• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sogndal-Brann tysdag 20.05 kl 19

Started by hasunds, May 14, 2014, 20:38:20 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

hasunds

Saogndalaway. Komande tysdag. Kan me snu 20 tap på rad der oppe?
Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

lok1


olebrann3

Blir ingen busstur i regi av bataljonen. Dette av flere årsaker. Kampen blir spilt på en vanlig tirsdag. De siste turene våre har vi hatt få påmeldte på bussene.

Gulløl

May 17, 2014, 10:53:36 AM #3 Last Edit: May 17, 2014, 11:01:56 AM by Gulløl
Vi må ha et lag mot Sogndal om tre dager. Jeg går for dette laget:

                     

- Får håpe inderlig Piotr er tilbake fra Polen til tirsdag, holder ikke med en keeper som er vant med junior og 3-4 divisjon fotball. Veldig avgjøre at Piotr spiller om det skal bli poeng i denne kampen.

- Demir var dårlig i går, men får en ny sjanse mot Sogndal. Redder seg fordi Hanstveit har vært enda to hakk dårligere i år totalt sett. Vi sliter med venstresiden både på back og kant.

- Barmen nærmest å komme inn på laget av de som ikke har fått plass på dette laget. Vil ikke ofre Fakiri men mulig at vår eldste på laget nå merker hardkjøret i mai og at Barmen får plassen hans sammen med Haugen sentralt i denne kampen.

- Lorentzen er klart bedre foran mål en Huseklepp for tiden, tiden er moden for at han får startplass. Håper han kan finne en god relasjon med Orlov i de neste kampene og at vi dermed har funnet spissparet.

- Huseklepp flyttes ut på venstrekanten der han får mer plass og forhåpentligvis kan finne formen. Spiss er han ikke. Kanskje han og Demir kan få til en venstreside som fungerer.

- Larsen har ikke fungert fra start i år, bedre som innbytter og fortsetter med det.

- Dramé må begynne å score noen mål for Brann 2 før han er aktuell fra start for førstelaget.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Hva gjorde Piotr i Polen? Var han ikke skadet.

nero

Hørte det var "private årsaker". Sikkert sykdom i familien eller lignenede.
Lions led by donkeys.

Gulløl

Ser i media at følgende formuleringer er brukt om hvorfor Piotr Leciejewski ikke spilte i går:

-   er i Polen av private årsaker
-   anledning private omstendigheter.
-   av familiære årsaker

Tolker det som at det kan være alvorlig sykdom eller noe enda mer alvorlig i nær familie. Så det er langt fra sikkert at han er tilbake til tirsdag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

OmOssSjølOgHansaøl

Gulløls lagforslag er i utgangspunktet bra, og jeg liker tanken på å sette Huseklepp på venstre kant. Jeg synes imidlertid vi skal starte med Barmen på topp. Han spilte bra mot Glimt, og med innlegg fra Huseklepp kan han få mye å jobbe med. Lorentzen bør få spilletid, men det kan være bedre å matche ham gradvis og la ham komme innpå når arbeidsforholdene sannsynligvis blir bedre i andre omgang.

Jeg tror også det kan være et poeng å la enkelte spillere få hvile nå som kampene kommer såpass tett. Kanskje Hanstveit bør inn for Demir? Og hvordan er formen for resten av de som spilte 16. mai?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Xminator

Knokkelkamp på Fosshaugane. Ett shaky Brannlag med nerver hver gang ballen skal klareres eller settes i mål. Og en Tim Nilsen som står frem i BA og er bitter fordi Brann ikke tok kontakt før sesongen.

Det ligger an til ett klassisk oppgjør i Sogndal. Spørsmålet er om vi følger tradisjonen med krisemøte i etterkant. Det skal nok fortsatt mer til enn ett 2-målstap og nedrykksplass før det skjer, men blir det 4 i ryggsekken så nærmer vi oss dette tradisjonelle krisemøtet.

Corran

Eg lurer på om jeg vil se Huseklepp på kanten i den kampen.
Er litt i tvil, men Larsen og Askar synes jeg har vist lite når de starter kamper. Larsen har hatt et par bra innhopp, men ikke nå sist.
Har også lyst å se Lorentzen fra start på tirsdag.

