å ha sett reprisen så mange ganger, men det virker som om forsvarerne var mest opptatt av rommet rett foran Piotr, og at ingen fekk rom til å hoppe opp i noe særlig grad. Johnsen var jo rene Lyderhorn der, komplett alene.
Gå av.


Kruxleiven

Vi får nå trent på etablert angrepsspill. Tydelig at vi ikke er noe særlig på det. Ikke på bortebane mot gode lag i hvert fall. Det er vel ingen vits i å si noe fra eller til om MP, men det ser ikke ut som han kjenner til laget og hvordan de relaterer seg til hverandre i det hele tatt. Forsåvidt skuffende men ut i fra sjanser og ballebsittelse så er vel 2-1 helt greit. Eventuelt 3-1. Jævla Herolind.

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Pokker ta dommerfaen, Huseklepp nesten med ufrivillig trøyebytte - men frispark? Nehehei. Odd må jo få angripe seg til 3-1 må vite.
Gå av.


Huff

Soleklart frispark til Huse foran tre en, soleklart.

Men vi har vært dårlige i dag

kabelmann

Har vært klasseforskjell på lagene, så helt greit med Odd-seier.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Kjell249

Helt greit. Vi har spillt en elendig fotballkamp og får heller bruke flaksen til å få poeng i serien.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Er det ikke denne Shala som ikke vil skrive ny kontrakt? Noe for Brann?
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: kabelmann on August 14, 2014, 20:33:48 PM
Har vært klasseforskjell på lagene, så helt greit med Odd-seier.


Helt greit er det, Brann har viktigere ting å tenke på i høst, men å forære Odd en slik kontring er noe herk. Drittdømming.
Gå av.

Nixon

Ja, ja, uansett flott å se at vår nye millionspiss har vært god...
Rød makt på Hansa

Churchill

Marcus Pedersen er frisk han. Viser at innsats ikke er noen ulempe å legge i kurven...
...we shall never surrender.

Joggi Bogga

Nok en gang får vi ettertrykkelig bevist at vår 4-4-2, og i særdeleshet de to sentralt, ikke har en snøballs sjanse i helvete mot lag som bruker 3 på midten.

Og når går vi inn i en rekke med motstandere som ikke kommer til å møte oss i 4-4-2. Dette kan bli drit.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Belfort

Denne kampen betyr ingenting . Vil heller at vi vinner der i serien senere i høst. Tror helt klart RBK har en klar fordel av å ha spillefri i dag. Vi burde startet med flere reserver

aleksanderhjelleseth

Latterlig for et jævlig lag Odd er. For et elendig publikum med den monotone lyden de gir fra seg og den latterlige scorings musikken. Faen ta Fagermo og faen ta Skien.

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Kruxleiven

Molde spiller da i 4-4-2. Og Rosenborg?

Hva om Vindheim hadde scoret på raidet? Hva om det ikke hadde blitt dømt straffespar? Er vel like greit og bare å prøve å ikke tenke på det. ODD har vært klart best.

Kjell249

Tror det er en grei realitet check hvor langt vi er unna medaljekvalitet med dette laget. Skal vi spille med to på midten, så må kvaliteten være ekstremt mye høyere enn Haugen-Badji er.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Det finnes ingen gode grunner for at Mojsov skal være foran verken Demir eller Grønner i køen. Han er rett og slett en matchtaper. Hadde troen på ham før sesongen, men de idotiske feilene har han ikke klart å renske vekk og da er han ingenting å samle på.

Utover det hadde MP et bra innhopp. Gleder meg til å se ham fra start mot bartene.

blobby winters

Quote from: Joggi Bogga on August 14, 2014, 20:36:25 PM
Nok en gang får vi ettertrykkelig bevist at vår 4-4-2, og i særdeleshet de to sentralt, ikke har en snøballs sjanse i helvete mot lag som bruker 3 på midten.

Og når går vi inn i en rekke med motstandere som ikke kommer til å møte oss i 4-4-2. Dette kan bli drit.


