• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Aafk - Brann 10.05.2014

Started by Northside, May 05, 2014, 12:12:23 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Såå herlig med Vindheim som tar seg noen sekunder ekstra med den lille jentungen blant supporterne.
Gå av.

Baunebob

Helt vidunderlig. Vi får igjen litt av flaksen vi manglet mot Stabæk. 1.omgang er årsbeste.

Christian

Vindheim etter kampen: Strålende fornøyd, ung, bergensk matchvinner. Hææærlig!

Gulløl

Fy faen den 3 poengeren smakte  :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Stopperparet er iallefall satt. Rydder ikke alt, men uendelig mye bedre enn vi har sett tidligere i år.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on May 10, 2014, 17:44:28 PM
Quote from: Gulløl on May 10, 2014, 17:43:00 PM
At Vindheim presterer så høyt i de første to kampene er grådig sterkt. Og han er bare 18 år. Potensiale til å bli beste lokale høyreback siden Brendesæter.


Høh, Dahl var vel lokal nok?


Ja, men han sier jo beste lokale siden Brendesæter, ingenting feil med det vel?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: ostraume on May 10, 2014, 18:16:05 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on May 10, 2014, 17:42:34 PM
Fin fin scoring av Vindheim og nydelig assist fra Kasper. Bytte inn Huse i 65 min visst det fremdeles er 0-1, da blir det massive rom. KONTRE KONTRE KONTRE.


Og Huse kommer inn etter 65 min. Norling, er det deg?


Det var vel et rimelig ventet bytte. Ikke mange andre endringer vi kan gjøre med den benken vi hadde i dag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Dette var nydelig. Utvilsomt årsbeste.
At vi får et bra trøkk mot oss i 2. er tilnærmet uungåelig når de må jage mål. Det vi kunne og burde gjort var å fortsette å tørre å holde ballen litt oftere, og ikke minst må vi utnytte de enorme kontringsrommene når Aafk presser oss. Vi burde avgjort denne på én av de gigantiske sjansene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

fy faen så herlig! Beholder Vindheim bakkekontakten kommer han til å nå veldig langt, det er det ingen tvil om!
I kveld blir det feiring med fyrstekake og hjemmelaget plommekompott!

TCAC

Herregud, så deilig med borteseier. Vår tredje i serien siden 2012 eller noe?

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on May 10, 2014, 18:53:21 PM
Quote from: Spelaren on May 10, 2014, 17:44:28 PM
Quote from: Gulløl on May 10, 2014, 17:43:00 PM
At Vindheim presterer så høyt i de første to kampene er grådig sterkt. Og han er bare 18 år. Potensiale til å bli beste lokale høyreback siden Brendesæter.


Høh, Dahl var vel lokal nok?


Ja, men han sier jo beste lokale siden Brendesæter, ingenting feil med det vel?


Eg mener at Dahl var bedre enn Brendesæter, men er det høyforræderi det?  ;)
Gå av.

Baunebob

- Fakiri bør spille fast og bære kapteinsbindet.
- Mojsov og Grønner til Norling er sikker på Demidovs nivå. Da bør Mojsov ut.
- Barmen gjør det helt kurant (minus) i angrep, men Drame eller Huse bør få sjansen 16.mai.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on May 10, 2014, 19:01:04 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 10, 2014, 18:53:21 PM
Quote from: Spelaren on May 10, 2014, 17:44:28 PM
Quote from: Gulløl on May 10, 2014, 17:43:00 PM
At Vindheim presterer så høyt i de første to kampene er grådig sterkt. Og han er bare 18 år. Potensiale til å bli beste lokale høyreback siden Brendesæter.


Høh, Dahl var vel lokal nok?


Ja, men han sier jo beste lokale siden Brendesæter, ingenting feil med det vel?


Eg mener at Dahl var bedre enn Brendesæter, men er det høyforræderi det?  ;)


Hehe, det er det nok, men samtidg kan du argumentere for at han var med å ta gull;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Markmus

Quote from: aleksanderhjelleseth on May 10, 2014, 17:42:34 PM
Fin fin scoring av Vindheim og nydelig assist fra Kasper. Bytte inn Huse i 65 min visst det fremdeles er 0-1, da blir det massive rom. KONTRE KONTRE KONTRE.
Ka du ve?