Ellers samme lag som sist. Vil fortsette med Demir da jeg har null tro på Hanstveit og det er viktig for Demir å få tabben ut av kroppen så fort som mulig.
Vindheim har vist seg bedre en Sævarsson og fortjener å fortsette.
Barmen er jeg litt i tvil om Han var meget god som offensiv midtbane/hengende spiss i første omgangen men omsetter ikke sjansene sine. Men jobbet godt. På sentral midt var han piss dårlig og var en rundingsbøye. Mistenker at Norling har kjørt Barmen i den hengende spiss rollen for å styrke laget defensivt, men vi blir mindre målfarlige så da bør vi gjerne ha en målfarlig spiller på kant (noe vi ikke har).
Er tiden forresten moden for Hansson på kant? Tror nok han må vente til høsten når systemet har satt seg bedre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Blir overrasket om vi tar poeng i denne. Er vel nesten mer sannsynlig at vi vinner i Molde enn at vi tar poeng i Sogndal...
Legg ned hele klubben!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Forsåvidt enig at Demir kan få sjansen til å revansjere seg. Men jeg tenker også litt på at kanskje Hanstveit passer bedre mot Sogndal borte fordi han er høyere og er bedre på defensiv dødball.
Rød makt på Hansa


Tom C

Aldri mer Obos....

Torvanger

Quote from: Nixon on May 19, 2014, 12:12:40 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Leciejewski-star-ikke-mot-Sogndal-436770_1.snd#.U3npJirSf-k

Piotr blir ikke med mot Sogndal.


Katastrofe! Det kan koste oss 3 nye poeng. Dersom det viser seg at Piotr har en skade som kommer igjen med jevne mellomrom, bør Brann forsterke keeperstallen. Dette er det siste Brann trenger nå, det var jævlig å se hvor nakne Brann virket bakover, med den lille og purunge Nissestad i mål. Rett og slett forjævlig!

roaldinho

http://www.tv2.no/2014/05/19/sport/sogndal/gustav-valsvik/tippeligaen/5609373

Gustav Valsvik tatt med promille da han kjørte og spiller ikke mot Brann i morgen. Betyr vel at en annen får sjansen og storspiller.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Utmedsnolken

Quote from: Torvanger on May 19, 2014, 13:11:36 PM
Quote from: Nixon on May 19, 2014, 12:12:40 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Leciejewski-star-ikke-mot-Sogndal-436770_1.snd#.U3npJirSf-k

Piotr blir ikke med mot Sogndal.


Katastrofe! Det kan koste oss 3 nye poeng. Dersom det viser seg at Piotr har en skade som kommer igjen med jevne mellomrom, bør Brann forsterke keeperstallen. Dette er det siste Brann trenger nå, det var jævlig å se hvor nakne Brann virket bakover, med den lille og purunge Nissestad i mål. Rett og slett forjævlig!


Hvorfor tror du han er skadet?
"og der snubler Sæternes igjen"

Lasaron

Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on May 19, 2014, 13:11:36 PM
Katastrofe! Det kan koste oss 3 nye poeng.


Trenger du ikke bekymre deg for. Denne kampen taper vi med kalassifre uansett. Sogndal er det kanskje verst tenkelige laget vi med vår spillestil kan møte. Tipper 4-0 til Sogndal - to mål på kontringer etter tabber og to mål på straffe. Men 64 % ballinnehav til oss.
Legg ned hele klubben!

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg ser ikke bort fra at ballinnehavet vårt kan komme opp i 65-66 % og at vi klarer et 5-1-tap.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Corran

Quote from: Torvanger on May 19, 2014, 13:11:36 PM
Quote from: Nixon on May 19, 2014, 12:12:40 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Leciejewski-star-ikke-mot-Sogndal-436770_1.snd#.U3npJirSf-k

Piotr blir ikke med mot Sogndal.


Katastrofe! Det kan koste oss 3 nye poeng. Dersom det viser seg at Piotr har en skade som kommer igjen med jevne mellomrom, bør Brann forsterke keeperstallen. Dette er det siste Brann trenger nå, det var jævlig å se hvor nakne Brann virket bakover, med den lille og purunge Nissestad i mål. Rett og slett forjævlig!

Han er jo ikke skadet Er i polen av private grunner/Familiære årsaker. Mao sikkert en i familien som er alvorlig syk eller værre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Brann_ruler86

Brann fortsetter å imponere på salgsiden. Stakk inn til Brannbutikken i sentrum etter jobb for å kjøpe billetter til Sogndalkampen. I butikken får jeg beskjed om at resten av billettene til bortefeltet er allerede hentet og blir sendt til Sogndal og solgt der før kampen. Dette til tross for at eneste informasjonen som står på brann.no er at billetter til bortefeltet må kjøpes på en av brannbutikkene, og at det ikke vil bli solgt billetter til bortefeltet på Fosshaugane.

