• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Odd torsdag 12.06 kl 18

Started by hasunds, May 29, 2014, 10:12:08 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Naturligvis går det på prioriteringer. Men det er lettere å prioritere Brann når offeret er noen kroner i elbil-strøm, billett og at fruen må legge ungene, framfor halvannet døgn reise, fri frå jobb og eller tusener i flyavganger.

Og prinsippet om at en ikkje får kritisere de som sitter i sofaen i nabolaget får vi heller bare være uenige om. Eg har gått på, og kommer til å gå på frå august av, så godt som alle kampene Brann speler heime. Og kritikken ang røde plastseter vil være vel så berettiget etter det.
Gå av.

nero

June 16, 2014, 11:24:26 AM #251 Last Edit: June 16, 2014, 11:30:13 AM by nero
Ja, dette blir for dumt. Du skal liksom bare holde kjeft hvis du ikke reiser 50 mil hver uke for å "støttæ laget". Hvis bare de som reiser på alle bortekampene har rett til å uttale seg blir det jaggu liten aktivitet her på forumet.
Lions led by donkeys.

roaldinho

Det jeg mener er at det er helt greit at Spelaren prioriterer andre ting enn å gå på stadion når han bor såpass langt vekke, men da mener jeg også at han ikke kan sitte der å kritisere folk som bor i Bergen og omegn som ikke går på stadion heller. At han kan kritisere alle som bor i Bergen og omegn for at de ikke går på stadion.


Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Meningsløs diskusjon. Det er opp til hver enkelt om de går på kamp eller ikke. Noen har ikke mulighet av diverse årsaker, andre ønsker ikke. Begge deler er fair. De som "bør" kritiseres er jo de som holder seg oppe nå, men som sipper fordi de ikke får billett til cupfinalen og skal stå på Stadion og sole seg i glansen som "ekte Brannsupporter" når suksessen kommer. Hvis Spelaren plutselig får god råd til å reise med SAS hver helg når resultatene tikker inn kan man snakke.

Jeg syns det er helt fair å kritisere medgangssupporterne. Særlig de som bevisst holder seg unna til resultatene blir bedre. De skjønner ikke at de gjør det vanskeligere. I teorien da. I praksis har jo pengene hatt lite å si for Brann i det siste. Men la oss drømme om at RBH sier opp. Da hadde det vært bedre at den nye daglige lederen og forhåpentligvis sportssjefen hadde litt økonomiske rammer å operere innenfor.

nero

Quote from: roaldinho on June 16, 2014, 16:38:01 PM
Det jeg mener er at det er helt greit at Spelaren prioriterer andre ting enn å gå på stadion når han bor såpass langt vekke, men da mener jeg også at han ikke kan sitte der å kritisere folk som bor i Bergen og omegn som ikke går på stadion heller. At han kan kritisere alle som bor i Bergen og omegn for at de ikke går på stadion.





Jeg synes nå adresse Kristiansand er mer enn gyldig grunn for å ikke gå på så mange hjemmekamper, og at han derfor har all mulig rett til å kritisere de som bor i nærområdet som ikke går på kamp.
Lions led by donkeys.

dragn

Quote from: roaldinho on June 16, 2014, 16:38:01 PM
Det jeg mener er at det er helt greit at Spelaren prioriterer andre ting enn å gå på stadion når han bor såpass langt vekke, men da mener jeg også at han ikke kan sitte der å kritisere folk som bor i Bergen og omegn som ikke går på stadion heller. At han kan kritisere alle som bor i Bergen og omegn for at de ikke går på stadion.


Totalt uenig. Jeg synes alle kan få mene hva dem vil. Om man bor i Oslo eller i Kirkenes har absolutt nada å si. Det er selvsagt klart at man ikke blir tatt seriøst dersom man har kritiserer publikum, og blir hjemme selv...

Giles

Det er galskap å tro at Stadion skal fylles av folk fra Kristiansand og Fredrikstad. Selvsagt må det også være mulig å diskutere publikumsoppmøtet uansett hvor i verden en bor og selvsagt bør det fokuseres på Bergen og omland hvis det noen gang skal bli stinn brakke på Stadion igjen.

Klaus_Brann

Quote from: kabelmann on June 16, 2014, 08:00:10 AM
Herlighet, dette blir for dumt. Når det gjelder reiseavstand og det å komme seg til stadion så er ikke Fana vs. Kristiansand sammenlignbart på noen som helst måte. Kom dere av de høye hestene deres, gutter. Det oser elitistiske supersupportere av dere.


Selvsagt er det ikke det. Det er lettere å kritisere noen fra Fana for ikke å støtte Brann enn én fra Kristiansand, men roaldinho er inne på noe når det gjelder medgang og motgang. Da hadde mange ikke sett det som langt eller "dyrt" lenger.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: roaldinho on June 16, 2014, 16:38:01 PM
Det jeg mener er at det er helt greit at Spelaren prioriterer andre ting enn å gå på stadion når han bor såpass langt vekke, men da mener jeg også at han ikke kan sitte der å kritisere folk som bor i Bergen og omegn som ikke går på stadion heller.


