• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Medlemsmøte på Stadion torsdag 5. juni kl. 18.00

Started by Nixon, May 22, 2014, 11:26:57 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Billettsystemet, og jobben med privatmarkedet, bør bli tatt opp.
Tren på langskudd

Stian

Prosessen videre mtp. stadionutbygging finansiert av utleie (etter modell fra Sogndal) bør også taes opp. Høgskolen trenger lokaler, og prosessen bør startes før de får en langsiktig leieavtale et annet sted!

crm

Quote from: Stian on May 23, 2014, 11:36:11 AM
Prosessen videre mtp. stadionutbygging finansiert av utleie (etter modell fra Sogndal) bør også taes opp. Høgskolen trenger lokaler, og prosessen bør startes før de får en langsiktig leieavtale et annet sted!


Det er et interessant tema. Bare å møte og stille spørsmålet!
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Lasaron

Fikk nettopp brev fra Brann med regning for medlemskontigent for 2014. Frist 2. juni. Godt mulig man må ha betalt denne for å få komme på medlemsmøte. Eller er det åpent for alle?
Tren på langskudd

Henki

Quote from: Nixon on May 22, 2014, 11:26:57 AM
http://www.brann.no/news/article/5lhl7xz563ek1ttu1hccqs4bm/title/klart-for-medlemsmote-torsdag-5-juni

Programmet for møtet ser slik ut:


Hmmm, ingen prosesssymbioseanalyser, ingen spillerlogistikkavbalanseringsdynamiseringer og ingen realitetsorienteringsfusjonskalibreringer på programmet? De er i ferd med å bli slepphendte i propagandaministeriet...
Ballen skal fremover!

nero

Quote from: Henki on May 30, 2014, 13:52:22 PM


Hmmm, ingen prosesssymbioseanalyser, ingen spillerlogistikkavbalanseringsdynamiseringer og ingen realitetsorienteringsfusjonskalibreringer på programmet? De er i ferd med å bli slepphendte i propagandaministeriet...

Ja, det virker litt slapt. Kanskje det blir slik fordi vi skandaløst nok ikke har en "strategic controller" i klubben lenger. Hvordan en profesjonell fotballkubb kan klare seg uten, er jo et mysterium.
Lions led by donkeys.

crm

"Quantify your love for me!"
K. Jæger

paf

Quote from: crm on May 30, 2014, 15:26:15 PM
Brann har lagt ut en rapport i forbindelse med medlemsmøtet på torsdag: http://www.brann.no/news/article/pmrxts4oj4601o295c49yo1ec/title/skb-rapport-pr-20-mai-2014

Er det noen som får åpnet referatet fra årsmøtet som det lenkes til der?

crm

Quote from: paf on May 30, 2014, 15:32:38 PM
Quote from: crm on May 30, 2014, 15:26:15 PM
Brann har lagt ut en rapport i forbindelse med medlemsmøtet på torsdag: http://www.brann.no/news/article/pmrxts4oj4601o295c49yo1ec/title/skb-rapport-pr-20-mai-2014

Er det noen som får åpnet referatet fra årsmøtet som det lenkes til der?


Funket fint hos meg
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Corran

Noen av dem som skal dit bør jo spørre på hvilket idiotisk grunnlag daglig leder kunne legge frem, og styret godkjenne, et budsjett som er basert på 13300 i snitt på kampene
Alle her inne skjønte jo at det ikke kunne gå og det var før den elendige starten.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on May 30, 2014, 13:27:57 PM
Fikk nettopp brev fra Brann med regning for medlemskontigent for 2014. Frist 2. juni. Godt mulig man må ha betalt denne for å få komme på medlemsmøte. Eller er det åpent for alle?


Det bruker å være åpent for alle.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Corran on May 30, 2014, 22:35:22 PM
Noen av dem som skal dit bør jo spørre på hvilket idiotisk grunnlag daglig leder kunne legge frem, og styret godkjenne, et budsjett som er basert på 13300 i snitt på kampene
Alle her inne skjønte jo at det ikke kunne gå og det var før den elendige starten.


Uenig. Det følger målsetningen i planen til klubben om å bli en toppklubb i 2015.
At de og Norling så har feilet totalt og ligger på bunn var det få som trodde. Hadde vi hatt 4. plass nå hadde det nok ikke vært mye vi var i minus, om noe i det hele tatt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Corran on May 30, 2014, 22:35:22 PM
Noen av dem som skal dit bør jo spørre på hvilket idiotisk grunnlag daglig leder kunne legge frem, og styret godkjenne, et budsjett som er basert på 13300 i snitt på kampene
Alle her inne skjønte jo at det ikke kunne gå og det var før den elendige starten.


