• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Viking, søndag 27. juli klokken 20.00

Started by Nixon, July 20, 2014, 12:07:13 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Hatleking

Quote from: dudo on July 27, 2014, 20:49:29 PM
Hva faen skal vi gjøre nå, egentlig?


Sei det. Når ein ikkje klarar å vinne SLIKE kampar, ser det ikkje lyst ut. Heilt utruleg irriterande og provoserande.

Baunebob

Vi skal faktisk ned. Det blir utrolig rart.

Kruxleiven

Quote from: Gepard on July 27, 2014, 20:51:05 PM

Spilte Fredrik Haugen forresten ? Må skjerpe seg


Dette har jeg sagt siden begynnelsen av sesongen. Fint det går opp for flere hvor usynlig han er.

Hatleking

Quote from: Baunebob on July 27, 2014, 20:52:56 PM
Vi skal faktisk ned. Det blir utrolig rart.


Det er sjølvsagt naturleg å verkeleg bli deppa etter ein kamp som denne, men spelar me kampar som dette igjen er det knapt mogleg å ikkje vinne. Til trass for utur, tvilsame dommaravgjersler, udyktigheit og dårlege disponeringar ser ein at det bur noko i laget. Det me viste i andre omgang var spelemessig og sjansemessig utruleg bra. Med normal uttelling hadde det blitt mange mål.

Huff

Hva skjer i situasjonen er Huse har en halv banehalvdel med bare seg selv og keeper og vi får frispark. Er det en dommerfeil, for i så fall kostet dommeren oss med all sansynighet poeng i dag?


krakra

Quote from: Huff on July 27, 2014, 21:19:03 PM
Hva skjer i situasjonen er Huse har en halv banehalvdel med bare seg selv og keeper og vi får frispark. Er det en dommerfeil, for i så fall kostet dommeren oss med all sansynighet poeng i dag?
Fordi Huseklepp med all sannsynelighet ville scoret? Det er en overdrivelse.

Huff

Quote from: krakra on July 27, 2014, 21:20:20 PM
Quote from: Huff on July 27, 2014, 21:19:03 PM
Hva skjer i situasjonen er Huse har en halv banehalvdel med bare seg selv og keeper og vi får frispark. Er det en dommerfeil, for i så fall kostet dommeren oss med all sansynighet poeng i dag?
Fordi Huseklepp med all sannsynelighet ville scoret? Det er en overdrivelse.


I det tilfellet snakker en uansett tidenes sjanse.

Klaus_Brann

Quote from: Baunebob on July 27, 2014, 20:52:56 PM
Vi skal faktisk ned. Det blir utrolig rart.


Hvis vi fortsetter med dette sjansesløseriet er det ingen annen utvei ser det ut til...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Huff on July 27, 2014, 21:19:03 PM
Hva skjer i situasjonen er Huse har en halv banehalvdel med bare seg selv og keeper og vi får frispark. Er det en dommerfeil, for i så fall kostet dommeren oss med all sansynighet poeng i dag?


Nei. Linjedommer vinker for offside, derfor blåser han for frisparket som vi fikk fordel for først.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Quote from: Klaus_Brann on July 27, 2014, 21:23:49 PM
Quote from: Huff on July 27, 2014, 21:19:03 PM
Hva skjer i situasjonen er Huse har en halv banehalvdel med bare seg selv og keeper og vi får frispark. Er det en dommerfeil, for i så fall kostet dommeren oss med all sansynighet poeng i dag?


Nei. Linjedommer vinker for offside, derfor blåser han for frisparket som vi fikk fordel for først.


Håplaus linjedommar der, ja. Og kva med handssituasjonen i Viking sin 16-meter?

Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on July 27, 2014, 21:27:46 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 27, 2014, 21:23:49 PM
Quote from: Huff on July 27, 2014, 21:19:03 PM
Hva skjer i situasjonen er Huse har en halv banehalvdel med bare seg selv og keeper og vi får frispark. Er det en dommerfeil, for i så fall kostet dommeren oss med all sansynighet poeng i dag?


