• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sarpsborg08-Brann søndag 30.03 kl 19

Started by hasunds, March 17, 2014, 16:55:03 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

hasunds

Seriestart. Billettservice har enno ikkje lagt ut billettane. Kor mange billettar får vi og blir det forkjøpsrett til brannmedlem evt bataljonsmedlem?

"@skbrann. Vi i Brann venter på @Sarpsborg08, som igjen venter på @Billettservice_, som er deres billettleverandør :-)"


Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

Nixon

Rød makt på Hansa

Spelaren

Gå av.

dudo

Hva slags tv-løsning velger folk? Jeg har hatt C More Sport på tv det siste året, men det er jo billigere med web-løsningen. Kan man se kamper i opptak der? Erfaringer?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Minner meg. Jeg er i utlandet, hvilke løsninger finnes i år? Synes det alltid skifter.

nero

Quote from: dudo on March 17, 2014, 19:31:38 PM
Hva slags tv-løsning velger folk? Jeg har hatt C More Sport på tv det siste året, men det er jo billigere med web-løsningen. Kan man se kamper i opptak der? Erfaringer?


C more fungerte faktisk helt knirkefritt på nett for meg i fjor. Minimalt med hakking og sammenbrudd.
Og man kan se kampene i opptak. Topp for meg som jobber en del på kveldstid.
Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on March 17, 2014, 19:31:38 PM
Hva slags tv-løsning velger folk? Jeg har hatt C More Sport på tv det siste året, men det er jo billigere med web-løsningen. Kan man se kamper i opptak der? Erfaringer?


Jeg går utvilsomt for C More på nett. I 2014 er det jo ikke veldig problematisk å linke opp mot tv'en uansett. De leverte veldig bra i fjor, samt at jeg liker både sendingene før kamp og de fleste ekspertene deres er dyktige og engasjerte folk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OmOssSjølOgHansaøl

C Sports (som det vel heter når man streamer over nett) funket ganske greit forrige sesong, selv om det en sjelden gang ble litt dårlige bilder. Jeg går nok for det i år også.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

brann89

Bruker selv C sport sist sesong og kommer garanter til å bruke det i år også. Selv om eg har opplevd hakking og dårlig bildekvalitet. Men ser jo her inne at andre er fornøgd med C sport, så kan være nettet her som er veldig dårlig.

Men denne kampen går jo på tv2, så er vel kun i opptak denne kampen kommer på c sport?
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

dudo

Quote from: brann89 on March 18, 2014, 00:07:29 AM
Men denne kampen går jo på tv2, så er vel kun i opptak denne kampen kommer på c sport?


Heh. Jeg hadde allerede glemt at kamper går på forskjellige kanaler.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nero

Nei, man kan se kampene live på C Sports. Selv om de går på tv2.
Lions led by donkeys.

dudo

I opptak også, selv om de gikk på tv2?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

brann89

Vist kampen også går på C sport live, så vil den være tilgjengelig på opptak også.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen


Nixon

Flere enn meg som får opp "Denne seksjonen er ikke i salg på web" på bortefeltet?
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on March 18, 2014, 11:04:20 AM
Flere enn meg som får opp "Denne seksjonen er ikke i salg på web" på bortefeltet?


Fungerer greit herfra (Opera 12.10).
Gå av.

Nixon

Ja, skiftet nettleser fra Google Chrome til Safari og da fungerte det. (Det pleier å være omvendt...)
Rød makt på Hansa

nero

March 18, 2014, 12:00:20 PM #17 Last Edit: March 18, 2014, 15:24:28 PM by nero
Quote from: dudo on March 18, 2014, 00:55:30 AM
I opptak også, selv om de gikk på tv2?

Ja. Man kan se alle kampene der live uansett om de sendes på tv2 eller ei. Og alle kan sees i opptak.
Lions led by donkeys.