Går man inn på Sogndal sin nettside derimot kan man lese følgende:

"Brann-supportarar har anledning til å kjøpa billettar i billettluka på stadion, og alle i Brann-profilerte klede vert plasserte på bortesupportar-tribuna på eine kortsida (Felt C, D, E)."

http://www.sogndalfotball.no/news/article/nuqxd0saa6261cdb70v95qkqr/title/billettar-sogndal---brann

Flott å se at når Brann svikter så kan man stole på informasjonen fra andre klubber.

Forøvrig, noen som har noen anbefalinger når det gjelder parkering i Sogndal??
Gå ta banen!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on May 19, 2014, 17:45:43 PM
Hva gjør vi da hvis Nissestad får en smell?


Setter Roald Shilton Bruun mellom stengene med kontraktspapirer. Ingen spisser kommer i nærheten av mål.
Gå av.

krøvel vellevold

Jeg tippet 4-0 til Sogndal. Jeg angrer egentlig litt. Skulle satt 5-0. Har mer tro på en solid 3-1-seier i Molde enn et enslig poeng på Fosshaugadn. Her kommer det til å være kraft og aggressivitet på den ene siden, mot unggutter og et lag uten selvtillit som skal forsøke seg med finspill + en keeper som neppe holder nivået ennå, på den andre siden. Jeg ser for meg at vi kommer på etterskudd, lager straffer, får røde kort, og et hjemmepublikum som hoier med hånlig latter når vi upresset mister ballen ut over sidelinjen. Det kommer til å bli stygt. Håper virkelig jeg tar feil!
Legg ned hele klubben!

KenHasle

Vi vinner i morgen, det blir enten 1-2 eller 2-3. "Alle" i både Sogndal og i Bergen forventer Branntap, men denne gangen snur det - først og fremst fordi Sogndal tross alt er et drittlag, men også fordi Sogndals mange bergensere ikke vil makte å leve opp til forventningene og presset det medfører å møte laget fra hjembyen.

Og Orlov kommer til å skåre. Dere hørte det her først.

krøvel vellevold

Quote from: KenHasle on May 19, 2014, 19:57:42 PM
Vi vinner i morgen, det blir enten 1-2 eller 2-3. "Alle" i både Sogndal og i Bergen forventer Branntap, men denne gangen snur det - først og fremst fordi Sogndal tross alt er et drittlag, men også fordi Sogndals mange bergensere ikke vil makte å leve opp til forventningene og presset det medfører å møte laget fra hjembyen.

Og Orlov kommer til å skåre. Dere hørte det her først.


De kan være så mye drittlag de vil. Om de så hadde tatt kun 3 poeng en hel sesong: Mot Brann vinner de på Fosshaugadn. Da har de "årets kamp"-motivasjon og møter en gjeng nervevrak som skal spille fint og med "hvilken som helst kamp"-motivasjon mot deres kraft, guts og høye motivasjon. Jeg tror det snur for Brann etterhvert, men det skjer neppe i morgen.
Legg ned hele klubben!


roaldinho

Godt over 2 i odds på Sogndal. Her har man mulighet til å doble seg og endre ferie fra danskebåten til en mer luksuriøs ferie i varme strøk. Eventuelt doble pengene og få råd til en heftigere tv-skjerm til VM-sluttspillet.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

Quote from: roaldinho on May 19, 2014, 20:56:33 PM
Godt over 2 i odds på Sogndal. Her har man mulighet til å doble seg og endre ferie fra danskebåten til en mer luksuriøs ferie i varme strøk. Eventuelt doble pengene og få råd til en heftigere tv-skjerm til VM-sluttspillet.


Det burde være under 1 i odds på Sogndal-seier. Er man så feig at man satser penger på noe så åpenbart, burde man straffes med å tape penger på det hvis man får rett.
Legg ned hele klubben!