Ja vi tapte denne kampen i midtbanen. Fullstendig overkjørt og fikk aldri tak i ballen. Men, Barmen var mer en midtbanespiller enn spiss. Dessverre Haugen og Barmen er ikke de store talentene mange sa de var

OhAhCantona

Quote from: Kjell249 on August 14, 2014, 20:39:48 PM
Tror det er en grei realitet check hvor langt vi er unna medaljekvalitet med dette laget. Skal vi spille med to på midten, så må kvaliteten være ekstremt mye høyere enn Haugen-Badji er.

Helt enig, utrolig frustrerende at ikke Norling innser dette snart.
Haugen bidrar verken defensivt eller offensivt.

Jaja, bedre å tape enn ekstraomganger, men 0-3 på 45 min er ikke bra


osoerli

4-4-2 er greit, men dei 2 på midten må dekka store rom.  Bytte ut Haugen med f.eks Samuelsen hadde jo sikkert funka.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

vekkreist

Ka faen. . Nordkvelle jordens meste glade menneske der han går rundt og feirer. Elendig menneske elendig spiller.. ref de misbrukte sjansene idag haha

osoerli

Men dette var vel dårlegaste kamp etter ferien.
Fagermos Odd er faktisk eit mykje betre pasningslag enn Brann.
Pinleg men sant.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Quote from: Kjell249 on August 14, 2014, 20:39:48 PM
Tror det er en grei realitet check hvor langt vi er unna medaljekvalitet med dette laget. Skal vi spille med to på midten, så må kvaliteten være ekstremt mye høyere enn Haugen-Badji er.
Vi møter TLs beste lag for tiden på bortebane og hadde det ikke vært for Mojsov kunne vi fort slått dem. Odd var bedre, men ikke så mye bedre.

Hatleking

Einig med det som vart sagt. Nok ein dårleg dommar, men fullt fortent at Odd gjekk vidare diverre. Synd det er straffen som 'avgjer' - noko Mosjov på sedvanleg vis ordnar. Var rart med Lorentzen-byta, men han fekk faktisk ikkje til noko som helst då han spelte, medan Barmen iallfall hoppa litt. Forstår på ein måte tanken bak det med duellstyrke osb frå Norling, men Barmen var ikkje noko god i dag heller og burde fort blitt byta ut. Dette borgar for nok ein Barmen-start mot laga me møter framover sidan Orlov er skada...

Ricky

Quote from: osoerli on August 14, 2014, 20:42:41 PM
4-4-2 er greit, men dei 2 på midten må dekka store rom.  Bytte ut Haugen med f.eks Samuelsen hadde jo sikkert funka.


Det hjelper jo også om vingene har et snev av midtbanekompetanse, slik PVM og Solli hadde. Skaanes og Huseklepp har jo kun offensiv tut-og-kjør å by på; egentlig er de 4-3-3-vingspillere begge to.

Romarius

Det der at det er positivt at vi nå kan konse kun på serien er bare tull. Om vi hadde hatt en semifinale å spille i tillegg til serien, hadde det bare vært en positiv greie, som ville bidratt til å øke selvtilliten.
Dette var kjipt og dessverre veldig fortjent. Hadde faktisk troen på at dette var dagen vi hadde flyt og kunne ta poeng.
Vel vel, på søndag: Ut med Mojsov, Karadas og Barmen. Inn med Grønner, Demir og Pedersen.

Spelaren

Odd er ikkje middelhavsfareren me møtte tidligere på 2000-tallet. Dette laget tar medalje i år.
Gå av.

Lasaron

Jaja. Så tapte vi fortjent, etter gammelt. Greit nok. Dommeren var dårlig.

Norling har en uforståelig forkjærlighet for Barmen som spiss. Spørsmålet melder seg: Sitter Barmen på pikante bilder av Norling?

Mojsov gjør akkurat det vi forventer av ham. Brann gir vekk straffer i øst og vest, med en elendig strafferedder i mål.
Så mange innlegg og cornere Odd fikk til, kan de ikke unngå å score til slutt.
Tren på langskudd

Brann_ruler

Odd er primitiv. Omtrent like primitive som mojsov. Vi får se det som positivt at det kun ble 3-1, tatt i betraktning at barmen og Haugen ikke spilte i dag.

vekkreist

Står virkelig Marcus Pedersen og har snus i kjeften under intervjuet der????

Northside

I grunn ikke krise å tape på bortebane mot Odd. De har vært stabil i år.