Akkurat, der har du essensen i det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: nero on June 16, 2014, 11:24:26 AM
Ja, dette blir for dumt. Du skal liksom bare holde kjeft hvis du ikke reiser 50 mil hver uke for å "støttæ laget". Hvis bare de som reiser på alle bortekampene har rett til å uttale seg blir det jaggu liten aktivitet her på forumet.


Ja, ser den. For 99% av diskusjonene her inne går jo kun på billettsalg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Giles on June 16, 2014, 19:47:25 PM
Det er galskap å tro at Stadion skal fylles av folk fra Kristiansand og Fredrikstad.


Det er ingen som tror det, så det skjønner jeg ikke hvorfor du tar opp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nero

Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2014, 21:24:55 PM
Quote from: nero on June 16, 2014, 11:24:26 AM
Ja, dette blir for dumt. Du skal liksom bare holde kjeft hvis du ikke reiser 50 mil hver uke for å "støttæ laget". Hvis bare de som reiser på alle bortekampene har rett til å uttale seg blir det jaggu liten aktivitet her på forumet.


Ja, ser den. For 99% av diskusjonene her inne går jo kun på billettsalg.


Javel,  så bare de som er fysisk tilstede på Stadion på hver hjemmekamp skal få diskutere fremmøtet på Stadion. Og bare de med c-trenerutdanning skal få diskutere Norling.
Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

Quote from: nero on June 16, 2014, 21:51:27 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2014, 21:24:55 PM
Quote from: nero on June 16, 2014, 11:24:26 AM
Ja, dette blir for dumt. Du skal liksom bare holde kjeft hvis du ikke reiser 50 mil hver uke for å "støttæ laget". Hvis bare de som reiser på alle bortekampene har rett til å uttale seg blir det jaggu liten aktivitet her på forumet.


Ja, ser den. For 99% av diskusjonene her inne går jo kun på billettsalg.


Javel,  så bare de som er fysisk tilstede på Stadion på hver hjemmekamp skal få diskutere fremmøtet på Stadion. Og bare de med c-trenerutdanning skal få diskutere Norling.


Ja! Det var akkurat det jeg sa, veldig bra oppfattet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

For å diskutere Norling bør vel en ha noen form for utdanning innen poesi også
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

nero

Denne debatten begynte vel med at en fyr som er bosatt i Kristiansand synes at oppmøtet på Stadda var dårlig. Det skulle han altså ikke ha gjort ifølge noen her inne. For han kaster jo stein i glasshus! Han er jo tydeligvis en slags medgangssupporter siden han ikke tar seg fri fra jobben, setter seg på toget eller flyet og reiser til Bergen! Han får i hvert fall ikke lov til å kritisere folk i Bergen som ikke går på kamp når han ikke gidder å dra selv! Eller?
Lions led by donkeys.

ostraume

Skandale. Spelaren må gå! (over Haukeli)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

nero

Quote from: ostraume on June 17, 2014, 11:29:57 AM
Skandale. Spelaren må gå! (over Haukeli)

Med 20 kilo på ryggen! Barfot!
Lions led by donkeys.

Lasaron

Quote from: nero on June 17, 2014, 11:03:49 AM
Denne debatten begynte vel med at en fyr som er bosatt i Kristiansand synes at oppmøtet på Stadda var dårlig. Det skulle han altså ikke ha gjort ifølge noen her inne. For han kaster jo stein i glasshus! Han er jo tydeligvis en slags medgangssupporter siden han ikke tar seg fri fra jobben, setter seg på toget eller flyet og reiser til Bergen! Han får i hvert fall ikke lov til å kritisere folk i Bergen som ikke går på kamp når han ikke gidder å dra selv! Eller?


Fint oppsummert.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: nero on June 17, 2014, 11:03:49 AM
Denne debatten begynte vel med at en fyr som er bosatt i Kristiansand synes at oppmøtet på Stadda var dårlig. Det skulle han altså ikke ha gjort ifølge noen her inne. For han kaster jo stein i glasshus! Han er jo tydeligvis en slags medgangssupporter siden han ikke tar seg fri fra jobben, setter seg på toget eller flyet og reiser til Bergen! Han får i hvert fall ikke lov til å kritisere folk i Bergen som ikke går på kamp når han ikke gidder å dra selv! Eller?


