• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Aafk - Brann 10.05.2014

Started by Northside, May 05, 2014, 12:12:23 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Northside

May 05, 2014, 12:12:23 PM Last Edit: May 05, 2014, 12:45:06 PM by Northside
Er dette kampen hvor vi plutselig, med null forventninger, kliner til med 3 poeng?

Vi har vel ikke vunnet på bortebane i serien siden Odd-kampen i August 2013.
Vi vinner aldri på kunstgress (vinner i grunn ikke på noe som helst underlag).
Vinner aldri mot andre fra kysten her i vest.

Bataljonen har satt opp buss til denne lørdagskampen. Avreise om morgenen klokken 07:00
http://www.bataljonen.no/?page=26&news=1136

dokken

Til info: Avreise 07.00 står det på siden. Og det virker fornuftig. 10.00 hadde vært i overkant optimistisk med buss, ferger og svingete vestlandsveier.

God tur. Dere fortjener det, med 16 timer i buss t/r foran dere. Kan ellers anbefale Hurtigruten tilbake.

Northside

Endret det nå ;)

07:00 bør fungere fint. Grei pause på fergene til å strekke på beina.

Klaus_Brann

Nå har jo Aafk hatt en horribel start og etter oppvaskmøtet snur de det og gruser oss...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Ja, de fikk jo akkurat sin første seier på bortebane, og tar nå sin første seier på hjemmebane for sesongen. Det slår ikke feil.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Tipper Barrantes & co kjører karusell med svimle midtstoppere og vi forærer enda en latterlig straffe til våre motstandere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Nå må folk gi seg med latterlige dommedagsprofetier! Slapp av! Vi taper 7-0!
Legg ned hele klubben!

Jose Arrogantio

Vi kommer til å score mål, slapp av. 8-1 til Aafk.

Northside

Dere måtte jo ødelegge et snev av positivitet!

Jaja, like greit å være forberedt på nederlag, da svir det mindre når vi går av banen med 0 poeng ;)

nero

May 06, 2014, 22:05:06 PM #9 Last Edit: May 06, 2014, 22:06:49 PM by nero
Quote from: Northside on May 06, 2014, 21:58:27 PM
Dere måtte jo ødelegge et snev av positivitet!

Jaja, like greit å være forberedt på nederlag, da svir det mindre når vi går av banen med 0 poeng ;)

Ja, det jo en masse indikatorer på seier her, kunstgress, bortekamp, bortekamp på Vestlandet, kamp mot et bunnlag, vår strålende form for tiden og så videre!
Lions led by donkeys.

Jose Arrogantio

Vi kommer til å være det beste laget

















...i 10 minutter.

Kagain

Men kanskje det akkurat er ti minutter vi trenger for å kjøre over AAFK. Klinker inn 3 mål på rappen (2 for Orlov og 1 for Huseklepp), og så kan noen av stopperne våre lage to tullete straffer senere i kampen, og vi kan fremdeles vinne.

Torvanger

Brann og AAFK er to jevngode lag, det blir en jevn match, der laget som utnytter sjansene best vinner. Det lukter litt uavgjort, 3 poeng ville vært himmelsk.

Gulløl

May 07, 2014, 23:31:33 PM #13 Last Edit: May 07, 2014, 23:47:45 PM by Gulløl
Etter dagens cupkamp. Tror dette er laget Norling satser på mot Aalesund:

                     

Våget Norling å vrake Sævarsson for Vindheim, kan han greit vrake Huseklepp/Barmen på spissplass for Lorentzen til denne kampen. Lorentzen var hakket bedre en Huseklepp i dag og virker mer målfarlig. Lorentsen har ihvertfall kommet foran Dramé i spisskøen. Huseklepp er fremdeles et stykke unna formen selv om forarbeidet til det andre målet i dag var fint.

Tror ikke midtstopper duoen Grønner/Mojsov blir splittet til denne kampen, fungert ganske bra siste kampene og begynner å bli samspilt. Kanskje Norling tenker tanken å gi Demidov et innhopp på sentral midtbane under denne kampen for å teste det ut. Norling er som kjent opptatt å finne noen som kan konkurrere Fakiri ut.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Hanstveit og Sævarson bør ikke ha spilt seg inn på laget igjen etter cupkampen
Tror at Huse starter
I intervju om Lorentzen så sa vel Norling at han sikkert kom til å få sjansen senere i sesongen og i alle fall til høsten Så dermed tviler jeg på at han får sjansen allerede nå
Og så spørs det om ikke han gir Barmen/Haugen sjansen igjen for å se om de har progresjon når de får sjansen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Corran on May 08, 2014, 07:06:11 AMI intervju om Lorentzen så sa vel Norling at han sikkert kom til å få sjansen senere i sesongen og i alle fall til høsten Så dermed tviler jeg på at han får sjansen allerede nå


http://www.ba.no/sport/fotball/article7341241.ece

Brann har bevisst vært forsiktig med Lorentzen fordi belastningen var så stor tidligere i år med mange turer med landslaget i tillegg til Brann sin oppkjøring. Så det virker som at det er fra nå at Lorentzen er med på like vilkår som de andre spissene.
Rød makt på Hansa

Northside

Laget Gulløl satt opp ser spennende ut. Kjør på!

Lasaron

Tren på langskudd

Gulløl

May 08, 2014, 21:32:04 PM #18 Last Edit: May 08, 2014, 21:52:11 PM by Gulløl
Quote from: Lasaron on May 08, 2014, 20:01:54 PM


-   Mojsov bør absolutt ikke vrakes. VÃ¥r beste midtstopper hittil i Ã¥r viser vÃ¥r egen seriespillerbørs. Mojsov var ogsÃ¥ vÃ¥r beste midtstopper i begge cupkampene mot Varegg og Stord viser vÃ¥r egen cupbørs. Og et annet viktig poeng, kontinuitet. Endelig et midtstopperpar som har spilt noen kamper pÃ¥ rad og prestert bra.

-   Tror ikke Skaanes trenger noen pause. Han er lett i kroppen og tÃ¥ler to kamper pÃ¥ en uke. En av vÃ¥re klart beste spillere hittil i Ã¥r. Og har prestert klart bedre en Askar.

-   Dramé har vist veldig lite bÃ¥de for førstelaget og andrelaget i Ã¥r. Lenge siden det han viste i vinter. Kampprestasjoner og det som er vist pÃ¥ trening i det siste har gjort at han i dag er rangert som et fjerdevalg ogsÃ¥ bak Lorentzen. Fikk ikke spilletid mot Stord en gang. Kan ikke sette han inn pÃ¥ laget i en viktig kamp mot Aalesund fordi vi har lyst Ã¥ se han.