Selvsagt surt å ryke ut av cupen, men nå kan vi i det minste har full fokus på serien.

Huff

Krise hvis Orlov er ute i noen kamper, men på den positive siden hadde det vært god dag førstedivisjon om dette er tilfellet og vi ikke hadde hentet Pedersen.

Når dette er sagt er jeg sikker på at en Pedersen i form er bedre enn Orlov, men jeg tror ikke Pedersen er i form, og da er vi fremdeles klart svekket fra Aafk-kampen dersom Orlov er ute.

blobby winters

Quote from: Northside on August 14, 2014, 20:52:54 PM
I grunn ikke krise å tape på bortebane mot Odd. De har vært stabil i år.

Selvsagt surt å ryke ut av cupen, men nå kan vi i det minste har full fokus på serien.

Hatleking

Odd er som sagt veldig god for tida og stod med 7-3-0 før kampen i dag. Me hadde grei kontroll defensivt lenge, men så kjem straffa og me stressar. I tillegg stod me med ein stoppar som back. Igjen - kvifor spelar ikkje heller Hanstveit back og Mosjov stoppar? Om det er fordi Norling òg synst at Mosjov er uvøren og difor flyttar han ut - kvifor spelar ikkje Grønner? Forstår ikkje det der!

Brann_ruler

Om grønner eller mojsov spiller blir hipp som happ. Eneste usikkerheten er om vi slipper inn mål på straffe eller kjempetabbe😁.

Gulløl

Quote from: vekkreist on August 14, 2014, 20:51:18 PM
Står virkelig Marcus Pedersen og har snus i kjeften under intervjuet der????


Har spolt tilbake. Helt klart INGEN snus der. Vet du ikke at han gav blaffen i tannreguleringen når han var tenåring for å ligne mest mulig på Suarez ? Heldigvis biter han ikke.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Grønner hadde jo en stigende kurvet i spillet. Når da Mojsov gjør flere feil uten å spille like bra ellers bør han holdes unna førsteelveren. En feilfri Mojsov hadde vært bra. På samme måte som at en klinisk Barmen eller en hurtig Orlov hadde vært bra.

Leffen

Mojsov og sitt heite hode. Hva skal man si. Det koster oss dyrt, og er grunn god nok til å ikke ha ham på banen i sesongavslutningen.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Herman1

Quote from: Nixon on August 14, 2014, 20:35:35 PM
Ja, ja, uansett flott å se at vår nye millionspiss har vært god...


Ja, et par positive ting å ta med seg i det minste.

*I 1. omgang var Brann ganske trygge bakover og ryddet bra unna.

*Huseklepp fortsetter fremgangen. Har vært en skygge av seg selv etter han kom tilbake til Brann, men nå klarer han å gå forbi både èn og to mann og legge inn. Og skåret mål.

*Marcus Pedersen var et frisk pust. Kom ikke til noen sjanser, men presset på og gjorde Odd-forsvarerne noe utrygge. Vanskelig tidspunkt å komme inn som Brann-spiss.

*Azar er fremdeles viktig og god, foran begge mål. I hvert fall i 1. omgang.

Klaus_Brann

Quote from: roaldinho on August 14, 2014, 20:26:40 PM
Quote from: stigh on August 14, 2014, 20:25:44 PM
var mosiov som glapp johnnsen


Bombe.


?
Han er ikke akkurat den første forsvareren som ikke vinner hodedueller mot Johnsen...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Herman1

Quote from: vekkreist on August 14, 2014, 20:51:18 PM
Står virkelig Marcus Pedersen og har snus i kjeften under intervjuet der????


Hadde det vært noen krise da?
Husker hele halve VIF løp rundt med snus i kjeften året de vant seriegull. Treneren inkludert.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on August 14, 2014, 20:35:35 PM
Ja, ja, uansett flott å se at vår nye millionspiss har vært god...


Han var frisk.
Fikk null og niks å jobbe med og det er greit urettferdig å dømme han etter denne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Herman1


Synes Brann-fansen bet skikkelig fra seg i dag.
Kan jo hende mikrofonplasseringene spiller inn, men for oss TV-seere hørte man Brann-supporterne meget godt.

dr_cyanid

Quote from: blobby winters on August 14, 2014, 20:42:27 PM
Quote from: Joggi Bogga on August 14, 2014, 20:36:25 PMNok en gang får vi ettertrykkelig bevist at vår 4-4-2, og i særdeleshet de to sentralt, ikke har en snøballs sjanse i helvete mot lag som bruker 3 på midten.

