• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Varegg-Brann, 24.april kl. 18.00 (1. runde NM)

Started by osoerli, April 21, 2014, 23:12:12 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: dragn on April 24, 2014, 19:32:02 PM
Noen som fikk med seg dramaet rundt Badji etter kampen? Håper ikke det blir fra nff


Skjedde det noe etter kampen? Badji klikket jo helt under kampen da han fikk gult kort etter det som ved første øyekast var en helt ren takling. Håper den blir vist på TV eller nett senere i kveld. Etter den situasjonen kunne man nesten se at fyren dirret, så det var helt greit å bytte han ut like etterpå.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: dragn on April 24, 2014, 19:32:02 PM
Noen som fikk med seg dramaet rundt Badji etter kampen? Håper ikke det blir fra nff


Ja, det er pokker meg lavmål at voksne folk holder på sånn i 2014.
Det er greit å bli forbannet på det de mente var en hard takling, men de gikk altfor langt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on April 24, 2014, 19:31:22 PM
Quote from: krakra on April 24, 2014, 18:56:41 PMSå lenge vi vinner kampene er det ikke så nøye hvordan i cupen mener jeg.


Sånn snakker en ekte sofasupporter...

Nei, det var ikke så veldig mye å glede seg over i kveld i en kamp som Brann aldri klarte å kjøre skikkelig med litt tempo. To fine skåringer av Larsen og en viktig en av Vindheim. Ellers fint lite som varmet. Ingen spillere imponerte. Ingen som ikke startet sist TL-kamp spilte seg inn på laget etter min mening.
Skuffende at du sliter med å holde deg saklig.

Jeg har sett Brann snuble seg videre, storspille seg videre og tape tidlige runder av cupen "live", og jeg bryr meg fint lite om vi vinner 3-2 eller 10-0 så lenge vi vinner. Det var mange gode cupøyeblikk i 2011 da vi med så knapp margin som mulig slo ut Viking og Sogndal. Mener du at disse hadde opplevdes bedre hvis vi hadde vunnet hver kamp 5-0?

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on April 24, 2014, 19:38:27 PM
Quote from: dragn on April 24, 2014, 19:32:02 PM
Noen som fikk med seg dramaet rundt Badji etter kampen? Håper ikke det blir fra nff


Skjedde det noe etter kampen? Badji klikket jo helt under kampen da han fikk gult kort etter det som ved første øyekast var en helt ren takling. Håper den blir vist på TV eller nett senere i kveld. Etter den situasjonen kunne man nesten se at fyren dirret, så det var helt greit å bytte han ut like etterpå.


Han dirret etter kampen også, for å si det sånn.
De var på vei fra banen til garderoben da et par karer begynte med apekattlyder i retning Badji.
Han ville bort for å ta dem, naturlig nok, men ble holdt igjen av noen lagkamerater. En kompis av Badji og de to karene gikk i heftig munnhuggeri et stykke nedover fra Stemmemyren.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Om supporterne kom med apekattlyder mot Badji er det vel heller Varegg (eller helst bare de aktuelle supporterne) som bør bli straffet enn Badji.

krakra


Derabilo

Det bør Brann rapportere til NFF, og det må få konsekvenser. Forsidesak i morgen.
Bergen ut av Norge -

Klaus_Brann

Quote from: Derabilo on April 24, 2014, 20:00:34 PM
Det bør Brann rapportere til NFF, og det må få konsekvenser. Forsidesak i morgen.


Quote from: Jose Arrogantio on April 24, 2014, 19:58:00 PM
Om supporterne kom med apekattlyder mot Badji er det vel heller Varegg (eller helst bare de aktuelle supporterne) som bør bli straffet enn Badji.


Tviler på at noen som helst blir staffet, og ser ikke helt hvorfor Badji skulle bli straffet da han ikke fikk muligheten til å gjøre noe.

Forsidesak i kveld, brått.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dragn

jeg tenker på da Badji gikk løs på Ulvestad(?) (Den kraftige backen).

Forøvrig "klikka" vel Badji når han ene idioten ropte "Go back to your home country", mulig han også lagde lyder etterpå, det hørte jeg ikke, men da var det iallefall munnhuggeri mellom han og Badji...

