• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Odd torsdag 12.06 kl 18

Started by hasunds, May 29, 2014, 10:12:08 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

oslo øst

Det er brunikken som er roten til alt vondt , den som ikke skjønner det har ikke hengt med i timen.                       BRENN I HELVETE BRUN HANSEN

dokken

Quote from: Kjell249 on June 12, 2014, 19:35:00 PM
Quote from: Huff on June 12, 2014, 19:15:01 PM
Brann har vært uhyre uheldige/udyktige foran begge mål hjemme. Med normal uttelling hadde vi vel hatt godt over et tosifret antall poeng på hjemmebane. Spillet har -i motsetning til tidligere- oftest vært bra, men når en ikke får poeng over tid skjer det likevel noe med psyken vil jeg anta, og nå er vi i spillemessig tilbakegang. Dette var en svak kamp mot et Odd-lag som hadde en dårlig dag på jobben. Det hjeper ikke når Nordling tar ut Haugen heller, ikke at Haugen var god, men Badji og Hassan tilsammen er vel lik et målpoeng over en hel sesong. Norling må snart ta grep, han er nok en veldig dyktig trener, men dette vil seg ikke, ogtiden begynner å renne ut. Hvis en ikke ser kraftige tegn til forbedring over pausen må formasjonen legges om, gampefotball kan vi drite i, med det mannskapet vi har er det synonymt med nedrykk, men kanskje en formasjonsendring er tvingende nødvendig. I dag var vi faktisk betydelig bedre med den kaotiske ''alle mann i angrep''-strategien enn når vi spilte slik vi ''skulle''

Det eneste bittelille glimtet av positive ting i denne kampen er at kanskje Norling innser at Klepp ikke kan spille spiss slik Brann spiller nå. Han er kant, og der er han kanskje best offensivt i Norge, så får en heller drite i at han er bås defensivt.


NEI, NEI, NEI! Vi må ikke lure oss selv med at vi har vært uheldig foran mål. Vi skaper kun sjanser når motstanderen tillater det. Vi skaper absolutt ingenting før Odd legger seg lavere og skal kontrollere inn 3 poeng. Det samme har melodien vært i de andre kampene. Odd griser oss i banespillet.

Badji og Lorentzen var kampens beholdningen. En klasse over de andre.

TCAC

Quote from: Markmus on June 12, 2014, 23:02:28 PMEr det gitt at vi hadde scort på sjansene med en annen spillestil?


Nei, men vi hadde ikke rotet bort ballen pÃ¥ egen halvdel ørten ganger per kamp, som vi har gjort i vÃ¥r. Noe som har ført til et vanvittig antall baklengsmÃ¥l. Jeg synes det er merkelig at Norling ikke har innført den nye spillestilen litt mer gradvis. 

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on June 12, 2014, 22:59:00 PM
Quote from: Spelaren on June 12, 2014, 16:50:14 PM
"Smekkfullt".
Nei, dette er et trist syn. Røde seter som gaper mot oss.


...Sa folket i som sitter i sofaen...


I Grimstad.
Ta det rolig, flyttelass nr en er allerede på plass. Nr to går i juli.
GÃ¥ av.

krøvel vellevold

Hva er det forresten for noe tøys at vi hadde et dårligere spillemateriell i fjor?
Legg ned hele klubben!

Styx

Mulig jeg har dårlig fotballforståelse, men hvorfor har vi ikke en mann eller to igjen på topp når vi har dødball imot? Når vi har vunnet en dødball, ligger nesten halve laget igjen på midtbanen
Bergen til eg dør

Tom C

Fullstendig enig. At Huseklepp f.eks, skal bidra med noe som helst i forsvar blir jo bare latterlig uansett. Alle vet at han er bås både i dueller i luften, og på bakken. Så hvorfor ikke heller binde opp en mann eller to på topp, og ha en mann og slå på når vi evt kontrer. Skjønner ikke at ikke Norling har fått med seg dette.
Aldri mer Obos....