Det har vel nå kommet frem at de har sikret seg mht publikumstapet?
Legg ned hele klubben!

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Quote from: Corran on May 30, 2014, 22:35:22 PM
Noen av dem som skal dit bør jo spørre på hvilket idiotisk grunnlag daglig leder kunne legge frem, og styret godkjenne, et budsjett som er basert på 13300 i snitt på kampene
Alle her inne skjønte jo at det ikke kunne gå og det var før den elendige starten.


Jeg syntes 13300 var ambisiøs, men ikke helt idiotisk. Var det mange som reagerte på det da budsjettet kom ut eller er det bare nå i etterkant av en elendig start til sesongen at folk reagerer?
Husk...
Brann brukte så pass mye penger på Orlov at det var lov å tro at vi fikk en spiller som skulle forbedre oss skikkelig offensivt.
Demidov skulle tette opp bakover.
Norling skulle sørge for offensiv sprudlende fotball.


Corran

Mener det var mange som reagerte, men alzheimeren min er jo ikke helt å stole på.......så kan være jeg husker feil ang andre, men personlg trodde jeg aldri de kom til å nå det.
Har hele tiden tenkt at alt over 10000 bør de være fornøyd med Over 11000 så bør de være meget fornøyd
Helt greie de 3 punktene dine, men det tar lang tid, selv om dine punkter hadde slått til, å snu opinionen. 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Quote from: blobby winters on May 31, 2014, 07:23:40 AM
Quote from: Corran on May 30, 2014, 22:35:22 PM
Noen av dem som skal dit bør jo spørre på hvilket idiotisk grunnlag daglig leder kunne legge frem, og styret godkjenne, et budsjett som er basert på 13300 i snitt på kampene
Alle her inne skjønte jo at det ikke kunne gå og det var før den elendige starten.


Brann brukte så pass mye penger på Orlov at det var lov å tro at vi fikk en spiller som skulle forbedre oss skikkelig offensivt.
Demidov skulle tette opp bakover.
Norling skulle sørge for offensiv sprudlende fotball.




Om man skal bruke det som skjer på dette forumet som et barometer på folket var det vel slik at en god del reagerte på at Brann skulle bruke så mye penger på en spiller som det de gjorde på Orlov. Signeringen av Demidov jublet flertallet av, med unntak av noen som var avventende eller direkte negativ til signeringen (med tanke på spilletid, etc). Rikard Norling var vel den som fikk mest jubel rundt seg. Veldig få var avventende, mens størsteparten var fra seg av glede. Ingen sa noe direkte negativt om han.

Det er i alle fall slik jeg husker det, og siden jeg er en røtastøkk orker jeg ikke lese gjennom alle innleggene for å få verifisert eller motbevist  min oppfatning av det hele :)

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain


Henki

Ballen skal fremover!

Lasaron

"Det har ikkje helt gått som vi har håpet, men vi jobbar steinhardt for å snu trenden."
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Henki on June 02, 2014, 20:59:05 PM
RBH bør konfronteres med at han har mislyktes med det meste han har prøvd seg på.

krøvel vellevold

Quote from: Henki on June 02, 2014, 20:59:05 PM


De kan skylde på at alt ble nullstilt ved trenerskiftet. Og det er jo forsåvidt også delvis riktig. Nå innfører vi en ny spillestil - noe som i begynnelsen gjerne har kostet oss litt poeng. Både fordi spillerne ikke er trygge på spillestilen, og fordi stallens sammensetning gjerne ikke er idéell til den.
Legg ned hele klubben!

Henki

Quote from: krøvel vellevold on June 02, 2014, 21:45:22 PM
Quote from: Henki on June 02, 2014, 20:59:05 PM


De kan skylde på at alt ble nullstilt ved trenerskiftet. Og det er jo forsåvidt også delvis riktig. Nå innfører vi en ny spillestil - noe som i begynnelsen gjerne har kostet oss litt poeng. Både fordi spillerne ikke er trygge på spillestilen, og fordi stallens sammensetning gjerne ikke er idéell til den.


Det er jo et svar som ikke vil holde vann. Hvis strategiplanen skulle vært endret burde det ha vært oppe på årsmøtet. En ting er å mislykkes på enkeltsaker som f.eks. konserter eller momsfradrag. En helt annen ting er å mislykkes med å oppnå målsetningene i strategiplanen for hele virksomheten.
Ballen skal fremover!

krakra

Vi hadde ikke vært et stabilt topplag i år om vi så hadde vunnet gull uansett. Så den strategiplanen røk allerede i fjor.

