• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sarpsborg08-Brann søndag 30.03 kl 19

Started by hasunds, March 17, 2014, 16:55:03 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

hasunds

Seriestart. Billettservice har enno ikkje lagt ut billettane. Kor mange billettar får vi og blir det forkjøpsrett til brannmedlem evt bataljonsmedlem?

"@skbrann. Vi i Brann venter på @Sarpsborg08, som igjen venter på @Billettservice_, som er deres billettleverandør :-)"


Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

Nixon

Rød makt på Hansa

Spelaren

GÃ¥ av.

dudo

Hva slags tv-løsning velger folk? Jeg har hatt C More Sport på tv det siste året, men det er jo billigere med web-løsningen. Kan man se kamper i opptak der? Erfaringer?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Minner meg. Jeg er i utlandet, hvilke løsninger finnes i år? Synes det alltid skifter.

nero

Quote from: dudo on March 17, 2014, 19:31:38 PM
Hva slags tv-løsning velger folk? Jeg har hatt C More Sport på tv det siste året, men det er jo billigere med web-løsningen. Kan man se kamper i opptak der? Erfaringer?


C more fungerte faktisk helt knirkefritt på nett for meg i fjor. Minimalt med hakking og sammenbrudd.
Og man kan se kampene i opptak. Topp for meg som jobber en del på kveldstid.
Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on March 17, 2014, 19:31:38 PM
Hva slags tv-løsning velger folk? Jeg har hatt C More Sport på tv det siste året, men det er jo billigere med web-løsningen. Kan man se kamper i opptak der? Erfaringer?


Jeg går utvilsomt for C More på nett. I 2014 er det jo ikke veldig problematisk å linke opp mot tv'en uansett. De leverte veldig bra i fjor, samt at jeg liker både sendingene før kamp og de fleste ekspertene deres er dyktige og engasjerte folk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OmOssSjølOgHansaøl

C Sports (som det vel heter når man streamer over nett) funket ganske greit forrige sesong, selv om det en sjelden gang ble litt dårlige bilder. Jeg går nok for det i år også.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

brann89

Bruker selv C sport sist sesong og kommer garanter til å bruke det i år også. Selv om eg har opplevd hakking og dårlig bildekvalitet. Men ser jo her inne at andre er fornøgd med C sport, så kan være nettet her som er veldig dårlig.

Men denne kampen går jo på tv2, så er vel kun i opptak denne kampen kommer på c sport?
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

dudo

Quote from: brann89 on March 18, 2014, 00:07:29 AM
Men denne kampen går jo på tv2, så er vel kun i opptak denne kampen kommer på c sport?


Heh. Jeg hadde allerede glemt at kamper går på forskjellige kanaler.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nero

Nei, man kan se kampene live på C Sports. Selv om de går på tv2.
Lions led by donkeys.

dudo

I opptak også, selv om de gikk på tv2?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

brann89

Vist kampen også går på C sport live, så vil den være tilgjengelig på opptak også.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen


Nixon

Flere enn meg som får opp "Denne seksjonen er ikke i salg på web" på bortefeltet?
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on March 18, 2014, 11:04:20 AM
Flere enn meg som får opp "Denne seksjonen er ikke i salg på web" på bortefeltet?


Fungerer greit herfra (Opera 12.10).
GÃ¥ av.

Nixon

Ja, skiftet nettleser fra Google Chrome til Safari og da fungerte det. (Det pleier å være omvendt...)
Rød makt på Hansa

nero

March 18, 2014, 12:00:20 PM #17 Last Edit: March 18, 2014, 15:24:28 PM by nero
Quote from: dudo on March 18, 2014, 00:55:30 AM
I opptak også, selv om de gikk på tv2?

Ja. Man kan se alle kampene der live uansett om de sendes på tv2 eller ei. Og alle kan sees i opptak.
Lions led by donkeys.

Ojo

Bør jeg ta med 7-Ã¥ringen pÃ¥ bortefeltet, eller blir det for trangt og ukomfortabelt for han? Veldig lite felt, og han har aldri vært pÃ¥ et bortefelt med syngende galninger før  :P

Forrige gang i Sarpsborg satt vi på den andre kortsiden, hvor det stort sett bare var lydløse mennesker som knapt ga fra seg lyd. Fine plasser var det også, men nå har jeg gjerne lyst til å sitte med Brann-fansen.

aleksanderhjelleseth

Jeg var på gamle storestå som 6-7åring, sto på en bruskasse frem mot muren. Kommer aldri til å glemme det, og selfølgelig må du ta han med. Han kommer til å digge det.

dudo

Du kjenner jo gutten best selv, men min erfaring er at med forbereding kan allting gå. Jeg kunne fint tatt med min yngste nevø på ståfeltet, men ikke den eldste. Veldig individuelt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Det går helt sikkert fint så lenge du ikke står midt oppi de mest ivrige;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

March 20, 2014, 20:00:56 PM #22 Last Edit: March 20, 2014, 20:05:05 PM by Nixon
Det løser seg sikkert helt greit all den tid guttungen skal ha utsikt over banen. Da plasserer man seg deretter og ikke midt i trengselen.

Det viktigste for meg hadde vært om han er stor nok til å stå rolig under kampen og ikke begynner å mase på kioskvarer og dobesøk midt i omgangene. Eller vil gå hjem før dommeren blåser. Det har alltid vært mitt kriterium å ta med unger i det hele tatt på kamp!:)
Rød makt på Hansa

KEO

Hadde med meg eldste gutten for en god del Ã¥r tilbake( mÃ¥ ha vært 8-10Ã¥r siden) pÃ¥ borte kamp mot hamkam.. Var litt av en opplevelse da fotball tydligvis ikke var hans greie:-((( og han fant ut at det var nye mer spennende under stÃ¥ tribunen vi sto pÃ¥😳😳 gikk glipp av det meste som skjedde pÃ¥ banen, ikke at det var krise.... Mener Ã¥ huske vi tapte 5-1😡😡
Og pr i dag sÃ¥ skjønner ikke den gutten hvorfor i helvete faren er tullerusk nÃ¥r Brann spiller kamp😃😃
Er ikke alltid at eple faller nærmt stammen😱
Nu kør vi!

Northside

Liker denne løsningen til Club Racing i Argentina. Egen fotballbane hvor ungene kan leke når foreldrene ser kamp:
http://i.imgur.com/Wlf6vOd.jpg

Men er ikke noe problem å ta med ungen på feltet i Sarpsborg. Stå øverst eller ute på sidene.

Xminator

Quote from: Ojo on March 20, 2014, 19:25:13 PM
Bør jeg ta med 7-Ã¥ringen pÃ¥ bortefeltet, eller blir det for trangt og ukomfortabelt for han? Veldig lite felt, og han har aldri vært pÃ¥ et bortefelt med syngende galninger før  :P

Forrige gang i Sarpsborg satt vi på den andre kortsiden, hvor det stort sett bare var lydløse mennesker som knapt ga fra seg lyd. Fine plasser var det også, men nå har jeg gjerne lyst til å sitte med Brann-fansen.


Det kan være litt tidlig, om du ikke har prøvd på ett sted med mindre trengsel så bør du være forsiktig.

Xminator

Piotr
Sævarsson - Demidov - Mojsov - Hanstveit
Larsen - Haugen - Badji - Demir
Huseklepp - Orlov

Traust med en Demir som var veldig fotkjapp og hadde gode dødballer som eneste forandring.

Gulløl

Lokalavisen har ikke troen, tipper byens stolthet Sarpsborg 08 på 11 plass.

Link til analyse, video og tekst:
http://www.sa.no/sport/article7238714.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on March 23, 2014, 13:17:48 PM
Lokalavisen har ikke troen, tipper byens stolthet Sarpsborg 08 på 11 plass.

Link til analyse, video og tekst:
http://www.sa.no/sport/article7238714.ece


Er det ikke akkurat troen de har da?
11. plass for S08 er ikke så galt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Jeg tror forøvrig det var godt for forsvaret vårt at Molde plukket fetter Elyounoussi før seriestart, det gjør det litt lettere for vår skremte midtstoppere. Samtidig har de Samuel som eier oss i bakrommet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Bare seks dager igjen før det braker løs. Sarpsborg 08 fikk sitt første tap i 2014 i går med 0-2 mot Bodø-Glimt. Begge målene var dødballmål. Bodø-Glimt lykkes med sin taktikk med å ligge lavt og kompakt i banen og satse på kontringer. Kanskje Brann skal satse på tilsvarende taktikk i denne kampen ? Det eneste er at det ikke virker som Brann har trent noe særlig på kontringer i år, virker som omtrent alt av angrep skal bygges opp rolig og omstendelig bakfra og så skal en stange mot forsvarsmuren med syv åtte spillere og prøve å klikke-klakke seg igjennom. Får håpe Brann har et mer variert angrepsspill å by på når tippeligaen starter. Hadde betydd mye med seier i denne første kamp, da tror jeg det blir en trepoenger mot Stabæk også. Men en skal vel være veldig fornøyd om en har 4 poeng etter de to første kampene. Hva Brann bør øve mest på i denne uken ?
Prio 1: Angrepspill, spesielt relasjonene mellom Orlov og Huseklepp.
Prio 2: Dødball for og i mot.
Prio 3: Kontringer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

Quote from: Gulløl on March 24, 2014, 10:34:31 AM
Bare seks dager igjen før det braker løs. Sarpsborg 08 fikk sitt første tap i 2014 i går med 0-2 mot Bodø-Glimt. Begge målene var dødballmål. Bodø-Glimt lykkes med sin taktikk med å ligge lavt og kompakt i banen og satse på kontringer. Kanskje Brann skal satse på tilsvarende taktikk i denne kampen ? Det eneste er at det ikke virker som Brann har trent noe særlig på kontringer i år, virker som omtrent alt av angrep skal bygges opp rolig og omstendelig bakfra og så skal en stange mot forsvarsmuren med syv åtte spillere og prøve å klikke-klakke seg igjennom. Får håpe Brann har et mer variert angrepsspill å by på når tippeligaen starter. Hadde betydd mye med seier i denne første kamp, da tror jeg det blir en trepoenger mot Stabæk også. Men en skal vel være veldig fornøyd om en har 4 poeng etter de to første kampene. Hva Brann bør øve mest på i denne uken ?
Prio 1: Angrepspill, spesielt relasjonene mellom Orlov og Huseklepp.
Prio 2: Dødball for og i mot.
Prio 3: Kontringer.


Tror ikke vi får se så mye kontrings fotball i år. Mye av filosofien til Norling er å dominere kampene. Det ligger ikke i Norling sin kampstrategi å ligge bakpå og vente på motstanderen.

Torvanger

Man skal ikke briske seg over at motstandere har blitt svekket, men det taler ikke i Branns disfavør at fetter Elionyssi ble sendt avgårde til Molde nylig. På sitt beste er han et angrep alene, veldig uforutsigbar. Selv for et Brannforsvar uten den alt for store selvtilliten, skal det være noe lettere å demme opp for det som venter oss på søndag. Samtidig må Orlov, Huse og de andre kjenne sin besøkelsestid offensivt.

Torvanger

Quote from: Xminator on March 23, 2014, 06:47:59 AM
Piotr
Sævarsson - Demidov - Mojsov - Hanstveit
Larsen - Haugen - Badji - Demir
Huseklepp - Orlov

Traust med en Demir som var veldig fotkjapp og hadde gode dødballer som eneste forandring.


Jeg håper og tror at Vindheim kan overta høyre backplass etterhvert. Han har en langt mer presis pasningsfot og prikker jo inn Orlov langt bedre enn de andre flanke- og backspillerne gjør. Defensivt har jeg ikke helt snøring på hvor god Vindheim er.

Huff

Quote from: Belfort on March 24, 2014, 10:37:57 AM
Tror ikke vi får se så mye kontrings fotball i år. Mye av filosofien til Norling er å dominere kampene. Det ligger ikke i Norling sin kampstrategi å ligge bakpå og vente på motstanderen.


Det jeg så av Nordlings Malmø på Youtube indikerte at Nordling er en type som satser på å dominere og spille seg til sjanser, men, når sjansen byr seg gjelder det ''å kjøre på''. Jeg tror vi får se et Brannlag som tar kontringene når de byr seg, men som ikke satser på å ligge bakpå å kontre som kampplan.

Lasaron

Tren på langskudd

brann89

Vil gjerne se samme lag som det Lasaron har som forslag!
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Gulløl

March 25, 2014, 19:33:36 PM #37 Last Edit: March 25, 2014, 19:44:44 PM by Gulløl
Enig med Lasaron bortsett fra at jeg vil ha Mojsov istedenfor Grønner på venstre midtstopperplass blant annet fordi han har har en litt bedre venstrefot. Altså samme vurdering som Nordling har gjort. Forsvarssjef Demidov skal ikke flyttes på, han skal få lede forsvaret fra favorittplassen og også få spille seg i form der. Vil påstå at Mojsov er en av de som har vist størst fremgang i vinter og tror den fremgangen vil fortsette. Mojsov uheldige og tvilsomme røde kort på søndag kan ikke medføre at en av vinterens beste Brann spillere benkes, hadde blitt overrasket om Norling hadde gjort det. Mojsov har begynt å få en god tilpasning til norsk fotball etter en ujevn start i fjor høst, men har nok litt å gå på enda. Mojsov klarer nok å justere spillet sitt etterhvert for å unngå for mye kort slik Austin også klarte i sin tid. Når Demidov er i toppform tror jeg duoen blir en av ligaens beste midtstopperpar. Synd at det ikke er plass til Grønner, men tror han får mye spilletid i år uansett i en sesong på trolig over 35 kamper.
Vindheim får nok ikke sjansen fra start på søndag, men tror han får mange innhopp fremover og er høyaktuell for å skyve Sævarsson ut av laget et stykke ut i sesongen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Det med venstre og høyre stopper, at det skal være forskjell på hvor du befinner deg, utfra om du er venstre- eller høyrebeint, har jeg ikke tenkt over. Men i dagens BT sier Grønner at han det er høyre stopperplass, den samme som Demidov bekler, som er hans plass. Alternativet på venstre stopper er vel da Hanstveit, i og med at han er venstrebeint? Veien frem til førsteelleveren virker i så tilfelle stengt for Grønners del, for Demidov får nok klippekort, kjedelig, da Grønner er at landets største talenter på den plassen. For Brann og Grønners del er nok utlån til en annen Tippeligaklubb noe som bør vurderes på det sterkeste, for Island og Adecco duger ikke lenger for Grønner.

Tom C

Alvorlig? Kan ikke Grønner spille på "feil" side i midtforsvaret? Høres utrolig rart ut. Jeg hadde håpet og trodd at Grønner var fremtiden vår i midtforsvaret, og mener at han burde prioriteres foran mojsov dersom de er noenlunde like i dag.

Men dersom det er så forskjellig å spille på høyre kontra venstre midtstopperplass som det kan virke som ut ifra det som sies her, så er jeg selvsagt inneforstått med at Demidov uansett er bankers. Da får heller Daniel "hjerneblødning" Mojsov få en sjanse til.
Aldri mer Obos....

Lasaron

Det kan da ikke være så stor forskjell. Da hadde vi hørt mer om det. Men det er nok en liten fordel å være venstrebeint om man er venstre midtstopper. Er nok mye lettere å spille på "feil" side som midtstopper enn å gjøre det på back. Kan ikke tenke meg annet. Jeg er fortsatt for Grønner og Demidov.
Tren på langskudd

dudo

Det er ikke SÅ stor forskjell, da hadde aldri Mojsov blir avskiltet med én gang som vår eneste venstrebente stopper. Det er heller ikke sånn at alle lag har en av hver. Jeg tror nok Mojsov rett og slett bare har spilt seg inn på laget. All ære til han for det! Og så presenteres en liten bortforklaring overfor Grønner, kanskje for å spare han for vanskelige spørsmål.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Nå sa vel ikke Grønner at han IKKE kunne spille på venstre midtstopper plass Bare at hans foretrukne plass er høyre, men at det ikke tar lange tiden å komme seg inn på venstre
Er heller ikke slik at en må være venstre bent for å spille på venstre midtstopper Har vel mer med hva en er vant med
At det er stor forskjell på de to plassene har vi jo sett beviser på mange ganger.
Senest i fjor så vi at enkelte midtstoppere spilte meget bra på ene midtstopper plass og dårligere på den andre. Et eksempel var Kosmar som ofte ble byttet fram og tilbake alt etter hvem han spilte med og varierte mye i prestasjoner
Så forskjeller er det, men for en ung spiller som Grønner må jo det bare være en utfordring
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dragn

Noen som vet hvordan det går med Zsolt i det store utland?