Nixon

Quote from: krakra on April 24, 2014, 19:45:06 PM
Quote from: Nixon on April 24, 2014, 19:31:22 PM
Quote from: krakra on April 24, 2014, 18:56:41 PMSå lenge vi vinner kampene er det ikke så nøye hvordan i cupen mener jeg.


Sånn snakker en ekte sofasupporter...

Nei, det var ikke så veldig mye å glede seg over i kveld i en kamp som Brann aldri klarte å kjøre skikkelig med litt tempo. To fine skåringer av Larsen og en viktig en av Vindheim. Ellers fint lite som varmet. Ingen spillere imponerte. Ingen som ikke startet sist TL-kamp spilte seg inn på laget etter min mening.
Skuffende at du sliter med å holde deg saklig.

Jeg har sett Brann snuble seg videre, storspille seg videre og tape tidlige runder av cupen "live", og jeg bryr meg fint lite om vi vinner 3-2 eller 10-0 så lenge vi vinner. Det var mange gode cupøyeblikk i 2011 da vi med så knapp margin som mulig slo ut Viking og Sogndal. Mener du at disse hadde opplevdes bedre hvis vi hadde vunnet hver kamp 5-0?


Det er saklig. Det er etter min mening stor forskjell på å lide seg gjennom en kamp live på tribunen og hjemme i sin egen sofa. Jeg tror nok at de fleste Brannsupporterne som var på Stemmemyren ikke er helt enig at "det ikke er så nøye".

Og for svare på spørsmålet så er det umulig å svare på spørsmålet. Det spørs jo hvordan resten av kampen er. Et sent orgasmisk seiersmål veier ofte ikke opp dersom resten av kampen er en lidelse. Så da tar jeg mer enn gjerne en 5-0 seier!
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Litt forskjellige versjoner av hva som skjedde, jeg snakket med en fra BA og han hadde hørt fra en annen at det ble ropt "Go back to Uganda" osv.
Rasistisk og uvitende. Fine folk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: dragn on April 24, 2014, 20:06:04 PM
jeg tenker på da Badji gikk løs på Ulvestad(?) (Den kraftige backen).


Gjorde han det etter kampen? Det var jo Ulvestad som ble taklet da Badji fikk det gule kortet.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on April 24, 2014, 20:10:28 PM
Quote from: krakra on April 24, 2014, 19:45:06 PM
Quote from: Nixon on April 24, 2014, 19:31:22 PM
Quote from: krakra on April 24, 2014, 18:56:41 PMSå lenge vi vinner kampene er det ikke så nøye hvordan i cupen mener jeg.


Sånn snakker en ekte sofasupporter...

Nei, det var ikke så veldig mye å glede seg over i kveld i en kamp som Brann aldri klarte å kjøre skikkelig med litt tempo. To fine skåringer av Larsen og en viktig en av Vindheim. Ellers fint lite som varmet. Ingen spillere imponerte. Ingen som ikke startet sist TL-kamp spilte seg inn på laget etter min mening.
Skuffende at du sliter med å holde deg saklig.

Jeg har sett Brann snuble seg videre, storspille seg videre og tape tidlige runder av cupen "live", og jeg bryr meg fint lite om vi vinner 3-2 eller 10-0 så lenge vi vinner. Det var mange gode cupøyeblikk i 2011 da vi med så knapp margin som mulig slo ut Viking og Sogndal. Mener du at disse hadde opplevdes bedre hvis vi hadde vunnet hver kamp 5-0?


Det er saklig. Det er etter min mening stor forskjell på å lide seg gjennom en kamp live på tribunen og hjemme i sin egen sofa. Jeg tror nok at de fleste Brannsupporterne som var på Stemmemyren ikke er helt enig at "det ikke er så nøye".

Og for svare på spørsmålet så er det umulig å svare på spørsmålet. Det spørs jo hvordan resten av kampen er. Et sent orgasmisk seiersmål veier ofte ikke opp dersom resten av kampen er en lidelse. Så da tar jeg mer enn gjerne en 5-0 seier!
Jeg sier hva jeg mener og bryr meg forsåvidt ganske lite om du tror mange er uenig i det. Jeg har "lidd" meg igjennom verre kamper og står ved at det betyr lite hvordan vi spiller så lenge vi vinner i cupen.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on April 24, 2014, 20:10:28 PM
Quote from: krakra on April 24, 2014, 19:45:06 PM
Quote from: Nixon on April 24, 2014, 19:31:22 PM
Quote from: krakra on April 24, 2014, 18:56:41 PMSå lenge vi vinner kampene er det ikke så nøye hvordan i cupen mener jeg.