Hatleking

Quote from: krøvel vellevold on June 13, 2014, 06:48:29 AM
Hva er det forresten for noe tøys at vi hadde et dårligere spillemateriell i fjor?

dokken

Quote from: krøvel vellevold on June 13, 2014, 06:48:29 AM
Hva er det forresten for noe tøys at vi hadde et dårligere spillemateriell i fjor?


Tja. Vi har fått Demidov og Orlov inn, Sokolowski og Pusic ut. (og Bård Finne, men han spilte jo kun enkelte kamper vårsesongen). På papiret er vel spillerstallen minst like "god"/halvdårlig som i fjor. Ungdommene har blitt et år eldre.

Kort sagt: Stallen vår er slett ikke imponerende. Men den er langt fra den dårligste i eliteserien. Ergo har Norling & co så langt fått langt mindre ut av den enn man kan forvente, og mindre enn det Skars gjorde. Jeg tror det kan snu på sikt, men pr nå er det status. Ingen vits i å lyge til oss selv eller lulle oss inn i drømmeland.

Så er det også klart at mange av nøkkelspillerne våre er totalt ute av form og/eller skadet. Det kan man selvsagt si er uflaks. På den andre siden: Blant de viktigste oppgavene til sportslig ledelse er å få folk i form og holde stallen så skadefri som mulig.

RBH har hovedansvaret for manglene i stallen, ingen tvil om det. Han må fjernes. Men det gir ingen kortsiktig gevinst i form av poeng nå.

krakra

At det ikke gir kortsiktig gevinst er ingen grunn til å ikke kjøre på og få ham ut. Nå har det vært så mange ting som har stått i veien for å fjerne RBH at det bare er å peise på og gi faen i om det er passende eller ikke. Han må bort. Så fort som mulig.

Belfort

Quote from: krakra on June 13, 2014, 10:18:51 AM
At det ikke gir kortsiktig gevinst er ingen grunn til å ikke kjøre på og få ham ut. Nå har det vært så mange ting som har stått i veien for å fjerne RBH at det bare er å peise på og gi faen i om det er passende eller ikke. Han må bort. Så fort som mulig.


Virker helt umulig å få han bort. Frivillig vil han aldri gi seg, med det selvbildet han har.

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on June 13, 2014, 09:56:24 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 13, 2014, 06:48:29 AM
Hva er det forresten for noe tøys at vi hadde et dårligere spillemateriell i fjor?


Jammen Demidov er jo skadet. Man kan ikke argumentere med at Norling ikke får mer ut av "en bedre stall", og så henvise til spillere som er skadet! Det Norling har TILGJENGELIG er ikke noe bedre. Orlov er vel knapt bedre enn Pusic. Man kan snakke om spillere som har tatt steg. Javel. Men hva så med Huse og Piotr som har tatt "steg" andre veien? F.eks. Huse og Piotr. Hva med Badji som inntil nå ikke hadde spilt på evigheter?
Legg ned hele klubben!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: maximus1963 on June 12, 2014, 20:03:19 PM
Hvis ikke Norling har ansvar, hvem har det da?


I motsetning til forgjengeren så TAR han i hvert fall ansvar. Han skylder ikke på tøys og tull, og han skylder heller ikke på ting han med rette KUNNE skyldt på. Ingen skal i hvert fall påstå at Norling er en mann som legger skylden på andre!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Kruxleiven on June 12, 2014, 17:40:44 PM
Quote from: Brannfan23 on June 12, 2014, 17:35:18 PM
Var det egentlig lurt å fjerne Skarsfjord? Tviler på at vi hadde vært i denne situasjonen hvis han var fortsatt trener.


Selvsagt vanskelig å si. Lillebøe Hansen sa i et intervju at han hadde snakket med Skarsfjord rett før han gikk. Skars hadde sagt til han at han var meget sterk i troen på å snu trenden og at han hadde en plan for neste sesong. Etter å ha jobbet vinteren gjennom så tviler jeg på at Rune hadde åpnet så dårlig som dette. Og han ville også greid å forbedre statistikken fra de 12 siste kampene sine. En statstikk som faktisk er bedre enn Norlings 12 første.


