• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stabæk - Brann. Fredag 18. juli kl. 19.00

Started by Nixon, July 14, 2014, 10:51:22 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

kabelmann

Retorikken til Norling begynner også å bli vel Skarsfjordsk: "Hadde vi scoret på noen av sjansene våre ville ingen sagt noe på taktikken" (ikke ordrett).
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kabelmann

Quote from: Koffert1 on July 18, 2014, 17:38:16 PM
Quote from: kabelmann on July 18, 2014, 09:45:15 AM
Hvis ikke Lorentzen fÃ¥r spille fra start ville jeg satt inn Karadas for Barmen. Sistnevnte  fungerer dÃ¥rlig pÃ¥ topp.

For øvrig har jeg funnet meg en pub her i Spania som viser kampen, så dagen er reddet - så sant ikke Brann ødelegger den.


kan jeg spørre hvor i spania du har funnet denne? Sliter selv med å finne noe..


Jeg er i Albir. Puben ligger nede i sentrum her. Heter Palmen eller noe sånn.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

blobby winters

Tony Pulis sa han vurderte alle spillere i Crystal Palace og bygget opp en spillestil (som er annerledes enn den han hadde i Stoke) deretter. Så ut i dag som Norling nå har gjort det samme og gått tilbake til Skarsfjord fotball siden det er spillestilen Brann spillere behersker.
Utrolig skuffende fotball i dag.

Giles

July 18, 2014, 22:10:34 PM #103 Last Edit: July 18, 2014, 22:31:35 PM by Giles
Brann har en sentral midtbane helt uten evne til å sette opp kombinasjoner framover. De passerer aldri ledd. Besøk i motstanders sekstenmeter, null.
Mulig det er meningen men da blir det tynt. Legg til Huseklepp og Skaanes på kant og Barmen og Orlov på topp så har du en drømmemotstander.
Vindheim har vært Branns eneste angrepsvåpen i lang tid men i dag kom han ikke fram i det hele tatt.
Jeg mener tiden er inne for formasjonskifte og nytt blod.
Spill 4-3-3(4-5-1) med disse spillerne:
Øvretveit (Pjotr er en klovn)
Vindheim, Grønner, Karadas, Hanstveit
Birkelund, Badjii, Skaanes
Huseklepp, Orlov, Askar
Hvis noen kaller Haugen pasningsterk og kreativ etter dette så kreperer jeg.
Barmen som spiss er dårlig gjort.
Demir blir aldri noe av.
Fakiri må gå av med pensjon.
Lorentzen må få spille minimum en halv time i hver eneste kamp.
Hansson må introduseres.
Hvis noen stoppere står opp fra de døde kan Azar spille spiss.
Norling har muligens en plan men ikke spillere til å gjennomføre den. Skjønner han ikke det så reis hjem til Sverige.
Hvis Norling stoler på Branns speider og geni når det gjelder vurdering av nye spillere så kan han reise nå med en gang.
Fotball er et enkelt spill. Prøv å fortell det til spillerne Norling.




Huff

Quote from: Giles on July 18, 2014, 22:10:34 PM

Norling har muligens en plan men ikke spillere til å gjennomføre den.


Jeg er enig i at Norlings plan ikke passer Branns spillere, vi har spillere som er tekniske og gode fremover, men ikke feilvendt. Selv har jeg alltid vært imot en trener som var for fleksibel når det kom til fotballfilosofi, en trener som gjerne spilte defensiv polefotball om han kunne gjøre et kupp på panserstoppere, og jeg er totalt uenig i det jeg har oppfattet som oppmodninger fra Tore Strand om ekstrem kynisme og polefotball, som jeg mener passer dagens spillermatriell dårlig, og som i tillegg verken appellerer til eller er akseptabelt for et bergensk fotballpublikum.