Sånn snakker en ekte sofasupporter...

Nei, det var ikke så veldig mye å glede seg over i kveld i en kamp som Brann aldri klarte å kjøre skikkelig med litt tempo. To fine skåringer av Larsen og en viktig en av Vindheim. Ellers fint lite som varmet. Ingen spillere imponerte. Ingen som ikke startet sist TL-kamp spilte seg inn på laget etter min mening.
Skuffende at du sliter med å holde deg saklig.

Jeg har sett Brann snuble seg videre, storspille seg videre og tape tidlige runder av cupen "live", og jeg bryr meg fint lite om vi vinner 3-2 eller 10-0 så lenge vi vinner. Det var mange gode cupøyeblikk i 2011 da vi med så knapp margin som mulig slo ut Viking og Sogndal. Mener du at disse hadde opplevdes bedre hvis vi hadde vunnet hver kamp 5-0?


Det er saklig. Det er etter min mening stor forskjell på å lide seg gjennom en kamp live på tribunen og hjemme i sin egen sofa. Jeg tror nok at de fleste Brannsupporterne som var på Stemmemyren ikke er helt enig at "det ikke er så nøye".


Ja, det er veldig riktig.
Når jeg drar på 1. runde i cupen har jeg lyst til å se et Brann som dominerer stort, noe vi tidvis gjorde sjansemessig, men vi var utrolig udyktige i avslutningene, og fikk Vareggs keeper til å se ut som en som burde stått for oss mot RBK på søndag.
Det var nerver i nesten hele kampen, og jeg skulle gjerne sett at vi ledet 4-0 til pause og spilte fin ballbesittende fotball, men vi sliter tidvis med å spille rundt selv et 3. div-lag, og må spille frem og tilbake i forsvaret i mange trekk, opp på Badji som gjerne slår tilbake i midtforsvaret.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on April 24, 2014, 20:13:36 PM
Quote from: dragn on April 24, 2014, 20:06:04 PM
jeg tenker på da Badji gikk løs på Ulvestad(?) (Den kraftige backen).


Gjorde han det etter kampen? Det var jo Ulvestad som ble taklet da Badji fikk det gule kortet.


Han gikk i alle fall ikke på Ulvestad i kampen, det var kun taklingen og at han ble holdt tilbake fordi han var forbannet på dommeren.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Nixon on April 24, 2014, 20:13:36 PM
Quote from: dragn on April 24, 2014, 20:06:04 PM
jeg tenker på da Badji gikk løs på Ulvestad(?) (Den kraftige backen).


Gjorde han det etter kampen? Det var jo Ulvestad som ble taklet da Badji fikk det gule kortet.


Var det ikke strengt tatt Badji som ble taklet?

Hvis denne rasisme-historien er tilfelle bør vedkommende utestenges fra alle tribuner i lang, lang tid. Vi er bedre enn det!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dragn

Quote from: Nixon on April 24, 2014, 20:13:36 PM
Quote from: dragn on April 24, 2014, 20:06:04 PM
jeg tenker på da Badji gikk løs på Ulvestad(?) (Den kraftige backen).


Gjorde han det etter kampen? Det var jo Ulvestad som ble taklet da Badji fikk det gule kortet.


Jepp, de stod og dytta på hverandre et par ganger før Mojsov rev han vekk. Det skal ikke skje uansett fra Badjis side, men det toppet seg jo når en "varegg-supporter" 2 sekunder etterpå begynner med rasistiske utrop. Det var nesten så jeg håpet at Badji skulle gå bort til den spjælingen og gitt han en på tryne.

Forøvrig noe jeg bet merke i, under første omgang. Da en Vareggspiller lå nede samlet Norling hele laget for en teamprat, bortsett fra Badji som gikk og lusket for seg selv...

Nixon

Quote from: krakra on April 24, 2014, 20:14:01 PMog står ved at det betyr lite hvordan vi spiller så lenge vi vinner i cupen.