At du kommer med direkte løgn endrer ikke saken. Redelig måte å prøve å oppsummere debatten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Giles

Quote from: nero on June 17, 2014, 11:03:49 AM
Denne debatten begynte vel med at en fyr som er bosatt i Kristiansand synes at oppmøtet på Stadda var dårlig. Det skulle han altså ikke ha gjort ifølge noen her inne. For han kaster jo stein i glasshus! Han er jo tydeligvis en slags medgangssupporter siden han ikke tar seg fri fra jobben, setter seg på toget eller flyet og reiser til Bergen! Han får i hvert fall ikke lov til å kritisere folk i Bergen som ikke går på kamp når han ikke gidder å dra selv! Eller?

Godt oppsummert. Noen burde legge seg flat eventuelt begynne å ta sin sterke nervemedisin regelmessig og som foreskrevet. Og deretter legge seg paddeflat.

Spelaren

Quote from: nero on June 17, 2014, 11:36:29 AM
Quote from: ostraume on June 17, 2014, 11:29:57 AM
Skandale. Spelaren må gå! (over Haukeli)

Med 20 kilo på ryggen! Barfot!


Tar det samtidig som Wathne krysser Vågen sjøveien. Svømmende!
Gå av.

Hatleking

Quote from: Spelaren on June 17, 2014, 20:19:41 PM
Quote from: nero on June 17, 2014, 11:36:29 AM
Quote from: ostraume on June 17, 2014, 11:29:57 AM
Skandale. Spelaren må gå! (over Haukeli)

Med 20 kilo på ryggen! Barfot!


Tar det samtidig som Wathne krysser Vågen sjøveien. Svømmende!


Du må bære Wathne symjande i tillegg til 20 kilo over fjellet.

nero

Quote from: Klaus_Brann on June 17, 2014, 16:32:32 PM
Quote from: nero on June 17, 2014, 11:03:49 AM
Denne debatten begynte vel med at en fyr som er bosatt i Kristiansand synes at oppmøtet på Stadda var dårlig. Det skulle han altså ikke ha gjort ifølge noen her inne. For han kaster jo stein i glasshus! Han er jo tydeligvis en slags medgangssupporter siden han ikke tar seg fri fra jobben, setter seg på toget eller flyet og reiser til Bergen! Han får i hvert fall ikke lov til å kritisere folk i Bergen som ikke går på kamp når han ikke gidder å dra selv! Eller?


At du kommer med direkte løgn endrer ikke saken. Redelig måte å prøve å oppsummere debatten.

Du gidder vel ikke å opplyse oss andre hva som er den "direkte løgnen" ?
Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

Quote from: nero on June 17, 2014, 22:09:41 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 17, 2014, 16:32:32 PM
Quote from: nero on June 17, 2014, 11:03:49 AM
Denne debatten begynte vel med at en fyr som er bosatt i Kristiansand synes at oppmøtet på Stadda var dårlig. Det skulle han altså ikke ha gjort ifølge noen her inne. For han kaster jo stein i glasshus! Han er jo tydeligvis en slags medgangssupporter siden han ikke tar seg fri fra jobben, setter seg på toget eller flyet og reiser til Bergen! Han får i hvert fall ikke lov til å kritisere folk i Bergen som ikke går på kamp når han ikke gidder å dra selv! Eller?


At du kommer med direkte løgn endrer ikke saken. Redelig måte å prøve å oppsummere debatten.

Du gidder vel ikke å opplyse oss andre hva som er den "direkte løgnen" ?


Oss andre er kun deg, som kommer med piss om at jeg har kalt Spelaren; "en slags medgangssupporter siden han ikke tar seg fri fra jobben, setter seg på toget eller flyet og reiser til Bergen! Han får i hvert fall ikke lov til å kritisere folk i Bergen som ikke går på kamp når han ikke gidder å dra selv!

Hold deg til det jeg faktisk sier, i stedet for å konstruere opp noe jeg ikke har sagt for å få score billige poeng.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nero

June 18, 2014, 07:35:18 AM #274 Last Edit: June 18, 2014, 08:52:21 AM by nero
Apropos "direkte løgner": Hvor skrev jeg at du har kalt Spelaren medgangssupporter? Alt handler ikke om deg, Klaus. Jeg skrev "noen". Det er faktisk andre enn deg som har vært med i denne debatten. Fks:

Quote from: roaldinho on June 16, 2014, 16:38:01 PM
Det jeg mener er at det er helt greit at Spelaren prioriterer andre ting enn å gå på stadion når han bor såpass langt vekke, men da mener jeg også at han ikke kan sitte der å kritisere folk som bor i Bergen og omegn som ikke går på stadion heller.......

Hadde Brann vært i gullstriden og spilt svært underholdende fotball så hadde sikkert folk kommet fra både Oslo, Kristiansand og andre deler av landet for å gå på stadion. Da hadde plutselig avstand ikke vært noe problem lenger.



Når man opplyser om hvor mange avganger Widerøe har fra Kristiansand, så sier man jo mellom linjene at Spelaren burde ha tatt det flyet, og går rimelig langt i å hinte om at han er en......
Lions led by donkeys.