Men, en må tilpasse formasjon til spillerne en har til rådighet og her har Norling vært for lite fleksibel. Klepp har eksempelvis blitt liggende for høyt i banen og vært for mye feilvendt og har ikke kunne spille på sine styrker. Dette gjelder og flere, en treer sentralt ville gjort midtbanen langt mer potent tror jeg. Vet ikke hva fasiten for dagens Brannlag er, men slik spillestilen har fungert sålangt har ikke flertallet spillerne fått spille på sine styrker, slik jeg ser det. Tror vi hadde proffitert på en 4-3-3. Norling er garantert en meget dyktig trener, men slik vi har fremstått tror jeg ikke han vil lykkes før det har kommet vel store utskiftninger i stallen hvis han ikke velger å endre formasjonen.

pidre

July 19, 2014, 06:54:35 AM #105 Last Edit: July 19, 2014, 06:58:53 AM by pidre
Enig i Huff sitt syn om vi ikkje i stor nok grad klarer å utnytte styrkene til våre spillere. Kroneksempelet er vel Huseklepp som klart er best rettvendt.

La forresten merke til at Haugen fleire ganger ila kampen var nede i midtstpperleddet og henta ballen. Synes dette minna om hausten 2013.
Saludar a los monos!

ostraume

Quote from: Giles on July 18, 2014, 22:10:34 PM


Og der sluttet jeg å lese. Forventer du å bli tatt seriøst når du vil benke vår største matchvinner?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

nero

Ja, Pjotr hadde minst en matchreddende redning i går. Han er vel den siste som burde benkes av de som var utpå der i går.
Lions led by donkeys.

Corran

July 19, 2014, 08:37:54 AM #108 Last Edit: July 19, 2014, 08:39:31 AM by Corran
Giles får vel svaret neste runde når det gjelder Piotr

Ellers var dette en trist kamp hvor spillet var forferdelig. Barmen, Skaanes, Vindheim og Demir var alle svake og i særdeleshet Barmen

Ser mange mener Haugen var blant de dårligste men der er jeg ikke enig selv om han heller ikke var på topp (var vel ingen som var det). Han var jo til og med i offside (feilaktig den og?)

Det virker som om Norling har gitt etter for presset om å bli litt mer kynisk og det ser ut som om at går utover angrepsspillet. Dette må vel være den dårligste kampen framover. På den annen side var det 2 lag som risikerte lite og en typisk bunn kamp der hvert poeng er viktig.
Men om dette fører til litt mer trygghet bakover og en begynner gradvis å få tilbake angrepsspillet slik det var så kanskje de kan beholde tryggheten bakover og få til angrepsspillet
De er også veldig forsiktig med å gå for mange fram og de hadde vel ingen brudd mot seg som førte til at Stabækk kom i overtall
Kjenner det er hardt Ã¥ prøve Ã¥ finne lyspunkt og Ã¥ være positiv  
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Falkman

Quote from: Corran on July 19, 2014, 08:37:54 AM
Giles får vel svaret neste runde når det gjelder Piotr

Ellers var dette en trist kamp hvor spillet var forferdelig. Barmen, Skaanes, Vindheim og Demir var alle svake og i særdeleshet Barmen

Ser mange mener Haugen var blant de dårligste men der er jeg ikke enig selv om han heller ikke var på topp (var vel ingen som var det). Han var jo til og med i offside (feilaktig den og?)

Det virker som om Norling har gitt etter for presset om å bli litt mer kynisk og det ser ut som om at går utover angrepsspillet. Dette må vel være den dårligste kampen framover. På den annen side var det 2 lag som risikerte lite og en typisk bunn kamp der hvert poeng er viktig.
Men om dette fører til litt mer trygghet bakover og en begynner gradvis å få tilbake angrepsspillet slik det var så kanskje de kan beholde tryggheten bakover og få til angrepsspillet
De er også veldig forsiktig med å gå for mange fram og de hadde vel ingen brudd mot seg som førte til at Stabækk kom i overtall
Kjenner det er hardt Ã¥ prøve Ã¥ finne lyspunkt og Ã¥ være positiv 


Det siste er du ikke alene om. Jeg trodde faktisk at gårsdagens kamp skulle gi grobunn for optimisme. Men etter gårsdagens grusomme forestilling er den troen knust. I fillebiter.

