• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Godset lørdag 12 juli kl 19

Started by Torvanger, July 07, 2014, 08:51:22 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Kan nesten ikke vente på neste match og hva er vel bedre enn å et av lagene fra topp 3 på besøk, fjorårets gullvinner? Det blir ingen lett match, kampen skal spilles og ingeting er gitt på forhånd, men fortsetter Brann det spillet de har vist i de to matchene etter ferien, minus det defensive mot Ranheim, da skal Brann bli vanskelige å slå. Ingen karantener etter det jeg har skjønt og da er det bare å kjøre på med samme mannskap. Huseklepp trives nok dårlig på benken, men kanskje han kan få vist seg frem fra sin beste side når han kommer inn mot Godset etterhvert på lørdag?

Etter Godset kan vi gjøre opp status etter første halvdel, så er det 45 poeng å kjempe om når høstsesongen starter. Står Brann med 14 poeng etter 15, tenker jeg vi kan plusse på med en større totalsum på de 15 siste. Det ender neppe med 59 poeng, men klarer Brann å runde 40 poeng er det ikke så halvgalt.

Men, en kamp om gangen, og nå er det gjensyn med David Nielsen og Godset. Velkommen!

Hatleking

Strømsgodset har ikkje vore like kvasse etter at Nielsen overtok. Dei imponerte til dømes ikkje i går - og det var heime mot Sandnes Ulf. Me må jo sjølvsagt vere realistiske, men eg trur me skal ha ein god moglegheit til å  gjere det godt her.

Reknar med me køyrer same mannskap ja. Håpar berre Norling kjem til å bruke innbyttarar. I kampen i går var det fleire som var sletne som burde ha blitt bytta ut. Me har gode folk på benken òg.

krakra

De har ikke vært særlig gode i hele år, men de er vanskelige å slå.

Elfakiri

Tror vi vinner denne. 2-1 Orlov med begge for Brann.
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

Gulløl

Tror Brann skal ha en bra mulighet til å vinne denne kampen. Strømsgodset har ikke noe særlig god bortestatistikk i år og er nr.12 på bortetabellen med kun 1 seier, 2 uavgjorte og 3 tap. Og de merker nok etterhvert at de har mistet Deila. David Nielsen er to hyller under og kommer muligens til å være for giret når han inntar sin gamle hjemmebane med laget sitt, han har ikke de samme roen som sin forgjenger.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Quote from: Gulløl on July 07, 2014, 12:37:29 PM
Tror Brann skal ha en bra mulighet til å vinne denne kampen. Strømsgodset har ikke noe særlig god bortestatistikk i år og er nr.12 på bortetabellen med kun 1 seier, 2 uavgjorte og 3 tap. Og de merker nok etterhvert at de har mistet Deila. David Nielsen er to hyller under og kommer muligens til å være for giret når han inntar sin gamle hjemmebane med laget sitt, han har ikke de samme roen som sin forgjenger.


Du har nok et poeng, Gulløl, og Nielsen har heller ikke samme oversikten over Branns spillestil og taktikk under Norling, som han hadde da Skars var hovedtrener. Han kommer tilbake til sin gamle arena, men kan ikke dra nytte av kunnskapen.

Klaus_Brann

Vi får håpe at Godset fokuserer på CL-kvaliken noen få dager etter vi møter de på stadion.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Joacim Jonsson har en god analyse av Strømsgodset i sin blogg i går. Ser ut som at forsvaret til Strømsgodset er enda mer skadeforfulgt en Brann sitt.

http://joacimjonsson.blogg.no/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Limstift

Vi kommer til å mose drammenserne til helgen.


Setter pengene mine på 4-1, Huseklepp med to scoringer.

Alle må gå!

Klaus_Brann

Huseklepp som knapt kommer til å spille... Vel optimistisk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Tar vi poeng i denne har vi "gull-poengsnitt" over to kamper, dere!
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Gleder meg sinnsykt til denne kampen. Hadde en god følelse foran Viking-kampen men har en enda bedre følelse foran denne. Askar, Orlov og Haugen sørger for en 3-0 seier.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dragn

Quote from: krøvel vellevold on July 08, 2014, 23:37:51 PM
Tar vi poeng i denne har vi "gull-poengsnitt" over to kamper, dere!


Morosamt.

krøvel vellevold

Quote from: dragn on July 09, 2014, 14:39:42 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 08, 2014, 23:37:51 PM
Tar vi poeng i denne har vi "gull-poengsnitt" over to kamper, dere!


Morosamt.


Og for å gjøre det enda mer "morosamt": Vinner vi mot Godset, har vi faktisk gullsnitt (2 pr kamp) over TRE kamper! Johooo!
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: kabelmann on July 09, 2014, 01:50:16 AM
Gleder meg sinnsykt til denne kampen. Hadde en god følelse foran Viking-kampen men har en enda bedre følelse foran denne. Askar, Orlov og Haugen sørger for en 3-0 seier.


