• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann2 sesongen 2014

Started by hasunds, February 03, 2014, 15:13:34 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Men viktigst: Hvordan spilte Hansson? Er det noe som tyder på at han er klar for TL?
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Lasaron on August 18, 2014, 19:05:56 PM
Quote from: krakra on August 18, 2014, 17:38:06 PM
Joda, men her var det snakk om at Lasaronen mente at Hansson burde brukes som spiss, og heller bytte klubb hvis han ikke kunne omskoleres til spiss.


Det jeg mener er at om Hansson skulle bli grinete av å ikke få spille tierrolle (noe jeg ikke har grunnlag for å hevde at han er), så får han heller vurdere et klubbskifte. Videre mener jeg at Brann 2 skal spille med lik formasjon som Brann, selv om Hansson er med.
Og jeg mener det er meningsløst å skulle spille med en midtbanespiller som spiss bare for å spille "likt" som a-laget. 4-4-1-1 er så lik 4-4-2 som det går ann. Den andre spissen spiller litt lavere i banen. Ellers er det det samme.

Klaus_Brann

For et mål av Soltvedt da! Lykketreff, men fortsatt;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on August 18, 2014, 21:37:01 PM
For et mål av Soltvedt da! Lykketreff, men fortsatt;)


Han bare måtte overgå søndagens kanon!
GÃ¥ av.

Gulløl

Noen som såg kampen og kan rapportere om det er noen som overbeviste ? Noen vits å gi Demidov et innhopp allerede mot VIF ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Baunebob

Nytt tap i kveld. Bør flere A-lagsspillere ned for å redde dem?

dudo

Først må vi redde a-laget.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

stigh

Kan godt skjønne at mojsov spille i stede for demir han holder jo ikke  noe særlig Adecco nivÃ¥ i dag. Kan ikke huske Ã¥ ha sett en spiller sÃ¥ dÃ¥rlig  Adecco lag ville nok hatt han.  Er uten noe form for selvtillit

Koffert1

Ekstremt tungt og, for min del, uforståelig skrevet..

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

September 16, 2014, 11:11:34 AM #110 Last Edit: September 16, 2014, 11:20:27 AM by Gulløl
BA har også litt fokus på Stian Nygard i dag og en eventuell overgang til Brann. Tydeligvis den mest aktuelle lokale midtbanespilleren som kan være aktuell for Brann foran 2015 sesongen. Ser ut som han holder et noe høyere nivå en Brann sine egne unge sentrale midtbanetalent Birkelund og Lassen. Og Nygard har den fordelen at han er allsidig og er like god på kantene som sentralt.

Klipp:



http://www.ba.no/sport/article7585373.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Rex

Quote from: Baunebob on September 15, 2014, 20:47:34 PM
Nytt tap i kveld. Bør flere A-lagsspillere ned for å redde dem?


De bør kunne klare seg. Har tapt 4 på rad mot topplagene i avdelingen. Siste 6 ser betydelig lettere ut. Kanskje oppturen til A-laget også kan virke inspirerende.

Lasaron

Tapte bunnkampen mot Førde. Har på følelsen av at dette blir en stygg sesong over hele linjen.
Tren på langskudd

Falkman


Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

October 06, 2014, 13:16:21 PM #115 Last Edit: October 06, 2014, 13:18:14 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on October 06, 2014, 13:16:21 PM


Du fikk �vretveit, Fakiri, Dramé og Lorentzen. Askar og Grønner er forøvrig uaktuelle pga landslagsspill.
Rød makt på Hansa

Nixon

Brann 2 tapte 2-0 og styrer like sikkert mot nedrykk som A-laget.

Men må det ikke være én divisjon mellom to lag fra samme klubb? I så fall må jo Brann 2 ned uansett...
Rød makt på Hansa

krakra

Det er verre for andrelaget. De har tre kamper igjen og er i realiteten fire poeng unna trygg plass på grunn av målforskjell
Hele klubben virker å ha gått opp i limingen i år. Dette er altså året hvor vi skulle legge siste hånd på verket som skulle gjøre oss til et stabilt topplag neste år. Hvis ikke den daglige lederen må gå etter dette vet ikke jeg.

osoerli

October 06, 2014, 19:29:00 PM #119 Last Edit: October 06, 2014, 20:46:51 PM by osoerli
Brann2 spelte ein skuffande svak kamp mot Stord og tapte fullt fortent.  Brann2 er eit middelmådig lag som garantert kjem til å rykka ned.  Dramé og Lorentzen burde vel ha herja på dette nivået.  Det gjorde dei diverre ikkje.  Einaste som får pluss i boka hos meg er Fredrik Heggland.  Han kjem til å få ein fin sesong på Brann1 i 1.div neste sesong.

For øvrig er Øvretveit fleire klassar over Piotr med ballen i beina.  Han drog elegant av Morten Hillestad etter eit tilbakespel.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Utmedsnolken

Ikke mye som tyder på at Brann er en klubb som klarer å ta seg sammen og levere når presset blir som størst

Leste raskt over regelverket og det er ingenting som tilsier at Brann2 rykker automatisk ned.
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

October 06, 2014, 21:50:47 PM #121 Last Edit: October 06, 2014, 21:54:46 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Ricky

Quote from: Utmedsnolken on October 06, 2014, 20:54:48 PM
Leste raskt over regelverket og det er ingenting som tilsier at Brann2 rykker automatisk ned.