Baunebob

Massivt steg i feil retning dette, tross poeng. Det eneste som kan redde oss er å få inn bedre fotballspillere, snarest.

Skal vi faktisk rykke ned? Med Norling av alle?

Giles

July 19, 2014, 10:01:12 AM #111 Last Edit: July 19, 2014, 10:27:59 AM by Giles
"Øvretveit (Pjotr er en klovn)"

Pjotr har ikke vært noen matchvinner i år. Han blir truffet av en ball ellers er han best til å agere brøleape. Virker ikke trygg, heller overspent. Har et negativt kroppsspråk og er særdeles dårlig med bena. Han har det i kjeften ellers er det ikke mye igjen.

Hatleking

Quote from: Giles on July 19, 2014, 10:01:12 AM


Dei siste kampane har no Piotr vore god forutan det sedvanlege med ballen i beina, men eg er einig i at han har vore ujamn. Det er ikkje såå frykteleg lenge sidan opptil fleire tykte det var på tide å promotere �vretveit.

Henrik8

Det var i hvert fall livsviktig at vi fikk med oss ett poeng. Det har vært for mange jevne kamper nå hvor vi likevel har endt med 0. Det er viktig at vi greier å plukke med oss ett poeng her og ett poeng der i tillegg til kampene vi skulle vinne.
Kjør over pakket 09`

blobby winters

Dette var en kamp vi skulle vinne. 2 poeng tapt ikke 1 poeng vunnet mener jeg.

krøvel vellevold

Quote from: blobby winters on July 19, 2014, 16:52:23 PM
Dette var en kamp vi skulle vinne. 2 poeng tapt ikke 1 poeng vunnet mener jeg.



Jeg for min del kalkulerer ikke med seier i noen bortekamper. Selv om vi er bedre borte enn hjemme i år.
Legg ned hele klubben!

Corran

Jeg for min del er sluttet å kalkulere med poeng ;-)

Men ja det er hjemme vi "skal" gjøre det og må starte å gjøre det i tillegg til at vi i en del kamper må ha minst U borte
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Henrik8

July 19, 2014, 18:51:04 PM #117 Last Edit: July 19, 2014, 18:52:42 PM by Henrik8
Quote from: blobby winters on July 19, 2014, 16:52:23 PM
Dette var en kamp vi skulle vinne. 2 poeng tapt ikke 1 poeng vunnet mener jeg.


Jeg er forsåvidt enig i det, med tanke på hvor svake Stabæk var/er. Men utfallet kunne fort blitt null poeng når vi havner under i det 90. minutt. Da er det lite sannsynlig å vinne, men likevel vanvittig viktig at vi greier å få tak i det ene igjen. Det hadde begynt å bli en lang rekke med jevne kamper hvor vi har hentet null poeng, og det blir etterhvert ganske utslagsgivende.

Ser man vekk fra det er jeg enig i at dette egentlig var en av de kampene vi bør/må hente tre poeng. Tror ikke vi kommer til å møte mange svakere lag gjennom høsten.
Kjør over pakket 09`

Henrik8

Quote from: Henrik8 on July 19, 2014, 18:51:04 PM
Quote from: blobby winters on July 19, 2014, 16:52:23 PM
Dette var en kamp vi skulle vinne. 2 poeng tapt ikke 1 poeng vunnet mener jeg.


Jeg er forsåvidt enig i det, med tanke på hvor svake Stabæk var/er. Men utfallet kunne fort blitt null poeng når vi havner under i det 90. minutt. Da er det lite sannsynlig å vinne, men likevel vanvittig viktig at vi greier å få tak i det ene igjen. Det hadde begynt å bli en lang rekke med jevne kamper hvor vi har hentet null poeng, og det blir etterhvert ganske utslagsgivende.