Men RBH er jo en innholdsløs tomsing. Ambisjoner er ikke verdt en dritt, planer er ikke verdt en dritt. Hver gang det går til helvete så rister man det av seg og prøver igjen.

Xminator

Alle vet hva RBH svarer når han skal forklare hvorfor det ikke er ett topplag slik det ble lovet for en stund siden. Vi måtte bytte trener. Han trenger tid. Gullet som ble "kjøpt" blir sammen med finans"krisen" brukt som unnskyldning igjen.

Jeg venter tåkeprat. Og "slik er det suck it up og move on".

Enda en gang, ta ansvar Roald - kom deg til helvete bort fra klubben min.

Belfort

Det beste som kommer ut av dette møtet er at Geniet annonserer sin egen avgang i løpet av året.

Henki

Quote from: Xminator on June 03, 2014, 08:52:40 AM
Alle vet hva RBH svarer når han skal forklare hvorfor det ikke er ett topplag slik det ble lovet for en stund siden. Vi måtte bytte trener. Han trenger tid. Gullet som ble "kjøpt" blir sammen med finans"krisen" brukt som unnskyldning igjen.

Jeg venter tåkeprat. Og "slik er det suck it up og move on".

Enda en gang, ta ansvar Roald - kom deg til helvete bort fra klubben min.


Strategiplanen kan de faktisk ikke snakke seg vekk fra. For det første er det de selv som har messet om den siden den ble vedtatt. For det andre er den langt bedre egnet til å måle innsatsen til RBH og co. på enn det som kan fremstilles som enkelthendelser. Momskompensasjon og avlyste konserter f.eks.
Ballen skal fremover!

dokken

Quote from: blobby winters on May 31, 2014, 07:23:40 AM
Quote from: Corran on May 30, 2014, 22:35:22 PM
Noen av dem som skal dit bør jo spørre på hvilket idiotisk grunnlag daglig leder kunne legge frem, og styret godkjenne, et budsjett som er basert på 13300 i snitt på kampene
Alle her inne skjønte jo at det ikke kunne gå og det var før den elendige starten.


Jeg syntes 13300 var ambisiøs, men ikke helt idiotisk. Var det mange som reagerte på det da budsjettet kom ut eller er det bare nå i etterkant av en elendig start til sesongen at folk reagerer?
Husk...
Brann brukte så pass mye penger på Orlov at det var lov å tro at vi fikk en spiller som skulle forbedre oss skikkelig offensivt.
Demidov skulle tette opp bakover.
Norling skulle sørge for offensiv sprudlende fotball.



Dette skrev Krøvel i februar, da budsjettet ble lagt frem:
   
Sv: Billettsalgstall
« Svar #10591 på: februar 13, 2014, 21:52:32 pm »
   
Skal vi klare 200 000 (13 333 i snitt) i år, må vi ha følgende tall:

Stabæk 14000 (Norlings første)
LSK 12500
FKH 13500
Glimt 16/5 17300 (fullt)
VIF 14000
Odd 12500
Godset 12000 (i fellesferien)
Viking 12500 (i fellesferien)
AaFK 13000
RBK 16000
MFK 13000
Ulf 12000
Start 12000
S08 12000
Sogndal 13700
-----

Da ser alle hvor borti hampen urealistisk budsjettet var. Jeg tror ikke vi hadde hatt så mange selv om vi hadde vært på topp 3 nå.


dokken

Og: Hva er dette med at Brann har "sikret seg". Jeg kan ikke se det i rapporten. Tvert imot har jo markedsinntektene sviktet mer enn tilskuerinntektene. For sistnevnte er jo sprekken bare såvidt blitt synlig, i og med at de bare regner med de fire første hjemmekampene, der vi "bare" ligger 1300 under i snitt (-5200 totalt). For de resterende 11 hjemmekampene kan vi regne med maks 10.000 i snitt. Det utgjør 35.000 tilskuere i minus.

Med andre ord vil tilskuersvikten bli syv ganger verre enn den er hittil.

nero

Roald kommer til å vri seg unna nok en gang. Strategiplanen og målet om å være stabilt topplag? Blir nok feid vekk med noe a la dette: "Kontinuiteten og den gode stimen vi var inne i ble jo brutt av turbulens og støy fra utsiden, som ofte kom fra folk som ikkje alltid var like oppdaterte på det gode arbeidet som ble gjort i klubben. Vi fikk ny trenar, og då må må vi jo ha is i magen ett par år til. Eg følar at vi e på rett vei no. Vi må gje Rikard'en tid til å sette sitt preg på laget".
Lions led by donkeys.