Viktig at vi stiller det absolutt beste laget i enhver kamp om det ikke er en helt spesiell grunn for at noen trenger stå over. Tror Norling tenker slik også. At det er litt rullering på de som er jevngode er OK. De som er bak de 11 beste kan bevise at de fortjener mer spilletid gjennom de innhoppene de får og prestasjonene på trening.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Enig med at en IKKE kan hvile Skaanes han er en av våre beste/jevneste spillere
Også enig at Mosjov fortjener å spille. Synes han har vært bedre en Grønner de siste kampene og da har Grønner spilt på sin "vante/favoritt" plass i midtforsvaret. Så om Demi skal inn så mener jeg Grønner ut
Framme ser jeg for meg at Huse og Orlov starter med Lorentzen som en utsider/innbytter. Personlig hadde jeg kanskje valgt å starte med Lorentzen men mulig det er litt for tidlig
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

Om Mojsov fortsetter må ihvertfall Piotr få beskjed om at han er siste pasningsalternativ.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Ja, når jeg ønsker Mojsov ut og Demidov inn møter jeg meg selv litt i døren, jeg som har mast om kontinuitet på stopperplass. Men så har jeg også mast om at jeg har mest tro på nettopp Grønner og Demidov som dette stopperparet, og den troen har jeg fortsatt. Tipper en hjerneblødning hos Mojsov er rett rundt hjørnet, og både Demidov og Grønner passer bedre inn i Norling sin måte å spille på.

Når det gjelder Dramé så er Huse dårlig for tiden, mens Lorentzen gjorde det helt greit mot et andredivisjonslag (som riktignok kjempet som løver).

Mulig det ikke er nødvendig å hvile Skaanes, men kanskje det er lurt.
Tren på langskudd

huleste


Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Satt egentlig og ventet på den.
GÃ¥ av.

Belfort

Ingen tvil om at det virkelig løsner for Barrrrrantes mot oss

pidre

Eit anna poeng med Mojsov er at han er god på offensiv dødball.
Saludar a los monos!

storB

Barrrrrantes har fått en kamps karantene. Der økte våre sjanser til å holde uavgjort ihvertfall de første ti..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Lasaron

Da blir det Melkebaren i Sandnes i morgen. Spennende å se om det er særlig til andre Brannsupportere der.
Tren på langskudd

Falkman

Quote from: storB on May 09, 2014, 20:15:47 PM
Barrrrrantes har fått en kamps karantene. Der økte våre sjanser til å holde uavgjort ihvertfall de første ti..


Hva er det som taler for at han venter ti minutter med å score da?

krøvel vellevold

AaFK med to strake hjemmetap og tre strake hjemme uten seier. Alle skjønner hvordan det kommer til å gå i dag.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

May 10, 2014, 07:54:35 AM #31 Last Edit: May 10, 2014, 12:56:33 PM by krøvel vellevold
a) AaFKs svake hjemmetrend:

AaFKs to siste hjemmekamper i serien: 0-0-2 og 2-4 i målforskjell.
AaFKs tre siste hjemmekamper i serien: 0-1-2 og 3-5 i målforskjell.
AaFKs åtte siste hjemmekamper i serien: 1-3-4 og 6-10 i målforskjell.
AaFKs elleve siste hjemmekamper i serien: 2-4-5 og 13-16 i målforskjell.
----
b) Branns svake bortetrend:

Branns åtte siste bortekamper i serien: 0-3-5 og 10-20 i målforskjell
Branns 21 siste bortekamper i serien: 1-5-15 og 22-49 i målforskjell


Branns 26 bortekamper i serien på Vestlandet siden forrige seier: 0-7-19 og 27-62 i målforskjell
Utenbys obligatoriske kamper mot vestlandslag fra to øverste divisjoner - etter ordinær spilletid: ("Utenbys" inkluderer cupfinalen - "ordinær tid" gjør at seire etter ekstraomg. eller straffer regnes som uavgjort): 0-9-22 og 32-78 i målforskjell.

Branns syv siste bortekamper i serien mot AaFK: 0-1-6 og 5-17 i målforskjell. Branns åtte siste obligatoriske utenbys kamper (inkl. cupfinalen) mot AaFK: 0-1-7 og 6-19 i målforskjell.

Branns femten siste obligatoriske bortekamper i Møre og Romsdal: 0-2-13 og 15-45 i målforskjell. Branns 16 siste obligatoriske utenbys kamper (inkl. cupfinalen) mot lag fra Møre og Romsdal: 0-2-14 og 16-47 i målforskjell.

--
Er det a) eller b) som snur i dag? Eller ingen av dem?
Legg ned hele klubben!

Belfort

Quote from: krøvel vellevold on May 10, 2014, 06:55:31 AM
AaFK med to strake hjemmetap og tre strake hjemme uten seier. Alle skjønner hvordan det kommer til å gå i dag.


Skulle gjerne sett at Aafk hadde to strake hjemmeseire bak seg. Nå vet vi seff at den dårlige trenden til Aafk blir brutt i dag

Nixon

Vinner vi egentlig borte oftere mot lag som har vunnet sine to siste hjemme?
Rød makt på Hansa

Belfort

Quote from: Nixon on May 10, 2014, 08:19:26 AM
Vinner vi egentlig borte oftere mot lag som har vunnet sine to siste hjemme?


Nei, vi vinner jo ikke uansett. Likevel så jævlig typisk at en vond trend hos motstander alltid blir brutt mot oss

aaleby

Quote from: Belfort on May 10, 2014, 08:23:41 AM
Quote from: Nixon on May 10, 2014, 08:19:26 AM
Vinner vi egentlig borte oftere mot lag som har vunnet sine to siste hjemme?


Nei, vi vinner jo ikke uansett. Likevel så jævlig typisk at en vond trend hos motstander alltid blir brutt mot oss
AaFK har den eksakt samme evnen. Mao;  fatt hÃ¥p ;)

Kagain

Hehe, det koker opp til a battle of titans her da. Brann ønsker hjelpe AaFK med å bryte trenden, og AaFK ønsker å hjelpe Brann med å bryte trenden. Blir vel balltrilling i hver sin 16-meter da. Når det gjelder det Lasaron sier om hjerneblødning hos Mojsov så har han vel hatt et par fine allerede så kanskje han klarer å holde seg i ulveskinnet sitt...

Er Aarøy med? Kanskje Mojsov og Thor-Hogne kan knocke hverandre ut i en hodeduell?

kabelmann

Er det i det hele tatt noen av stopperen våre som ikke har hatt en hjerneblødning så langt i sesongen?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Kagain

Om du tøyer definisjonen av stopper litt langt og sier Hans Tveit, så har vi kanskje en...

Gepard

Ja dette blir jo gøy.......................

Skal vi tippe Barrantes storspiller (slapp karantene og har ikke vært i storfrom til nå) , det pleier vel være slik at mostanders ess STORspiller mot Brann.

Ellers er det vel bare å forvente seg overopphetede Brannspillere som forårsaker straffe og røde kort, samt et pasningsspill som gjør at man lurer på om de noensinne har sett et kunstgress før.

Ergerlig eller stor -tap

ostraume

Quote from: Kagain on May 10, 2014, 10:15:31 AM
Om du tøyer definisjonen av stopper litt langt og sier Hans Tveit, så har vi kanskje en...


