• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Vålerengen, Søndag 25 kl 19:00

Started by Joggi Bogga, May 20, 2014, 19:53:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Brann ligger an til 21-22 poeng, det er bare å belage seg på en høyst fortjent bunnstrid. Og prisene på enkeltbilletter er hinsides. Folk betaler f meg ikke 300,- for å se på denne dritten.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Quote from: Klaus_Brann on May 26, 2014, 00:24:41 AM
Vakkert spill, kjipt at ikke Vindheim fikk satt denne;

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7380161.ece


Det nytter ikke å snakke om tenk hvis, nå klarte Brann kun å score 2 mål, samtidig som de slapp in 3. Tenk hvis Vindheim ikke hadde slått rett i dusjen-pasningen på 1-3?

Northside

Bilder av bannerne og Store Stå:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.747663588587345.1073741840.149857955034581&type=1

Jeg tror neste TIFO vi lager bør være for å vise at vi står bak Norling sitt prosjekt? Jeg er i det minste overbevist om at dette kommer til å bli bra til slutt.

krøvel vellevold

Quote from: Northside on May 26, 2014, 10:32:25 AM
Bilder av bannerne og Store Stå:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.747663588587345.1073741840.149857955034581&type=1

Jeg tror neste TIFO vi lager bør være for å vise at vi står bak Norling sitt prosjekt? Jeg er i det minste overbevist om at dette kommer til å bli bra til slutt.


ja nå som rikspressen forsøker å gjøre det de kan for å fortelle nasjonen at i Bergen er man misfornøyde med Norling, så mener jeg dette er veien å gå. Gjerne et banner som henger foran SS hele kampen.
Legg ned hele klubben!

huleste

Heelt enig! Dette har jeg tro på. Når dette løsner blir det bra. Jeg savner iallefall ikke Skarsfjord.

Torvanger

Jeg vil ha med Norling videre, men resultatene teller og jo lenger ned i driten Brann kommer, dess mindre tillit vil Norling få både internt og eksternt. I tillegg kan det komme til et punkt der han ikke gidder mer.

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on May 26, 2014, 05:01:01 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 26, 2014, 00:24:41 AM
Vakkert spill, kjipt at ikke Vindheim fikk satt denne;

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7380161.ece


Det nytter ikke å snakke om tenk hvis, nå klarte Brann kun å score 2 mål, samtidig som de slapp in 3. Tenk hvis Vindheim ikke hadde slått rett i dusjen-pasningen på 1-3?


Jeg snakker ikke om det på det med tanke på kamputfall, men som å skryte av de for fint samspill.
Spillmessig er det ikke så galt, vi må bare bli bedre inne i boksene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Ja, tifo til Norling OG laget i neste kamp! De skal få vite at vi står bak de nå når de trenger det mest.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Gjerne en tifo til Norling, men IKKE noe sånn som: "Norling har vår fulle tillit!". Vi vet alle hva som skjer da.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

brann89

Helt enig angående Tifo, det er nå spillere og Norling virkelig trenger å se at supporterene står bak dem
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Nixon

Det var til tider bra stemning i går selv med lite folk på Stadion. Det er jo av og til slik at det blir bedre stemning med færre turister.

Men det må sies at det også til tider var vel mange sanger om motstanderen etter min smak. Spesielt i en periode i første omgang. Greit nok at det var den sagnomsuste Klanen som stod på andre siden, men det får da være grenser. Jeg syns vi først og fremst skal synge sanger om egen klubb og egen by. Og så får vi krydre med andre. Her var det av og til omvendt.

Det blir litt som når et lag legger opp taktikk og spill etter motstanderen. Lukter litt mindreverdighetskompleks...
Rød makt på Hansa

Yngve

Einig.

Elles må eg seia at eg saknar stemninga som var på Felt Z. Det var visse tilløp i går. Men eg meiner stadion er vorte fattigare etter at det vart færre folk igjen der oppe.

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on May 26, 2014, 13:21:22 PM
Det var til tider bra stemning i går selv med lite folk på Stadion. Det er jo av og til slik at det blir bedre stemning med færre turister.