Ojo

Bør jeg ta med 7-åringen på bortefeltet, eller blir det for trangt og ukomfortabelt for han? Veldig lite felt, og han har aldri vært på et bortefelt med syngende galninger før  :P

Forrige gang i Sarpsborg satt vi på den andre kortsiden, hvor det stort sett bare var lydløse mennesker som knapt ga fra seg lyd. Fine plasser var det også, men nå har jeg gjerne lyst til å sitte med Brann-fansen.

aleksanderhjelleseth

Jeg var på gamle storestå som 6-7åring, sto på en bruskasse frem mot muren. Kommer aldri til å glemme det, og selfølgelig må du ta han med. Han kommer til å digge det.

dudo

Du kjenner jo gutten best selv, men min erfaring er at med forbereding kan allting gå. Jeg kunne fint tatt med min yngste nevø på ståfeltet, men ikke den eldste. Veldig individuelt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Det går helt sikkert fint så lenge du ikke står midt oppi de mest ivrige;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

March 20, 2014, 20:00:56 PM #22 Last Edit: March 20, 2014, 20:05:05 PM by Nixon
Det løser seg sikkert helt greit all den tid guttungen skal ha utsikt over banen. Da plasserer man seg deretter og ikke midt i trengselen.

Det viktigste for meg hadde vært om han er stor nok til å stå rolig under kampen og ikke begynner å mase på kioskvarer og dobesøk midt i omgangene. Eller vil gå hjem før dommeren blåser. Det har alltid vært mitt kriterium å ta med unger i det hele tatt på kamp!:)
Rød makt på Hansa

KEO

Hadde med meg eldste gutten for en god del år tilbake( må ha vært 8-10år siden) på borte kamp mot hamkam.. Var litt av en opplevelse da fotball tydligvis ikke var hans greie:-((( og han fant ut at det var nye mer spennende under stå tribunen vi sto på😳😳 gikk glipp av det meste som skjedde på banen, ikke at det var krise.... Mener å huske vi tapte 5-1😡😡
Og pr i dag så skjønner ikke den gutten hvorfor i helvete faren er tullerusk når Brann spiller kamp😃😃
Er ikke alltid at eple faller nærmt stammen😱
Nu kør vi!

Northside

Liker denne løsningen til Club Racing i Argentina. Egen fotballbane hvor ungene kan leke når foreldrene ser kamp:
http://i.imgur.com/Wlf6vOd.jpg

Men er ikke noe problem å ta med ungen på feltet i Sarpsborg. Stå øverst eller ute på sidene.

Xminator

Quote from: Ojo on March 20, 2014, 19:25:13 PM
Bør jeg ta med 7-åringen på bortefeltet, eller blir det for trangt og ukomfortabelt for han? Veldig lite felt, og han har aldri vært på et bortefelt med syngende galninger før  :P

Forrige gang i Sarpsborg satt vi på den andre kortsiden, hvor det stort sett bare var lydløse mennesker som knapt ga fra seg lyd. Fine plasser var det også, men nå har jeg gjerne lyst til å sitte med Brann-fansen.


Det kan være litt tidlig, om du ikke har prøvd på ett sted med mindre trengsel så bør du være forsiktig.

Xminator

Piotr
Sævarsson - Demidov - Mojsov - Hanstveit
Larsen - Haugen - Badji - Demir
Huseklepp - Orlov

Traust med en Demir som var veldig fotkjapp og hadde gode dødballer som eneste forandring.

Gulløl

Lokalavisen har ikke troen, tipper byens stolthet Sarpsborg 08 på 11 plass.

Link til analyse, video og tekst:
http://www.sa.no/sport/article7238714.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on March 23, 2014, 13:17:48 PM
Lokalavisen har ikke troen, tipper byens stolthet Sarpsborg 08 på 11 plass.

Link til analyse, video og tekst:
http://www.sa.no/sport/article7238714.ece


Er det ikke akkurat troen de har da?
11. plass for S08 er ikke så galt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Jeg tror forøvrig det var godt for forsvaret vårt at Molde plukket fetter Elyounoussi før seriestart, det gjør det litt lettere for vår skremte midtstoppere. Samtidig har de Samuel som eier oss i bakrommet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Bare seks dager igjen før det braker løs. Sarpsborg 08 fikk sitt første tap i 2014 i går med 0-2 mot Bodø-Glimt. Begge målene var dødballmål. Bodø-Glimt lykkes med sin taktikk med å ligge lavt og kompakt i banen og satse på kontringer. Kanskje Brann skal satse på tilsvarende taktikk i denne kampen ? Det eneste er at det ikke virker som Brann har trent noe særlig på kontringer i år, virker som omtrent alt av angrep skal bygges opp rolig og omstendelig bakfra og så skal en stange mot forsvarsmuren med syv åtte spillere og prøve å klikke-klakke seg igjennom. Får håpe Brann har et mer variert angrepsspill å by på når tippeligaen starter. Hadde betydd mye med seier i denne første kamp, da tror jeg det blir en trepoenger mot Stabæk også. Men en skal vel være veldig fornøyd om en har 4 poeng etter de to første kampene. Hva Brann bør øve mest på i denne uken ?
Prio 1: Angrepspill, spesielt relasjonene mellom Orlov og Huseklepp.
Prio 2: Dødball for og i mot.
Prio 3: Kontringer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