Ricky

Han har spilt omtrent halvparten av kampene for Greuther Fürth, som er på vei opp i Bundesliga sammen med Köln.

nero

Med tanke på hvor kort tid det er til seriestart, er det underlig dødt i denne tråden. Hvorfor det? ;D
Lions led by donkeys.

Baunebob

Enig. Herlighet hvor det nærmer seg nå! Uansett resultat her håper jeg folk stiller 6.april. Vi vet det kommer til å variere i starten. Norling og gutta er nok ekstra avhengig av rabling på tribunen i starten av dette prosjektet.

Jose Arrogantio

Virker CMore i utlandet? Kan man se på kamper etter at de er over?

dudo

Jeg aner ikke, men Chrome med hola-utvidelsen lar meg se utenlandsk netflix og BBC og sånn uten problemer, så det er jo verdt et forsøk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Eller het den hulu?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

brann89

Quote from: Jose Arrogantio on March 27, 2014, 22:38:19 PM
Virker CMore i utlandet? Kan man se på kamper etter at de er over?


Det er fult mulig, var i Thailand sist gang ved seriestart og da bruke eg Cmore uten problemer
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Jose Arrogantio

Tror nok det var Hola. Takk, tenkte ikke på den :)

hasunds

Ser ut på billettservice som om det er utseld. Bra! Snakkast i særpaway
Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

Gulløl

Tilbake i raud drakt - klar for å gå i krigen

http://www.nrk.no/hordaland/hanstveit-klar-til-a-ga-i-krigen-1.11637697
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Eg bare venter på "god treningsuke".
GÃ¥ av.

Xminator

Norling i hvit bakfremjakke mens han gauler kør nu kør nu i 90 minutter.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Interessant at El Fakiri ikkje er med i troppen.

Gulløl

March 29, 2014, 17:55:41 PM #58 Last Edit: March 29, 2014, 17:58:06 PM by Gulløl
Quote from: Hatleking on March 29, 2014, 16:06:34 PM
Interessant at El Fakiri ikkje er med i troppen.


Kanskje et ørlite tegn(håp) på at det er en ny sentral midtbanespiller på gang før overgangsvinduet stenger. Soko er ute av troppen, spillerlønns budsjett er avlastet. Om Norling i tillegg får Fakiri helt over i trenerteamet om kort tid(annen budsjettpost) blir ytterligere midler frigjort på spillerlønnbudsjettet for å finansiere lønn til en ny høykvalitets sentral midtbanespiller. Overgangsvinduet stenger 5 april så Brann har en hel uke på seg for å få noe i boks. Så får en håpe at Brann tenker i samme baner. Med den rette spilleren inn(Badji nivå) kan den 5 plassen som ekspertene venter i snitt for Brann justeres opp til en mer klar kandidat til å kjempe om en plassering som gir europacup.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Det er greit å håpe på ny sentral midt, men det påvirker selvfølgelig ikke uttaket til morgendagens tropp.

Ojo

Gleder meg virkelig! Sitter (dessverre) pÃ¥ den andre kortsiden, men jeg blir nok ikke den eneste fra tribunen som jubler hvis Brann scorer. Pleier Ã¥ være mange bergensere sittende der ogsÃ¥.  :P

Ojo

Norling har visst bestemt seg:

https://twitter.com/RinorTah/status/449997870725210112

Spennende lag, men skulle gjerne sett Grønner fra start også!

dudo

Også? Kun lov med 11 spillere.  ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: dudo on March 29, 2014, 22:39:02 PM
OgsÃ¥? Kun lov med 11 spillere.  ;-)


Rosenborg stiller jo stadig med 12. Ba dom psj.
GÃ¥ av.

Særping

Quote from: Gulløl on March 29, 2014, 17:55:41 PM
Quote from: Hatleking on March 29, 2014, 16:06:34 PM
Interessant at El Fakiri ikkje er med i troppen.


Kanskje et ørlite tegn(håp) på at det er en ny sentral midtbanespiller på gang før overgangsvinduet stenger. Soko er ute av troppen, spillerlønns budsjett er avlastet. Om Norling i tillegg får Fakiri helt over i trenerteamet om kort tid(annen budsjettpost) blir ytterligere midler frigjort på spillerlønnbudsjettet for å finansiere lønn til en ny høykvalitets sentral midtbanespiller. Overgangsvinduet stenger 5 april så Brann har en hel uke på seg for å få noe i boks. Så får en håpe at Brann tenker i samme baner. Med den rette spilleren inn(Badji nivå) kan den 5 plassen som ekspertene venter i snitt for Brann justeres opp til en mer klar kandidat til å kjempe om en plassering som gir europacup.


Overgangsvinduet for profesjonelle spillere stenger 31.mars.

http://www.fotball.no/nff/Overganger/Overgangsvinduet-stenger-31mars/
   

Lykke til med kampen i kveld  ::)

Klaus_Brann

Litt skuffet over at ikke man har tatt med Hansson, men han kommer nok til å få nok av tid uansett.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

Kjenner nervene begynner å komme. Et godt tegn, lenge siden jeg brydde meg noe om neste Brann kamp

Giles

Anbefaler intervjuet med Aaron Samuel i BT som oppvarming til kveldens kamp. Kombiner det med kunstgress og bortebane så er nervene som de skal før premieren.
Benytter derfor muligheten til å spå at nettopp Samuel kommer til å ønske Demidov velkommen tilbake til Tippeligaen med et smell. Siden jeg alltid er i det optimistiske hjørnet spår jeg et rødt kort på Mojsov i tillegg. Samuel-Brann 3-0.
Kjøp derfor Samuel til sommeren. Kraft, fart og teknikk i en pakke.
Motsatt scenario, Brann er så gode som noen mener her inne, parkerer Samuel og vinner lett.


Giles

Enig med siste taler både i Thorarinnson og S08 sine svake sider. Der ligger mulighetene.

Klaus_Brann

Jeg regner med vi er klar over Samuel og hans styrker. Vi kan si så mye vi vil at vi fokuserer på vårt spill, men sånne spillere må man ha en plan for å ta ut av kampen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Godt det ikke er hjemmekamp med dette finværet, da hadde nok mange vært andre steder enn stadion. Får håpe på duskregn neste helg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Samuel kommer garantert til å spele sitt livs kamp.
GÃ¥ av.

Lasaron

Startelleveren ble som ventet. Jager vi mål utover kampen har vi Dramé, Askar og Barmen å sette innpå.
Tren på langskudd

Baunebob

NÃ¥ smeller det snart! HÃ¥per vi iallefall kan stille med innsats og offensiv innstilling.

Lykke til alle.

gladiporno

LItt spent på Haugen. En ting er at han har hatt en oppkjøring som har vært langt fra optimal. Utifra treningskampene virker det som at han går oftere høyt opp på banen, i stedet for den dype Martin Andresen-rollen han hadde i fjor. Er usikker på om det er det lureste. Synes han var god til å fordele ballen som en slags sweeper.

Gulløl

Puhhh nå kribler det i hele kroppen. Fjorårets bortestatistikk på 1-3-11 ligger som et mareritt i bakhodet. Tror vi skal være kjempefornøyd med uavgjort, men den indre stemme sier 2-0 tap. La meg ta feil, og la Norling-effekten blomstre !! :) :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard

Den bortestatistikken er til for å slåes, kun en seier så er man på vei mot noe bedre enn i fjor, og jeg tror den seieren kan komme allerede i kveld.

kabelmann

For første gang siden... tja... 2008 gleder jeg meg virkelig til seriestart. Har savnet følelsen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Belfort

Dette blir jævlig spennende, rumler i magen

gladiporno

Quote from: Gulløl on March 30, 2014, 17:21:44 PM
Puhhh nå kribler det i hele kroppen. Fjorårets bortestatistikk på 1-3-11 ligger som et mareritt i bakhodet. Tror vi skal være kjempefornøyd med uavgjort, men den indre stemme sier 2-0 tap. La meg ta feil, og la Norling-effekten blomstre !! :) :)


Sannsynligvis blir det målrikt. Tipper minst ett av lagene scorer 3 mål.

brann89

Nå merker eg det godt i kroppen at det nærmer seg, gleder meg å se kordan laget fremstår når alvore strater :)
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Spelaren

GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Ja. Bortemarerittet lever videre litt til i alle fall...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Torvanger

Klassisk, rævdårlig defensivt, vondt å se på.

Belfort

Nå kommer sarp til å ligge bak å vente på kontringer. Dette kan bli farlig

Spelaren

Klassisk borteåpning, Norling skal ha for å holde tradisjonen i hevd. Glemt å stille klokken?
GÃ¥ av.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Det nytter jo ikke å la Zajic fyre fra 15 meter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort


Spelaren

GÃ¥ av.

skuteviken

Observasjoner:

Badji er boss, Skaanes og Orlov god!

Larsen ser ut som Varg Vikernes.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Kjell249

Dette kan bli stygt... Vi er helt ute og kjører.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

GKH


osoerli

badji er faen ein katastrofe utpÃ¥ der.  Kor vanskeleg kan det vera Ã¥ sÃ¥ den ballen frÃ¥ seg?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

KEO

Vist ikke badji er i garderoben når 2 omg starter så skjønner jeg faen ingen ting. Han driver jo med hån mot profesjonelle fotball spillere
Nu kør vi!

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Torvanger

Mojsov og de andre står og ser på, ballwatcihng, istedenfor å gå i. Scorer 08 på straffe nå, så er løpet kjørt. Bramn er dårligere enn på lenge.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Badji kan bare settes på benken, han har ingenting på et TL-lag å gjere. Og Piotr redder bare straffekonk-straffer.
GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Fantastisk åpning. Vi skaper nesten ikke en dritt og er elendige bakover.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

GKH

Begynner det ikke å bli en god stund siden Piotr reddet et straffespark?

Belfort

Dette er krise. Hvis det ikke er klar en solid forsterkning i løpet av morgendagen så kan denne vårsesongen bli stygg

Spelaren

Quote from: GKH on March 30, 2014, 18:30:24 PM
Begynner det ikke å bli en god stund siden Piotr reddet et straffespark?


Han redder bare i straffekonker, vel?
GÃ¥ av.

Gepard

Faen !


Synes ikke åpningen var så gale, første 20 kontrollerte vi.

Dette blir bedre etter hvert.

Men vi mÃ¥ ha en ny makker til Badji, Haugen fyller ikke opp  midtbanen. Rett og slett

StuckedPaaOstlandet

Forsvaret har ikke akkurat blitt bedre over vinteren, sarpsborg ser mye mer kompakt ut bak, er livredd hver gang mojsov er i nærheten av ballen, venter bare på en vill takling. Larsen og Skaanes vært ganske god, Orlov og Huseklepp finner også hverandre selvom det ikke blir så mye ut av det.

GKH

Quote from: Spelaren on March 30, 2014, 18:30:58 PM
Quote from: GKH on March 30, 2014, 18:30:24 PM
Begynner det ikke å bli en god stund siden Piotr reddet et straffespark?


Han redder bare i straffekonker, vel?


Ja, kan i farten ikke huske at han noengang har reddet et "ordinært" straffespark for oss.

Henki

Nå må det være fullt fokus på å ikke slippe inn flere mål før pause og så heller prøve å gjøre noe før andre omgang. For øyeblikket er det öpna landskap der bak.
Ballen skal fremover!

Spelaren

Quote from: Gepard on March 30, 2014, 18:32:24 PM
Faen !


Synes ikke åpningen var så gale, første 20 kontrollerte vi.

Dette blir bedre etter hvert.

Men vi mÃ¥ ha en ny makker til Badji, Haugen fyller ikke opp  midtbanen. Rett og slett


Ny makker til Badji? PÃ¥ benken?
GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Som Drillo påpeker er vi utrolig stillestående. Det er jo neste kun pasningsalternativer sidelengs eller bakover.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Jaja... Viking kom tilbake mot RBK... :/
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2014, 18:36:04 PM
Som Drillo påpeker er vi utrolig stillestående. Det er jo neste kun pasningsalternativer sidelengs eller bakover.


Det trengs ein Mjeldeføner i pausen. Går det an å ringe?
GÃ¥ av.

Torvanger

Her fÃ¥r vi inn en klassetrener, i nordisk sammenheng, og presterer Ã¥ ta flere skritt tilbake vs ifjor, forstÃ¥ det den som kan. Jeg mener ogsÃ¥ at Demidov og Mojsov ikke har de kvalitetene man kan forvente. Det tragiske er at Jőnsson har det, men han er desverre en vandrende skadestue.

skuteviken

Haugen spiller OK, Badji der imot er støttepassning eller katastrofe.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Belfort

Det er rett og slett skremmende det som er blitt presentert fra Brann

skuteviken

Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 18:37:06 PM
Her fÃ¥r vi inn en klassetrener, i nordisk sammenheng, og presterer Ã¥ ta flere skritt tilbake vs ifjor, forstÃ¥ det den som kan. Jeg mener ogsÃ¥ at Demidov og Mojsov ikke har de kvalitetene man kan forvente. Det tragiske er at Jőnsson har det, men han er desverre en vandrende skadestue.


Ja vi kan absolutt konkludere etter 45 minutter. Klovn!
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Klaus_Brann

Quote from: kabelmann on March 30, 2014, 18:36:57 PM
Jaja... Viking kom tilbake mot RBK... :/


Ja, men de spilte jo forholdsvis bra hele kampen. Der er ikke akkurat vi nå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

gladiporno

Sarpsborg gir oss en del muligheter. Mister ballen på egen halvdel som vi ikke klarer å utnytte.

Belfort

Skremmende at vrakgods fra VIF skal dominere slik mot oss

StuckedPaaOstlandet

Badji som fikk høre det av Demidov på siste sjansen der? Har vært ganske ubrukelig denne matchen, virker å være ukonsentrert.

OmOssSjølOgHansaøl

I første omgang har Skaanes sett ut som tippeligaspiller, mens de fleste andre Brann-spillerne ikke har gjort det. Litt pinlig.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!


Klaus_Brann

Skaanes og Larsen har klart seg, resten står til stryk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Torvanger

Quote from: skuteviken on March 30, 2014, 18:37:53 PM
Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 18:37:06 PM
Her fÃ¥r vi inn en klassetrener, i nordisk sammenheng, og presterer Ã¥ ta flere skritt tilbake vs ifjor, forstÃ¥ det den som kan. Jeg mener ogsÃ¥ at Demidov og Mojsov ikke har de kvalitetene man kan forvente. Det tragiske er at Jőnsson har det, men han er desverre en vandrende skadestue.


Ja vi kan absolutt konkludere etter 45 minutter. Klovn!


Hva er dette for en tone? Skittunger som deg ignorerer jeg heretter.

gladiporno

Skaanes har vært ok, men vi skulle gjerne hatt et naturlig venstrebein der som kunne lagt inn tidlig. Brann angriper saktegående. Må få mye større balltempo i angrepsfasen hvis vi skal få noen poeng her.

osoerli

Generellt:
-For lite bevegelse utan ball.
-For mange pasninger bakover
-For mange langballer (som eg trudde det skulle bli slutt på)
-For mykje føring av ball

Dette minnar litt for mykje om i fjor og i forfjor.  Eg kan sjÃ¥ litt betre press pÃ¥ ballførar, men det er marginalt.  Og er einaste forskjellen eg ser frÃ¥ dei siste Ã¥ras BrannutgÃ¥ve.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Skaanes, Larsen og kanskje Haugen fÃ¥r godkjent. Resten er skuffande.  Orlov og Badji er totalbos.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Torvanger

Quote from: osoerli on March 30, 2014, 18:43:37 PM
Generellt:
-For lite bevegelse utan ball.
-For mange pasninger bakover
-For mange langballer (som eg trudde det skulle bli slutt på)
-For mykje føring av ball

Dette minnar litt for mykje om i fjor og i forfjor.  Eg kan sjÃ¥ litt betre press pÃ¥ ballførar, men det er marginalt.  Og er einaste forskjellen eg ser frÃ¥ dei siste Ã¥ras BrannutgÃ¥ve.


