• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ulf-Brann, fredag 11.april kl 19

Started by osoerli, April 06, 2014, 22:29:30 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Fredagskamp og nye muligheter.  Kan Brann kanskje endeleg vinna ein bortekamp på Vestlandet?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Jonsson var mindre vellukka enn Moisov.  På tide med Grønner kanskje?
Demir spelte seg inn, det same gjorde Askar.  Ser ikkje ut som makkeren til Haugen sentralt er funnet.  Badji får allikevel sjansen hos meg fordi han er den sentrale me har som er best defensiv.  Så er det verkeleg ikkje hans feil at det er generellt ELENDIG bevegelse foran og rundt vår ballfører.  Vil også kanskje prøva Drame frå start sjøl om Orlov putta i dag.

                         Piotr
Sævarsson  Demidov  Grønner   Demir
Skaanes       Badji    Haugen     Askar
            Huseklepp    Drame
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Med Badji inne bør man avblåse vekslingen mellom offensiv og defensiv midt. Vi blir mer forutsigbar, men uansett bedre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Piotr (vaklende kandidatur)

Sæv Demi Grønner Demir
Askar Haugen Badji Skaanes
Huseklepp Orlov

Piotr kommer aldri på det polske landslaget, den saken er grei. I tillegg er det lenge siden han var jevnt god for oss. Fortsetter trenden med at hans bidrag begrenser seg til opphaussing av publikum og baklengs hver kamp bør Norling vurdere hans posisjon. Enn så lenge er keeperplassen udiskutabelt hans, men han er ingen gud mellom stengene. Når det er sagt så er det ingen andre som sålangt i år (inkl treningskamper) som kan gå med hodet hevet.
Gå av.

dudo

Enig med Spelaren.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Litt fristande å prøve Demir som venstre midtbane også, og kanskje Skaanes sentralt:

                           Piotr
Sæv      Demidov     Grønner    Hanstveit
Askar    Skaanes    Haugen    Demir
           Huseklepp   Drame
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dragn

På tide å teste et spisspar uten huse?

dudo

Skaanes sentralt neste år, kanskje. Tror det er for tidlig nå.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Quote from: Spelaren on April 06, 2014, 22:51:26 PM
Piotr (vaklende kandidatur)

Sæv Demi Grønner Demir
Askar Haugen Badji Skaanes
Huseklepp Orlov

Piotr kommer aldri på det polske landslaget, den saken er grei. I tillegg er det lenge siden han var jevnt god for oss. Fortsetter trenden med at hans bidrag begrenser seg til opphaussing av publikum og baklengs hver kamp bør Norling vurdere hans posisjon. Enn så lenge er keeperplassen udiskutabelt hans, men han er ingen gud mellom stengene. Når det er sagt så er det ingen andre som sålangt i år (inkl treningskamper) som kan gå med hodet hevet.


Er vel ingen som seriøst har trudd Piotr havnar i det polske landslaget eller blir selt til bundesliga?  Han har ikkje vore veldig bra dei 2 første kampane i alle fall.  Mange andre TL-keeprar som hadde tatt minst eit av stabæk-måla i dag.
Har også lurt på om manglande kommunikasjon og dirigering frå keeper kan vera skuld i at Brann lekker som ei sil.  Veldig sjeldan eg ser noko som helst kommunikasjon mellom keeper og forsvar.  Bortsett frå kjeft i etterkant.
Når det er sagt er det neppe Piotr sin feil at vi taper i dag.  Men eg stiller spørsmål om me antageleg hadde hatt i alle fall 1 poeng i dag med ein betre keeper.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Corran

Var faktisk litt deilig med en ny kamptråd alt Ser fram til nye framganger til fredagen :-)
Begynner å lure på om jeg vil se Fakiri ved siden av Haugen. Mest på grunn av at Barmen og Badji har vært ræva og litt på grunn av at Haugen kanskje trenger litt mer rutine ved siden av seg.
Demir har fortjent en nys sjangs og det samme med kantene. I forsvar bør Grønner inn og det er vel på tide og spille to midtstopper sammen over tid
Spissene synes jeg skal få en kamp til da de ser ut til å begynne å finne hverandre og få litt kjemi sammen. Om Huse begynner å sette sjansene sine så kan dette bli morro
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

tj00m

Noen som vet når og hvor kampbilletter legges ut?
Brann.no står det at billettinformasjon kommer i god tid før kampdato. Men hvis de må sendes med posten begynner det vel å haste litt.
Brann Bergens Stolthet!

Mr. Troen

Er det uaktuelt med kapteinen som venstre stopper? 
Fungerte vel under middels i en av treningskampene -  men hvis Grønner bare vurderes til høyre må da en rutinert og venstrebeint Hanstveit være et bedre alternativ enn både Mojsov og Jonsson akkurat nå...?
Demir spilte seg greit inn på backplass og skal vel beholde den på fredag.