Ser man vekk fra det er jeg enig i at dette egentlig var en av de kampene vi bør/må hente tre poeng. Tror ikke vi kommer til å møte mange svakere lag gjennom høsten.
Kjør over pakket 09`

Henrik8

Sorry quote-feilen ovenfor, men jeg greier ikke fikse det.
Kjør over pakket 09`

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Giles

July 19, 2014, 19:55:37 PM #121 Last Edit: July 19, 2014, 19:58:38 PM by Giles
Problemet er at alle lag i sumpa kommer til å ta poeng og ingenting tilsier at Brann kommer til å ta flere enn noen andre lag, snarere tvert i mot.
Kampen i går var en nøkkelkamp og en møkkakamp og Brann slapp med skrekken. Likevel 2 poeng for lite.
Stabæk har 7 poengs forsprang. Hvem ville ikke vært i deres sko?

krøvel vellevold

Quote from: Giles on July 19, 2014, 19:55:37 PM
Problemet er at alle lag i sumpa kommer til å ta poeng og ingenting tilsier at Brann kommer til å ta flere enn noen andre lag, snarere tvert i mot.
Kampen i går var en nøkkelkamp og en møkkakamp og Brann slapp med skrekken. Likevel 2 poeng for lite.
Stabæk har 7 poengs forsprang. Hvem ville ikke vært i deres sko?
Legg ned hele klubben!

StuckedPaaOstlandet

Virker ofte som at han heier mest på seg selv de gangene han treffer med en spådom. Spørs om det ikke er Davy som har mya av skylden for at medier ser på oss som grinte hver gang ting går litt i mot oss.

Forøvrig på hjemmebane vi må vinne kampene våre, Viking er litt ute å kjøre nå, så for håpe de ikke ordner opp i det med det første. Vi slapp til lite sjanser i denne kampen, og kampbildet ble egentlig ganske likt bildet mot viking, forskjellen er jo at mot Viking var vi veldig effektiv, i denne kampen var det svake avslutninger. Blir stadig overasket over hvor dårlig skudd enkelte spillere har. Det eneste jeg kommer på å utsette på taktikken er at Barmen burde blitt byttet ut mot Lorentzen, han har den evnen at han alltid kommer til noen sjanser.

Giles

Det er absolutt flere møkkalag og derfor mulig å overleve. Fire lag har skilt seg ut så får vi se hvem som er dårligst til slutt.
At Brann forsterkes kan jeg ikke se.
Den ene var god nok til å sitte på benken, den andre satt hjemme. Vi så alle nivået til de som spilte sist.
Karadas var altså vurdert som et svakere spissalternativ enn Barmen og Birkelund stiller bak Fakiri i konkurransen om å slite benken. Og kom ikke å fortell meg at de må lære systemet eller annen svada. Det er forsterkningene vi snakker om.

Corran

Wathne er en klovn Ferdig med den. Men tror han er litt ambivalent til at Brann rykker ned. For ja han vill godte seg og si ka sa eg, men samtidig vil han savne å ha de der til å harselere over

Ellers har det fasinert meg kordan tv2 ukonsekvent refererte til Stabæks mål som at de fikk et mål på overtid. De klarte faktisk å si i at klokken viste 89:20 når målet kom og at det var på overtid i samme setning.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.



krøvel vellevold

Quote from: Corran on July 19, 2014, 21:59:28 PM
Wathne er en klovn Ferdig med den. Men tror han er litt ambivalent til at Brann rykker ned. For ja han vill godte seg og si ka sa eg, men samtidig vil han savne å ha de der til å harselere over



Han klarer vel å harselere og legge inn stikk til Brann i tippeligasendinger uten at Brann spiller i tippeligaen?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

For øvrig merkelig at ikke flere ser det veldig positive i at vi klarte å komme tilbake i en kamp selv om vi fikk en trøkk i trynet 50 sekunder før ordinært tid var ute. Det er sterkt i den situasjonen vi er i nå. Vi falt ikke sammen. Vi reiste oss og svarte umiddelbart. Slik kampen utviklet seg var det mye bedre mentalt at kampen endte 1-1 enn om den hadde fadet ut med 0-0 og et langt gjesp. For Stabæk bør det være tilsvarende demoraliserende å få den siste goalen i trynet når de tror de endelig har vunnet etter fem strake tap.
Legg ned hele klubben!