Men det må sies at det også til tider var vel mange sanger om motstanderen etter min smak. Spesielt i en periode i første omgang. Greit nok at det var den sagnomsuste Klanen som stod på andre siden, men det får da være grenser. Jeg syns vi først og fremst skal synge sanger om egen klubb og egen by. Og så får vi krydre med andre. Her var det av og til omvendt.

Det blir litt som når et lag legger opp taktikk og spill etter motstanderen. Lukter litt mindreverdighetskompleks...
Legg ned hele klubben!

roaldinho

Quote from: krøvel vellevold on May 26, 2014, 13:37:08 PM
Quote from: Nixon on May 26, 2014, 13:21:22 PM
Det var til tider bra stemning i går selv med lite folk på Stadion. Det er jo av og til slik at det blir bedre stemning med færre turister.

Men det må sies at det også til tider var vel mange sanger om motstanderen etter min smak. Spesielt i en periode i første omgang. Greit nok at det var den sagnomsuste Klanen som stod på andre siden, men det får da være grenser. Jeg syns vi først og fremst skal synge sanger om egen klubb og egen by. Og så får vi krydre med andre. Her var det av og til omvendt.

Det blir litt som når et lag legger opp taktikk og spill etter motstanderen. Lukter litt mindreverdighetskompleks...


Helt enig med dere! Viktigere å slenge dritt om motstanderen enn å hylle sitt eget lag som scorer. Tragisk. Var vel en jinx det å slenge dritt til motstanderen, for bare få minutter senere utlignet dem.

Helt greit at sanger om motstanderen kommer, men man bør først og fremst fokusere på eget lag.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Northside

Problemet med disse "hater sangene" er at det er det første fulle tullinger gauler ut når de skal starte en sang, og så hiver alle seg på slik at de vanlige sangene blir overdøvet.

Har vel nesten alltid vært slik når vi spiller mot VIF. Litt det samme på 16.mai-kamper hvor "Bergen by" startes 4-5 ganger på rad av fulle folk som sikkert har årets første kamp på Stadion.

I 2.omgang når vi lå under var det bedre.

Spelaren

Skal me forresten bare droppe den neste kamptråden?  ;)
Gå av.

dokken

Quote from: Northside on May 26, 2014, 13:44:00 PM
Problemet med disse "hater sangene" er at det er det første fulle tullinger gauler ut når de skal starte en sang, og så hiver alle seg på slik at de vanlige sangene blir overdøvet.

Har vel nesten alltid vært slik når vi spiller mot VIF. Litt det samme på 16.mai-kamper hvor "Bergen by" startes 4-5 ganger på rad av fulle folk som sikkert har årets første kamp på Stadion.

I 2.omgang når vi lå under var det bedre.


Ad. stemning: Vil som alltid gi kred til BGG for å stå på.

MEN: dere kan bli bedre på timing av sanger. Eksempelvis etter scoringen i går, da hele stadion var klar til å synge "Byen e Bergen". Da startet dere en av de nye sangene (tror det var Mrs Robinson-sangen).

Det er helt feil. Fortsatt er det bare en bitteliten gjeng som kan teksten på den. Etter scoringer skal det runge på stadion, og den eneste måten å få trøkk er å synge en av de gamle sangene som alle kan. Da henger gjerne hele øvre Hansa seg på.

Nå ble det forvirring, 60 stk som sang Mrs Robinson, stille ellers, før noen på øvre (trolig Z) tok ansvar og startet Byen e Bergen.

Etter Brann-mål: Alltid Byen e Bergen. Scorer vi mange kan man variere med "Vi e berømte Brann".
Så kan dere bruke resten av tiden til nye sanger etc. Da er det uansett stort sett (og dessverre) bare noen titall som synger.

Ricky

Quote from: Nixon on May 26, 2014, 13:21:22 PM
Det var til tider bra stemning i går selv med lite folk på Stadion. Det er jo av og til slik at det blir bedre stemning med færre turister.


Svak dømming pleier også å hjelpe på trøkket :)

Det mest bemerkelsesverdige i går var kanskje det nesten fullstendige fraværet av piping. Virker som om de som kommer nå er mer opptatt av å støtte laget i motgang enn å "hevde sin rett som betalende kunde".

