• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Startelleveren 2014

Started by Churchill, January 12, 2014, 13:30:54 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Churchill

January 12, 2014, 13:30:54 PM Last Edit: January 27, 2014, 12:20:42 PM by BBB-mod
Jeg synes denne fortjener en egen tråd. Før opp elleve spillere av de som til enhver tid er i stallen. Ingen angivelse av alternativer. Ingen reservebenk. Bare de elleve. Mitt forslag er;

Leciewski

Sævarson - Moisov - Hanstveit - Demir

Askar - Haugen - Badji - K Larsen

Huseklepp - Pusic
...we shall never surrender.

Kid-A

January 13, 2014, 15:52:20 PM #1 Last Edit: January 13, 2014, 17:59:29 PM by Kid-A
Gitt stallen pr 13/1-14 er mitt forslag slik:

                                     Leciejewski


Sævarsson          Mojsov                     Hanstveit            Demir


                                        Badji

Askar                                                                            Larsen

                                       Haugen

                             Huseklepp        Pusic


M.A.O.: Vi treng å forsterke fleire plassar, dette laget er ikkje godt nok til å utfordre om topp-3 pr. i dag.
                                 
- Nokon veit betre enn andre

Kjell249

Quote from: Kid-A on January 13, 2014, 15:52:20 PM
Gitt stallen pr 13/1-14 er mitt forslag slik:

                                      Leciejewski
Sævarsson          Mojsov                     Hanstveit            Demir


                                         Badji

Askar                                                                            Larsen

                                        Haugen

                                       Huseklepp


M.A.O.: Vi treng å forsterke fleire plassar, dette laget er ikkje godt nok til å utfordre om topp-3 pr. i dag.
                                   

Vi trenger uten tvil å forsterke laget når vi ikke engang klarer å stille 11 mann på banen:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kid-A

Haha! Sant vel? Finst ingen i dag av spissane som kan gå rett inn på laget. Alternativt er det å bruke Barmen på midten saman med Badji...
- Nokon veit betre enn andre

abe78

Quote from: Kid-A on January 13, 2014, 15:52:20 PM
Gitt stallen pr 13/1-14 er mitt forslag slik:

                                      Leciejewski
Sævarsson          Mojsov                     Hanstveit            Demir


                                         Badji

Askar                                                                            Larsen

                                        Haugen

                                       Huseklepp


M.A.O.: Vi treng å forsterke fleire plassar, dette laget er ikkje godt nok til å utfordre om topp-3 pr. i dag.
                                   


Kvaliteten på innleggene her inne er ikke helt på topp for tiden..

Vi kommer nesten garantert til å spille 4-4-2, eller noe lignende. Bredde i midtbanen og to mann på topp. Blir ikke overrasket om Mojsov forlater Brann neste uke.
.og husk!

Kid-A

Quote from: abe78 on January 13, 2014, 17:51:42 PM
Kvaliteten på innleggene her inne er ikke helt på topp for tiden..

Vi kommer nesten garantert til å spille 4-4-2, eller noe lignende. Bredde i midtbanen og to mann på topp. Blir ikke overrasket om Mojsov forlater Brann neste uke.
- Nokon veit betre enn andre

Churchill

Med Pusic ute, går Drame inn imin startoppstilling. Selv om jeg ikke har sett ham enda.
...we shall never surrender.

dragn

                      Piotr
Sæv     Jonsson      Grønner     Hanstveit(K)


Askar     Badji       Haugen    Demir

                Larsen   Huseklepp

Churchill

January 14, 2014, 21:33:25 PM #8 Last Edit: January 14, 2014, 21:38:56 PM by Churchill
Interessant variant! Slett ikke sikkert at det der er så dumt med den venstrekanten og Larsen i midten foran. Men jeg ville byttet glassvensken med Mojsov i midtforsvaret.
...we shall never surrender.

brann89

Piotr
Sævarsson - Mojsov - Demidov? - Hanstveit
Askar - Badji - Haugen - Larsen
Huseklepp - Drame?

Demidov vist han blir signer og Drame vist det ikkje blir kjøpt inn en ny spiss
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Churchill

January 22, 2014, 17:55:58 PM #10 Last Edit: January 24, 2014, 22:51:29 PM by Churchill
Basert på hvordan stallen ser ut til å bli;

Leciewski

Birkir - Demidov - Hanstveit - Demir

Askar - Haugen - Badji - Larsen

Orlov - Huseklepp

Det lukter medaljekamp lang vei.
...we shall never surrender.