Lasaron

Piotr
Vindheim - Demidov - Grønner - Hanstveit
Skaanes - Haugen - Barmen - Demir
Huse - Orlov

Hard kamp om plassene. Mange jeg er usikker på. Følgende spillere er svært nær startplass hos meg:
Larsen, Dramé, Badji, Sæv, Askar

Fakiri skal trene laget denne uken og i kampen. Han er uaktuell som spiller, vil jeg tro.
Tren på langskudd

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Kulde og kulde. Han er ikke hovedtrenerens høyre hånd lenger. Ei heller venstre hånd. Men han er en del av trenerteamet. Alle kan ikke lede laget i Norlings fravær.
Tren på langskudd

Belfort

Quote from: Lasaron on April 07, 2014, 12:18:19 PM
Kulde og kulde. Han er ikke hovedtrenerens høyre hånd lenger. Ei heller venstre hånd. Men han er en del av trenerteamet. Alle kan ikke lede laget i Norlings fravær.


Hva er oddsen for at dette blir Mikkelsen sin siste sesong i Brann og at Patrick Hansson kommer tilbake..

Gulløl

Jeg sa det tidlig i vinter. Mikkelsen bestekompisen til Skarsfjord kommer til å forlate Brann i år. Nå er han fjerde trener bak Fakiri også. Topputdannet som fysisk trener og får ikke bruke kunnskapen er ikke noe kjekt for han. Patrick Hansson er nok høyaktuell som erstatter, en person som er godt likt i spillergruppen og har familien sin 100% etablert i Bergen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Nja, man mener vel det er uheldig at en i trenerteamet er faren til en av spillerne.
Tren på langskudd

Tom C

Ser forresten at Sandnes Ulf har sendt klage på det røde kortet som Skjølsvik pådro seg mot LSK. Hadde vært helt greit om han hadde fått en kamps karantene og måtte stå over mot oss. Tror han er mye av drivkraften på midten hos de lyseblå.
Aldri mer Obos....

Kagain

Jeg er forsåvidt enig med de som mener at Demir burde få beholde plassen sin og at Grønner burde få lov å komme inn i stoppervarmen. Ulempen med denne planen er at Brann ikke får samspilt stopperparet sitt, og da har man litt lignende situasjon som i fjor. Barmen bør nok få gå ut av troppen, og inn kunne det vært interessant med Fakiren (som nok ikke er et alternativ da han skal lede greiene på fredag) eller Skjønningen. Men igjen, for mye omrokkering er ikke bare av det gode heller...

Corran

Quote from: Mr. Troen on April 07, 2014, 09:56:13 AM
Er det uaktuelt med kapteinen som venstre stopper? 
Fungerte vel under middels i en av treningskampene -  men hvis Grønner bare vurderes til høyre må da en rutinert og venstrebeint Hanstveit være et bedre alternativ enn både Mojsov og Jonsson akkurat nå...?
Demir spilte seg greit inn på backplass og skal vel beholde den på fredag.

Etter min mening helt uaktuelt ja Han er ikke stopper og har kun spilt noen få kamper som det og de gangene (2) jeg har sett ham så har han vært minst like dårlig som kjeksen var i går Og kan ikke være store odds for at kjeksen skal spille to så dårlige kamper på rad?
Min mening er kjør inn Grønner La han trene hele uken sammen med Demidov og spill disse to sammen. Om Grønner skal bli så god som vi håper på så må han klare å omstille seg til venstre midstopper (var han ikke det når han ble utvist mot sogndal i fjor?)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dragn

Inn med hansson som tryllekunstner og badji som livvakt for ham

Corran

Faen der røk den kampen Edvardsen som dommer
I alle fall minst 2 gule for kjefting på dommer (for begge lag)
Eneste trøsten er at han som oftest pleier å være dritt dårlig mot alle lag
De eneste (foruten det korrupte NFF) som er glad for at Edvardsen bestemte seg for å satse på fotballdømming er ishockey spillere/supportere for de ble kvitt ham
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Deilig at det bare er to dager til kamp, i hvert fall. Det sure tapet mot Stabæk revansjeres.
Gå av.

Belfort

Dette er en kamp som jeg tror vi legge en del føringer fremover på hvordan sesongen blir. Med et evt tap vil usikkerheten blant både supportere og spillere komme.

kabelmann

Fredag kl. 19, er det Zebra-kamp, det?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Rød makt på Hansa

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

kabelmann

Quote from: Nixon on April 09, 2014, 08:26:12 AM
Jepp, den går på Zebra.