Huff

Hjelper og med et Brann-lag som virkelig prøver. Når det spilles meg hjertet utenpå drakten får en ofte respons uansett om en mislykkes. På BT var det bedre stemning enn på lenge, samtidig var folk vanvittig frustrerte i går.

ostraume

Quote from: Yngve on May 26, 2014, 13:27:51 PM
Einig.

Elles må eg seia at eg saknar stemninga som var på Felt Z. Det var visse tilløp i går. Men eg meiner stadion er vorte fattigare etter at det vart færre folk igjen der oppe.


Synes det var årsbeste med trøkk fra Z i denne kampen. Ikke at det sier så mye. God plass.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on May 26, 2014, 13:37:08 PM
Quote from: Nixon on May 26, 2014, 13:21:22 PM
Det var til tider bra stemning i går selv med lite folk på Stadion. Det er jo av og til slik at det blir bedre stemning med færre turister.

Men det må sies at det også til tider var vel mange sanger om motstanderen etter min smak. Spesielt i en periode i første omgang. Greit nok at det var den sagnomsuste Klanen som stod på andre siden, men det får da være grenser. Jeg syns vi først og fremst skal synge sanger om egen klubb og egen by. Og så får vi krydre med andre. Her var det av og til omvendt.

Det blir litt som når et lag legger opp taktikk og spill etter motstanderen. Lukter litt mindreverdighetskompleks...


Ja, det var elendig timing. Da bør byen é Bergen komme.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Yngve on May 26, 2014, 13:27:51 PM
Einig.

Elles må eg seia at eg saknar stemninga som var på Felt Z. Det var visse tilløp i går. Men eg meiner stadion er vorte fattigare etter at det vart færre folk igjen der oppe.


Enig. Det er viktig å ha de to stedene hvor sanger kan startes fra. Spesielt heia Brann-ropene er mye mer kraftfulle når de startes derfra enn fra nedre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: dokken on May 26, 2014, 14:57:40 PMDa startet dere en av de nye sangene (tror det var Mrs Robinson-sangen).


Som forøvrig starter med den beste verselinjen i en brannsang på en mannsalder. "Det går et sus over Stadion" gir mange slags bilder og kunne vært fra et Branndikt av Frode Grytten!:)
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: dokken on May 26, 2014, 14:57:40 PM
Quote from: Northside on May 26, 2014, 13:44:00 PM
Problemet med disse "hater sangene" er at det er det første fulle tullinger gauler ut når de skal starte en sang, og så hiver alle seg på slik at de vanlige sangene blir overdøvet.

Har vel nesten alltid vært slik når vi spiller mot VIF. Litt det samme på 16.mai-kamper hvor "Bergen by" startes 4-5 ganger på rad av fulle folk som sikkert har årets første kamp på Stadion.

I 2.omgang når vi lå under var det bedre.


Ad. stemning: Vil som alltid gi kred til BGG for å stå på.

MEN: dere kan bli bedre på timing av sanger. Eksempelvis etter scoringen i går, da hele stadion var klar til å synge "Byen e Bergen". Da startet dere en av de nye sangene (tror det var Mrs Robinson-sangen).

Det er helt feil. Fortsatt er det bare en bitteliten gjeng som kan teksten på den. Etter scoringer skal det runge på stadion, og den eneste måten å få trøkk er å synge en av de gamle sangene som alle kan. Da henger gjerne hele øvre Hansa seg på.

Nå ble det forvirring, 60 stk som sang Mrs Robinson, stille ellers, før noen på øvre (trolig Z) tok ansvar og startet Byen e Bergen.

Etter Brann-mål: Alltid Byen e Bergen. Scorer vi mange kan man variere med "Vi e berømte Brann".
Så kan dere bruke resten av tiden til nye sanger etc. Da er det uansett stort sett (og dessverre) bare noen titall som synger.


Totalt enig.
To andre tanker jeg har rundt dette er at 'Hvis du elsker SK Brann, så hopp'- sangen kun bør kjøres når vi leder og det er god stemning, da kommer mange flere til å bli med på hoppingen. Det blir for min del i alle fall kun påtatt å hoppe når vi ligger under og det er kjipt.