Nei. Linjedommer vinker for offside, derfor blåser han for frisparket som vi fikk fordel for først.


Håplaus linjedommar der, ja. Og kva med handssituasjonen i Viking sin 16-meter?


Vanskelig å se om det var riktig vinket for offside eller ei.
Den er jeg spent på å se igjen, jeg sto på motsatt side, men syntes det så ut som den traff armen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Tren på langskudd

Hatleking

Quote from: Klaus_Brann on July 27, 2014, 21:41:06 PM
Quote from: Hatleking on July 27, 2014, 21:27:46 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 27, 2014, 21:23:49 PM
Quote from: Huff on July 27, 2014, 21:19:03 PM
Hva skjer i situasjonen er Huse har en halv banehalvdel med bare seg selv og keeper og vi får frispark. Er det en dommerfeil, for i så fall kostet dommeren oss med all sansynighet poeng i dag?


Nei. Linjedommer vinker for offside, derfor blåser han for frisparket som vi fikk fordel for først.


Håplaus linjedommar der, ja. Og kva med handssituasjonen i Viking sin 16-meter?


Vanskelig å se om det var riktig vinket for offside eller ei.
Den er jeg spent på å se igjen, jeg sto på motsatt side, men syntes det så ut som den traff armen.


Meiner eg synst det såg rimeleg klårt onside ut på reprisen - med Brann-auge sjølvsagt, men likevel. Ballen traff Viking-spelaren i armen heile to gongar og stoppa ballen heilt på den måten. Meiner det bør vere straffe. Handa stakk langt ut òg.

blobby winters

Quote from: Hatleking on July 27, 2014, 21:00:52 PM
Quote from: Baunebob on July 27, 2014, 20:52:56 PM
Vi skal faktisk ned. Det blir utrolig rart.


Det er sjølvsagt naturleg å verkeleg bli deppa etter ein kamp som denne, men spelar me kampar som dette igjen er det knapt mogleg å ikkje vinne. Til trass for utur, tvilsame dommaravgjersler, udyktigheit og dårlege disponeringar ser ein at det bur noko i laget. Det me viste i andre omgang var spelemessig og sjansemessig utruleg bra. Med normal uttelling hadde det blitt mange mål.


Deja vu
Dette har vi sagt siden april. Men, det skjer gang etter gang. Det er ikke uflaks eller tilfeldig. Vi har ikke spillere som kan putte ballen i mål.

osoerli

Quote from: krakra on July 27, 2014, 20:45:51 PM
Karadas - Lorentzen tror jeg hadde gitt oss ledelsen hvis de startet. Det er noe annet når man skal jage en utlining og er under press.

Hva er det duoen Barmen-Orlov har som Lorentzen-Karadas mangler? Motsatt vei kan jeg nevne trøkk, teknikk, duellkraft og fart. Forskjellen på den ubalansen Karadas-Huseklepp/Lorentzen skaper kontra de som starter kampen er enorm.


Hvis Karadas hadde spelt spiss frå start, hadde vi lugge under 2 eller 3-0 til pause
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Quote from: osoerli on July 27, 2014, 21:55:53 PM
Quote from: krakra on July 27, 2014, 20:45:51 PM
Karadas - Lorentzen tror jeg hadde gitt oss ledelsen hvis de startet. Det er noe annet når man skal jage en utlining og er under press.

Hva er det duoen Barmen-Orlov har som Lorentzen-Karadas mangler? Motsatt vei kan jeg nevne trøkk, teknikk, duellkraft og fart. Forskjellen på den ubalansen Karadas-Huseklepp/Lorentzen skaper kontra de som starter kampen er enorm.


Hvis Karadas hadde spelt spiss frå start, hadde vi lugge under 2 eller 3-0 til pause

Nixon

fort. Men det viser jo hvor skoen trykker aller mest. Det er på topp!
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on July 27, 2014, 21:46:31 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 27, 2014, 21:41:06 PM
Quote from: Hatleking on July 27, 2014, 21:27:46 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 27, 2014, 21:23:49 PM
Quote from: Huff on July 27, 2014, 21:19:03 PM
Hva skjer i situasjonen er Huse har en halv banehalvdel med bare seg selv og keeper og vi får frispark. Er det en dommerfeil, for i så fall kostet dommeren oss med all sansynighet poeng i dag?