Corran

Helt enig med deg i effekten av 1-1 kontra om det hadde ebbet ut 0-0 eller om vi hadde scoret først.
Det gir en trygghet at en vet at en kan score på overtid, at ikke kamper er tapt selv om en får et mål i tryne og at en kan klare det selv om en har spilt dårlig
Nå skal jo det sies at Brann i år stort sett har vært flinke å jage utligning og ikke falle sammen, gi opp eller trygge et hederlig tap. De har stått på til slutt for å få en utligning.
Det er en av de tingene som er veldig annerledes en fra i fjor og som gir litt grobunn for optimisme
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Jeg mener den uavgjorten var mer verdt enn 1 poeng. Kanskje ca 1,3-1,5 poeng. Stabæk fikk nemlig 1 poeng i stedet for 3, og de er en av våre viktigste konkurrenter i det å holde seg.

Forøvrig var dette andre kamp på rad der avslutningene var helt elendige. Det er helt ellevillt hvor elendige de er.
Tren på langskudd

Giles

"For øvrig merkelig at ikke flere ser det veldig positive i at vi klarte å komme tilbake i en kamp selv om vi fikk en trøkk i trynet 50 sekunder før ordinært tid var ute. Det er sterkt i den situasjonen vi er i nå. Vi falt ikke sammen. Vi reiste oss og svarte umiddelbart. Slik kampen utviklet seg var det mye bedre mentalt at kampen endte 1-1 enn om den hadde fadet ut med 0-0 og et langt gjesp. For Stabæk bør det være tilsvarende demoraliserende å få den siste goalen i trynet når de tror de endelig har vunnet etter fem strake tap."

Den utligningen kan bli svært verdifull det skjønner alle.
Men å flakse inn en scoring når kampen egentlig er slutt er nettopp det, flaks.
Ingen storartet gjenoppstandelse eller bevis på mental styrke. Dette er noe alle lag i tilsvarende situasjon gjør og de lykkes en av hundre ganger.
Takk for scoringen, men flaks det var det.

Corran

Sånn sett er jo Stabæk sitt mål også flaks. Får et frispark de ikke skal ha som fører til corner og helt på slutten og de har nesten ikke skapt noe i løpet av kampen
Og om det er flaks så er det jo noe lag i medgang stort sett har og sjelden lag i motgang så om de begynner å få flaks så er det et meget godt tegn
Personlig mener jeg det ikke er flaks. De står opp og gir ikke opp selv om de har fått en i trynet og kommer seg til en corner. Stabæk blir litt paniske og Brann har bra ettertrykk og vinner ballen etter dueller og får et nytt innlegg og Stabæk prøver å ta ut alle hodesterke Brannspillere (de virket veldig fokusert på Azar og det er noe motstandere kommer til å være med ham på banen så der er en positiv ting med å ha Azar), men de glemmer den minste og når innlegget kommer på ham så er det mål. Målet er altså et resultat av å ikke gi opp, godt ettertrykk, godt innlegg og en god avslutning.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Giles

Quote from: Corran on July 20, 2014, 11:06:03 AM
Sånn sett er jo Stabæk sitt mål også flaks. Får et frispark de ikke skal ha som fører til corner og helt på slutten og de har nesten ikke skapt noe i løpet av kampen
Og om det er flaks så er det jo noe lag i medgang stort sett har og sjelden lag i motgang så om de begynner å få flaks så er det et meget godt tegn
Personlig mener jeg det ikke er flaks. De står opp og gir ikke opp selv om de har fått en i trynet og kommer seg til en corner. Stabæk blir litt paniske og Brann har bra ettertrykk og vinner ballen etter dueller og får et nytt innlegg og Stabæk prøver å ta ut alle hodesterke Brannspillere (de virket veldig fokusert på Azar og det er noe motstandere kommer til å være med ham på banen så der er en positiv ting med å ha Azar), men de glemmer den minste og når innlegget kommer på ham så er det mål. Målet er altså et resultat av å ikke gi opp, godt ettertrykk, godt innlegg og en god avslutning.