100% korrekt, Norling bør ha mer å fare med enn langballer på Orlov.

gladiporno

Quote from: Huff on March 30, 2014, 18:41:32 PM


Jeg mener at det ikke er rødt kort fordi Sarpsborg-spilleren ikke var i retning mot mål, men på vei bort fra mål. Skal man tolke regelen bokstavelig har ikke dommer anledning til å vise ut Brann-keeperen.

Spelaren

Eg klarer ikkje å sjå at me har det som skal til for å snu i andre omgang. S08 spiller som eit lag, Brann som 11 mann for seg sjølv. Eg håper det setter seg bedre utover sesongen, forskjellen på Brian Deane og (dagens) Norling er at førstnevnte har fått holde på med mannskapet sitt ei stund.
GÃ¥ av.

Gepard

March 30, 2014, 18:47:31 PM #134 Last Edit: March 30, 2014, 18:49:25 PM by Gepard

Huff

Quote from: osoerli on March 30, 2014, 18:43:37 PM
Generellt:
-For lite bevegelse utan ball.
-For mange pasninger bakover
-For mange langballer (som eg trudde det skulle bli slutt på)
-For mykje føring av ball


Vil legge til:

-For ferdelig

aleksanderhjelleseth

Rom ble ikke bygget på en dag. Men Brann har vært forferdelig dårlig, blir nesten litt kvalm her eg sitter. At eg har brukt mange mnd på å glede meg til dette, til DETTE! Jaja, 2 omg kan bare bli bedre. Eller kanskje vi blir slaktet, kem vet.

aleksanderhjelleseth

Hans tveit har også vært svak, veldig ofte feilplassert.

Xminator

Dette er ikke noe medaljelag. Det er en forlengelse av det vi har sett i treningskampene. En positiv ting, vi har skapt 2 sjanser på en omgang, det har vi knapt gjort i de siste treningskampene.

osoerli

Her bør det gjerast bytter, og det raskt.
-Barmen inn for Badji i pausen.
-Drame inn for Orlov 10 minutt ut i omgangen om det ikkje har blitt Brannscoring.
-Kanskje også Askar inn for Huseklepp, og skyve Larsen fram som spiss.
-Vindheim inn for Sæv for Ã¥ fÃ¥ inn ein god innleggsfot om ein velger Ã¥ beholde orlov innpÃ¥ der.  Orlov er vel avhengig av presise innlegg frÃ¥ kanten.  Kan liksom ikkje gjera sÃ¥ mykje med ball pÃ¥ fot med 2 mann pÃ¥ seg.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

pidre

Rundspilt av SARPSBORG! Ser ut som ein gjeng tapere.

Demidov milevis unna den forsvarssjefen vi trenger. Mojsov, Sæv, Hanstveit, Badji, Huse og Orlov elendige. Larsen, Skaanes og Haugen har greidd seg.

Eg klarer ikkje å sjå eit mønster.

Dette er på nivå med dei dårligaste bortekampane i fjor.
Saludar a los monos!

Torvanger

Quote from: aleksanderhjelleseth on March 30, 2014, 18:50:06 PM
Hans tveit har også vært svak, veldig ofte feilplassert.


Jeg husker Hanstveit som rundingsbøye defensivt under MIM, men god offensivt. Jeg gikk ikke i taket da han ble signert i vinter.

gladiporno

Quote from: aleksanderhjelleseth on March 30, 2014, 18:48:50 PM
Rom ble ikke bygget på en dag. Men Brann har vært forferdelig dårlig, blir nesten litt kvalm her eg sitter. At eg har brukt mange mnd på å glede meg til dette, til DETTE! Jaja, 2 omg kan bare bli bedre. Eller kanskje vi blir slaktet, kem vet.


Jeg vil heller at vi kjører på i 2. omgang, og kanskje tape med flere mål, enn disse stakkarslige saktedøende 2. omgang vi har fått servert av Skarsfjord i 3 år. Her er det bare å sette opp presshøyden på 16 meteren til Sarpsborg. Så får det bære eller briste.

Spelaren

Ein skal ikkje undervurdere den psykologiske "greien" av å spele mot eit av dei antatte "storlagene". S08 mot Odd kjem ikkje til å ligne på dette for fem flate øre.
GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Nå skulle jeg likt å være flue på veggen i garderoben for å høre hva Norling sier for å få i gang spillet vårt.
Endringer bør være Dramé, Barmen og Grønner inn.
Orlov har ikke fått til noe, der kan Dramé komme inn og endre forholdene ganske mye. Mojsov kan fort gå på en frustrasjonstakling utover i 2. omgang hvis dette fortsetter, og Barmen sitt driv, duellstyrke og arbeidskraft trenger vi på midten.

Det verste med 1. omgangen er det manglende presset både offensivt og ikke minst rundt vår egen 16. I tillegg står vi bom stille fremover, da blir det vanskelig å spille fotball...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

aleksanderhjelleseth

Har større tro på at Norling kan piffe opp guttene i pausen enn hva Skarsfjord kunne. Og det er vell akkurat det vi trenger. Vi kan ikke gjøre to-tre bytter til pause, det er ikke løsningen.

tempo2

Ja nettopp det er utrolig sÃ¥ fÃ¥ innlegg som kommer fra kanten. Sarpsborg jobber godt bak der og nekter brann innelgg, sÃ¥ dei mÃ¥ spille gjennom midten. Orlov kan ikkje ta imot en ball med beina. 4  mill. du !! Baji kan komme seg tilbake til Sogndal. Dei 2 dyraste e dei 2 dÃ¥rligste, ser det ut som

aleksanderhjelleseth

March 30, 2014, 18:55:06 PM #147 Last Edit: March 30, 2014, 18:56:38 PM by aleksanderhjelleseth
to bytter faktisk. Inn med Askar som ikke har rørt en ball siden ifjor høst, men hva kan en gjøre. Alternativene er ikke så mange.

skuteviken

Quote from: pidre on March 30, 2014, 18:51:58 PM
Rundspilt av SARPSBORG! Ser ut som ein gjeng tapere.

Demidov milevis unna den forsvarssjefen vi trenger. Mojsov, Sæv, Hanstveit, Badji, Huse og Orlov elendige. Larsen, Skaanes og Haugen har greidd seg.

Eg klarer ikkje å sjå eit mønster.

Dette er på nivå med dei dårligaste bortekampane i fjor.


Helt enig. Dette suger. Nå som vi har fått fasiten kan vi skur av TVen.

Brann rykker ned og Norling har ingenting å fare med!

Eller ikke..... Satan for en svartmaling.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

gladiporno


Klaus_Brann

Askar og Barmen rett inn. Liker at Norling tar grep med én gang, men litt skuffet over at Larsen må gå ut, han var en av våre to beste i første.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

StuckedPaaOstlandet

Er det lov å gjøre bytter før kampen er 100% avgjort? Ny regel fra i år?

Klaus_Brann

Quote from: aleksanderhjelleseth on March 30, 2014, 18:54:15 PM
Har større tro på at Norling kan piffe opp guttene i pausen enn hva Skarsfjord kunne. Og det er vell akkurat det vi trenger. Vi kan ikke gjøre to-tre bytter til pause, det er ikke løsningen.


Hehe, Kungen er uenig med deg;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Litt overraskande at Larsen vart bytta ut
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Ricky

Ser ut som en forlengelse av treningskampene. Brann skal prøve å spille seg ut uansett, noe som enten fører til balltap eller tar så lang tid at angriperne våre står med hoftefeste der fremme når ballen endelig passerer midtstreken.
For så vidt greit nok at man prøver på det for å bli bedre, men nå som det står 2-0 og Sarpsborg presser på for et tredje, så må vi kanskje tenke littegrann mer kynisk i andre omgang.

Belfort

Blir veldig overrasket om Askar kan gjøre så mye mtp den amputerte oppkjøringen

1908

All ære til Norling.. Han venter ikke til 80 min å bytte de som har vært ræva.. Godt han viser tak alt i pausen!

osoerli

2 bytter i pausen har vel aldri skjedd før.  Bare det er veldig positivt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

OmOssSjølOgHansaøl

Bra at Badji erstattes av Barmen.

Heller ikke dumt at Askar kommer inn i stedet for Larsen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

aleksanderhjelleseth

Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2014, 18:56:18 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on March 30, 2014, 18:54:15 PM
Har større tro på at Norling kan piffe opp guttene i pausen enn hva Skarsfjord kunne. Og det er vell akkurat det vi trenger. Vi kan ikke gjøre to-tre bytter til pause, det er ikke løsningen.


Hehe, Kungen er uenig med deg;)

Ja det må eg si, og vi tror på Norling!

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2014, 18:58:38 PM
Et helt annet lag nå.


Mindre vits for S08 å presse så masse på, riktignok.
GÃ¥ av.

Klaus_Brann

HVa faen er det Demidov takler for der?????IDIOTISK!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger


Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Utrulig klønete av Demidov.  Har vi gitt sign on fee til dette?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

pidre

Quote from: skuteviken on March 30, 2014, 18:55:30 PM
Quote from: pidre on March 30, 2014, 18:51:58 PM
Rundspilt av SARPSBORG! Ser ut som ein gjeng tapere.

Demidov milevis unna den forsvarssjefen vi trenger. Mojsov, Sæv, Hanstveit, Badji, Huse og Orlov elendige. Larsen, Skaanes og Haugen har greidd seg.

Eg klarer ikkje å sjå eit mønster.

Dette er på nivå med dei dårligaste bortekampane i fjor.


Helt enig. Dette suger. Nå som vi har fått fasiten kan vi skur av TVen.

Brann rykker ned og Norling har ingenting å fare med!

Eller ikke..... Satan for en svartmaling.


Ikkje svartmaling, men faktum. NÃ¥ laget forresten Demidov ein heilt idiotisk straffe.
Saludar a los monos!

Belfort

Da var det kjørt. Blir herlig dette mot et Stabæk full av selvtillit neste søndag

StuckedPaaOstlandet

Elendig av Demidov. Utrolig at ikke Samuel jinxet seg med artikkelen fra tidligere i dag!

Spelaren

Patetisk. En skokk med overbetalte drittunger, høye på seg selv og statusen på Feliz.
GÃ¥ av.

Huff


osoerli

Er i alle fall miiiiiiiilevis forskjell pÃ¥ det eg sÃ¥g av Molde i gÃ¥r og det eg ser av Brann i dag.  Medalje my ass!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!


aleksanderhjelleseth


ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Kva i helsiken er det me fortsatt har Sævarsson til for, egentlig? Nostalgi?
GÃ¥ av.

GKH


gladiporno

Quote from: Spelaren on March 30, 2014, 19:07:55 PM
Kva i helsiken er det me fortsatt har Sævarsson til for, egentlig? Nostalgi?


Han har fart.

aleksanderhjelleseth


Huff

Quote from: osoerli on March 30, 2014, 19:06:08 PM
Er i alle fall miiiiiiiilevis forskjell pÃ¥ det eg sÃ¥g av Molde i gÃ¥r og det eg ser av Brann i dag.  Medalje my ass!


Dette er første kamp. Ikke værre enn det. Vi kan teoretisk sett ta 87 poeng i årets serie. Spiller vi som dette i de resterende 29 rundene ender vi opp som tidenes mest suverene nedrykkslag (siden Os i alle fall), men det er kanskje litt tidlig å konkludere med noe etter en serieunde.

Folk lo av ''Solskjær-effekten'' i 2011 og, tilsvarende gjaldt og ''Benny-effekten'' etter 1. runde i 2000.

Belfort

Quote from: GKH on March 30, 2014, 19:08:32 PM
Quote from: ostraume on March 30, 2014, 19:07:09 PM
Huseklepp er et stykke fra formen.


Det har han vært i snart to år.


Har sagt det flere ganger her inne på forumet. Den Huseklepp som vi så før han reiste ut vil vi aldri se igjen

Torvanger

Demidov er ikke god nok for førsteelleveren, dette bør Norling & co kunne se. Brann kan ikke bruke serien på å spille Demidov i form, for så eksepsjonell er han ikke. Pr nå er Gro
ønner en jeg stoler mer på.

gladiporno


Spelaren

GÃ¥ av.

krakra

Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 19:10:21 PM
Demidov er ikke god nok for førsteelleveren, dette bør Borling & co kunne se. Brann kan ikke bruke serien på å spille Demidov i form, for så eksepsjonell er han ikke. Pr nå er Gro
ønner en jeg stoler mer på.
For noe sprøyt. Demidov i form er vår klart beste spiller og er per dags dato ikke svakere enn Mojsov. Selvfølgelig skal han satses på.

pidre

Lyspunkt? Vi har hatt 2 sjanser. Piotr står bra!
Saludar a los monos!

aleksanderhjelleseth

Quote from: gladiporno on March 30, 2014, 19:11:16 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on March 30, 2014, 19:09:53 PM
Har han ikke. Men han er lokal da.


Det er sant. Island er jo Vest-Bergen

Neinei. Mente at Huseklepp ikke har så mye fart lenger. Sæv aner eg ikke hvorfor vi har.
Og selfølgelig skal vi spille Demidov iform, alt annet er idioti.

kabelmann

Hvis ikke dette selger partoutkort sÃ¥ vet ikke jeg.  Det er rett og slett utrolig dÃ¥rlig fra ende til annen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gepard

Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2014, 19:07:48 PM
Quote from: Gepard on March 30, 2014, 19:06:18 PM


Selvsagt er det straffe. Elendig av Demidov.


Ja ser på reprisen. Det er soleklar straffe. Legger meg flat, ønsker så gjerne at det skal være noen formildene ting her...

pidre

Quote from: krakra on March 30, 2014, 19:12:01 PM
Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 19:10:21 PM
Demidov er ikke god nok for førsteelleveren, dette bør Borling & co kunne se. Brann kan ikke bruke serien på å spille Demidov i form, for så eksepsjonell er han ikke. Pr nå er Gro
ønner en jeg stoler mer på.
For noe sprøyt. Demidov i form er vår klart beste spiller og er per dags dato ikke svakere enn Mojsov. Selvfølgelig skal han satses på.


Ja, er han så god?
Saludar a los monos!

Torvanger

Quote from: krakra on March 30, 2014, 19:12:01 PM
Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 19:10:21 PM
Demidov er ikke god nok for førsteelleveren, dette bør Borling & co kunne se. Brann kan ikke bruke serien på å spille Demidov i form, for så eksepsjonell er han ikke. Pr nå er Gro
ønner en jeg stoler mer på.
For noe sprøyt. Demidov i form er vår klart beste spiller og er per dags dato ikke svakere enn Mojsov. Selvfølgelig skal han satses på.


Hva er det D gjør som er så eksepsjonelt?

Spelaren

Kva er greien med Brann vs unge tilfeldige afrikanere? Slår jo aldri feil, de kan slite mot hele adeccoen men Brann er de guddommelige mot.
GÃ¥ av.

Gepard

Haugen,  vÃ¥r offensive midtbanespiller tar faen ikke TAK i dette her. Martin Andresen han ordinert hele laget ettertrykkelig. FÃ¥ inn en general pÃ¥ midten, sÃ¥ kan dette bli bra.

Men er først og fremst trist å se dette her. Heia Brann !

krakra

Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 19:14:27 PM
Quote from: krakra on March 30, 2014, 19:12:01 PM
Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 19:10:21 PM
Demidov er ikke god nok for førsteelleveren, dette bør Borling & co kunne se. Brann kan ikke bruke serien på å spille Demidov i form, for så eksepsjonell er han ikke. Pr nå er Gro
ønner en jeg stoler mer på.
For noe sprøyt. Demidov i form er vår klart beste spiller og er per dags dato ikke svakere enn Mojsov. Selvfølgelig skal han satses på.


Hva er det D gjør som er så eksepsjonelt?
Akkurat nå gjør han ingenting eksepsjonelt. I toppform er han glimrende i de fleste av spillets faser.

