• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hvor blir vi tippet av "ekspertene"?

Started by Xminator, March 21, 2014, 07:21:28 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dudo

Men klart, det er lettere å rive ned enn å bygge opp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on March 27, 2014, 23:46:00 PM
Quote from: Giles on March 27, 2014, 22:57:25 PM
Jose, jeg ser ikke det store potensialet i de gamle talentene lenger. Ikke de litt yngre heller. Da ser det bedre ut med de som ikke helt er gamle nok. De såkalte talentene er ikke dårlige og kan selvfølgelig fortsatt bli bedre men spektakulært blir det ikke. Langt større talenter i de årsklassene i andre tippeligaklubber.


Så du ser ingenting i Skaanes og Lorentzen som ble omtalt som en av Norges 15 største talenter av Lars Tjærnås, en av Norges beste fotballeksperter? Eller Vindheim som holdt på å dra til Frankrike?


De fleste lagene vi har møtt i årets oppkjøring spår jo Skaanes som en av årets kometer.

ostraume

Quote from: dudo on March 28, 2014, 11:57:04 AM
Det er jo bare å se på United. Ett år, ny trener - vanvittig forskjell.


Hehe! Der kom jeg i godt humør. La oss se på det som skjer i United, dere.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Den eneste grunnen til at Brann ikke skulle bli markant bedre enn i fjor, er om alle de andre lagene blir ditto bedre.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: dudo on March 28, 2014, 11:57:04 AM
Det er jo bare å se på United. Ett år, ny trener - vanvittig forskjell.


Det som er morsomt med United er at de gjør det omtrent nøyaktig like godt som Moyes gjorde med Everton i fjor. Med andre ord har Moyes dratt United ned til sitt nivå.



Og så har vi Arsenal før og etter Wenger kom til klubben i 1996:



Sunderland og Crystal Palace gjorde det også mye bedre etter at de byttet trener i år, for Sunderland ser det ut til at det ikke var nok riktignok, mens Crystal Palace ser ut til å være rimelig trygg nå.

Jürgen Klopp fikk Dortmund fra 13. plass sesongen før han kom til ligagull på tre sesonger. Før Klopp kom hadde Dortmund slitt i flere sesonger.

I Norge har vi Deila som har betydd utrolig mye for Godsets gull (sammen med Jostein Flo), Grindhaug har gjort lille Haugesund til et av Norges beste hjemmelag flere ganger, mens Fagermo har klart å få lille, fattige Odd til å være en klubb å regne med.

Spillermateriell er viktig selvfølgelig. Men trener er også viktig.

De "edruelige" påstandene er at for Brann er bedre trener inn + Demidov = samme nivå som i fjor. Som Lasaron sier, om vi ikke skal bli bedre enn i fjor så må de rundt oss ha forbedret seg mer enn vi har, og de aller fleste klubbene har ikke det, slik jeg ser det.

Belfort

Ikke et ekspert tips men her er hva den alltid jævlige usympatiske Fagermo sier om oss til Nettavisen

- Jeg kan ikke skjønne hvorfor Brann blir tippet så høyt. Hvorfor skal Brann være på fjerdeplass? Hva er det de har gjort? De kommer aldri blant de seks beste, for å ta et eksempel. Hva slags spillermateriell har de som gjør at de skal bli topp fire? De har hentet en svensk spiss som kanskje scorer syv-åtte mål, og så har de hentet Vadim Demidov. Det er det de har hentet. Men dere følger ikke med på hva som skjer i de ulike miljøene, og det går på kunnskaper. Men akkurat det om at vi blir nummer åtte, det kan godt hende, analyserer Fagermo.


Giles

March 28, 2014, 20:55:53 PM #106 Last Edit: March 28, 2014, 20:59:02 PM by Giles
Som god ekstremist og tro mot meg selv så synes jeg det et passende å krydre helt moderate uttalelser for å balansere grunnløse forsøk på opphausing av middelmådighet. Det er friske forsøk på å stemple andres synspunkt her men det er vel noe av det som gjør dette litt artig.  Hvem som har ekstreme synspunkt vil jo vise seg etterhvert. Jeg klarer fint å glede meg til sesongen uten å innbille meg at Brann har kapasitet til å hevde seg i toppen i år.
Norling kan være begynnelsen på noe stort men ingenting med substans underbygger at Brann vil gjøre det særlig bedre enn i fjor.
Brann i 2005-2006 bekreftet hele veien at gullet var innen rekkevidde når som helst. Den følelsen er langt unna nå.

krøvel vellevold

Det Fagermo egentlig sier, er at alt handler om spillerkjøp. En trener har ikke noen påvirkning. Hans egen jobb er altså irrelevant, og Odd kunne likegodt hentet en hvemsomhelst fra Metz pub i Skien til å styre laget. Ut fra det han er sitert på over her, så handler alt om hvilke spillere som er hentet inn. At de som er der fra før av (f.eks unge spillere) kan få fremgang, nevner han ikke. At de som er der fra før av, kan fungere bedre SAMMEN som ET LAG med en ny trener, nevner han heller ikke. Det ironiske her er at han først mener mediene er på jordet når de tipper Brann høyt, fordi vi ikke har hentet spillere. I neste øyeblikk kritiserer han mediene får ikke å vite hva som skjer i de ulike miljøene. Men det er jo gjerne nettopp det siste som gjør at mediene - til tross for få forsterkninger - tipper Brann høyt oppe? Disse Fagermo-uttalelsene ligger helt nede på Davy Watne-nivå!
Legg ned hele klubben!

krakra

Ganske sær uttalelse av Fagermo. Han har jo klart å løfte Odd ganske greit selv om de stort sett bare har mistet spillere og erstattet de med vrakgods eller egne talenter. Så han av alle burde jo vite at mulighetene til å utvikle et lag uten å gjøre de tunge forsterkningene ligger der.