Tom C

Helt merkelig at det går an å lage så mye diskusjon ut av at en kar mente at det var for mange hjemmesittere i bergen. Og enda merkeligere at noen klarte å avspore den diskusjonen ved å påpeke at denne karen ikke var berettighet til å mene dette all den tid at han var en av hjemmesitterne. (riktignok på andre siden av landet, men det hadde visst ikke noe å si)

Selv synes jeg det er fullstendig legitimt å ha en mening om oppmøtet på stadion uansett om man er en av dem som møter opp regelmessig eller ei. Så kan man heller diskutere hva som gjør at det er sånn, enten det er dårlige resultater, RBH eller lang reisevei.
Aldri mer Obos....

roaldinho

Har aldri nevnt at Spelaren skal dra hele veien fra Kristiansand for å dra på stadion, men har sagt at om Brann hadde spilt underholdende fotball og ligget i teten så ville nok mange ha trosset avstanden og dratt på kamp uansett. Da er ikke avstanden så stort problem lenger.

Men jeg har sagt at jeg syntes det er urimelig å sitte på en annen kant av landet og kritisere folk i Bergen og omegn å ikke gå på stadion, når man ikke går på stadion selv. Sitter og godter seg fordi han vet bedre enn noen andre at det blir vanskelig (Og det stemmer nok) å komme seg til og fra Bergen for å støtte laget på stadion. Og kan da kritisere andre og være kongen på haugen siden ingen kan fortelle han at han bør ta flyet for å gå på stadion. Og det er greit også, det tar sin tid å komme til flyplassen, vente på fly og komme seg fra flyet og til stadion og tilbake. Han valgte å flytte dit (Jo, det er alltid et valg) og jeg mener det kun er de som går på stadion som kan kritisere andre fra Bergen og omegn som ikke går. Men som sagt, jeg mener ikke at Spelaren skal dra hele veien fra Kristiansand for å gå på stadion.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

"Godter meg"? Den var ny  ;D

Det er for øvrig Fevik, dessverre ikkje den delen som heter Lille Bergen.
Som betalende medlem av Brann, og med det mer inntektsgivende for klubben enn 90% av hordalendingene, bør det være litt rom for min kritikk. Eg tar jo selvkritikk og flytter tilbake til det lovende land for å bygge opp kampkvoten igjen.
Gå av.

Ricky

Denne roaldinho kan umulig være meningsberettiget til noe særlig her i livet om han er konsekvent på at minstekravet er (teoretisk mulighet for) direkte deltakelse.

roaldinho

Quote from: Spelaren on June 18, 2014, 14:36:18 PM
"Godter meg"? Den var ny  ;D

Det er for øvrig Fevik, dessverre ikkje den delen som heter Lille Bergen.
Som betalende medlem av Brann, og med det mer inntektsgivende for klubben enn 90% av hordalendingene, bør det være litt rom for min kritikk. Eg tar jo selvkritikk og flytter tilbake til det lovende land for å bygge opp kampkvoten igjen.


Nok en gang overser dere mitt svar om at jeg ikke kritiserer deg for at du ikke drar på stadion når du bor på sørlandet, men at du kritiserer andre som bor i Bergen og omegn for ikke å dra på stadion. Det blir feil i mine øyne.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Quote from: roaldinho on June 18, 2014, 19:51:24 PM

Nok en gang overser dere mitt svar om at jeg ikke kritiserer deg for at du ikke drar på stadion når du bor på sørlandet, men at du kritiserer andre som bor i Bergen og omegn for ikke å dra på stadion. Det blir feil i mine øyne.


I mine øyne ser eg 10 000 tomme seter. Ett av dem pleide å ha ræven min plantet i det, mens de 9999 andre, hvilke forklaringer eller unnskyldninger har de? Står hjertet i Brann kun dersom det kjempes om edelt metall?

Eg mener at min dyre og tungvindte reisevei er grunn god nok for at det kun blir 2-3 kamper, samt et klubbmedlemsskap eg kan bidra med. Det er forutsetningene mine. Og det kan gjerne påstås at eg kunne klart flere kamper, såpass mottakelig for kritikk min vei er eg i det minste. Men det spede forsøket på knebling, eller umyndiggjøring av kritikk pga avsender finner eg helt merkelig.
Gå av.

roaldinho

Quote from: Spelaren on June 18, 2014, 20:00:40 PM
Quote from: roaldinho on June 18, 2014, 19:51:24 PM

Nok en gang overser dere mitt svar om at jeg ikke kritiserer deg for at du ikke drar på stadion når du bor på sørlandet, men at du kritiserer andre som bor i Bergen og omegn for ikke å dra på stadion. Det blir feil i mine øyne.


I mine øyne ser eg 10 000 tomme seter. Ett av dem pleide å ha ræven min plantet i det, mens de 9999 andre, hvilke forklaringer eller unnskyldninger har de? Står hjertet i Brann kun dersom det kjempes om edelt metall?