Nei. Linjedommer vinker for offside, derfor blåser han for frisparket som vi fikk fordel for først.


Håplaus linjedommar der, ja. Og kva med handssituasjonen i Viking sin 16-meter?


Vanskelig å se om det var riktig vinket for offside eller ei.
Den er jeg spent på å se igjen, jeg sto på motsatt side, men syntes det så ut som den traff armen.


Meiner eg synst det såg rimeleg klårt onside ut på reprisen - med Brann-auge sjølvsagt, men likevel. Ballen traff Viking-spelaren i armen heile to gongar og stoppa ballen heilt på den måten. Meiner det bør vere straffe. Handa stakk langt ut òg.


Har ikke fått sett den.
Begge deler er typiske situasjoner som går i mot oss, ingenting gikk vår vei i dag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Formkurven til Vindheim peker såpass nedover at Sævarsson bør på banen igjen.

Handsen skulle selvsagt vært straffe, men så skulle også Brann hatt straffe mot noen minutter etterpå.

Offsidene var riktige.

Trekket med Azar på topp er effektivt, men det er ikke sikkert det er like effektivt fra start. Det handler litt om hva motstander er mentalt forberedt på. Og han forsvinner jo litt fra kampen mot slutten slik Karadas bruker å gjøre som spiss. Motstander tilpasser seg spilleren. Han er ingen Ojo som kunne gjøre ting ut av ingenting uavhengig av motstander.

Det handler litt om selvtillit, men mest om spillerkvalitet. Bedre spillere ville ikke gjort de enkle feilene så ofte. De ville scoret oftere. Kamper som i dag ville kunne skje, men vi har mange av dem. Det er ikke tilfeldig lenger, det er effekten av flere års vanstyre av spillerstallen som nå slår ut med full effekt. Det er noe jeg har ventet på i 3-4 sesonger allerede.

Xminator

Brann trenger ny daglig leder, ny sportssjef og 10 ganger sommerens overgangsbudsjett for å rydde skikkelig opp i stallen - og gjøre Brann klar for tippeligaen 2016.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on July 28, 2014, 05:35:52 AM
Formkurven til Vindheim peker såpass nedover at Sævarsson bør på banen igjen.



ja jeg tror det kan være lurt å få inn litt rutine igjen, for nå er jeg redd det koker litt for mye rundt de mange urutinerte. Det kan forsåvidt også være grunnen til at ikke Lorentzen spiller  fra start. Kanskje Norling ikke tar sjansen på enda mer ungt og urutinert, slik situasjonen er?
Legg ned hele klubben!

Eivind

Quote from: krøvel vellevold on July 28, 2014, 07:08:55 AM
Quote from: Xminator on July 28, 2014, 05:35:52 AM
Formkurven til Vindheim peker såpass nedover at Sævarsson bør på banen igjen.



ja jeg tror det kan være lurt å få inn litt rutine igjen, for nå er jeg redd det koker litt for mye rundt de mange urutinerte. Det kan forsåvidt også være grunnen til at ikke Lorentzen spiller  fra start. Kanskje Norling ikke tar sjansen på enda mer ungt og urutinert, slik situasjonen er?


Og heller sikrer med det man vet blir en dårlig kombinasjon..orlov og barmen?

Torvanger

2014 er et sammenhengende mareritt, 7 av 8 fordømte hjemmekamper er tapt, det kan rett og slett ikke bli mer innforjævlig enn det. Man snakker mye om sjanseskaperi og marginer imot, men faktum er et de som skal sette sjansene rett og slett ikke er gode nok! Er du god nok, så får du ballen i mål dersom sjansen er stor nok, så enkelt er det! Askar bør, uten at han skal henges ut alene, skamme seg kraftig over sleiven han hadde utenfor og nølingen like etter, da han burde fyrt avgårde rett mot mål. Huseklepp spiller vidunderlig, helt til du ser ham foran kassen, da kommer lilleputtendensene frem. Azar kan bli redningsmannen i høst, men han trenger å få de såkalt rutinerete og etablerte med seg.