Kagain


aleksanderhjelleseth

Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 19:14:27 PM
Quote from: krakra on March 30, 2014, 19:12:01 PM
Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 19:10:21 PM
Demidov er ikke god nok for førsteelleveren, dette bør Borling & co kunne se. Brann kan ikke bruke serien på å spille Demidov i form, for så eksepsjonell er han ikke. Pr nå er Gro
ønner en jeg stoler mer på.
For noe sprøyt. Demidov i form er vår klart beste spiller og er per dags dato ikke svakere enn Mojsov. Selvfølgelig skal han satses på.


Hva er det D gjør som er så eksepsjonelt?

Nei si det. Han er tidligere landslagsstopper og utenlandsproff. Han var vell ganske så ok når han spillte på RBK.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vekkreist

Deminov fÃ¥r sove godt uansett inatt.. hever bra lønn i et middelmÃ¥dig Brann lag.  FÃ¥r helt sikker starte bortimot alle kampene i Ã¥rets sesong.... og sist..men ikke minst...

Gjett hvem han går hjem til ;)

GKH


osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kagain

Mojsov ut, Dramé inn? Gu kor offensivt. Spennende bytte.

vekkreist

Helvete så rævkjørt vi blir. ... nesten 4-0.

Mot Sarpsborg. ....Sarpsborg. ..

Klaus_Brann

Quote from: vekkreist on March 30, 2014, 19:20:22 PM
Deminov fÃ¥r sove godt uansett inatt.. hever bra lønn i et middelmÃ¥dig Brann lag.  FÃ¥r helt sikker starte bortimot alle kampene i Ã¥rets sesong...


Det tror jeg ikke. Han er en vinnerskalle.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Hårfin offside hindrer fjerdemålet der. Svakt og pinlig.
GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Quote from: vekkreist on March 30, 2014, 19:21:51 PM
Helvete så rævkjørt vi blir. ... nesten 4-0.

Mot Sarpsborg. ....Sarpsborg. ..


Skjønner du litt fotball, så skjønner du at det kommer kontringer i mot når vi har alle mann i angrep. Vi holdt på å score rett før.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

aleksanderhjelleseth


gladiporno

Quote from: Spelaren on March 30, 2014, 19:22:20 PM
Hårfin offside hindrer fjerdemålet der. Svakt og pinlig.


Jeg synes det er helt greit. Bedre det enn at Brann parkerer bussen og safer inn 0-3

StuckedPaaOstlandet

vVi prøver hvertfall ikke Ã¥ spille pÃ¥ resulatat nÃ¥r vi ligger under,  men er heldig som ikke ligger under 4-0. Ikke mange minutter til Askar fÃ¥r inn ett langskudd, sÃ¥ vi har noe Ã¥ glede oss til :)

pidre

Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2014, 19:21:56 PM
Quote from: vekkreist on March 30, 2014, 19:20:22 PM
Deminov fÃ¥r sove godt uansett inatt.. hever bra lønn i et middelmÃ¥dig Brann lag.  FÃ¥r helt sikker starte bortimot alle kampene i Ã¥rets sesong...


Det tror jeg ikke. Han er en vinnerskalle.


Vinnerskalle?
Saludar a los monos!

Spelaren

Quote from: StuckedPaaOstlandet on March 30, 2014, 19:24:22 PM
vVi prøver hvertfall ikke Ã¥ spille pÃ¥ resulatat nÃ¥r vi ligger under,  men er heldig som ikke ligger under 4-0. Ikke mange minutter til Askar fÃ¥r inn ett langskudd, sÃ¥ vi har noe Ã¥ glede oss til :)


Ja, han smeller nok til når folk går og tenker på dusj.
GÃ¥ av.

aleksanderhjelleseth

Quote from: StuckedPaaOstlandet on March 30, 2014, 19:24:22 PM
vVi prøver hvertfall ikke Ã¥ spille pÃ¥ resulatat nÃ¥r vi ligger under,  men er heldig som ikke ligger under 4-0. Ikke mange minutter til Askar fÃ¥r inn ett langskudd, sÃ¥ vi har noe Ã¥ glede oss til :)

Godt poeng, de meningsløse trøstemålenes far.

Giles

Ja,ha etter dette må jeg innrømme at jeg har tatt feil. Fundamentalt feil. Brann må i tillegg til til å skaffe seg nye spillere dessverre se seg om etter ny trener.
Jeg foreslår en Harald Aabrekk som deklamerer egne dikt.
Han forstår seg jo også på sauer noe som er en forutsetning.

Klaus_Brann

Quote from: pidre on March 30, 2014, 19:25:17 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2014, 19:21:56 PM
Quote from: vekkreist on March 30, 2014, 19:20:22 PM
Deminov fÃ¥r sove godt uansett inatt.. hever bra lønn i et middelmÃ¥dig Brann lag.  FÃ¥r helt sikker starte bortimot alle kampene i Ã¥rets sesong...


Det tror jeg ikke. Han er en vinnerskalle.


Vinnerskalle?


Ja. Sånne typer som ikke er fornøyd med å heve bra lønn på et middelmådig lag. Sånne som oppnår og vinner ting i karrieren.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Quote from: aleksanderhjelleseth on March 30, 2014, 19:19:08 PM
Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 19:14:27 PM
Quote from: krakra on March 30, 2014, 19:12:01 PM
Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 19:10:21 PM
Demidov er ikke god nok for førsteelleveren, dette bør Borling & co kunne se. Brann kan ikke bruke serien på å spille Demidov i form, for så eksepsjonell er han ikke. Pr nå er Gro
ønner en jeg stoler mer på.
For noe sprøyt. Demidov i form er vår klart beste spiller og er per dags dato ikke svakere enn Mojsov. Selvfølgelig skal han satses på.


Hva er det D gjør som er så eksepsjonelt?

Nei si det. Han er tidligere landslagsstopper og utenlandsproff. Han var vell ganske så ok når han spillte på RBK.


Er det ikke nuet som gjelder?

gladiporno

Quote from: Gepard on March 30, 2014, 19:17:07 PM
Haugen,  vÃ¥r offensive midtbanespiller tar faen ikke TAK i dette her. Martin Andresen han ordinert hele laget ettertrykkelig. FÃ¥ inn en general pÃ¥ midten, sÃ¥ kan dette bli bra.


Litt usikker på hva du mener her. Men Martin Andresen hadde en den dypeste rollen på midtbanen da han spilte her. Ikke ulik den rollen Haugen hadde i fjor, men altså ikke offensiv midtbanespiller.

krakra

March 30, 2014, 19:33:44 PM #217 Last Edit: March 30, 2014, 19:35:17 PM by krakra
Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 19:28:42 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on March 30, 2014, 19:19:08 PM
Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 19:14:27 PM
Quote from: krakra on March 30, 2014, 19:12:01 PM
Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 19:10:21 PM
Demidov er ikke god nok for førsteelleveren, dette bør Borling & co kunne se. Brann kan ikke bruke serien på å spille Demidov i form, for så eksepsjonell er han ikke. Pr nå er Gro
ønner en jeg stoler mer på.
For noe sprøyt. Demidov i form er vår klart beste spiller og er per dags dato ikke svakere enn Mojsov. Selvfølgelig skal han satses på.


Hva er det D gjør som er så eksepsjonelt?

Nei si det. Han er tidligere landslagsstopper og utenlandsproff. Han var vell ganske så ok når han spillte på RBK.


Er det ikke nuet som gjelder?
Så din geniplan er å vrake en tidligere landslagsspiller og La Liga-proff med et bevist skyhøyt toppnivå ordi han ikke er eksepsjonell akkurat nå selv om vi ikke har to midtstoppere som er bedre?

Ikke rart vi har det ryktet vi har...

Giles

Jeg tror det handler om en dominant type ikke posisjon på banen når gjelder eksempelet M. Andresen.

Gepard

Quote from: gladiporno on March 30, 2014, 19:28:58 PM
Quote from: Gepard on March 30, 2014, 19:17:07 PM
Haugen,  vÃ¥r offensive midtbanespiller tar faen ikke TAK i dette her. Martin Andresen han ordinert hele laget ettertrykkelig. FÃ¥ inn en general pÃ¥ midten, sÃ¥ kan dette bli bra.


Litt usikker på hva du mener her. Men Martin Andresen hadde en den dypeste rollen på midtbanen da han spilte her. Ikke ulik den rollen Haugen hadde i fjor, men altså ikke offensiv midtbanespiller.


Handler om å ha en SJEF sentral, Haugen og Badji er begge enormt langt unna, begge to.

Vi må handle sentral skal det bli topp 4. Men herregud ser jo sjarmen i å stole på Fredrik Haugen. Men da blir det neppe topp 4.

Klaus_Brann

Dramé må spille neste kamp. Mye bedre enn Orlov.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Reporteren viser til at Molde tok gull da de tapte 0-3 for Sarp i seriestarten. Jeg husker den matchen, Molde spilte bra, noe man ikke kan beskylde Brann for å ha gjort ikveld.

krakra

Quote from: Gepard on March 30, 2014, 19:34:05 PM
Quote from: gladiporno on March 30, 2014, 19:28:58 PM
Quote from: Gepard on March 30, 2014, 19:17:07 PM
Haugen,  vÃ¥r offensive midtbanespiller tar faen ikke TAK i dette her. Martin Andresen han ordinert hele laget ettertrykkelig. FÃ¥ inn en general pÃ¥ midten, sÃ¥ kan dette bli bra.


Litt usikker på hva du mener her. Men Martin Andresen hadde en den dypeste rollen på midtbanen da han spilte her. Ikke ulik den rollen Haugen hadde i fjor, men altså ikke offensiv midtbanespiller.


Handler om å ha en SJEF sentral, Haugen og Badji er begge enormt langt unna, begge to.

Vi må handle sentral skal det bli topp 4. Men herregud ser jo sjarmen i å stole på Fredrik Haugen. Men da blir det neppe topp 4.
Haugen har vært blant våre bedre i dag.


krakra

Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 19:35:23 PM
Reporteren viser til at Molde tok gull da de tapte 0-3 for Sarp i seriestarten. Jeg husker den matchen, Molde spilte bra, noe man ikke kan beskylde Brann for å ha gjort ikveld.
Ble brukbart rundspilt Molde og, mot en Sarpsborg-årgang som er svakere enn årets.

Giles

Ellers er jeg enig i at Demidov om nødvendig må spilles i form. Blir han i form er han god og blir han middels så har han i alle fall evnen til å stille krav til lagkameratene sine.

Huff

Quote from: Gepard on March 30, 2014, 19:34:05 PM
Quote from: gladiporno on March 30, 2014, 19:28:58 PM
Quote from: Gepard on March 30, 2014, 19:17:07 PM
Haugen,  vÃ¥r offensive midtbanespiller tar faen ikke TAK i dette her. Martin Andresen han ordinert hele laget ettertrykkelig. FÃ¥ inn en general pÃ¥ midten, sÃ¥ kan dette bli bra.


Litt usikker på hva du mener her. Men Martin Andresen hadde en den dypeste rollen på midtbanen da han spilte her. Ikke ulik den rollen Haugen hadde i fjor, men altså ikke offensiv midtbanespiller.


Handler om å ha en SJEF sentral, Haugen og Badji er begge enormt langt unna, begge to.

Vi må handle sentral skal det bli topp 4. Men herregud ser jo sjarmen i å stole på Fredrik Haugen. Men da blir det neppe topp 4.


Haugen har fått oppkjøringen delvis ødelagt av skader, at han ikke er i toppform er ikke akkurat overraskende. Det er for tidlig å konkludere ennå.

StuckedPaaOstlandet

Orlov har ikke vært noe dÃ¥rligere enn Huseklepp denne kampen, enig i at Drame burde fÃ¥ muligheten neste match,  men det er det samme hvem som gÃ¥r ut.

kabelmann

Quote from: krakra on March 30, 2014, 19:35:57 PM
Quote from: Gepard on March 30, 2014, 19:34:05 PM
Quote from: gladiporno on March 30, 2014, 19:28:58 PM
Quote from: Gepard on March 30, 2014, 19:17:07 PM
Haugen,  vÃ¥r offensive midtbanespiller tar faen ikke TAK i dette her. Martin Andresen han ordinert hele laget ettertrykkelig. FÃ¥ inn en general pÃ¥ midten, sÃ¥ kan dette bli bra.


Litt usikker på hva du mener her. Men Martin Andresen hadde en den dypeste rollen på midtbanen da han spilte her. Ikke ulik den rollen Haugen hadde i fjor, men altså ikke offensiv midtbanespiller.


Handler om å ha en SJEF sentral, Haugen og Badji er begge enormt langt unna, begge to.

Vi må handle sentral skal det bli topp 4. Men herregud ser jo sjarmen i å stole på Fredrik Haugen. Men da blir det neppe topp 4.
Haugen har vært blant våre bedre i dag.


Problemet med det er at han ikke har vært god.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren

Omtrent samtlige trekk blir forutsett og demmet opp for før de blir gjennomført.
GÃ¥ av.

gladiporno

Et lite lyspunkt er at Brann er med hele kampen gjennom, selv om vi ikke spiller bra. Norling viser også at han er villig til å ta grep når ting ikke fungerer, ikke bare venter på en saktegående død.

Torvanger

March 30, 2014, 19:40:26 PM #231 Last Edit: March 30, 2014, 19:42:11 PM by Torvanger
Quote from: krakra on March 30, 2014, 19:33:44 PM
Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 19:28:42 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on March 30, 2014, 19:19:08 PM
Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 19:14:27 PM
Quote from: krakra on March 30, 2014, 19:12:01 PM
Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 19:10:21 PM
Demidov er ikke god nok for førsteelleveren, dette bør Borling & co kunne se. Brann kan ikke bruke serien på å spille Demidov i form, for så eksepsjonell er han ikke. Pr nå er Gro
ønner en jeg stoler mer på.
For noe sprøyt. Demidov i form er vår klart beste spiller og er per dags dato ikke svakere enn Mojsov. Selvfølgelig skal han satses på.


Hva er det D gjør som er så eksepsjonelt?

Nei si det. Han er tidligere landslagsstopper og utenlandsproff. Han var vell ganske så ok når han spillte på RBK.


Er det ikke nuet som gjelder?
Så din geniplan er å vrake en tidligere landslagsspiller og La Liga-proff med et bevist skyhøyt toppnivå ordi han ikke er eksepsjonell akkurat nå selv om vi ikke har to midtstoppere som er bedre?

Ikke rart vi har det ryktet vi har...


Ja, benke ham inntil formen er inne. Demidov befinner seg ikke flere etasjer over konkurrentene heller, den kjøper jeg ikke. At han må ha vært god for å ende i Sociedad og La Liga hersker det ingen tvil om, men leverer han ikke i Branntrøyen ser ikke poenget med at han skal oppta en av stopperplassene. Hans (Tveit)har for øvrig vært grufull ikveld.

krakra

Quote from: kabelmann on March 30, 2014, 19:39:13 PM
Quote from: krakra on March 30, 2014, 19:35:57 PM
Quote from: Gepard on March 30, 2014, 19:34:05 PM
Quote from: gladiporno on March 30, 2014, 19:28:58 PM
Quote from: Gepard on March 30, 2014, 19:17:07 PM
Haugen,  vÃ¥r offensive midtbanespiller tar faen ikke TAK i dette her. Martin Andresen han ordinert hele laget ettertrykkelig. FÃ¥ inn en general pÃ¥ midten, sÃ¥ kan dette bli bra.


Litt usikker på hva du mener her. Men Martin Andresen hadde en den dypeste rollen på midtbanen da han spilte her. Ikke ulik den rollen Haugen hadde i fjor, men altså ikke offensiv midtbanespiller.


Handler om å ha en SJEF sentral, Haugen og Badji er begge enormt langt unna, begge to.

Vi må handle sentral skal det bli topp 4. Men herregud ser jo sjarmen i å stole på Fredrik Haugen. Men da blir det neppe topp 4.
Haugen har vært blant våre bedre i dag.


Problemet med det er at han ikke har vært god.
Han har vært ok.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on March 30, 2014, 19:39:16 PM
Omtrent samtlige trekk blir forutsett og demmet opp for før de blir gjennomført.


