• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Spillerbørs 2014

Started by Jose Arrogantio, March 30, 2014, 22:52:27 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Romarius

Piotr: 4
Sæv: 5
Demidov: 3
Jonsson: 2
Demir: 6
Badji: 2
Haugen: 7
Skaanes: 6
Barmen: 5
Askar: 4
Orlov: 5
Huseklepp: 6

Tom C

Piotr: 4
Sæv: 5
Demidov: 3
Jonsson: 3
Demir: 6
Badji: 3
Haugen: 7
Skaanes: 6
Barmen: 4
Askar: 4
Orlov: 3
Huseklepp: 4
Larsen: 3
Aldri mer Obos....

Kirk

Piotr: 4
Sæv: 5
Demidov: 2
Jonsson: 2
Demir: 4
Badji: 2
Haugen: 5
Skaanes: 3
Barmen: 4
Askar: 5
Orlov: 3
Huseklepp: 3
Larsen: 2

Ricky

Leciejewski:  4 - Litt passiv, både som keeper og kjeftesmelle.

Sævarsson:  5 - Ok kamp. Den mest usynlige der bak, som kanskje må regnes som (litt) positivt i en kamp vi taper. Litt treg med å komme seg tilbake, noe som gav Demidov litt problemer.
Demidov: 3 - Manglet kontroll der bak.
Jonsson: 3 - Samme som Demidov. Ble (ikke overraskende) avslørt på farten.
Demir: 5 - Helt på det jevne. Noen greie bidrag fremover, klarte seg greit bakover. Bestemann i forsvaret.

Badji (45): 4 - Ikke helt lett å bli klok på Badji. Virker stresset og gjør merkelige valg.
Haugen: 3 - Hva skjer med måten han plasserer seg på? Har han fått instrukser av trenerteamet om å stille seg der han gjør når vi har ballen? Den som har tilgang til å se kampen i reprise (og har lite å gjøre på), følg med på hvor Haugen står når vi har ballen og skal prøve å spille oss fremover. Det skaper jo evig med problemer for oss at han i praksis kun er mulig å nå ved å løfte ballen inn i et område mellom to Stabæk-spillere. Når han først er rettvendt og involvert spiller han til en sekser, men WTF? Her må det gjøres noen grep, for det gikk i mye av det samme mot Sarpsborg forrige uke også.
Skaanes: 6 - Full av innsatsvilje, og skaper sjanser både for seg selv og andre. Branns beste
Askar: 5 - Får (i overkant) mye ansvar med å fordele ballen fra vanskelige posisjoner, men klarte seg greit. Virker fortsatt litt smårusten og stasjonær.
Barmen: 4 - Satte ikke noe preg på kampen; greit at han ble byttet ut.

Orlov: 4 - Klassisk (?) Orlov-scoring, men ingen stor kamp. Stabæk-forsvaret hadde grei kontroll på ham.
Huseklepp:  5 - Friskere og mer på hugget enn han har vært på en stund.

Lasaron

Leciejewski:  4

Sævarsson:  4
Demidov: 3
Jonsson: 2
Demir: 6

Badji (45): 3
Haugen:  6
Skaanes:  6
Askar: 4
Barmen: 4

Orlov: 5
Huseklepp:  4
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Hehe, du vet det er subjektivt når Haugen spriker fra 3 til 8. Han var dog ingen av delene.

Leciejewski:  4

Sævarsson:  4
Demidov: 4
Jonsson: 3
Demir: 6

Badji (45): 2 Dritdårlig i dag, og kan fint slite benken for alt jeg bryr meg fremover.
Haugen:  5
Skaanes:  7
Askar: 6
Barmen: 5

Orlov: 5
Huseklepp:  6

Orlov er fortsatt middelmådig, målet forandrer ikke så veldig på det. Skaanes var rå i dag, og Huseklepp var nestenmannen gang på gang. Håper det løsner for han snart.

Hva har skjedd med Piotr en mot en? I forrige kamp endte det med straffe og i dag ble han enkelt passert på 2-0...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Quote from: Klaus_Brann on April 06, 2014, 21:19:23 PM
Hehe, du vet det er subjektivt når Haugen spriker fra 3 til 8. Han var dog ingen av delene.




