• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Bodø/Glimt 16.05.14 kl 18:00

Started by Lasaron, May 12, 2014, 14:58:44 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Markmus

Quote from: Joggi Bogga on May 16, 2014, 19:10:14 PM
Jeg aksepterer at det tar tid å spille inn en såpass omfattende stilforandring som det vi gjør.

Når dette funker, så vil vi oppleve at det er utrolig gøy å ha med Brann å gjøre. Vi spillte oss så dypt ned i en defensiv hengemyr av manglende kombinasjoner, ødeleggende nerver og ambisjoner om middelmådighet at vi egentlig har kommet sånn passe greit i gang med snuoperasjonen.

Vi har en god del fine spillere i klubben. Det er gøy å se på det offensive spillet.
At vi får 0-1 i dag endrer alt.

Bakover kan vi endre mye i sommer med 5 mill og griseflaks eller en person med teft som styrer lommeboken.

Når alt dette er sagt, så bør vi si opp kontrakten med Huseklepp. Han sprer dårlige vibber til medspiller og fans slik han holder på. Han gir F. Og han tjener klart best. En dødelig miks for god klubbkultur.


Ka du ve?

Joggi Bogga

Quote from: ostraume on May 16, 2014, 19:45:19 PM
Og herregud så nyttig Bård Finne hadde vært.


Helt enig.

Sykt å tenke på at savnet av Finne så vel som en rekke andre ting som ikke funker faktisk er en del av den enorme kostnaden det er å ha nek som Nilsen&Skarsfjord til å styre skuten så lenge.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

dudo

Jeg får bare opp mobilsiden til vglive, har noen sjansetabellene for og imot?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Joggi Bogga

Quote from: Markmus on May 16, 2014, 23:47:09 PM
Quote from: Joggi Bogga on May 16, 2014, 19:10:14 PM
Jeg aksepterer at det tar tid å spille inn en såpass omfattende stilforandring som det vi gjør.

Når dette funker, så vil vi oppleve at det er utrolig gøy å ha med Brann å gjøre. Vi spillte oss så dypt ned i en defensiv hengemyr av manglende kombinasjoner, ødeleggende nerver og ambisjoner om middelmådighet at vi egentlig har kommet sånn passe greit i gang med snuoperasjonen.

Vi har en god del fine spillere i klubben. Det er gøy å se på det offensive spillet.
At vi får 0-1 i dag endrer alt.

Bakover kan vi endre mye i sommer med 5 mill og griseflaks eller en person med teft som styrer lommeboken.

Når alt dette er sagt, så bør vi si opp kontrakten med Huseklepp. Han sprer dårlige vibber til medspiller og fans slik han holder på. Han gir F. Og han tjener klart best. En dødelig miks for god klubbkultur.




Tror deler av dette kan knyttes til at vi ikke har en naturlig målskårer. � gi Orlov ballen på 16 meter betyr egentlig ingenting. Han putter når han får ballen 2 måter fra målstreken, men han skaper intet alene. Men en avslutter ville vårt press, både i dag og mot Stabæk, generert en håndfull mål tilsammen.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Ricky

Quote from: Utmedsnolken on May 16, 2014, 22:21:21 PM
Bra trykk mot slutten med direkte spill bla med langpasninger fra forsvar mot Barmen. En idé å prøve dette litt mer i kamper? Godset bruker jo kovacs med stor suksess hvis finspillet går trått


Kovacs er jo farligere på hodet enn alle våre utespillere stablet oppå hverandre

Spelaren

Quote from: dudo on May 16, 2014, 23:52:35 PM
Jeg får bare opp mobilsiden til vglive, har noen sjansetabellene for og imot?


Litt kludrete å lime inn, men det er sånn:


MÃ¥lsjanser for:
Snitt:
Tot./Ant. kamper
1.
Molde
6,78
(61/9)
2.
Brann
5,89
(53/9)

Viking
5,89
(53/9)
4.
Rosenborg
5,44
(49/9)
5.
Strømsgodset
5,00
(45/9)
6.
VÃ¥lerenga
4,89
(44/9)
7.
Sarpsborg 08
4,78
(43/9)
8.
Bodø/Glimt
4,56
(41/9)
9.
Aalesund
4,44
(40/9)

Odd
4,44
(40/9)
11.
Lillestrøm
4,33
(39/9)
12.
Start
4,22
(38/9)
13.
Sandnes Ulf
4,00
(36/9)
14.
Stabæk
3,78
(34/9)
15.
Sogndal
3,67
(33/9)
16.
Haugesund
3,11
(28/9)

MÃ¥lsjanser mot

MÃ¥lsjanser mot:
Snitt:
Tot./Ant. kamper
1.
Molde
3,00
(27/9)
2.
Viking
3,44
(31/9)
3.
Odd
4,00
(36/9)

Start
4,00
(36/9)
5.
Strømsgodset
4,44
(40/9)