Og når går vi inn i en rekke med motstandere som ikke kommer til å møte oss i 4-4-2. Dette kan bli drit.

Ja vi tapte denne kampen i midtbanen. Fullstendig overkjørt og fikk aldri tak i ballen. Men, Barmen var mer en midtbanespiller enn spiss. Dessverre Haugen og Barmen er ikke de store talentene mange sa de var

Forsiktig med det. Mange i dette fora mener stadig at de unge spillere våre er en gudegave til fotballen - da spesielt Haugen. Uforståelig. Nok en gang vises det tydelig at hovedproblemet ligger i midtbaneleddet. Overløpt og rundspilt. Svakest i dag var Haugen og Skaanes. Etterfulgt av Barmen og Lorentzen.

kabelmann

Barmen var den desidert svakeste i mine øyne. Han har lite eller ingenting på dette laget å gjøre, spesielt som spiss.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

TCAC

Har sett at i flere andre norske klubber bruker spillerne brikker som måler hvor mye de løper. Gjør vi det i Brann? Hadde i så fall vært interessant å se tallene til Haugen. Dårlig kondis, dårlig arbeidsmoral eller en kombinasjon?

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on August 14, 2014, 21:56:36 PM
Quote from: roaldinho on August 14, 2014, 20:26:40 PM
Quote from: stigh on August 14, 2014, 20:25:44 PM
var mosiov som glapp johnnsen


Bombe.


?
Han er ikke akkurat den første forsvareren som ikke vinner hodedueller mot Johnsen...


Neida, men den som glapp etter at Odd hadde hatt veldig mange cornere som ikke ble mål av.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dr_cyanid

Quote from: Gulløl on August 15, 2014, 01:08:20 AM


komplett uforståelig med 5 til Haugen og Skaanes. At også Mojsov får 2 er noe drøyt. Han gjør knapt en feil, unntatt straffen, som dessverre blir noe avgjørende. Kunne heller gitt han en 4. På straffesparket vet alle at nå taper Brann. Vi redder jo heller aldri en straffe lenger.

Kruxleiven

Quote from: TCAC on August 14, 2014, 23:39:03 PM
Har sett at i flere andre norske klubber bruker spillerne brikker som måler hvor mye de løper. Gjør vi det i Brann? Hadde i så fall vært interessant å se tallene til Haugen. Dårlig kondis, dårlig arbeidsmoral eller en kombinasjon?


Mulig du har rett. Synes han virker ukomfortabel fremover på banen. Akkurat som det er tryggere å stå bak å forsvare seg. Mindre sjanse for å gjøre feil der.

For øvrig sa Norling at Mojsov ikke gjør noe feil på Johnsens mål. Mojsov skulle visstnok forsvare sone. Jeg trodde man hadde mannsmarkering på corner uansett.

Lasaron

Quote from: dr_cyanid on August 15, 2014, 07:27:38 AM
At også Mojsov får 2 er noe drøyt. Han gjør knapt en feil, unntatt straffen, som dessverre blir noe avgjørende.


Mojsov stod for veldig mange balltap. Veldig mange.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: dr_cyanid on August 14, 2014, 22:56:47 PM
Quote from: blobby winters on August 14, 2014, 20:42:27 PM
Quote from: Joggi Bogga on August 14, 2014, 20:36:25 PM
Nok en gang får vi ettertrykkelig bevist at vår 4-4-2, og i særdeleshet de to sentralt, ikke har en snøballs sjanse i helvete mot lag som bruker 3 på midten.

Og når går vi inn i en rekke med motstandere som ikke kommer til å møte oss i 4-4-2. Dette kan bli drit.


Ja vi tapte denne kampen i midtbanen. Fullstendig overkjørt og fikk aldri tak i ballen. Men, Barmen var mer en midtbanespiller enn spiss. Dessverre Haugen og Barmen er ikke de store talentene mange sa de var


Forsiktig med det. Mange i dette fora mener stadig at de unge spillere våre er en gudegave til fotballen - da spesielt Haugen. Uforståelig. Nok en gang vises det tydelig at hovedproblemet ligger i midtbaneleddet. Overløpt og rundspilt. Svakest i dag var Haugen og Skaanes. Etterfulgt av Barmen og Lorentzen.