Om jeg gidder, tenkte jeg å sjekke hvem supporterne er mest uenig om innsatsen til etter hver kamp, og legge til en kommentar om det i oppsummeringen.  :)

Lasaron

Quote from: Jose Arrogantio on April 06, 2014, 21:35:37 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 06, 2014, 21:19:23 PM
Hehe, du vet det er subjektivt når Haugen spriker fra 3 til 8. Han var dog ingen av delene.




Om jeg gidder, tenkte jeg å sjekke hvem supporterne er mest uenig om innsatsen til etter hver kamp, og legge til en kommentar om det i oppsummeringen.  :)


Gidd.
Tren på langskudd

Corran

Leciejewski:  4

Sævarsson:  3
Demidov: 3
Jonsson: 2
Demir: 6

Badji (45): 3
Haugen:  6
Skaanes:  7
Askar: 5
Barmen: 3

Orlov: 5
Huseklepp:  5
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on April 06, 2014, 21:35:37 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 06, 2014, 21:19:23 PM
Hehe, du vet det er subjektivt når Haugen spriker fra 3 til 8. Han var dog ingen av delene.




Om jeg gidder, tenkte jeg å sjekke hvem supporterne er mest uenig om innsatsen til etter hver kamp, og legge til en kommentar om det i oppsummeringen.  :)


Det er en god tanke!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Landåsgutt

Piotr: 4
Sæv: 5
Demidov: 4
Jonsson: 3
Demir: 6
Badji: 3
Haugen: 5
Skaanes: 6
Barmen: 4
Askar: 4
Orlov: 5
Huseklepp: 4
Larsen: 3

fisken74

Piotr: 4
Sæv: 4
Demidov: 3
Jonsson: 2
Demir: 4
Badji: 3
Haugen: 3
Skaanes: 5
Barmen: 4
Askar: 4
Orlov: 4
Huseklepp: 5
Larsen: 3

pidre

April 07, 2014, 05:36:32 AM #62 Last Edit: April 07, 2014, 05:39:43 AM by pidre
Flott tiltak med denne børsen!

Leciejewski:  6

Sævarsson:  4
Demidov: 2
Jonsson: 2
Demir: 7

Badji (45): 2
Haugen:  7
Skaanes:  5
Askar: 5
Barmen: 5

Orlov: 5
Huseklepp:  5
Saludar a los monos!

Kjell249


Piotr: 4
Sæv: 5
Demidov: 3
Jonsson: 3
Demir: 6
Badji: 3
Haugen: 5
Skaanes: 6
Barmen: 4
Askar: 4
Orlov: 5
Huseklepp: 6
Larsen: 3
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Corran

Spilte larsen lenge nok til å få karakter
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

olebrann3

Piotr: 3
Sæv: 5
Demidov: 3
Jonsson: 3
Demir: 6
Badji: 2
Haugen: 5
Skaanes: 6
Barmen: 3
Askar: 4
Orlov: 5
Huseklepp: 5

Yngve

Leciejewski:  4

Sævarsson:  3
Demidov: 2
Jonsson: 2
Demir: 6

Badji (45): 2
Haugen:  7
Skaanes:  6
Askar: 4
Barmen: 3

Orlov: 6
Huseklepp:  5

Jose Arrogantio

Quote from: Corran on April 07, 2014, 06:24:10 AM
Spilte larsen lenge nok til å få karakter


Nei. Så kommer ikke til å telle stemmer på ham.

dragn

Leciejewski:  4

Sævarsson:  4
Demidov: 4
Jonsson: 2
Demir: 5

Badji: 1
Haugen:  5
Skaanes:  6
Askar: 4
Barmen: 3

Orlov: 6
Huseklepp:  4

Baunebob

Leciejewski:  4

Sævarsson:  4
Demidov: 3
Jonsson: 2
Demir: 6

Badji (45): 2
Haugen:  7
Skaanes:  6
Askar: 4
Barmen: 3

Orlov: 6
Huseklepp:  7

Gulløl

Leciejewski: 4

Sævarsson: 5
Demidov: 4
Jonsson: 2
Demir: 5

Badji (45): 2
Haugen:  6
Skaanes: 5
Askar: 4
Barmen: 4

Orlov: 4
Huseklepp: 3
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Yngve

Fantastisk å lesa her inne. Ein gjer Huseklepp 7, mens nestemann gjer han 3.