Joggi Bogga

Nå er vi på øverste halvdel av formtabellen.

To veldig vinnbare kamper står foran oss i bodø hjemme og sogndal borte.

Det betyr at vi lett kan stå med 14 poeng og skyhøy selvtillit etter 10 kamper, en tredjedel av sesongen. Optimisme i spillergruppe, publikum og investorer. Dette kan bli veldig bra.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

brann89

Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Limstift

For en deilig seier og deilig kok!


Mojsov var ENORM idag.
Alle må gå!

nero

Quote from: kabelmann on May 10, 2014, 19:20:47 PM
Quote from: ostraume on May 10, 2014, 18:44:47 PM
1-7-19! jadda!


Nei nei, nå begynner vi på nytt :)

1-0-0

Ja! ;D Nå er det 1-0-0!
Det verste er jo at det var nokså fortjent seier også! Legg vekk det verste idiotiet i bakre rekker så kan det begynne å ligne på noe!
Lions led by donkeys.

Lasaron

Herlig!!!!!!!!!  :)

Nydelig angrep til målet. Ungguttene leverer virkelig. Legg også merke til at det var Orlov som vant ballen og startet angrepet.
Var ikke fornøyd med at Aalesund hadde så mye ball i andre, men dette var en type seier der det ikke er viktig å se bak resultatet. Enormt viktig seier!
Tren på langskudd

osoerli

Skummelt vi slutta å spela fotball etter 60 minutt.
Altfor lavt press, og altfor lite bevegelse.  Slutta å løpe utan ball. Slikt kjem til å straffa seg mot betre lag enn Aalesund.  Kampane må fullførast heilt inn.  Men første omgang var verkeleg bra.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Torvanger

May 10, 2014, 20:30:50 PM #123 Last Edit: May 10, 2014, 22:15:23 PM by Torvanger
Usigelig godt med 3 bortepoeng! Men det er fortsatt huller å tette defensivt, men det positive var at Mojsov, Grønnerog Piotr tok seg av det som potensielt kunne ha blitt farlig. Det defensive samarbeidet mellom kant og back på begge sider må bli bedre, for det var der det sviktet og bedre lag enn AAFK vil, som en taler foran sier straffe oss hardere.Men nå er Brann uansett mer på gang, Glimt skal få kjørt seg på fredag.

pidre

May 10, 2014, 21:11:00 PM #124 Last Edit: May 10, 2014, 21:12:35 PM by pidre
Bra 1. omgang, skuffande at vi ikkje greier å presterer betre kontringer i 2. omg. Smakte godt med seier, men aafk var svake.
Saludar a los monos!

Corran

Fantastisk deilig med seier i dag og bak resultatet er det mye å plukke på :-)
Også deilig at Vindheim har danket ut Sævarson. Har ventet på en høyreback i to sesonger nå.
Ellers er midtstopperne litt bedre og klokere. Ja Grønner driter seg litt ut og er feilplassert noen ganger og Mosjov lager teite frispark og selger seg litt men alt i alt så er det stigning i kvalitet de siste kampene.
Sentral midt var bra i dag og både Haugen og Barmen trenger en rutinert spiller som bevarer roen ved siden av seg. Norling nevnte også dette i intervju etter kampen.
Svakest i dag (igjen) var Askar som er svak framover og dritt hjemover. La merke til at vi startet med mest problemer på venstre kan men når Askar byttet til høyre kant så flyttet problemene seg litt (positive vinklingen er å si at de var best på høyre siden til Skaanes byttet over på venstre)
Kan Sævarson være et alternativ på høyre kant? Han gjorde seg ikke bort der og det kan gi litt mer defensiv trygghet.
Vel drit i det dårlige fram til i morgen No skal vi suge litt på karamellen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dr_cyanid

Quote from: pidre on May 10, 2014, 21:11:00 PM
Bra 1. omgang, skuffande at vi ikkje greier å presterer betre kontringer i 2. omg. Smakte godt med seier, men aafk var svake.


Enig. Å ikke utnytte kontringsmulighetene bedre mot slutten kunne blitt skjebnesvangert. Huseklepp enormt dårlig da han kom inn. Bidro fint lite.

