• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-FKH, onsdag 30.04.2014, kl.19 (runde 6)

Started by Gulløl, April 28, 2014, 09:44:18 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

storB

Quote from: krøvel vellevold on May 01, 2014, 05:53:29 AM
VG/Optas stats fra FKH-kampen: 6-4 i sjanser, 17-12 i avslutner, 3-4 i avslutninger på mål, 78,4 % - 63,2 % i vellykkede pasninger, 65 % ballinnehav.

Med mindre RBK, Godset eller Viking får minst 11 sjanser i dag, vil vi fremdeles være det nest mest sjanseskapende laget til nå...


Prøver du å si at det ikke var så gale som det så ut? At vi dreit oss ut med stil...?
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Giles

Det vil gå veldig galt hvis vi skal bedømme prestasjoner på bakgrunn av tvilsom statistikk. Den eneste sanne målestokk er tabellen.
Brann viste tendenser i 1. omgang, men det som skjedde etter at FKH scoret bør være et siste varsko. FKH er et jevnt grått lag og Grytkjær er ikke Ronaldo men de var aldri truet resten av kampen. FKH kommer ikke til å bevege seg over midten av tabellen.
Det er vanskelig å se hvor poengene skal hentes framover for dårligere motstand blir det ikke i kampene som kommer.
Brann ligger fortjent nest sist og det er ikke noe bak resultatene som virker beroligende. De få positive tendensene som er vist overskygges totalt av prestasjoner på oldboysnivå.
Kun en spiller fortjener ubetinget ros og det er Kasper Skaanes, håper inderlig at han flyttes inn sentralt for å vitalisere en lammet lagdel.
Totalt sett ser dette ut som en sesong som vil kreve en desperat redningsaksjon. Kvisvik må gjenoppstå.

Lasaron

Totalt skuffende!

Kampen begynte famlende, men etter hvert tok Brann over. Lang periode med glimrende angrepsspill, både før og etter drittmålet til Orlov. Haugesund var irriterende gode til å blokkere. Men pasningene og løpene satt. Stort trykk! Deilig.

Men......

Vi har Sæv på backen, som gir ballen til Haugesund. Så har vi Demidov som stopper, som er i ferd med å bli den største floppen i Brann-historien. Det er helt enormt enkelt å få straffe mot oss, og så har vi eliteseriens dårligste strafferedder i mål.
I tillegg er spillerne mentalt skakkjørte. Kollapser etter målet. Det herlige angrepsspillet forsvinner.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Giles on May 01, 2014, 08:37:09 AM
Det vil gå veldig galt hvis vi skal bedømme prestasjoner på bakgrunn av tvilsom statistikk. Den eneste sanne målestokk er tabellen.
Brann viste tendenser i 1. omgang, men det som skjedde etter at FKH scoret bør være et siste varsko. FKH er et jevnt grått lag og Grytkjær er ikke Ronaldo men de var aldri truet resten av kampen. FKH kommer ikke til å bevege seg over midten av tabellen.
Det er vanskelig å se hvor poengene skal hentes framover for dårligere motstand blir det ikke i kampene som kommer.
Brann ligger fortjent nest sist og det er ikke noe bak resultatene som virker beroligende. De få positive tendensene som er vist overskygges totalt av prestasjoner på oldboysnivå.
Kun en spiller fortjener ubetinget ros og det er Kasper Skaanes, håper inderlig at han flyttes inn sentralt for å vitalisere en lammet lagdel.
Totalt sett ser dette ut som en sesong som vil kreve en desperat redningsaksjon. Kvisvik må gjenoppstå.
Legg ned hele klubben!

dr_cyanid

Quote from: Giles on May 01, 2014, 08:37:09 AMTotalt sett ser dette ut som en sesong som vil kreve en desperat redningsaksjon. Kvisvik må gjenoppstå.