Ikkje rart me alltid er ueinige med det som kjem frå dei som jobbar i avisene.

ostraume

Leciejewski: 4

Sævarsson: 4 - Fin assist. For mye dassing på returløpene.
Demidov: 3 - Her er mye rust.
Jonsson: 2 - Her er det enormt med rust.
Demir: 4 - Villig og fint, men utretter lite offensivt. Taper første duellen forut for 0-1

Badji (45): 2 - Herre, er denne spilleren rett og slett for pasningssvak for Norling sitt Brann?
Haugen:  6 - BB - Herlig kamp av Haugen, lav feilprosent og mange gode og konstruktive bidrag offensivt. Men hvorfor i h... kippet han ikke inn målet når han er alene med keeper?
Skaanes: 5 - Hadde alle hatt samme Duracell-kaninmotor som denne mannen så hadde Norling sitt lag fungert bra. Meget bra, men får trekk for tå håpløse avslutninger.
Askar: 4 - Greit nok
Barmen: 4 - Greit nok her og. Ingen fotballgud, men langt foran Badji etter min mening. Kommer, som vanlig, til store sjanser.

Orlov: 5 - Fin scoring. Fin flikk gjennom til Huse. I det hele tatt en ujålete, fotballsmart og effektiv spiller.
Huseklepp: 4 - Frustrerende med så masse misser, men er delaktig i mye av det gode som skjer offensivt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

psv-hasund

Leciejewski: 4

Sævarsson: 4
Demidov: 4
Jonsson: 3
Demir: 5

Badji (45): 2
Haugen:  5
Skaanes: 5
Askar: 3
Barmen: 4

Orlov: 4
Huseklepp: 3

Jose Arrogantio

Børsen er stengt. Resultater kommer snart.

Jose Arrogantio

April 08, 2014, 20:44:07 PM #75 Last Edit: April 08, 2014, 21:18:35 PM by Jose Arrogantio

Corran

Takker nok en gang for innsatsen Jose og ser fram til å sprenge børsen etter kampen på fredag
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Ser at Tv2 gikk ned en børskarakter på både Haugen og Skaanes i forhold til Sarpsborg-kampen..

ostraume

Hvordan er det mulig å gi Haugen 3(!) etter denne kampen? Det er slikt som gjør at jeg lurer på om median er en bedre måte å oppsummere på enn gjennomsnitt :)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

April 09, 2014, 09:47:20 AM #79 Last Edit: April 09, 2014, 09:49:43 AM by osoerli
Quote from: Jose Arrogantio on April 08, 2014, 20:44:07 PM
Da er stemmene talt opp og første post oppdatert. Resultatene er som følger etter 24 stemmer:



Du summerer karakterer for alle kamper i sammendraget? Bør vel heller ha snitt sidan alle etterkvart vil ha forskjellig antall kamper?
Eller du kan ha begge deler.  F.eks slik:

Sammendrag:

Piotr Leciejewski: Sum 7.94 (2), snitt 3.97


Det er vel poengsnittet som er interessant, ikkje summen av alle poeng? For det er bare snittet som er samanliknbart.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

aleksanderhjelleseth

Quote from: ostraume on April 09, 2014, 07:23:48 AM
Hvordan er det mulig å gi Haugen 3(!) etter denne kampen? Det er slikt som gjør potensialjeg lurer på om median er en bedre måte å oppsummere på enn gjennomsnitt :)

Eg reagerte også på dette. I min bok var haugen kampens beste spiller. Skaanes hakk i hæl. Det er skikkelig gøy med Skaanes, for en løpsmaskin. Har et stort potensial, kanskje aller best sentralt i banen, selv om han blir noen hakk for lett enda. :-)

Kjell249

At noen gav Haugen 8 er like mye off som at noen gir 3. Når det er 24 observasjoner og det er hele karakterer som gis, så er det mye mer fornuftig å bruke snitt enn median. Da kan en ekstra karakter for eksempel gjøre at man får karakter 6 istedenfor 5.