Hva er dette for noe tøys? Hadde Skars fått bedre resultater fordi "han var sterk i troen og hadde en plan for neste sesong"?? Hæ?? Hva er det for slags argument? Hvem er vel ikke sterk i troen og har en plan? Norling? Og hva var grunnen til Skars' elendige resultater i fjor høst? At han IKKE var sterk i troen og hadde en plan?

Og ja, det er riktig at Skars tok to poeng mer på sine siste 13 kamper enn Norling har gjort på sine 13 første. Forskjellen er at vi har dominert langt flere av disse 13 kampene. Vi hadde ikke trengt å ha griseflaks for å ha kanskje dobbelt så mange poeng til nå.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on June 13, 2014, 13:58:59 PM
Og ja, det er riktig at Skars tok to poeng mer på sine siste 13 kamper enn Norling har gjort på sine 13 første. Forskjellen er at vi har dominert langt flere av disse 13 kampene. Vi hadde ikke trengt å ha griseflaks for å ha kanskje dobbelt så mange poeng til nå.


Jøss, var forskjellen så liten? Lett å glemme hvor svak avslutning Skarsfjord hadde når en får en opptur og to og tre på tampen av året.
GÃ¥ av.

nero

Quote from: krakra on June 13, 2014, 10:18:51 AM
Nå har det vært så mange ting som har stått i veien for å fjerne RBH at det bare er å peise på og gi faen i om det er passende eller ikke. Han må bort. Så fort som mulig.

Helt enig, men hvordan? Jeg har ærlig talt gitt opp å bli kvitt den mannen.

Dagens situasjon er et monument over hans innsats "for" Brann.
Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on June 13, 2014, 05:32:06 AM
Quote from: Klaus_Brann on June 12, 2014, 22:59:00 PM
Quote from: Spelaren on June 12, 2014, 16:50:14 PM
"Smekkfullt".
Nei, dette er et trist syn. Røde seter som gaper mot oss.


...Sa folket i som sitter i sofaen...


I Grimstad.
Ta det rolig, flyttelass nr en er allerede på plass. Nr to går i juli.


Det er da bra, men jeg regner med du ser ironien i å sitte hjemme å påpeke at det ikke er mye folk på stadion. Jeg kjenner flere som bor på østlandet, men har partoutkort.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on June 13, 2014, 19:39:11 PM
Det er da bra, men jeg regner med du ser ironien i å sitte hjemme å påpeke at det ikke er mye folk på stadion. Jeg kjenner flere som bor på østlandet, men har partoutkort.


Det er ingen ironi ved det - det er et hav av forskjell, reisemessig, å bo i Kristiansandsregionen kontra østlandet/nær jernbanen. Tog er latterlig upraktisk, og luften opereres av kjipe Widerøe etter at Norwegian gav opp.

Et halvårspartoutkort er i planene når høstsesongen tar til, men det blir fremdeles surmulig om mine medborgere som svikter klubben når den trenger oss mest, om så via 4G.
GÃ¥ av.

krakra


maximus1963

Kniksen var kongen

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on June 13, 2014, 21:21:16 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 13, 2014, 19:39:11 PM
Det er da bra, men jeg regner med du ser ironien i å sitte hjemme å påpeke at det ikke er mye folk på stadion. Jeg kjenner flere som bor på østlandet, men har partoutkort.


Det er ingen ironi ved det - det er et hav av forskjell, reisemessig, å bo i Kristiansandsregionen kontra østlandet/nær jernbanen. Tog er latterlig upraktisk, og luften opereres av kjipe Widerøe etter at Norwegian gav opp.

Et halvårspartoutkort er i planene når høstsesongen tar til, men det blir fremdeles surmulig om mine medborgere som svikter klubben når den trenger oss mest, om så via 4G.