Det er jo ikke så rart når vi har dårlig bevegelse og nesten konstant spiller på feilvendt spiller.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Eg har store problem med Ã¥ sjÃ¥ kven som skal scora mÃ¥la for Brann i Ã¥r.  Det blir i alle fall ikkje Huseklepp.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 19:40:26 PM
Quote from: krakra on March 30, 2014, 19:33:44 PM
Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 19:28:42 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on March 30, 2014, 19:19:08 PM
Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 19:14:27 PM
Quote from: krakra on March 30, 2014, 19:12:01 PM
Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 19:10:21 PM
Demidov er ikke god nok for førsteelleveren, dette bør Borling & co kunne se. Brann kan ikke bruke serien på å spille Demidov i form, for så eksepsjonell er han ikke. Pr nå er Gro
ønner en jeg stoler mer på.
For noe sprøyt. Demidov i form er vår klart beste spiller og er per dags dato ikke svakere enn Mojsov. Selvfølgelig skal han satses på.


Hva er det D gjør som er så eksepsjonelt?

Nei si det. Han er tidligere landslagsstopper og utenlandsproff. Han var vell ganske så ok når han spillte på RBK.


Er det ikke nuet som gjelder?
Så din geniplan er å vrake en tidligere landslagsspiller og La Liga-proff med et bevist skyhøyt toppnivå ordi han ikke er eksepsjonell akkurat nå selv om vi ikke har to midtstoppere som er bedre?

Ikke rart vi har det ryktet vi har...


Ja, benke ham inntil formen er inne. Demidov befinner seg ikke flere etasjer over konkurrentene heller, den kjøper jeg ikke. At han må ha vært god for å ende i Sociedad og La Liga hersker det ingen tvil om, men leverer han ikke i Branntrøyen ser ikke poenget med at han skal oppta en av stopperplassene. Hans har for øvrig vært grufull ikveld.
Han skal finne formen på benken altså? Du burde jo søke på stillingen som hovedtrener i Brann.

Demidov i form er selvsagt mye bedre enn våre øvrige stoppere. Da er han en av TLs aller beste spillere.

aleksanderhjelleseth

Ja det går for sent, men har vell med å gjøre at spillmønsteret ikke sitter enda.
Eg hadde åpnet meg en flaske vin som skulle gjøre meg småbrisen under kampen, sitte å se 3 poeng bli lekt inn. Men no tror eg at eg styrter den istede. Med trakt.

Sindre32

Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2014, 19:35:11 PM
Dramé må spille neste kamp. Mye bedre enn Orlov.


Barmen også. Badji er det største bomkjøpet siden Demba-Nyrén.

pidre

Saludar a los monos!

OmOssSjølOgHansaøl

Om ikke annet var det serielederen vi tapte for ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Belfort

Hvem som skal ut av Huseklepp og Orlov er ikke godt å si

Spelaren

Quote from: pidre on March 30, 2014, 19:43:05 PM
Barmen og Drame har klart seg godt.


Barmen er helt grei for tabellplasseringene me har vent oss til i nyere tid.
GÃ¥ av.

Torvanger

Quote from: krakra on March 30, 2014, 19:41:57 PM
Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 19:40:26 PM
Quote from: krakra on March 30, 2014, 19:33:44 PM
Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 19:28:42 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on March 30, 2014, 19:19:08 PM
Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 19:14:27 PM
Quote from: krakra on March 30, 2014, 19:12:01 PM
Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 19:10:21 PM
Demidov er ikke god nok for førsteelleveren, dette bør Borling & co kunne se. Brann kan ikke bruke serien på å spille Demidov i form, for så eksepsjonell er han ikke. Pr nå er Gro
ønner en jeg stoler mer på.
For noe sprøyt. Demidov i form er vår klart beste spiller og er per dags dato ikke svakere enn Mojsov. Selvfølgelig skal han satses på.


Hva er det D gjør som er så eksepsjonelt?

Nei si det. Han er tidligere landslagsstopper og utenlandsproff. Han var vell ganske så ok når han spillte på RBK.


Er det ikke nuet som gjelder?
Så din geniplan er å vrake en tidligere landslagsspiller og La Liga-proff med et bevist skyhøyt toppnivå ordi han ikke er eksepsjonell akkurat nå selv om vi ikke har to midtstoppere som er bedre?

Ikke rart vi har det ryktet vi har...


Ja, benke ham inntil formen er inne. Demidov befinner seg ikke flere etasjer over konkurrentene heller, den kjøper jeg ikke. At han må ha vært god for å ende i Sociedad og La Liga hersker det ingen tvil om, men leverer han ikke i Branntrøyen ser ikke poenget med at han skal oppta en av stopperplassene. Hans har for øvrig vært grufull ikveld.
Han skal finne formen på benken altså? Du burde jo søke på stillingen som hovedtrener i Brann.

Demidov i form er selvsagt mye bedre enn våre øvrige stoppere. Da er han en av TLs aller beste spillere.


Jeg ser at du skriver det, men jeg ser det ikke. Er ikke D i form er det mange måter å finne formen på og man, får istedet innhopp og matching på trening og på 2-laget. Eller skal vi vøre nesegruse kun pga at HAN har signert med oss. Vel, Norling styrer, vi får synse.

Klaus_Brann

Bare for å få ut ekstra frustrasjon;

Pokker så elendige tv2 er. De starter to min før kampstart, har 30 sek med sjanser i pausen og man får ikke engang et intervju etter kampen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Belfort on March 30, 2014, 19:43:58 PM
Hvem som skal ut av Huseklepp og Orlov er ikke godt å si


Synes det er soleklart Orlov. Han tilfører oss én ting, og det er hodestyrke. Det har Dramé og, så da er det intet tap.
Huseklepp prøver og prøver i alle fall, og han kommer til et par halvsjanser og én større. Hva gjorde Orlov?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 19:45:44 PM
Quote from: krakra on March 30, 2014, 19:41:57 PM
Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 19:40:26 PM
Quote from: krakra on March 30, 2014, 19:33:44 PM
Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 19:28:42 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on March 30, 2014, 19:19:08 PM
Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 19:14:27 PM
Quote from: krakra on March 30, 2014, 19:12:01 PM
Quote from: Torvanger on March 30, 2014, 19:10:21 PM
Demidov er ikke god nok for førsteelleveren, dette bør Borling & co kunne se. Brann kan ikke bruke serien på å spille Demidov i form, for så eksepsjonell er han ikke. Pr nå er Gro
ønner en jeg stoler mer på.
For noe sprøyt. Demidov i form er vår klart beste spiller og er per dags dato ikke svakere enn Mojsov. Selvfølgelig skal han satses på.


Hva er det D gjør som er så eksepsjonelt?

Nei si det. Han er tidligere landslagsstopper og utenlandsproff. Han var vell ganske så ok når han spillte på RBK.


Er det ikke nuet som gjelder?
Så din geniplan er å vrake en tidligere landslagsspiller og La Liga-proff med et bevist skyhøyt toppnivå ordi han ikke er eksepsjonell akkurat nå selv om vi ikke har to midtstoppere som er bedre?

Ikke rart vi har det ryktet vi har...


Ja, benke ham inntil formen er inne. Demidov befinner seg ikke flere etasjer over konkurrentene heller, den kjøper jeg ikke. At han må ha vært god for å ende i Sociedad og La Liga hersker det ingen tvil om, men leverer han ikke i Branntrøyen ser ikke poenget med at han skal oppta en av stopperplassene. Hans har for øvrig vært grufull ikveld.
Han skal finne formen på benken altså? Du burde jo søke på stillingen som hovedtrener i Brann.

Demidov i form er selvsagt mye bedre enn våre øvrige stoppere. Da er han en av TLs aller beste spillere.


Jeg ser at du skriver det, men jeg ser det ikke. Er ikke D i form er det mange måter å finne formen på og man, får istedet innhopp og matching på trening og på 2-laget. Eller skal vi vøre nesegruse kun pga at HAN har signert med oss. Vel, Norling styrer, vi får synse.
Han skal få tålmodighet på grunn av hans skyhøye toppnivå. Når vi ikke har to bedre midtstoppere ville det vært direkte dumt å vrake ham.

GKH

Skal selvfølgelig ikke konkludere etter kun èn kamp, men jeg er stygt redd for at Orlov vil vise seg som et gedigent bomkjøp.

pidre

Ser fram til å oppleve hans skyhøye toppnivå? Tru når tid det kan forventes å inntre - kanskje i 2016?
Saludar a los monos!

krakra

Quote from: pidre on March 30, 2014, 19:54:42 PM
Ser fram til å oppleve hans skyhøye toppnivå? Tru når tid det kan forventes å inntre - kanskje i 2016?
Er det rart vi blir latterliggjort i hele Norge når folk er klare til å avskrive en spiller av Demidovs kaliber allerede etter første serierunde. Det fremstår jo nesten parodisk.

pidre

Quote from: GKH on March 30, 2014, 19:54:18 PM
Skal selvfølgelig ikke konkludere etter kun èn kamp, men jeg er stygt redd for at Orlov vil vise seg som et gedigent bomkjøp.

Ja, og i tilfellet Orlov føreligg det ikkje eit skyhøgt toppnivå.
Saludar a los monos!

Romarius

Huff. Som fryktet, og enda litt værre. Dette var bare en forlengelse av de siste treningskampene.
Vel vel, neste helg er det bunn mot topp, og nye sjanser. Og da skal Drame og Barmen inn, to små lyspunkt i dag.
Baji håper jeg har spilt sin siste kamp fra start, nå har jeg gitt ham helt opp. Da må det komme en ny sentral midtbanespiller inn i morgen.

Kagain

Quote from: Belfort on March 30, 2014, 19:43:58 PM
Hvem som skal ut av Huseklepp og Orlov er ikke godt å si


Hvorfor bare nøye seg med en?

Kagain

En god ting var i alle fall at Sokken ikke fikk komme inn og dominere mot oss :)

Sindre32

March 30, 2014, 19:59:46 PM #253 Last Edit: March 30, 2014, 20:03:01 PM by Sindre32
Quote from: pidre on March 30, 2014, 19:56:48 PM
Quote from: GKH on March 30, 2014, 19:54:18 PM
Skal selvfølgelig ikke konkludere etter kun èn kamp, men jeg er stygt redd for at Orlov vil vise seg som et gedigent bomkjøp.

Ja, og i tilfellet Orlov føreligg det ikkje eit skyhøgt toppnivå.


Nå snakker de om Demidovs høye nivå, det eventuelle toppnivået til Orlov (som også bør få litt mer tid før han stemples som bomkjøp, selv om han gjerne må benkes for Dramé) har lite med saken å gjøre.

Badji er dog et helt horribelt bomkjøp, han har fått over en sesong nå og gjør absolutt ingenting produktivt utpå der. Kanskje han bør omskoleres til stopper, da kan han i det minste ikke spille ballen bakover hver jævla gang.

pidre

Quote from: krakra on March 30, 2014, 19:55:44 PM
Quote from: pidre on March 30, 2014, 19:54:42 PM
Ser fram til å oppleve hans skyhøye toppnivå? Tru når tid det kan forventes å inntre - kanskje i 2016?
Er det rart vi blir latterliggjort i hele Norge når folk er klare til å avskrive en spiller av Demidovs kaliber allerede etter første serierunde. Det fremstår jo nesten parodisk.



La det være klart, eg avskriv ikkje Demidov. Eg håper, men er likevel tvilande til at han kan komme opp på eit skyhøgt nivå og bli den forsvarssjefen som vi trenger. Eg er også tvilande til at han er ein vinnarskalle.
Saludar a los monos!

pidre

Quote from: Sindre32 on March 30, 2014, 19:59:46 PM
Quote from: pidre on March 30, 2014, 19:56:48 PM
Quote from: GKH on March 30, 2014, 19:54:18 PM
Skal selvfølgelig ikke konkludere etter kun èn kamp, men jeg er stygt redd for at Orlov vil vise seg som et gedigent bomkjøp.

Ja, og i tilfellet Orlov føreligg det ikkje eit skyhøgt toppnivå.


Nå snakker de om Demidovs høye nivå, det eventuelle toppnivået til Orlov (som også bør få litt mer tid før han stemples som bomkjøp, selv om han gjerne må benkes for Dramé) har lite med saken å gjøre.

Badjo er dog et helt horribelt bomkjøp, han har fått over en sesong nå og gjør absolutt ingenting produktivt utpå der. Kanskje han bør omskoleres til stopper, da kan han i det minste ikke spille ballen bakover hver jævla gang.


Tildels Enig med siste talar her - Badji fungerer ikkje. Han slår for mykje feil, tar dårlige valg og sinkar spelet.
Saludar a los monos!

gladiporno

Quote from: Kagain on March 30, 2014, 19:59:28 PM
En god ting var i alle fall at Sokken ikke fikk komme inn og dominere mot oss :)


Det gjør han neste helg.

Giles

Spelaren har et poeng som alle andre enn de angstbiterske og trofaste optimistene ser. Det mangler spillertyper som kan få noe til å skje, noen som kan overraske og skape dynamikk. Det går aldri raskt i lengderetningen og ikke en eneste spiller er i stand til å passere en motspiller. "Fine" kombinasjoner bakover og til siden som sørger for at motstanderen alltid er i balanse eller kan bryte høyt i banen er det nærmeste jeg kan se av noe spillemønster. Litt balltrilling kan være vel og bra men ikke når det ikke følges opp med kreativitet, temposkifte og stor bevegelse.
Statisk, stivt og motløst hele greien.
Brann må spille enklere med dette mannskapet.
Kanskje på sin plass å gratulere Soko med målgivende i dag noe han ikke ville klart i Sarp.
Blir gøy neste helg.

Kagain

Quote from: gladiporno on March 30, 2014, 20:04:47 PM

Det gjør han neste helg.


Au. Liten kortslutning der. Da blir det et kjekt gjensyn med han til neste helg. God stil!

Sindre32

All ære til Sarpsborg og Brian Deane, lite av de viste i dag som tyder på at de skal rykke ned - selv om det bare er første serierunde. Snilt av VIF å nesten gi bort Samuel når de sitter igjen uten spisser selv.

1908

Mange som mener at den og den spilleren må benkes osv.. Men hvem faen skal erstatte som er bedre??? Problemet er at Brann har en gjeng med ubruklige spillere!!!

KEO

Vi kan klage pÃ¥ stopperene og spissene sÃ¥ mye vi vil, men nÃ¥r midtbanen vÃ¥r suger sÃ¥ til de grader jævlig sÃ¥ blir arbeidsforholdene der hÃ¥pløse. Bevegelse mønsteret/tempoet til midtbanen vÃ¥r i dag er noe av det værste jeg har sett:-( spesielt i 1 omg. Og det er med tungt hjerte Ã¥ si at det gjelder skaanes ogsÃ¥. Badji orker jeg ikke Ã¥ bruke tid pÃ¥, Haugen gjør vanskelige valg hele tiden og kantene vÃ¥res er ubrukelige bakover ved overganger.  
Men uansett så vil det ta litt tid til vi får opp tempoet i midtbane leddet vårt, der trenger faktisk Norling litt tid også da han er vant til å møte mindre aggressive lag i Sverige.
Nu kør vi!

krakra

Quote from: pidre on March 30, 2014, 20:00:42 PM
Quote from: krakra on March 30, 2014, 19:55:44 PM
Quote from: pidre on March 30, 2014, 19:54:42 PM
Ser fram til å oppleve hans skyhøye toppnivå? Tru når tid det kan forventes å inntre - kanskje i 2016?
Er det rart vi blir latterliggjort i hele Norge når folk er klare til å avskrive en spiller av Demidovs kaliber allerede etter første serierunde. Det fremstår jo nesten parodisk.



La det være klart, eg avskriv ikkje Demidov. Eg håper, men er likevel tvilande til at han kan komme opp på eit skyhøgt nivå og bli den forsvarssjefen som vi trenger. Eg er også tvilande til at han er ein vinnarskalle.
Du er tvilende til at Demidov er en vinnerskalle? Kjenner du til ham overhodet?

Markmus

Syns vi viser gode tendenser før 1-0 og på slutten av kampen. Syns for øvrig 1-0 var mot spillets gang - bare synd at det var nok til å få oss til å rakne totalt.