Fint! Da er det bare å fortsette med det. Da vil det bli mange mål framover. Ca 90 i hver eneste kamp. Brann gjør selvfølgelig det de skal som alle andre (skulle de lagt seg i forsvar?) men de fleste kamper hvor et lag gjør 1-0 et minutt før slutt ender 1-0.

krøvel vellevold

Quote from: Giles on July 20, 2014, 09:44:12 AM
"For øvrig merkelig at ikke flere ser det veldig positive i at vi klarte å komme tilbake i en kamp selv om vi fikk en trøkk i trynet 50 sekunder før ordinært tid var ute. Det er sterkt i den situasjonen vi er i nå. Vi falt ikke sammen. Vi reiste oss og svarte umiddelbart. Slik kampen utviklet seg var det mye bedre mentalt at kampen endte 1-1 enn om den hadde fadet ut med 0-0 og et langt gjesp. For Stabæk bør det være tilsvarende demoraliserende å få den siste goalen i trynet når de tror de endelig har vunnet etter fem strake tap."

Den utligningen kan bli svært verdifull det skjønner alle.
Men å flakse inn en scoring når kampen egentlig er slutt er nettopp det, flaks.
Ingen storartet gjenoppstandelse eller bevis på mental styrke. Dette er noe alle lag i tilsvarende situasjon gjør og de lykkes en av hundre ganger.
Takk for scoringen, men flaks det var det.

Legg ned hele klubben!

Giles

Kan avslutte med at det definitivt var viktig med uavgjort i stedet for tap mot Stabæk. Så selvsagt bra både poengmessig vis a vis Stabæk og psykologisk med hensyn til fortsettelsen.

Corran

Quote from: Giles on July 20, 2014, 13:20:43 PM
Quote from: Corran on July 20, 2014, 11:06:03 AM
Sånn sett er jo Stabæk sitt mål også flaks. Får et frispark de ikke skal ha som fører til corner og helt på slutten og de har nesten ikke skapt noe i løpet av kampen
Og om det er flaks så er det jo noe lag i medgang stort sett har og sjelden lag i motgang så om de begynner å få flaks så er det et meget godt tegn
Personlig mener jeg det ikke er flaks. De står opp og gir ikke opp selv om de har fått en i trynet og kommer seg til en corner. Stabæk blir litt paniske og Brann har bra ettertrykk og vinner ballen etter dueller og får et nytt innlegg og Stabæk prøver å ta ut alle hodesterke Brannspillere (de virket veldig fokusert på Azar og det er noe motstandere kommer til å være med ham på banen så der er en positiv ting med å ha Azar), men de glemmer den minste og når innlegget kommer på ham så er det mål. Målet er altså et resultat av å ikke gi opp, godt ettertrykk, godt innlegg og en god avslutning.


Fint! Da er det bare å fortsette med det. Da vil det bli mange mål framover. Ca 90 i hver eneste kamp. Brann gjør selvfølgelig det de skal som alle andre (skulle de lagt seg i forsvar?) men de fleste kamper hvor et lag gjør 1-0 et minutt før slutt ender 1-0.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Giles

Er det mulig å ikke kalle det flaks når du lykkes med å utligne etter at motstanderen tar ledelsen et minutt før slutt og kampen ellers har vært elendig?

roaldinho

Quote from: Giles on July 21, 2014, 10:47:57 AM
Er det mulig å ikke kalle det flaks når du lykkes med å utligne etter at motstanderen tar ledelsen et minutt før slutt og kampen ellers har vært elendig?