Huff

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7125919.ece

Ut fra det som sies her virker Grønner å være foran Mojsov, Wangberg og Gjesdal i stopperkøen, Brann bør uansett kvitte seg med flere stoppere enn bare Mojsov, spesielt om Demidov kommer inn.

krakra

Grønner har en vinnerskalle og mentalitet som gjør at jeg tror han vil nå langt som fotballspiller. Lengre enn Brann. Ikke overraskende at han er langt frem i køen. Hadde vært morsomt om han og Demi ble stopperduoen i år.


Jeg er også spent på å se hva som skjer på høyresiden. Norling ser ut til å fortrekke kvikke, tekniske og kloke spillere. Det kan jo gi både Vindheim og Skaanes en fordel i forhold til fjorårets spillestil. Askar og Sæv er ikke de smarteste spillerne i stallen.

Nixon

Quote from: Huff on January 24, 2014, 18:46:36 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7125919.ece

Ut fra det som sies her virker Grønner å være foran Mojsov, Wangberg og Gjesdal i stopperkøen, Brann bør uansett kvitte seg med flere stoppere enn bare Mojsov, spesielt om Demidov kommer inn.


Jeg har sett innslaget, men hørte ikke noe som tydet på noe rangering i stopperkøen. Det er det vel bare Norling som kan svare på.
Rød makt på Hansa

krakra

Det ble sagt at han spilte mye på "førstelaget" og han snakket selv om en sentral rolle. Vi vet jo ikke hvor mye det rulleres på "førstelaget", men det kan nå iallefall tolkes mot at han er et stykke frem i køen.

Nixon

Jepp, det gikk jeg glipp av. Så det på nytt nå. Jeg tror jeg første gang ble litt opptatt av dvergen Wathne i bakgrunnen som smisket seg innpå Haugen...:)
Rød makt på Hansa

AtroZ

Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Lasaron

Når det har seg slik at Norling opererer med en slags førsteellever på trening må det vel være av interesse å vite hvem som er der mest. Dette må pressen ta tak i. Noen som vet noe?

Ikke overraskende at Grønner er langt fremme i køen. Tror han både er den raskeste, best tekniske og mest vinnerskalle av alle stopperne i klubben.

Kommer Demidov så må to stoppere ut. To av disse: Mojsov, Jonsson, Wangberg. Det er nesten likegyldig for meg hvem det blir.
Tren på langskudd

brann89

Hadde gjerne sett at det blei Mojsov, Grønner og Demidov som vart midstoppere. Så kunne dem ha solgt Jonsson og leid ut Wangberg og Gjesdal å sett utviklingen dems i andre klubber der dem hadde hatt større mulighet for spilletid.
Veit at Norling har gjidd beskjed til Mojsov at han kan finne seg en ny klubb, noe eg synest er synd. Føler Mojsov har slitt med overtenning og gjort noen dumme valg til tider, men hadde Norling hjelpt han litt med disse tingene så tror eg han kunne blitt en solid spillet.
Det hjalp jo med Austin, som hadde litt av de samme problemene og der fikk Skarsfjord snakket med han og gud for en spiller han ble etter det.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

dudo

Tipper greien med Mojsov er at han opptar en av utlendingplassene våre, i tillegg til at vi har en million stoppere.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

viks

Mojsov har ingenting på ett medaljelag i TL å gjøre, og har overhodet ikke vist noe som tilsier at han skal kunne være eller bli en topp stopper.

Denne evinnelige troen på Mojsov minner om Migen Memelli-feber.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

kabelmann

Quote from: viks on January 25, 2014, 20:49:51 PM
Mojsov har ingenting på ett medaljelag i TL å gjøre, og har overhodet ikke vist noe som tilsier at han skal kunne være eller bli en topp stopper.

Denne evinnelige troen på Mojsov minner om Migen Memelli-feber.


Det samme kan vel sies om Jonsson, Gjesdal og Wangberg.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

viks

Quote from: kabelmann on January 25, 2014, 21:01:28 PM
Quote from: viks on January 25, 2014, 20:49:51 PM
Mojsov har ingenting på ett medaljelag i TL å gjøre, og har overhodet ikke vist noe som tilsier at han skal kunne være eller bli en topp stopper.