Så det er forskjell på viktigheten av stilpoeng i cup og serie?
Rød makt på Hansa

dragn

Quote from: dudo on April 24, 2014, 20:17:15 PM
Quote from: Nixon on April 24, 2014, 20:13:36 PM
Quote from: dragn on April 24, 2014, 20:06:04 PM
jeg tenker på da Badji gikk løs på Ulvestad(?) (Den kraftige backen).


Gjorde han det etter kampen? Det var jo Ulvestad som ble taklet da Badji fikk det gule kortet.


Var det ikke strengt tatt Badji som ble taklet?

Hvis denne rasisme-historien er tilfelle bør vedkommende utestenges fra alle tribuner i lang, lang tid. Vi er bedre enn det!


Ulvestad forserte på kanten, så kom Badji i 100 fra midten og taklet klokkerent på ballen, men i en slik fart at dommeren sikkert tolket det som farefullt spill.

krakra

Quote from: Nixon on April 24, 2014, 20:21:26 PM
Quote from: krakra on April 24, 2014, 20:14:01 PMog står ved at det betyr lite hvordan vi spiller så lenge vi vinner i cupen.


Så det er forskjell på viktigheten av stilpoeng i cup og serie?
Absolutt. Vinner vi serien har det lite å si, men ender vi på en fjerdeplass kan det ha mye å si om vi spilte bra og underholdende fotball som gir grunn til optimisme. På samme måte som det kan svekke optimismen rundt en medalje hvis den fremstår som heldig, ufortjent etter kjip fotball.

Vinner man cupen er det ingen som bryr seg om hvordan vi spilte. Ryker vi ut i semifinalen eller tidligere er det ingen som trøster seg med at vi spilte bra fotball. Vinneren vi cupen er det ingen som bryr seg om at fotballen var kjip. Foran cupfinalen i 2011 la det ingen demper at vi stort sett hadde snublet oss videre fra hver eneste kamp.

Det kan kanskje gi en trøst om vi rundspilte motstanderen, men tapte i cupfinalen. Ellers er cupen en turnering hvor det utelukkende handler om å vinne. Ingen husker hvordan et lag spilte i cupen.

Nixon

Quote from: dragn on April 24, 2014, 20:20:12 PMJepp, de stod og dytta på hverandre et par ganger før Mojsov rev han vekk.


Hverken Ulvestad eller noen av de andre Varegg-spillerne reagerte på taklingen som gav Badji gult kort. Det var mer high-fives siden Badji fikk gult kort, klikket og måtte hales vekk fra dommeren. Jeg kan ikke helt se at det skulle være noe ondt blod så lenge etterpå. Men Ulvestad er jo kjent for å være en kjekkas som liker å tøffe seg.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Ulvestad ble vel utvist i fjor mot oss, da han spilte for Tertnes.
Han er kjent for å være en ufin spiller.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: krakra on April 24, 2014, 20:26:04 PM
Quote from: Nixon on April 24, 2014, 20:21:26 PM
Quote from: krakra on April 24, 2014, 20:14:01 PMog står ved at det betyr lite hvordan vi spiller så lenge vi vinner i cupen.


Så det er forskjell på viktigheten av stilpoeng i cup og serie?
Absolutt. Vinner vi serien har det lite å si, men ender vi på en fjerdeplass kan det ha mye å si om vi spilte bra og underholdende fotball som gir grunn til optimisme. På samme måte som det kan svekke optimismen rundt en medalje hvis den fremstår som heldig, ufortjent etter kjip fotball.

Vinner man cupen er det ingen som bryr seg om hvordan vi spilte. Ryker vi ut i semifinalen eller tidligere er det ingen som trøster seg med at vi spilte bra fotball. Vinneren vi cupen er det ingen som bryr seg om at fotballen var kjip. Foran cupfinalen i 2011 la det ingen demper at vi stort sett hadde snublet oss videre fra hver eneste kamp.

Det kan kanskje gi en trøst om vi rundspilte motstanderen, men tapte i cupfinalen. Ellers er cupen en turnering hvor det utelukkende handler om å vinne. Ingen husker hvordan et lag spilte i cupen.