Brann kommer til å opptre klønete som dette langt, langt inni sesongen. Selv om Skarsfjord fikk sparken i høst, så er han fortsatt sterkt til stede.
Ka du ve?

Markmus

Quote from: 1908 on March 30, 2014, 20:10:02 PM
Mange som mener at den og den spilleren må benkes osv.. Men hvem faen skal erstatte som er bedre??? Problemet er at Brann har en gjeng med ubruklige spillere!!!



Eneste jeg vil benke er Badji. Han hemmer spillet vårt noe enormt når han mottar ball og stadig snur seg i retning eget mål, i stedet for å være mer offensiv i hodet. Endrer han dette, så blir han god igjen (for han var jo god med en gang han kom til Brann før Skarsfjords påvirkning slo inn).
Ka du ve?

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Sindre32

Quote from: osoerli on March 30, 2014, 20:17:26 PM


Nå er kjøpspris også en faktor når man vurderer bomkjøp �

osoerli

Huseklepp / Orlov er sannsynlegvis TL's desidert svakaste spisspar.  Det var meir trøkk i Drame.  Han bør definitivt starte neste kamp.  Usikker pÃ¥ kven er ville skifta han med , dÃ¥ begge er totalbos.  Bør vel kanskje bytta med Orlov sidan dei 2 er mest like.  men det er einaste grunnen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

haak

Badji må han ha en Spielführer sammen med seg. Badje dekker store rom men vi trenger sårt en som styrer det offensive spillet og gjerne scorer en del mål fra midten.

pidre

Quote from: krakra on March 30, 2014, 20:13:23 PM
Quote from: pidre on March 30, 2014, 20:00:42 PM
Quote from: krakra on March 30, 2014, 19:55:44 PM
Quote from: pidre on March 30, 2014, 19:54:42 PM
Ser fram til å oppleve hans skyhøye toppnivå? Tru når tid det kan forventes å inntre - kanskje i 2016?
Er det rart vi blir latterliggjort i hele Norge når folk er klare til å avskrive en spiller av Demidovs kaliber allerede etter første serierunde. Det fremstår jo nesten parodisk.



La det være klart, eg avskriv ikkje Demidov. Eg håper, men er likevel tvilande til at han kan komme opp på eit skyhøgt nivå og bli den forsvarssjefen som vi trenger. Eg er også tvilande til at han er ein vinnarskalle.
Du er tvilende til at Demidov er en vinnerskalle? Kjenner du til ham overhodet?
Saludar a los monos!

osoerli

Quote from: Sindre32 on March 30, 2014, 20:25:35 PM
Quote from: osoerli on March 30, 2014, 20:17:26 PM


Nå er kjøpspris også en faktor når man vurderer bomkjøp �


Og kanskje tida dei vart kjøpt pÃ¥?  Ingen slÃ¥r Cato Hansen nÃ¥r det gjeld bomkjøp etter 2007.  Før det var det Sjøhage.  DÃ¥ er bÃ¥de kjøpesum og tida medteke.  Demba fekk me greit betalt for, og Badji var veldig god dÃ¥ han vart kjøpt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: pidre on March 30, 2014, 20:29:07 PM
Quote from: krakra on March 30, 2014, 20:13:23 PM
Quote from: pidre on March 30, 2014, 20:00:42 PM
Quote from: krakra on March 30, 2014, 19:55:44 PM
Quote from: pidre on March 30, 2014, 19:54:42 PM
Ser fram til å oppleve hans skyhøye toppnivå? Tru når tid det kan forventes å inntre - kanskje i 2016?
Er det rart vi blir latterliggjort i hele Norge når folk er klare til å avskrive en spiller av Demidovs kaliber allerede etter første serierunde. Det fremstår jo nesten parodisk.



La det være klart, eg avskriv ikkje Demidov. Eg håper, men er likevel tvilande til at han kan komme opp på eit skyhøgt nivå og bli den forsvarssjefen som vi trenger. Eg er også tvilande til at han er ein vinnarskalle.
Du er tvilende til at Demidov er en vinnerskalle? Kjenner du til ham overhodet?


Hva slags definisjon har du på vinnerskalle?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Det blir litt som å overbevise deg om at Sævarsson er rask. Det er jo noe man blir litt paff av å lese at noen betviler. Du kan jo fortelle et par RBK-supportere at du syns at Demidov mangler vinnerskalle, så kan du måle decibelnivået på latteren deres og tolke utifra det.

Tipper han vil være i  storform til sommeren.

Lasaron

Jeg er veldig skuffet. Alle var dårlige eller mindre dårlige. Særlig Orlov og Demidov skuffet. Huseklepp var i det minste en del involvert, mens Orlov var usynlig og hadde mottak som en betongvegg. Demidov kommer nok til å bli bedre, men frykter at han ikke vil nå sitt tidligere toppnivå noen gang. Litt som Huseklepp. Dramé var en hel del bedre enn Orlov.

Det var spennende i pausen, med det så mener jeg at jeg var spent på om Norling skulle få Brann til å fremstå mye bedre i andre omgang. Dette var jo en av svakhetene til Skarsfjord, at han ikke hadde noe å komme med i pausene. Nå gjorde Norling grep i form av bytter, men utover det var Brann ikke blitt bedre. Det var en negativ overraskelse. Skuffende. Var også overrasket av at Larsen ble tatt ut, da han faktisk var småfarlig. Kudos til Norling for å ta Badji ut. Det trengte Badji. Vil dog ikke stemple han som bomkjøp enda, da han var mye bedre i enkelte treningskamper i vinter.

Veldig skuffende at Sarpsborg slo oss fullt fortjent. Og at pausen ikke hjalp. Og at det ikke var noen skikkelige lyspunkt. Betenkelig.
Tren på langskudd

Kjell249

Badji kan variere fra det bunnsolide til det håpløse. I flere av treningskampene har han vært Branns desidert beste spiller! men i dag i den andre enden av skalaen.

Det som er ekstra kjipt i dag er at absolutt ingenting i spillet vitner om at det er bedring i vente med det første. Vi er super omstendelig med ball og total mangel på bevegelse foran spilleren som har ballen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

aleksanderhjelleseth

Hvordan skal Norling angripe dette ovenfor spillerene? Det er en litt lei situasjon å være i, for spillere og for Norling.
Denne kampen må analyseres og begraves, spillerene må nullstilles og tenningsnivået må være skyhigh til neste helg.
Viva la resistance!

krakra

Det kan da ikke være så forbannet vanskelig å få opp agressiviteten og bevegelsene til neste kamp. Det handler jo kun om tenning og vilje. Krever verken stor spilleforståelse eller ekstreme ferdigheter. Det er jo bare å bevege seg.

Joggi Bogga

Har Brann testløp i 60-meteren? Huseklepp virket ufattelig treg. Tror jeg selv ville vært i nærheten.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Kai-Olai

Med alle støttepasningene til Badji skal vi være glad han ikke er keeper..

krakra

Når laget er totalt stillestående så er det jo vanskelig å slå gode offensive pasninger. Haugen prøvde det, men traff jo stort sett feilvendte spillere som sendte den tilbake.

Nixon

Dette var dårligere enn fryktet. Jeg har vel akkurat nå ikke så mye å tilføye enn det som allerede har blitt skrevet i denne tråden. De fleste spillere med rette har fått sitt pass påskrevet. Dette var som fjoråret en gang til.

Men noe positivt: Norling sin vilje til å endre resultatet. Det var godt å se!

Ellers skal polakken være glad han ikke ble utvist. Vi stod i en slik vinkel at vi var overbevist om at Sarpsborg-spilleren bare kunne trille ballen i mål dersom han ikke hadde blitt felt.
Rød makt på Hansa

Kjell249

Quote from: krakra on March 30, 2014, 20:39:23 PM
Det kan da ikke være så forbannet vanskelig å få opp agressiviteten og bevegelsene til neste kamp. Det handler jo kun om tenning og vilje. Krever verken stor spilleforståelse eller ekstreme ferdigheter. Det er jo bare å bevege seg.

Mener du at Norling ikke klarer å tenne spillerne før årets første kamp om poeng og den første under Norling? Høres veldig merkelig ut, og da har vi et veldig stort problem.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Quote from: Kjell249 on March 30, 2014, 20:57:24 PM
Quote from: krakra on March 30, 2014, 20:39:23 PM
Det kan da ikke være så forbannet vanskelig å få opp agressiviteten og bevegelsene til neste kamp. Det handler jo kun om tenning og vilje. Krever verken stor spilleforståelse eller ekstreme ferdigheter. Det er jo bare å bevege seg.

Mener du at Norling ikke klarer å tenne spillerne før årets første kamp om poeng og den første under Norling? Høres veldig merkelig ut, og da har vi et veldig stort problem.


Selv Skarsfjord klarte det i begynnelsen!:)
Rød makt på Hansa

krakra

Vi spilte helt ok før Sarpsborg scoret, så nei det tror jeg ikke. Jeg tror nok at "bortespøkelset" fra i fjor fortsatt sitter i spillerne og at de fikk seg en knekk da de havnet under.

Spelaren

Kjede, svakeste ledd etc. Brann har ein ambisiøs spelestil, men det er for masse keitete ballmottak, pasninger i mage/brystregion og unødig tidsbruk på å få kontroll før videre ekspedering utpå der. S08 var som regel konsekvent klar over trekkene våre før de ble utført. Det var null og niks av overraskelser og sjelden at S08 var bakpå og ute av balanse. Når Sævarsson, Badji m.fl knoter med helt elementær ballbehandling blir det lett å sette press.

Effektiv pasningsfotball handler om å tenke tanke (i) før motstanderen tenker den, gjennomføre posisjonering (ii) før forsvarer følger opp, og få ball til posisjon (iii) mens mostander må ta igjen, hvilket fordrer presisjon i pasningsspelet. Sjelden lykkes dette i kveldens kamp, og det blei oppspill på dekket mann og rom gang etter gang. Brann lykkes ifølge twitterfeeden min på rundt 86% av pasningsforsøkene, mange av disse var garantert tilbakespill, avventing i bakre firer og stadige bommerter på (i) (ii) (iii) der det rett og slett tar for mykje tid og rommene stenges. Dette er intet nytt under Norling, fuglene skal vite me sleit med det under Nilsen og Skarsfjord også.
GÃ¥ av.


krakra

Da er det fint at vi har gode supportere som ikke tar fullstendig av med syt og krisemaksimering når ting går imot oss. Det hadde jo gjort det vanskeligere å komme seg på beina igjen.

Kjell249

Quote from: krakra on March 30, 2014, 21:02:03 PM
Vi spilte helt ok før Sarpsborg scoret, så nei det tror jeg ikke. Jeg tror nok at "bortespøkelset" fra i fjor fortsatt sitter i spillerne og at de fikk seg en knekk da de havnet under.

Det du snakker om her er selvtillit, og det er noe helt annet enn tenning og innsats. Det at spillerne ikke løper offensivt og defensivt går på spillemønster og hva de trener på. Dette var et av de største ankepunktene mot Skarsfjord, som jeg håpet vi skulle se antydning til bedring av under Norling. Vi har bare spillt en kamp, så får håpe det kommer etterhvert.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Giles

March 30, 2014, 21:42:27 PM #288 Last Edit: March 30, 2014, 21:49:59 PM by Giles
Jeg kan ta med en positiv ting. Det må være klart for alle i klubben hva det nå handler om.
På med arbeidsskjorta og gjør drittjobbene skikkelig.Gjør de med uendelig stolthet.
Ingen vinner fordi "de fortjener det", de må gjøre seg fortjent til det med hardt og ærlig arbeid.

Spelaren

Skulle ønske det var onsdagskamp, blir kjipt å gå og irritere seg over denne fadesen her så lenge.
GÃ¥ av.

aleksanderhjelleseth

Samuel beistet blir ikke lenge i TL, går han til sommeren mon tro. Det er targetspissen sin det.

dr_cyanid

Alarmerende svakt. Det ser jo mest ut som det kan bli bunnkamp av dette. Får vi ikke flere forsterkninger på sentral midtbane og v.kant ser det ille ut. Sommerens overgangsvindu blir nok særdeles viktig. Håper for Guds skyld at spillerkatleggingen er i gang for fullt. Mest urovekkende er det at Norlings "egne" som Skaanes, Demidov Hanstveit og Orlov leverer såpass elendig. Resten er jo strengt tatt arven etter Skars.

Pjotr god. Selvsagt.

Sævarsson fullstendig ute av form. Virrer opp og ned og bommer på alle innlegg.

Hanstveit helt håpløst. Driblet seg selv ved minst to anledninger.

Demidov helt ute av kampform. Hodeløs vurdering i straffesituasjonen.

Mojsov altfor passiv. Men best av de fire bak utrolig nok.

Skaanes ekstremt skuffende. Kun støttepasninger.

Badji totalbås. Holdt på akkurat som i hele fjor.

Haugen med altfor masse pasningsfeil. Håpløse skuddforsøk. Statisk og stillestående. Er han god nok?

Barmen prøver,men føler litt på det samme som med Haugen. Er han god nok? Ernemann, Zajic,  Thorarinsson minst like solide spillere.

Askar usynlig. Fikk lite til. Samme med Larsen.

Orlov og Huseklepp viser tendenser til godt samspill, men også eksempler på det stikk motsatte. Veldig usikker på denne Orlov. Lukter flopp så langt... Føler litt at Pusic og Huseklepp sammen i 442 kunne vært minst like farlig. Huseklepp fortsatt ute av form

Spelaren

GÃ¥ av.

krakra

Quote from: Kjell249 on March 30, 2014, 21:39:52 PM
Quote from: krakra on March 30, 2014, 21:02:03 PM
Vi spilte helt ok før Sarpsborg scoret, så nei det tror jeg ikke. Jeg tror nok at "bortespøkelset" fra i fjor fortsatt sitter i spillerne og at de fikk seg en knekk da de havnet under.

Det du snakker om her er selvtillit, og det er noe helt annet enn tenning og innsats. Det at spillerne ikke løper offensivt og defensivt går på spillemønster og hva de trener på. Dette var et av de største ankepunktene mot Skarsfjord, som jeg håpet vi skulle se antydning til bedring av under Norling. Vi har bare spillt en kamp, så får håpe det kommer etterhvert.
Selvtillitt henger jo sterkt sammen med innsats og tenning. Lav selvtillitt påvirker innsatsen.

Jeg skjønner at laget som var nest dårligst på bortebane i fjor har en noe frynsete selvtillitt på bortebane. Særlig på kunstgress. Du sa at vi hang greit med før førstemålet. Vi spilte også en bra andreomgang helt til de scoret igjen. Det vitner i mine øyne om at mye satt mentalt i dag. Jeg tror de fleste kan være enige i at Sarpsborgs stall ikke er bedre enn vår.

Er helt sikker på at vi får se et helt annet Brannlag neste helg, og at vi også vil bli mye bedre borte når vi etterhvert får spilt på oss selvtilitt der. Det handler om å være tålmodig. Jeg tror ikke Brann er tjent med supportere som skal overdrive hvor dårlig alt er, og snakke om nedrykksstrid etter én dårlig kamp.

1908

Flaut å se enkelte supportere på Fotballkveld..........

Markmus

Quote from: krakra on March 30, 2014, 21:02:03 PM
Vi spilte helt ok før Sarpsborg scoret, så nei det tror jeg ikke. Jeg tror nok at "bortespøkelset" fra i fjor fortsatt sitter i spillerne og at de fikk seg en knekk da de havnet under.


At de fikk seg en knekk av 1-0-målet er en underdrivelse. På 0-0 var det Brann som fortjente et mål, ikke Sarpsborg.
Ka du ve?

Markmus

Quote from: 1908 on March 30, 2014, 22:00:23 PM
Flaut å se enkelte supportere på Fotballkveld..........


"Likte" spesielt de bøtteknottene som ropte et eller til Huseklepp idet han skulle ta corner. "Du er så jævla dårlig" eller noe i den dur. Dét hjelper sikkert :)
Ka du ve?

dr_cyanid

Quote from: Spelaren on March 30, 2014, 21:56:19 PM
Apropos krisemaksimering...