At dere har en spiller som MOM vil ikke si at det er fasiten. Stadion og TV2 kåret for eksempel Orlov til MOM.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

ostraume

Ja, det er kanskje det største utslaget her. Ifølge vår kollektive visdom var Orlov bare 5. beste Brannspiller.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Haha! Måtte bare sjekke hvem som ga Haugen en 8er, og ikke overraskende så var det vår alles kjære Haugen-elsker, krakra :)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

April 09, 2014, 12:28:01 PM #84 Last Edit: April 09, 2014, 12:33:50 PM by krakra

ostraume

Quote from: krakra on April 09, 2014, 12:28:01 PM


Enig i det, jeg ga han tross alt en 6er. Du bruker skalaen mer aktivt, den skal du ha.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

aleksanderhjelleseth

Quote from: Kjell249 on April 09, 2014, 11:15:32 AM
At noen gav Haugen 8 er like mye off som at noen gir 3. Når det er 24 observasjoner og det er hele karakterer som gis, så er det mye mer fornuftig å bruke snitt enn median. Da kan en ekstra karakter for eksempel gjøre at man får karakter 6 istedenfor 5.

At dere har en spiller som MOM vil ikke si at det er fasiten. Stadion og TV2 kåret for eksempel Orlov til MOM.

Stadion kårer den som skårer, til BB 9 av 10 ganger. Men Orlov var bra han.

Jose Arrogantio

Quote from: osoerli on April 09, 2014, 09:47:20 AM
Quote from: Jose Arrogantio on April 08, 2014, 20:44:07 PM
Da er stemmene talt opp og første post oppdatert. Resultatene er som følger etter 24 stemmer:



Du summerer karakterer for alle kamper i sammendraget? Bør vel heller ha snitt sidan alle etterkvart vil ha forskjellig antall kamper?
Eller du kan ha begge deler.  F.eks slik:

Sammendrag:

Piotr Leciejewski: Sum 7.94 (2), snitt 3.97


Det er vel poengsnittet som er interessant, ikkje summen av alle poeng? For det er bare snittet som er samanliknbart.


Har brukt sum, siden jeg ser TV 2's spillerbørs regner opp summen også, men tenkte over samme problemet i går når jeg talte opp, og burde nok gjøre snitt også, slik du gjorde der. Kan sikkert fikse det over helgen.

Angående snitt vs median, så heller jeg mot snitt. Haugens 8'er ble så å si balansert av 3'eren han fikk. Jeg regner med at distribusjonen av karakterer vil for det meste være tilnærmet normal (for hver bruker som "overvurderer" en spiller vil det ofte være en som "undervurderer" ham, og vice versa) og da er gjennomsnitt helt greit og riktig å bruke. Så langt med totalt 42 stemmer har det ennå ikke vært noen helt ville stemmer som ville gjort gjennomsnitt et dårlig valg.


Det jeg synes var mest interessant med resultatene forresten var at selv om folk her snakker mest om Skaanes og Haugen, så var Demir omtrent like god i følge forumet.

Kjell249

Lokale spillere vil alltid få mer oppmerksomhet her, og mest sannsynlig litt ekstra bonus. Akkurat som norske filmer alltid får en karakter høyere på terningen. Forventningene er ikke like høye. Alle ønsker at en lokal helt skal slå til. Det er lett å forstå.

Når det gjelder Haugen så mener 24 stykker at han spilte til 5,75. Altså er ikke differansen til 3 2,75, så veldig forskjellig fra differansen til 8 på 2,25.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

dudo

Enig med Kjell, men om man skal se utelukkende på 3 vs 8 poeng, så fikk han vel betraktelig flere syvere enn firere? Selv ville jeg for øvrig gitt han 6.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Han fikk ingen firere. Men han fikk flere femmere enn syvere, og flere treere enn åttere.

Uansett. Median for Haugen er 6, og skulle gjennomsnitt vært i hele tall ville det vært 6 også. Så egentlig ingen vesentlig forskjell det diskuteres om her.

dudo

Wow, fikk han minst to treere? Pussig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

TV2 er jo latterlige som kan gi lavere karakter til Haugen og Skaanes på Stabekk kampen kontra Sarpsborg kampen Og at laget totalt sett fikk samme sum er jo like latterligt.
Ja resultatet var ikke godt nok men det var jo stor forbedring stort sett over hele linjen og like håpløst bakover.
Dvs en kunne forsvart at forsvaret og da spesielt midtstopperne fikk dårligere karakter, men framover var det jo stor forskjell foruten for Badji som var like håpløs i begge kampene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jose Arrogantio

Børsen åpnet igjen.