Nja...hva med "klareringen" hans mot Stord?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

nero

Quote from: krøvel vellevold on May 10, 2014, 07:54:35 AM



Branns 26 bortekamper i serien på Vestlandet siden forrige seier: 0-7-19 og 27-62 i målforskjell



Branns femten siste obligatoriske bortekamper i Møre og Romsdal: 0-2-13 og 15-45 i målforskjell. Branns 16 siste obligatoriske utenbys kamper (inkl. cupfinalen) mot lag fra Møre og Romsdal: 0-2-14 og 16-47 i målforskjell.





Hvilken fenomenal statistikk vi har, dere! Vi er jo virkelig et superlag! ;D
Lions led by donkeys.

Corran

May 10, 2014, 12:29:07 PM #42 Last Edit: May 10, 2014, 12:31:36 PM by Corran
Hanstveit sin klarering mot Stord var en brøler ja Og dessuten har han vært dritt dårlig de tre-4 sjansene han har fått
Eneste forsvarspiller som ikke har gjort brøler er vel Vindheim

Ellers var eg inne på en spilleside i dag og laget meg en liten odds kupong og trykket på U i kampen mot Aafk men fjernet den igjen og holdt meg godt unna så jeg ikke skulle jinxe noe.
Men dæven det var gode odds i den kampen uansett hva en ville velge

BTW Siden slike treiginger som meg må spørre hvor en kan streame kampen så kan eg jo denne gangen være litt i forkant og si at den går vel på Cmore og kan streames på coolsport.tv stream nummer 36
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Knappe tre timer til kampstart og ingen kamptråd på vgd.
GÃ¥ av.

nero

Lions led by donkeys.

huleste


Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Jeg tror det er greit for Huseklepp å komme inn, da har han ikke like mye press på å prestere, som hvis han hadde spilt fra start.
Kanskje Norling har studert historien og tar Huseklepp tilbake til røttene, hvor han startet som superinnbytter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

Quote from: huleste on May 10, 2014, 16:02:39 PM
Hvor er Demidov?


Fana stadion og driver sprintrening med Christina

aleksanderhjelleseth

Har ikke registrert at Demidov er skadet, står det så dårlig til at han ikke kan være i troppen engang?

Spelaren

Smekkendes fullt på danskebåten, SOM VANLIG!!
GÃ¥ av.

Nixon

Meget skeptisk til Barmen på topp. Får håpe han gjør det til skamme!
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on May 10, 2014, 16:48:56 PM
Meget skeptisk til Barmen på topp. Får håpe han gjør det til skamme!


Meget skeptisk til alt. Er miljøskadd av tabellplasseringen vår.
GÃ¥ av.

Spelaren

Sandmoen ned for telling etter en ball i kronjuvelene. TLs sålangt mest stakkarslige avblåsning, stakkaren hadde knapt luft.
GÃ¥ av.

Baunebob

Vi kjører kampen. Det må bety at det ligger en Aafk-scoring i luften.

Erlend

Meget fornøyd med første halve omgangen. Sitter bare og venter på kjempebrøleren i bakre firer og baklengsmålet

aleksanderhjelleseth

Følg med på Askar dere, snakk om å fuske på det defensive.

Spelaren

Cornerene våre er intet angrepsvåpen akkurat.
GÃ¥ av.

aleksanderhjelleseth

det er så mange dårlige passninger, de treffer jo "aldri". Savner også en som kan utfordre bakrom når det er så mye plass å boltre seg på.

Spelaren

Det spilles ofte i støtte, litt vel ofte. Balltrillingen vår i egne rekker ender som regel opp med balltap.
GÃ¥ av.

Baunebob

HERLIG!! Kan dette være dagen vi snur det?

Erlend

Meget deilig og faktisk ganske fortjent!!

Gulløl

Fy fasan for en høyreback vi har fÃ¥tt  8).
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Deilig scoring, balltrillingen fungerte perfekt der :) .
GÃ¥ av.

Nixon

Quote from: Baunebob on May 10, 2014, 17:28:07 PM
HERLIG!! Kan dette være dagen vi snur det?


Sannsynligvis ikke. Men det er jo gøy så lenge det varer!
Rød makt på Hansa

Gulløl

Noen som savner Sæv ??  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Aarøy fikk komme til heading der. Det er andre enorme heading-sjanse Aafk har.
GÃ¥ av.

aleksanderhjelleseth

Quote from: Gulløl on May 10, 2014, 17:31:10 PM
Noen som savner Sæv ??  :P

Satt akkurat å tenkte på det, eg savner han ikke. Men sæv er en veldig fin og lojal type som har gjort en bra jobb for oss, synst faktisk litt synd på han. :)

Nixon

Quote from: Gulløl on May 10, 2014, 17:31:10 PM
Noen som savner Sæv ??  :P


Nei, ikke slik islendingen har spilt. Og jeg må bite i meg ordene etter cupkampen mot Varegg. Da var Vindheim svak, og jeg mente at han ikke var klar for TL.
Rød makt på Hansa

krakra

Sæv må heve seg betraktelig hvis han skal danke ut Vindheim i dagens form. Kanskje må han opp på et nivå han ennå ikke har holdt i Brann.

Belfort

Helvete for et nervepress det blir i andre. Kan jo ikke holde inn dette...

aleksanderhjelleseth

Fin fin scoring av Vindheim og nydelig assist fra Kasper. Bytte inn Huse i 65 min visst det fremdeles er 0-1, da blir det massive rom. KONTRE KONTRE KONTRE.

ostraume

Kan noen anti-jinxe dette med å minne om bortestatstikken på Vestlandet?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

At Vindheim presterer så høyt i de første to kampene er grådig sterkt. Og han er bare 18 år. Potensiale til å bli beste lokale høyreback siden Brendesæter.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Erlend

Veldig godt gjennomført bortekamp av Brann. God kontroll defensivt selv om Piotr er under forventet nivå og roter en del i dag. Tre-fire fine angrep der det ene ender i mål. Huseklepp inn for Barmen og jage bakrom og snurre litt med dem og spelle på seg litt selvtillit etter rundt timen spilt.

Beste med scoringen var nesten at Stormen sluttet med de slitsomme ropene sine og ble stille.

Spelaren

Quote from: Gulløl on May 10, 2014, 17:43:00 PM
At Vindheim presterer så høyt i de første to kampene er grådig sterkt. Og han er bare 18 år. Potensiale til å bli beste lokale høyreback siden Brendesæter.


Høh, Dahl var vel lokal nok?
GÃ¥ av.

brann89

Quote from: Gulløl on May 10, 2014, 17:31:10 PM
Noen som savner Sæv ??  :P


Nei, ikkje slik som Vindheim har spilt til nå! :)
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

roaldinho

Quote from: ostraume on May 10, 2014, 17:42:42 PM
Kan noen anti-jinxe dette med å minne om bortestatstikken på Vestlandet?


