• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Bodø/Glimt 16.05.14 kl 18:00

Started by Lasaron, May 12, 2014, 14:58:44 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Tren på langskudd

Klaus_Brann

Fakiri skal spille inntil vi setter spillestilen i mye større grad og over en lengre periode, så kan han fases ut. Ingen grunn til å benke han nå, han gjør nok en mye større jobb enn kun den vi ser når han har ballen, og det sa Norling også.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Enig med Klaus her. Hassan må spille, og som en bonus får han satt et ekstremt verdig punktum som spiller i Brann. Vinn-vinn.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

All den tid Hassan er best og gjør de andre bedre så må han spille.
Er du god nok er du ung nok :-)

Og når det gjelder midstoppere så håper deg Grønner og Mosjov holder seg langt unna kortstokken får vi har ikke råd til karantener
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dragn

Piotr
Vindheim - Grønner - Mojsov - Demir
Skaanes - Fakiri - Haugen - Larsen
Orlov - Barmen

Nixon

Piotr
Vindheim - Grønner - Mojsov - Demir
Skaanes - Fakiri - Haugen - Huseklepp
Orlov - Lorentzen
Rød makt på Hansa

Lasaron

Ja, det er mange gode grunner til at Fakiri skal spille. Når det gjelder Barmen som spiss rangerer jeg både Huse, Dramé og Lorentzen foran.
Tren på langskudd

Spelaren

             Orlov - Huseklepp
Larsen - Fakiri - Haugen - Skaanes
Demir - Mojsov - Grønner - Vindheim
                 Leciejewski

Men presidentens frekke Klepp på ving og Lorentzen med sting i boksen er spennende.
Gå av.

Tom C

Jeg holder en knapp på Nixons lag, med forutsetning om at Larsen får en halvtime på vingen, når Huskelappen har bommet ferdig og løpt seg tom.
Aldri mer Obos....

dudo

Ja, jeg vet vi spiller 4-4-2, og ja, jeg vet dette aldri kommer til å skje, men jeg kunne tenkt meg å se denne oppstillingen:

Piotr

Vindheim - Grønner - Mojsov - Demir

                          Haugen/Hassan
           Skaanes               Barmen

Huseklepp                              Larsen
                           Orlov

Skaanes og Barmen som indreløpere, backene som breddeholdere, vingene søker innover og bytter side, og tar også andreballene etter duellene Orlov har vært i. Stor fart og gode ballbehandlingsegenskaper skal gjøre det enklere å bryte gjennom backleddet til B/G. Skaanes og Barmen skal gå på løp inn i boks, Haugen skal distribuere baller ut på sidene til enten back eller kanter.

Vi får mer kontroll sentralt, Skaanes har etterhvert vist seg å være god nok til å ta en plass sentralt, vi får brukt Haugen på en fornuftig måte og boks-egenskapene til Barmen. Orlov vil i større grad komme til på innlegg fra siden, og hurtigheten og teknikken til Huseklepp og Larsen får betraktelig bedre vilkår når de kan søke inn mellom back og stopper samtidig som Orlov binder opp minst en av stopperne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Baunebob

Tenker også at Huse kan få plass på vingen da verken Askar eller Larsen har imponert der (dog har vel alle imponert mer enn Huseklepp, men potensialet hans er stort).

Uansett så er det en sinnsykt viktig match på fredag. Mye publikum og muligheten til å få en solid opptur med to strake. Taper vi denne er det litt tilbake til start igjen, mens øvre tabellhalvdel drar i fra.

aleksanderhjelleseth

BG stiller vell med sitt vanlige 4-3-3, med raske vinger og hele dritten. Så da bør vi vell ha kanter som kan gjøre en god defensiv jobb. Dette er mitt forslag.

         Piotr

Vindheim-Grønner-Mosjov-Demir

Skaanes-Badji-Fakiri-Askar

             Larsen
             Orlov



Lasaron

Svein Oddvar Moen som dommer. Han er vel kanskje blitt Norges beste dommer.
Tren på langskudd

Tifo

TIFO-dugnader før kampen på fredag:


Onsdag klokken 17:00. Rommet mellom inngang 1 og 2. Døren på utsiden av tribunen vil være åpen. Mest sannsynlig blir arbeidet innendørs hele kvelden.

TORSDAG KLOKKEN 16:00
Dette er den viktigste dagen for dugnad. Flere vi er, raskere blir vi ferdig!
Vi jobber inne på Frydenbøtribunen, inngang 12 vil være åpen. Her holder vi på helt til vi blir ferdig, det kan fort ta noen timer, avhengig av oppmøte.

Satser på et fantastisk show ved innmarsj på fredag
.:Tifo-gruppen:.

Corran

Med disse raske glimt spillerne som sikkert kommer til å storme Brann forsvaret så kunne jeg vurdert Sævarson på høyrekanten. Askar og Larsen (når han har startet kamper) har ikke overbevist så langt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Belfort

Vi må for all del ikke slippe inn mål først i denne kampen. Et Glimt som kan ligge bakpå mens Brann må frem er veldig lite gunstig.

