• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Vålerengen, Søndag 25 kl 19:00

Started by Joggi Bogga, May 20, 2014, 19:53:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kruxleiven

Ikke selge bjørnen før skinnet er skutt nå folkens. Håpet lever for fullt igjen.

GKH


Limstift

Alle må gå!

Belfort


OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!


GKH

Det er bare å starte med Lorentzen og Larsen fremover.

Spelaren

At Lorentzen starter neste kamp er bare utrolig greit. Punktum.
Gå av.

Limstift

Alle må gå!

Limstift

Haugen har vært en vits i andre omgang.


Alle må gå!

Belfort


Spelaren

Larsen argh pissesvakt. Norling må jo lure på om stallen han har overtatt har landets svakeste avsluttere. Med engens effektivitet hadde det ikkje vært spennende engang. Og der følger Barmen opp med det som mest ser ut som en klarering.
Gå av.

GKH

Tror Lorentzen må holde et kurs i avslutninger for resten av gjengen. Makan til sjansesløseri.

Limstift

For en gjeng med skjærefjøler vi har på banen.
Alle må gå!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kruxleiven

Larsen har vært meget bra, men akkurat den avslutningen der var dagens mest skuffende. Finter vekk forsvarer, skaffer seg nok rom til at det er bare keeper igjen, har masse tidmen blåser likevel avslutningen så høyt over som det er mulig å få til.

GKH

Også skal man bruke tid på slikt tull... Forbanna klovner!

Spelaren

Quote from: GKH on May 25, 2014, 19:37:35 PM
Også skal man bruke tid på slikt tull... Forbanna klovner!


Trenger en Mjelde å holde Hanstveit litt.
Gå av.

Brannfan23

En stor klubb som Brann har mye å lære av filler klubber som Godset og Molde på hvordan fotball skal spilles. En klubb som har et amatør styret... Den største klovnen er RBH av de alle, som går nesten ikke an å bli kvitt.

TCAC

Det offensive spillet mellom spissene og vingene i andre omgang har kanskje vært årsbeste. Forsvaret og den sentrale midtbanen er like elendig som alltid.

osoerli

Betenkt betenkt betenkt!
Minst ein klassespiss, og 2 krigerar inn i midtforsvaret i sommarvinduet.
Ellers blir det nedrykk, garantert!!!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Omtrent som forventet. Dette laget har én målscorer og han er hakket for ung å legge børen på. Det var tidvis god fotball i dag, og tradisjonen tro en rekke målsjanser. Men når Orlov, Huseklepp, Larsen og co har vaskedameteknikk i avslutningsøyeblikket blir det nok et tap.

Forsvaret vårt er svakere enn på lenge, men så er det jo knapt den samme fireren i kamp etter kamp. Når hjelpen frå midtbanen er fraværende er det bare å konstatere at me berre kan venne oss til dagens tabellplassering.
Gå av.

Brann_ruler

Vi taper i år pga forferdelig svakt forsvarsspill. Grønner er som oftest feilplassert. Mojsov er farlig. Demidov er dynge, kjeksen er kjeks, sæv er ræv og Demir er forferdelig.

Belfort

Dette går mot nedrykk. Tror det er viktig at klubben nå går ut og sier at ambisjonen er å overleve

krakra

Vi hadde vunnet med Lorentzen fra start. Ikke noe spørsmålstegn lenger. Han bør starte sammen med Orlov. Huse på kant, sammen med Larsen. Skaanes inn sentralt. Fakiri var virkelig svak i dag og har hatt en nedadgående kurve en god stund.

Ellers har Sævarsson et imponerende mottak hvor ballen forlater ham med høyere tempo enn den treffer ham.

Spelaren

Gå av.

GKH

Quote from: krakra on May 25, 2014, 19:45:10 PM


Ellers har Sævarsson et imponerende mottak hvor ballen forlater ham med høyere tempo enn den treffer ham.


Klassisk Birkir, dette.

Kruxleiven

Dumt ikke VM pausen kunne begynt allerede nå. Det er like greit at disse spillerne bare får tid til å glemme vårsesongen. Kan ikke komme på maken til dårlig statstikk tidligere. Verken for Brann eller noen av de andre utenlandske lagene jeg følger. Poengsnitt på 0.73 dere. Elendig og det er vanskelig å se hva som er galt. Det var bra angrepsspill i dag da. Det skal de ha.

krakra

Når Fakiri er så puslete som han har vært i det siste ser jeg ikke at vi kan tape noe som helst på å kjøre Skaanes inn sentralt. Han løper omtrent dobbelt så mye og har et helt annet driv i kroppen. Jeg tror det vil løfte spillet betraktelig å få drivet hans inn sentralt.

Larsen gjorde en bra jobb på venstrekanten og Huse er faktisk rimelig god på kanten. Så vi trenger egentlig ikke Skaanes der.