Ikke krisemaksimering dette. Krisemaksimering blir det om vi ligger an til nedrykk før sommerpausen. Noe som slettes ikke er umulig om man skal ta hensyn til dagens kamp mot laget som nesten rykket ned i fjor.

Jose Arrogantio

Quote from: dr_cyanid on March 30, 2014, 22:12:27 PM
Quote from: Spelaren on March 30, 2014, 21:56:19 PM
Apropos krisemaksimering...


Ikke krisemaksimering dette. Krisemaksimering blir det om vi ligger an til nedrykk før sommerpausen. Noe som slettes ikke er umulig om man skal ta hensyn til dagens kamp mot laget som nesten rykket ned i fjor.

Jose Arrogantio

Quote from: Lasaron on March 30, 2014, 20:33:50 PM
Jeg er veldig skuffet. Alle var dårlige eller mindre dårlige. Særlig Orlov og Demidov skuffet. Huseklepp var i det minste en del involvert, mens Orlov var usynlig og hadde mottak som en betongvegg. Demidov kommer nok til å bli bedre, men frykter at han ikke vil nå sitt tidligere toppnivå noen gang. Litt som Huseklepp. Dramé var en hel del bedre enn Orlov.

Det var spennende i pausen, med det så mener jeg at jeg var spent på om Norling skulle få Brann til å fremstå mye bedre i andre omgang. Dette var jo en av svakhetene til Skarsfjord, at han ikke hadde noe å komme med i pausene. Nå gjorde Norling grep i form av bytter, men utover det var Brann ikke blitt bedre. Det var en negativ overraskelse. Skuffende. Var også overrasket av at Larsen ble tatt ut, da han faktisk var småfarlig. Kudos til Norling for å ta Badji ut. Det trengte Badji. Vil dog ikke stemple han som bomkjøp enda, da han var mye bedre i enkelte treningskamper i vinter.

Veldig skuffende at Sarpsborg slo oss fullt fortjent. Og at pausen ikke hjalp. Og at det ikke var noen skikkelige lyspunkt. Betenkelig.


Uenig i at vi ikke ble bedre i andre. Vi skapte mer, og hadde noen greie sjanser i andre omgang, i motsetning til første. At vi virket mer åpne bak i andre hang sammen med at vi måtte presse forover.

Klart, vi ble ikke mange hakk bedre, men det henger nok litt sammen med at tidlig i andre klarte Demidov å kløne det helt til med det tåpelige straffesparket, og ødelegge alt som var igjen av tro på resultat hos spillerne.

Giles

Cyanid har helt rett. Skandale og krise blir det hvis ikke ansvarlig ledelse ser skriften på veggen. Langsiktighet og utvikling med Norling er ikke forenlig med nedrykk. Så lenge satsning på høyprofilert trener ikke følges opp med spillerkjøp som står i stil så handler det om å overleve først og utvikle seg i takt med tilførsel av nye ferdigheter i stallen.
Skulle ønske jeg kunne vært mer positiv men det var ikke positive tendenser å spore i det hele tatt. Hadde spillet bare vært lovende så kunne 0-3 være til å leve med.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

storB

Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2014, 22:41:02 PM


Passningspill med lav risiko generer jo høy treffsikkerhet så det tallet trenger ikke være så veldig positivt.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Giles

Det er også skremmende at Kongen selv allerede har hentet et knippe spillere jeg med unntak av Demidov forstår lite av. Håper nesten de ikke var hans valg.

Klaus_Brann

Quote from: storB on March 30, 2014, 22:43:24 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2014, 22:41:02 PM


Passningspill med lav risiko generer jo høy treffsikkerhet så det tallet trenger ikke være så veldig positivt.


Noen finner det negative i alt...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

storB

Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2014, 22:50:11 PM
Quote from: storB on March 30, 2014, 22:43:24 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2014, 22:41:02 PM


Passningspill med lav risiko generer jo høy treffsikkerhet så det tallet trenger ikke være så veldig positivt.


Noen finner det negative i alt...


Det er jo ikke ensbetydende imponerende med høy treffprosent på passningene uavhengig av vanskelighetsgrad!!
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Jose Arrogantio

Quote from: Giles on March 30, 2014, 22:46:28 PM
Det er også skremmende at Kongen selv allerede har hentet et knippe spillere jeg med unntak av Demidov forstår lite av. Håper nesten de ikke var hans valg.


Dramé var klar for klubben før Norling.

Orlov var nok mest Norlings mann, mens vanskelig å si med Hanstveit.


krakra

Quote from: storB on March 30, 2014, 22:56:02 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2014, 22:50:11 PM
Quote from: storB on March 30, 2014, 22:43:24 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2014, 22:41:02 PM


Passningspill med lav risiko generer jo høy treffsikkerhet så det tallet trenger ikke være så veldig positivt.


Noen finner det negative i alt...


Det er jo ikke ensbetydende imponerende med høy treffprosent på passningene uavhengig av vanskelighetsgrad!!
Vitner uansett om at totalslakten av spillernes ferdigheter kanskje er litt feil? Når man har en treffprosent på nesten 90% så tåler man nok å skru opp vanskelighetsgraden litt.

Men da må folk røre på seg.

Klaus_Brann

Quote from: storB on March 30, 2014, 22:56:02 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2014, 22:50:11 PM
Quote from: storB on March 30, 2014, 22:43:24 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2014, 22:41:02 PM


Passningspill med lav risiko generer jo høy treffsikkerhet så det tallet trenger ikke være så veldig positivt.


Noen finner det negative i alt...


Det er jo ikke ensbetydende imponerende med høy treffprosent på passningene uavhengig av vanskelighetsgrad!!


Nei, og det har jeg da heller aldri sagt, men det viser at vi er tryggere med ball og vi slo heller ikke så mye bakover som vi gjorde med Skars.
Når vi samtidig klarer å få til bedre bevegelser foran ballfører blir det bra.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Helt realistisk, dagen derpå, etter å ha latt det synke, innser jeg at Brann er en dumpekandidat i år. De kan redde seg på eget gress, men borte jeg ingen tro på at laget får snudd trenden. Dette hadde jeg aldri trodd

Spelaren

Quote from: Torvanger on March 31, 2014, 06:36:20 AM
Helt realistisk, dagen derpå, etter å ha latt det synke, innser jeg at Brann er en dumpekandidat i år. De kan redde seg på eget gress, men borte jeg ingen tro på at laget får snudd trenden. Dette hadde jeg aldri trodd


Velkommen tilbake neste år ;) !
GÃ¥ av.


Spelaren

Quote from: Torvanger on March 31, 2014, 07:07:34 AM


Strømsgodset gjekk på trynet borte mot Hønefoss i andre serierunde i fjor. Hønefoss rykket ned med brask og bram. Skjit skjer.
GÃ¥ av.

ostraume

Quote from: pidre on March 30, 2014, 20:29:07 PM
Samstundes, kva tid trur du han vil nå sitt "skyhøge nivå"?


Nå synes også jeg at Demidov var skuffende i går, men er det slik at du for alvor vil vrake han og spille med Grønner og Mojsov?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Sindre32

Quote from: Torvanger on March 31, 2014, 06:36:20 AM
Helt realistisk, dagen derpå, etter å ha latt det synke, innser jeg at Brann er en dumpekandidat i år. De kan redde seg på eget gress, men borte jeg ingen tro på at laget får snudd trenden. Dette hadde jeg aldri trodd


Tror du burde ha holdt senga i dag.

Xminator

Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2014, 22:50:11 PM
Quote from: storB on March 30, 2014, 22:43:24 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2014, 22:41:02 PM


Passningspill med lav risiko generer jo høy treffsikkerhet så det tallet trenger ikke være så veldig positivt.


Noen finner det negative i alt...


Men det er jo likevel fakta faen. Det er fortsatt en haug pasninger i eget forsvar før ballen blir slått bort. Det hadde vert mer intressant å se antall pasninger og % på motstanders halvdel.

Sarpsborg spiller mer direkte. De skaper sjanser. De har nok en bedre spiss i Samuel enn vi har i Orlov. Zajic springer runder rundt Huseklepp og har strengt tatt gjort det en stund. Kan vi virkelig påstå at Larsen og Skaanes er bedre kantspillere enn Wiig og DjeDje? Og når da Ernemann og Thorarinsson gir sitt eget forsvar betydelig mer hjelp enn våre egne sentrale, så forklarer det hvorfor Sarpsborg vinner 100% fortjent mot Brann.

Jeg tror fortsatt dette handler mest om at Brann har bygget ned kvaliteten i stallen år for år siden 2008.

Xminator

Quote from: ostraume on March 31, 2014, 07:29:15 AM
Quote from: pidre on March 30, 2014, 20:29:07 PM
Samstundes, kva tid trur du han vil nå sitt "skyhøge nivå"?


Nå synes også jeg at Demidov var skuffende i går, men er det slik at du for alvor vil vrake han og spille med Grønner og Mojsov?


Gud forby, det kan ikke være noe galt med kvaliteten på talentene våre!

Huff

Totalt latterlig å konstatere at denne sesongen blir en kamp med ryggen mot veggen etter en forferdelig første runde.

Tilsvarende hadde det vært komisk å konstatere at Brann ville kjempet om seriegull dersom vi hadde feid Sarpsborg av banen. En skal faktisk ikke lenger tilbake enn til 2009 før en finner en tilsvarende tragisk åpning av Brann som denne. Da tapte vi riktignok ''bare'' 3-1 mot Sandefjord, men såvidt jeg husker var vi spillemessig enda verre enn i går. I 99 åpnet vi med en aldeles grusom hjemmekamp mot LSK, ingenting stemte (1-3).Men, allerede i 2.serierunde fikk en muligheten til å ''reise kjerringen''. Uheldigvis endte dette forsøket med 5-0 tap på Alfheim. Null poeng og 1-8 i målforskjell etter to runder, men vi endte opp med bronse i serien og en tapt cupfinale. Kunne tatt med åpningen i 96 og (0-6 for MFK, og Brann avsluttet på 4.plass) men den kampen så jeg ikke.

Dessuten, skulle en faktisk trukket slutninger basert på denne ene kampen, ville det vel nesten vært mer logisk å konstatere at nedrykket var et faktum.

Spelaren

Quote from: Huff on March 31, 2014, 07:35:13 AM
Kunne tatt med åpningen i 96 og (0-6 for MFK, og Brann avsluttet på 4.plass) men den kampen så jeg ikke.


Tror ingen såg den kampen i 1996 siden den var i 1995 :) . Brann endte på 10. plass etter å ha vært på nedrykksplass/kvalik store deler av sommeren.
GÃ¥ av.

gladiporno

Vi tapte 0-6 forMolde i 95. I 96 slo vi engen 2-0 i åpningen.

pidre

Quote from: Huff on March 31, 2014, 07:35:13 AM
Totalt latterlig å konstatere at denne sesongen blir en kamp med ryggen mot veggen etter en forferdelig første runde.

Tilsvarende hadde det vært komisk å konstatere at Brann ville kjempet om seriegull dersom vi hadde feid Sarpsborg av banen. En skal faktisk ikke lenger tilbake enn til 2009 før en finner en tilsvarende tragisk åpning av Brann som denne. Da tapte vi riktignok ''bare'' 3-1 mot Sandefjord, men såvidt jeg husker var vi spillemessig enda verre enn i går. I 99 åpnet vi med en aldeles grusom hjemmekamp mot LSK, ingenting stemte (1-3).Men, allerede i 2.serierunde fikk en muligheten til å ''reise kjerringen''. Uheldigvis endte dette forsøket med 5-0 tap på Alfheim. Null poeng og 1-8 i målforskjell etter to runder, men vi endte opp med bronse i serien og en tapt cupfinale. Kunne tatt med åpningen i 96 og (0-6 for MFK, og Brann avsluttet på 4.plass) men den kampen så jeg ikke.

Dessuten, skulle en faktisk trukket slutninger basert på denne ene kampen, ville det vel nesten vært mer logisk å konstatere at nedrykket var et faktum.


Vi kan enno vinne serien, men å bli rundspilt av S08 er skuffande. Det er ikkje latterlig å være kritisk.

Det som er meir latterlig er den statistikken din, der du nærast konkluderer med at det er bra å tape åpningskampen. Ok, det finnes eksempler på klubber som har gjort ein god sesong etter å ha blitt nedsabla i åpningskampen. Men, kor mange har opplevd ein dårleg sesong etter å ha blitt slakta av ein dumpekandidat i åpningskampen?

 
Saludar a los monos!

Torvanger

Quote from: Spelaren on March 31, 2014, 07:12:28 AM
Quote from: Torvanger on March 31, 2014, 07:07:34 AM


Strømsgodset gjekk på trynet borte mot Hønefoss i andre serierunde i fjor. Hønefoss rykket ned med brask og bram. Skjit skjer.


Hadde man i det minste sett en tendens. Branns forsvarsproblemer er ikke løst over natten, og da tenker jeg ikke bare på at vi har en Hanstveit som ikke har blitt bedre siden sist, en Demidov milevis under parì eller, en Mojsov som kan finne på horrible ting når han mister hodet og som har en tendens til å ballwatche fremfor å gripe inn eller en Sævarsson som treffer på 2 av 10 pasninger, jeg tenker også på det faktum at ikke Norling har klart å løse problemene som befinner seg i rommet mellom defensiv midt og stopperne, der motstander fortsatt får lov til å leke seg fritt. Dette klarte hverken MIM, Nilsen eller Skars å løse, nå er jommen meg Norling inne på samme galeien.

Dersom dette løser seg, først med seier mot Stabæk og etterhvert gradvis forbedring, så skal jeg være den første til å applaudere, men tap på tap på tap, enten det er i trenningskamp eller serie, gjør noe med selvtilliten til et lag etterhvert.

Når det gjelder Norling bør samtlige supportere holde godt kjeft uansett hvordan det går i år, vi vet alle at han innehar kvalitetene, vi var selv med på å styrte forgjengeren og har nå fått det som vi vil, vi kan ikke gjøre annet enn å gi full support. Det er en fordel Norling bør dra nytte av. Så gjenstår det å se om man klarer å løse et problem andre lag med mindre ressurser enn Brann har klart å løse.

Belfort

Quote from: Torvanger on March 31, 2014, 08:03:48 AM

jeg tenker også på det faktum at ikke Norling har klart å løse problemene som befinner seg i rommet mellom defensiv midt og stopperne, der motstander fortsatt får lov til å leke seg fritt. Dette klarte hverken MIM, Nilsen eller Skars å løse, nå er jommen meg Norling inne på samme galeien.



Denne er jeg enig med deg i. Norling som vår fjerde trener må løse dette problemet. Dette har gått igjen i årevis nå.

HenningSB

Eneste lyspunktet jeg så igår var Dramé sin del - Frisk spiller, kom til gode muligheter..!
Noen andre som trenger avslutningstrening - For vi har jo nærmest ikke avslutninger!

Kagain

Synes egentlig hverken Blåsyredoktoren, Giles eller Torvanger krisemaksimerer. Det må være lov å kritisere innsatsen som ble oss til del i gårsdagens TV-sendte kamp. Det var dette med lidenskapen da. Himmel og helvete i Bergen; ikke lange avstanden. Selvfølgelig må folk få utbasunere og overdrive litt. Om de herjer i neste kamp så kan man jo hisse seg opp i andre retningen. Det skal ikke mer til enn en 4-1 seier og litt trivelig spill før Gullet ska hem nok en gang vil gjalle over Stadion så vel som dette forumet.

Hanstveit gjorde en god ting i gÃ¥r om jeg husker rett. Han kom inn mot motstanderens 16 meter og kunne fort ha dunket til der. Jeg mener fremdeles at Skaanes i første omgang ble hemmet av at han ikke er venstrefotet. Skal han brukes sÃ¥ bør han vel fÃ¥ leke rundt pÃ¥ høyre siden. Med mindre det er mÃ¥lscoringer vi forventer av han. I sÃ¥ fall er det vel mer hensiktsmessig med Asker pÃ¥ venstresiden (om man nÃ¥ absolutt skal ha en høyrefoting der) da han kan  skjære inn i banen og dundre av et par av skuddene vi vet han har inne. Da kan det fort bli minst like mange mÃ¥l  som i fjor. Om venstrekanten skal servere innlegg sÃ¥ vil jeg nok en gang se Demir i den rollen. Han er som tidligere nevnt sykelig venstrebent og kan kanskje fÃ¥ til noe der pÃ¥ venstre.