Henki

Quote from: nero on June 03, 2014, 13:55:17 PM
Vi må gje Rikard'en tid til å sette sitt preg på laget".


Det er jo helt rett å gjøre. Jeg er mer skeptisk til å la Roald sette sitt preg på Rikard.
Ballen skal fremover!

krøvel vellevold

June 03, 2014, 19:33:17 PM #33 Last Edit: June 03, 2014, 19:35:52 PM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

blobby winters

Fantastisk bra krøvel. Jeg trodde at du hadde kontakter innenfor Brann og fått tak i den offisielle talen. Men, skjønte at det var humor når jeg leste de altfor store ambisjonene på slutten  ;)

Heispassasjer

Topp imitasjon på tekst:-D

Joggi Bogga

Herlig! Føles 100% ekte. Føler jeg har hørt talen 100 ganger før ;D
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Huff

Dersom innlegget til Krøvel ikke hadde vært ''spot on'' hadde det vært festlig, ettersom det trolig er omtrent det en får høre er det egentlig bare trist.

Gulløl

BT- papirutgaven i dag onsdag:

- Mohn dekker tilskuersmell
- Må selge spillere
- Fortsetter trenden kan lønnskutt bli løsningen
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Er det aktuelt å kutte i lønnen til lederne, spesielt daglig leder?

Gulløl

Et lønnskutt må selvfølgelig gjelde alle, uten terger de på seg supporterne mer en noen gang. Og den sjansen tar de ikke, da er de eventuelt klin dumme.

Når Vålerenga hadde et lønnskutt på 12,5 prosent i desember omfattet det både spillere, trenerapparat, administrasjonen og ledelse. Klubben sparte 6 mill på dette lønnskuttet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: nero on June 03, 2014, 13:55:17 PM
Roald kommer til å vri seg unna nok en gang. Strategiplanen og målet om å være stabilt topplag? Blir nok feid vekk med noe a la dette: "Kontinuiteten og den gode stimen vi var inne i ble jo brutt av turbulens og støy fra utsiden, som ofte kom fra folk som ikkje alltid var like oppdaterte på det gode arbeidet som ble gjort i klubben. Vi fikk ny trenar, og då må må vi jo ha is i magen ett par år til. Eg følar at vi e på rett vei no. Vi må gje Rikard'en tid til å sette sitt preg på laget".


Hva mener du de burde gjort annerledes etter at Skars fikk tuppen?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on June 04, 2014, 00:06:26 AM
Et lønnskutt må selvfølgelig gjelde alle, uten terger de på seg supporterne mer en noen gang. Og den sjansen tar de ikke, da er de eventuelt klin dumme.

Når Vålerengen hadde et lønnskutt på 12,5 prosent i desember omfattet det både spillere, trenerapparat, administrasjonen og ledelse. Klubben sparte 6 mill på dette lønnskuttet.


Det bør man klare i Brann også.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Fint for oss at Mohn dekker tapet. På kort sikt. På lang sikt er det kanskje mindre fint at vi har en investor som beskytter vår totalt elendige daglige leder, og lar ham ha en ubegrenset tabbekvote og ubegrenset toleranse for udugelighet. Vi kommer oss ikke fremover. Det er bedre å bli kvitt RBH og samtidig miste Mohn for godt.

Tren på langskudd

Xminator

Det eneste spørsmålet som er intressant er hva Brann planlegger å gjøre for å unngå nedrykk i år. Om svaret er at vi stolar på de spellllllllerene vi harr, så vet jeg hvor vi spiller i 2015.

Xminator

Quote from: Gulløl on June 04, 2014, 00:06:26 AM
Et lønnskutt må selvfølgelig gjelde alle, uten terger de på seg supporterne mer en noen gang. Og den sjansen tar de ikke, da er de eventuelt klin dumme.

Når Vålerengen hadde et lønnskutt på 12,5 prosent i desember omfattet det både spillere, trenerapparat, administrasjonen og ledelse. Klubben sparte 6 mill på dette lønnskuttet.


Problemet er at 6 millioner overhode ikke stenger hullet i Brann. Det vil få Brann i nærheten av null i 2014, men i 2015? Enda færre tilskuere, vanskeligere å få sponsorer. Lånet er det samme. Administrasjonen den samme. Norling skal ha sitt. Så salderingsposten blir å erstatte utgående kontrakter med billigere kontrakter.