Den andre tanken er at vi bør drite i 'reis opp hvis du elsker Brann'. Det er kanskje et par hundre på gamle sitte som reiser seg, og så tar det for lang tid før det kommer en ny sang de skulle vært med på. Når den forøvrig kommer kjapt nok er det ingen som bryr seg og de sitter seg ned igjen.
Det er en sang som funker når vi ligger bedre til på tabellen, det er mye folk på stadion óg vi spiller god fotball...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Har aldri sett/hørt Rekdal skryte sånn av en motstander som i går Han innrømte jo til og med at Brann hadde fortjent et og kanskje alle poengene. Er litt i sjokk :-)
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7380777.ece

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Limstift

Quote from: Klaus_Brann on May 25, 2014, 20:21:08 PM
Quote from: Limstift on May 25, 2014, 19:26:17 PM
LORENTZEN   =   FINNE





LORENTZEN > Finne.



Joda, enig i det. Finne sviktet oss.


Poenget var at Lorentzen tydelig er "samme spilleren" som Finne. Skårer mål når han kommer inn, og er en snik inn i motstanders sekstenmeter.

Lorentzen er riktignok yngre.
Alle må gå!

Klaus_Brann

Jaja, jeg skjønte det, men liker meget godt at vi får opp nok en unggutt som putter mål på bestilling, og han virker å ha et mye mindre ego enn Finne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: Corran on May 26, 2014, 19:51:30 PM
Har aldri sett/hørt Rekdal skryte sånn av en motstander som i går Han innrømte jo til og med at Brann hadde fortjent et og kanskje alle poengene. Er litt i sjokk :-)
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7380777.ece




Reagerte på det samme. Når selv Rekdal kommer med slik overveldende skryt, så viser det at det ikke er håpløst det Brann holder på med.
Ka du ve?

dudo

Eller så kan det ha vært overbærende og nedlatende pisspreik.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Har du sett intervjuet? Hvis det var pisspreik, så var han ekstremt god på å skjule det :P
Ka du ve?

dudo

Jeg så han sa det på tv2, ja. Gidder ikke se det igjen, men mener jeg i all min paranoia lurte på om han bare køddet. Enten med meg, eller med Davy Wathne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Alle trenere liker jo at andre lag tar et steg tilbake og prøver å bygge opp noe ved hjelp av egne talenter i stedet for å bruke mange penger. Sjansen for å mislykkes er jo ganske så stor...
Rød makt på Hansa

Corran

Han sa det samme til Ba og til Ballspark på bt
Og han sa det på en seriøs måte og han henviste til at han hadde sagt det direkte til Norling før det
Han overbeviste meg og jeg lytter alltid med største skepsis til reken
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: Nixon on May 26, 2014, 22:14:19 PM
Alle trenere liker jo at andre lag tar et steg tilbake og prøver å bygge opp noe ved hjelp av egne talenter i stedet for å bruke mange penger. Sjansen for å mislykkes er jo ganske så stor...

Litt vel paranoid nå? Men ligger vel i navnet :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Ja, Rekdal er ikke kjent for å være typen som står og sier ting han ikke mener.
Om det skulle vært noe måtte det i så fall vært at han ble så sjarmert av Norling at det var vanskelig å si noe annet;)
Nei, jeg synes det hørtes helt seriøst ut.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Hvorfor skulle Rekdal snakket ned sitt eget lags prestasjoner for et billig, skjult stikk? Han hadde nok fått mer kick av å snakke ned Brann åpenlyst uansett.

dokken

Quote from: Nixon on May 26, 2014, 18:56:44 PM
Quote from: dokken on May 26, 2014, 14:57:40 PMDa startet dere en av de nye sangene (tror det var Mrs Robinson-sangen).


Som forøvrig starter med den beste verselinjen i en brannsang på en mannsalder. "Det går et sus over Stadion" gir mange slags bilder og kunne vært fra et Branndikt av Frode Grytten!:)

Nixon

Jeg tror ingen tok det som kritikk av sangen. Og jeg er helt enig i at Byen e Bergen skal synges etter skåring.
Rød makt på Hansa

roaldinho

Quote from: Nixon on May 27, 2014, 16:20:38 PM
Jeg tror ingen tok det som kritikk av sangen. Og jeg er helt enig i at Byen e Bergen skal synges etter skåring.


Ja, den kan alle, og man skal ha best mulig stemning etter mål.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Go Up