Man må ha røykt noe drøyt for å mene at Barmen var bedre enn Haugen i denne kampen. Midtbanen sentralt var det minste problemet. Barmen var helt fullstendig borte vekk.
Gå av.

Kjell249

Quote from: Spelaren on August 15, 2014, 09:01:05 AM
Quote from: dr_cyanid on August 14, 2014, 22:56:47 PM
Quote from: blobby winters on August 14, 2014, 20:42:27 PM
Quote from: Joggi Bogga on August 14, 2014, 20:36:25 PM
Nok en gang får vi ettertrykkelig bevist at vår 4-4-2, og i særdeleshet de to sentralt, ikke har en snøballs sjanse i helvete mot lag som bruker 3 på midten.

Og når går vi inn i en rekke med motstandere som ikke kommer til å møte oss i 4-4-2. Dette kan bli drit.


Ja vi tapte denne kampen i midtbanen. Fullstendig overkjørt og fikk aldri tak i ballen. Men, Barmen var mer en midtbanespiller enn spiss. Dessverre Haugen og Barmen er ikke de store talentene mange sa de var


Forsiktig med det. Mange i dette fora mener stadig at de unge spillere våre er en gudegave til fotballen - da spesielt Haugen. Uforståelig. Nok en gang vises det tydelig at hovedproblemet ligger i midtbaneleddet. Overløpt og rundspilt. Svakest i dag var Haugen og Skaanes. Etterfulgt av Barmen og Lorentzen.


Man må ha røykt noe drøyt for å mene at Barmen var bedre enn Haugen i denne kampen. Midtbanen sentralt var det minste problemet. Barmen var helt fullstendig borte vekk.

Midtbanen sentralt var nesten hele problemet, så tror ikke du skal snakke så mye om å ha røykt. For hvis du ikke ser at vi blir griset av Odd sin midtbane, så kan du ikke ha sett kampen. Imponerende av midtstopperne å holde unna så god som de klarer, med det massive presset.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Spelaren

Quote from: Kjell249 on August 15, 2014, 10:02:33 AM
Midtbanen sentralt var nesten hele problemet, så tror ikke du skal snakke så mye om å ha røykt. For hvis du ikke ser at vi blir griset av Odd sin midtbane, så kan du ikke ha sett kampen. Imponerende av midtstopperne å holde unna så god som de klarer, med det massive presset.
over Haugen i gårsdagens dyst slår meg som et eksempel på dette. Barmen var totalbås.
Gå av.

Tom C

La oss bare være enige om at både Barmen og Haugen var bås i går, selvom jeg er enig med siste taler i at Barmen var verst.
Aldri mer Obos....

TCAC

Quote from: Spelaren on August 15, 2014, 10:23:08 AM
Quote from: Kjell249 on August 15, 2014, 10:02:33 AM
Midtbanen sentralt var nesten hele problemet, så tror ikke du skal snakke så mye om å ha røykt. For hvis du ikke ser at vi blir griset av Odd sin midtbane, så kan du ikke ha sett kampen. Imponerende av midtstopperne å holde unna så god som de klarer, med det massive presset.
over Haugen i gårsdagens dyst slår meg som et eksempel på dette. Barmen var totalbås.


Ha ha, nå får du gi deg. Det er tvert i mot en Haugen-kultur her inne som gjør at noen nærmest forsvarer ham med livet uansett hvor elendig han er. Han er jo nesten helt anonym og tiltaksløs i ni av ti kamper. Det aller merkeligste i gårsdagens kamp var at det var umulig å skjønne om han var offensiv eller defensiv midtbanespiller. Badji var den toneavgivende midtbanespilleren både i forsvars- og angrepsspillet i stort sett hver eneste situasjon.