Akkurat. Slikt kan en sofasupporter sitte hjemme og tenke på. Vi som var på kampen er mer opptatt av å bli underholdt der og da uten å reflektere så mye over hva vi vil føle etter en eventuell cupseier.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Ser Huse fikk over en halv time. Hvordan klarte han seg i forhold til Dramé pg Lorentzen?
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


krakra

Quote from: Nixon on April 24, 2014, 20:34:20 PM
Quote from: krakra on April 24, 2014, 20:26:04 PM
Quote from: Nixon on April 24, 2014, 20:21:26 PM
Quote from: krakra on April 24, 2014, 20:14:01 PMog står ved at det betyr lite hvordan vi spiller så lenge vi vinner i cupen.


Så det er forskjell på viktigheten av stilpoeng i cup og serie?
Absolutt. Vinner vi serien har det lite å si, men ender vi på en fjerdeplass kan det ha mye å si om vi spilte bra og underholdende fotball som gir grunn til optimisme. På samme måte som det kan svekke optimismen rundt en medalje hvis den fremstår som heldig, ufortjent etter kjip fotball.

Vinner man cupen er det ingen som bryr seg om hvordan vi spilte. Ryker vi ut i semifinalen eller tidligere er det ingen som trøster seg med at vi spilte bra fotball. Vinneren vi cupen er det ingen som bryr seg om at fotballen var kjip. Foran cupfinalen i 2011 la det ingen demper at vi stort sett hadde snublet oss videre fra hver eneste kamp.

Det kan kanskje gi en trøst om vi rundspilte motstanderen, men tapte i cupfinalen. Ellers er cupen en turnering hvor det utelukkende handler om å vinne. Ingen husker hvordan et lag spilte i cupen.


Akkurat. Slikt kan en sofasupporter sitte hjemme og tenke på. Vi som var på kampen er mer opptatt av å bli underholdt der og da uten å reflektere så mye over hva vi vil føle etter en eventuell cupseier.
Er alle som ikke var på kampen i dag sofasupportere? Er det kun de som er på kamp som ønsker å bli underholdt? Hindres dere fysisk fra å tenke og reflektere i en treg kamp, som forøvrig var ferdig for over to timer siden?

dudo

Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2014, 20:31:32 PM
Ulvestad ble vel utvist i fjor mot oss, da han spilte for Tertnes.
Han er kjent for å være en ufin spiller.


Jeg så kampen på tv, men fikk ikke med meg taklingen. Kommentator mente såvidt jeg fikk med meg at Badji sin harme var berettiget, og mente vel heller at Ulvestad burde hatt kort. Nå skal det sies at kommentator konsekvent var på bærtur gjennom hele kampen. F eks skal visst sentrumsklubben Brann feire 100-års jubileum om noen år ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on April 24, 2014, 20:45:08 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2014, 20:31:32 PM
Ulvestad ble vel utvist i fjor mot oss, da han spilte for Tertnes.
Han er kjent for å være en ufin spiller.


Jeg så kampen på tv, men fikk ikke med meg taklingen. Kommentator mente såvidt jeg fikk med meg at Badji sin harme var berettiget, og mente vel heller at Ulvestad burde hatt kort. Nå skal det sies at kommentator konsekvent var på bærtur gjennom hele kampen. F eks skal visst sentrumsklubben Brann feire 100-års jubileum om noen år ...


Har sett den igjen, og Badji takler, men det ser ut som Ulvestad hopper inn med knottene først og at det er derfor Badji blir forbanna når Badji får gult.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2014, 20:50:18 PM
Quote from: dudo on April 24, 2014, 20:45:08 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2014, 20:31:32 PM
Ulvestad ble vel utvist i fjor mot oss, da han spilte for Tertnes.
Han er kjent for å være en ufin spiller.


Jeg så kampen på tv, men fikk ikke med meg taklingen. Kommentator mente såvidt jeg fikk med meg at Badji sin harme var berettiget, og mente vel heller at Ulvestad burde hatt kort. Nå skal det sies at kommentator konsekvent var på bærtur gjennom hele kampen. F eks skal visst sentrumsklubben Brann feire 100-års jubileum om noen år ...


Har sett den igjen, og Badji takler, men det ser ut som Ulvestad hopper inn med knottene først og at det er derfor Badji blir forbanna når Badji får gult.
Ser i BA-saken at Ulvestad mener at "han som tjener så godt" burde sagt unnskyld for taklingen. For en klovn. Han visste jo at Badji ble rasende for det gule kortet, så måtte han rippe opp i det og be om unnskyldning?