Good, da blir det ikke no Cmore-kjøp denne uken heller.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard

Tørr ikke tenke på hva et tap i denne kampen vil medføre, da står vi mest sannsynlig med hvertfall 4 av 5 tapte kamper i innledningen på sesongen. Fryktelig trist.

Gulløl

Sjansen at Brann vinner denne kampen er vel neppe over 10 %. Prestasjonen mot Sarpsborg i første bortekamp viste i hvert fall ikke tegn til at den elendige bortestatistikken fra i fjor på 1-3-11 er i ferd med å brytes. Men en kan vel håpe eller be til høyere makter. Klarer Brann uavgjort er det vel bra. Tror den første 3-poengeren kommer mot Lillestrøm.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Du er nok litt mer pessimistisk enn bookmakerne. Markedsoddsen (kilde; Betbrain) sier 42-27-31. Altså 31% sjanse for seier.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

stigh


Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on April 09, 2014, 06:49:24 AM
Deilig at det bare er to dager til kamp, i hvert fall. Det sure tapet mot Stabæk revansjeres.


Det hadde jeg glemt, det var en fin påminnelse;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Giles

Jeg tror det er mer vondt i vente mot Ulf. Brann er en perfekt motstander for en entusiastisk motstander med guts. Defensivt er det veldig mye som mangler og nedrykkskandidat nummer tre vil selge seg dyrt.
Her er det kamp for livet som gjelder det er bare å glemme å spille ut Ulf.
Så vennligst ta kampen først og la et eventuelt finspill være en følge av det.
Fint hvis Fakiri ikke tar ut seg selv. Det behøves ingen temposvak, fysisk svak ekspert på " klokt " spill det vil si lure støttepasninger og proffesionell fouls.
Lag: Vindheim, Sævarsson, Demidov, Demir
Askar, Haugen, Badji,Skaanes
Orlov, Huseklepp

Skaanes inn sentralt hvis Badji svikter igjen og Larsen inn på kant.

Corran

Demidov spiller ikke venstre midtstopper, men høyre.
Selv om sævarson ble flyttet inn som midtstopper når Brann gjorde et offensivt bytte når Demidov var skadet så betyr ikke det at Sævarsson er midtstopper.
Er jo et helt tåpelig sjansespill å starte en bortekamp med en halvgod back som midtstopper Hvorfor ikke putte inn Hanstveit samtidig?
Men enig i Vindheim på back
Eg e forresten heller ikke enig i at Fakiri ikke kan spille i denne kampen. Mulig Haugen fungerer litt bedre med ham en med Badji og Barmen som ikke er helt på topp for tiden
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


Tom C

Aldri mer Obos....

dudo

Men rett og rimelig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

April 10, 2014, 09:09:11 AM #41 Last Edit: April 10, 2014, 09:23:18 AM by Gulløl
Blir vel han her som skal glitre i morgen. Fy fasan så store forventninger vi hadde til han en gang. God nok for gull laget var han ihvertfall. Både Mons Ivar Mjelde og Martin Andresen hevdet etter 2007 sesongen at gambieren var blant de beste i verden i sin årsklasse. En kan lure på om hvordan utviklingen hans hadde blitt om Steinar Nilsen og Rune Skarsfjord ikke hadde vært innom Brann og han hadde fått en trener som hadde klart å utvikle han videre etter at Mjelde forsvant.
_____________

Skulle bli Branns Mikel
Karrieren holdt på å ende med rot og tull. Nå har Tijan Jaiteh tatt rennefart igjen, og fredag skal han gjøre det han kan best: Stjele ballen.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Skulle-bli-Branns-Mikel-430099_1.snd#.U0ZS9LZ_t1Y
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

April 10, 2014, 10:14:38 AM #42 Last Edit: April 10, 2014, 10:44:36 AM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!

Gepard

Quote from: krøvel vellevold on April 10, 2014, 10:14:38 AM


0-6-19 på de siste 25 bortekampene på Vestlandet. Det er så sykt sykt sykt. Til å bli kvalm av. En gigantisk fadese signert Sportsklubben Brann. Burde skamme seg.

Belfort

Den statistikken vår på bortebane på vestlandet er helt hinsides!! At det er mulig for en "storklubb"som Brann å "klare" dette!

Tom C

Eneste positive er jo at det er lettjente penger på oddsen. For av en eller annen grunn er jo brann favoritter mot de fleste slike lag fremdeles. 2.25 på hjemmeseier her vitner jo rett og slett om uvitenhet fra Norsk Tipping.
Aldri mer Obos....

dudo

4,25 på at vi taper med minst to er ikke bort i natten det heller ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

April 10, 2014, 13:08:52 PM #47 Last Edit: April 10, 2014, 13:10:48 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Heispassasjer

Så da snakker vi om enten Badji eller Fakir sammen med Haugen på midten...

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up