Jeg vil heller kalle det godt betalt når man ikke gir opp når det ser helt mørkt ut. Når motstanderen får et mål så sent så får de en økt selvtillit som normalt gjør at de holder det ut. Brann viste moral, styrke og mot med å ikke gi opp når de fikk et mål imot så sent. De fleste lag hadde fått en knekk og ikke klart å mobilisere seg til å få et siste trøkk, men Brann klarte det og all honnør til dem.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Giles

Quote from: roaldinho on July 21, 2014, 10:55:43 AM
Quote from: Giles on July 21, 2014, 10:47:57 AM
Er det mulig å ikke kalle det flaks når du lykkes med å utligne etter at motstanderen tar ledelsen et minutt før slutt og kampen ellers har vært elendig?



Jeg vil heller kalle det godt betalt når man ikke gir opp når det ser helt mørkt ut. Når motstanderen får et mål så sent så får de en økt selvtillit som normalt gjør at de holder det ut. Brann viste moral, styrke og mot med å ikke gi opp når de fikk et mål imot så sent. De fleste lag hadde fått en knekk og ikke klart å mobilisere seg til å få et siste trøkk, men Brann klarte det og all honnør til dem.

Samtlige lag som kommer under rett før slutt kaster alle mann i angrep i håp om en utligning. En og annen gang lykkes det men som oftest ikke. Når det skjer må det betegnes som flaks.

krøvel vellevold

July 21, 2014, 12:07:33 PM #141 Last Edit: July 21, 2014, 12:09:30 PM by krøvel vellevold
Quote from: Giles on July 21, 2014, 12:04:24 PM
Quote from: roaldinho on July 21, 2014, 10:55:43 AM
Quote from: Giles on July 21, 2014, 10:47:57 AM
Er det mulig å ikke kalle det flaks når du lykkes med å utligne etter at motstanderen tar ledelsen et minutt før slutt og kampen ellers har vært elendig?



Jeg vil heller kalle det godt betalt når man ikke gir opp når det ser helt mørkt ut. Når motstanderen får et mål så sent så får de en økt selvtillit som normalt gjør at de holder det ut. Brann viste moral, styrke og mot med å ikke gi opp når de fikk et mål imot så sent. De fleste lag hadde fått en knekk og ikke klart å mobilisere seg til å få et siste trøkk, men Brann klarte det og all honnør til dem.

Samtlige lag som kommer under rett før slutt kaster alle mann i angrep i håp om en utligning.


Ikke  alltid nÃ¥r man fÃ¥r et mÃ¥l imot i siste minutt. Da kan det lett bli til at piffen gÃ¥r ut og man kommer med et halvhjertet forsøk som ikke ender i noe som er i nærheten. Spesielt i den "alt gÃ¥r imot oss"-formen vi er i nÃ¥. Det gir en selvtillitsboost at man klarte Ã¥ prestere da det sÃ¥ ut til Ã¥ glippe.
Legg ned hele klubben!

roaldinho

Quote from: krøvel vellevold on July 21, 2014, 12:07:33 PM
Quote from: Giles on July 21, 2014, 12:04:24 PM
Quote from: roaldinho on July 21, 2014, 10:55:43 AM
Quote from: Giles on July 21, 2014, 10:47:57 AM
Er det mulig å ikke kalle det flaks når du lykkes med å utligne etter at motstanderen tar ledelsen et minutt før slutt og kampen ellers har vært elendig?



Jeg vil heller kalle det godt betalt når man ikke gir opp når det ser helt mørkt ut. Når motstanderen får et mål så sent så får de en økt selvtillit som normalt gjør at de holder det ut. Brann viste moral, styrke og mot med å ikke gi opp når de fikk et mål imot så sent. De fleste lag hadde fått en knekk og ikke klart å mobilisere seg til å få et siste trøkk, men Brann klarte det og all honnør til dem.

Samtlige lag som kommer under rett før slutt kaster alle mann i angrep i håp om en utligning.