Denne evinnelige troen på Mojsov minner om Migen Memelli-feber.


Det samme kan vel sies om Jonsson, Gjesdal og Wangberg.


Jonsson har vært langt bedre enn Mojsov de få gangene han har kunnet gå på beina. Hva anngår de to andre er de norsk og langt yngre enn Mojsov med potensiale i hvert fall.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

kabelmann

Quote from: viks on January 25, 2014, 21:15:32 PM
Quote from: kabelmann on January 25, 2014, 21:01:28 PM
Quote from: viks on January 25, 2014, 20:49:51 PM
Mojsov har ingenting på ett medaljelag i TL å gjøre, og har overhodet ikke vist noe som tilsier at han skal kunne være eller bli en topp stopper.

Denne evinnelige troen på Mojsov minner om Migen Memelli-feber.


Det samme kan vel sies om Jonsson, Gjesdal og Wangberg.


Jonsson har vært langt bedre enn Mojsov de få gangene han har kunnet gå på beina. Hva anngår de to andre er de norsk og langt yngre enn Mojsov med potensiale i hvert fall.


Det gjør de ikke nødvendigvis til mer medaljelagkandidater.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Kagain

Quote from: viks on January 25, 2014, 20:49:51 PM
Mojsov har ingenting på ett medaljelag i TL å gjøre, og har overhodet ikke vist noe som tilsier at han skal kunne være eller bli en topp stopper.

Denne evinnelige troen på Mojsov minner om Migen Memelli-feber.


Migaren har da gjort det godt etter han ble solgt fra Brann? Han var innom GAIS uten å score mål, men etter det har kan (ifølge http://en.wikipedia.org/wiki/Migen_Memelli) Levert ganske bra:

124 kamper 74 mål. Ikke verst uttelling det. Selv om det er i diverse Mikke Mus-ligaer.

viks

Migen ble hypet mye på forumet. På samme måte er det tydeligvis en del som har klokketro på en Mojsov som ikke har vist noe som helst annet enn temposvakheter, svake plasseringer som resulterer i uheldige involveringer og mye kort.

Kunne blitt bedre med en sesong til med aklimatisering ja.

Men hvorfor skal vi bruke en utlendingsplass på å vente på en spiller som kanskje blir litt bedre når vi allerede har nesten like gode nordmenn og en bedre svenske der allerede der? For ikke å snakke om Demidov på vei inn.

Jonnson skadefri en hel sesong er god nok for medalje. Skadefri Wabgberg og. Virker dessuten som Norling har klokketro på Grønner.

Mojsov er ikke god nok,og overflødig
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Lasaron

Jeg kommer ikke til å savne Mojsov om han forsvinner, men jeg mener han er Branns beste til å blokkere skudd. Det er da noe.
Tren på langskudd

Kjell249

I tillegg er han nok den mest målfarlige av stopperne og uten tvil stopper med mest vinnerskalle.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Jose Arrogantio

Grønner ser da ut til å ha minst like stor vinnerskalle. Trenger ikke å være en kjeftesmelle eller komme med de hardeste taklingene for å være den største vinnerskallen.

viks

January 26, 2014, 23:06:11 PM #29 Last Edit: January 26, 2014, 23:09:52 PM by viks
Mojsov mangler tempo. Ikke nødvendigvis krise.

Finnes mange gode stoppere uten mye tempo, men topp stoppere uten tempo er ofte veldig plasseringssikre, og flink til å bryte foran slik at de ikke blir avslørt på farten. Sagt på en annen måte - de er veldig fotball kloke.

Mojsov plasserer seg ofte feil, og er treg. Derfor havner han ofte i 50/50 situasjoner som gjør at han enten må sette inn en tvilsom takling eller prøve å kaste seg foran å blokkere. Sagt på en annen måte ikke veldig fotball klok, og mangler evne til å beholde roen når ting går fort rundt ørene hans. Har heller ikke tempo til å rydde opp i egne feil.

Vi kan ikke beholde spillere bare fordi de har gode vinnerskaller. Eller midtstoppere fordi de er målfarlige (begge veier).