Jose Arrogantio

Og morsomt at Fagermo tydeligvis vet alt om svensk fotball slik at han bastant kan si at Orlov er boss, men media vet ingenting om hva som foregår i norsk fotball ::)

Fagermo er en klovn.

Lidenskapen

Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

Xminator


Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lidenskapen

Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

nero

Har ingen tro på 3.eller 4. plass. Tror det blir en klar forbedring med Rikard, men stallen har soleklare svakheter og Norling kan neppe gå på vannet.

Det jeg forventer av denne sesongen er tendenser, og at vi ser klar struktur i laget. Norling må få tid og forsterkninger, så kan vi snakke om medaljer eller e-cup.

Ja, jeg er tydeligvis en av de "ekstreme" pessimistene. Kanskje å banne i kirken, men jeg synes faktisk Fagermo har et lite poeng. Jokeren her blir selvsagt hvor mye Norling kan løfte et relativt begrenset spillermateriale.
Lions led by donkeys.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

March 29, 2014, 12:53:51 PM #116 Last Edit: March 29, 2014, 12:56:17 PM by Gulløl
Gir et snitt på 5,38 plass til Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Sindre32

Davy kan fint utelukkes, da hans tips neppe er å anse som annet enn trolling. Snittet blir da 5,06

dudo

5. er akseptabelt. Alt over er bra!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Gå av.

Gulløl

Quote from: Klaus_Brann on March 26, 2014, 19:52:37 PM
Der har vi Davy sitt tips også, han er som ventet positiv til Norling og har troen på laget i sitt hjerte;

1. Rosenborg
2. Molde
3. Strømsgodset
4. Vålerengen
5. Haugesund
6. Viking
7. Aalesund
8. Start
9. Lillestrøm
10. Brann
11. Odd
12. Bodø/Glimt
13. Sarpsborg
14. Sandes Ulf
15. Sogndal
16. Stabæk

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on September 18, 2014, 10:55:36 AM
Quote from: Klaus_Brann on March 26, 2014, 19:52:37 PM
Der har vi Davy sitt tips også, han er som ventet positiv til Norling og har troen på laget i sitt hjerte;

1. Rosenborg
2. Molde
3. Strømsgodset
4. Vålerengen
5. Haugesund
6. Viking
7. Aalesund
8. Start
9. Lillestrøm
10. Brann
11. Odd
12. Bodø/Glimt
13. Sarpsborg
14. Sandes Ulf
15. Sogndal
16. Stabæk



Han tipper jo alltid Brann langt nede, så noen ganger vil han jo få rett.
Legg ned hele klubben!

Jose Arrogantio

Quote from: krøvel vellevold on September 18, 2014, 14:03:23 PM
Quote from: Gulløl on September 18, 2014, 10:55:36 AM
Quote from: Klaus_Brann on March 26, 2014, 19:52:37 PM
Der har vi Davy sitt tips også, han er som ventet positiv til Norling og har troen på laget i sitt hjerte;

1. Rosenborg
2. Molde
3. Strømsgodset
4. Vålerengen
5. Haugesund
6. Viking
7. Aalesund
8. Start
9. Lillestrøm
10. Brann
11. Odd
12. Bodø/Glimt
13. Sarpsborg
14. Sandes Ulf
15. Sogndal
16. Stabæk



Han tipper jo alltid Brann langt nede, så noen ganger vil han jo få rett.


Hvor tippet han oss i 2006 og 2007?

Klaus_Brann

Googlet litt og kom over dette, som vel beviser hvilken evig klovn Davy er;

http://www.dagbladet.no/sport/2008/10/07/549533.html

- I fjor høst sa jeg at han burde gi seg mens leken er god. Da hadde han fått maksimalt ut av jobben, og det ville vært best om han kastet kortene. I stedet ble han mer opptatt av å tilrane seg sin del av æren for seriegullet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Evig klovn indeed. Og det blir verre (samms sitat): "Denne sesongen [2008] har vist at vi som var skeptiske hadde rett, vi som påpekte begrensningene i trenertalentet."
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Markmus

Jeg lurer på om Davy elsker å trolle. Har en mistanke om at han hele tiden leter etter det mest mulig kontroversielle som går an å si, og så sier han det.
Ka du ve?

Henki

Quote from: Markmus on September 18, 2014, 21:26:36 PM
Jeg lurer på om Davy elsker å trolle. Har en mistanke om at han hele tiden leter etter det mest mulig kontroversielle som går an å si, og så sier han det.


Velkommen til moderne sportsjournalistikk...
Ballen skal fremover!

Go Up