Og det er helt korrekt. Nedrykk fra TL betyr ikke lenger automatisk nedrykk for andrelaget; den regelen er borte.


osoerli

October 06, 2014, 22:39:39 PM #124 Last Edit: October 06, 2014, 22:50:44 PM by osoerli
Quote from: Gulløl on October 06, 2014, 21:50:47 PM
Da er vel håpet syltynt for Brann2 for ikke å rykke ned. Tragisk for utviklingsavdelingen, hvordan kan Brann nå lokke de beste talentene til klubben når mange får et bedre tilbud i Nest-Sotra og Åsane. Brann2 skal møte lagene som ligger på 6 – 7 – 9 plass på tabellen i de tre siste kampene, selv ligger Brann2 på 13 plass. 

Fikk ikke sett kampen i ettermiddag, var på jobb. Men ser i lokalavisen at Brann2 skapte lite sjanser på Stord. Brann prøvde å spille seg ut ser jeg. Mye på tvers og omstendelig kan jeg tenke meg, neppe kynisk og kompakt i 4-5-1. Stord derimot gikk ut med innstilling om å forsvare seg og være effektive når sjansen baud seg. Dei såg vel taktikken Start lykkes 100 % med i går mot Brann1, enkelt og greit slik skal det gjøres for å slå en seniorlag i Brann.


Stord spelte hurtig fin pasningsfotball langs bakken.  Sprang mykje og jobba knallhardt over heile banen, ikkje minst heimover.  Brann2 prøvte mykje av det same, men har ikkje mannskapet rett og slett.  Undrar meg litt over at ikkje Demir, Barmen og Birkelund spelte.  Dei er vel hverken skada eller på landslagsoppdrag?  Det hadde vore god bruk for dei.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Jeg tror samtlige er skadet.

Ricky

Quote from: dokken on October 06, 2014, 22:34:19 PM
Hvor talentfulle er egentlig Branns talenter når de faller igjennom på nivå 3? Jeg skjønner at de er unge og vil bli bedre. Men vil de bli eliteserie-standard?


Målet til Brann er at minst én spiller hvert år skal ta nivået, og jeg tror ikke tabellposisjonen til Brann 2 blir en spesielt god målestokk der. Det laget kommer alltid til å bestå av en miks av juniorspillere som har en fremtid på A-laget, en del spillere som vil falle igjennom og forsvinne, og noen som svekker laget rett og slett fordi de er så unge og uutviklede (de mest lovende spillerne fra guttelaget).

Kagain

Ja, den berømte Hillestad ja. Dere som så kampen, hva tenker dere om den spilleren i tippeligaen? Hadde han kunne gjort noe forskjell? Han er vel en veldig forskjellig type til de spissene vi har? Jeg så litt på statsene hans ifor et par dager siden, ser ut som han har hatt en liten måltørke siden han var aktuell for Brann...

osoerli

October 08, 2014, 11:40:38 AM #128 Last Edit: October 11, 2014, 13:21:42 PM by osoerli
Quote from: Kagain on October 08, 2014, 10:59:21 AM
Ja, den berømte Hillestad ja. Dere som så kampen, hva tenker dere om den spilleren i tippeligaen? Hadde han kunne gjort noe forskjell? Han er vel en veldig forskjellig type til de spissene vi har? Jeg så litt på statsene hans ifor et par dager siden, ser ut som han har hatt en liten måltørke siden han var aktuell for Brann...


Vanskeleg å seia.  Det finns dømer på at spelarar løftar seg når dei kjem på eit høgare nivå, og døme på andre som ikkje gjer det.  Om han hadde fått speletid i Brann, og fått ein god start, trur eg han hadde gjort det bra.  Han har i alle fall føresetnadene.  Bra fart, grei fysikk, bra teknikk og eit bra skotbein, og er ikkje redd for å fyra laus skot.  Trur han hadde blitt ein hit eg faktisk.

Om Brann rykker ned meiner eg dei i alle fall bør henta han.  1 år på nivået i mellom kan gjerne vera greit.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

hasunds

Særs viktig kamp kl 15 på Stadda i dag mot Florø!
Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Kan ikke bruke spillere som startet siste kamp for a-laget.

osoerli

Quote from: krakra on October 11, 2014, 13:37:13 PM
Kan ikke bruke spillere som startet siste kamp for a-laget.


Er det ein regel?  OK, det var eg ikkje klar over.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Ricky

Quote from: osoerli on October 11, 2014, 13:34:05 PM
Burde vel kunna mønstra nokre fleire frÃ¥ A-laget til denne kampen sidan det er 6 dagar til neste kamp.  Orlov, Haugen, Huseklepp, Karadas og Hanstveit burde kanskje bidratt til Ã¥ berga Brann2 frÃ¥ nedrykk.


Det er også innført aldersbegrensning på andrelagene; maks tre spillere eldre enn 22 år (altså 1991 eller eldre).

Klaus_Brann

Uavgjort er ikke godt nok dessverre...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

hasunds

Siger mot Fydalen 4-2 i dag Huse2, Drame`og Lorentzen. Diverre vann lyn borte mot stord sÃ¥ Brann er avhengig av lyntap neste helg  pÃ¥ Bislett mot Florø. Luktar tredjedivisjon dette. http://www.fotball.no/System-pages/Tabell/?tournamentId=138926
Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

Kagain

Ja, men de ville vel ha havnet i tredje uansett dersom Brann rykker ned?

jala

Quote from: Kagain on October 19, 2014, 10:44:21 AM
Ja, men de ville vel ha havnet i tredje uansett dersom Brann rykker ned?

Nei, det er ikke riktig. Man kan ha lag både i 1 og 2 div.

Go Up