• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Varegg-Brann, 24.april kl. 18.00 (1. runde NM)

Started by osoerli, April 21, 2014, 23:12:12 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Bare å se denne. Han dytter på Badji mens han er forbanna for å provosere han ytterligere, men han er sikkert en kjempefyr;

http://www.vg.no/sport/fotball/fotball-nm/rasende-badji-ble-byttet-ut/a/10122616/
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yngve

Slik eg ser bileta på VG er det jo Ulvestad som hoppar i Badji, litt som han Stabækkspelaren gjorde mot Eirik Bakke for nokre år sidan.

Så eg skjønar at det tiltar for Badji.

Problemet hans er at han, omtrent ved ei kvar anledning, tilta på same viset i fjor haust når dommaren blas mot han. Så han har  ei utfordring med temperamentet sitt. Det er det ikkje tvil om.

Når det gjeld rasismen; Så må jo karane identifiserast og i det minste utstengast frå stadion ut året.

Klaus_Brann

Ja, akkurat, den er stygg av Ulvestad.
Ang. de karene så kan det jo fort være at de ikke går på stadion i det hele tatt, men om de gjør det bør de utestenges. Det burde være nok av folk som så hvem de var.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

TCAC

Quote from: Corran on April 24, 2014, 21:26:59 PM
Så kampen på sumo i dag og skjønner godt at Badji ble irritert over at han fikk gult kort. Og når han ble byttet ut så var det han som ba om det rett etter hendelsen. Så enten ble skaden slått opp av Ulvestad sine knotter eller så var det pga at han selv merket at han var for hissig blitt :-)

Elllers kan det fortelles om en fantastisk reporter som hadde et langt innlegg om at Brann som fyller 100 år om noen år og at Norling og Brann tenker langsiktig men håper å være i toppen når 100 års dagen skal feires om noen år
Han kunne også i starten av andre omgang ønske velkommen tilbake til Hødden. Vel er Varegg fra Hødden, men stemmemyren hvor de spiller er jo langt ute på strilalandet og i alle fall ikke i Hødden.



He he, jeg så også kampen på Sumo, og er enig med deg. Antallet faktafeil hos kommentatoren utgjorde mye av underholdningsverdien. Han brukte utrolig mye tid på å snakke om historiske hendelser, og var skremmende ofte helt på jordet. Da han i detalj skulle beskrive opprykksdramaet i 1982 var vel så godt som ALT han sa feil tror jeg.

Spelaren

Irriterende med sånne episoder, spesielt etter årelange kampanjer mot rasisme i idretten og (forhåpentligvis) en modning i befolkningen hva holdning til ymse folkeslag angår.
Gå av.

Utmedsnolken

Hvis vi skal lete etter noe positivt i situasjonen så viste jo Mosjov tegn på fremgang ved å  faktisk klare å forhindre Badji i gå forbi seg.
"og der snubler Sæternes igjen"

Xminator

Heng de to ut med navn og bilde. Det er den beste måten å stoppe videre rasisme fra den kanten.

Paldan

Quote from: Yngve on April 24, 2014, 23:55:52 PMNår det gjeld rasismen; Så må jo karane identifiserast og i det minste utstengast frå stadion ut året.


Utestenges fra Stemmemyren ut 2014? Det tror jeg de klarer å leve med. Det var altså ikke under kampen dette skjedde, og heller ikke fra supportere med Brann-effekter. Privatpersoner på Varegg-kamp.

Paldan

Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2014, 23:14:14 PM
Bare å se denne. Han dytter på Badji mens han er forbanna for å provosere han ytterligere, men han er sikkert en kjempefyr;

http://www.vg.no/sport/fotball/fotball-nm/rasende-badji-ble-byttet-ut/a/10122616/


Har ikke hevdet at Ulvestad er en kjempefyr, men oppførselen hans i denne kampen var ikke noe spesielt å henge seg opp i. Litt smågruff mellom spillere er det jo alltid, det var kun Badji som eksploderte. Poenget er uansett at Badji ikke klarer å finne riktig tenningsnivå i det hele tatt.

krakra

Quote from: Paldan on April 25, 2014, 12:01:08 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2014, 23:14:14 PM
Bare å se denne. Han dytter på Badji mens han er forbanna for å provosere han ytterligere, men han er sikkert en kjempefyr;

http://www.vg.no/sport/fotball/fotball-nm/rasende-badji-ble-byttet-ut/a/10122616/


Har ikke hevdet at Ulvestad er en kjempefyr, men oppførselen hans i denne kampen var ikke noe spesielt å henge seg opp i. Litt smågruff mellom spillere er det jo alltid, det var kun Badji som eksploderte. Poenget er uansett at Badji ikke klarer å finne riktig tenningsnivå i det hele tatt.
Jeg mener man mangler noen sosiale antenner når man ser at en spiller blir så rasende for et feilaktig gult kort at han ber om å bli byttet ut og går bort til spilleren etter kamp og forlanger en unnskyldning for taklingen. Spesielt når man selv var minst like stygg i taklingen i samme situasjon. Min mistanke er at han gjorde det for å tenne Badji igjen.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Paldan

Quote from: krakra on April 25, 2014, 12:13:12 PMJeg mener man mangler noen sosiale antenner når man ser at en spiller blir så rasende for et feilaktig gult kort at han ber om å bli byttet ut og går bort til spilleren etter kamp og forlanger en unnskyldning for taklingen. Spesielt når man selv var minst like stygg i taklingen i samme situasjon. Min mistanke er at han gjorde det for å tenne Badji igjen.