Ganske enig her. Likheten er slående med den sesongen vi måtte hente Svante og Kvisen til sommeren for å berge plassen. Her må det handles i sommervinduet for å unngå nedrykk. Vi må innse at Brann ikke har kvaliteten i stallen som kreves for å kjempe i toppen. Bredden heller ikke god nok. Nå skal Demidov sone mot Start. Hvem blir stoppere da? enda en ny konstellasjon med Mojsov og Grønner? Lukter tap lang vei...

Skjønner heller ikke den urokkelige troen enkelte har på våre talenter. Finnes det fortsatt folk her inne som mener at f.eks. Haugen er midtbanesjefen som skal styre oss til topplassering? Hvor god er egentlig Haugen, Barmen, Larsen, Grønner?

Giles

Det vil alltid være variasjoner i kamper og vi legger vekt på forskjellige ting. Jeg beundrer de som klarer å være optimistiske ut fra det som er vist til nå og er redd konsekvensene blir stygge hvis ikke noe gjøres annerledes framover. Det er en god ting å se verden slik den faktisk er, det viser mental styrke og åpner for å gjøre nødvendige endringer.
Hvis man derimot tviholder på vrangforestillinger om tingenes tilstand så bærer det raskt utforbakke og plutselig er det for sent å stoppe.
Selv om Brann til tider kjørte kampen mot Stabæk og innimellom mot Sandnes og FKH så var de samme kampene også preget av hårreisende forsvarsspill og både FKH og Sandnes hadde lange perioder hvor de valset over Brann på samme vis.
Bunnivået har aldri vært langt unna i noen av kampene og det er vanskelig å se hva som skal snu trenden. Dobbelt ille er det fordi stallen er så svak som den er.
At Fakiri er mannen som vi må stole på sier alt om tilstanden.
Og hvordan er det mulig å ende opp med 5-6 jevndårlige midtstoppere i troppen?
Jeg tror Norling er lurt til å tro at stallen var av bedre kvalitet enn den faktisk er. Det overrasker meg likevel at han ikke så det selv. Hans prioritering av forsterkninger ser også merkelig ut i dag selv om Orlov med sine mål kan sies å gjøre jobben. Dette laget er et gullag i 2 divisjon men ikke i Tippeligaen.


Northside

Jeg har stort sett tviholdt på tanken om at vi spiller veldig bra når vi først spiller bra. Men må innrømme jeg nå begynner å bli bekymret når jeg ser hvor latterlig dårlig laget gjør det i andre omgang når vi skulle snu kampen! Jeg trodde virkelig spillerne skulle komme over å kjøre over Haugesund.

Nedrykk blir det neppe, men jeg vil tro det tar lengre tid enn forventet å bygge opp et stabilt bra lag.

Synd Norling ikke fikk velge å bruke lønningene til Demidov og Hanstveit på spillere han ville valgt.

Vi på Store Stå leverte i det minste. En mager trøst.

Nightfox

De første 40 minuttene var rett og slett kjempeartig. Haugesund klarte knapt å komme seg over midtbanen, og jeg føler at fra ca minutt 25 til minutt 40 var et eneste langt angrep. Noe av det beste jeg har sett fra Brann kollektivt på mange år. Det var ganske merkelig å snakke med bekjente i pausen, og si at dette er noe av det beste jeg har sett på lenge til tross for at vi like før pause slapp inn to idiotiske mål.

Jeg tar heller en 12. plass (i år) og slik fotball som dette, enn 6. plass med det vi har vært vandt til de siste årene. Jeg tror stilen begynner å sette seg. Samtidig må jeg gjenta noe jeg sa etter forige kamp: Når det florerer av personlige feil i kamp etter kamp må man bare innse at man ikke er bedre. Man må øve på det man gjør feil, og hvis spilleren ikke blir bedre bør man vurdere å hente inn noen andre. 5 straffer på 6 kamper er sykt, og det er helt sinnsykt hvor mange individuelle feil vi gjør pr kamp.

krakra

Enig. Alle fem straffene har forøvrig vært av det hjernedøde slaget. Hadde vi kuttet ut dem hadde vi stått med åtte baklengs, drøyt halvparten av disse igjen skyldes også personlige feil. Og da mener jeg at det ikke er personlige feil som skyldes at de "rett og slett ikke er bedre", men at de gjør dumme valg og er ukonsenterte.