Lillestrøm
4,44
(40/9)
7.
Haugesund
4,56
(41/9)
8.
Rosenborg
4,67
(42/9)
9.
Sogndal
4,89
(44/9)
10.
Sandnes Ulf
5,00
(45/9)
11.
Bodø/Glimt
5,11
(46/9)

Brann
5,11
(46/9)
13.
Sarpsborg 08
5,44
(49/9)
14.
VÃ¥lerenga
5,56
(50/9)
15.
Aalesund
5,67
(51/9)
16.
Stabæk
5,89
(53/9)
GÃ¥ av.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Ut fra sjansene så skulle selvsagt Brann vunnet kampen. Samtidig, er det ikke litt typisk ett lag som ikke helt har gode nok (og stabile nok) spillere å ta litt ekstra sjanser for å skape disse sjansene. Og deretter ikke klare å sette de samme sjansene. Og rote seg bort i eget forsvar så de få sjansene motstander får omtrent er ferdigscoret?

Det begynner å bli ett lite mønster i dette. Nå tror jeg fortsatt ikke vi er i nedrykkskampen helt inn, men jeg tror også 9. plassen jeg tippet begynner å se ganske blink ut.

En liten trøst på en sort dag får det være en trøst at vi ikke var alene. Bare Strømsgodset vinner hjemme denne runden. Ganske spesielt.

Torvanger

May 17, 2014, 06:15:29 AM #158 Last Edit: May 17, 2014, 06:27:31 AM by Torvanger
Nissestad kan ijke gjøre annet enn å gjøre jobben sin, men faktum er at vi tapte kampen pga Piotrs uteblivelse. Der Ondrasec feberredder et knallskudd fra Barmen går 2 lette skudd inn.Og når Demir har på seg klovnehatten på 0-2 blir alt god natt. Demir er en spiller som er veldig rusete i stilen, fremoverbøyd og lite avslappet, jeg har bare ventet på at de virkelig store tabbene skulle komme. Brann spiller faktisk en god kamp alt i alt.

Skaanes bør for øvrig øve på innlegg, han blåste tre potensielle supersjanser i 1 omgang ved å dundre innleggene over egne spilere og ut.til motsatt cornerflagg. Han må lære seg å ta det mer rolig og sikte mer, han hadde et hav av tid. Og hvorfor tar Hus fortsatt cornere? Han når ikke inn lenger.

blobby winters

Hjemmetap mot bunnlagene Stabekk, Bodø, Haugesund !! Lover ikke bra dette.

De unge (bortsett fra keeper i dag) gjør sakene sine bra synes jeg. Men, de etablerte koster oss sinnsykt dyrt med penger og bidrar med nesten ingenting utpå banen.

Hvem er ansvarlig for scouting i Brann? Jeg sliter å komme på 1 spiller som folk flest er enige om var et godt kjøp de siste 3/4 årene.

Lasaron

Veldig skuffet. Medaljehåpet er ute. Fornøyd om det blir øvre halvdel. Dette hadde jeg ikke ventet.

Jeg syntes Glimt spilte helt elendig i begynnelsen, men vi klarte ikke utnytte det. Dårlig! Og så er de effektive der vi ikke er det, og de gjør ikke slike totale feil. De vant fortjent. Flaut! Igjen.

Hyggelig for Lorentzen.
Tren på langskudd

Torvanger

Gode lag utnytter tilfeldighetene som oppstår i fotballkamper og scorer også på sjansene, det gjør ikke Brann, ergo ligger laget på nedre fjerdedel. Inntil det bedrer seg vil klubben blø økonomisk. Og hvorfor i helvete har RBH & co budsjettert med 13300? Enhver idiot skjønner at 10.000 er mer realistisk. Mye ble ødelagt ifjor, bl.a har gamlingen min, som har fulgt klubben siden 63 fått nok. Hvorfor skal man plage seg selv med å følge et så ustabilt lag?

Ricky

Quote from: Torvanger on May 17, 2014, 09:09:00 AM
Mye ble ødelagt ifjor, bl.a har gamlingen min, som har fulgt klubben siden 63 fått nok. Hvorfor skal man plage seg selv med å følge et så ustabilt lag?


Det tok ham 51 år å oppdage at Brann er ustabile?

Torvanger

Hovedsaken er vel at han har fått nok. Og han er ikke alene. Jeg gir meg ikke dog.

aleksanderhjelleseth

Når det gjelder Barmen, første halvtimen i går var det beste jeg har sett av han. Han var virkelig på hugget før det gikk til helvette. Med maks uttelling kunne han hatt 3mål igår, men det vill seg liksom ikke.
Synest vi skal forsette med Barmen/orlov mot sogndal. Huse er helt utav det. Lorentzen er en naturlig goalgetter og kommer til å få en flott karriere, han nærmer seg moden for mer spill.

Ricky

Quote from: Torvanger on May 17, 2014, 10:57:54 AM
Hovedsaken er vel at han har fått nok. Og han er ikke alene. Jeg gir meg ikke dog.