Etter rotet til Roald som sportssjef i 2008, så har det vert ren nedskjæring av kvalitet i stallen siden, og gambling på at noen skulle fylle skoene og slå til. Med unntak av Steinar Nilsens år, der vi strengt tatt fortsatt ikke var sportslig nedskåret, så har vi ikke hatt stolpe-ut-sesonger før i fjor høst og til nå i år. Dette kan bli stygt med en svak stall, jeg håper selvsagt det snur, men all erfaring tilsier at en tynn og uerfaren stall har vanskeligere for å snu trender.

nero

Quote from: krakra on June 03, 2014, 23:47:59 PM
Er det aktuelt å kutte i lønnen til lederne, spesielt daglig leder?

Var det ikke snakk om noe lignende for noen år siden, under en av de forrige krisene våre, da de kom med den legendariske om at "administrasjonen og markedsavdelingen skulle skjermes"? Eller husker jeg helt feil her? Uansett, Vår Store Leder er nok den siste som går ned i lønn. Om han skulle gjøre det likevel, går han vel bare ned til den lønnen han hadde før den generøse lønnsøkningen han nettopp fikk.
Lions led by donkeys.

nero

Quote from: Klaus_Brann on June 04, 2014, 02:08:24 AM
Quote from: nero on June 03, 2014, 13:55:17 PM
Roald kommer til å vri seg unna nok en gang. Strategiplanen og målet om å være stabilt topplag? Blir nok feid vekk med noe a la dette: "Kontinuiteten og den gode stimen vi var inne i ble jo brutt av turbulens og støy fra utsiden, som ofte kom fra folk som ikkje alltid var like oppdaterte på det gode arbeidet som ble gjort i klubben. Vi fikk ny trenar, og då må må vi jo ha is i magen ett par år til. Eg følar at vi e på rett vei no. Vi må gje Rikard'en tid til å sette sitt preg på laget".


Hva mener du de burde gjort annerledes etter at Skars fikk tuppen?

Tja. Unngått å budsjettere med totalt urealistiske publikumstall, kanskje? Strategiplanen har jo beviselig slått totalt feil, vi er ikke noe stabilt topplag. Mitt poeng er jo bare at Roald sitter tryggere enn noen gang, selv om hele klubben er på vei ned i et svart hull. Akkurat det føles som salt i såret, for å si det sånn.
Lions led by donkeys.

dragn

Quote from: nero on June 04, 2014, 12:02:16 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 04, 2014, 02:08:24 AM
Quote from: nero on June 03, 2014, 13:55:17 PM
Roald kommer til å vri seg unna nok en gang. Strategiplanen og målet om å være stabilt topplag? Blir nok feid vekk med noe a la dette: "Kontinuiteten og den gode stimen vi var inne i ble jo brutt av turbulens og støy fra utsiden, som ofte kom fra folk som ikkje alltid var like oppdaterte på det gode arbeidet som ble gjort i klubben. Vi fikk ny trenar, og då må må vi jo ha is i magen ett par år til. Eg følar at vi e på rett vei no. Vi må gje Rikard'en tid til å sette sitt preg på laget".


Hva mener du de burde gjort annerledes etter at Skars fikk tuppen?

Tja. Unngått å budsjettere med totalt urealistiske publikumstall, kanskje? Strategiplanen har jo beviselig slått totalt feil, vi er ikke noe stabilt topplag. Mitt poeng er jo bare at Roald sitter tryggere enn noen gang, selv om hele klubben er på vei ned i et svart hull. Akkurat det føles som salt i såret, for å si det sånn.


Hvor skulle vi hentet penger fra dersom vi hadde budsjettert med smålige  8-9 000? Eller skulle vi budsjettert med å gå i rødt med flere millioner?

Tenk deg hvilke signaler det hadde gitt til Norling dersom det første vi gjorde var å gjøre ekstreme lønnskutt og liknende? Hvilke signaler hadde det gitt oss supportere? Jeg synes han skal få kreds for å prøve. Om kuttene hadde begynt i vinter hadde vi etterlyst satsing og mangel på å offensivitet.

Dessuten tror jeg ikke det finnes andre trenere med realisme som kunne gjort oss bedre enn vi vil være i 2015 enn Norling. Vi kunne gått for billigere og bedre alternativer på kort sikt, men ingen som kan ta oss til topps!

Go Up