Romarius

Dette var forferdelig bittert, surt og jævlig. På mange måter årets beste kamp, som vi med normal effektivitet kunne og burde vunnet med 2-3 mål. Men det er jo selvsagt ikke tilfeldig at vi taper også denne. En del håpløse situasjoner i forsvar og et enormt sjansesløseri. Virker som vi er forbannet, og jeg ser heller ikke hvordan dette skal snu.

Spelaren

Skaanes fikk en kjenning i lysken i pausen. Noe spesiell garderobekultur.
Gå av.

krakra

Quote from: Spelaren on May 25, 2014, 19:55:27 PM
Skaanes fikk en kjenning i lysken i pausen. Noe spesiell garderobekultur.
Ikke rart de er nervøse.

tintin

Når haugen får pipekonsert for støttepasningen midtveis i 2 omgang, blir han potetsur, virker som han like etter brenner ballen ut til kast for VIF med vilje i ren frustrasjon

Kruxleiven

Quote from: tintin on May 25, 2014, 19:59:42 PM
Når haugen får pipekonsert for støttepasningen midtveis i 2 omgang, blir han potetsur, virker som han like etter brenner ballen ut til kast for VIF med vilje i ren frustrasjon


Haha. Husker ikke situasjonen, men det er godt mulig du har rett. Ser på seg selv som litt untouchable.

Klaus_Brann

Quote from: Giles on May 25, 2014, 17:53:42 PM
Herlig ballmist av Fakiri. Full av rutine som han er.


Full av rutine = gjør aldri farlige balltap?
Fin logikk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kjell249

Vi vinner ikke mange kamper når vi slipper inn 3 mål. Forsvaret er krise, Grønner er i sin egen verden og følger med på ballen de siste 2 målene. Mannen gidder han ikke følge, han har bare scoret 11 mål så langt i serien. Vi slipper om mulig inn enda flere mål i år sammenlignet med de siste årene.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Klaus_Brann

Quote from: Brannfan23 on May 25, 2014, 19:23:54 PM
Quote from: Belfort on May 25, 2014, 19:21:02 PM
Det beste er at klubben nå begynner å planlegge tilværelsen i 1 div. Derfra må man ligge en plan for hvordan klubben skal bygges opp


Hva var det jeg sa for en stund siden? Alle kritiserte meg, men nå har realiteten kommet frem for folk flest. Hvis du skal bygge noe nytt, så må det gamle ødelegges.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Kjell249 on May 25, 2014, 20:16:02 PM
Vi vinner ikke mange kamper når vi slipper inn 3 mål. Forsvaret er krise, Grønner er i sin egen verden og følger med på ballen de siste 2 målene. Mannen gidder han ikke følge, han har bare scoret 11 mål så langt i serien. Vi slipper om mulig inn enda flere mål i år sammenlignet med de siste årene.
Han hadde ikke hatt 11 mål hvis det hadde vært så enkelt å følge ham som du antyder.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Dette er faen så jævlig forbannet frustrerende.

Laget viser bra moral, og bra spill. Synes det er veldig mye bra med Brann for tiden, Grønner utvikler seg sakte, men sikkert i retning klassestopper, Vindheim og Skaanes har levert, vi begynner å vise moral når vi kommer under, Lorenzen leverer som bare f, alderen tatt i betraktning, men poeng får vi faen ikke.

Så lenge vi ikke rykker ned tror jeg dette blir veldig bra neste sesong, men i neste hjemmekamp blir det faen så glissent. Huse gjør og mye bra, og det samme gjelder Haugen, men førstnevnte må spilles i form på kant, mens Lorentzen må spille på topp med Orlov, sistnevnte trenger en mindre stasjonær makker, uten at jeg vet hvordan ting vil slå ut uten Hassans rutine. Vi har vel 0,5 poeng i snitt på hjemmebane, og spillemessig er vi ikke værre enn på samme tid i fjor da vi hadde 3 poeng i snitt hjemme, noe som riktignok var ekstremt godt betalt. Helvete så irriterende, helvete så ufortjent.

Giles

May 25, 2014, 20:21:20 PM #240 Last Edit: May 25, 2014, 20:25:22 PM by Giles
Vet ikke om du ganger opp min ironi eller mener det. Jeg er lei av rutinesnakket som om det er en selvstendig grunn til å få spille. Hadde en uerfaren spiller prestert som Fakiri så hadde det vært mast om juniorfeil og manglende erfaring. Det blir for dumt.
Når det er sagt så er det viktig med en dose erfaring i et lag men ferdighetene må være der.

Kruxleiven

Eneste jeg kommer på som har hatt godt av å rykke ned må være River Plate. AIK i 2004 kanskje. For oss vil det vel bare være ødeleggende. Knusende for økonomi. Det kan vel også tenkes at noen av våre lokale vil dra da.