Det er ikke mye verre å komme seg til Bergen fra Grimstad enn det er fra Fredrikstad.
Uansett hvor man bor i landet eller i verden så mener jeg man ikke har noe man skulle sagt om publikumsoppmøtet når man ikke er der jevnlig selv.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on June 14, 2014, 01:29:58 AM
Det er ikke mye verre å komme seg til Bergen fra Grimstad enn det er fra Fredrikstad.
Uansett hvor man bor i landet eller i verden så mener jeg man ikke har noe man skulle sagt om publikumsoppmøtet når man ikke er der jevnlig selv.


Hahaha så om eg forstår deg rett, man skal ikkje kunne ha en formening om de 15000 lykkejegerne som har sviktet Brann siden 2007, som sannsynligvis fortsatt har brøkdelen av min reisevei, bare fordi eg ikkje kan komme meg på kamper lenger? Unnskyld men det er himmelropende idioti. En håndfull av debattantene her inne har store meninger om Brann uten at de nødvendigvis er på årsmøtet. Fredrikstad - Bergen er stort sett 8,5 timer, Arendal - Bergen er som regel to timer mer, færre avganger på morgenen og flere bytter.

Men joda, eg kan jo ta et av de hyppige togavgangene frå Arendal, sitte fire timer til Drammen, deretter vente på korrespondanse til Bergen, og deretter tøffe tøff over fjellet til Bergen, og med litt flaks når eg de fleste andreomgangene.
GÃ¥ av.

Spelaren

Quote from: krakra on June 13, 2014, 21:46:43 PM
Ikke diss Widerøe!


Eg blir helt tullete i hodet av de propellflyene. BRPTPTPTPTPPTPTPTPTPTPPT. Det var dumt Norwegian gav opp krs-bgo, for de var et greit alternativ når enkelte tidspunkt ikkje klaffet.
GÃ¥ av.

Lasaron

Det er selvsagt greit å kritisere publikumsoppmøtet når man bor langt vekke.

På den andre siden: Det er Brann som har hovedskylden i det labre oppmøtet, ikke de som ikke gidder. Dette er underholdningsbransjen.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on June 14, 2014, 09:41:26 AMPå den andre siden: Det er Brann som har hovedskylden i det labre oppmøtet, ikke de som ikke gidder. Dette er underholdningsbransjen.


Tja, du har forsåvidt rett. Men en fotballklubb er likevel mye mer enn en underholdningsmaskin. Og det å være supporter går langt forbi at man skal gi opp bare fordi man ikke blir underholdt. Det burde ikke være like enkelt å hoppe av en fotballklubb som å hoppe av en ny TV-serie etter første episode.
Rød makt på Hansa

nero

Jo, men det er vel et faktum at denne klubben på mange måter har pisset på supporterne i en god del år nå. Og den ubegrensede tilliten RBH nyter, hjelper neppe. Selv det nok ikke skal overdrives om hvor mange som holder seg hjemme i protest mot Roald.
Lions led by donkeys.

Nixon

Quote from: nero on June 14, 2014, 10:50:23 AMSelv det nok ikke skal overdrives om hvor mange som holder seg hjemme i protest mot Roald.


Det er ikke godt å si hvor mange det er. Det kan fort vise seg å være en like mye myte som at publikum ville komme tilbake bare Skarsfjord forsvant, og ikke minst den mangeårige myten om at tribunene vil fylles med mange lokale ungdommer på banen.

Forøvrig helt enig at Brann har gjort sitt for å ødelegge forholdet mellom klubb og tilskuere. Men det er likevel skuffende å se hvor mange som har sviktet.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on June 14, 2014, 09:52:14 AM
Quote from: Lasaron on June 14, 2014, 09:41:26 AMPå den andre siden: Det er Brann som har hovedskylden i det labre oppmøtet, ikke de som ikke gidder. Dette er underholdningsbransjen.