Pokker til jinxing da.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Quote from: Klaus_Brann on July 09, 2014, 21:04:20 PM
Quote from: kabelmann on July 09, 2014, 01:50:16 AM
Gleder meg sinnsykt til denne kampen. Hadde en god følelse foran Viking-kampen men har en enda bedre følelse foran denne. Askar, Orlov og Haugen sørger for en 3-0 seier.


Pokker til jinxing da.


Sorry, religion og overtro og denslags er ikke noe for meg ;)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Quote from: kabelmann on July 09, 2014, 21:18:42 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 09, 2014, 21:04:20 PM
Quote from: kabelmann on July 09, 2014, 01:50:16 AM
Gleder meg sinnsykt til denne kampen. Hadde en god følelse foran Viking-kampen men har en enda bedre følelse foran denne. Askar, Orlov og Haugen sørger for en 3-0 seier.


Pokker til jinxing da.


Sorry, religion og overtro og denslags er ikke noe for meg ;)


Er det én ting jeg ikke gjør, spesielt nå for tiden, så er det å snakke om seier eller å sette penger på Brann.
Da er det bedre å sette penger på motstanderen, og så blir det "vinn-vinn" i stedet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Satt penger på Viking og skal prøve å gjenta suksessen Hva er vel en hundrelapp eller to for Brannpoeng
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

osoerli

Quote from: Klaus_Brann on July 09, 2014, 23:51:14 PM
Quote from: kabelmann on July 09, 2014, 21:18:42 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 09, 2014, 21:04:20 PM
Quote from: kabelmann on July 09, 2014, 01:50:16 AM
Gleder meg sinnsykt til denne kampen. Hadde en god følelse foran Viking-kampen men har en enda bedre følelse foran denne. Askar, Orlov og Haugen sørger for en 3-0 seier.


Pokker til jinxing da.


Sorry, religion og overtro og denslags er ikke noe for meg ;)


Er det én ting jeg ikke gjør, spesielt nå for tiden, så er det å snakke om seier eller å sette penger på Brann.
Da er det bedre å sette penger på motstanderen, og så blir det "vinn-vinn" i stedet.


Det blir vel i tilfelle tap-vinn eller vinn-tap.  Skal du få vinn-vinn må du sette penger på Brann.  Men det kan jo diverre føra til tap-tap.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator



krøvel vellevold

Quote from: Xminator on July 11, 2014, 11:32:04 AM
Quote from: dragn on July 09, 2014, 14:39:42 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 08, 2014, 23:37:51 PM
Tar vi poeng i denne har vi "gull-poengsnitt" over to kamper, dere!


Morosamt.


Noen har prikket på egoet...

Ja og noen tåler ikke at det blir tøyset litt med det de sier.
Legg ned hele klubben!

TCAC

Molde slo AaFK 1-0. Det betyr at med seksmålsseier mot Strømsgodset er vi endelig på trygg grunn.

Lasaron

Før i tiden pleide vi alltid å slå dem med mange mål. Alltid som i ofte.
Tren på langskudd

kabelmann

Hent tilbake Helstad for en kamp. Han har gode stats mot Godset.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Markmus

Huseklepp har vel også brukt å kose seg mot Godset?
Ka du ve?

Gulløl

I år har ikke Huseklepp kost seg med noen. Men håper han får et innhopp i dag, får seg et mål og en god opplevelse. At Barmen og Orlov blir spisspar i dag er vel bankers. Og samme startoppstilling som mot Viking er vel sannsynlig om det ikke er nye skader eller sykdom.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Var inne på Unibet i dag og så på målscorere i kampen og ble meget overasket over at lavest odds på Brann var Huseklepp med 2.65 mens på godset var det kun Kovacs som hadde lavere med 2.55
Personlig vil jeg tro det er større odds at Askar eller Orlov scorer
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Eg for min del tror oddsen er lavere  ;).
Gå av.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra


Baunebob

Er det bare jeg som syns Barmen har blitt mindre målfarlig etter at han ble spiss? Håper Norling har en plan for Huse.

Spelaren

Er alle på kamp, eller? :)
Familieselskap som dro ut, måtte tråkke litt på hemover men ser ut som det ikkje er stort eg har mistet.
Piotr mest toneangivende?
Gå av.

osoerli

Får ikkje sett kampen.  Kven er best?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Godset er best. Grønner og Badji best for Brann. Orlov er også frisk, men mangler sluttproduktet.