Sannsynligheten for at Brann rykker ned økte etter gårsdagens kamp, det hjelper neppe å sparke Norling, selv om han i en normal fotballverden hadde blitt sparket herfra til månen, så nå får vi bare håpe, mer kan vi ikke gjøre.

Spelaren

I det 54. minutt hadde Viking corner, Azar holdt mannen sin som om det var Hanstveit på dans han holdt unna bråk - og headet unna. Ihvertfall var det slik det så ut rett bak der eg satt. Var bombesikker på straffe imot der.
Gå av.


Tom C

Aldri mer Obos....

krøvel vellevold

Quote from: Tom C on July 28, 2014, 10:58:04 AM


Det er ikke alt som er uflaks, men det er heller ikke alt som er udyktighet. Det er en blanding av begge deler. Det er mye tilfeldigheter i fotball - det er ikke til å komme bort ifa, og dette har gått mye i vår disfavør i år.
Legg ned hele klubben!

Henrik8

Har sittet med denne følelsen etter kamp før, at jeg ikke kan forstå at vi ikke har vunnet kampen vi akkurat har spilt. VIF hjemme springer til minne. Askar skal selvfølgelig score på sin sjanse, Barmen på begge sine store, Karadas er uheldig med at en av sine headinger ikke går inn, i tillegg er det et utall sjanser vi bare trenger å få en tå på.

Vi har uflaks, men med det store antall 100%--sjanser vi har bommet på gjennom sesongen er det helt klart for dårlige avslutningsferdigheter inne i bildet. Selv om jeg ikke er glad i å ta for store sjanser med økonomien vår, syns jeg nå det bør brukes 6-8 millioner på en spiss som scorer. Det blir veldig mye dyrere å rykke ned. Og nettopp en spiss med gode avslutningsferdigheter er den ene tingen som kan utgjøre forskjellen. Vi er fortsatt såpass gode spillemessig at vi skal kunne vinne en god del kamper gjennom høsten, hvis vi får inn en spiss. Så får vi heller finne ut hvordan vi skal forhindre for røde tall til vinteren.
Kjør over pakket 09`


Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hatleking

Horribel med beina, men han var no god elles. Offensiv og gjorde gode sweeper-jobbar, bra kontroll i feltet og var god på streken. Eg synst ikkje ein skal klandre han for målet då ballen skrudde godt til sida.


Corran

Quote from: Hatleking on July 28, 2014, 15:59:56 PM
Horribel med beina, men han var no god elles. Offensiv og gjorde gode sweeper-jobbar, bra kontroll i feltet og var god på streken. Eg synst ikkje ein skal klandre han for målet då ballen skrudde godt til sida.

Kan vel ikke si han var god på streken når han slapp inn et mål når han sto på streken (muligens enklere å ta den om han står litt lengre ute)
Og han hadde en annen som han så vidt slo til corner. Den var ikke hard og han skulle hatt bedre kontroll på den
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: Leffen on July 28, 2014, 16:31:18 PM

Glem å gi ham noe skyld? Han bør ta det skuddet og det var ikke så mye skru i det og det var ikke et sykt bra skudd. Det var et godt skudd som en god keeper (i TL perspektiv) bør ta
Og at sleivsparkene ikke ble skjebnesvanger er kun takket være udyktighet fra Vikingspiller
Greit at han er en ung lovende keeper fra egne rekker, men det han viste i går er langt fra det vi trenger bak der om vi skal holde plassen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Yngve

Han ser ballen heile vegen, men den skrur jo enormt vekk frå øvretveit. Så absolutt ingen keepertabbe, sjølv om den truleg hadde vorte tatt av ein verdsklassekeeper.

Men eg tvilar på polakken hadde tatt den, rekkevidde er jo ikkje akkurat hans force.


Corran

Skal vel ikke trenge å støte for skudd så langt ute?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Nei, men det hadde gått an å gå mer i press. Vi er dårlige på det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up