Er vel forøvrig ting som tyder på at Grønner kan få en ny vår. Han er nok en type stopper etter Norlings hjerte. Spillende, smart, ung, lokal, god fot. Har litt å gå på på plassering og tempo men dette kan komme. Er jo ike direkte treg heller.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)


dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kjell249

Kanskje Haugen ikke er så sikker på startplass som vi skulle tro... Eller kanskje det er effekten av at pappa snart blir styreformann:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Quote from: Kjell249 on January 27, 2014, 12:38:43 PM
Kanskje Haugen ikke er så sikker på startplass som vi skulle tro... Eller kanskje det er effekten av at pappa snart blir styreformann:)


He he... Nå skal vel alle spille like mye skal vi tro Norling. Og har ikke Haugen akkurat kommet tilbake for fullt etter operasjonen han hadde etter sesongslutt?

Men klart. For trafikken på forumet sin del hadde det vært gunstig med Haugen på benken når serien starter!:)
Rød makt på Hansa

Super Hasund

Quote from: Kjell249 on January 27, 2014, 12:38:43 PM
Kanskje Haugen ikke er så sikker på startplass som vi skulle tro... Eller kanskje det er effekten av at pappa snart blir styreformann:)


Haugen har vel nettop gjennomgått en operasjon, så jeg regner med at han blir spart litt i begynnelsen.
La Folket Synge

*Feltz*

Kjell249

Quote from: Nixon on January 27, 2014, 12:43:38 PM
Quote from: Kjell249 on January 27, 2014, 12:38:43 PM
Kanskje Haugen ikke er så sikker på startplass som vi skulle tro... Eller kanskje det er effekten av at pappa snart blir styreformann:)


He he... Nå skal vel alle spille like mye skal vi tro Norling. Og har ikke Haugen akkurat kommet tilbake for fullt etter operasjonen han hadde etter sesongslutt?

Men klart. For trafikken på forumet sin del hadde det vært gunstig med Haugen på benken når serien starter!:)
...og soko fra start:D
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kjell249

fra spøk til alvor, så hvis ikke Haugen og Badji får en markant oppsving med Norling som trener, så vil vi slite på midtbanen. For nivået i fjor på midtbanen var veldig langt unna medaljekvalitet.

Haugen gikk vel gjennom en operasjon etter sesongen, men Badji har gått skadet siden forrige sesong, og han starter. Kan det være en indikasjon:)?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

pidre

Quote from: Kjell249 on January 27, 2014, 13:05:24 PM
fra spøk til alvor, så hvis ikke Haugen og Badji får en markant oppsving med Norling som trener, så vil vi slite på midtbanen. For nivået i fjor på midtbanen var veldig langt unna medaljekvalitet.

Haugen gikk vel gjennom en operasjon etter sesongen, men Badji har gått skadet siden forrige sesong, og han starter. Kan det være en indikasjon:)?
Saludar a los monos!

Gulløl

Haugen var ikke med på spillersekvensen på fredag når jeg vare innom treningen så han er nok ikke med helt for fullt enda. Er nok årsaken til at han ikke starter i morgen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Spennende å se at Grønner tilsynelatende er tredjevalg på stopperplass, da forsvinner trolig Wangberg, mens Gjesdal etter min mening muligens bør lånes ut. Kommer Demidov inn holder det med ham, Johnsson og Grønner ettersom vi har et par og tjue backer i stallen og en av dem fint bekler stopperplassen.

dudo

Jeg gleder meg foruroligende mye til i morgen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on January 27, 2014, 17:31:25 PM
Jeg gleder meg foruroligende mye til i morgen.


Og spiller vi dårlig eller taper i morgen, kan Davy og de andre Skars-vennene (som mente 3,5 år var for lite til å bygge lag) si at det ikke hjalp å bytte trener.
Legg ned hele klubben!

viks

Quote from: Huff on January 27, 2014, 17:23:19 PM
Spennende å se at Grønner tilsynelatende er tredjevalg på stopperplass, da forsvinner trolig Wangberg, mens Gjesdal etter min mening muligens bør lånes ut. Kommer Demidov inn holder det med ham, Johnsson og Grønner ettersom vi har et par og tjue backer i stallen og en av dem fint bekler stopperplassen.


Litt vel tidlig å konkludere med at Wangberg trolig forsvinner ut, bare fordi han ikke starter første treningskamp kanskje?