Forsvaret må rett og slett ta seg grundig sammen. Være mye kaldere og mer konsentrerte. Jeg tror vi hadde vunnet denne kampen og fort kunne tatt poeng mot både RBK og Sarpsborg uten de idiotiske straffene. Offensivt er vi bra, men vi sliter med uttellingen.

Og ja, det gjøres personlige feil over hele fjøla, men de i forsvar er veldig synlige og har store konekvenser.

Nixon

Quote from: Northside on May 01, 2014, 11:50:46 AMSynd Norling ikke fikk velge å bruke lønningene til Demidov og Hanstveit på spillere han ville valgt.


Mener du at Brann hentet Demidov og Hanstveit uten at Norling var enig?
Rød makt på Hansa

Northside

Begge var vel "funn" som ble satt igang før Norling satt i stolen. Han ble sikkert orientert og aksepterte det (eller var Hanstveit bekreftet før Norling begynte?), men jeg tror vi fint kunne funnet noe bedre for tilsvarende lønninger.

Herman1

Quote from: krøvel vellevold on April 30, 2014, 21:18:55 PM
Quote from: chamill on April 30, 2014, 20:24:15 PM
Quote from: Spelaren on April 30, 2014, 20:21:35 PM
Quote from: chamill on April 30, 2014, 20:18:32 PM
Lurer litt på kor all denne meningsløse positiviteten rundt Norling her inne har blitt av.....


Meningsløs? Fyren kom frå et seriegull i Sverige, å forholde seg noe annet enn positiv til ham ville vært tåpelig. Han har ledet oss i seks kamper i TL så langt.


I sverige ja... Men langt fra Brann og Bergen til Sverige. Kottila har skårt 9 mål for Trelleborg...

Hadde Skars gjort det dårligere enn Norling?



Du tror ikke de er ironiske da? Jeg håper inderlig det på deres vegne...

Herman1

Quote from: Kruxleiven on April 30, 2014, 21:23:10 PM
Quote from: Belfort on April 30, 2014, 20:57:55 PM
Quote from: Kruxleiven on April 30, 2014, 20:56:14 PM

Nei. Han var en god midtstopper en periode som fikk tilnavnet Cannavaro. Han var spenstig og ryddet godt opp. Fin kontroll på forsvaret midt på 2000-tallet. Om han var så hurtig vet jeg ikke. Jeg selv var hurtig. Det var nå ikke midtstopper jeg ville bli i hvert fall. Jeg satset mer på kantspiller. Og sliker er det gjerne i de fleste land. De hurtige spillerne satser fremover.


Hva er det du snakker om her?

Nixon

Quote from: Northside on May 01, 2014, 12:27:48 PM
Begge var vel "funn" som ble satt igang før Norling satt i stolen. Han ble sikkert orientert og aksepterte det (eller var Hanstveit bekreftet før Norling begynte?), men jeg tror vi fint kunne funnet noe bedre for tilsvarende lønninger.


Hanstveit var satt i gang før Norling kom i den forstand at det var kontakt mellom partene. Men ingenting var undertegnet, så Norling kunne nektet basert på førstehåndskunnskap om Hanstveit fra den svenske serien. Noe jeg tror han hadde gjort dersom han ikke ville hatt Hanstveit. Når det gjelder Demidov var det Norling som egenhendig overtalte Demidov til å komme. Noe som vel hadde vært litt rart dersom Norling egentlig ikke ville hatt han. Så Norling må stå for begge disse spillerne etter min mening.
Rød makt på Hansa

Herman1

Eg har sett den kampen der me flakser inn 1-0, fjoller i forsvarsarbeidet og knoter i omtrent alle situasjoner.
[/quote]

Da viser du jo kun at du ikke evner å se bak resultatet i 1. omgangen.
Vi spilte veldig fin fotball i store deler av 1. omgangen og at ikke selve målet er tre hæspark en overlapp og en helvolley gjør ikke spillet i 1. noe dårligere.