Quote from: Gulløl on March 24, 2014, 10:34:31 AM
Bare seks dager igjen før det braker løs. Sarpsborg 08 fikk sitt første tap i 2014 i går med 0-2 mot Bodø-Glimt. Begge målene var dødballmål. Bodø-Glimt lykkes med sin taktikk med å ligge lavt og kompakt i banen og satse på kontringer. Kanskje Brann skal satse på tilsvarende taktikk i denne kampen ? Det eneste er at det ikke virker som Brann har trent noe særlig på kontringer i år, virker som omtrent alt av angrep skal bygges opp rolig og omstendelig bakfra og så skal en stange mot forsvarsmuren med syv åtte spillere og prøve å klikke-klakke seg igjennom. Får håpe Brann har et mer variert angrepsspill å by på når tippeligaen starter. Hadde betydd mye med seier i denne første kamp, da tror jeg det blir en trepoenger mot Stabæk også. Men en skal vel være veldig fornøyd om en har 4 poeng etter de to første kampene. Hva Brann bør øve mest på i denne uken ?
Prio 1: Angrepspill, spesielt relasjonene mellom Orlov og Huseklepp.
Prio 2: Dødball for og i mot.
Prio 3: Kontringer.


Tror ikke vi får se så mye kontrings fotball i år. Mye av filosofien til Norling er å dominere kampene. Det ligger ikke i Norling sin kampstrategi å ligge bakpå og vente på motstanderen.

Torvanger

Man skal ikke briske seg over at motstandere har blitt svekket, men det taler ikke i Branns disfavør at fetter Elionyssi ble sendt avgårde til Molde nylig. På sitt beste er han et angrep alene, veldig uforutsigbar. Selv for et Brannforsvar uten den alt for store selvtilliten, skal det være noe lettere å demme opp for det som venter oss på søndag. Samtidig må Orlov, Huse og de andre kjenne sin besøkelsestid offensivt.

Torvanger

Quote from: Xminator on March 23, 2014, 06:47:59 AM
Piotr
Sævarsson - Demidov - Mojsov - Hanstveit
Larsen - Haugen - Badji - Demir
Huseklepp - Orlov

Traust med en Demir som var veldig fotkjapp og hadde gode dødballer som eneste forandring.


Jeg håper og tror at Vindheim kan overta høyre backplass etterhvert. Han har en langt mer presis pasningsfot og prikker jo inn Orlov langt bedre enn de andre flanke- og backspillerne gjør. Defensivt har jeg ikke helt snøring på hvor god Vindheim er.

Huff

Quote from: Belfort on March 24, 2014, 10:37:57 AM
Tror ikke vi får se så mye kontrings fotball i år. Mye av filosofien til Norling er å dominere kampene. Det ligger ikke i Norling sin kampstrategi å ligge bakpå og vente på motstanderen.


Det jeg så av Nordlings Malmø på Youtube indikerte at Nordling er en type som satser på å dominere og spille seg til sjanser, men, når sjansen byr seg gjelder det ''å kjøre på''. Jeg tror vi får se et Brannlag som tar kontringene når de byr seg, men som ikke satser på å ligge bakpå å kontre som kampplan.

Lasaron

Tren på langskudd

brann89

Vil gjerne se samme lag som det Lasaron har som forslag!
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Gulløl