0-7-19
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Det må for øvrig sies at Aafk har vært mindre effektive enn mange andre lag me har møtt sålangt i år, bare for å helle litt kaldt vann nedover ryggene her (har dere sjekket etter føflekk forresten?). Det ser bra ut etter første omgang, men manndomsprøven kjem når Aafk skal jakte utligning. Det har kommet over to mål i snitt imot per kamp i år, det blir flere sjanser imot.
GÃ¥ av.

Belfort

Nå må vi gå for kontringer og punktere denne kampen

Spelaren

Orlov burde ha puttet der, keeper stod helt på hælene. Og der burde Skaanes ha funnet Barmen. Kontringsmuligheter har det absolutt blitt!
GÃ¥ av.

Erlend


Baunebob

Vi kan ikke sløse slik på bortebane!

krakra


aleksanderhjelleseth

Barmen har 4balltap på rad.

ostraume

Quote from: aleksanderhjelleseth on May 10, 2014, 17:42:34 PM
Fin fin scoring av Vindheim og nydelig assist fra Kasper. Bytte inn Huse i 65 min visst det fremdeles er 0-1, da blir det massive rom. KONTRE KONTRE KONTRE.


Og Huse kommer inn etter 65 min. Norling, er det deg?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

aleksanderhjelleseth

hehe, ja det traff bra det.

Spelaren

Hjerneblødning igjen der. Latterlige balltap som fører til farligheter bak.
GÃ¥ av.

krakra


Spelaren

Det er nervøsitet i gjengen no, får håpe det holder inn. Barrantes prøver for øvrig å snakke seg til tidlig dusj virker det som.
GÃ¥ av.

Brann_ruler86

Bare et tidsspørsmål før 1-1 sitter slik det er utpå der nå...
GÃ¥ ta banen!

Baunebob

Nå blir vi kjørt, men Grønner har funnet formen!

Spelaren

Aafk har kommet altfor masse til, det er ikkje vår dyktighet som holder nullen.
GÃ¥ av.

Spelaren

Aafk sløser som fulle sjømenn, me hadde under normale omstendigheter ligget under her. Dette er sålangt griiiseflaks.
GÃ¥ av.

krakra


Spelaren

Bang i aluminiumen av Sævarsson der, Huseklepp for pinglete i avslutningsøyeblikket. Det skal også sies at Grytebust har hatt gode redninger i dag.
GÃ¥ av.

Christian

Quote from: Spelaren on May 10, 2014, 18:31:14 PM
Aafk sløser som fulle sjømenn, me hadde under normale omstendigheter ligget under her. Dette er sålangt griiiseflaks.

Brann har hatt et par riktig feite sjanser de òg. Det er ikkje bare AaFK som sløser...

Christian


gunnar

Fantastisk! Da tar vi en Hansa.
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

krakra

JAAAA!!! Vi er iallefall et mye bedre bortelag enn i fjor. Vi har vunnet en bortekamp på Vestlandet for faen!

Og se hvor glade de er!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Såå herlig med Vindheim som tar seg noen sekunder ekstra med den lille jentungen blant supporterne.
GÃ¥ av.

Baunebob

Helt vidunderlig. Vi får igjen litt av flaksen vi manglet mot Stabæk. 1.omgang er årsbeste.

Christian

Vindheim etter kampen: Strålende fornøyd, ung, bergensk matchvinner. Hææærlig!

Gulløl

Fy faen den 3 poengeren smakte  :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Stopperparet er iallefall satt. Rydder ikke alt, men uendelig mye bedre enn vi har sett tidligere i år.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on May 10, 2014, 17:44:28 PM
Quote from: Gulløl on May 10, 2014, 17:43:00 PM
At Vindheim presterer så høyt i de første to kampene er grådig sterkt. Og han er bare 18 år. Potensiale til å bli beste lokale høyreback siden Brendesæter.


Høh, Dahl var vel lokal nok?


Ja, men han sier jo beste lokale siden Brendesæter, ingenting feil med det vel?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: ostraume on May 10, 2014, 18:16:05 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on May 10, 2014, 17:42:34 PM
Fin fin scoring av Vindheim og nydelig assist fra Kasper. Bytte inn Huse i 65 min visst det fremdeles er 0-1, da blir det massive rom. KONTRE KONTRE KONTRE.


Og Huse kommer inn etter 65 min. Norling, er det deg?


Det var vel et rimelig ventet bytte. Ikke mange andre endringer vi kan gjøre med den benken vi hadde i dag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Dette var nydelig. Utvilsomt årsbeste.
At vi får et bra trøkk mot oss i 2. er tilnærmet uungåelig når de må jage mål. Det vi kunne og burde gjort var å fortsette å tørre å holde ballen litt oftere, og ikke minst må vi utnytte de enorme kontringsrommene når Aafk presser oss. Vi burde avgjort denne på én av de gigantiske sjansene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

fy faen så herlig! Beholder Vindheim bakkekontakten kommer han til å nå veldig langt, det er det ingen tvil om!
I kveld blir det feiring med fyrstekake og hjemmelaget plommekompott!

TCAC

Herregud, så deilig med borteseier. Vår tredje i serien siden 2012 eller noe?

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on May 10, 2014, 18:53:21 PM
Quote from: Spelaren on May 10, 2014, 17:44:28 PM
Quote from: Gulløl on May 10, 2014, 17:43:00 PM
At Vindheim presterer så høyt i de første to kampene er grådig sterkt. Og han er bare 18 år. Potensiale til å bli beste lokale høyreback siden Brendesæter.


Høh, Dahl var vel lokal nok?


Ja, men han sier jo beste lokale siden Brendesæter, ingenting feil med det vel?


Eg mener at Dahl var bedre enn Brendesæter, men er det høyforræderi det?  ;)
GÃ¥ av.

Baunebob

- Fakiri bør spille fast og bære kapteinsbindet.
- Mojsov og Grønner til Norling er sikker på Demidovs nivå. Da bør Mojsov ut.
- Barmen gjør det helt kurant (minus) i angrep, men Drame eller Huse bør få sjansen 16.mai.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on May 10, 2014, 19:01:04 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 10, 2014, 18:53:21 PM
Quote from: Spelaren on May 10, 2014, 17:44:28 PM
Quote from: Gulløl on May 10, 2014, 17:43:00 PM
At Vindheim presterer så høyt i de første to kampene er grådig sterkt. Og han er bare 18 år. Potensiale til å bli beste lokale høyreback siden Brendesæter.


Høh, Dahl var vel lokal nok?


Ja, men han sier jo beste lokale siden Brendesæter, ingenting feil med det vel?


Eg mener at Dahl var bedre enn Brendesæter, men er det høyforræderi det?  ;)


Hehe, det er det nok, men samtidg kan du argumentere for at han var med å ta gull;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Markmus

Quote from: aleksanderhjelleseth on May 10, 2014, 17:42:34 PM
Fin fin scoring av Vindheim og nydelig assist fra Kasper. Bytte inn Huse i 65 min visst det fremdeles er 0-1, da blir det massive rom. KONTRE KONTRE KONTRE.
Ka du ve?