TCAC

Quote from: dr_cyanid on May 10, 2014, 22:41:41 PM
Quote from: pidre on May 10, 2014, 21:11:00 PM
Bra 1. omgang, skuffande at vi ikkje greier å presterer betre kontringer i 2. omg. Smakte godt med seier, men aafk var svake.


Det var ikke angrepsspillerne som var hovedproblemet i andre omgang. Vi gjorde nesten helt konsekvent feil valg da vi vant ballen langt bak på egen halvdel. Veldig ofte småspill i forsvaret som gjorde at AaFK vant ballen høyt, mens mange av de få gangene vi faktisk hadde muligheten til å spille oss ut endte det med poleballer som ikke traff Orlov.

Jeg har et stort håp om at planen om å spille oss ut av så godt som alle vanskelige situasjoner kan fungere på sikt, men hittil i sesongen er det nettopp det som kanskje er vår største svakhet. Da får ikke angrepsspillerne gode arbeidsforhold.

nero

Quote from: TCAC on May 10, 2014, 23:38:55 PM

Jeg har et stort håp om at planen om å spille oss ut av så godt som alle vanskelige situasjoner kan fungere på sikt, men hittil i sesongen er det nettopp det som kanskje er vår største svakhet. Da får ikke angrepsspillerne gode arbeidsforhold.

Enig. Satt med hjertet i halsen lenge, i hvert fall til jeg så hvor udugelige AaFK egentlig var.
Lions led by donkeys.

Huff

Enig og uenig, rotete småspill i de bakre rekker ødela mye i 2.omgang, her synes jeg spesielt Demir gav bort ballen en del. Når dette er sagt skal vi på dette tidspunkt lede mer mer enn ett, og Grytebust var hjemmelagets beste spiller, noe som gjør at jeg irriterer meg over kommentatorenes sympati for stakkars AAFK som hadde fortjent bedre.

Likevel synes jeg en ser tendenser til at balltrillingen funker i første omgang. Vi klarer å lokke en del motspillere frem til et plutselig taktskifte gjør at våre balltrillere på back og sentr.midtbane suser fremover, mens AAfks spillere blir stående igjen med stopperne våre og er totalt utmanøvrert. En fin måte og skape overtall og ''kontrnger'' mot etablert forsvar.

Corran

Er ikke tvil om at spillestilen fungerer bedre med de to backene i går en med de 2 alternativene vi har på back. Husk også at hvis en så på Liverpool i fjor så rotet de mye på samme måte som Brann i år De hadde mye feilpasninger som gjerne endte med baklengs og se på dem i år når de har fått spilt inn systemet. Rodgers sa også i fjor at de måtte få lov å gjøre litt feil fram til stilen satt seg.
Litt det samme kan det være Brann må igjennom (på et litt annet nivå)

Det virker også for eg at litt av svakheten vår ligger hos Askar for defensivt og småspill ut fungerer dårligst på den siden han er til enhver tid.

Føler også at Grønner og Mosjov begynner å gjøre mer riktig i småspillet der de varierer med å slå langt (Grønner begynt å treffe mer med de lange ballene) og småspill til backer/midtbane

Godt mulig jeg er litt overpositiv i dag etter en sjelden borteseier, men det er vel lov :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Northside

Herlig seier. Var på sist borteseier i August også, så dette var bra.

Litt av det jeg likte i går med spillet er at vi aldri la oss skikkelig bakpå. Hadde Skarsfjord ledet 1-0 på bortebane ville vi hatt 10 mann i forsvar resten av kampen. Ingen av byttene til Norling var defensiv heller?

Vi på tribunen gjorde en fin figur, men veldig lite Brann-supportere.



Bilder fra kampen:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.740787575941613.1073741838.149857955034581

Reisebrev:
http://bgg08.com/index.php/10-matches/44-aalesund-brann-10-05-2014

Spelaren

Fjeset til Mojsov er herlig.
Gå av.

brann89

Hærlig ansikt utrykk fra Mojsov, manglet berre Piotr der så hadde det vært fullkommet!
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Klaus_Brann

Quote from: Northside on May 11, 2014, 12:39:55 PM
Herlig seier. Var på sist borteseier i August også, så dette var bra.