At vi er totalt bås bakover ved flere anledninger, gjør ikke 1. omgangen mindre bra.
[/quote]

Helt enig med siste taler. Bortsett fra at det heter "boss" og ikke "bås" i Bergen.

Kagain

Jeg er en av de som var litt avventende til Norling, og advarte mot Messias-stempelet han fikk. Men selv jeg mener at det eneste rette er å gi mannen mer tid. Rune'n gjorde det godt det året han fikk tak i Ojo og Torp og så videre, men så gikk det nedover. Derfor var det rett å sende han vekk. La Norling få dette året (gjerne litt mer penger også. Var det ikke slik at Steinar Nilsen også trodde han skulle få mer ressurser da han kom til klubben?) og frem til sesongspause neste år. Er det da like hjelpesløst som det var i går så kan man vurdere om det er best at Norling og Brann sine veier skilles ad.

Jeg vil også påpeke at det var noen som løftet sine kritiske røster i forhold til Demidov-kjøpet også, men vi får nesten håpe at han tar seg kraftig sammen og blir den stopperen han en gang var. Jeg vet ikke om jeg vil gi han like lang tid som Norling, men det jeg tenker kan være interessant etterhvert er om vi klarer å få klørne i en god stopper så kan Demidov få Badji-rollen i stedet.

Ellers vil jeg nytte anledningen til å berømme den staselige taliban-pelsen Gytkjær viste frem. Så¨, til neste kamp bør Pinnedyret ta med seg det gode han viste i begynnelsen av denne kampen, Mojsov kan få komme inn for Demidov. Om man skal drive med videre variasjon i stopperparene så kan det kanskje være på sin plass at Skjønningen får venstre stopper, og Demir får tilbake venstrebacken.

Joggi Bogga

Quote from: Nixon on May 01, 2014, 12:39:26 PM
Quote from: Northside on May 01, 2014, 12:27:48 PM
Begge var vel "funn" som ble satt igang før Norling satt i stolen. Han ble sikkert orientert og aksepterte det (eller var Hanstveit bekreftet før Norling begynte?), men jeg tror vi fint kunne funnet noe bedre for tilsvarende lønninger.


Hanstveit var satt i gang før Norling kom i den forstand at det var kontakt mellom partene. Men ingenting var undertegnet, så Norling kunne nektet basert på førstehåndskunnskap om Hanstveit fra den svenske serien. Noe jeg tror han hadde gjort dersom han ikke ville hatt Hanstveit. Når det gjelder Demidov var det Norling som egenhendig overtalte Demidov til å komme. Noe som vel hadde vært litt rart dersom Norling egentlig ikke ville hatt han. Så Norling må stå for begge disse spillerne etter min mening.


Hvem er det egentlig som henter spillere for oss nå?
Mener å huske at Skarsfjord fikk lov til dette i sin tid.
Per i dag har vi vel ingen sportssjef og da er det vel han som hentet spillere til oss før Skarsfjord og Walstad var involvert, nemlig blindebukken bak Demba Nyrén-overgangen.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

tempo2

La no aldri meir sævrason eller ka no han heite ta frispark inne på motstandersen sin halvdel når Brann ikkje leder 3-1- Han bør aldri gjøre det meir fordi han snudde seg rundt og sparka ballen mot demidov. Da har han gitt opp. eller det virka som ingen la merke til det heller ..for bare meg hylte at det var et dumt trekk der eg var på frydenbø free seating ;) 

dudo

Hva er en talibanpels?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dokken

Quote from: Nightfox on May 01, 2014, 11:56:44 AM
De første 40 minuttene var rett og slett kjempeartig. Haugesund klarte knapt å komme seg over midtbanen, og jeg føler at fra ca minutt 25 til minutt 40 var et eneste langt angrep. Noe av det beste jeg har sett fra Brann kollektivt på mange år.

Jeg tar heller en 12. plass (i år) og slik fotball som dette, enn 6. plass med det vi har vært vandt til de siste årene.

Kagain


Go Up