• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Stabæk, søn. 6. apr. kl. 19:00

Started by Lasaron, March 30, 2014, 20:35:58 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Piotr
Vindheim - Demidov - Grønner - Hanstveit
Larsen - Haugen - Badji - Skaanes
Dramé - Huseklepp

Badji bør benkes neste kamp med nok en dårlig kamp. Haugen foran Barmen fordi jeg syns han utfyller Badji bedre.
Tren på langskudd

osoerli

March 30, 2014, 20:42:48 PM #1 Last Edit: March 31, 2014, 22:52:03 PM by osoerli
                         Piotr
Vindheim   Demidov   Grønner    Hanstveit
Hansson     Haugen    Barmen    Demir
              Lorentzen    Drame


Redigert litt etter å ha tenk litt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kagain

Den der har i alle fall det lokale alibiet i orden. Samt ungdomsalibiet.

Spelaren

Gå av.

aleksanderhjelleseth

March 30, 2014, 21:52:28 PM #4 Last Edit: March 30, 2014, 22:06:09 PM by aleksanderhjelleseth
Piotr
Vindheim-Demidov-Mosjov-Demir
Askar-Haugen-Barmen-Larsen
        Huseklepp-Orlov

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

                    Piotr
Sævarsson-Demidov-Grønner-Hanstveit
Askar-Haugen-Barmen-Larsen (Skaanes)
         Huseklepp-Dramé
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

                         Piotr
Sævarsson-Demidov-Grønner-Hanstveit
Askar-Haugen-Barmen-Skaanes
        Huseklepp-Orlov
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

I den perioden i vinter der vi "plukket litt poeng" spilte Dramé og Grønner mye. Når Orlov og Mojsov har vært fast, har vi tapt. Både Grønner og Dramé er mer spillende enn henholdsvis Mojsov og Orlov. Dramé er også en skapende og underholdende type, som er noe av det vi har lengtet etter.
Larsen er en av svært få i Brann som drar av motstandere og skaper noe offensivt.
Tren på langskudd

Henki

Nå er jeg rett og slett dritpessimist og trenger akutt gode nyheter.
Hva gjør vi hvis kampen på søndag blir mer av det samme som i går. Hva i alle dager gjør vi hvis kampen i går er symptomatisk for slik sesongen kommer til å bli?

Hvis dette blir en sesong med bunnstrid klarer jeg ikke å se hvordan Brann skal klare å bli et topplag igjen.
#Frustrert #Nervøs #Bekymret
Ballen skal fremover!

Belfort

Jævlig inngang på denne kampen. Vi må vinne , Stabæk kommer full av selvtillit. Tipper Stabæk kommer til å kjøre samme opplegget som alle andre gjør mot oss. Stresse oss i oppspillsfasen og ta oss på brudd.

dudo

Stabæk sin trener har vel hatt enda kortere tid enn vår,  og med et atskillig verre utgangspunkt. Blir spennende å se.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kjell249

Forskjellen er vel at de skal overleve og har alt å vinne, mens vi skal ta gull og har alt å tape. Blir spennende å se om det fører til høye skuldre.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Giles

Pjotr

Vindheim, Demidov, Heggland, Demir
               
                      Barmen  Badji

Huseklepp          Haugen                 Soltvedt
                   
                       Rotihaug

Vindheim må være bedre enn Sævarsson, Demidov en uke bedre, Heggland og Demir raskere enn alternativene.
Badji og Barmen skal forsvare eget territorie og spille enkle pasninger til medspiller. Barmen kan også ta noen elgeløp inn i motstander boks. Huseklepp finner farten tilbake og spiller med rett til å skjære inn fra kanten, Haugen spiller som han en gang kunne og gjør den kreative jobben krydret med langskudd. Soltvedt er den nye Kvisvik og scorer. Rotihaug strekker ut forsvaret til Stabæk gang på gang og løper inn to mål. Hansson kommer inn og dribler alt og alle. Larsen kommer inn for Haugen og spiller som han gjorde mot Blackburn jr. Setter inn det siste målet.
Brann revitaliseres og Bergen koker.

Kjell249

... og ikke bare skal vi vinne, vi skal underholde.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kagain

Jeg kan ikke forstå at du blir stemplet som pessimist med en slik innstilling Giles. (Irony - Made out of iron, right?). Selv det kanskje var et snev av ironi involvert så er det faktisk en spennende tankegang. Litt mer fart der bak, nye og uprøvde sjeler der fremme. Giles som branntrener i 2015!