Personlig har jeg bare gÃ¥tt pÃ¥ Stadion siden ca 1989, men har vel kanskje aldri følt at det har vært enklere Ã¥ støtte et Brann-lag - "win or lose" - enn akkurat nÃ¥.  Men mulig det blir litt annerledes nÃ¥r man har sett de fleste av spillerne helt fra de var innbyttere for Brann 2.

Markmus

Quote from: blobby winters on May 17, 2014, 06:40:55 AM
Hvem er ansvarlig for scouting i Brann? Jeg sliter å komme på 1 spiller som folk flest er enige om var et godt kjøp de siste 3/4 årene.


Piotr?

Ojo var også et godt kjøp, men avsluttet naturligvis med en fadese.

Torp (med mindre hjertestansen skal brukes mot at han var et godt kjøp).
Ka du ve?

Jose Arrogantio

Ja, Piotr, Ojo og Torp er soleklare.

Jeg vil si at både Askar og Haugen var gode kjøp også, med pris tatt i betraktning.

Corran

Ikke enig ang Askar og Haugen var det vel Bataljonen som kjøpte :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Markmus

Jeg syns Askar var et godt kjøp. Skader er vanskelige å fortutse.
Ka du ve?

Jose Arrogantio

Askar har vært blant vÃ¥re mest skapende i et par sesonger og passet godt inn i  Skarsfjords system.

At han har vært dårlig så langt i år er nok en konsekvens av skader pluss nytt spillesystem som ikke passer ham like godt. Men jeg synes en relativt billig spiller som skaper mer enn de fleste andre i minst to sesonger er et godt kjøp.

Og at Bataljonen betalte for Haugen er det jeg mener med at det var et godt kjøp. Brann betalte ingenting for en spiller som har etablert seg som fast på midtbanen.

Corran

Asker syntes eg var dritt dårlig spesielt i fjor Ja han har fått en del målpoeng men han er ikke flink hjemover og veldig mange mål de to siste sesongene til Skars kom på vår høyre side.
Synes heller ikke han har bidratt så mye mer framover en de poengene han har fått
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dragn

Askar var rett kjøp da han kom inn, en kar med fart og vilje/evne til å skyte.

Problemet med kjøpene våre de siste årene, egentlig i hvert fall alle år siden 04, er hvor høyt vi lønner spillerne. Det at Drame runder 500 000 som fast benkesliter, uten å ha bevist _noe_ i TL, og Huseklepp sin fantomlønn som mildt sagt er beyond latterlig, ut ifra prestasjonene

Kagain

Quote from: dragn on May 19, 2014, 08:25:37 AM

Problemet med kjøpene våre de siste årene, egentlig i hvert fall alle år siden 04, er hvor høyt vi lønner spillerne. Det at Drame runder 500 000 som fast benkesliter, uten å ha bevist _noe_ i TL, og Huseklepp sin fantomlønn som mildt sagt er beyond latterlig, ut ifra prestasjonene


Når det gjelder Dramé ble han jo hypet veldig her på forumet (og andre steder) etter en alldeles glitrende treningskamp (?) mot Man Utd. Det var vel derfor Brann slengte en, forholdende tatt i betraktning, svært slump med penger i lønn til han. For å hente en de så på som en signering av Mikel-klassen. Så langt har han ikke innfridd, men hadde han gjort det regner jeg med at jeg og flere med meg hadde hyllet Brann for å huke tak i en sånn fyr til en såpass ok lønn. Men vi får se.

Jose Arrogantio

Dramé er 18 år. Han er en kar som ble hentet for fremtiden. Folk må være litt tålmodige, han var neppe ment å være i førsteelleveren allerede, ellers hadde vi ikke vært så lysten på å hente Orlov som vi var.

dragn

Quote from: Jose Arrogantio on May 19, 2014, 14:07:03 PM
Dramé er 18 år. Han er en kar som ble hentet for fremtiden. Folk må være litt tålmodige, han var neppe ment å være i førsteelleveren allerede, ellers hadde vi ikke vært så lysten på å hente Orlov som vi var.


Ingen som sier annet heller. Men det er likevel rått å høre på hvor mange millioner vi går i underskudd fordi vi ikke har nok publikum, når vi betaler så mye for de spillerne vi har.

Jeg er for å lønne de gode spillerne bra. Men det er søren meg ikke mange som storspiller eller har storspilt de siste åra.

Gulløl

Fredrik Haugen ute med skadde mot Sogndal. Da var ikke Norling helt borte likevel når han byttet ute Haugen i pausen mot B/G. Haugen sliter tydeligvis med noe skadegreier.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Klaus_Brann

Legg de ut på facern i stedet neste gang. Den bildeviseren på bataljonen.no holder 1998-nivå;)
Forøvrig en god jobb med tifoen!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Vet, utrolig plagsomt å se bilder på nettsiden her. Det jobber visst med noen forbedringer.

Takker.

Go Up