Torvanger

En ting jeg også la merke til, var at flere Brannspillere skled på underlaget. Har de ikke tatt med seg x antall skopar til spillerne, slik, at de kunne teste ut hva som fungerer?

osoerli

Quote from: Kagain on March 31, 2014, 08:29:03 AM
Synes egentlig hverken Blåsyredoktoren, Giles eller Torvanger krisemaksimerer. Det må være lov å kritisere innsatsen som ble oss til del i gårsdagens TV-sendte kamp. Det var dette med lidenskapen da. Himmel og helvete i Bergen; ikke lange avstanden. Selvfølgelig må folk få utbasunere og overdrive litt. Om de herjer i neste kamp så kan man jo hisse seg opp i andre retningen. Det skal ikke mer til enn en 4-1 seier og litt trivelig spill før Gullet ska hem nok en gang vil gjalle over Stadion så vel som dette forumet.

Hanstveit gjorde en god ting i går om jeg husker rett. Han kom inn mot motstanderens 16 meter og kunne fort ha dunket til der. Jeg mener fremdeles at Skaanes i første omgang ble hemmet av at han ikke er venstrefotet. Skal han brukes så bør han vel få leke rundt på høyre siden. Med mindre det er målscoringer vi forventer av han. I så fall er det vel mer hensiktsmessig med Asker på venstresiden (om man nå absolutt skal ha en høyrefoting der) da han kan  skjære inn i banen og dundre av et par av skuddene vi vet han har inne. Da kan det fort bli minst like mange mål  som i fjor. Om venstrekanten skal servere innlegg så vil jeg nok en gang se Demir i den rollen. Han er som tidligere nevnt sykelig venstrebent og kan kanskje få til noe der på venstre.


Heilt enig i at Demir bør prøves på venstre kant.  Bedre offensivt enn defensivt.  Har fart, og slår bra innlegg innimellom.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Baunebob

Vi VET at denne sesongen blir opp og ned. Sålangt kun ned, men oppturene kommer. Med den (foreløpige) middelmådige spillerstallen vi har er vi avhengig av et sterkt kollektiv og et ditto system. Norlings system er tydeligvis ikke noe man lærer over natten. Laget trenger tid.

I England brukte Brendan Rodgers ett år med prøving og feiling før ting virkelig satte seg. Se hvor de er nå. Forhåpentligvis er dette starten på noe lignende (skjønt, i en utrolig mye mindre utgave).

Torvanger

Quote from: Baunebob on March 31, 2014, 11:08:54 AM
Vi VET at denne sesongen blir opp og ned. Sålangt kun ned, men oppturene kommer. Med den (foreløpige) middelmådige spillerstallen vi har er vi avhengig av et sterkt kollektiv og et ditto system. Norlings system er tydeligvis ikke noe man lærer over natten. Laget trenger tid.

I England brukte Brendan Rodgers ett år med prøving og feiling før ting virkelig satte seg. Se hvor de er nå. Forhåpentligvis er dette starten på noe lignende (skjønt, i en utrolig mye mindre utgave).

Tom C

"folk er lei av snakket om at man må gi laget tid."

Du mener vel "jeg". Selv synes jeg at det er for tidlig å felle noen dom over både spillestil og over hvem som må ut. "folk" må ta seg en bolle og roe bæret kraftig ned. Man må ikke på død og liv endre på alt etter et tap mot en antatt dårligere motstander. Gi det noen kamper til, så kan vi nok lettere se om det er tendenser til noe bra, eller om det fremdeles virker håpløst.

Jeg er forøvrig helt enig i at det var en elendig prestasjon av Brann i går. Men jeg velger å tro at slike hjerneblødninger som Demidov fikk når han punkterte kampen for oss, samt en del andre dårlige involveringer, ikke kommer til å skje så ofte fremover.
Aldri mer Obos....

Huff

Quote from: pidre on March 31, 2014, 07:52:41 AM
Quote from: Huff on March 31, 2014, 07:35:13 AM
Totalt latterlig å konstatere at denne sesongen blir en kamp med ryggen mot veggen etter en forferdelig første runde.

Tilsvarende hadde det vært komisk å konstatere at Brann ville kjempet om seriegull dersom vi hadde feid Sarpsborg av banen. En skal faktisk ikke lenger tilbake enn til 2009 før en finner en tilsvarende tragisk åpning av Brann som denne. Da tapte vi riktignok ''bare'' 3-1 mot Sandefjord, men såvidt jeg husker var vi spillemessig enda verre enn i går. I 99 åpnet vi med en aldeles grusom hjemmekamp mot LSK, ingenting stemte (1-3).Men, allerede i 2.serierunde fikk en muligheten til å ''reise kjerringen''. Uheldigvis endte dette forsøket med 5-0 tap på Alfheim. Null poeng og 1-8 i målforskjell etter to runder, men vi endte opp med bronse i serien og en tapt cupfinale. Kunne tatt med åpningen i 96 og (0-6 for MFK, og Brann avsluttet på 4.plass) men den kampen så jeg ikke.

Dessuten, skulle en faktisk trukket slutninger basert på denne ene kampen, ville det vel nesten vært mer logisk å konstatere at nedrykket var et faktum.


Vi kan enno vinne serien, men å bli rundspilt av S08 er skuffande. Det er ikkje latterlig å være kritisk.

Det som er meir latterlig er den statistikken din, der du nærast konkluderer med at det er bra å tape åpningskampen. Ok, det finnes eksempler på klubber som har gjort ein god sesong etter å ha blitt nedsabla i åpningskampen. Men, kor mange har opplevd ein dårleg sesong etter å ha blitt slakta av ein dumpekandidat i åpningskampen?

 


Det er ikke det minste latterlig å være kritisk til den patetiske åpningskapmen mot Sarpsborg, det er helt naturlig. Prestasjonen var jevnt over forferdelig, og da ville det være merkelig å skulle forholde seg nøytral eller positiv. Det ville vært skremmende dersom folk ikke var negative etter at Brann var blitt utspilt av en dumpekandidat.

Det som derimot er latterlig er å konstatere at årets sesong blir en katastrofe, en sesong der en kjemper med ryggen mot veggen og der en sannsynligvis vil være i nedrykkssumpen store deler av sesongen basert på en kamp. Det er altfor tidlig å konkludere med noe som helst etter en kamp. Videre skriver jeg overhodet ikke at det er positivt å tape åpningskampen, det jeg gjør i mitt innlegg over er å vise til at en elendig åpningskamp ikke er synonymt med en elendig sesong, noe som er noe helt annet.

Når det kommer til det siste spørsmålet ditt er det vel neppe spesielt vanlig å bli slaktet av en dumpekandidat i åpningskampen. Uansett, jeg sjekket litt opp, og de foregående ti sesongene har fem lag tapt tilsammen seks åpningsrunder med to mål eller mer mot et lag som rykket ned, var nyopprykket eller som jeg er 100 prosent sikker på at ble bedømt som en soleklar nedrykkskandidat. Dette har resultert i følgende plasseringer for tapende lag (rangert etter tabellplassering) 1, 4, 5, 5, 10, 11.

krøvel vellevold

Det er jo åpenbart noen her som mener det er bortimot utenkelig at Norling kan få mer ut av laget enn Skars. Med andre ord; at de er omtrent jevngode trenere. Eller at trenerrollen ikke har noe å si, og at man like gjerne kunne ansatt hvem som helst som trener - for laget presterer likt uansett.
Legg ned hele klubben!

pidre

March 31, 2014, 14:08:57 PM #332 Last Edit: March 31, 2014, 14:12:29 PM by pidre
Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2014, 20:31:21 PM
Quote from: pidre on March 30, 2014, 20:29:07 PM
Quote from: krakra on March 30, 2014, 20:13:23 PM
Quote from: pidre on March 30, 2014, 20:00:42 PM
Quote from: krakra on March 30, 2014, 19:55:44 PM
Quote from: pidre on March 30, 2014, 19:54:42 PM
Ser fram til å oppleve hans skyhøye toppnivå? Tru når tid det kan forventes å inntre - kanskje i 2016?
Er det rart vi blir latterliggjort i hele Norge når folk er klare til å avskrive en spiller av Demidovs kaliber allerede etter første serierunde. Det fremstår jo nesten parodisk.



La det være klart, eg avskriv ikkje Demidov. Eg håper, men er likevel tvilande til at han kan komme opp på eit skyhøgt nivå og bli den forsvarssjefen som vi trenger. Eg er også tvilande til at han er ein vinnarskalle.
Du er tvilende til at Demidov er en vinnerskalle? Kjenner du til ham overhodet?


Hva slags definisjon har du på vinnerskalle?


Det er ein viss Kraka som stresser at Demidov er ein vinnarskalle. Då vil eg tru at han også har nokre tankar om kva dette innebærer.

Etter mitt syn er det ikkje nok å mislike å tape i ludo. Ein må virkelig hate å tape og elske å vinne, kombinert med egenskaper som viljestyrke, karakter, karisma. Dessutan ein være ein god spelar. For SKB var Austin er ein vinnarskalle, og ikkje for å snakke om Martin Andresen.

Om Demidov er ein "vinnarskalle" er eg usikker på - for meg virker han mest opptatt av at han er på tv.
Saludar a los monos!

skuteviken

Det er ikke slik at antall innlegg gir autorite, eller at man ikke kan observere debatter og delta av og til, det er sikkert av og til bedre enn å meninger om alt hele tiden.

MEN....!

Denne tråden har jo blitt helt latterlig, hva har skjedd? Når jeg ser litt nærmere er det vel noen ansikter som dukker opp for å spre litt negativitet. Jeg er helt med på negativitet på nivå med "dette er helt forferdelig, og planløst", men å konstatere utifra denne kampen her at Brann må kjempe for å ikke rykke ned? Hallo?!

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Nixon

Enig med hallo! Det var en svært skuffende kamp i går. Og det er også svært urovekkende hvor lite som har skjedd i de månedene Norling har hatt ansvaret. Vi visste, og har blitt fortalt gjennom statistikk, at det ville ta litt tid. Men akkurat nå virker det ikke som at forløsningen er rett rundt hjørnet.

Men hallo! Enig med Skuteviken.  Det er alt for tidlig Ã¥ begynne Ã¥ fable om nedrykk. Selv om for en klubb som Brann, med ny merritert trener og sitt store budsjett, er en ny middelhavssesong like ille som nedrykkskamp for de fleste andre klubber!

Så jeg tror vi klarer oss fint unna nedrykk. Med målet mitt om europacup neste år ser jeg ikke lyst på.
Rød makt på Hansa

pidre

Trur ikkje vi kommer til Ã¥ kjempe for Ã¥ unngÃ¥ Ã¥ rykke ned, er det nokon som har konkludert med det? Likevel, alt er mulig, og eg husker godt Tom Prahl si trenartid i Viking. Han kom ogsÃ¥ frÃ¥ Malmø med eit seriegull i bagasjen. 

Det er skuffande Ã¥ sjÃ¥ at sÃ¥ lite (eller ingen) framgang frÃ¥ i fjor. Kor var det høge presset, kor var mønsteret, kor var dei nye "stjernene" vÃ¥re?  

Negativt er eit dårlig ord, det er likssom så....negativt. Det må være lov å være kritisk.
Saludar a los monos!

Klaus_Brann

Quote from: pidre on March 31, 2014, 14:08:57 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2014, 20:31:21 PM
Quote from: pidre on March 30, 2014, 20:29:07 PM
Quote from: krakra on March 30, 2014, 20:13:23 PM
Quote from: pidre on March 30, 2014, 20:00:42 PM
Quote from: krakra on March 30, 2014, 19:55:44 PM
Quote from: pidre on March 30, 2014, 19:54:42 PM
Ser fram til å oppleve hans skyhøye toppnivå? Tru når tid det kan forventes å inntre - kanskje i 2016?
Er det rart vi blir latterliggjort i hele Norge når folk er klare til å avskrive en spiller av Demidovs kaliber allerede etter første serierunde. Det fremstår jo nesten parodisk.



La det være klart, eg avskriv ikkje Demidov. Eg håper, men er likevel tvilande til at han kan komme opp på eit skyhøgt nivå og bli den forsvarssjefen som vi trenger. Eg er også tvilande til at han er ein vinnarskalle.
Du er tvilende til at Demidov er en vinnerskalle? Kjenner du til ham overhodet?


Hva slags definisjon har du på vinnerskalle?


Det er ein viss Kraka som stresser at Demidov er ein vinnarskalle. Då vil eg tru at han også har nokre tankar om kva dette innebærer.

Etter mitt syn er det ikkje nok å mislike å tape i ludo. Ein må virkelig hate å tape og elske å vinne, kombinert med egenskaper som viljestyrke, karakter, karisma. Dessutan ein være ein god spelar. For SKB var Austin er ein vinnarskalle, og ikkje for å snakke om Martin Andresen.

Om Demidov er ein "vinnarskalle" er eg usikker på - for meg virker han mest opptatt av at han er på tv.


Jeg og stresser det, og forklarte hva jeg mente med det tidligere.
Da bør du se et par intervjuer med han, så endrer du nok mening.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Giles

Jeg skjønner ikke at det er mulig Ã¥ ha høye forventninger til den gjengen som spilte mot Sarp.  Stallen er rett og slett uten klasse.
Badji så ut til å være klasse da han kom men hva skal man si nå.
De etablerte har ikke blitt bedre jmfr. Huseklepp og Sævarsson og Hanstveit .De skadeskutte har lang vei å gå jmfr. Demidov, de halvgamle talentene er ikke talenter lenger men skvetne middelmådigheter og stallfyll jmfr. Larsen, Haugen og Barmen. De unge er for unge eller for lette jmfr. Skaanes, Hansson og Lorentzen. Det luktet ikke svidd av noen.
Skaanes og Drame viste likevel akseptable takter som med bedre medspillere kanskje kunne utrettet noe.
Totalt sett dreier det seg om å kjempe for livet til ting ser annerledes ut gjerne en kombinasjon av nye spillere og utvikling av de mest håpefulle. Samtidig må de eldre stå fram som granitt.

brann89

Ikkje imponerendes det som vart vist på banen igår, verken fremover eller bakover. Spillerene burde virkelig være revansjelysne til helgens kamp mot Stabæk!
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Belfort

Quote from: brann89 on March 31, 2014, 18:34:35 PM
Ikkje imponerendes det som vart vist på banen igår, verken fremover eller bakover. Spillerene burde virkelig være revansjelysne til helgens kamp mot Stabæk!


Vel, nå er jo det klassisk når Huse og andre lover en helt annen kamp neste gang, så vet vi hvordan det pleier å gå

dr_cyanid

Jeg har klokketro på Norling. Men årets sesong kan likevel bli bunnkamp. Ikke overasket om vi blir tvunget til å handle storfisk i løpet av sommeren for å berge plassen. Kan ikke se hvordan dette laget skal stå imot RBK, Molde, godset, Haugesund, viking når vi sliter så mye med s08. Husk at det er Skars og Bruun som har bygget ned laget med manglende og feilaktige spillerkjøp, samt en drepende spillestil. Ryddejobben er jo nettop begynt.

Messias trenger tid. Det må han få. Han trenger først og fremst flere spillere som kan adoptere hans tankesett. Er redd toget allerede kan være gått mhp enkelte av de gjenværende spillerne, eks Badji og Sævarsson. Til og med Huseklepp virker helt ute - selv med ny trener. Men; bare en kamp er spilt. Mye av de negative tankene kan kveles med å feie Stabæk av banen søndag. Det trengs for den kollektive folkesjelen.

Bare så synd at entusiasmen rundt Norling har fått en solid knekk. Med seier mot S08 kunne vi kanskje forventet bra tilskuertall mot Stabæk. Nå er jeg redd skeptikere som har blitt skremt bort de senere år fortsatt holder seg hjemme.

Kagain

Jeg liker at vi får paralleller fra forskjellige steder. Solskjær og Norling tapte første kampe i tippeligaen med 3-0, Prahl og Norling kommer begge fra Malmø med et seriegull i bagasjen...


Go Up