Lasaron

Jeg syntes det var så urettferdig at bare de på spv-tribunen skulle ha tilgang på øl, så jeg ringte ned til Stadion. Fikk ordnet meg slik at jeg får ha med én øl, så lenge jeg heller den oppi et papp-beger før jeg går inn. Papp-begeret må være medbragt. Dessuten fikk jeg utdelt et passord som jeg må si ved inngangen for å slippe inn med ølet.
Tren på langskudd

Northside

Quote from: Lasaron on April 01, 2014, 11:32:37 AM
Jeg syntes det var så urettferdig at bare de på spv-tribunen skulle ha tilgang på øl, så jeg ringte ned til Stadion. Fikk ordnet meg slik at jeg får ha med én øl, så lenge jeg heller den oppi et papp-beger før jeg går inn. Papp-begeret må være medbragt. Dessuten fikk jeg utdelt et passord som jeg må si ved inngangen for å slippe inn med ølet.


Fikk samme beskjed eg også. Men de påpekte viktigheten av å ha lokket på og drikke fra sugerør, slik at ingen merker det. Selv hater jeg å drikke øl fra sugerør, men vurderer det denne gangen.

Nixon

Sa de noe om størrelsen på pappbegeret? Dersom det ikke ble spesifisert er jo det er stort smutthull!
Rød makt på Hansa

Lasaron

Tren på langskudd

Northside

Quote from: Nixon on April 01, 2014, 12:02:56 PM
Sa de noe om størrelsen på pappbegeret? Dersom det ikke ble spesifisert er jo det er stort smutthull!


0,5l for de på Store Stå, 0,33l for de på resten av Hansatribunen. Må fremlegge billett ved kjøp.

Lasaron

Quote from: Northside on April 01, 2014, 12:34:34 PM
Quote from: Nixon on April 01, 2014, 12:02:56 PM
Sa de noe om størrelsen på pappbegeret? Dersom det ikke ble spesifisert er jo det er stort smutthull!


0,5l for de på Store Stå, 0,33l for de på resten av Hansatribunen. Må fremlegge billett ved kjøp.


Javel? Det vet jeg ingenting om. Skal man kunne kjøpe der også nå? Jeg er på gamle sitte, og kan altså ha med meg inntill 0,5 l øl i pappbeger.

Det som er vittig er at Hansa visstnok prøvde å få gjennom at man kun skulle få ta med Hansa-øl inn på tribunen.
Tren på langskudd


Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7272719.ece

Vår gamle kaptein er nok en gang skadefri og spilte sammen med Demidov på alle øvelsene i dag. Det tyder vel på at han skal spille på søndag.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Tull og tøys. Nå må vi ikke gå inn i en ny runddans igjen. Jonsson kommer til å bli skadet igjen snart. Mojsov har begrenset potensiale og gjør ofte store bommerter. La Grønner og Demidov bli samspilt. Jonsson som vikar hvis nødvendig, når han er frisk, og Mojsov fjerdevalg (dvs tredjevalg til over halvparten av kampene).

Jeg ønsker meg et samspilt midtstopperpar.
Tren på langskudd


Torvanger

Jönsson har rutine og leverer når han er skadefri. Brann var tettere bakover i de matchene han var med.

Giles

Hvis det ikke skal satses vilt på ungdommen så er Jonsson utvilsomt den beste ved siden av Demidov. Han har vært ute en vinterdag før, har en smule autoritet og er forholdsvis trygg med ballen.

krakra

Syns ikke det er vilt å velge Grønner foran Jonsson iallefall. Jonsson er mer rutinert og tryggere i det defensive, mens Grønner er bedre fremover. Det viktigste er uansett at med Jonsson som "førstevalg" så må vi sannsyneligvis bytte stopper hele tiden. Bedre å satse på noe mer pålitelig.

dudo

Det kan være en idé å spille Demidov varm med Jonsson, for så å fase svensken ut til fordel for Grønner.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on April 03, 2014, 15:47:58 PM
Jönsson har rutine og leverer når han er skadefri. Brann var tettere bakover i de matchene han var med.