Grønner har tilgode å vise at han takler TL nivå, men har sikkert vært ivrig på trening. Misforstå meg rett; jeg håper av hele mitt hjerte at Grønner slår igjennom for fullt. Han har imidlertid mye å bevise, ikke bare på trening og i treningskamper.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

dragn

Quote from: dudo on January 27, 2014, 17:31:25 PM
Jeg gleder meg foruroligende mye til i morgen.


Ifølge Grønner skal vi fokusere på det defensive imorgen.. :S

Huff

Quote from: viks on January 27, 2014, 17:51:20 PM
Quote from: Huff on January 27, 2014, 17:23:19 PM
Spennende å se at Grønner tilsynelatende er tredjevalg på stopperplass, da forsvinner trolig Wangberg, mens Gjesdal etter min mening muligens bør lånes ut. Kommer Demidov inn holder det med ham, Johnsson og Grønner ettersom vi har et par og tjue backer i stallen og en av dem fint bekler stopperplassen.


Litt vel tidlig å konkludere med at Wangberg trolig forsvinner ut, bare fordi han ikke starter første treningskamp kanskje?

Grønner har tilgode å vise at han takler TL nivå, men har sikkert vært ivrig på trening. Misforstå meg rett; jeg håper av hele mitt hjerte at Grønner slår igjennom for fullt. Han har imidlertid mye å bevise, ikke bare på trening og i treningskamper.


Selvsagt er det tidlig, men Wangberg vil nok bli satset på for å bli, dvs mer spilletid. Per nå virker det som han er bak både Grønner og Jonsson i køen, noe som er et ganske dårlig utgangspunkt m.t.p at han nå burde ha et unormalt bra utgangspunkt til seg å være (lenge siden forrige skade såvidt jeg husker), samt at Demidov er på vei inn. Han er m.a.o sannsynligvis et reelt fjerdevalg per nå, noe som neppe er bra nok for han, Jeg spekulerte i at Grønner lå meget bra an i stopperkøen lengre oppe i tråden, dette fordi Norling tilsynelatende gav han en foreløbig plass i ellveren, og fordi bergensavisene allerede da hadde indikert at dette gav et klart inntrykk allerede nå av hvem Norling ville satse mest på, noe de påpekte i forbindelse med vrakingen av Mojsov (som journalistene som fulgte Branns treninger angivelig hadde sett at lå i kortene).

posemedsnopi

Quote from: Huff on January 27, 2014, 20:10:14 PM
Quote from: viks on January 27, 2014, 17:51:20 PM
Quote from: Huff on January 27, 2014, 17:23:19 PM
Spennende å se at Grønner tilsynelatende er tredjevalg på stopperplass, da forsvinner trolig Wangberg, mens Gjesdal etter min mening muligens bør lånes ut. Kommer Demidov inn holder det med ham, Johnsson og Grønner ettersom vi har et par og tjue backer i stallen og en av dem fint bekler stopperplassen.


Litt vel tidlig å konkludere med at Wangberg trolig forsvinner ut, bare fordi han ikke starter første treningskamp kanskje?

Grønner har tilgode å vise at han takler TL nivå, men har sikkert vært ivrig på trening. Misforstå meg rett; jeg håper av hele mitt hjerte at Grønner slår igjennom for fullt. Han har imidlertid mye å bevise, ikke bare på trening og i treningskamper.


Selvsagt er det tidlig, men Wangberg vil nok bli satset på for å bli, dvs mer spilletid. Per nå virker det som han er bak både Grønner og Jonsson i køen, noe som er et ganske dårlig utgangspunkt m.t.p at han nå burde ha et unormalt bra utgangspunkt til seg å være (lenge siden forrige skade såvidt jeg husker), samt at Demidov er på vei inn. Han er m.a.o sannsynligvis et reelt fjerdevalg per nå, noe som neppe er bra nok for han, Jeg spekulerte i at Grønner lå meget bra an i stopperkøen lengre oppe i tråden, dette fordi Norling tilsynelatende gav han en foreløbig plass i ellveren, og fordi bergensavisene allerede da hadde indikert at dette gav et klart inntrykk allerede nå av hvem Norling ville satse mest på, noe de påpekte i forbindelse med vrakingen av Mojsov (som journalistene som fulgte Branns treninger angivelig hadde sett at lå i kortene).