Corran

Mistenker Krøvel for å drive antijinxing til den store gullmedaljen :-)
Men ikke det Tror også det blir tap i morgen. Kanskje en heldig uavgjort, men med så mange unge Bergensere samt Haugen og Azar så må det jo gå gale
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

aleksanderhjelleseth

Og i dag får vi se hvor god denne Strand er, om han eier midtbanen og om han holder landslagsklasse og vell så det, som er blitt hevdet her på forumet! Eg gleder meg til å se.
Den siste tiden har handlet om å bryte statistikker;
-Vinne borte mot Aafk
-tape 16 mai
-vinne borte mot Sogndal?

Kom igjen!

Torvanger

Quote from: Corran on May 19, 2014, 14:22:57 PM
Quote from: Torvanger on May 19, 2014, 13:11:36 PM
Quote from: Nixon on May 19, 2014, 12:12:40 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Leciejewski-star-ikke-mot-Sogndal-436770_1.snd#.U3npJirSf-k

Piotr blir ikke med mot Sogndal.


Katastrofe! Det kan koste oss 3 nye poeng. Dersom det viser seg at Piotr har en skade som kommer igjen med jevne mellomrom, bør Brann forsterke keeperstallen. Dette er det siste Brann trenger nå, det var jævlig å se hvor nakne Brann virket bakover, med den lille og purunge Nissestad i mål. Rett og slett forjævlig!

Han er jo ikke skadet Er i polen av private grunner/Familiære årsaker. Mao sikkert en i familien som er alvorlig syk eller værre


Det stiller saken i et annet ly, liv, helse og familie er langt viktigere enn fotball. Men likefullt må Brann åpenbart sko seg bedre på keeperfronten.

Torvanger

Brann kommer til å skjelve som aspeløv når Sogndal kjører corner- og dødballtaktikken sin. (SIL kommer nok til å sørge for å få flest mulige standardsituasjoner som det heter oversatt fra tysk.

Xminator

De finner nok enda en forvokst fjording som erstatter Valsvik og legger opp til luftkrig som i fjor ja.

Belfort

Quote from: Xminator on May 20, 2014, 09:59:51 AM
De finner nok enda en forvokst fjording som erstatter Valsvik og legger opp til luftkrig som i fjor ja.


Utømmelig med den type spillere i S&F

Falkman

Quote from: Belfort on May 20, 2014, 10:35:50 AM
Quote from: Xminator on May 20, 2014, 09:59:51 AM
De finner nok enda en forvokst fjording som erstatter Valsvik og legger opp til luftkrig som i fjor ja.


Utømmelig med den type spillere i S&F


det virker slik, ja. så at det blir luftkrig i kveld igjen, er hevet over tvil, det blir det alltid på Fosshaugadn. og nesten like forbannet sikkert er det at vi kommer til å tape den krigen.

Gulløl

Mange ute i dag:

-  Vadim Demidov
-  Fredrik Haugen
-  Markus Jonsson
-  Stéphane Badji
-  Piotr Leciejewski

Badji fått intern karantene ?

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

huleste


Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

May 20, 2014, 12:05:00 PM #42 Last Edit: May 20, 2014, 12:07:12 PM by Gulløl
Mye drikking blant Sogndal spillerne. Derfor de er så høye ?  :P
http://www.sognavis.no/lokal_sport/article7368922.ece

Men Karadas har roet seg ned siden han var i Brann  ;D
http://www.dagbladet.no/sport/2000/11/26/229924.html

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Mtp. at de fem som er ute vel var regnet som rimelig sikre å starte de fleste kampene i år må det sies å være litt av et b-lag vi stiller med i dag.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

ostraume

"Artig" nok er hele den antatte første11eren vår ved sesongstart nå byttet ut. Sæv-Demi-Jonsson-Hanstveit
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Huse inne på laget igjen, Barmen ned for Haugen, Øvretveit for Nissestad og muligens Erlend for Demir i flg BT.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

pidre

Quote from: Gulløl on May 20, 2014, 11:35:02 AM
Mange ute i dag:

-  Vadim Demidov
-  Fredrik Haugen
-  Markus Jonsson
-  Stéphane Badji
-  Piotr Leciejewski


Kva skade har Demi?
Saludar a los monos!

dudo

Samme som de siste par kampene. Noe greier i foten. Sikkert kronisk ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Alzheimer/Silverspurs

May 20, 2014, 14:59:36 PM #49 Last Edit: May 20, 2014, 15:01:21 PM by Alzheimer/Silverspurs
I følge Sogndal-fansen er Fardal Opseth, Dahlin, Hopen og Brochmann også ute i dag pga 17.maikalas om eg forstår forumet rett.

Go Up