Det er jeg enig i, men som Lasaron sier så er dette en evig runddans. Da er det bedre å bestemme seg for et stopperpar og la de bli samspilte. Det nytter ikke at vi hele tiden skal bytte midtstopperpar ut fra hvem som er tilgjengelig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Husk at Marcus Jonsson også kan spille høyreback. Spilt der en god del i tiden før han kom til Brann.
Forsvar:
Jonsson - Demidov - Mojsov(Grønner) - Hanstveit

Hadde trolig økt tryggheten der bak. En skadefri Jonsson er en mer stabil forsvarer en Sævarsson. Men jeg er usikker på om en i det hele tatt skal ta sjansen på å satse på den veldig skadeutsatte Jonsson.


Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Haha, Jonsson i lange klyv på kanten? Jeg garanterer strekk!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: dudo on April 03, 2014, 18:12:22 PM
Haha, Jonsson i lange klyv på kanten? Jeg garanterer strekk!


Han kommer til å skli på kunstgresset på sidelinjen og pådra seg lårhalsbrudd.
Gå av.

Torvanger

Vi slår Stabæk på søndag, så gjenstår det å se om Norling knekker bortekoden deretter, det er der skoen trykker.

Northside

Blir oppvarming på Store Stå på lørdag. Siste del av Brann-treningen er åpen for publikum.

Bruk inngang 12 klokken 12:30.

http://www.bataljonen.no/?page=26&news=1129

Gulløl

Quote from: dudo on April 03, 2014, 18:12:22 PM
Haha, Jonsson i lange klyv på kanten? Jeg garanterer strekk!


En "Norling-back" skal vel ikke klyve så mye på kanten (og heller ikke slå håpløse innlegg).
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Giles

Ut fra det som er vist hittil så ser Grønner ut til å mangle spisskompetanse som stopper. Grønners fremste kvalitet er solide langpasninger men han mangler rå fysikk og fart. Offensivt er spillet hans russisk rulett. Svært nær å miste ballen i bakerste ledd fordi han bruker for lang tid.Han opptrer heller ikke smart nok til å kompensere for disse manglene. Kanskje vil han ta nødvendige steg med masse tillit. Men jeg tror ikke Brann er stedet hvor den sjansen skal tas.

Xminator

Piåtr
Sæv - Demidov - Mojsov - Hanstveit
Askar - Badji - Haugen - Demir
Huseklepp - Drame

ostraume

Stakkars Grønner er tilbake som 4. valg. Må være surt.

Kan det skje at Kapteinskjeksen holder noen kamper?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


Nixon

Quote from: ostraume on April 03, 2014, 22:00:35 PMStakkars Grønner er tilbake som 4. valg.


Om ikke annet en grei målestokk om Norling-troen fortsatt holder. Skarsfjord hadde blitt skjelt ut over flere sider, mens kritikken mot Norling er mild og avventende. Enn så lenge i alle fall...
Rød makt på Hansa

dr_cyanid

Quote from: Nixon on April 03, 2014, 22:36:41 PM
Quote from: ostraume on April 03, 2014, 22:00:35 PMStakkars Grønner er tilbake som 4. valg.


Om ikke annet en grei målestokk om Norling-troen fortsatt holder. Skarsfjord hadde blitt skjelt ut over flere sider, mens kritikken mot Norling er mild og avventende. Enn så lenge i alle fall...


Så lenge Norling fortsetter å kjøre sin ydmyke stil tror jeg ikke han umiddelbart blir noen skyteskive. Kanskje for de såkalte ekspertene i TV2, men folk som kjenner historien i Brann vet at kritikken bør rettes der den hører hjemme: til styret v/forhenværende leder Mette Nora, RBH/Skars og til salgssjef Algerøy.

Men klart at seier og godt spill på søndag blir ulidelig viktig - også for Norling.

krøvel vellevold

Quote from: dr_cyanid on April 04, 2014, 10:49:20 AM
Quote from: Nixon on April 03, 2014, 22:36:41 PM
Quote from: ostraume on April 03, 2014, 22:00:35 PMStakkars Grønner er tilbake som 4. valg.


Om ikke annet en grei målestokk om Norling-troen fortsatt holder. Skarsfjord hadde blitt skjelt ut over flere sider, mens kritikken mot Norling er mild og avventende. Enn så lenge i alle fall...


Så lenge Norling fortsetter å kjøre sin ydmyke stil tror jeg ikke han umiddelbart blir noen skyteskive. Kanskje for de såkalte ekspertene i TV2, men folk som kjenner historien i Brann vet at kritikken bør rettes der den hører hjemme: til styret v/forhenværende leder Mette Nora, RBH/Skars og til salgssjef Algerøy.