Joggi Bogga

Nå er vi på øverste halvdel av formtabellen.

To veldig vinnbare kamper står foran oss i bodø hjemme og sogndal borte.

Det betyr at vi lett kan stå med 14 poeng og skyhøy selvtillit etter 10 kamper, en tredjedel av sesongen. Optimisme i spillergruppe, publikum og investorer. Dette kan bli veldig bra.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

brann89

Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Limstift

For en deilig seier og deilig kok!


Mojsov var ENORM idag.
Alle må gå!

nero

Quote from: kabelmann on May 10, 2014, 19:20:47 PM
Quote from: ostraume on May 10, 2014, 18:44:47 PM
1-7-19! jadda!


Nei nei, nå begynner vi på nytt :)

1-0-0

Ja! ;D NÃ¥ er det 1-0-0!
Det verste er jo at det var nokså fortjent seier også! Legg vekk det verste idiotiet i bakre rekker så kan det begynne å ligne på noe!
Lions led by donkeys.

Lasaron

Herlig!!!!!!!!!  :)

Nydelig angrep til målet. Ungguttene leverer virkelig. Legg også merke til at det var Orlov som vant ballen og startet angrepet.
Var ikke fornøyd med at Aalesund hadde så mye ball i andre, men dette var en type seier der det ikke er viktig å se bak resultatet. Enormt viktig seier!
Tren på langskudd

osoerli

Skummelt vi slutta å spela fotball etter 60 minutt.
Altfor lavt press, og altfor lite bevegelse.  Slutta Ã¥ løpe utan ball. Slikt kjem til Ã¥ straffa seg mot betre lag enn Aalesund.  Kampane mÃ¥ fullførast heilt inn.  Men første omgang var verkeleg bra.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Torvanger

May 10, 2014, 20:30:50 PM #123 Last Edit: May 10, 2014, 22:15:23 PM by Torvanger
Usigelig godt med 3 bortepoeng! Men det er fortsatt huller å tette defensivt, men det positive var at Mojsov, Grønnerog Piotr tok seg av det som potensielt kunne ha blitt farlig. Det defensive samarbeidet mellom kant og back på begge sider må bli bedre, for det var der det sviktet og bedre lag enn AAFK vil, som en taler foran sier straffe oss hardere.Men nå er Brann uansett mer på gang, Glimt skal få kjørt seg på fredag.

pidre

May 10, 2014, 21:11:00 PM #124 Last Edit: May 10, 2014, 21:12:35 PM by pidre
Bra 1. omgang, skuffande at vi ikkje greier å presterer betre kontringer i 2. omg. Smakte godt med seier, men aafk var svake.
Saludar a los monos!

Corran

Fantastisk deilig med seier i dag og bak resultatet er det mye å plukke på :-)
Også deilig at Vindheim har danket ut Sævarson. Har ventet på en høyreback i to sesonger nå.
Ellers er midtstopperne litt bedre og klokere. Ja Grønner driter seg litt ut og er feilplassert noen ganger og Mosjov lager teite frispark og selger seg litt men alt i alt så er det stigning i kvalitet de siste kampene.
Sentral midt var bra i dag og både Haugen og Barmen trenger en rutinert spiller som bevarer roen ved siden av seg. Norling nevnte også dette i intervju etter kampen.
Svakest i dag (igjen) var Askar som er svak framover og dritt hjemover. La merke til at vi startet med mest problemer på venstre kan men når Askar byttet til høyre kant så flyttet problemene seg litt (positive vinklingen er å si at de var best på høyre siden til Skaanes byttet over på venstre)
Kan Sævarson være et alternativ på høyre kant? Han gjorde seg ikke bort der og det kan gi litt mer defensiv trygghet.
Vel drit i det dårlige fram til i morgen No skal vi suge litt på karamellen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dr_cyanid

Quote from: pidre on May 10, 2014, 21:11:00 PM
Bra 1. omgang, skuffande at vi ikkje greier å presterer betre kontringer i 2. omg. Smakte godt med seier, men aafk var svake.


Enig. Å ikke utnytte kontringsmulighetene bedre mot slutten kunne blitt skjebnesvangert. Huseklepp enormt dårlig da han kom inn. Bidro fint lite.

TCAC

Quote from: dr_cyanid on May 10, 2014, 22:41:41 PM
Quote from: pidre on May 10, 2014, 21:11:00 PM
Bra 1. omgang, skuffande at vi ikkje greier å presterer betre kontringer i 2. omg. Smakte godt med seier, men aafk var svake.


Det var ikke angrepsspillerne som var hovedproblemet i andre omgang. Vi gjorde nesten helt konsekvent feil valg da vi vant ballen langt bak på egen halvdel. Veldig ofte småspill i forsvaret som gjorde at AaFK vant ballen høyt, mens mange av de få gangene vi faktisk hadde muligheten til å spille oss ut endte det med poleballer som ikke traff Orlov.

Jeg har et stort håp om at planen om å spille oss ut av så godt som alle vanskelige situasjoner kan fungere på sikt, men hittil i sesongen er det nettopp det som kanskje er vår største svakhet. Da får ikke angrepsspillerne gode arbeidsforhold.

nero

Quote from: TCAC on May 10, 2014, 23:38:55 PM

Jeg har et stort håp om at planen om å spille oss ut av så godt som alle vanskelige situasjoner kan fungere på sikt, men hittil i sesongen er det nettopp det som kanskje er vår største svakhet. Da får ikke angrepsspillerne gode arbeidsforhold.

Enig. Satt med hjertet i halsen lenge, i hvert fall til jeg så hvor udugelige AaFK egentlig var.
Lions led by donkeys.

Huff

Enig og uenig, rotete småspill i de bakre rekker ødela mye i 2.omgang, her synes jeg spesielt Demir gav bort ballen en del. Når dette er sagt skal vi på dette tidspunkt lede mer mer enn ett, og Grytebust var hjemmelagets beste spiller, noe som gjør at jeg irriterer meg over kommentatorenes sympati for stakkars AAFK som hadde fortjent bedre.

Likevel synes jeg en ser tendenser til at balltrillingen funker i første omgang. Vi klarer å lokke en del motspillere frem til et plutselig taktskifte gjør at våre balltrillere på back og sentr.midtbane suser fremover, mens AAfks spillere blir stående igjen med stopperne våre og er totalt utmanøvrert. En fin måte og skape overtall og ''kontrnger'' mot etablert forsvar.

Corran

Er ikke tvil om at spillestilen fungerer bedre med de to backene i går en med de 2 alternativene vi har på back. Husk også at hvis en så på Liverpool i fjor så rotet de mye på samme måte som Brann i år De hadde mye feilpasninger som gjerne endte med baklengs og se på dem i år når de har fått spilt inn systemet. Rodgers sa også i fjor at de måtte få lov å gjøre litt feil fram til stilen satt seg.
Litt det samme kan det være Brann må igjennom (på et litt annet nivå)

Det virker også for eg at litt av svakheten vår ligger hos Askar for defensivt og småspill ut fungerer dårligst på den siden han er til enhver tid.