Lasaron

Quote from: Corran on May 13, 2014, 23:07:58 PM
Med disse raske glimt spillerne som sikkert kommer til å storme Brann forsvaret så kunne jeg vurdert Sævarson på høyrekanten. Askar og Larsen (når han har startet kamper) har ikke overbevist så langt


Nja, mest nei. Sæv er bedre offensivt enn defensivt. Men slik Brann spiller vil en høyreback få mer rom fremover enn en høyreflanke. Jeg tror Sæv trenger rom, og at han faller gjennom når det blir trangere.
Jeg vil satse på Larsen og Skaanes, og når Hansson er ferdig med ungdomsskolen bør han få sjansen til å vise seg bedre enn Askar.
Tren på langskudd

Torvanger

Hvorfor skal Fakiri fases ut? Er han god nok spiller han.

Klaus_Brann

Det er jo for at yngre krefter kan være klar for nivået og spillestilen den dagen han ikke er god nok lenger, men selvsagt skal han spille hvis han er bedre enn konkurrentene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Han skal fases ut pga at de yngre spillerne skal etter hvert vise seg bedre en ham slik at han kan være kun trener. Men grunnen til at han er "hentet" inn igjen er jo at de unge ikke har klart å ta nok steg slik at han kan pensjonere seg som spiller
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

TCAC

Hadde vi vært i siste femtedel av sesongen og ligget i midt på tabellen, så hadde jeg skjønt argumentet om å bruke de yngste fremfor de beste. Men denne sesongen er på ingen måte over. El Fakiri er dessverre vår soleklart beste midtbanespiller, og skal selvsagt spille.

Lasaron

Det meldes opplett og 12-13 grader i morgen. Lett bris fra sør.
Tren på langskudd

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."


Klaus_Brann

Kanskje Krøvel kan komme med noe statistikk som sier at de siste gangene vi har møtt Glimt har vi tapt de fleste gangene?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on May 16, 2014, 01:15:25 AM
Kanskje Krøvel kan komme med noe statistikk som sier at de siste gangene vi har møtt Glimt har vi tapt de fleste gangene?


Nei, men BA forteller i stedet at Glimts trener aldri har tatt poeng i Bergen. Så BA har nå dobbeljinxet!

Men vi anti-jinxer ved å si at Norling aldri har vunnet en 16.mai-kamp i Norge...
Legg ned hele klubben!

Tom C

Aldri mer Obos....

tintin

No e vi på gang og klinker til med en 6-1 seier, trond olsen utvist etter 22 minutter etter overfall på vindheim.

Lasaron

Spent på trafikkforholdene i dag. På den ene siden blir det fullt hus. På den andre siden er det, historisk sett, en lav andel som kjører 16. mai. Er så mange som drikker på forhånd. Og så har du rushtrafikken som kanskje ikke helt har gitt seg enda. Men flere slutter kanskje ekstra tidlig på jobb 16. mai. Og så har du alle trafikkuhellene nå i ettermiddag, køene kan forplante seg.
Tren på langskudd

Lasaron

Forøvrig er dette en kamp der vi som publikum bare må klinke til. I dag kan vi virkelig være en 12. mann. Bodø/Glimt har bare Trond Olsen som er noenlunde vant med mye folk. Gir vi skikkelig gass fra oppvarmingen av, først og fremst heiing på eget lag, men også skriking på dommeren og piping på Glimt, da vil de skjelve i de stygge buksene sine. La de få møte trollet!
Tren på langskudd

Lasaron

Det meldes 12-13 grader, opplett og kanskje gløtt av sol.
Tren på langskudd

tintin

Nissestad i mål, så piotr kjenner skaden fra sist... øvretveit på benken

krakra


tintin

såpass, pga skaden? eller noe ant eg har gått glipp av?

Belfort

Dette er virkelig krise! Nisse holder ikke andredivisjons nivå

krakra

Nei. Det står på Brann. Private årsaker




Belfort

Er redd for at dette blir kampavgjørende i kveld

tintin

blir fort enten eller...håper han kommer seg greit gjennom... skulle det (gud forby) gå skikkelig på rævva så kommer han til å få det tøft videre... tipper eg..

dudo

Han viste i cupen at dette han bli mer spennende enn hva godt er. Ikke bra.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brann4


Spelaren

May 16, 2014, 16:48:14 PM #44 Last Edit: May 16, 2014, 16:55:56 PM by Spelaren
Huff, no går det på ræven igjen. Nissestad har ihvertfall fått kjenne på nervene. Huff det var litt vel spennende.
Gå av.

Spelaren

Midtstopperne våre har gjort mye rart innledningsvis. To forholdsvis store sjanser forært B/G pga rot og dårlig kommunikasjon.
Gå av.

krakra


krakra

Fakiri/Vindheim-linken i fyr og flamme

Spelaren

Flott angrepsfotball, det mangler litt i presisjonen helt inn men guh kor fint det e.
Gå av.

Spelaren

Og no venter eg bare på et "typisk" billig baklengsmål.
Gå av.

Go Up