Brannfan23

Quote from: Klaus_Brann on May 25, 2014, 20:16:10 PM
Quote from: Brannfan23 on May 25, 2014, 19:23:54 PM
Quote from: Belfort on May 25, 2014, 19:21:02 PM
Det beste er at klubben nå begynner å planlegge tilværelsen i 1 div. Derfra må man ligge en plan for hvordan klubben skal bygges opp


Hva var det jeg sa for en stund siden? Alle kritiserte meg, men nå har realiteten kommet frem for folk flest. Hvis du skal bygge noe nytt, så må det gamle ødelegges.


Piss? Er jo det som skjer akkurat nå eller på vei til å skje. Klubben er jo allerede med stupet. Tilskuerne svikter, økonomien er blodrød og Brann laget er dårlig. Hvis du tror at Mohn kommer og redder ræven til Brann så er det ønsketenking. Fyren har nettopp solgt selskapet sitt og er nok opptatt med det....

Utmedsnolken

Kanskje vi skal vurdere å prøve å sette angriperne bak og forsvarerne frem? Kan ikke bli verre enn det er
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

Enig angående Fakiri. Han hadde noen gode kamper da han først spilte seg inn på laget, men nå har han falt ned. Mye svakere enn haugen i dag. Barmen var også bedre da han kom innpå.

Huff

Quote from: krakra on May 25, 2014, 19:50:47 PM
Når Fakiri er så puslete som han har vært i det siste ser jeg ikke at vi kan tape noe som helst på å kjøre Skaanes inn sentralt. Han løper omtrent dobbelt så mye og har et helt annet driv i kroppen. Jeg tror det vil løfte spillet betraktelig å få drivet hans inn sentralt.

Larsen gjorde en bra jobb på venstrekanten og Huse er faktisk rimelig god på kanten. Så vi trenger egentlig ikke Skaanes der.


Forstår hvor du vil hen med denne, kunne vært interessant å prøve ut mot MFK, da har vi ikke mye å tape på littegranne eksperimentering.

Gepard

Forsvaret er helt katastrofe, og dette er rbh\sporstlig ledelse sin feil. Demidov og Jonsson har vært katastrofesigneringer siden det er disse to som skulle vært bautaene i det bakre leddet.

Midtbanen mangler den defensive dimensjonen, Badji skulle vært spilleren som gav Haugen\ en ny offensiv spielfuhrer rom til å utfolde seg.

Offensivt\avslutningsmessige tror jeg problemene er mentale, måten man brenner sjanse på sjanse på er helt miserabel. De mentale problemene laget har tror jeg kan legges på at det er altofr mye ungdommer utpå der, ingen leder som tar ansvaret, som lar ungdommene utfolde seg uten å skulle bære børen.


Helt forferdelig nitrist. Dette blir nedrykk om ikke klubben innser situasjonen de er i.

Klaus_Brann

Quote from: Brannfan23 on May 25, 2014, 20:22:29 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 25, 2014, 20:16:10 PM
Quote from: Brannfan23 on May 25, 2014, 19:23:54 PM
Quote from: Belfort on May 25, 2014, 19:21:02 PM
Det beste er at klubben nå begynner å planlegge tilværelsen i 1 div. Derfra må man ligge en plan for hvordan klubben skal bygges opp


Hva var det jeg sa for en stund siden? Alle kritiserte meg, men nå har realiteten kommet frem for folk flest. Hvis du skal bygge noe nytt, så må det gamle ødelegges.


Piss? Er jo det som skjer akkurat nå eller på vei til å skje. Klubben er jo allerede med stupet. Tilskuerne svikter, økonomien er blodrød og Brann laget er dårlig. Hvis du tror at Mohn kommer og redder ræven til Brann så er det ønsketenking. Fyren har nettopp solgt selskapet sitt og er nok opptatt med det....
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

May 25, 2014, 20:37:33 PM #248 Last Edit: May 25, 2014, 20:39:09 PM by krakra
Ja, det er nok ungguttene som er årsaken til at Orlov og spesielt Huseklepp brenner sjanse, på sjanse, på sjanse i dag.

Var det ikke en 20-åring og en 16(!) åring som scoret målene våre i dag? Har ikke ungguttene scoret sju av våre 13 mål i år? Mens Orlov har scoret fem, og de andre voksne har scoret null?

Det er jo de etablerte som er livredde og forknytte. Særlig Huseklepp og Askar, som strengt tatt burde ligget på tosifret antall scoringer totalt med normal uttelling i år.

Vi må beholde unggutta på banen. Så må vi bytte ut spillere som Huseklepp, Askar, Fakiri og Sævarsson med spillere som har guts og selvtillitt. Piotr, Orlov og Mojsov får bli. De har vært godkjent.

ostraume

Faen, Askar. Der har du en mann blottet for selvtillit.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up