Føler også at Grønner og Mosjov begynner å gjøre mer riktig i småspillet der de varierer med å slå langt (Grønner begynt å treffe mer med de lange ballene) og småspill til backer/midtbane

Godt mulig jeg er litt overpositiv i dag etter en sjelden borteseier, men det er vel lov :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Northside

Herlig seier. Var på sist borteseier i August også, så dette var bra.

Litt av det jeg likte i går med spillet er at vi aldri la oss skikkelig bakpå. Hadde Skarsfjord ledet 1-0 på bortebane ville vi hatt 10 mann i forsvar resten av kampen. Ingen av byttene til Norling var defensiv heller?

Vi på tribunen gjorde en fin figur, men veldig lite Brann-supportere.



Bilder fra kampen:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.740787575941613.1073741838.149857955034581

Reisebrev:
http://bgg08.com/index.php/10-matches/44-aalesund-brann-10-05-2014

Spelaren

Fjeset til Mojsov er herlig.
GÃ¥ av.

brann89

Hærlig ansikt utrykk fra Mojsov, manglet berre Piotr der så hadde det vært fullkommet!
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Klaus_Brann

Quote from: Northside on May 11, 2014, 12:39:55 PM
Herlig seier. Var på sist borteseier i August også, så dette var bra.

Litt av det jeg likte i går med spillet er at vi aldri la oss skikkelig bakpå. Hadde Skarsfjord ledet 1-0 på bortebane ville vi hatt 10 mann i forsvar resten av kampen. Ingen av byttene til Norling var defensiv heller?

Vi på tribunen gjorde en fin figur, men veldig lite Brann-supportere.



Bilder fra kampen:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.740787575941613.1073741838.149857955034581

Reisebrev:
http://bgg08.com/index.php/10-matches/44-aalesund-brann-10-05-2014


Hvorfor har dere begynt med italiensk banner?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: osoerli on May 10, 2014, 20:20:24 PM
Skummelt vi slutta å spela fotball etter 60 minutt.
Altfor lavt press, og altfor lite bevegelse.  Slutta Ã¥ løpe utan ball. Slikt kjem til Ã¥ straffa seg mot betre lag enn Aalesund.  Kampane mÃ¥ fullførast heilt inn.  Men første omgang var verkeleg bra.


Jeg tror spillerne rett og slett var dauslitne.
Ka du ve?

Northside

Quote from: Klaus_Brann on May 11, 2014, 13:35:25 PM
Hvorfor har dere begynt med italiensk banner?


Står i reisebrevet ;)

Klaus_Brann

Så det nå, så først bare bildene og undret;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Som alltid har jeg problemer med å ta seriøst en gruppe som har behov for å sladde ansiktene sine. Pretensiøst klovneri!
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: Nixon on May 11, 2014, 15:05:07 PM
Som alltid har jeg problemer med å ta seriøst en gruppe som har behov for å sladde ansiktene sine. Pretensiøst klovneri!


Nå har vel du mislikt oss fra dag 1, så det tar jeg ikke så fryktelig trist. Klovn

crm

Quote from: Nixon on May 11, 2014, 15:05:07 PM
Som alltid har jeg problemer med å ta seriøst en gruppe som har behov for å sladde ansiktene sine. Pretensiøst klovneri!


Har problemer med å ta folk som kritiserer andre som forsøker å skape liv og stemning seriøst
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Spelaren

Quote from: crm on May 11, 2014, 15:23:49 PM
Quote from: Nixon on May 11, 2014, 15:05:07 PM
Som alltid har jeg problemer med å ta seriøst en gruppe som har behov for å sladde ansiktene sine. Pretensiøst klovneri!


Har problemer med å ta folk som kritiserer andre som forsøker å skape liv og stemning seriøst


Whoosh.
GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Quote from: crm on May 11, 2014, 15:23:49 PM
Quote from: Nixon on May 11, 2014, 15:05:07 PM
Som alltid har jeg problemer med å ta seriøst en gruppe som har behov for å sladde ansiktene sine. Pretensiøst klovneri!


Har problemer med å ta folk som kritiserer andre som forsøker å skape liv og stemning seriøst


Det er vel ikke akkurat det han gjør, og jeg skjønner undringen, det er jo ikke kjempevanskelig å finne ut av hvem som er i BGG hvis man skulle ønske det, så jeg skjønner heller ikke sladdingen.

Når det er sagt har jeg respekt for den jobben de legger ned både med tifo, god tribunekultur og for å få opp stemningen på Hansa.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: crm on May 11, 2014, 15:23:49 PM
Quote from: Nixon on May 11, 2014, 15:05:07 PM
Som alltid har jeg problemer med å ta seriøst en gruppe som har behov for å sladde ansiktene sine. Pretensiøst klovneri!


Har problemer med å ta folk som kritiserer andre som forsøker å skape liv og stemning seriøst


Kritiserer ikke at de skaper liv og stemning. Det er veldig bra. Men det er det halvkvasi casualgreiene de prøver å være utenom som jeg synes er utrolig tåpelig. Eller er det sånn at bare man synger så er man unntatt kritikk?
Rød makt på Hansa

Corran

Så lenge de ikke skader noen eller setter klubb og andre supportere i dårlig lys så må de vel gjøre som de har lyst til? Hver sin smak. For meg ser det teit ut men hva har det å si hva jeg mener og det gir meg i alle fall ikke rett til å kalle dem pretensiøse klovner
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Klovner og klovneri er fremdeles to forskjellige ting  :) .
GÃ¥ av.

Nixon

Quote from: Corran on May 11, 2014, 16:22:58 PM
Så lenge de ikke skader noen eller setter klubb og andre supportere i dårlig lys så må de vel gjøre som de har lyst til? Hver sin smak. For meg ser det teit ut men hva har det å si hva jeg mener og det gir meg i alle fall ikke rett til å kalle dem pretensiøse klovner


He he, har vi egentlig rett til å kritisere noen som helst? Men likevel gjør vi det på dette forumet med spillere, trenere, investorer, sittesvin, tanter, Bataljonen og gudene vet hvem. Så jeg kan ikke helt se hvorfor disse skal være unntaket.

Men noen stor sak er det ikke. Jeg liker de på tribunen og så er det noen greier utenom som jeg ikke helt skjønner vitsen med. Pluss at de er litt hårsåre...;)
Rød makt på Hansa

skuteviken

May 11, 2014, 17:48:51 PM #147 Last Edit: May 11, 2014, 17:52:04 PM by skuteviken
Quote from: Nixon on May 11, 2014, 16:37:00 PM
Quote from: Corran on May 11, 2014, 16:22:58 PM
Så lenge de ikke skader noen eller setter klubb og andre supportere i dårlig lys så må de vel gjøre som de har lyst til? Hver sin smak. For meg ser det teit ut men hva har det å si hva jeg mener og det gir meg i alle fall ikke rett til å kalle dem pretensiøse klovner


He he, har vi egentlig rett til å kritisere noen som helst? Men likevel gjør vi det på dette forumet med spillere, trenere, investorer, sittesvin, tanter, Bataljonen og gudene vet hvem. Så jeg kan ikke helt se hvorfor disse skal være unntaket.