Klaus_Brann

Liten tvil om at Ulvestad har en ufyselig væremåte både i og etter kamp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

La oss få identifisert disse to idiotene som slengte om seg med rasisme

Corran

Så kampen på sumo i dag og skjønner godt at Badji ble irritert over at han fikk gult kort. Og når han ble byttet ut så var det han som ba om det rett etter hendelsen. Så enten ble skaden slått opp av Ulvestad sine knotter eller så var det pga at han selv merket at han var for hissig blitt :-)

Elllers kan det fortelles om en fantastisk reporter som hadde et langt innlegg om at Brann som fyller 100 år om noen år og at Norling og Brann tenker langsiktig men håper å være i toppen når 100 års dagen skal feires om noen år
Han kunne også i starten av andre omgang ønske velkommen tilbake til Hødden. Vel er Varegg fra Hødden, men stemmemyren hvor de spiller er jo langt ute på strilalandet og i alle fall ikke i Hødden.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Bybanen

Så ikke kampen i kveld, men denne Ulvestad, er det en liten småfeit fyr som spilte venstre back / kant for Tertnes for et par år siden, som i ungdommen spilte for Brann? Hehe ler :-)

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

gladiporno

Quote from: Bybanen on April 24, 2014, 21:27:51 PM
Så ikke kampen i kveld, men denne Ulvestad, er det en liten småfeit fyr som spilte venstre back / kant for Tertnes for et par år siden, som i ungdommen spilte for Brann? Hehe ler :-)


Det er riktig, bortsett fra at han ikke lenger er småfeit, men ganske feit.

krakra

Har han ikke spilt mot Brann for Fana også? I tillegg til Tertnes.

Klaus_Brann

Nå i VG også;

http://www.vg.no/sport/fotball/fotball-nm/rasende-badji-ble-byttet-ut/a/10122616/

'- Jeg opplevde at Badji følte at det var et urettferdig gult og reagerte på det. Men det er ikke riktig at han ba om å bli byttet ut, sier Branns mediesjef Gorm Natlandsmyr til VG.'

Gorm kan ikke ha sett kampen, han ga tegn til benken rett etter at han roet seg ned.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Paldan

Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2014, 21:06:06 PM
Liten tvil om at Ulvestad har en ufyselig væremåte både i og etter kamp.


Dette blir for dumt. Ulvestad oppførte seg bra på banen under kampen. Om han har sagt noe til Badji etter kampen er det vanskelig å vite noe om, men det var uansett helt frakoblet det som faktisk kan bli en sak (de rasistiske tilropene).

Det gule kortet til Badji var strengt, men ikke helt håpløst dømt heller. Uansett bør Badji aldri reagere som han gjør mot dommeren, ta det gule og gå videre som den profesjonelle spilleren han er. Lavmål å skjelle og smelle på en stakkars kretsdommer når Brann leder mot et 3. divisjonslag.


ostraume

Apelyder mot Badji? Det er så patetisk at jeg ikke finner ord.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

gladiporno

Quote from: krakra on April 24, 2014, 22:06:40 PM
Har han ikke spilt mot Brann for Fana også? I tillegg til Tertnes.


Det stemmer sannsynligvis. Han gikk vel til Fana etter tiden i Brann, og jeg mener også å huske han var med en av de gangene vi møtte Fana.

gladiporno

Quote from: ostraume on April 24, 2014, 22:16:13 PM
Apelyder mot Badji? Det er så patetisk at jeg ikke finner ord.


Var en del idioter på tribunen. I første omgang var det en fyr som mente at alle burde holde med Varegg siden spillerne der, i motsetning til Brannspillerne, bodde i Norge.

Klaus_Brann

Quote from: Paldan on April 24, 2014, 22:15:24 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2014, 21:06:06 PM
Liten tvil om at Ulvestad har en ufyselig væremåte både i og etter kamp.


Dette blir for dumt. Ulvestad oppførte seg bra på banen under kampen. Om han har sagt noe til Badji etter kampen er det vanskelig å vite noe om, men det var uansett helt frakoblet det som faktisk kan bli en sak (de rasistiske tilropene).