Men klart at seier og godt spill på søndag blir ulidelig viktig - også for Norling.


Ja jeg tror "Norling må gå"-rop sitter veldig langt inne i lang lang tid fremover. Han har en fortid med meritter og gode resultater, han står for offensivitet både i spillestil og holdninger, og han er ydmyk. Dette i motsetning til gamletreneren som aldri har hatt noe å vise til, som ikke stod for offensiv fotball eller holdninger, som gikk i skyttergravskrig mot supportere og media når han ble konfrontert med saklig kritikk og fakta, og som stadig drev og bortforklarte med dommeravgjørelser, marginer og fjas om hvor vanskelig det var å bli medaljekandidat med mye spilletid for unge, samt at han ikke hadde hatt penger til å kjøpe for.
Legg ned hele klubben!

Kjell249

Norling er ikke tema, men det er klart luften går ut av forventningsballongen med tap mot Stabæk, og det bli vanskelig å selge billetter til de neste hjemmekampene.

http://www.vg.no/sport/fotball/vg-ekspertene-blogger/and-the-winner-is-bojan-zajic/a/10147065/
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Quote from: Nixon on April 03, 2014, 22:36:41 PM
Quote from: ostraume on April 03, 2014, 22:00:35 PMStakkars Grønner er tilbake som 4. valg.


Om ikke annet en grei målestokk om Norling-troen fortsatt holder. Skarsfjord hadde blitt skjelt ut over flere sider, mens kritikken mot Norling er mild og avventende. Enn så lenge i alle fall...
Kampen virker jevnene og mer rettferdig enn under Skarsfjord. Jeg må si at jeg blir skuffet over både Norling og Grønner hvis Grønner ikke kjemper seg inn i førsteelveren i løpet av sesongen. I fjor virket dette sjanseløst, selv med mange skader.

krakra

Quote from: Giles on April 03, 2014, 20:08:22 PM
Ut fra det som er vist hittil så ser Grønner ut til å mangle spisskompetanse som stopper. Grønners fremste kvalitet er solide langpasninger men han mangler rå fysikk og fart. Offensivt er spillet hans russisk rulett. Svært nær å miste ballen i bakerste ledd fordi han bruker for lang tid.Han opptrer heller ikke smart nok til å kompensere for disse manglene. Kanskje vil han ta nødvendige steg med masse tillit. Men jeg tror ikke Brann er stedet hvor den sjansen skal tas.
Du kan ikke kalle det russisk rullett når det straffer seg såpass sjeldent. Spilte Grønner på oss noen farlige brudd i de kampene han fikk i vinter? Så lenge han lykkes med et såpass klart flertall av forsøkene er det rimelig å anta at han har kontroll.

Han er forøvrig vår klart beste spillende midtstopper for øyeblikket. Han er veldig god i hele pasningsspillet, ikke bare langpasningene. Han er flink til å sette opp midtbanespillerne og kantene våre, og han er den som har størst ro med ballen i beina av forsvarsspillerne. Det er viktig å huske at han fortsatt bare er 19 år, og ikke har allverdens erfaring i TL, så han har nok mye å gå på defensivt og i duellspillet. Både mentalt og fysisk.

kabelmann

Quote from: krakra on April 04, 2014, 12:00:41 PMKampen virker jevnene og mer rettferdig enn under Skarsfjord. Jeg må si at jeg blir skuffet over både Norling og Grønner hvis Grønner ikke kjemper seg inn i førsteelveren i løpet av sesongen. I fjor virket dette sjanseløst, selv med mange skader.


Hvorfor blir du skuffet over Norling? Er alternativene bedre enn Grønner er det vel ingen grunn til at han ikke skal bruke dem?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Quote from: kabelmann on April 04, 2014, 12:10:24 PM
Quote from: krakra on April 04, 2014, 12:00:41 PMKampen virker jevnene og mer rettferdig enn under Skarsfjord. Jeg må si at jeg blir skuffet over både Norling og Grønner hvis Grønner ikke kjemper seg inn i førsteelveren i løpet av sesongen. I fjor virket dette sjanseløst, selv med mange skader.


Hvorfor blir du skuffet over Norling? Er alternativene bedre enn Grønner er det vel ingen grunn til at han ikke skal bruke dem?
Fordi Grønner er den beste spillende stopperen vi har, og Norling har sagt at han vil dyrke frem de unge spillerne i Brann.

Go Up