Baunebob

Haugen er ekstremt middels. Han var spenndene lenge, men vi må innse at han trolig ikke blir noe topp TL-spiller. Mangler tempo og evnen til å ta tak i en kamp. God ballbehandling, men har ikke mye målgivende. Dødballene er som oftest for løse og avslutningene er alltid like rævva. Blir vanvittig blek i forhold til Badji når han storspiller.

krakra


Tom C

Joda, Haugen glimrer til innimellom. Men det er etter min mening for langt mellom de gode prestasjonene. Synes det er svært sjelden jeg kan huske å ha tenkt at "denne kampen var Haugen skikkelig god". Badji har levert stabilt bra etter at han hadde en liten pause, og jeg synes han leverer jevnt over på et mye høyere nivå enn Haugen. Skjønner egentlig ikke helt hvorfor ikke han ungdommen som kom fra Frankrike ikke har fått sjansen på midten ennå? Er han skadet eller noe? Var det ikke han som hadde så voldsomt med løpskraft og duellstyrke? Dersom det er noe sannhet i de ryktene, så synes jeg at det er på tide at han får prøve seg litt på bekostning av Haugen.
Aldri mer Obos....

dudo

Quote from: Baunebob on August 15, 2014, 11:48:22 AM
Haugen er ekstremt middels. Han var spenndene lenge, men vi må innse at han trolig ikke blir noe topp TL-spiller. Mangler tempo og evnen til å ta tak i en kamp. God ballbehandling, men har ikke mye målgivende. Dødballene er som oftest for løse og avslutningene er alltid like rævva. Blir vanvittig blek i forhold til Badji når han storspiller.


Dette ser dessverre ut til å bli fasit. For dårlig rekkevidde er mitt største ankepunkt. Han har nå spilt 62,43 90-minuttere (enormt mye bytter på gutten! Overhodet ikke spilleren som står en hel kamp), og det er helt umulig å se. En spiller som Skaanes med sine 18,22 90-minuttere ser ofte mer erfaren ut. Jeg både håpet og forventet at dette var året Haugen virkelig skulle ta steget (håpet det strengt tatt i fjor, men dårlig hukommelse), det har ikke skjedd. Han får ut sesongen om ikke Birkelund viser seg frem, men så må han bak i køen til neste år om det er TL. Er faktisk ikke helt sikker på om jeg vil ha han som førstevalg om vi spiller i førstedivisjon heller.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


posemedsnopi


HenningSB

Elendig kamp, Brann rygger og rygger uten å presse.
Når midtstopperne til Odd får lov til å gå upressa frem til midtbanen for å slå lange baller.. da er noe galt.

Like greit at vi røyk ut? Bedre å fokusere kun på serien

Spelaren

Quote from: TCAC on August 15, 2014, 11:13:31 AM
Ha ha, nå får du gi deg. Det er tvert i mot en Haugen-kultur her inne som gjør at noen nærmest forsvarer ham med livet uansett hvor elendig han er. Han er jo nesten helt anonym og tiltaksløs i ni av ti kamper. Det aller merkeligste i gårsdagens kamp var at det var umulig å skjønne om han var offensiv eller defensiv midtbanespiller. Badji var den toneavgivende midtbanespilleren både i forsvars- og angrepsspillet i stort sett hver eneste situasjon.


Hvem er det som forsvarer ham med livet? Kråken? I børstråden er det ihvertfall ikkje eg som prøver å dra snittet hans unødig opp. Barmen leverer på en hylle godt under Haugen så langt i år. Ingen av dem har vært gode nok, men Haugen har i det minste vist noen gode kamper på midten nylig.
Gå av.

TCAC

Andelen kritikk rettet mot Barmen og Haugen er ikke proposjonal med prestasjonene deres. Antagelig fordi Haugen stort sett er usynlig og det derfor er lett å glemme ham, mens Barmen misser store muligheter eller gjør meget synlige feil på topp. Sistnevnte spiller bidrar i hvert fall med duellstyrke og arbeidsinnsats, det er mer enn man kan si om Haugen. Sammenligningene mellom Haugen som midtbanespiller og Barmen som spiss er uansett helt uinteressant etter min mening. Det er jo ingen som mener at Barmen har vært god. Det blir to helt forskjellige diskusjoner.

Corran

Ja en kan vel si at Barmen har arbeidsinnsats, men det hejleper jo lite når en alltid er på etterskudd og ikke når fram til duellene Og når han er i en duell er det som oftest mot egen spiller
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up