Tja, du har forsåvidt rett. Men en fotballklubb er likevel mye mer enn en underholdningsmaskin. Og det å være supporter går langt forbi at man skal gi opp bare fordi man ikke blir underholdt. Det burde ikke være like enkelt å hoppe av en fotballklubb som å hoppe av en ny TV-serie etter første episode.


Joda, det er også rett.
Tren på langskudd

osoerli

Quote from: nero on June 14, 2014, 10:50:23 AM
Jo, men det er vel et faktum at denne klubben på mange måter har pisset på supporterne i en god del år nå. Og den ubegrensede tilliten RBH nyter, hjelper neppe. Selv det nok ikke skal overdrives om hvor mange som holder seg hjemme i protest mot Roald.


Eg har ikkje vist meg på Stadion etter Skarsford forlenginga i fjor.  Kjem ikkje tilbake før RBH og alle i dåverande styre er borte.  Trur eg.  Eg er usikker på kor prinsippfast eg hadde vore om Brann hadde spelt feiande flott festfotball og leda serien no?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on June 14, 2014, 08:49:36 AM
Quote from: Klaus_Brann on June 14, 2014, 01:29:58 AM
Det er ikke mye verre å komme seg til Bergen fra Grimstad enn det er fra Fredrikstad.
Uansett hvor man bor i landet eller i verden så mener jeg man ikke har noe man skulle sagt om publikumsoppmøtet når man ikke er der jevnlig selv.


Hahaha så om eg forstår deg rett, man skal ikkje kunne ha en formening om de 15000 lykkejegerne som har sviktet Brann siden 2007, som sannsynligvis fortsatt har brøkdelen av min reisevei, bare fordi eg ikkje kan komme meg på kamper lenger? Unnskyld men det er himmelropende idioti. En håndfull av debattantene her inne har store meninger om Brann uten at de nødvendigvis er på årsmøtet. Fredrikstad - Bergen er stort sett 8,5 timer, Arendal - Bergen er som regel to timer mer, færre avganger på morgenen og flere bytter.

Men joda, eg kan jo ta et av de hyppige togavgangene frå Arendal, sitte fire timer til Drammen, deretter vente på korrespondanse til Bergen, og deretter tøffe tøff over fjellet til Bergen, og med litt flaks når eg de fleste andreomgangene.


At du har lengre reisevei en de har du vel valgt selv regner jeg med. Du får mene så mye du vil du, men jeg synes det uansett blir flaut å kritisere folk for ikke å gå på kamper når man ikke gjør det selv.

Skjønner ikke hva du maser om? SAS flyr jo fra Kristiansand, og meg bekjent er det lengre både til Oslo og til Gardermoen fra Fredrikstad, enn det er fra Grimstad til Kjevik.
At man har meninger om Brann uten at man er på årsmøtet skjønner jeg ikke hvorfor du nevner, det har ikke jeg sagt noe i mot.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on June 14, 2014, 15:13:30 PM
Quote from: nero on June 14, 2014, 10:50:23 AM
Jo, men det er vel et faktum at denne klubben på mange måter har pisset på supporterne i en god del år nå. Og den ubegrensede tilliten RBH nyter, hjelper neppe. Selv det nok ikke skal overdrives om hvor mange som holder seg hjemme i protest mot Roald.


Eg har ikkje vist meg pÃ¥ Stadion etter Skarsford forlenginga i fjor.  Kjem ikkje tilbake før RBH og alle i dÃ¥verande styre er borte.  Trur eg.  Eg er usikker pÃ¥ kor prinsippfast eg hadde vore om Brann hadde spelt feiande flott festfotball og leda serien no?


Det du med andre ord kanskje sier er at du er skap-medgangssupporter? Greit å kalle en spade for en spade i så fall.



Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Så det er ikke lov å syte over at folk ikke møter opp når man selv bor en flytur unna? Strengt, Klaus, strengt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

nero

Quote from: ostraume on June 14, 2014, 16:46:34 PM
Så det er ikke lov å syte over at folk ikke møter opp når man selv bor en flytur unna? Strengt, Klaus, strengt.