Eg mener at min dyre og tungvindte reisevei er grunn god nok for at det kun blir 2-3 kamper, samt et klubbmedlemsskap eg kan bidra med. Det er forutsetningene mine. Og det kan gjerne påstås at eg kunne klart flere kamper, såpass mottakelig for kritikk min vei er eg i det minste. Men det spede forsøket på knebling, eller umyndiggjøring av kritikk pga avsender finner eg helt merkelig.


Man skulle tro at du var den eneste av de 9999 resterende som har en gyldig grunn til å ikke gå på stadion. Du er nok ikke alene der. Hva vet du om hva andre har av penger, tid eller mulighet?

Jeg klarer ikke få frem de ordene jeg helt mener, det kommer ikke helt frem, men hovedgrunnen er at det blir for lett å kritisere andre som ikke går på stadion når man bor så langt unna. Og husk at jeg ikke kritiserer deg for ikke å gå på stadion, men kritikken fra deg mot de som ikke går på stadion.

Uansett legger jeg denne død da jeg har sagt det jeg mener, iallefall har fått frem det jeg kan.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

kabelmann

Quote from: roaldinho on June 18, 2014, 19:51:24 PM
Quote from: Spelaren on June 18, 2014, 14:36:18 PM
"Godter meg"? Den var ny  ;D

Det er for øvrig Fevik, dessverre ikkje den delen som heter Lille Bergen.
Som betalende medlem av Brann, og med det mer inntektsgivende for klubben enn 90% av hordalendingene, bør det være litt rom for min kritikk. Eg tar jo selvkritikk og flytter tilbake til det lovende land for å bygge opp kampkvoten igjen.


Nok en gang overser dere mitt svar om at jeg ikke kritiserer deg for at du ikke drar på stadion når du bor på sørlandet, men at du kritiserer andre som bor i Bergen og omegn for ikke å dra på stadion. Det blir feil i mine øyne.


Artig dette her. Da er det bare å slå fast at man ikke kan kritisere politikere og deres politikk så lenge man ikke er aktiv i politikken selv. Man kan ikke si noe om nivået på utdanningsinstitusjoner så sant man ikke er elev. Har du synspunkter på sykehuskøene? Glem det, du er jo ikke syk!

Etc.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

roaldinho

Quote from: kabelmann on June 18, 2014, 21:01:00 PM
Quote from: roaldinho on June 18, 2014, 19:51:24 PM
Quote from: Spelaren on June 18, 2014, 14:36:18 PM
"Godter meg"? Den var ny  ;D

Det er for øvrig Fevik, dessverre ikkje den delen som heter Lille Bergen.
Som betalende medlem av Brann, og med det mer inntektsgivende for klubben enn 90% av hordalendingene, bør det være litt rom for min kritikk. Eg tar jo selvkritikk og flytter tilbake til det lovende land for å bygge opp kampkvoten igjen.


Nok en gang overser dere mitt svar om at jeg ikke kritiserer deg for at du ikke drar på stadion når du bor på sørlandet, men at du kritiserer andre som bor i Bergen og omegn for ikke å dra på stadion. Det blir feil i mine øyne.


Artig dette her. Da er det bare å slå fast at man ikke kan kritisere politikere og deres politikk så lenge man ikke er aktiv i politikken selv. Man kan ikke si noe om nivået på utdanningsinstitusjoner så sant man ikke er elev. Har du synspunkter på sykehuskøene? Glem det, du er jo ikke syk!

Etc.


Siden man får spørsmål, må man jo svare.

Kritiserer man når man ikke har satt seg inn i det? Er ikke det ganske meningsløst? Og setter man seg inn i det, er man ikke da aktiv? Ihvertfall til en viss grad?


Jeg er som nevnt tidligere enig med Klaus her.

Jeg vet om folk som ikke går på stadion på grunn av mye jobb/oppstartet bedrift, har småbarnsfamilie og rett og slett ikke har tid fordi det er så mye å gjøre. Hadde mer tid før, men tider endrer seg. Også er det dem som ikke har råd, men så har man resten som ikke gidder på grunn av situasjonen Brann er i. De sistnevnte bør ikke kreve cupfinalebillett eller sesongkort om/når Brann en gang skulle gjøre det bra.

Men det å kritisere folk som ikke går på stadion når man bor så langt vekke og ikke kan gjøre noe med situasjonen selv føler jeg blir feil. Og nok en gang må jeg presisere at jeg IKKE mener at Spelaren eller noen andre skal dra landet på tvers for å dra på stadion. Det får være opp til dem og deres situasjon. Som jeg presiserte tidligere så blir det for lett å kritisere når man bor så langt vekke.

Da har jeg sagt det jeg ville.


Ingen som tar initiativ til å lage kamptråd til cupkampen mot Ranheim?








Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Quote from: nero on June 18, 2014, 07:35:18 AM
Apropos "direkte løgner": Hvor skrev jeg at du har kalt Spelaren medgangssupporter? Alt handler ikke om deg, Klaus. Jeg skrev "noen". Det er faktisk andre enn deg som har vært med i denne debatten. Fks:

Quote from: roaldinho on June 16, 2014, 16:38:01 PM
Det jeg mener er at det er helt greit at Spelaren prioriterer andre ting enn å gå på stadion når han bor såpass langt vekke, men da mener jeg også at han ikke kan sitte der å kritisere folk som bor i Bergen og omegn som ikke går på stadion heller.......

Hadde Brann vært i gullstriden og spilt svært underholdende fotball så hadde sikkert folk kommet fra både Oslo, Kristiansand og andre deler av landet for å gå på stadion. Da hadde plutselig avstand ikke vært noe problem lenger.



Når man opplyser om hvor mange avganger Widerøe har fra Kristiansand, så sier man jo mellom linjene at Spelaren burde ha tatt det flyet, og går rimelig langt i å hinte om at han er en......



Jeg trodde det var til meg, siden det tross alt er jeg som har sagt min mening mest her om denne saken, roaldinho hadde vel kun et par innlegg før ditt.

Spelaren okket seg over hvor vanskelig det var å komme seg til Bergen, og at det var kun kjipe Widerøe som fløy fra Kristiansand til Bergen. Da svarte jeg at det var feil, og at også SAS fløy til Bergen.
Med forebehold om at du også sikter til roaldinho denne gangen; jeg har altså ikke opplyst om hvor mange avganger verken Widerøe eller SAS har til Bergen, kun svart på det at Spelaren trodde at det kun var Widerøe som fløy hit.

Så nei, jeg har ikke hintet om det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Tom C on June 18, 2014, 08:32:06 AM
Selv synes jeg det er fullstendig legitimt å ha en mening om oppmøtet på stadion uansett om man er en av dem som møter opp regelmessig eller ei. Så kan man heller diskutere hva som gjør at det er sånn, enten det er dårlige resultater, RBH eller lang reisevei.


Det hjelper jo Brann voldsomt hvis alle sitter hjemme i sofaen sin og klager på elendige tilskuertall og diskuterer seg grønn på hvem som har skylden. Oh, the irony...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: roaldinho on June 18, 2014, 20:09:39 PM
Quote from: Spelaren on June 18, 2014, 20:00:40 PM
Quote from: roaldinho on June 18, 2014, 19:51:24 PM

Nok en gang overser dere mitt svar om at jeg ikke kritiserer deg for at du ikke drar på stadion når du bor på sørlandet, men at du kritiserer andre som bor i Bergen og omegn for ikke å dra på stadion. Det blir feil i mine øyne.


I mine øyne ser eg 10 000 tomme seter. Ett av dem pleide å ha ræven min plantet i det, mens de 9999 andre, hvilke forklaringer eller unnskyldninger har de? Står hjertet i Brann kun dersom det kjempes om edelt metall?

Eg mener at min dyre og tungvindte reisevei er grunn god nok for at det kun blir 2-3 kamper, samt et klubbmedlemsskap eg kan bidra med. Det er forutsetningene mine. Og det kan gjerne påstås at eg kunne klart flere kamper, såpass mottakelig for kritikk min vei er eg i det minste. Men det spede forsøket på knebling, eller umyndiggjøring av kritikk pga avsender finner eg helt merkelig.


Man skulle tro at du var den eneste av de 9999 resterende som har en gyldig grunn til å ikke gå på stadion. Du er nok ikke alene der. Hva vet du om hva andre har av penger, tid eller mulighet?

Jeg klarer ikke få frem de ordene jeg helt mener, det kommer ikke helt frem, men hovedgrunnen er at det blir for lett å kritisere andre som ikke går på stadion når man bor så langt unna. Og husk at jeg ikke kritiserer deg for ikke å gå på stadion, men kritikken fra deg mot de som ikke går på stadion.

Uansett legger jeg denne død da jeg har sagt det jeg mener, iallefall har fått frem det jeg kan.


Her stiller jeg meg fullt bak roaldinho. Det blir for lettvint å sitte i Kristiansand, Bodø, Rjukan eller i andre grisgrendte strøk og klage på de 9999 andre som ikke møter opp, når man a) ikke går på kamp (av grunner som er helt gyldige) b) ikke aner hva de 9999 andre har av årsaker til at de ikke stiller.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: kabelmann on June 18, 2014, 21:01:00 PM
Quote from: roaldinho on June 18, 2014, 19:51:24 PM
Quote from: Spelaren on June 18, 2014, 14:36:18 PM
"Godter meg"? Den var ny  ;D

Det er for øvrig Fevik, dessverre ikkje den delen som heter Lille Bergen.
Som betalende medlem av Brann, og med det mer inntektsgivende for klubben enn 90% av hordalendingene, bør det være litt rom for min kritikk. Eg tar jo selvkritikk og flytter tilbake til det lovende land for å bygge opp kampkvoten igjen.