Kan det tenkes at Norling har komponert to jevne lag?

viks

Quote from: Huff on January 27, 2014, 20:10:14 PM
Quote from: viks on January 27, 2014, 17:51:20 PM
Quote from: Huff on January 27, 2014, 17:23:19 PM
Spennende å se at Grønner tilsynelatende er tredjevalg på stopperplass, da forsvinner trolig Wangberg, mens Gjesdal etter min mening muligens bør lånes ut. Kommer Demidov inn holder det med ham, Johnsson og Grønner ettersom vi har et par og tjue backer i stallen og en av dem fint bekler stopperplassen.


Litt vel tidlig å konkludere med at Wangberg trolig forsvinner ut, bare fordi han ikke starter første treningskamp kanskje?

Grønner har tilgode å vise at han takler TL nivå, men har sikkert vært ivrig på trening. Misforstå meg rett; jeg håper av hele mitt hjerte at Grønner slår igjennom for fullt. Han har imidlertid mye å bevise, ikke bare på trening og i treningskamper.


Selvsagt er det tidlig, men Wangberg vil nok bli satset på for å bli, dvs mer spilletid. Per nå virker det som han er bak både Grønner og Jonsson i køen, noe som er et ganske dårlig utgangspunkt m.t.p at han nå burde ha et unormalt bra utgangspunkt til seg å være (lenge siden forrige skade såvidt jeg husker), samt at Demidov er på vei inn. Han er m.a.o sannsynligvis et reelt fjerdevalg per nå, noe som neppe er bra nok for han, Jeg spekulerte i at Grønner lå meget bra an i stopperkøen lengre oppe i tråden, dette fordi Norling tilsynelatende gav han en foreløbig plass i ellveren, og fordi bergensavisene allerede da hadde indikert at dette gav et klart inntrykk allerede nå av hvem Norling ville satse mest på, noe de påpekte i forbindelse med vrakingen av Mojsov (som journalistene som fulgte Branns treninger angivelig hadde sett at lå i kortene).


Alt for tidlig å si hvem som er andre og tredjevalg bak Jonsson. En ting er hvordan man presterer på trening, en helt annen ting er hvordan man presterer i kamp. Masse eksempler på kamp-spillere som ofte er middels på trening, men alltid presterer i kamp.

Grønner får nok sjansen fordi han besitter en rekke spennende kvaliteter som Norling liker, samt at han har et ungdommelig pågangsmot å er ivrig på trening. Samtidig skal vi huske at Wangberg har prestert i TL over tid,noe Grønner enda ikke har.

Norling sier jo selv det at kampen skal gi svar på hvordan spillerene responderer på hans måte å spille på, og sånn sett er en av flere evalueringsarenaer.

For alt vi vet kan Grønner være like het i toppen som i fjor, og pådra seg unødige kort og uheldige involveringer, selv om jeg ikke tror det.

Hvem som står først og sist i midstopperkøen vet vi neppe før nærmere seriestart. Eneste som er sikkert er at Mojsov ikke kommer til å bli prioritert.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Kagain

...med mindre Mojsov plutselig bitter tennene sammen og viser store prov på forbedring.

nero

Jeg skjønner ikke helt den enorme entusiasmen for Grønner, men nå har jo riktignok ikke jeg sett ham på B-laget etc. Er det hans prestasjoner der som gjør at han seiler opp som vårt store midtstopperhåp? Synes også han er litt for liten og veik til å være en klassestopper. I fjor synes jeg vel egentlig Gjesdal gjorde det bedre.
Lions led by donkeys.

Nixon

He he, klart Gjesdal gjorde det bedre all den tid Grønner dummet seg ut oppe i Sogndal da han fikk gullsjansen sin. Han visste jo at han kom til å få spille i ganske mange kamper fremover pga skadesituasjonen, men klarte ikke å holde hodet kaldt nok. Gjesdal fikk sjansen da Grønner fikk karantene og grep den bra nok til å holde plassen i en del kamper.

Men etter det jeg har sett på Brann 2 de siste par årene er det etter min mening liten tvil om at Grønner har det største potensiale. Men jeg er heller ikke overbevist om at han kommer til å bli en toppspiller i TL. Noe han bør bli skal han spille fast for Brann.
Rød makt på Hansa

Go Up