Men noen stor sak er det ikke. Jeg liker de på tribunen og så er det noen greier utenom som jeg ikke helt skjønner vitsen med. Pluss at de er litt hårsåre...;)


Gjennomsnittsalderen er ikke så høy heller da, så kritikken blir litt som å kalle barneskoleelever barnslige. Det er en ungdomsgreie og en lidenskap, det er da bedre enn at de som går på sosialen og er formiddagsgjester på fotikken er toneangivende ;)

EDIT: Det alternative miljøet i Bergen har godt av litt mangfold, og ikke bare eldre mennesker, men at spenningssøkende ungdommer ser at det er et alternativ til å lefle med halvkriminelle Casuals, eller å bli hyperkommersiell slave der det er antall effekter man har kjøpt på Brannbutikken er det som definerer en som supporter.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

1908

Sladding, finlandshetter +++.. Er jo kanskje ikke så rart at det stort sett er bgg på bussen for tiden....

1908

Quote from: skuteviken on May 11, 2014, 17:48:51 PM
Quote from: Nixon on May 11, 2014, 16:37:00 PM
Quote from: Corran on May 11, 2014, 16:22:58 PM
Så lenge de ikke skader noen eller setter klubb og andre supportere i dårlig lys så må de vel gjøre som de har lyst til? Hver sin smak. For meg ser det teit ut men hva har det å si hva jeg mener og det gir meg i alle fall ikke rett til å kalle dem pretensiøse klovner


He he, har vi egentlig rett til å kritisere noen som helst? Men likevel gjør vi det på dette forumet med spillere, trenere, investorer, sittesvin, tanter, Bataljonen og gudene vet hvem. Så jeg kan ikke helt se hvorfor disse skal være unntaket.

Men noen stor sak er det ikke. Jeg liker de på tribunen og så er det noen greier utenom som jeg ikke helt skjønner vitsen med. Pluss at de er litt hårsåre...;)


Gjennomsnittsalderen er ikke så høy heller da, så kritikken blir litt som å kalle barneskoleelever barnslige. Det er en ungdomsgreie og en lidenskap, det er da bedre enn at de som går på sosialen og er formiddagsgjester på fotikken er toneangivende ;)

EDIT: Det alternative miljøet i Bergen har godt av litt mangfold, og ikke bare eldre mennesker, men at spenningssøkende ungdommer ser at det er et alternativ til å lefle med halvkriminelle Casuals, eller å bli hyperkommersiell slave der det er antall effekter man har kjøpt på Brannbutikken er det som definerer en som supporter.


Gjennomsnittsalderen er ikke så høy heller sier du.. Det ser jo mann når det klistres ALT av div bgg klistermerker på det meste rundtom på turer.. Er det tøft?

Northside

May 11, 2014, 20:56:48 PM #150 Last Edit: May 11, 2014, 20:59:25 PM by Northside
Quote from: 1908 on May 11, 2014, 19:50:49 PM
Sladding, finlandshetter +++.. Er jo kanskje ikke så rart at det stort sett er bgg på bussen for tiden....

1908

Slenge dritt?? Spør bare hvorfor det stort sett er bgg på bussen for tiden jeg.. Noe må jo det være? Jeg reiser knapt på kamper pga jeg har et par unger kanskje? Sist jeg dro på tur ble vi stående på en jævla fergekai noen timer... Wonder why......

Kan du forklare poenget med klistermerkene??

Huff

Frekk Brannblogg av Krøvens nemesis, denne Osdal. Dette må være Dag Lindebjergs favorittfotballblogg.

krøvel vellevold

Quote from: Huff on May 12, 2014, 08:06:33 AM
Frekk Brannblogg av Krøvens nemesis, denne Osdal. Dette må være Dag Lindebjergs favorittfotballblogg.


Hæ?
Legg ned hele klubben!

branngirl85

Quote from: 1908 on May 11, 2014, 21:12:19 PM
Slenge dritt?? Spør bare hvorfor det stort sett er bgg på bussen for tiden jeg.. Noe må jo det være? Jeg reiser knapt på kamper pga jeg har et par unger kanskje? Sist jeg dro på tur ble vi stående på en jævla fergekai noen timer... Wonder why......

Kan du forklare poenget med klistermerkene??



En kan ikke skylde på BGG at bussturene ikke blir fulle!
Jeg syns faktisk at nå må en slutte å legge skylden på BGG for absolutt alt!
BGG gjør utrolig mye bra både når det gjelder TIFO, stemning på kamp, og mye annet bra og!

Klistremerker? Der skal en heller tenke på seg selv! Er ikke mange år siden det hang massevis av klistremerker i Oslo feks, og da var ikke BGG opprettet engang! Så en kan heller tenke på seg selv, og sine egne handlinger før en går til angrep på BGG hele tiden!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on May 12, 2014, 10:04:51 AM
Quote from: Huff on May 12, 2014, 08:06:33 AM
Frekk Brannblogg av Krøvens nemesis, denne Osdal. Dette må være Dag Lindebjergs favorittfotballblogg.


Hæ?


Tipper han tenker på alle skipsreferansene.
Rød makt på Hansa

ostraume

Quote from: branngirl85 on May 12, 2014, 10:12:00 AM
Så en kan heller tenke på seg selv, og sine egne handlinger før en går til angrep på BGG hele tiden!



Nå virker dere rimelig hårsåre ovenfor disse små kommentarene, men greit nok.

Men helt seriøst: Hva er greien med denne maskeringen?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Det er jo ingen som går til angrep på BGG hele tiden. Stort sett er det bare lovord å høre. Og det med rette. For de gjør en flott jobb på tribunen. Men det må også være lov å mene at den tilhørende staffasjen virker både meningsløs og direkte latterlig.
Rød makt på Hansa

nero

May 12, 2014, 11:30:32 AM #158 Last Edit: May 12, 2014, 11:52:02 AM by nero
Muligens et naivt spørsmål, men hva er egentlig poenget med sladding og finlandshetter så lenge man ikke er casuals?
Lions led by donkeys.

1908

Quote from: branngirl85 on May 12, 2014, 10:12:00 AM
Quote from: 1908 on May 11, 2014, 21:12:19 PM
Slenge dritt?? Spør bare hvorfor det stort sett er bgg på bussen for tiden jeg.. Noe må jo det være? Jeg reiser knapt på kamper pga jeg har et par unger kanskje? Sist jeg dro på tur ble vi stående på en jævla fergekai noen timer... Wonder why......