March 25, 2014, 19:33:36 PM #37 Last Edit: March 25, 2014, 19:44:44 PM by Gulløl
Enig med Lasaron bortsett fra at jeg vil ha Mojsov istedenfor Grønner på venstre midtstopperplass blant annet fordi han har har en litt bedre venstrefot. Altså samme vurdering som Nordling har gjort. Forsvarssjef Demidov skal ikke flyttes på, han skal få lede forsvaret fra favorittplassen og også få spille seg i form der. Vil påstå at Mojsov er en av de som har vist størst fremgang i vinter og tror den fremgangen vil fortsette. Mojsov uheldige og tvilsomme røde kort på søndag kan ikke medføre at en av vinterens beste Brann spillere benkes, hadde blitt overrasket om Norling hadde gjort det. Mojsov har begynt å få en god tilpasning til norsk fotball etter en ujevn start i fjor høst, men har nok litt å gå på enda. Mojsov klarer nok å justere spillet sitt etterhvert for å unngå for mye kort slik Austin også klarte i sin tid. Når Demidov er i toppform tror jeg duoen blir en av ligaens beste midtstopperpar. Synd at det ikke er plass til Grønner, men tror han får mye spilletid i år uansett i en sesong på trolig over 35 kamper.
Vindheim får nok ikke sjansen fra start på søndag, men tror han får mange innhopp fremover og er høyaktuell for å skyve Sævarsson ut av laget et stykke ut i sesongen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Det med venstre og høyre stopper, at det skal være forskjell på hvor du befinner deg, utfra om du er venstre- eller høyrebeint, har jeg ikke tenkt over. Men i dagens BT sier Grønner at han det er høyre stopperplass, den samme som Demidov bekler, som er hans plass. Alternativet på venstre stopper er vel da Hanstveit, i og med at han er venstrebeint? Veien frem til førsteelleveren virker i så tilfelle stengt for Grønners del, for Demidov får nok klippekort, kjedelig, da Grønner er at landets største talenter på den plassen. For Brann og Grønners del er nok utlån til en annen Tippeligaklubb noe som bør vurderes på det sterkeste, for Island og Adecco duger ikke lenger for Grønner.

Tom C

Alvorlig? Kan ikke Grønner spille på "feil" side i midtforsvaret? Høres utrolig rart ut. Jeg hadde håpet og trodd at Grønner var fremtiden vår i midtforsvaret, og mener at han burde prioriteres foran mojsov dersom de er noenlunde like i dag.

Men dersom det er så forskjellig å spille på høyre kontra venstre midtstopperplass som det kan virke som ut ifra det som sies her, så er jeg selvsagt inneforstått med at Demidov uansett er bankers. Da får heller Daniel "hjerneblødning" Mojsov få en sjanse til.
Aldri mer Obos....

Lasaron

Det kan da ikke være så stor forskjell. Da hadde vi hørt mer om det. Men det er nok en liten fordel å være venstrebeint om man er venstre midtstopper. Er nok mye lettere å spille på "feil" side som midtstopper enn å gjøre det på back. Kan ikke tenke meg annet. Jeg er fortsatt for Grønner og Demidov.
Tren på langskudd

dudo

Det er ikke SÅ stor forskjell, da hadde aldri Mojsov blir avskiltet med én gang som vår eneste venstrebente stopper. Det er heller ikke sånn at alle lag har en av hver. Jeg tror nok Mojsov rett og slett bare har spilt seg inn på laget. All ære til han for det! Og så presenteres en liten bortforklaring overfor Grønner, kanskje for å spare han for vanskelige spørsmål.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Nå sa vel ikke Grønner at han IKKE kunne spille på venstre midtstopper plass Bare at hans foretrukne plass er høyre, men at det ikke tar lange tiden å komme seg inn på venstre
Er heller ikke slik at en må være venstre bent for å spille på venstre midtstopper Har vel mer med hva en er vant med
At det er stor forskjell på de to plassene har vi jo sett beviser på mange ganger.
Senest i fjor så vi at enkelte midtstoppere spilte meget bra på ene midtstopper plass og dårligere på den andre. Et eksempel var Kosmar som ofte ble byttet fram og tilbake alt etter hvem han spilte med og varierte mye i prestasjoner
Så forskjeller er det, men for en ung spiller som Grønner må jo det bare være en utfordring
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dragn

Noen som vet hvordan det går med Zsolt i det store utland?

Ricky

Han har spilt omtrent halvparten av kampene for Greuther Fürth, som er på vei opp i Bundesliga sammen med Köln.

nero

Med tanke på hvor kort tid det er til seriestart, er det underlig dødt i denne tråden. Hvorfor det? ;D
Lions led by donkeys.

Baunebob

Enig. Herlighet hvor det nærmer seg nå! Uansett resultat her håper jeg folk stiller 6.april. Vi vet det kommer til å variere i starten. Norling og gutta er nok ekstra avhengig av rabling på tribunen i starten av dette prosjektet.

Jose Arrogantio

Virker CMore i utlandet? Kan man se på kamper etter at de er over?

dudo

Jeg aner ikke, men Chrome med hola-utvidelsen lar meg se utenlandsk netflix og BBC og sånn uten problemer, så det er jo verdt et forsøk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Eller het den hulu?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up