Ja, akkurat den er nok kanskje en tanke dogmatisk.
Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

Quote from: ostraume on June 14, 2014, 16:46:34 PM
Så det er ikke lov å syte over at folk ikke møter opp når man selv bor en flytur unna? Strengt, Klaus, strengt.


Alt er lov, men jeg synes ikke noe om det. Det er vanskelig å sammenligne med andre ting i samfunnet, men generellt sett er man ute av stand til å ha noen innflytelse eller påvirke noe som helst hvis man ikke møter opp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nero

Mannen bør altså ta seg fri på jobben i tolvtiden, reise med fly til Bergen for å se Brann-Odd? Ellers er det bare å holde kjeft? Enig med ostraume i at det kanskje er litt strengt.
Lions led by donkeys.

Markmus

Quote from: Klaus_Brann on June 14, 2014, 01:29:58 AM
Quote from: Spelaren on June 13, 2014, 21:21:16 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 13, 2014, 19:39:11 PM
Det er da bra, men jeg regner med du ser ironien i å sitte hjemme å påpeke at det ikke er mye folk på stadion. Jeg kjenner flere som bor på østlandet, men har partoutkort.


Det er ingen ironi ved det - det er et hav av forskjell, reisemessig, å bo i Kristiansandsregionen kontra østlandet/nær jernbanen. Tog er latterlig upraktisk, og luften opereres av kjipe Widerøe etter at Norwegian gav opp.

Et halvårspartoutkort er i planene når høstsesongen tar til, men det blir fremdeles surmulig om mine medborgere som svikter klubben når den trenger oss mest, om så via 4G.


Det er ikke mye verre å komme seg til Bergen fra Grimstad enn det er fra Fredrikstad.
Uansett hvor man bor i landet eller i verden så mener jeg man ikke har noe man skulle sagt om publikumsoppmøtet når man ikke er der jevnlig selv.


Da kan vi like gjerne si at alle vi som bor i Bergen og går på Stadion ikke har noe vi skulle sagt om publikumsoppmøtet på Stadion fordi vi ikke reiser land og strand rundt på bortekamper.
Ka du ve?

nero

Nei, vi fÃ¥r vel bare holde kjeft da.  ;D
Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on June 14, 2014, 20:32:25 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 14, 2014, 01:29:58 AM
Quote from: Spelaren on June 13, 2014, 21:21:16 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 13, 2014, 19:39:11 PM
Det er da bra, men jeg regner med du ser ironien i å sitte hjemme å påpeke at det ikke er mye folk på stadion. Jeg kjenner flere som bor på østlandet, men har partoutkort.


Det er ingen ironi ved det - det er et hav av forskjell, reisemessig, å bo i Kristiansandsregionen kontra østlandet/nær jernbanen. Tog er latterlig upraktisk, og luften opereres av kjipe Widerøe etter at Norwegian gav opp.

Et halvårspartoutkort er i planene når høstsesongen tar til, men det blir fremdeles surmulig om mine medborgere som svikter klubben når den trenger oss mest, om så via 4G.


Det er ikke mye verre å komme seg til Bergen fra Grimstad enn det er fra Fredrikstad.
Uansett hvor man bor i landet eller i verden så mener jeg man ikke har noe man skulle sagt om publikumsoppmøtet når man ikke er der jevnlig selv.


Da kan vi like gjerne si at alle vi som bor i Bergen og går på Stadion ikke har noe vi skulle sagt om publikumsoppmøtet på Stadion fordi vi ikke reiser land og strand rundt på bortekamper.


Hva i alle dager har det med saken å gjøre? Stiller man opp på stadion så er man jo direkte med på å bedre oppmøtet der, da kan man vel vanskelig gjøre det "bedre".
Sier du derimot at alle vi som bor i Bergen ikke har noe vi skulle ha sagt om oppmøtet på bortekamp, når man ikke drar på bortekamp, så stemmer det bedre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: nero on June 14, 2014, 19:10:00 PM
Mannen bør altså ta seg fri på jobben i tolvtiden, reise med fly til Bergen for å se Brann-Odd? Ellers er det bare å holde kjeft? Enig med ostraume i at det kanskje er litt strengt.