Kan du forklare poenget med klistermerkene??



En kan ikke skylde på BGG at bussturene ikke blir fulle!
Jeg syns faktisk at nå må en slutte å legge skylden på BGG for absolutt alt!
BGG gjør utrolig mye bra både når det gjelder TIFO, stemning på kamp, og mye annet bra og!

Klistremerker? Der skal en heller tenke på seg selv! Er ikke mange år siden det hang massevis av klistremerker i Oslo feks, og da var ikke BGG opprettet engang! Så en kan heller tenke på seg selv, og sine egne handlinger før en går til angrep på BGG hele tiden!



Du er no den rette til å mase om kritikk om bgg.. Du har no bøttet ut det ene med det andre selv..
Har heller ikke angrepet bgg.. De står for mye bra.. Men jeg spør hva som er poenget med å klistre over alt?? Hvorfor må det sladdes og brukes finlandshette?? Må kunne få svar på dette uten at hele verden skal rase sammen...

Dette bildet er fra turen deres til Kr.sand..

Syns mann dette er bra??

Lasaron

Det holder med små uskyldige klistremerker på ferjekaidasser, slik som Valestrand/Hjelvik-supporterne har gjort.

Svaret på det med finlandshetter osv er image. De er blitt utfordret på hvorfor, de vil ikke svare. Ok. La de få ha det imaget.
Tren på langskudd

Northside

Sladdingen har vi svart på før. Ikke alle som vil ha bilder av seg selv rundt på diverse nettsider. Fort gjort at bildene havner på den ene etter den andre nettsiden.

Maskene var et påfunn denne turen for å kødde litt. Hva er problemet?

1908 (Eller skal vi ta fullt navn siden du tydeligvis er imot anonymitet?) slenger stort sett med kjeften på alt av forum og kommentarfelt. Vanskelig å ta den karen seriøst dessverre.
Kanskje 1908 mener at grunnet masker på denne turen, så har det vært dårlig oppmøte på bortekampene våre siste 2-3 årene? Hvem vet...

Gulløl

May 12, 2014, 19:11:56 PM #162 Last Edit: May 12, 2014, 19:13:58 PM by Gulløl
BGG gjør en kjempejobb på Stadion og borteturer. Flott at de presiserer på hjemmesiden sin at de tar avstand fra vold. Men vil de tulle litt bommer de VELDIG med det med finlandshetter på bilder. En skal være klar over at finlandshetter forbindes av de fleste med casuals, forbrytere og nynazister. BGG består av greie flotte gutter, kødde litt er greit men her går de kraftig over grensen. Men har det bare skjedd denne ene gang er det ikke det store problemet, alle kan gjøre en feil. Gruppen har dyktige ledere forstår jeg og klarer sikkert å justere seg inn.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

nero

Finlandshetter er truende, og forbindes med terrorisme og gangstere. Synes ikke det hører hjemme i fotballen i det hele tatt. Jeg ville i hvert fall følt meg truet hvis det kom en gjeng med VIF-dimlinger med finlandshetter mot meg.
Lions led by donkeys.


Gulløl

May 12, 2014, 20:41:33 PM #165 Last Edit: May 12, 2014, 20:45:03 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

nero

Quote from: lok1 on May 12, 2014, 19:33:35 PM


Selv bryr jeg meg katten om folk kler seg som et juletre eller i merkeklær (selv er jeg som de fleste midt i mellom), om noen klistrer stickers på forskjellige steder eller fyrer opp pyro på en avsidesliggendes stadion. ?

Helt enig. Men finlandshetter blir noe annet igjen, da.
Lions led by donkeys.

1908

May 12, 2014, 21:31:36 PM #167 Last Edit: May 12, 2014, 21:48:24 PM by 1908
Quote from: Northside on May 12, 2014, 18:35:52 PM
Sladdingen har vi svart på før. Ikke alle som vil ha bilder av seg selv rundt på diverse nettsider. Fort gjort at bildene havner på den ene etter den andre nettsiden.

Maskene var et påfunn denne turen for å kødde litt. Hva er problemet?

1908 (Eller skal vi ta fullt navn siden du tydeligvis er imot anonymitet?) slenger stort sett med kjeften på alt av forum og kommentarfelt. Vanskelig å ta den karen seriøst dessverre.
Kanskje 1908 mener at grunnet masker på denne turen, så har det vært dårlig oppmøte på bortekampene våre siste 2-3 årene? Hvem vet...


Hvis du føler deg så mye bedre med å legge ut navn til folk, så må no du få lov til det.
Kan du fortelle meg hva dritt jeg sprer rundt?? Har muligens vært negativ for en lang stund tilbake. Men lederene har gjort en bra jobb med å rydde opp her og der.. Har og sagt flere ganger at bgg gjør mye bra på tribuner osv.. Men jeg spør hva som er poenget med å hive på klistremerke på alt og ingenting rundtom?? Tror mann at dette reklamerer Bergen og Brann på en positiv måte?

lok1

Quote from: Gulløl on May 12, 2014, 20:41:33 PM
Nei sats heller på å være best på tribunen som dere gjør med kvalitet allerede.

Det eneste jeg har til felles med de er at jeg reiser på bortekamper og er opptatt av en viss tribunekultur, så ikke noe dere her ;-) Det viktigste for meg personlig er uansett stemningen som produseres både hjemme og borte.

Quote from: nero on May 12, 2014, 20:52:17 PM
Helt enig. Men finlandshetter blir noe annet igjen, da.

Corran

Tror noen har glemt at de var yngre og gjorde dumme ting de og :-)
Og det med klistremerker har vel vært gjort i flere generasjoner supportere?

La de no få styre på så lenge de gjør det uten å lage kvalme. Skulle tro det var seriøst hærverk og faenskap de drev med sånn som folk fyrer seg opp :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

1908

Klart det kan være de yngre som gjør det.. Hærverk er det du.. Dette er ikke lett eller billig å fjerne det. Kanskje gjengen burde hatt noen regler der mann som de skriver over at det går fint på en bortepub/stadion osv.. Men syns det blir feil å klister på det meste som har fast bakgrunn..

krakra

Sabotasje av veiskilt er vel en rimelig alvorlig forseelse som kan gi gansle solide bøter er det ikke?

Corran

De går til slutt tom for klistremerker vet du
eller muligens de går lei før det, om ikke det blir enda mer morsomt for de vet at de irriterer noen som sitter og hisser seg på et forum
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

1908

Ehm, om du tror det bare er noen få på et forum som hisser seg opp over det, så få du leve med den troen du... Tom går de nok ikke.. Er ikke vansklig å bestille inn mer..

Corran

Klarer i alle fall ikke å hisse meg over litt barnestreker. Så lenge det er det verste de gjør så er de vel den snilleste generasjonen med Brannsupportere som har vært
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 12, 2014, 22:00:46 PM
Sabotasje av veiskilt er vel en rimelig alvorlig forseelse som kan gi gansle solide bøter er det ikke?


Meget alvorlig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up