Ikke  alltid nÃ¥r man fÃ¥r et mÃ¥l imot i siste minutt. Da kan det lett bli til at piffen gÃ¥r ut og man kommer med et halvhjertet forsøk som ikke ender i noe som er i nærheten. Spesielt i den "alt gÃ¥r imot oss"-formen vi er i nÃ¥. Det gir en selvtillitsboost at man klarte Ã¥ prestere da det sÃ¥ ut til Ã¥ glippe.


Ja.

Jeg vil uansett ikke kalle det flaks, jeg vil kalle det for et taktisk mesterverk. Istedenfor å tenke at dette er over så kjører de fullt på for å iallefall prøve å få til noe. Og ble betalt godt for det.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Lasaron

Quote from: Giles on July 21, 2014, 10:47:57 AM
Er det mulig å ikke kalle det flaks når du lykkes med å utligne etter at motstanderen tar ledelsen et minutt før slutt og kampen ellers har vært elendig?



Totalt uenig. Flaks er flaks. Dette var ikke flaks.
Tren på langskudd

pidre

Flaks nei! Etter alle vÃ¥re mega-sjangser og etter vÃ¥rt massive press, sÃ¥ er det de facto totalt far out Ã¥ karakterisere vÃ¥rt mÃ¥l 2 minutter pÃ¥ overtid for flaks! Den saken er berre ENORMT grei!!! 
Saludar a los monos!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

eivhelle

Quote from: Giles on July 21, 2014, 10:47:57 AM
Er det mulig å ikke kalle det flaks når du lykkes med å utligne etter at motstanderen tar ledelsen et minutt før slutt og kampen ellers har vært elendig?



Med tanke pÃ¥ at Stabæks scoring er av typen jeg vil kalle heldig er det vanskelig Ã¥ være enig med deg. Jeg synes dommeren roter det fryktelig til nÃ¥r han gir bort et frispark (pluss to gule kort) pÃ¥ en takling der Azar treffer klokkeklart pÃ¥ ballen. Frisparket ender i en corner som igjen gir sjansen Stabæk scorer pÃ¥  ved Ã¥ heade mellom hendene pÃ¥ keeper.

At Brann klarer å utligne, mot det laget som har sluppet inn mest mål, er ingen bombe. Bare synd de ikke startet å presse med full innsats litt tidligere så kunne det kanskje ha blitt 3 poeng i stedet for 1.


Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on July 21, 2014, 17:58:31 PM
Det må ha vært utrolig tungt å få den i trynet så sent og det nesten ikke er tid til å rette det opp igjen. Mange lag hadde knukket sammen og blitt paralysert av en sånn trøkk. Man snakker jo ofte om lag som "blir rystet" når de får et mål imot - og det på mye tidligere tidspunkt i kampene. Men vi klarte likevel å reise oss - og få utligningsmålet på den lille tiden som var igjen - og så fort etter denne trøkken. Det er sterkt.


Ja, kanskje det nå kan bli slutt på uttalelser, og holdninger, som: "Ja, det er klart det blir vanskelig når vi får et mål i mot..."

Forøvrig er det flaksemål når en forsvarer klarerer ballen i beina på en annen, medspiller som motspiller, og så går ballen i mål. Det er flaks. Skaanes sitt mål var et resultat av et angrep, innlegg og heading. Headingen var et forsøk på å score, og headingen var greit nok utført. Alt dette mens det enda var tid igjen. Ikke flaks. Flaks er flaks.
Tren på langskudd

blobby winters



At Brann klarer å utligne, mot det laget som har sluppet inn mest mål, er ingen bombe. Bare synd de ikke startet å presse med full innsats litt tidligere så kunne det kanskje ha blitt 3 poeng i stedet for 1.


[/quote]

Enig. Jeg er fortsatt skuffet og sur og irritert og ...
Vi virkelig trengte 3 poeng og hadde alle verdens mulighet til å få med oss tre poeng. Men, i steden gikk vi ut på banen for å safe en 0 - 0. Når vi måtte satse på angrepsfotball tok det bare 1 minutt å score mot laget som har sluppet inn mest i TL.

dudo

Jøss, har noen sluppet inn mer enn oss?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up