Det høres helt sinnsykt ut, men folk drar altså til Bergen fra andre steder i landet for å se Brann. Forøvrig bør han absolutt ingenting, som jeg har sagt en del ganger.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on June 14, 2014, 15:53:14 PM

At du har lengre reisevei en de har du vel valgt selv regner jeg med. Du får mene så mye du vil du, men jeg synes det uansett blir flaut å kritisere folk for ikke å gå på kamper når man ikke gjør det selv.

Skjønner ikke hva du maser om? SAS flyr jo fra Kristiansand, og meg bekjent er det lengre både til Oslo og til Gardermoen fra Fredrikstad, enn det er fra Grimstad til Kjevik.
At man har meninger om Brann uten at man er på årsmøtet skjønner jeg ikke hvorfor du nevner, det har ikke jeg sagt noe i mot.
GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on June 14, 2014, 22:12:50 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 14, 2014, 15:53:14 PM

At du har lengre reisevei en de har du vel valgt selv regner jeg med. Du får mene så mye du vil du, men jeg synes det uansett blir flaut å kritisere folk for ikke å gå på kamper når man ikke gjør det selv.

Skjønner ikke hva du maser om? SAS flyr jo fra Kristiansand, og meg bekjent er det lengre både til Oslo og til Gardermoen fra Fredrikstad, enn det er fra Grimstad til Kjevik.
At man har meninger om Brann uten at man er på årsmøtet skjønner jeg ikke hvorfor du nevner, det har ikke jeg sagt noe i mot.


Jeg kunne brukt et annet ord, det er ikke poenget.
Nei, det er de selvsagt ikke, men nå var det nå engang du som messet om dårlig oppmøte ved flere anledninger.
At det er pinlig at det er lite folk på stadion er det vel ingen som er uenig i.

Hehe, tidligere fantes det ikke andre fly enn Widerøe, og nå er det prisene på fly, som det er noe feil med. Alt går på prioriteringer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: Klaus_Brann on June 14, 2014, 21:36:57 PM
Quote from: Markmus on June 14, 2014, 20:32:25 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 14, 2014, 01:29:58 AM
Quote from: Spelaren on June 13, 2014, 21:21:16 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 13, 2014, 19:39:11 PM
Det er da bra, men jeg regner med du ser ironien i å sitte hjemme å påpeke at det ikke er mye folk på stadion. Jeg kjenner flere som bor på østlandet, men har partoutkort.


Det er ingen ironi ved det - det er et hav av forskjell, reisemessig, å bo i Kristiansandsregionen kontra østlandet/nær jernbanen. Tog er latterlig upraktisk, og luften opereres av kjipe Widerøe etter at Norwegian gav opp.

Et halvårspartoutkort er i planene når høstsesongen tar til, men det blir fremdeles surmulig om mine medborgere som svikter klubben når den trenger oss mest, om så via 4G.


Det er ikke mye verre å komme seg til Bergen fra Grimstad enn det er fra Fredrikstad.
Uansett hvor man bor i landet eller i verden så mener jeg man ikke har noe man skulle sagt om publikumsoppmøtet når man ikke er der jevnlig selv.


Da kan vi like gjerne si at alle vi som bor i Bergen og går på Stadion ikke har noe vi skulle sagt om publikumsoppmøtet på Stadion fordi vi ikke reiser land og strand rundt på bortekamper.


Hva i alle dager har det med saken å gjøre? Stiller man opp på stadion så er man jo direkte med på å bedre oppmøtet der, da kan man vel vanskelig gjøre det "bedre".
Sier du derimot at alle vi som bor i Bergen ikke har noe vi skulle ha sagt om oppmøtet på bortekamp, når man ikke drar på bortekamp, så stemmer det bedre.