Kan godt være enig i det, men så er ikke dette et Varegg-forum. Problemet er at Badji ikke kan styre seg.

ostraume

Bare et lite tips til denne Osdal: Den gule fonten som er brukt til Varegg sine høydepunkt er uleselig og gjør vondt å se på.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on April 25, 2014, 12:24:35 PM
Bare et lite tips til denne Osdal: Den gule fonten som er brukt til Varegg sine høydepunkt er uleselig og gjør vondt å se på.


Ja denne Osdal kjenner til problemet. Kommer an på hva slags marskin man har. På Mac er det synlig. På jobb-PCen... mindre synlig ja...
Legg ned hele klubben!

Yngve

Quote from: Paldan on April 25, 2014, 11:55:30 AM
Quote from: Yngve on April 24, 2014, 23:55:52 PMNår det gjeld rasismen; Så må jo karane identifiserast og i det minste utstengast frå stadion ut året.


Utestenges fra Stemmemyren ut 2014?


Ja, det var akkurat det eg meinte..

Jose Arrogantio

Quote from: Paldan on April 25, 2014, 11:55:30 AM
Quote from: Yngve on April 24, 2014, 23:55:52 PMNår det gjeld rasismen; Så må jo karane identifiserast og i det minste utstengast frå stadion ut året.


Utestenges fra Stemmemyren ut 2014? Det tror jeg de klarer å leve med. Det var altså ikke under kampen dette skjedde, og heller ikke fra supportere med Brann-effekter. Privatpersoner på Varegg-kamp.


Steng dem ut fra både Stemmemyren og Brann stadion. Om det skjedde under eller etter kampen er fullstendig irrelevant.

Paldan

Hva har Brann Stadion med dette å gjøre? Det skjedde da ikke der, og ikke er de Brann-tilhengere heller nødvendigvis. I så fall må du mene at de skal utestenges fra alle fotballarenaer? Det kan man jo være enig i.

Corran

Når en ser taklingen om igjen på nett tv så er det ingen tvil om at Badji kommer inn og takler på ball et stykke foran Ulvestad. Så satser Ulvestad inn med begge beina og det skulle vært soleklart gult til Ulvestad og frispark til Brann Har sett Brannspillere (Austin, Bakke) få rødt for lignende (gult holder i min bok)
Så ikke rart at Badji tenner litt og når han er på vei bort (eller blir dradd bort) ser en Ulvestad slenge inn en hånd på Badji for å tirre ekstra og skulle hatt enda et gult kort for den
Jeg tror Badji tente sånn pga at han fikk føling med skaden han har hatt og ble litt nervøs samtidig som han nok er litt nede siden det butter litt i mot for ham for tiden. Samtidig har han nok samme følelsen som Austin hadde, nemlig at de føler at dommerne er ute etter dem og at de får lettere frispark og kort i mot en andre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jose Arrogantio

Quote from: Paldan on April 25, 2014, 16:24:20 PM
Hva har Brann Stadion med dette å gjøre? Det skjedde da ikke der, og ikke er de Brann-tilhengere heller nødvendigvis. I så fall må du mene at de skal utestenges fra alle fotballarenaer? Det kan man jo være enig i.


Brann Stadion tilhører laget som spilleren som ble hetset spiller på. En Brann-spiller ble hetset, og Brann bør derfor nekte disse idiotene komme inn på deres stadion.

Hadde ikke hatt noe i mot om de ble utestengt fra alle arenaer, men det er forskjell på Brann Stadion og stadion til et lag ikke involvert i denne saken.

roaldinho

Quote from: Xminator on April 25, 2014, 08:18:25 AM
Heng de to ut med navn og bilde. Det er den beste måten å stoppe videre rasisme fra den kanten.


Støttes! Det er tydeligvis den eneste måten å bekjempe rasisme på.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Kagain

April 27, 2014, 11:47:44 AM #120 Last Edit: April 27, 2014, 11:49:45 AM by Kagain
De er i alle fall utestengt fra Varegg-kamper en stund fremover. (til saken er ferdig utforsket) De påstå også at de ikke hadde laget apelyder, men bare sagt "oi, oi, oi"

http://www.bt.no/100Sport/fotball/cup/Utestenges-fra-alle-Varegg-kamper-432618_1.snd

Nixon

Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on April 27, 2014, 11:51:28 AM
Sikkert en straff som svir...



Ja jeg tipper disse folkene - som de fleste andre "supportere" av lag Brann møter i 1.runde NM - hverken går på Varegg sine kamper eller Brann sine kamper. Men cupfinalebillett skal de ha hvis Brann kommer dit...
Legg ned hele klubben!

Go Up