Det gule kortet til Badji var strengt, men ikke helt håpløst dømt heller. Uansett bør Badji aldri reagere som han gjør mot dommeren, ta det gule og gå videre som den profesjonelle spilleren han er. Lavmål å skjelle og smelle på en stakkars kretsdommer når Brann leder mot et 3. divisjonslag.


Er du tjommien hans?
Jeg har ikke sagt at han hadde noen del i rasismen, langt derifra, men at han var ufin flere ganger i kampen og åpenbart også etter kampen er det vel liten tvil om.
Badji reagerte selvsagt for kraftig på det gule kortet, men en reaksjon på det var forståelig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: gladiporno on April 24, 2014, 22:25:56 PM
Quote from: ostraume on April 24, 2014, 22:16:13 PM
Apelyder mot Badji? Det er så patetisk at jeg ikke finner ord.


Var en del idioter på tribunen. I første omgang var det en fyr som mente at alle burde holde med Varegg siden spillerne der, i motsetning til Brannspillerne, bodde i Norge.


Ganske godt gjort all den tid Brann kun spilte med tre utlendinger fra start.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dragn


Gulløl

Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2014, 22:14:45 PM
Nå i VG også;

http://www.vg.no/sport/fotball/fotball-nm/rasende-badji-ble-byttet-ut/a/10122616/

'- Jeg opplevde at Badji følte at det var et urettferdig gult og reagerte på det. Men det er ikke riktig at han ba om å bli byttet ut, sier Branns mediesjef Gorm Natlandsmyr til VG.'

Gorm kan ikke ha sett kampen, han ga tegn til benken rett etter at han roet seg ned.


Stemmer. Badji gav byttetegn til benken.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Paldan

Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2014, 22:31:30 PM
Er du tjommien hans?


Nei.

Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2014, 22:31:30 PM
Jeg har ikke sagt at han hadde noen del i rasismen, langt derifra, men at han var ufin flere ganger i kampen og åpenbart også etter kampen er det vel liten tvil om.


Det var heller ikke det jeg insinuerte. At han var ufin flere ganger i kampen er en uforståelig påstand, han var ikke involvert i en eneste situasjon utenom denne med Badji, der begge to gikk inn på en litt uvøren måte. At Badji blir så rasende på dommeren, er bare pinlig.

Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2014, 22:31:30 PMBadji reagerte selvsagt for kraftig på det gule kortet, men en reaksjon på det var forståelig.


En reaksjon i form av et par ukvemsord og oppgitthet kanskje. Tre-fire lagkamerater måtte til for å holde ham fysisk unna dommeren, og han fortsatte konflikten etter kampen.

Klaus_Brann

Quote from: Paldan on April 24, 2014, 22:46:00 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2014, 22:31:30 PM
Er du tjommien hans?


Nei.

Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2014, 22:31:30 PM
Jeg har ikke sagt at han hadde noen del i rasismen, langt derifra, men at han var ufin flere ganger i kampen og åpenbart også etter kampen er det vel liten tvil om.


Det var heller ikke det jeg insinuerte. At han var ufin flere ganger i kampen er en uforståelig påstand, han var ikke involvert i en eneste situasjon utenom denne med Badji, der begge to gikk inn på en litt uvøren måte. At Badji blir så rasende på dommeren, er bare pinlig.

Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2014, 22:31:30 PMBadji reagerte selvsagt for kraftig på det gule kortet, men en reaksjon på det var forståelig.


En reaksjon i form av et par ukvemsord og oppgitthet kanskje. Tre-fire lagkamerater måtte til for å holde ham fysisk unna dommeren, og han fortsatte konflikten etter kampen.


Jo, han ga en albue i ryggen på en Brann-spiller etter at det var blåst frispark til Brann ved én anledning og han småsparket på bena på en annen i en duell ved en annen anledning, ikke sånn prøve-å-ta-ballen-sparking, men bare for å terge motstander.

Som krakra skrev tidligere i tråden;

'Ser i BA-saken at Ulvestad mener at "han som tjener så godt" burde sagt unnskyld for taklingen. For en klovn. Han visste jo at Badji ble rasende for det gule kortet, så måtte han rippe opp i det og be om unnskyldning?'
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up