Det kreves like mye innsats av meg å reise til Kristiansand som det kreves av Spelaren å reise til Bergen.

Problemet med publikumsoppmøtet på Stadion skyldes på ingen måter Spelaren og andre eksilbergensere. De som ikke møter opp på Stadion og var med på å fylle den tidligere, de bor i Bergen.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on June 15, 2014, 12:14:18 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 14, 2014, 21:36:57 PM
Quote from: Markmus on June 14, 2014, 20:32:25 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 14, 2014, 01:29:58 AM
Quote from: Spelaren on June 13, 2014, 21:21:16 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 13, 2014, 19:39:11 PM
Det er da bra, men jeg regner med du ser ironien i å sitte hjemme å påpeke at det ikke er mye folk på stadion. Jeg kjenner flere som bor på østlandet, men har partoutkort.


Det er ingen ironi ved det - det er et hav av forskjell, reisemessig, å bo i Kristiansandsregionen kontra østlandet/nær jernbanen. Tog er latterlig upraktisk, og luften opereres av kjipe Widerøe etter at Norwegian gav opp.

Et halvårspartoutkort er i planene når høstsesongen tar til, men det blir fremdeles surmulig om mine medborgere som svikter klubben når den trenger oss mest, om så via 4G.


Det er ikke mye verre å komme seg til Bergen fra Grimstad enn det er fra Fredrikstad.
Uansett hvor man bor i landet eller i verden så mener jeg man ikke har noe man skulle sagt om publikumsoppmøtet når man ikke er der jevnlig selv.


Da kan vi like gjerne si at alle vi som bor i Bergen og går på Stadion ikke har noe vi skulle sagt om publikumsoppmøtet på Stadion fordi vi ikke reiser land og strand rundt på bortekamper.


Hva i alle dager har det med saken å gjøre? Stiller man opp på stadion så er man jo direkte med på å bedre oppmøtet der, da kan man vel vanskelig gjøre det "bedre".
Sier du derimot at alle vi som bor i Bergen ikke har noe vi skulle ha sagt om oppmøtet på bortekamp, når man ikke drar på bortekamp, så stemmer det bedre.



Det kreves like mye innsats av meg å reise til Kristiansand som det kreves av Spelaren å reise til Bergen.

Problemet med publikumsoppmøtet på Stadion skyldes på ingen måter Spelaren og andre eksilbergensere. De som ikke møter opp på Stadion og var med på å fylle den tidligere, de bor i Bergen.


Ja, men det har da ingenting med saken å gjøre.
Jeg tror du må sette deg inn i diskusjonen bedre, for jeg har aldri snakket om at det dårlige oppmøtet skyldes Spelaren og andre i eksil.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Da kan du jo heller ikke mene at de ikke kan klage på publikumsoppmøtet på Stadion...
Ka du ve?

Nixon

Jeg er veldig kritisk til de som holder seg hjemme. Sågar har jeg vel skrevet noen kritiske meldinger om de som sitter hjemme i Bergen og skriver i kamptråden under treningskamper om vinteren. Men selv jeg synes ikke at man skal forlange at folk reiser fra Sørlandet til Bergen på kamp. Og at de derfor godt kan kritisere hjemmesittere som bor i byen og nabokommunene. For de er det nok av!
Rød makt på Hansa

Markmus

En liten utfordring med kritikken er for øvrig at 99% av hjemmsitterne som kun er på Stadion i medgang ikke vet hva bataljonen.no er for noe :) Så den når neppe frem.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on June 15, 2014, 17:58:20 PM
Da kan du jo heller ikke mene at de ikke kan klage på publikumsoppmøtet på Stadion...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

kabelmann

Herlighet, dette blir for dumt. Når det gjelder reiseavstand og det å komme seg til stadion så er ikke Fana vs. Kristiansand sammenlignbart på noen som helst måte. Kom dere av de høye hestene deres, gutter. Det oser elitistiske supersupportere av dere.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Go Up