Nok en gang overser dere mitt svar om at jeg ikke kritiserer deg for at du ikke drar på stadion når du bor på sørlandet, men at du kritiserer andre som bor i Bergen og omegn for ikke å dra på stadion. Det blir feil i mine øyne.


Artig dette her. Da er det bare å slå fast at man ikke kan kritisere politikere og deres politikk så lenge man ikke er aktiv i politikken selv. Man kan ikke si noe om nivået på utdanningsinstitusjoner så sant man ikke er elev. Har du synspunkter på sykehuskøene? Glem det, du er jo ikke syk!

Etc.


Vanskelig å finne lignende tilfeller hvor man "må" engasjere seg uke ut og uke inn og det koster penger, men man kan vel greit si at det blir feil av KRF-sympatisørene i Vest-Agder å klage på at KRF ikke fikk flere stemmer ved valget, hvis man selv sitter hjemme og ikke gadd å stemme?

Man kan vel vanskelig klage på saker som blir vedtatt på møter i sameiet der man bor hvis man selv sitter hjemme i sofaen under møtene?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

Nedgangen i tilskuertallene skyldes altså at Bergens befolkning (som faktisk vokser selv om noen flytter til Kristiansand) alle har "gyldig fravær". Er ikke så mye Brann kan gjøre med det
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on June 19, 2014, 02:46:07 AMb) ikke aner hva de 9999 andre har av årsaker til at de ikke stiller.


Jeg sitter i Bergen og aner ikke årsaken til at så mange ikke stiller. Men kan jeg likevel få lov til å være kritisk?
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on June 19, 2014, 02:34:08 AM
Spelaren okket seg over hvor vanskelig det var å komme seg til Bergen, og at det var kun kjipe Widerøe som fløy fra Kristiansand til Bergen. Da svarte jeg at det var feil, og at også SAS fløy til Bergen.


Hvilket fly tror du du som regel får om du går på sas.no og prøver å booke fly mellom Kristiansand og Bergen? Du skal få to hint, det er grønt og bruker propell. Widerøe og SAS er ingen konkurrenter, slik Norwegian var.
Gå av.

Tom C

Quote from: Nixon on June 19, 2014, 08:25:57 AM
Quote from: Klaus_Brann on June 19, 2014, 02:46:07 AMb) ikke aner hva de 9999 andre har av årsaker til at de ikke stiller.


Jeg sitter i Bergen og aner ikke årsaken til at så mange ikke stiller. Men kan jeg likevel få lov til å være kritisk?


Først må du nok dokumentere hvor mange ganger du selv har møtt opp... Gjerne med vitner.

Tror nok aldri at det blir noen enighet rundt dette, så vi får vel bare bli enige om at vi er uenig. Uansett hvor mange ganger man gjentar det, så blir jeg aldri enig i at man ikke kan kritisere/stille spm ved publikumsoppmøtet, fordi man ikke møter opp hver gang selv...

Det er greit å legge det til i en bisetning, men at det skal stoppe hele diskusjonen og gjøre den ugyldig, er helt merkelig for meg.
Aldri mer Obos....

branngirl85

Quote from: Spelaren on June 19, 2014, 09:23:38 AM
Quote from: Klaus_Brann on June 19, 2014, 02:34:08 AM
Spelaren okket seg over hvor vanskelig det var å komme seg til Bergen, og at det var kun kjipe Widerøe som fløy fra Kristiansand til Bergen. Da svarte jeg at det var feil, og at også SAS fløy til Bergen.


Hvilket fly tror du du som regel får om du går på sas.no og prøver å booke fly mellom Kristiansand og Bergen? Du skal få to hint, det er grønt og bruker propell. Widerøe og SAS er ingen konkurrenter, slik Norwegian var.


Jeg kan  infomere om at det er kun WF som flyr direkte mellom Bergen og Kr.sand.   Om du skal reise med SAS så er det via Oslo, bytte av fly,  før du ankommer Bergen.

nero

Quote from: Klaus_Brann on June 19, 2014, 02:34:08 AM
Quote from: nero on June 18, 2014, 07:35:18 AM
Apropos "direkte løgner": Hvor skrev jeg at du har kalt Spelaren medgangssupporter? Alt handler ikke om deg, Klaus. Jeg skrev "noen". Det er faktisk andre enn deg som har vært med i denne debatten. Fks:

Quote from: roaldinho on June 16, 2014, 16:38:01 PM
Det jeg mener er at det er helt greit at Spelaren prioriterer andre ting enn å gå på stadion når han bor såpass langt vekke, men da mener jeg også at han ikke kan sitte der å kritisere folk som bor i Bergen og omegn som ikke går på stadion heller.......