Fikk bare med meg de siste 20 minuttene på TV, resten gikk på radio, så selv kommer jeg ikke til å gi karakter. Men av samme grunn ekstra spent på hva andre mener :)


Spelaren

Piotr           4    Helt på det jevne, et par fine inngripener, megaredning på slutten
Sævarsson 4   Kneippbrød, verken eller
Demidov     3    Igjen svak, totalt ute av form og forsvarer ikkje startplass
Jonsson      3   Bedre enn sist, men jevnt over svak
Demir          4   Kjegle på 0-1, ellers middels. Nesten mål, tok seg opp på slutten
Askar          4   Skaffet straffe, ellers en av de friskere
Badji           3   Usannsynlig svak i mesteparten av kampen, atskillig bedre mot slutten
Haugen       3   Prøvde, lykkes sjelden. Dustete kort
Skaanes      4  Tidvis frisk, men altfor upresis, mistet piffen
Huseklepp  3   Helt vekke, er en skygge av seg sjølv, straffebom
Orlov          4   Ingen stor kamp av svensken, samspillet med Huseklepp en fiasko

Fakiri          6   Kom inn etter 61. Brann fullstendig forvandlet etter hans inntreden, trygt spill, målgivende

Larsen og Dramé for seint inn, men kudos til Larsen for kremmerhus!


Kampen åpnet som vanlig patetisk når me beveger oss vestpå. Først siste 25 minutter var det bra Brann-spill.
Gå av.

Kagain

Piotr           4    Mest godt, noe dårlig (målet). Sliter med å få i gang angrepet.
Sævarsson 3    Minner om Helge Haugen. Springer og springer, men fint lite annet.
Demidov     3    Litt for sinna.
Jonsson      3   Bedre enn Demidov uten at det sier noe
Demir          5   Frisk og fin i steget. Et par målsjanser som han burde gjort noe med.
Askar          3   Mest opptatt av å falle. Noen ganger var det ikke så mye som skulle til.
Badji           2   Til å begynne med helt tragisk. Hevet seg når Fakiren inntok arenaen.
Haugen       3   På mange måter usynlig. Herlig hevnstempling. Det har sin egen sjarm når foppalen får et snev av Kung Fu.
Skaanes      5  Frisk, greie innlegg. Vil mye. Springer mye.
Huseklepp  3   Ikke kapteinsemne. Ikke spissemne. Hiv han på vingen en stund.
Orlov          3   Ikke så mye av den farlige siden kom frem.

Fakiri          6   Selv om han kom inn et minutt for sent så gir jeg han kred. Mannen gjorde store forandringer for Badji og flere andre da han kom inn.

psv-hasund

Piotr           4   
Sævarsson 3
Demidov     4
Jonsson      4
Demir          6 god i andre omgang
Askar          3
Badji           4 spilte seg stort opp i andre omgang
Haugen       4
Skaanes      2 hadde ett riktig mottak i andre omgang. Får poeng for løping.
Huseklepp  3   
Orlov          5

Fakiri          7 banens beste den lille tiden han spilte


Lasaron

Piotr - 5
Sæv - 3
Demidov - 3
Jonsson - 3
Demir - 5
Skaanes - 4
Haugen - 3
Badji - 3
Askar - 4
Huseklepp - 3
Orlov - 4
Fakiri - 7

Ikke la dere blende av de siste 20 minuttene. Ikke gi for høye karakterer på grunnlag av det.
Tren på langskudd

Spelaren

Eg lot Fakiri få karakter fordi han spilte siste 29 minutt + 3 minutt tilleggstid. Altså over 30 :) .
Gå av.

Jose Arrogantio

Quote from: Spelaren on April 11, 2014, 20:18:12 PM
Eg lot Fakiri få karakter fordi han spilte siste 29 minutt + 3 minutt tilleggstid. Altså over 30 :) .


Ja. Fakiri spilte i over 30 minutter i dag, så han fortjener karakter.

Go Up