Litt av det jeg likte i går med spillet er at vi aldri la oss skikkelig bakpå. Hadde Skarsfjord ledet 1-0 på bortebane ville vi hatt 10 mann i forsvar resten av kampen. Ingen av byttene til Norling var defensiv heller?

Vi på tribunen gjorde en fin figur, men veldig lite Brann-supportere.



Bilder fra kampen:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.740787575941613.1073741838.149857955034581

Reisebrev:
http://bgg08.com/index.php/10-matches/44-aalesund-brann-10-05-2014


Hvorfor har dere begynt med italiensk banner?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: osoerli on May 10, 2014, 20:20:24 PM
Skummelt vi slutta å spela fotball etter 60 minutt.
Altfor lavt press, og altfor lite bevegelse.  Slutta å løpe utan ball. Slikt kjem til å straffa seg mot betre lag enn Aalesund.  Kampane må fullførast heilt inn.  Men første omgang var verkeleg bra.


Jeg tror spillerne rett og slett var dauslitne.
Ka du ve?

Northside

Quote from: Klaus_Brann on May 11, 2014, 13:35:25 PM
Hvorfor har dere begynt med italiensk banner?


Står i reisebrevet ;)

Klaus_Brann

Så det nå, så først bare bildene og undret;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Som alltid har jeg problemer med å ta seriøst en gruppe som har behov for å sladde ansiktene sine. Pretensiøst klovneri!
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: Nixon on May 11, 2014, 15:05:07 PM
Som alltid har jeg problemer med å ta seriøst en gruppe som har behov for å sladde ansiktene sine. Pretensiøst klovneri!


Nå har vel du mislikt oss fra dag 1, så det tar jeg ikke så fryktelig trist. Klovn

crm

Quote from: Nixon on May 11, 2014, 15:05:07 PM
Som alltid har jeg problemer med å ta seriøst en gruppe som har behov for å sladde ansiktene sine. Pretensiøst klovneri!


Har problemer med å ta folk som kritiserer andre som forsøker å skape liv og stemning seriøst
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Spelaren

Quote from: crm on May 11, 2014, 15:23:49 PM
Quote from: Nixon on May 11, 2014, 15:05:07 PM
Som alltid har jeg problemer med å ta seriøst en gruppe som har behov for å sladde ansiktene sine. Pretensiøst klovneri!


Har problemer med å ta folk som kritiserer andre som forsøker å skape liv og stemning seriøst


Whoosh.
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: crm on May 11, 2014, 15:23:49 PM
Quote from: Nixon on May 11, 2014, 15:05:07 PM
Som alltid har jeg problemer med å ta seriøst en gruppe som har behov for å sladde ansiktene sine. Pretensiøst klovneri!


Har problemer med å ta folk som kritiserer andre som forsøker å skape liv og stemning seriøst


Det er vel ikke akkurat det han gjør, og jeg skjønner undringen, det er jo ikke kjempevanskelig å finne ut av hvem som er i BGG hvis man skulle ønske det, så jeg skjønner heller ikke sladdingen.

Når det er sagt har jeg respekt for den jobben de legger ned både med tifo, god tribunekultur og for å få opp stemningen på Hansa.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: crm on May 11, 2014, 15:23:49 PM
Quote from: Nixon on May 11, 2014, 15:05:07 PM
Som alltid har jeg problemer med å ta seriøst en gruppe som har behov for å sladde ansiktene sine. Pretensiøst klovneri!


Har problemer med å ta folk som kritiserer andre som forsøker å skape liv og stemning seriøst


Kritiserer ikke at de skaper liv og stemning. Det er veldig bra. Men det er det halvkvasi casualgreiene de prøver å være utenom som jeg synes er utrolig tåpelig. Eller er det sånn at bare man synger så er man unntatt kritikk?
Rød makt på Hansa

Corran

Så lenge de ikke skader noen eller setter klubb og andre supportere i dårlig lys så må de vel gjøre som de har lyst til? Hver sin smak. For meg ser det teit ut men hva har det å si hva jeg mener og det gir meg i alle fall ikke rett til å kalle dem pretensiøse klovner
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Klovner og klovneri er fremdeles to forskjellige ting  :) .
Gå av.