Hadde Brann vært i gullstriden og spilt svært underholdende fotball så hadde sikkert folk kommet fra både Oslo, Kristiansand og andre deler av landet for å gå på stadion. Da hadde plutselig avstand ikke vært noe problem lenger.



Når man opplyser om hvor mange avganger Widerøe har fra Kristiansand, så sier man jo mellom linjene at Spelaren burde ha tatt det flyet, og går rimelig langt i å hinte om at han er en......



Jeg trodde det var til meg, siden det tross alt er jeg som har sagt min mening mest her om denne saken, roaldinho hadde vel kun et par innlegg før ditt.

Spelaren okket seg over hvor vanskelig det var å komme seg til Bergen, og at det var kun kjipe Widerøe som fløy fra Kristiansand til Bergen. Da svarte jeg at det var feil, og at også SAS fløy til Bergen.
Med forebehold om at du også sikter til roaldinho denne gangen; jeg har altså ikke opplyst om hvor mange avganger verken Widerøe eller SAS har til Bergen, kun svart på det at Spelaren trodde at det kun var Widerøe som fløy hit.

Så nei, jeg har ikke hintet om det.


Bare et lite tips: Les innleggene du kommenterer før du beskylder folk for å være løgnere.
Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

June 19, 2014, 16:17:10 PM #294 Last Edit: June 19, 2014, 16:19:21 PM by Klaus_Brann
Quote from: nero on June 19, 2014, 11:18:53 AM
Quote from: Klaus_Brann on June 19, 2014, 02:34:08 AM
Quote from: nero on June 18, 2014, 07:35:18 AM
Apropos "direkte løgner": Hvor skrev jeg at du har kalt Spelaren medgangssupporter? Alt handler ikke om deg, Klaus. Jeg skrev "noen". Det er faktisk andre enn deg som har vært med i denne debatten. Fks:

Quote from: roaldinho on June 16, 2014, 16:38:01 PM
Det jeg mener er at det er helt greit at Spelaren prioriterer andre ting enn å gå på stadion når han bor såpass langt vekke, men da mener jeg også at han ikke kan sitte der å kritisere folk som bor i Bergen og omegn som ikke går på stadion heller.......

Hadde Brann vært i gullstriden og spilt svært underholdende fotball så hadde sikkert folk kommet fra både Oslo, Kristiansand og andre deler av landet for å gå på stadion. Da hadde plutselig avstand ikke vært noe problem lenger.



Når man opplyser om hvor mange avganger Widerøe har fra Kristiansand, så sier man jo mellom linjene at Spelaren burde ha tatt det flyet, og går rimelig langt i å hinte om at han er en......



Jeg trodde det var til meg, siden det tross alt er jeg som har sagt min mening mest her om denne saken, roaldinho hadde vel kun et par innlegg før ditt.

Spelaren okket seg over hvor vanskelig det var å komme seg til Bergen, og at det var kun kjipe Widerøe som fløy fra Kristiansand til Bergen. Da svarte jeg at det var feil, og at også SAS fløy til Bergen.
Med forebehold om at du også sikter til roaldinho denne gangen; jeg har altså ikke opplyst om hvor mange avganger verken Widerøe eller SAS har til Bergen, kun svart på det at Spelaren trodde at det kun var Widerøe som fløy hit.

Så nei, jeg har ikke hintet om det.


Bare et lite tips: Les innleggene du kommenterer før du beskylder folk for å være løgnere.


Det gjorde jeg, og det var jo 50% sjanse for å treffe da;) Debatter blir opphetet og ting kan gå over stokk og stein, jeg har ingen problem med å beklage meg.
Uansett har i alle fall jeg sagt min mening nok ganger om dette nå, fyrer opp en fredspipe og setter på denne sangen;

https://www.youtube.com/watch?v=70eTUqQu7oo
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Vi setter strek!
Som dette:
-----------------

For min del en av de bedre sidediskusjonene her inne.
Gå av.

Hatleking

Quote from: Spelaren on June 19, 2014, 19:10:28 PM


For min del en av de bedre sidediskusjonene her inne.


Er det mogleg å få ein rangering?

Markmus

Quote from: Hatleking on June 19, 2014, 19:19:26 PM
Quote from: Spelaren on June 19, 2014, 19:10:28 PM


For min del en av de bedre sidediskusjonene her inne.


Er det mogleg å få ein rangering?


Nei. Han har ikke deltatt i alle diskusjonene her inne, så han har ingen rett til å uttale seg.

:P
Ka du ve?

ostraume

1. Stoffi sin Bestemor
2. Faxmaskinen
3. Widerøe til hver kamp eller STFU
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

nero

Pøh. Den beste diskusjonen ever er jo selvfølgelig langrennsdiskusjonen. ;D
Lions led by donkeys.

Go Up