Tom C

Har bølget litt frem og tilbake, men godset virker farligst. Brann sliter litt med presisjonen fremover, pluss at det blir litt mye lange baller mot to ensomme spisser. Men vi har ryddet bra unna i forsvaret. Nok en bra kamp av Badji, selv om han ikke er like bra som mot viking. Er vel ingen andre som har utmerket seg spesielt, kanskje med unntak av Pjotr, som har hatt et par klasseredninger. Har også gitt bort 7 eller 8 cornere, og det kommer til å straffe seg før eller senere, med kovacs inne i boksen der.


Barmen klarte forøvrig å bomme på ballen, servert på sølvfat ut i 45 fra Orlov. Og Skånes burde prøvd selv et par ganger, der han har fått stått umarkert inne i 16, men vi prøver tydeligvis å spille oss helt inn i mål. Men fremdeles en helt åpen kamp.
Aldri mer Obos....

Baunebob

Artig kamp der begge lag vil frem og gir fra seg rom. I mine øyne ser Godset noe farligere ut når dem kommer. Mer trøkk og fart, men føler vi er litt på gang og har mer inne. Piotr er helt og Badji viser vei.

Noen justeringer så fighter vi om seieren her.



Spelaren

July 12, 2014, 18:54:16 PM #37 Last Edit: July 12, 2014, 18:58:42 PM by Spelaren
Og der kom Grønners hjerneblødning. Flott. Et fullstendig idiotisk mål ut av absolutt ingenting. Virker som om Grønner ikkje var klar nok over vanningen som foregikk i pausen, og at ballen sklei forbi foten.
Gå av.

Spelaren

Kampens høydepunkt så langt er Skaanes' takling av Nielsen.
Gå av.

Kjell249

Karadas kan umulig være noe dårligere enn stopperne vi allerede har!
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Spelaren

Det er utrolig lite kompispasninger i dag.
Gå av.

Spelaren

Sjansesløseriet fortsetter som før på Stadion.
Gå av.

Corleone

July 12, 2014, 19:39:21 PM #42 Last Edit: July 12, 2014, 19:44:46 PM by Corleone
Utrolig skuffet over Norling idag. Her kommer Godset på besøk, som ikke har vunnet på bortebane på lang tid. Hvorfor går vi ikke rett i "strupen" på de fra start av? Inngangen til denne kampen er jo helt håpløs. Barmen er elendig i hele kampen, Skaanes slår en haug med feil pasninger, og Hanstveit blir fraløpt(!) av Kovacs.....
Og hva faen er planen med Sæv på høyrekant? Her burde Lorentzen fått muligheten tidligere.

Spelaren

Resten av sesongen blir en kamp for overlevelse, det er neppe mot topplagene me skal satse på å hente poengene, men klart - det er frustrerende at det IGJEN er enkeltspilleres latterlige juniorfeil som blir utslagsgivende. Spe på med et spisspar frå helvete så har du oppskriften klar.
Gå av.

Hatleking

Dårlege disponeringar i dag, og utruleg synd at ein ikkje kan vere LITT meir kliniske. Utruleg at ein ikkje scorar på alle dei sjansene ein får. Badji framleis god sjølv om han sjølvsagt ikkje var som i Viking-kampen.

osoerli

Var det tap i 6 av 7 heimekamper? Har det skjedd før?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kjell249

Krise!! Størst er det at vi har klart å ta 3 poeng på hjemmebane, og det er tomt på tribunen. Norling er verdens feteste fyr, men hvor lenge kan dette fortsette??
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Tom C

forferdelig skuffende andre omgang. Hele forsvarsfireren er rett og slett elendig. Spesielt skuffet over høyreback Vindheim, ettersom jeg trodde at han kunne komme på offensive bidrag på kanten. Men alt han gjorde kampen igjennom var å prioritere å slå støttepasninger når han like gjerne kunne slått den på ledige folk fremover. Og dette er ikke unikt for ham. En rekke merkelige valg av et lag dersom de faktisk vil frem og score mål. Hva er det som gjør at skaanes ikke tør å prøve å skyte når han kommer innenfor 16? Et gedigent tilbakesteg fra Viking-kampen, selv om jeg synes at Badji i det minste kan gå rakrygget også etter denne kampen. Det var ikke mange andre som holdt mål i dag.
Aldri mer Obos....

Klaus_Brann

Snakk om å drepe entusiasmen etter seieren mot Viking. Her har vi alle tiders mulighet mot et relativt tafatt Godset, men så er det litt for lenge siden Grønner eller andre har tabbet seg ut og vi forærer Godset seiersmålet, og brenner alle våre sjanser.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

Vi hadde en enestående mulighet til å ta en seier i kveld mot et redusert Godset lag som tenker CL. Likevel  gjennomfører vi en svak kamp. Klarer ikke å se for meg at dette vil holde inn

Go Up