Nixon

Quote from: Corran on May 11, 2014, 16:22:58 PM
Så lenge de ikke skader noen eller setter klubb og andre supportere i dårlig lys så må de vel gjøre som de har lyst til? Hver sin smak. For meg ser det teit ut men hva har det å si hva jeg mener og det gir meg i alle fall ikke rett til å kalle dem pretensiøse klovner


He he, har vi egentlig rett til å kritisere noen som helst? Men likevel gjør vi det på dette forumet med spillere, trenere, investorer, sittesvin, tanter, Bataljonen og gudene vet hvem. Så jeg kan ikke helt se hvorfor disse skal være unntaket.

Men noen stor sak er det ikke. Jeg liker de på tribunen og så er det noen greier utenom som jeg ikke helt skjønner vitsen med. Pluss at de er litt hårsåre...;)
Rød makt på Hansa

skuteviken

May 11, 2014, 17:48:51 PM #147 Last Edit: May 11, 2014, 17:52:04 PM by skuteviken
Quote from: Nixon on May 11, 2014, 16:37:00 PM
Quote from: Corran on May 11, 2014, 16:22:58 PM
Så lenge de ikke skader noen eller setter klubb og andre supportere i dårlig lys så må de vel gjøre som de har lyst til? Hver sin smak. For meg ser det teit ut men hva har det å si hva jeg mener og det gir meg i alle fall ikke rett til å kalle dem pretensiøse klovner


He he, har vi egentlig rett til å kritisere noen som helst? Men likevel gjør vi det på dette forumet med spillere, trenere, investorer, sittesvin, tanter, Bataljonen og gudene vet hvem. Så jeg kan ikke helt se hvorfor disse skal være unntaket.

Men noen stor sak er det ikke. Jeg liker de på tribunen og så er det noen greier utenom som jeg ikke helt skjønner vitsen med. Pluss at de er litt hårsåre...;)


Gjennomsnittsalderen er ikke så høy heller da, så kritikken blir litt som å kalle barneskoleelever barnslige. Det er en ungdomsgreie og en lidenskap, det er da bedre enn at de som går på sosialen og er formiddagsgjester på fotikken er toneangivende ;)

EDIT: Det alternative miljøet i Bergen har godt av litt mangfold, og ikke bare eldre mennesker, men at spenningssøkende ungdommer ser at det er et alternativ til å lefle med halvkriminelle Casuals, eller å bli hyperkommersiell slave der det er antall effekter man har kjøpt på Brannbutikken er det som definerer en som supporter.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

1908

Sladding, finlandshetter +++.. Er jo kanskje ikke så rart at det stort sett er bgg på bussen for tiden....

1908

Quote from: skuteviken on May 11, 2014, 17:48:51 PM
Quote from: Nixon on May 11, 2014, 16:37:00 PM
Quote from: Corran on May 11, 2014, 16:22:58 PM
Så lenge de ikke skader noen eller setter klubb og andre supportere i dårlig lys så må de vel gjøre som de har lyst til? Hver sin smak. For meg ser det teit ut men hva har det å si hva jeg mener og det gir meg i alle fall ikke rett til å kalle dem pretensiøse klovner


He he, har vi egentlig rett til å kritisere noen som helst? Men likevel gjør vi det på dette forumet med spillere, trenere, investorer, sittesvin, tanter, Bataljonen og gudene vet hvem. Så jeg kan ikke helt se hvorfor disse skal være unntaket.

Men noen stor sak er det ikke. Jeg liker de på tribunen og så er det noen greier utenom som jeg ikke helt skjønner vitsen med. Pluss at de er litt hårsåre...;)


Gjennomsnittsalderen er ikke så høy heller da, så kritikken blir litt som å kalle barneskoleelever barnslige. Det er en ungdomsgreie og en lidenskap, det er da bedre enn at de som går på sosialen og er formiddagsgjester på fotikken er toneangivende ;)

EDIT: Det alternative miljøet i Bergen har godt av litt mangfold, og ikke bare eldre mennesker, men at spenningssøkende ungdommer ser at det er et alternativ til å lefle med halvkriminelle Casuals, eller å bli hyperkommersiell slave der det er antall effekter man har kjøpt på Brannbutikken er det som definerer en som supporter.


Gjennomsnittsalderen er ikke så høy heller sier du.. Det ser jo mann når det klistres ALT av div bgg klistermerker på det meste rundtom på turer.. Er det tøft?

Go Up